פתיחת עסק יכולה להרגיש קצת כמו לצלול לאמצע האוקיינוס, בלי לדעת היכן למצוא את האי הקרוב – הכל בלי רפסודת הצלה.
האמת היא שרגע האאוריקה שמוביל אותך לרעיון נהדר באמת הוא רק הראשון מבין אבני דרך עסקיות חשובות רבות. הדרך מרעיון עסקי לתוכנית עסקית לעסק מצליח רצוף אי ודאות. אז איך אתה יודע אם אתה הולך בכיוון הנכון?
לפעמים הנוחות הגדולה ביותר נובעת מהידיעה היכן נמצא הנמל הבא, גם אם הוא נמצא במרחק קילומטרים. להלן, תלמדו אבני דרך חשובות שרוב בעלי העסקים החדשים יכולים לצפות להיתקל בהם בשנה הראשונה.
אבני דרך, במקרה זה, הן תוצאות של מערכת פעולות, ולא רשימת בדיקה לפתיחת עסק. חלקם מהווים סיבה לחגיגה, בעוד שאחרים הם אתגרים שיש להתגבר עליהם. כך או כך, אם אתה מגיע לאבני הדרך העסקיות האלה, המסע שלך בדרך הנכונה.
אבני דרך עסקיות: חודש ראשון
1. אתה יוצר את התקציב החודשי שלך
לפני שצוללים למאמצי שיווק ומכירה, חשוב לקבוע תוכנית פיננסית ברורה. צור תקציב חודשי כדי לנהל את הכספים שלך ביעילות ולהגדיר מגבלות הוצאות. זה יעזור לך להקצות כספים לפעילות העסקית שלך ואבני דרך במהלך השנה.
מרכיבים עיקריים שיש לכלול בתקציב שלך:
- הכנסה משוערת
- עלויות קבועות ומשתנות
- הוצאות חד פעמיות
- קצבה להוצאות בלתי צפויות
- רווחים (או הפסדים) צפויים
על ידי יצירת תקציב בשלב מוקדם, תהיה לך הבנה טובה יותר של האילוצים וההזדמנויות הפיננסיות שלך כשאתה רודף אחר אבני דרך אחרות בחודש הראשון.
2. מאמץ השיווק הראשון שלך בתשלום מייצר החזר ROI חיובי
מזל טוב – השקת את החנות שלך! עכשיו מה? המטרה העסקית היחידה שלך החודש היא לגלות גישה חוזרת ורווחית לשיווק.
עבור רוב החברות עם אפס זיהוי מותג, הדרך המהירה ביותר לשים לב ולהתחיל לצבור לקוחות חדשים היא להשיק קמפיין שיווקי בתשלום. החדשות הטובות הן שערוצים רבים בתשלום מאפשרים לך לשלם על כל קליק, ותוכל להתחיל עם תקציב נמוך של 100$.
המפתח הוא לא לוותר אחרי מודעה אחת או שתיים שנכשלו. המשך לחזור ולבדוק את המודעות שלך עד שתמצא את הנוסחה הנכונה של חזותיים והעתקה כדי למשוך את קהל היעד שלך. זה שם בחוץ. ולמרות שבדרך כלל יש הרבה עבודה מראש מאחורי מסע פרסום רווחי בתשלום, הוא יכול לפעול באופן אוטונומי ברקע לאחר הגדרתו.
דרך מהירה נוספת להביא את המוצר או המותג שלך בפני קהל רלוונטי היא על ידי תשלום למישהו עם עוקבים קיימים כדי לקדם אותו עבורך. שיווק משפיענים (באמצעות אינסטגרם, יוטיוברים, בלוגרים וכו') הפך לצורה פופולרית של פרסום מקוון.
הצלחת שיווק משפיענים כרוכה במציאת המשפיענים הנכונים לקידום העסק שלך. האתגר הוא לזהות את אלה שיש להם קהל פעיל ומעורב שיתעניין במוצר שלך, כמו גם את היכולת ליצור תוכן שמשקף היטב את המותג שלך.
