בחירת רהיטים היא קשה – כל כך קשה, למעשה, היא דוגמה מרכזית במחקר של כתב הניו יורק טיימס דיוויד ברוקס מ-2011 על קבלת החלטות, החיה החברתית. "כנסו לחנות רהיטים ותסתכלו על ספה", כותב דוד, "ותנסו לדמיין איך זה בסלון שלכם. זה ממש קשה."
דייוויד מייעץ לקוני רהיטים "ללכת עם הבטן", בטענה שהרגש הוא מדריך יעיל מול משימות תובעניות מבחינה קוגניטיבית. אבל עכשיו, לקמעונאים יש כלי נוסף שיעזור ללקוחות שלהם לקבל החלטות: מציאות רבודה. מציאות רבודה מאפשרת לצרכנים לראות מוצרים בבתיהם לפני הרכישה.
הנה איך זה עובד – ומדוע עסקי מסחר אלקטרוני רבים מאמינים שכלי מציאות רבודה הם העתיד של תעשיית הרהיטים.
מהי מציאות רבודה?
מציאות רבודה (AR) היא טכנולוגיה המשלבת מידע דיגיטלי על פני תשומות מהעולם האמיתי.
AR יכול לעזור ללקוחות להעריך מוצרים מרחוק, מה שהופך אותו לכלי מכירה ושיווק בעל ערך במיוחד עבור עסקים קמעונאיים של מסחר אלקטרוני.
קמעונאי רהיטים, למשל, יכולים להשתמש בטכנולוגיית AR כדי לשכב מודלים תלת מימדיים של מוצרים על פני תמונה של הסלון של הצרכן או עדכון הווידאו ממצלמת הסמארטפון של המשתמש. בעיקרו של דבר, לקוח המשתמש בתכונת ה-AR של החברה מכוון את המצלמה שלו למיקום מסוים בביתו ויכול לראות את הרהיט מונח מעליו כאילו הוא באמת שם.
אנשים מבלבלים לפעמים בין AR לבין מציאות מדומה (VR), טכנולוגיה דומה אך נפרדת. בעוד ש-VR מטביע את המשתמשים בעולם דיגיטלי מלא, AR יוצר סביבה היברידית המשלבת מידע דיגיטלי ופיזי כאחד.
צור חוויות קניות סוחפות עם Shopify AR
תן לקונים דרך חדשה לחוות את המוצרים שלך כאשר אתה מוסיף מציאות רבודה (AR) לחנות המקוונת שלך. שימוש במודלים תלת מימדיים למוצרים שלך מספק ללקוחות הבנה טובה יותר של התפקוד והגודל של פריט, ומגביר את הביטחון של הלקוחות שלך באיכות המוצרים שלך.
למד על Shopify AR
היתרונות של מציאות רבודה בתעשיית הרהיטים
- הגברת הביטחון ברכישה
- מכירות גבוהות יותר
- מעורבות גדולה יותר
- פחות החזרות
- חווית לקוח טובה יותר
AR יכול לעזור לעסקי ריהוט להגיע ליותר לקוחות, להגביר את הנאמנות ולהגביר את המכירות. להלן סקירה כללית של היתרונות:
הגברת הביטחון ברכישה
אחד היתרונות העיקריים של AR למסחר אלקטרוני הוא שהוא יכול לעזור לצרכנים לקבל החלטות רכישה. סקר אחד משנת 2022 מצא ש-80% מהצרכנים שהשתמשו ב-AR לקנייה אמרו שזה מגביר את בטחון הרכישה שלהם.
זה יכול להיות מועיל במיוחד בתעשיית הרהיטים, שבה הרכישות הן לרוב גדולות, יקרות ותלויות הקשר. סטיב באואר, סמנכ"ל מסחר אלקטרוני ודיגיטל בחברת הרהיטים Arhaus, דן בהטבה הזו בראיון ל-Shopify. "קניית רהיטים היא הרכישה השלישית בגודלה שאתה הולך לבצע בחייך", הוא אומר. "אנחנו באמת רוצים שהלקוחות ישקיעו באמת ב… החלקים האלה." סטיב מציין ש-AR יכול לעזור ללקוחות לוודא שפריט תואם לרווח ולאפשר להם לבדוק מספר אפשרויות לפני שהם מבצעים רכישה. "אנחנו רוצים להחדיר כמה שיותר ביטחון ללקוח לפני שהם רוכשים", הוא אומר.
