26 טקטיקות שיווק מסחר אלקטרוני שצריך לדעת לשנת 2024

26 טקטיקות שיווק מסחר אלקטרוני שצריך לדעת לשנת 2024
למד 26 טקטיקות שיווק יעילות למסחר אלקטרוני כדי להגביר את העסק המקוון שלך. השג תובנות כדי לשפר את הנראות, לעודד תנועה ולהגדיל את המכירות.
16 בספטמבר 2024

כל חנות מקוונת רוצה להגדיל את התנועה וההמרות. אבל גם אחרי שהרכבתם אסטרטגיה בסיסית, עדיין יכול להיות מאתגר להחליט אילו טקטיקות שיווק כדאי לכם לנסות.
להלן רשימה של טקטיקות שיווק יעילות וכלי מסחר אלקטרוני, יחד עם רעיונות כיצד להשתמש בהם. הרעיונות עצמם מנהלים את הסולם מרכישה פשוטה ליצירת רכישות חוזרות נוספות מבסיס הלקוחות שכבר יש לך.
נסו ליישם אחד מהם בכל יום במשך השבועות הקרובים. ביום האחרון של הספרינט שלך, ערכו חשבון נפש והבינו אילו מאמצי שיווק עבדו הכי טוב כדי להגדיל את התנועה ולהניע מכירות חדשות.
תוֹכֶן הָעִניָנִים
- מהו שיווק מסחר אלקטרוני?
- 26 רעיונות לשיווק מסחר אלקטרוני להגדלת המכירות
- שאלות נפוצות בנושא שיווק מסחר אלקטרוני
מהו שיווק מסחר אלקטרוני?
שיווק במסחר אלקטרוני הוא הנוהג של שימוש בטקטיקות קידום מכירות כדי להניע תנועה לחנות המקוונת שלך, להמיר את התנועה הזו ללקוחות משלמים, ולשמור על לקוחות אלה לאחר הרכישה.
אסטרטגיית שיווק מוצלחת של מסחר אלקטרוני צריכה להיות מורכבת מטקטיקות שיווק הן באתר ומחוצה לו. זה יכול לעזור לך לבנות מודעות למותג, להגביר את נאמנות הלקוחות ולהגדיל את מכירות המסחר האלקטרוני.
קדם את החנות המקוונת שלך על ידי שימוש בכלי שיווק מסחר אלקטרוני עבור העסק כולו או כדי להגדיל את המכירות של מוצרים ספציפיים.
26 רעיונות לשיווק מסחר אלקטרוני להגדלת המכירות
- השקיעו בקידום אתרים
- הפעלת קמפיין שיווקי משפיע
- למכור בשווקים
- צור אסטרטגיית שיווק של TikTok
- הפעל מסעות פרסום PPC
- מכירה יתרה של המוצרים שלך
- שלב אינסטגרם
- צמצם עגלות נטושות
- שלח מסעות פרסום בהודעות טקסט
- ללכוד יותר מנויים באימייל
- שפר את מסעות הפרסום שלך בדוא"ל
- הקל על הלקוחות שלך להשיג את מה שהם רוצים
- צור מעורבות של מבקרים בחנות מקוונת באמצעות צ'אט חי
- צפו מכירות עתידיות
- התחל תוכנית שיווק באמצעות תוכן
- אמצו התאמה אישית
- מנף תוכן שנוצר על ידי משתמשים
- תחשוב מקומי
- בצע אופטימיזציה של דפי המוצר שלך
- בצע אופטימיזציה לנייד
- תגמל לקוחות נאמנים
- למכור חבילות מוצרים
- הצע חזותי מוצר אינטראקטיבי
- התחל שיווק וידאו
- הפעל תוכנית שיווק שותפים
- ארח סמינרים מקוונים או סדנאות
1. השקיעו בקידום אתרים (אופטימיזציה למנועי חיפוש)
SEO של מסחר אלקטרוני מתייחס לאופטימיזציה למנועי חיפוש של חנות מקוונת. המטרה היא להביא את דפי המוצר שלך בין התוצאות הגבוהות ביותר במנועי חיפוש כמו גוגל, בינג ויאהו. זה מביא יותר תנועה אורגנית (לא בתשלום וחינמי) לאתר שלך. Backlinko מצא כי התוצאה האורגנית בעלת הדירוג הגבוה ביותר היא בסבירות גבוהה פי 10 לקבל קליק בהשוואה לדף העשירי ברשימה.