שיווק משפיעים עובד טוב במיוחד עבור מוצרים אופנתיים (אופנה, אוכל, טכנולוגיה, למשל) או כאלה שנהנים מהדגמה קטנה.
💡 מדריכים מעמיקים בנושא שיווק בתשלום
- חדש לגמרי בפרסום בתשלום? עיין במדריך הבלתי מופרך שלנו להפעלת מודעות פייסבוק ומודעות גוגל. ואם אתה מעדיף לקבל עזרה, מצא איש מקצוע מנוסה משוק המומחים של Shopify.
- אם שיווק משפיענים מעורר את העניין שלך, עבור אל המדריך שלנו למתחילים לשיווק משפיענים באינסטגרם.
שיווק את העסק שלך עם כלי שיווק הלקוחות של Shopify
ל- Shopify יש את כל מה שאתה צריך כדי ללכוד יותר לידים, לשלוח קמפיינים בדוא"ל, להפוך רגעי שיווק מרכזיים לאוטומטיים, לפלח את הלקוחות שלך ולנתח את התוצאות שלך. בנוסף, הכל בחינם עבור 10,000 האימיילים הראשונים שלך שנשלחו בחודש.
גלה את כלי השיווק ללקוחות של Shopify
3. המכירה הראשונה שלך לזר מוחלט
אבן הדרך הבאה שלך היא ביצוע המכירה הראשונה שלך למישהו שמחוץ לחלוטין מהמעגל המשפחתי והחברתי שלך. המכירה האמיתית הראשונה שלך יכולה לתת לך משוב רב ערך על חווית הרכישה שלך, טקטיקות שיווקיות ועוד.
למרבה המזל, יש הרבה יותר מדע מאמנות (או מזל) בביצוע המכירה הראשונה שלך. בתור התחלה, תצטרך להקים את החנות המקוונת שלך ולמעשה להתחיל למכור. זה נשמע מובן מאליו, אבל הרבה בעלי עסקים בפעם הראשונה נתפסים בניסיון לשכלל את חלון הראווה שלהם לפני שהם יוצאים לפרסום, בין אם זה ניתוח יתר של פלטת הצבעים שלהם או תמחור שניחוש. אל תתקעו בבחירת שרוכים חדשים לפני היציאה לריצה הראשונה שלכם.
במקום לנחש מה הקהל שלך רוצה, הקדישו זמן להתנסות באסטרטגיית שיווק וטקטיקות בהקדם האפשרי. כפי שצוין לעיל, פרסום בתשלום הוא דרך פשוטה לעמוד מול קהל יעד ולהשיג נתונים שבהם אתה יכול להשתמש כדי להעריך אם אתה בכיוון הנכון.
השתמש בהזדמנות המכירה הראשונה כדרך ליצור קשר עם לקוח אמיתי ובטוח. שלחו להם הערת הערכה אישית, ואל תהססו לבקש משוב. אם זה חיובי, אתה יכול אפילו לשאול אם הם יהיו מוכנים לספק המלצה עבור החנות שלך או מנוע המלצות ציבורי אחר.
💡 למד כיצד למקד לקהלים באמצעות פרסום בתשלום כדי להשיג את המכירה הראשונה שלך תוך 30 יום או פחות.
אבני דרך עסקיות: שלושת החודשים הראשונים
4. התמיכה הראשונה שלך
בעוד שאבני דרך של החברה ששווה לחגוג הן נהדרות, קביעת אבני דרך לכישלון חשובה לא פחות. ביצוע מכירות שאכזב את הצרכנים זה אף פעם לא כיף. עם זאת, תמיכת לקוחות טובה אינה קשורה תמיד להיות צודק: אלא נכונות לעשות את זה נכון. לקוח לא מרוצה הוא הזדמנות ליצור מערכת יחסים חזקה יותר על ידי מתן שירות לקוחות מעולה.