טכנולוגיה זו עשויה להיות שימושית במיוחד עבור מותגי רהיטים מקוונים בלבד שאין להם אולמות תצוגה פיזיים.
מכירות גבוהות יותר
טכנולוגיית מציאות רבודה יכולה גם לעזור לעסקי מסחר אלקטרוני להגדיל את המכירות. מחקרים מראים שללקוחות המקיימים אינטראקציה עם מוצר ב-AR יש סיכוי גבוה יותר ב-65% לבצע הזמנה מאשר לאלה שלא מבצעים ושכלים להדמיה של מוצרים בתלת מימד יכולים להגדיל את נפחי ההזמנות ב-27%. היתרונות בולטים במיוחד עבור חברות רהיטים. מחקר מאתר הארכיטקטורה והעיצוב Houzz, למשל, מצא שלצרכנים יש סיכוי גבוה פי 11 לקנות רהיטים לאחר שצפו בהם באמצעות טכנולוגיית AR.
מעורבות גדולה יותר
מציאות רבודה יכולה להגביר את שיעורי המעורבות עבור לקוחות מקוונים ובחנות. מחקר אחד משנת 2022 מצא שכלי AR הגדילו את כמות הזמן שהקונים באופן אישי בילו במוצרים ב-50% ושלקוחות ניסו פי שמונה יותר מוצרים כאשר מותג הציע תכונת בדיקת מוצר AR. אותו מחקר מצא גם שיישומים ניידים התומכים ב-AR הגדילו את זמן הגלישה ב-21.7% והובילו לקוחות לצפות ב-28% יותר מוצרים.
פחות החזרות
AR יכול גם להגביר את שביעות הרצון מהרכישה ולהפחית את שיעורי ההחזר. מחקרים מראים ש-58% מהצרכנים שהשתמשו ב-AR מאמינים שהטכנולוגיה מנעה מהם צורך להחזיר רכישה.
חווית לקוח טובה יותר
כלי AR יכולים ליצור חווית לקוח מעניינת ומהנה יותר. יותר מ-60% מכלל הצרכנים – ויותר מ-90% מבני דור המילניום ו-Gen Zers – הביעו עניין בצפייה ברהיטי מציאות רבודה בבתיהם.
הצעת כלים אלו יכולה לעזור למותגים לספק חווית לקוח איכותית המגבירה את הנאמנות, מעודדת רכישות חוזרות והפניות, ומעלה את המודעות למותג, ומספקת יתרון תחרותי משמעותי לחברות.
5 שימושים למציאות רבודה בתעשיית הרהיטים
- עיצוב חדר
- התאמה אישית
- חומרים שיווקיים
- אולמות תצוגה
- סיוע בהרכבה
ישנם יישומי מציאות רבודה מרובים בתעשיית הרהיטים. הנה סקירה כללית של חמישה מקרי שימוש פופולריים – ודוגמה מהעולם האמיתי של כל אחד מהם:
1. עיצוב החדר
כלים לעיצוב חדרים מאפשרים לקונים למקם רהיטים באופן וירטואלי בהקשר המיועד להם, מה שיכול להגביר את בטחון הרכישה ולהפחית את שיעורי ההחזר. "הזדמנויות ה-AR וה-VR שמגיעות כאן הן ענקיות עבורנו", אומר סטיב, "מכיוון שאנו מסוגלים לדמיין דברים שלמען האמת, פשוט לא יכולת לעשות קודם לכן. אי אפשר למקם כיסא בחדר בלי להציב את הכיסא בחדר".
הכלי Room Planner המופעל באמצעות AR של Arhaus מאפשר לקונים למקם רהיטים בבית או במשרד. על ידי ביקור באתר האינטרנט שלהם ומילוי טופס מקוון עם מפרט החדר שלהם, לקוחות יכולים להתחיל לעצב עם רהיטים בגודל מתאים. קונים יכולים לבדוק תצורות ריהוט מרובות, לראות אפשרויות שונות של צבעים וסגנונות, ולוודא שהריהוט מתאים לחלל מסוים לפני ביצוע הרכישה.
2. התאמה אישית
יצרני רהיטים רבים מאפשרים לקונים להתאים אישית את צבע הפריט והחומרים, מה שאומר שאפילו קונים בחנות לא יוכלו לראות גרסה מדויקת של מוצר לפני הרכישה. "יש לנו עסק שניתן להתאמה אישית מאוד", אומר סטיב. "אם אתה חושב על ספה חתוכה, אתה יכול לקבל זרוע ימין או זרוע שמאל." החברה מציעה גם מאות אפשרויות בד, ופונקציונליות AR מאפשרת ללקוחות לצפות בתצוגה מקדימה של כל אחת מהן. "לא יכולנו להזמין כל כך הרבה דגימות לצלם בכל אחת מהן", אומר סטיב.