השקיעו בקידום אתרים על ידי:
- ביצוע מחקר מילות מפתח והכללת מילות מפתח בכתובות האתרים של הדפים שלך, תיאורי מוצרים ופוסטים בבלוג
- אופטימיזציה של מבנה האתר שלך ויצירת חווית משתמש טובה
- בניית קישורים נכנסים מאתרים מוכרים אחרים
עקוב אחר השיטות המומלצות ותוכל להופיע עבור מונחי חיפוש פופולריים הקשורים למוצרים שלך. צילום המסך שלהלן מציג את דירוג היוגה היומית בעמוד הראשון בגוגל עבור המונח "מכנסי יוגה לנשים", שמקבל יותר מ-49,500 חיפושים בחודש.

2. הפעל קמפיין שיווקי משפיענים
שיווק משפיעים הוא דרך חכמה להאיץ את עסקי המסחר האלקטרוני שלך באינטרנט. עבודה עם כוכבי מדיה חברתית יכולה לעזור לך להגיע לקהלים חדשים, לבנות מודעות למותג וליצור מכירות.

דו"ח אמת מידה שנערך לאחרונה על ידי IMH חשף כי 85% מהמשווקים מוצאים שיווק משפיע יעיל. TikTok הוא הערוץ הפופולרי ביותר, כאשר 69% מהמותגים משתמשים בו. ערוצי שיווק נוספים כוללים:
- יוטיוב
- אינסטגרם
- פייסבוק
- סנאפצ'ט
- פִּרפּוּר
שיווק משפיעים הוא כלי יעיל ביותר לזיהוי לקוחות רלוונטיים. באיזו תדירות ראיתם פוסט באינסטגרם של משפיענים, אהבתם את מה שהם לובשים ורציתם לקנות אותו? קידום מוצרים באמצעות משפיענים מקצר את מחזור המכירות. עם יותר ויותר תכונות מסחר חברתי באינסטגרם וב-TikTok, קונים יכולים לקנות ישירות מהפלטפורמה.
3. למכור בשווקים
שווקים כמו אמזון ואיביי, שמגיעים למיליוני אנשים ברחבי העולם, עוזרים לאנשים לגלות את המותג שלך. חלק מהלקוחות הם קונים מושבעים בשוק ויש סיכוי גבוה יותר שהם יקנו ממך משהו בערוץ שהם מכירים. עם זאת, הם מגיעים עם עמלות מכירה גבוהות ואזהרות אחרות שיש לקחת בחשבון.
לכן, עבור מותגי מסחר אלקטרוני, מומלץ להשתמש בשווקים כערוצי מכירה כדי להשלים את החנות הממותגת שלך. אינך צריך לרשום את כל המוצרים שלך בשוק, רק חלק מרבי המכר. צור רישומים מושכים שמציגים את המותג שלך והוסיפו תוספות אריזה ממותגות להזמנות בשוק המעודדות אנשים לקנות ישירות מהאתר שלך.
📚 קרא עוד: 20 אתרי מכירה מקוונים ושווקים למכירת הדברים שלך
4. צור אסטרטגיית שיווק של TikTok
השימוש ב-TikTok לעסקים צריך להיות חלק מתוכנית השיווק של כל יזם מסחר אלקטרוני.
עסקים משגשגים ב-TikTok על ידי פרסום תוכן אמיתי. סרטונים גולמיים ואותנטיים נוטים לקבל יותר חשיפה ומעורבות מאשר תוכן ערוך מאוד. זה מה שמייחד את TikTok בכל הנוגע לחיזוק הקשרים עם קהל היעד שלך.
ל-TikTok יש גם כמה יתרונות שעושים אותו שונה:
- האלגוריתם נותן עדיפות לתוכן של יוצרים שלא ראיתם מעולם.
- ממשק המשתמש נועד לשמור על אנשים באפליקציה זמן רב יותר מאינסטגרם או פייסבוק.
- מנוע הגילוי שלו עוזר לסרטונים להפוך לוויראליים, לא משנה מספר העוקבים שלך.
יש גם מקום לכל נישה בחלל TikTok, כמו כושר, גותי, ניו יורק ו-Gay TikTok. הפלטפורמה מציעה גם קניות בזמן אמת ומודעות TikTok כדי לעזור לקדם את המוצרים שלך.
💡 למד כיצד ליצור את אסטרטגיית השיווק שלך ב-TikTok
5. הפעל מסעות פרסום PPC (תשלום לקליק).