לפי פרדוקס שחזור השירות, יש ראיות שאם אתה יכול להתאושש עם חווית תמיכה חיובית, תיצור עוד יותר רצון טוב ותזכה לנאמנות לקוחות.
ספרי תמיכת לקוחות מסורתיים יגידו לך להיות אמפתי ולהתנצל. אבל בימים אלה, "אני מצטער" יכול להרגיש כמו מבוי סתום. במקום זאת, התחילו ממקום של סנגור לקוחות. זה דורש להשקיע זמן בהבנת הנושא המלא, בחינת פתרונות והצעת הצעדים הבאים לתיקון המצב.
עם זאת, הדרך הטובה ביותר לנהל לקוחות כועסים היא למנוע בעיות עם אלמנטים של שירות עצמי. זה עשוי להיות כרוך בהצגת דף סטטוס הזמנה עבור לקוחות כדי לעקוב אחר חבילות, שליחת התראות משלוח אוטומטיות או הוספת דף שאלות נפוצות.
תמיד תן ללקוחות דרך ליצור איתך קשר. טפסים מקובלים, אבל ערוץ צ'אט חי הוא הרבה יותר אישי.
👀 טיפ קרא את הפילוסופיה והמדריך שלנו לתמיכת לקוחות מודרנית, שירות לקוחות 101: מדריך למתן חוויות תמיכה בולטות. לאחר מכן, שכבו על תמיכת לקוחות יזומה כדי לעצור תלונות לפני שהן קורות.
5. העדות הראשונה שלך
אין פרסום טוב יותר מאשר ביקורת אמיתית וחיובית מלקוח אמיתי. והכי חשוב, זה בחינם.
לא משנה מה אתה מוכר, הקונים של היום סקפטיים יותר מתמיד לגבי טענות שיווקיות, מה שהופך המלצות וגלויות למוצרים לחלק חיוני בכל אסטרטגיית שיווק. זה נכון במיוחד עבור פריטים בעלי כרטיסים גבוהים כמו מזרונים, או מוצרים שלא ניתן להחזיר או להחליף בקלות, כמו דאודורנט.
Nuud, יצרנית דאודורנטים הולנדית, מציגה לקוחות מרוצים בדף הבית שלה באמצעות קרוסלה ומונטאז' וידאו של ביקורות חיוביות. עבור מבקרים רבים באתר, זה נותן להם את הביטחון שהם צריכים ללחוץ על כפתור הקנייה.
💡 הפוך את אוסף העדויות שלך לאוטומטי! עיין במדריך שלנו לפתיחת המלצות של לקוחות, עם טיפים לאוטומציה של בקשות דוא"ל, הסברה במדיה חברתית, סקרים ועוד.
אם אתה משתמש Shopify, אתה יכול בקלות לאסוף ולייבא המלצות לאתר שלך באמצעות אפליקציה:
- יוטפו . אסוף ביקורות על מוצרים, ביקורות על תמונות, ביקורות על אתרים ודירוגים (זמין בחינם).
- לווקס . הוסף ביקורות על מוצרים עם תמונות (ניסיון חינם).
6. החזר ROI חיובי מערוצי השיווק האורגני שלך
בין אבני דרך שיווקיות, מאמצים אורגניים (מדיה חברתית, קידום אתרים, שיווק תוכן) לוקחים זמן רב יותר עד שהם מתחילים, אך בסופו של דבר, הם צריכים להוות כמות נכבדת מתקציב השיווק הכולל שלך כדי לשמור על עלויות בנות קיימא. כפי שכתב טיילור הולידיי, מייסד Common Thread Collective, "הילחם בפיתוי להגדיל את ההוצאה בתשלום שלך ללא תלות בביקוש האורגני שלך. השוליים שלך ייעלמו."
"הילחם בפיתוי להגדיל את ההוצאה בתשלום שלך ללא תלות בביקוש האורגני שלך. השוליים שלך ייעלמו."
