אם ביקרת בסוכנות רכב בשנים האחרונות, אולי שמת לב שאנשי מכירות מתלהבים יותר להראות לך משאיות ורכבי שטח מאשר מכוניות סדאן. אולי לאנשי המכירות הללו יש תשוקה לכל החיים לסחוב מטענים, אבל סביר יותר להניח שהסיבה שלהם פשוטה: רכבי שטח ומשאיות מגיעים עם שולי רווח גבוהים יותר מאשר מכוניות סדאן. רכבי שטח, משאיות ורכבי סדאן כולם עולים בערך אותו דבר לייצור, אבל לרכבי שטח ולמשאיות יש תגי מחיר קמעונאיים גבוהים יותר, מה שמתרגם ליותר רווח נקי למוכרים.
לא משנה מה אתה מוכר, המפתח לשולי רווח גבוהים הוא שליטה בעלויות תוך השגת מחיר פרימיום. הנה איך האסטרטגיה הזו עובדת.
מהו מוצר עם שולי רווח גבוהים?
מוצר עם שולי רווח גבוה הוא מוצר שמייצר רווח בולט על כל יחידה שנמכרת, כלומר אתה מוציא פחות על מקור פריט ממה שהלקוחות שלך מוציאים כדי לרכוש אותו. תאר לעצמך שאתה מוכר חולצות בהדפסה אישית ב-$12, אבל הציוד, חומרי הגלם והעבודה שלך עולים $11. זה אומר שאתה מרוויח רק רווח נקי של $1 על כל חולצה שנמכרת. עם זאת, אם תשאיר את העלויות שלך זהות ותעלה את המחיר ל-20 דולר, שולי הרווח שלך יקפוץ ל-9 דולר לחולצה. במילים אחרות, עברת ממתח רווח נמוך יחסית לשולי רווח גבוה.
כיצד לחשב שולי רווח
חישוב שולי הרווח כולל נוסחה פשוטה:
מחיר לצרכן – עלויות ייצור = שולי רווח
המחיר לצרכן הוא הסכום שהלקוח משלם לך כדי לקנות פריט. עלות ייצור הפריט כוללת סחורה גולמית, מכונות, עבודה ועלויות משלוח. אם אתה משתמש בחשבונאות על בסיס צבירה, תוכל גם לכלול את תקציב השיווק שלך כחלק מעלות הייצור.
מדוע כדאי להתמקד במוצרים עם שיעורי רווח גבוהים
שולי רווח גבוהים תורמים לצמיחה עסקית מכיוון שהם מספקים החזר גבוה על ההשקעה (ROI). כאשר קמעונאים מקוונים מחזיקים מוצרים עם שולי רווח גבוהים בחנויות המסחר האלקטרוני שלהם, הם מנסים סכום כסף גבוה יחסית בכל מכירה.
שקול חנות קמעונאית מקוונת שמוכרת שני מוצרים: מוצר א' ומוצר ב'. המחיר של כל אחד מהם הוא 100 דולר. עם זאת, העסק המקוון משלם $88 כדי לייצר או לרכוש מוצר א' ורק $61 כדי לייצר או לרכוש את מוצר B. זה אומר שיש שולי רווח נקי של $12 על מוצר A ורווח נקי של $39 על מוצר B. אז למרות הקמעונאות לקוחות משלמים את אותו הסכום עבור שני הפריטים, המוכר המקוון מרוויח הרבה יותר כסף ממכירת מוצר B בחנות המסחר האלקטרוני שלו, הודות לשולי הרווח הנקי העצומים שלו יחסית.
5 סוגי מוצרים עם שולי רווח גבוהים
אם אתה מחפש מוצרים רווחיים עם רווחים גבוהים שיוצגו בעסקי המסחר האלקטרוני שלך, ישנן אפשרויות רבות. חלק מהמוצרים הללו מגיעים עם תגי מחיר קמעונאיים גבוהים; אחרים בעלות נמוכה יחסית ללקוחות. כולם מציעים שולי רווח משמעותיים עבור חנויות מקוונות. להלן חמש קטגוריות מוצרים שכדאי לחקור:
1. מוצרים מיוחדים
קטגוריה זו כוללת אביזרי טלפון, גאדג'טים למטבח, שעונים ופריטי אספנות כמו כרטיסי מסחר. לעתים קרובות ניתן לייצר מוצרים אלה בהמוניו תמורת מעט כסף, ולמכור אותם בתווי מחיר משמעותי עקב ביקוש משוק נישה. חלק מהמוצרים המיוחדים, כמו אביזרי טלפון, נהנים מביקוש נרחב בשוק. לאחרים, כמו שעונים מיוחדים, יש שוק יעד נישתי יותר. Timbuk2, המייצרת תיקים מיוחדים, ו-One Blade Shave, בנו את החנויות המקוונות של Shopify סביב מוצרים כאלה.