פרסום PPC הוא מודל הפרסום המקוון העיקרי לעסקים קטנים וגדולים. הוא מונע על ידי נתונים, קל להרחבה ומציע החזר ROI של $11 לכל $1 שהוצא, לפי גוגל.
מודעות PPC מכוונות לרוב לשטחי מודעות מקוונים במנועי חיפוש, פלטפורמות מדיה חברתית או אתרים. מודעות אלו פועלות היטב עבור מותגי מסחר אלקטרוני מכיוון שהן מכוונות לקונים מוכנים לקנייה ויכולות להוביל למכירות גבוהות יותר מאשר שיווק אורגני.
שתי הפלטפורמות הפופולריות ביותר להפעלת מודעות PPC הן פייסבוק וגוגל. מודעות קניות בגוגל פופולריות עבור מותגי מסחר אלקטרוני. ראית את המודעות האלה בעבר. כאשר אתה מחפש "מגפיים לגברים", למשל, תבחין במודעה המציגה מידע מפורט על מוצרים שונים הקשורים לחיפוש שלך.

מודעות פייסבוק, לעומת זאת, פועלות בפייסבוק ובאינסטגרם. אתה יכול גם למקד פרסונות ספציפיות ולמנף מגוון פורמטים של מודעות כדי לקדם את המוצרים שלך.
היתרון הגדול של מודעות PPC הוא כמה ממוקדים אתה יכול להגיע עם מסעות פרסום. בחר בדיוק למי תפרסם ואת סוג המודעה שתוצג. לחלופין, הפעל מודעות מיקוד מחדש לאנשים שצפו בדפי נחיתה ספציפיים או במודעות קודמות, ועודדו אותם לקנות שוב באתר שלך.
נניח שאתה מנהל חנות נעליים ואתה מקבל קו חדש של מגפי גשם, וברצונך ליצור מודעות עבור המגפיים החדשים האלה. אתה יכול ליצור קבוצת מודעות המתמקדות במילות מפתח כמו "מגפי הגשם הטובים ביותר". המשמעות היא שהמודעות שלך מופיעות בפני אנשים שמחפשים לקנות את מה שאתה מפרסם.
6. מכירת יתר של המוצרים שלך
רובנו שמענו וריאציה כלשהי של המפורסם, "האם תרצה להגדיל את גודל ההזמנה שלך?" זו דוגמה למכירה נוספת, או הגישה של מכירת מוצר פרימיום מעט יותר מזה שהלקוח שקל במקור.
עבור עסקי מסחר אלקטרוני רבים, מכירה נוספת ומכירה צולבת יכולים להיות יעילים יותר מאשר רכישת לקוח חדש נטו. לפעמים הלקוחות שלך לא יודעים שמוצר פרימיום זמין, או שהם פשוט צריכים עוד ראיות כדי להבין איך שדרוג (או חבילה) מתאימים יותר לצרכים שלהם.
לדוגמה, האם אחד מדגמי המוצרים שלך עשוי מעור מעט טוב יותר? או שמא אחד נושא רכיב מיוחד שנעשה בעבודת יד? הקפידו להדגיש את ההבדל ושאלו אם הלקוח ירצה לשדרג. לעשות זאת בקופה זו אפשרות מצוינת.
💡 השתמש באפליקציית ReConvert Shopify כדי למכור ולהצליב מוצרים בחנות שלך.
7. שלב אינסטגרם
אם אתה מצלם תמונות מושכות, עושה סלילים וסרטונים מרתקים, ויש לך אסטרטגיה, אז אתה כבר בדרך לבנות עוקב גדול באינסטגרם של אנשים שמתעניינים במוצרים שלך. לאחר מכן, התפקיד שלך הוא לתקשר עם העוקבים האלה.
נסה להפעיל תחרויות או ללכת אל מאחורי הקלעים כדי להציג את תהליך פיתוח המוצר שלך. אתה יכול גם לשלם כדי לשחק באינסטגרם. לשיווק מסחר אלקטרוני, הוספת מוצרים לפוסטים, הסטוריז והסלילים שלך באינסטגרם מעניקה לעוקבים שלך נתיב ישיר לרכישה, שהיא המפתח להגדלת המכירות המקוונות שלך.
שלב את חנות האינסטגרם שלך עם Shopify כדי לסנכרן את קטלוג המוצרים שלך ולנהל את ההזמנות שלך ממנהל Shopify שלך.