עבודת הרכישה האורגנית הזו מתחילה בחודש הראשון, ולמען האמת, היא אף פעם לא נגמרת. החדשות הטובות הן שיש אינסוף דרכים למשוך לקוחות יעד לאתר שלך, והטקטיקות זהות בין אם אתה מחפש את הלקוח הראשון שלך או ה-100,000 שלך. אלה כוללים הפעלת תחרויות בפלטפורמות מדיה חברתית, מתן בונוסים להפניה ושותפות עם משפיענים.
💡 בין אם אתם מנסים למשוך את הלקוח הראשון או ה-100,000 שלכם, המדריך הזה לגיוס לקוחות עמוס ברעיונות.
7. מיקור חוץ משהו מחוץ לכשירות הליבה שלך
מעטים מאיתנו מומחים בכל היבט של הקמת וצמיחה של עסק. במהלך החודש הראשון שלך, סביר להניח שתלמד במה אתה טוב – ובמה אתה לא (מסתבר, סמלי לוגו הם קשים!). זו הסיבה שאחת מאבני הדרך הגדולות של החברה שלך צריכה להיות חיפוש מחוץ לחברה אחר משימות מסוימות.
זה הזמן להתמקד במציאת התאמה לשוק המוצר, אז אם אתה מוצא את עצמך משקיע יותר זמן בדחיפה של פיקסלים מאשר בדיבור עם לקוחות נאמנים או בבחינת אסטרטגיית שיווק חדשה, אולי תרצה לפנות לאיש מקצוע שעשה זאת בעבר לעזרה. מומחים קיימים במגוון רחב של תחומים, מפיתוח אתרים ועד לאסטרטגיה עסקית, ובדרך כלל יש אחד שמתאים לכל תקציב.
💡לא בטוחים מאיפה להתחיל? חקור את השוק שלנו של מומחים מומחי Shopify המתמחים בפיתוח אתרים, שיווק, מיתוג ועוד.
אבני דרך עסקיות: ששת החודשים הראשונים
8. אתה מתחיל לראות הזמנות מדי יום
מבין כל אבני הדרך של התוכנית העסקית, זו כנראה המשתנה ביותר בהתאם למה שאתה מוכר. התוצאה האמיתית שאליה אנחנו שואפים כאן היא התאמה לשוק המוצר.
איך אתה יודע אם השגת מודל עסקי יעיל עם התאמה לשוק המוצר? אין סוף לנוסחאות, לתבניות ולדוקטרינות לגבי המודל העסקי האולטימטיבי, אבל בבסיסו, אתה יודע שמצאת אותו כשאתה יכול "להרגיש" שהשוק שלך מושך את המוצר שלך.
אתה יודע שמצאת התאמה לשוק המוצר כאשר אתה יכול "להרגיש" את המוצר שלך נמשך על ידי השוק.
לדוגמה, תתחיל לראות אנשים מדברים על המותג שלך ומפנים את המותג שלך לאחרים. תתחיל לבנות בסיס לקוחות נאמן ומוניטין חזק בשוק. אתה תשקיע יותר מאמץ במילוי הזמנות ולענות על שאלות תמיכה מאשר אתה מנסה "למשוך" לקוחות אליך.
תדע שמצאת התאמה לשוק המוצר כאשר אתה מקבל זרם קבוע של הזמנות, בין אם זה פעם ביום עבור פריטים עם כרטיסים נמוכים, או שבועי עבור פריטים בעלי כרטיסים גבוהים יותר.
תראה גם שינויים חיוביים בכמה מדדי מפתח, אותם תוכל למצוא בדוחות Shopify שלך:
- שיעור רכישה חוזרת. זהו מספר הלקוחות החוזרים שביצעו יותר מרכישה אחת, חלקי המספר הכולל של הלקוחות הייחודיים שלך. ככל שמספר זה גבוה יותר, כך אתה שומר יותר. הידד! (טיפ מקצועי: אם יש לך הרבה לקוחות חוזרים, אולי כדאי לשקול מודל עסקי של מנוי.)