2. מוצרים לילדים
קטגוריה זו משרתת הורים בקניות עבור ילדיהם. אמריקאים, במיוחד, ידועים כמי שמוציאים הרבה כסף על צעצועי ילדים, שרבים מהם ניתנים לייצור בעלות נמוכה ולמכור אותם במחיר גבוה יחסית. Babylist, המופעלת על ידי Shopify, שגשגה בשוק הביקוש הגבוה הזה.
3. נרות
מכירת נרות יכולה לייצר שולי רווח טובים, הנעים בין 25% ל-50%. שולי הרווח הללו מתאפשרים על ידי רשת גדולה של ספקי נרות בחו"ל שיכולים לייצר הזמנות גדולות במעט כסף יחסית. אתה יכול אפילו לנקות שולי רווח גבוהים כשאתה מכין נרות משלך כי חומרי הגלם הם זולים במידה רבה.
4. מוצרי מותג פרטי
תיוג פרטי הוא כאשר יצרן מייצר מוצר מותאם אישית עבור קמעונאי, בהתבסס על מפרט הקמעונאי. סוחרי מסחר אלקטרוני יכולים לשתף פעולה עם יצרנים כדי ליצור מוצרי מותג פרטי מותאמים אישית למכירה באינטרנט. קטגוריית המותג הפרטי כוללת ביגוד בהתאמה אישית, תכשיטים, אביזרי אופנה ומוצרי בריאות ובריאות. חברות כמו Victoria Beckham Beauty, Blume ופרנק בודי בנו חנויות מסחר אלקטרוני מצליחות במגזר זה.
5. דרופשיפינג
דרופשיפינג היא בת דודה קרובה של מותגי המותג הפרטי, והיא מייצגת עוד אפשרות לשולי רווח גבוהים לחנות מסחר אלקטרוני מצליחה. במודל הדרופשיפינג, סוחרי מסחר אלקטרוני מוכרים מוצרים שמיוצרים, מאוחסנים ונשלחים על ידי צד שלישי. אתה יכול למכור מוצרים רבים באמצעות משלוח משלוח, כולל קפה, ביגוד וכיסויי טלפון. Dropshipping יכול להציע שולי רווח טובים מכיוון שאינך צריך לשכור שטחי מסחר או שטחי מחסן, ולא תזדקק לעובדים כדי לייצר פיזית את המוצרים שלך.
מה הופך מוצר מסחר אלקטרוני טוב עם רווחים גבוהים?
- אֵיכוּת
- ביקוש ותחרות
- עלויות ייצור ומקור
- עלויות משלוח ומימוש
- תמחור
נפח גבוה של מכירות מקוונות אינו משתווה אוטומטית לרמות גבוהות של רווחיות. כדי שמוצר מסחר אלקטרוני יהיה רווחי במיוחד, הוא צריך לעמוד ברוב הקריטריונים הבאים:
1. איכות
לקוחות מצפים למוצרים באיכות גבוהה; כל דבר פחות יכול להגדיל את התשואות הלקוחות – לנפח במהירות את ההוצאות העסקיות שלך ולשחוק את שולי הרווח שלך. מכור רק מוצרים שיספקו באופן עקבי את בסיס הלקוחות שלך.
2. ביקוש ותחרות
יותר מדי תחרות עלולה להוביל למלחמות מחירים, ואלה עלולות לפגוע בשולי הרווח של החברה. מחקר שוק יכול לחשוף ביקוש בר-קיימא של לקוחות למוצרים שונים, ולעזור להרחיק אותך ממגזרים שכבר רווי מתחרים.
3. עלויות ייצור ומקור
עלויות ייצור ומקור – כולל חומרי גלם, ציוד, נדל"ן ועבודה – הן ההוצאות העסקיות הגדולות ביותר עבור רוב החברות. אתה יכול להגדיל את שולי הרווח מבלי להעלות מחירים אם תפחית את עלויות הייצור.
4. עלויות משלוח ומימוש
הגודל, המשקל והעמידות של המוצרים שלך משפיעים ישירות על עלות המשלוח שלהם לצרכנים. פריטים קטנים וקלים יותר דורשים פחות דמי משלוח, ופריטים עמידים אינם דורשים אריזה מיוחדת למשלוח. אתה יכול ליהנות משולי רווח גבוהים ממכירת פריטים כבדים ומגושמים כמו ציוד כושר, אבל זה אפילו יותר קל כשאתה שולח פריטים קלים כמו ביגוד או מוצרי יופי.
5. תמחור
אתה יכול להגביר את הרווחיות על ידי העלאת מחירים, אבל תלך בזהירות: אתה לא רוצה לתמחר את עצמך מהשוק. חקירת התמחור של המתחרים יכולה לעזור לך להבין מה הלקוחות מוכנים לשלם עבור פריט.