8. צמצמו עגלות נטושות
אתה מפסיד כסף בכל פעם שמבקר נוטש את העגלה שלו מבלי לבצע רכישה. לפי נתוני מכון ביימארד, 70.19% מעגלות הקניות נטושים.
רעיון שיווקי מסחר אלקטרוני אחד פשוט ויעיל להפחתת תדירות נטישת העגלה הוא מסע שחזור דוא"ל, שיכול לשכנע מבקרים לחזור ולהשלים את הרכישה שלהם. אלכס מיל, למשל, משתמש בהנחה של 15% כדי לעודד נוטשים עגלה לחזור ולסיים את הרכישה.

צור אימייל שמפתה את המבקרים שלך לחזור לעגלותיהם על ידי תזכורת להם מה הם שקלו לרכוש מלכתחילה, ומדוע.
9. שלח קמפיינים במסרונים
שליחת הודעות SMS פרסומיות ללקוחות קיימים ופוטנציאליים ידועה כשיווק SMS. ההודעות נועדו ליידע את הקונים לגבי מבצעים מיוחדים, מבצעים, עדכונים, התראות ומידע על מוצרים.
Bushbalm, למשל, משתמשת ב-SMS כדי לשלוח הודעות מכירה בזק ללקוחות ברשימה שלה.

אם אתה מנהל חנות מסחר אלקטרוני, אתה יכול להשתמש בשיווק ב-SMS עבור:
- שחזור עגלה נטושה
- מכירות צולבות ומכירות נוספות
- קידום מכירות
- הצעות בלעדיות
- ביקורות
- תמיכת לקוחות
אפליקציות Shopify המובילות בהן תוכלו להשתמש כדי להתחיל שיווק ב-SMS היום הן:
- קַשׁוּב
- קלוויו
📚 קרא עוד : מדריך למתחילים לשיווק ב-SMS: דוגמאות, שיטות עבודה מומלצות וטיפים
10. ללכוד יותר מנויים באימייל
דולר לדולר, שיווק בדוא"ל הוא אחד מהערוצים היעילים ביותר שעומדים לרשותך לביצוע מכירות ויצירת לקוחות חוזרים.
כדי להתחיל בשיווק בדוא"ל, קדם באופן פעיל את הניוזלטר, הבלוג וכל מאמצי לכידת דוא"ל אחר כדי להשיג כמה שיותר מנויים. האקברי, למשל, הופכת את ההרשמה לרשימת הדוא"ל שלה למוקד המרכזי כשאתה מבקר באתר שלה.

11. שפר את מסעות הפרסום שלך בדוא"ל
זה לא מספיק פשוט ללכוד כתובות דוא"ל. עליך לשלוח מיילים רגילים ובעלי ערך כדי שהערוץ יהיה פעילות שיווקית אפקטיבית של מסחר אלקטרוני.
יש הרבה הזדמנויות המושלמות לשליחת אימיילים שהמנויים שלך באמת יעריכו:
- שלח דוא"ל קבלת פנים ברגע שלקוח מבצע רכישה.
- ספק קודי קידום מכירות בלעדיים ו/או מתנות חינם.
- שלח ניוזלטרים קבועים כדי להתריע למנויים על הצעות הנחות חדשות, טיפים למוצרים, ובמידת הצורך, חדשות החברה.
- שתף תוכן רלוונטי כדי לעזור ללקוחות להפיק את המרב מהפריטים שרכשו לאחרונה.
- הפעל קמפיין BOGO (קנה אחד, קבל אחד) בזמן לחגים כדי לקדם מתנות עצמיות גם במהלך העונה.
- תודה ללקוחות בעלי הערך הגבוה ביותר שלך. שלח הערה אישית להודות ללקוחות שלך על העסק שלהם.
- בקש משוב. אם מישהו מבקר באתר שלך אך לא מבצע רכישה, שאל על החוויה שלו וכיצד תוכל לשפר אותה.
עיין באימייל הפשוט הזה מבית Uncommon Goods. לרגל יום האב, היא שלחה מייל ברגע האחרון כדי להזכיר למנויים את האירוע ולספק שירות לדחיינים ברשימה שלה. הנושא היה "המתנה שתציל את יום האב".

12. הקל על הלקוחות שלך להשיג את מה שהם רוצים
אם החנות שלך מעוצבת בצורה גרועה, אז אתה מפסיד לקוחות. אבל איך בדיוק נראית חנות מעוצבת בצורה גרועה?