- עלות רכישת לקוחות. זהו הסכום שאתה מוציא על אסטרטגיית שיווק (מודעות בתשלום, עיצוב, מיתוג וכו') חלקי המספר הכולל של הלקוחות הייחודיים שלך. ככל שמספר זה נמוך יותר, כך תוכנית השיווק שלך יעילה יותר.
- ערך לכל החיים. הרווח הכולל שתרוויח מהלקוח הממוצע שלך בזמן שהוא נשאר לקוח. זה חשוב לדעת, כי LTV מקושר ישירות למודל עסקי רווחי. חברה עם LTV כולל גבוה תוכל להוציא יותר כדי למשוך לקוחות ותהיה לה מרווח גבוה יותר.
אבני דרך עסקיות: שנה ראשונה
9. זינוק הקניות הראשון שלך
עליות קניות הן עניינים מרגשים ומלאי אדרנלין – אלא אם כן אתה לא מוכן אליהם. בין אם זה נובע ממכירת בזק, Black Friday Cyber Monday, או טרנד עונתי אחר, זינוק יכול להגדיל את המכירות באופן זמני או להצמיח את העסק שלך בטווח הארוך, בהתאם למידת הכנות שלך.
מהצטיידות מוקדמת של אספקת משלוחים נוספת ועד לשכירת עזרה זמנית ויצירת תחזית עונתית, בדרך כלל יש חודשים של תכנון שנועדו להבטיח חווית קנייה חלקה במהלך עליות צפויות. תמיכת לקוחות עלולה להיות מוצפת גם בזמן הזה, אז נקטו צעדים כדי לצפות באופן יזום לפניות צפויות ככל האפשר. זה יגרום לקונים להרגיש מובנים וישפר את שביעות רצון הלקוחות.
10. העובד הראשון שלך
כשהעסק שלך מתחיל לצבור אחיזה, הגיע הזמן לחשוב על הרחבת הצוות שלך. העסקת האנשים הנכונים יכולה לעזור להאיץ את הצמיחה שלך ולהביא מיומנויות ונקודות מבט מגוונות. הנה כמה נקודות עיקריות שכדאי לקחת בחשבון:
- זהה תפקידים שישפיעו בצורה הטובה ביותר על הצמיחה העסקית שלך
- פתח תיאור תפקיד ברור ורשימת מיומנויות נדרשות לכל תפקיד
- קחו בחשבון גם עובדים במשרה מלאה וגם פרילנסרים/קבלנים בהתבסס על הצרכים והתקציב שלך
- בצע ראיונות יסודיים ובדוק הפניות כדי להבטיח התאמה טובה
- התחל לבנות את תרבות החברה שלך מגיוס עובדים ראשוניים אלה
זכרו, העובדים הראשונים שלכם יעזרו לעצב את עתיד החברה שלכם, אז קחו את הזמן כדי למצוא את האנשים הנכונים שמתיישרים עם החזון והערכים שלכם. היה מוכן להציע הזדמנויות הכשרה ופיתוח כדי שיוכלו לעזור לדחוף את העסק שלך קדימה.
11. אתה מיקור חוץ פונקציה "תמיד פעילה" של העסק
בעלות על עסק לטווח ארוך היא כולה איזון. בטח, תמיד יהיו משמרות סופי שבוע בלתי צפויות ולילות מאוחרים, אבל בשלב זה, המטרה שלך צריכה להיות פחות ופחות מאלה. זה המקום שבו מיקור חוץ נכנס לתמונה.
אם אתה מוכן להעסיק את העובד הראשון שלך כדי לטפל בחלק מהעסק שלך, כמו משלוח והגשמה, לך על זה! אם אתה לא ממש מוכן לעובדים, אבל מוצא את עצמך עושה הרבה משימות שגרתיות, כמו הנהלת חשבונות או צורך לנהל מדיה חברתית, תוכל לחקור את מסלול העוזר הוירטואלי הפופולרי יותר ויותר.