כלים להדמיה של מוצר AR יכולים לעזור ללקוחות להציג תצוגה מקדימה של התאמות אישיות על דגמי מוצרים תלת מימדיים, מה שמגביר את הסבירות שלקוחות יהיו מרוצים מהפריטים שלהם. אפליקציית עיצוב החדר של איתן אלן, למשל, מאפשרת לקונים לבחור צבעים, גימורים ובדים ולצפות בפריטים מותאמים בחללים המיועדים להם לפני שהם קונים משהו.
3. חומרים שיווקיים
השתמש בקודי QR כדי להוסיף אלמנט אינטראקטיבי לחלקים פיזיים של בטחונות מותג כגון כרטיסי ביקור, קטלוגים או עלונים. לקוחות פוטנציאליים יכולים לסרוק קודים עם הטלפונים שלהם כדי להציג מידע נוסף, לגשת לדף מוצר או להוריד את האפליקציה שלך. ואתה יכול ליצור קודים בקלות עם מחולל קודי QR של Shopify.
חברת הרהיטים הדנית SCANLIVING משתמשת בקודי QR כדי ליצור קטלוג מוצרים מוגדל. אתה סורק קוד כדי לשלוף מודל מוצר תלת מימדי, שבו הקונים יכולים להשתמש כדי להציג את הפריט מכל הזוויות ולדמיין תמונת מוצר מוקטנת בתמונה של הבית שלהם.
4. אולמות תצוגה
אתה יכול גם להשתמש ב-AR כדי לעזור ללקוחות לנווט באולמות תצוגה פיזיים ולספק מעבר חלק יותר בין חללים פיזיים לווירטואליים. לקוחות יכולים לסרוק קודי QR כדי להעלות מודלים תלת מימדיים של מוצרים או מפרטי מוצרים, או לעזור להם למצוא מוצרים מסוימים ברצפת אולם התצוגה.
לדוגמה, Lowe's Vision כולל תכונת ניווט בחנות המשתמשת במעקב אחר תנועה, מפות חנויות וטכנולוגיית חישת עומק כדי לעזור ללקוחות לנווט בחנויות של Lowe ולמצוא את הפריטים שהם מחפשים.
5. סיוע בהרכבה
לעתים קרובות רהיטים דורשים הרכבה מסוימת, וחברות יכולות להשתמש ב-AR כדי לפשט את תהליך ההרכבה. לדוגמה, המפתח אדם פיקארד יצר את אפליקציית Assemble AR כדי להדגים כיצד מותגי רהיטים יכולים להשתמש ב-AR כדי להנחות את תהליך ההרכבה. למרות ש-Pickard הוא מפתח עצמאי ועיצב את האפליקציה כהוכחה לקונספט, היא מראה כיצד מותגים יכולים לספק אפליקציית AR כדי לקחת את הוראות ההרכבה לשלב הבא.
שאלות נפוצות על ריהוט מציאות רבודה
מה זה ריהוט מציאות רבודה?
ריהוט מציאות רבודה מתייחס לדגם דיגיטלי תלת מימדי של רהיט. קונים מקוונים יכולים לצפות בדגמי רהיטי AR מכמה זוויות או להשתמש בטכנולוגיות מציאות רבודה כדי לצפות בדגמי מוצרים בבתיהם.
איך איקאה משתמשת במציאות רבודה?
אפליקציית AR של איקאה, IKEA Place, מאפשרת ללקוחות להצמיד דגמים מוקטנים של מוצרי איקאה על תמונות של בתיהם. לקוחות יכולים להשתמש באפליקציה כדי ליצור מפה וירטואלית של חלל פנימי ולבדוק תצורות מוצרים, צבעים וגדלים שונים בחלל לפני הרכישה.
מהן אפליקציות AR?
אפליקציות מציאות רבודה (AR) הן תוכנות המשלבות מידע דיגיטלי עם תשומות מהעולם האמיתי. לדוגמה, אפליקציה לעיצוב חדר AR עשויה להשתמש בהזנת המצלמה של סמארטפון כדי למפות את הסלון של המשתמש ולאחר מכן להציג תמונות מוקטנות של רהיטים, ציורים או חפצים פיזיים אחרים בתמונה של החדר של המשתמש.