מלבד להיראות לא אמינה, ייתכן שהחנות סובלת משילוב כלשהו של הדברים הבאים: חוסר הצעת ערך ברורה, שימוש בגופן קשה לקריאה או ניווט מבלבל.
גם כששיפרת את הממדים לעיל, אתה עדיין יכול לעשות כמה טעויות עיצוב. האם אתה מפלח נכון את המוצרים שלך או שאתה שם יותר מדי מוצרים בעמוד אחד? האם מצאתם את האיזון הנכון בין טקסט לוויזואליה?
אלו הם רק חלק מהדברים הרבים שכדאי לקחת בחשבון. אם ערכת הנושא שלך אינה ממירה היטב, שקול כמה מהנושאים הנהדרים האחרים הזמינים ב-Shopify.
ישנן דוגמאות רבות לאתרי מסחר אלקטרוני יפים, אך קחו בחשבון את קולות חיצוניים במיוחד. תסתכל על כמה ברור מוצרים מסווגים לקונים. אתה יכול למצוא בקלות כל קטגוריית מוצר בתפריט, או להשתמש בפונקציית החיפוש אם אתה חושב על מוצר ספציפי.

13. צור מעורבות של מבקרים בחנות מקוונת עם צ'אט חי
ישנן דרכים אחרות בעלות השפעה רבה ליצירת קשר עם מבקרי אתר ולקוחות מחוץ לאימייל. לדוגמה, תוכל להשתמש בצ'אט חי כדי ליצור קשר עם קונים באתר שלך.
כלים רבים של צ'אט חי מאפשרים לך למקד לדפדפנים בדפים מסוימים לאחר שהם נמצאים באתר שלך במשך זמן מסוים, או אפילו לאחר שהגיעו לאתר שלך באמצעות ניוזלטר בדוא"ל. צ'אט חי גם מאפשר לך לנהל שיחות ישירות עם הלקוחות שלך, כך שתוכל לענות ולטפל בחששות ממש כשהם מתכננים לקנות.
14. צפו מכירות עתידיות
אם יש לך את היכולת להרחיב את קו המוצרים שלך, אז אתה צריך להעריך את הביקוש בשוק ולראות אם הוספת מוצר חדש שווה את העלות. אתה יכול לעשות זאת באמצעות מגוון גישות: מחקר מילות מפתח, אימות גיאוגרפי, מגמות במדיה חברתית וכו'. עוד דרך יצירתית לבדוק את השוק שלך? למכור פריטים מראש כדי לראות כמה אנשים מבצעים הזמנות.
אם אתם מנסים להחליט איזה משלושה מוצרים שרוצים למכור, למשל, צור דפים עבור כולם, הקפד להשתמש בצילום מוצר איכותי ובעותק משכנע עבור כל אחד מהם. לאחר מכן רשום אותם כ"אזל מהמלאי" וראה איזה מוצר זוכה לתשומת הלב הרבה ביותר מבחינת בקשות להודעות חוזרות במלאי. זה זה שימכור.
💡 השתמש באפליקציית Shopify חזרה למלאי כדי למנוע אובדן מכירות ממוצרים אזלו
15. התחל תוכנית שיווק באמצעות תוכן
כדאי לשקול לכתוב בלוג באופן קבוע כדי ליצור קשר עם לקוחות וכדי לדרג טוב יותר בתוצאות של מנועי החיפוש. אם אתה כבר יוצר תוכן, שקול להציג את הבלוג שלך באופן פעיל בחנות המקוונת שלך.
אל תשכח, יש יותר דרכים לנצל את היתרון של שיווק תוכן מאשר פשוט לכתוב בלוג:
- התחל פודקאסט כדי להציג את המומחיות שלך או לבנות קהילה חזקה יותר.
- פוסט אורח באתרים ובלוגים אחרים כדי ליצור מודעות ויצירת קישורים נכנסים, אשר גם עוזרים בקידום אתרים.
- צור תוכן ארוך ומדריכים כדי לעזור ללקוחות להשתמש במוצרים שלך בצורה יעילה יותר.
16. אמצו התאמה אישית
התאמה אישית היא עוד טקטיקה שיווקית יעילה להנעת מכירות מקוונות. באמצעות נתונים התנהגותיים, חוויות מותאמות אישית מוגשות למבקר, על פי פעולותיו והעדפותיו בעבר.
אתה יכול גם לתת חשבון מיקום בהתאמה אישית כדי ליצור חוויה המותאמת למקום שבו הלקוחות שלך נמצאים בעולם. מישהו בדרום קליפורניה עשוי לחפש בגדי ים באוקטובר, בעוד שהלקוחות שלך במיין כנראה צריכים מעילים, למשל.