למד לשחרר פונקציות מסוימות כדי שתוכל להתמקד בלהשפיע עוד יותר במקומות אחרים, בין אם זה פיתוח מוצר, מעורבות במדיה, הסתעפות לחו"ל וכו'. או אולי פשוט כדי שתוכל לבלות יותר זמן עם המשפחה ולטפל בעצמך . וזה מוביל אותנו לאבן הדרך האחרונה שלנו…
12. אתה לוקח חופשה 🏖️
אחרי חודשים של אבני דרך עסקיות, חיוביות ושליליות כאחד, אני מקווה שתגיע למקום שבו תוכל לשחות לחוף, לקחת הפסקה נחוצה, ולחשוב על כל מה שהשגת בשנה הראשונה שלך כבעל עסק .
איור מאת גרציה לאם
קרא עוד
- 7 תוכניות נאמנות לקוחות חדשניות וכיצד להתחיל
- מניע תנועה אך אין מכירות? הנה איך לאבחן ולשפר את החנות שלך
- מעבר מ-Etsy ל-Shopify – סיפור העברת מסחר אלקטרוני
- הגדרה של עסק קטן- כמה גדול עדיין נחשב לקטן?
- כיצד להקים עסק בפלורידה ב-8 שלבים
- רשום בקלות סימן מסחרי: כל מה שאתה צריך לדעת
- LLC לעומת תאגיד – במה הם שונים?
- כיצד לבחור את שם הדומיין הטוב ביותר בשנת 2024 (7 טיפים וכלים)
- מה זה אירוח אתרים? הגדרה ומדריך אירוח אתרים
- מהו עסק לייף סטייל וכיצד לפתוח אחד
שאלות נפוצות לגבי אבני דרך עסקיות
מהי אבן דרך עסקית?
אבן דרך עסקית היא הישג או אתגר שממחיש כמה רחוק העסק שלך הגיע. אבני דרך יכולות להיות חיוביות או שליליות, אבל כולם רגעים חשובים בפיתוח מודל עסקי מוצלח ויכולים להוביל לצמיחה משמעותית.
מהן דוגמאות לאבני דרך עסקיות?
דוגמאות לאבני דרך עסקיות כוללות השגת הלקוח החוזר הראשון שלך, השגת החזר ROI חיובי על מאמצי שיווק אורגני, קבלת העדות הראשונה שלך ומיקור חוץ של המשימה או הפונקציה העסקית הראשונה שלך.
איך כותבים אבני דרך עסקיות?
- הגדירו מטרות לטווח ארוך. זהה את היעדים העסקיים שלך כדי להנחות את יצירת אבני הדרך שלך.
- שברו יעדים לאבני דרך SMART. חלקו את המטרות העיקריות למטרות ספציפיות, ניתנות למדידה, ניתנות להשגה, רלוונטיות ותקופות זמן.
- תעדוף ורצף אבני דרך. ארגן אבני דרך לפי סדר חשיבות והתקדמות הגיונית.
- הקצאת אחריות ומשאבים. האצל משימות והקצה תקציב, כוח אדם וכלים הדרושים לכל אבן דרך.
- הגדר קווי זמן מציאותיים. קבע מועדים ניתנים להשגה עבור כל אבן דרך, תוך התחשבות במשאבים זמינים ומכשולים פוטנציאליים.
- קביעת מדדי ביצועים מרכזיים (KPI). זהה מדדים למדידת ההתקדמות לקראת כל אבן דרך.
- צור מפת דרכים ויזואלית ובדוק באופן קבוע. פתח ייצוג גרפי של אבני הדרך שלך והעריך מדי פעם והתאם לפי הצורך.
מהן אבני דרך בתוכנית שיווקית?
אבני דרך שיווקיות כוללות השקת אתר אינטרנט, פרסום מסע הפרסום הראשון שלך בתשלום, השגת לקוח ראשון שאינו משפחה ושיתוף פעולה עם גורם משפיע או משווק שותפים.