4 טיפים למקסום שולי הרווח
בין אם אתה משיק עסק חדש או משכלל את הקיים שלך, אתה יכול לייעל את שולי הרווח שלך על ידי ביצוע מספר טיפים פשוטים:
1. חפש הזדמנויות נישה שבהן יש ביקוש גבוה אך היצע נמוך
תהיה לך הגמישות הגדולה ביותר בתמחור שלך אם הענף שלך עדיין לא מלא במתחרים. ייתכן שהלב שלך ירצה להתמקד בייצור אביזרים לנשים, אבל הראש שלך עשוי לומר לך לשלב קו ילדים בהצעה שלך.
2. לנהל משא ומתן עם ספקים להורדת מחירים
במקום להעלות מחירים על הלקוחות שלך, שקלו להגדיל את שולי הרווח מהכיוון השני. חפשו ספקים ותנהלו משא ומתן כדי לוודא שאתם מקבלים את המחירים הטובים ביותר.
3. הצע מוצרים קשורים
ברגע שלקוח נמצא באתר שלך או גולש בחנות המסחר האלקטרוני שלך, אתה יכול לשפר את הערך של הביקור שלו על ידי הצעת מוצרים קשורים. זה מגדיל את סך עגלת הקניות של הלקוח ומייצר עסקה רווחית יותר.
4. שמור על התמחור שלך תחרותי
זה טבעי לרצות להרוויח כמה שיותר כסף ממכירה, אבל הציפיות שלך צריכות להתאים למציאות בשוק. אחרי הכל, אתה יכול לקצור שולי רווח רק אם הלקוחות קונים את המוצרים שלך. אולי תבחר לגבות קצת יותר מהמתחרים שלך כדי להגדיל את שולי הרווח שלך, אבל וודא שהמחירים שלך נמצאים באותו מגרש.
שולי רווח גבוהים יותר
כל עוד אתה פועל לפי שיטות עבודה מומלצות ומציע תמחור שמשמח את הלקוחות שלך, אז הגדלת שולי הרווח שלך יכולה לשפר את בריאות העסק שלך.
מוצרים עם שולי רווח גבוהים שאלות נפוצות
לאילו מוצרים יש את שולי הרווח הגבוהים ביותר?
המוצרים עם שולי הרווח הגבוהים ביותר הם אלו שבהם העלות לייצור משהו נמוכה משמעותית מהמחיר שהלקוחות מוכנים לשלם עבורו. מוצרים מיוחדים שמדברים לשוק נישה, מוצרי ילדים ונרות ידועים כבעלי פוטנציאל לשוליים גבוהים.
מהם האתגרים של מכירת מוצרים עם שולי רווח גבוהים?
מכירת מוצרים עם שולי רווח גבוהים יכולה להיות משתלמת, אבל מגיעה עם אתגרים ייחודיים משלה. העיקרי ביניהם הוא איזון המשוואה של עלויות תשומות ומחירים קמעונאיים. כאשר הוצאות התשומות שלך עולות, זה יכול להיות מפתה להעלות מחירים כדי לשמור על שולי רווח גבוהים. אבל אם אתה מעלה מחירים מהר מדי, אתה מסתכן באובדן לקוחות. אתגר נוסף הוא לקבל שהדרכים הכי כיפיות ומעוררות השראה ליצור דברים הן לא תמיד אלה עם שולי הרווח הגבוהים ביותר. לדוגמה, ייתכן שתרצה להקים עסק לתכשיטנות, רק כדי להבין שתוכל להשיג רווחים גדולים יותר על ידי ייצור המוני של תכשיטי תלבושות במקום עבודת יד של תליונים בודדים. האם זה פשרה שאתה מוכן לעשות?
היכן ניתן למצוא השראה למוצרים בעלי רווח גבוה?
אתה יכול למצוא רעיונות מעולים למוצרים עם קצת מחקר שוק. עקוב אחר חיפושי משתמשים ברחבי העולם או ברחבי הארץ באמצעות הכלי של Google Trends או על ידי מעקב אחר האשטאגים של מדיה חברתית. אתה יכול גם לעיין בפלטפורמות המסחר האלקטרוני של המתחרים שלך ולראות מה הם מוכרים. לפעמים, הם אפילו מפרטים את הפריטים הנמכרים ביותר שלהם, ומציעים תובנה לגבי מה שהצרכנים מעוניינים לקנות.
היכן למכור מוצרים עם שולי רווח גבוהים באינטרנט?
הדרך הטובה ביותר למכור מוצרים מקוונים עם שיעורי רווח גבוהים היא בחנות המסחר האלקטרוני שלך. עבור יזמים רבים, משמעות הדבר היא בניית אתר באמצעות בונה כמו Wix, Squarespace, Weebly או WordPress – ולאחר מכן יצירת חנות מקוונת של Shopify שמשתלטת ישירות על האתר שלך. אתה יכול גם למכור סחורה בפלטפורמת המסחר האלקטרוני של מישהו אחר – Etsy ואינסטגרם הן אפשרויות פופולריות – אבל אתה תשלם עמלות מכירה לאותן חברות, שחותכות את שולי הרווח שלך.