17. למנף תוכן שנוצר על ידי משתמשים
תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC) הוא דרך מצוינת ליצור הוכחה חברתית. כאשר לקוחות פוטנציאליים רואים שאנשים בדיוק כמוהם רוכשים באופן קבוע את המוצרים שלך, הם ירגישו בטוחים יותר לעשות את אותו הדבר.
UGC יכול ללבוש צורות רבות. מבחינה טכנית, אפילו ביקורות מוצר הן UGC. אחד הסוגים היעילים ביותר של UGC הוא תמונות של לקוחות שמשתמשים בפועל במוצרים שלך. פפר, חנות שמוכרת חזיות, מציגה הרבה תמונות של לקוחות מרוצים במוצרים שלה.

18. תחשוב מקומי
עסקים לבנים וטיט הם לא היחידים שיכולים לקפוץ על התנועה המקומית. קמעונאים מקוונים יכולים גם לנקוט בגישה מקומית לטקטיקות שיווק המסחר האלקטרוני שלהם כדי להגדיל את המכירות המקוונות.
זהה היכן יש לך ריכוזים גדולים של לקוחות והפעל קידום עבור מיקום זה. בדוק אילו מוצרים אותם לקוחות קונים ואינדיקטורים אחרים של התנהגות הוצאה ושקול אירועים או עונות מקומיים כדי לתזמן קידום מתאים.
בנוסף, אם יש לך מחסן או מספר מחסנים, שקול מבצע עם משלוח חינם, מוזל או מזורז ללקוחות בסביבה. זה יהיה קל יותר לצוות התפעול שלך לביצוע וגם יעזור לך לקדם מכירות בצורה חסכונית.
19. בצע אופטימיזציה של דפי המוצר שלך
אופטימיזציה של שיעור המרות (CRO) היא הנוהג של אופטימיזציה של האתר שלך להמרות באתר ולהגדלת המכירות. תרגול CRO עוזר לך לזהות אזורים בעייתיים באתר שלך.
איפה אתה מפסיד מכירות? מי מוריד ולמה? מה אתה יכול לעשות כדי ללכוד את ההזדמנויות שהוחמצו? תהליך זה נעשה באמצעות מחקר איכותני וכמותי כאחד, כך שאתה מקבל תצוגה הוליסטית וחסרת פניות של עד כמה האתר שלך מכוון המרה.
לאחר שביצעתם את המחקר שלכם כדי לזהות אתגרים והזדמנויות, תוכלו לפתח השערות ומבחנים כדי לראות אילו גישות מניבות הכי הרבה מכירות.
20. בצע אופטימיזציה לנייד
אופטימיזציה של החנות שלך לנייד פירושה יותר מאשר עיצוב רספונסיבי. זה אומר לעצב את האתר שלך מתוך מחשבה על מבקרים בנייד, מתחילתו ועד סופו.
אולי יש לך כפתור הוסף לעגלת הקניות גדול יותר בכל דפי המוצרים לנייד, מה שמקל על המבקר להוסיף לעגלת הקניות מבלי להתקרב. תוכל גם להציג את התמונות שלך בפורמט אחר, מה שיאפשר למבקרים בנייד לטעון תמונות מוצרים מהר יותר. וקל יותר להתקרב.
21. תגמל לקוחות נאמנים
אחת הדרכים לתגמל לקוחות נאמנים והוצאות גדולות היא באמצעות תוכנית נאמנות לקוחות. ישנן דרכים רבות שגם הלקוחות שלך וגם אתה יכולים להפיק תועלת מתוכנית נאמנות. הם נותנים ללקוחות תמריץ נוסף לבצע רכישה ולבצע הפניות, ושומרים על המותג שלך בראש באמצעות תזכורות אוטומטיות.
אתה בוחר איך לתגמל לקוחות, באיזו תדירות ועל אילו פעולות. לדוגמה, ייתכן שיש לך תוכנית מבוססת נקודות, שיש לה מטבע מבוסס נקודות משלה שניתן לממש להנחות, משלוח חינם או מתנות חינם.
למותג החיצוני REI יש תוכנית נאמנות לקוחות חזקה. חברים משלמים תשלום חד פעמי של $30 כדי להצטרף, והם מקבלים גישה למכירות ואירועים בלעדיים באינטרנט ובחנות. הם גם מקבלים קודי קופון ומרוויחים בחזרה חלק ממה שהם מוציאים במהלך שנה בדיבידנדים בחנות.

תוכנית הנאמנות שלך לא צריכה להיות כל כך חזקה, ואתה יכול ליישם אותה בקלות עם אפליקציית Shopify כמו Smile.
22. למכור חבילות מוצרים
חבילת מוצרים היא קבוצה של שני מוצרים קשורים או יותר המוצעים בהנחה. אתה יכול למכור חבילות דרך החנות או ערוץ החנות שלך. מכירת חבילות יכולה להגדיל את ערך ההזמנה הממוצע שלך, לסייע בפינוי מלאי ישן וליצור יותר נראות עבור המוצרים שלך.
Wild One, למשל, מוכרת באתר שלה ערכת הליכה רתמה במחירים מוזלים. הלקוחות מקבלים רצועה, רתמה וסט של שקיות קקי, את כולם הם יכולים להתאים אישית לפי צבע וגודל.

💡 קבל את אפליקציית Bundler בחנות האפליקציות של Shopify .
23. הצע חזותי מוצר אינטראקטיבי
העתיד של שיווק מסחר אלקטרוני חורג מדף מוצר סטטי. שקול ליצור חוויות אינטראקטיביות כמו תצוגות של 360 מעלות או תכונות זום-אין כדי לעזור ללקוחות לראות טוב יותר את המוצרים.
לחלופין, אתה יכול לקחת את זה צעד קדימה וללכת בתלת מימד כמו מותג האופנה הגבוה רבקה מינקוף. החברה אימצה מודלים תלת מימדיים ומציאות מוגברת בדפי המוצרים שלה וגילתה שללקוחות יש סיכוי של 65% יותר לרכוש לאחר צפייה במוצרים בחוויות אינטראקטיביות אלו.
"בזמן שבו קונה האופנה המתמצא רוצה להיות מסוגל להתחבר לפרסונה של המותג, להבין את המרקם והמבנה של כל תיק, ולראות איך הם ירגישו ללבוש כל פריט בקולקציה, אנחנו נרגשים לארח וידאו ותלת מימד בתוך אתר המסחר האלקטרוני שלנו Shopify כדי לקרב את הקונים הרבה יותר לעיצובים של רבקה מינקוף", אומר המייסד והמנכ"ל המשותף אורי מינקוף.
📚 קראו: במעבר לתלת מימד, הלקוחות של רבקה מינקוף הפכו בסבירות גבוהה יותר של כמעט 30% לקנות
24. התחל שיווק וידאו
תוכן הווידאו אינו מראה סימני האטה. סקר משנת 2023 של Wyzowl מצא כי 91% מהעסקים משתמשים בשיווק וידאו, כאשר 87% אמרו שהטקטיקה סייעה להגדיל את המכירות.
מותגי מסחר אלקטרוני יכולים לפרסם סוגים רבים ושונים של סרטונים:
- סרטוני מותג שמציגים את המוצר שלך
- סרטונים בשידור חי ליצירת קשר עם לקוחות
- סרטוני עדות מלקוחות מרוצים
- סרטונים חינוכיים המקנים ידע לקונים
לדוגמה, חברת Friday Pattern יוצרת תוכן וידאו פופולרי ביוטיוב הקשור לתפירה. הם מפרסמים מפגשי "תפור" שמלמדים את הצופים כיצד לתפור, סרטונים על טכניקות תפירה ופריצות, ואפילו סדרה בסגנון וולוג.

סרטונים אלו עוזרים להניע תנועה אורגנית לחנות המסחר האלקטרוני של המותג ולהשאיר אותם בראש כשעוקבים זקוקים לדפוסי תפירה.
25. הפעל תוכנית שיווק שותפים
תוכניות שותפים הן מערכות מבוססות תגמולים שבהן שותפים מקדמים את המוצרים שלך בתמורה לעמלות. לקוח או יוצר עשויים לפרסם את המוצרים שלך בפרופיל שלהם, ולהפנות את העוקבים שלו לחנות שלך. לאחר מכן הם מקבלים עמלה על כל מכירה שבוצעה דרך הקישור הייחודי שלהם.
שיווק שותפים עוזר למותגים ולקמעונאים כמו Healthish להשיק מוצרים, לבנות מודעות למותג ולמכור דברים. כאשר Healthish השיקה את בקבוק ה-WB-1 שלה, היא עבדה עם משפיעני אינסטגרם כדי ליצור תוכן ולמכור את הפריט.
צפו בפוסט הזה באינסטגרםפוסט ששותף על ידי צ'רלי 🤍 (@lifewith_lilyandleo)
💡 למידע נוסף: אסטרטגיות טרום ההשקה של מותג בשווי מיליון דולר
26. ארח סמינרים מקוונים או סדנאות
סמינרים מקוונים וסדנאות הם דרך מצוינת למשוך לקוחות וללמד אותם על המוצרים שלך. אתה יכול להריץ הדגמות מוצר אישיות שמראות כיצד המוצרים שלך עובדים. לחלופין, ארח סמינרים מקוונים המציעים הדרכות ומומחים בתעשייה לדבר על נושאים הקשורים למותג שלך.
התחל לשווק את חנות המסחר האלקטרוני שלך עוד היום
אין ספק שאסטרטגיית שיווק נכונה יכולה לעזור להגיע ללקוחות פוטנציאליים, לשפר את ערך ההזמנה הממוצע ולהגדיל את המכירות. כל אלה הם דברים שאתה בהחלט רוצה לשפר בהם. על ידי ביצוע הטיפים לשיווק מסחר אלקטרוני לעיל, תוכל לבנות חנות מצליחה שיוצרת חווית לקוח טובה לקונים ושהיא מספקת ומתגמלת באותה מידה לרוץ.
קרא עוד
- המדריך האולטימטיבי לדרופשיפינג (2024)
- כיצד מדען נתונים זה השתמש בחקר שוק כדי להשיק עסק פוריות מוצלח
- כיצד להקים עסק דרופשיפינג – ספר הפעלה שלם לשנת 2024
- מדריך דרופשיפינג של אמזון – כיצד לדרופשיפ באמזון (2024)
- עליאקספרס דרופשיפינג- איך לדרופשיפ מאליאקספרס
- 8 חלופות Woocommerce לניהול החנות המקוונת שלך
- רשימת 14 נקודות למסחר אלקטרוני להשקת חנות Shopify שלך
- העתיד זקוק לעוד עסקים שחורים
- מכור היכן שאנשים מחפשים באמצעות קנה ב-Google
- 12 סוגי שיווק- מדריך לאסטרטגיות שיווק שונות
שאלות נפוצות בנושא שיווק מסחר אלקטרוני
מה ההבדל בין מסחר אלקטרוני לשיווק דיגיטלי?
מסחר אלקטרוני הוא דרך למכור ולספק מוצרים ושירותים. שיווק דיגיטלי הוא הדרך שבה אתה מגיע ללקוחות פוטנציאליים וקיימים כדי לעודד רכישות. כאשר מישהו נכנס לאתר שלך כדי לקנות נעליים חדשות, פעולת הקנייה והקבלה של הנעליים היא מסחר אלקטרוני.
איך משווקים עסק מסחר אלקטרוני?
- שיווק ברשתות חברתיות
- אופטימיזציה למנועי חיפוש
- שיווק שותפים
- שיווק משפיענים
- שיווק בדואר אלקטרוני
- שיווק מקומי
- תוכניות נאמנות
- אופטימיזציה של שיעור המרה
- פרסום בתשלום
- מיילים עגלה נטושה
כיצד אוכל להשתמש במדיה חברתית לשיווק מסחר אלקטרוני?
אתה יכול להשתמש במדיה חברתית לשיווק מסחר אלקטרוני בדרכים רבות:
- צור תוכן שמציג את המוצרים שלך.
- הפעל מודעות ממוקדות לקבוצות ספציפיות של אנשים.
- אינטראקציה ישירה עם לקוחות באמצעות DM והערות.
- שתף פעולה עם משפיענים כדי לקדם את המוצרים שלך.
- צא לשידור חי וארח הדגמות או הדרכה למוצרים.
- צור סלילים על סמך היצע המוצרים שלך.
כיצד אוכל למדוד את הצלחת מאמצי השיווק של מסחר אלקטרוני?
האופן שבו אתה מודד הצלחה תלוי באסטרטגיות השיווק שלך במסחר אלקטרוני. לכל אחד יהיו מדדים שונים שיש לקחת בחשבון. בסך הכל, אתה רוצה להסתכל על שיעורי המרה, תנועה לאתר מכל ערוץ ומכירות. כלים כמו Shopify Analytics יכולים לעקוב אחר התנהגות משתמשים ומכירות, מה שיכול לתת לך תובנות לגבי אסטרטגיות השיווק של מסחר אלקטרוני היעילות ביותר.