סביר להניח ששמעת את עצת ההיכרויות הנפוצה מדי, "פשוט שים את עצמך בחוץ." אם כן, אולי התעצבנת – לא בגלל שזה לא בסדר, אלא בגלל שזה כל כך ברור. אתה לא מצפה למצוא את האדם הנכון מתחת לספה שלך.
כמו כן, בעלי עסקים צריכים גם לקדם באופן פעיל את המותגים שלהם כדי להתחבר ללקוחות. למרבה המזל, ייעוץ עסקי הוא הרבה יותר ספציפי. אתה יכול להשתמש בפרסום מקוון כדי להעביר מסרים ממוקדים ללקוחות האידיאליים שלך ולעצב מסעות פרסום סביב הצרכים והיעדים העסקיים הספציפיים שלך.
הנה איך עובד פרסום מקוון, איך הוא עוזר לעסקים ושבעה סוגים פופולריים לשלב באסטרטגיית השיווק שלך.
מה זה פרסום באינטרנט?
פרסום מקוון (המכונה גם פרסום באינטרנט, פרסום באינטרנט או פרסום דיגיטלי) הוא אסטרטגיית שיווק מקוונת הכוללת רכישת שטחי מודעות דיגיטליים ושימוש בו לקידום העסק שלך. אתה יכול למקם מודעות מקוונות בהודעות דוא"ל, אפליקציות לנייד, אתרי אינטרנט, פלטפורמות מדיה חברתית ודפי תוצאות של מנועי חיפוש (SERP).
היתרונות של פרסום באינטרנט
- הגברת המודעות למותג
- החזר ROI משופר
- מיקוד מתקדם לקהל יעד
- ניטור ביצועים מעולה
- מכירות מוגדלות
אתה יכול לעצב את מסעות הפרסום המקוונים שלך סביב היעדים הספציפיים שלך, תקציב הפרסום וקווי זמן. הנה סקירה כללית של היתרונות – וכמה טיפים מהראיון של מומחה השיווק ניק שארמה עם Shopify Masters כדי לעזור לך לשלב מודעות מקוונות באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלך:
הגברת המודעות למותג
הצגת מודעות מקוונות היא דרך מהירה להגביר את המודעות למותג ולהגביר את נפח התנועה באתר. בעוד שלאסטרטגיות אורגניות כמו שיווק תוכן ושיווק במדיה חברתית יכול לקחת זמן, פרסום מקוון מציב מסרים פרסומיים מול קהלי היעד שלך מיד.
הוצאות פרסום יכולות לעזור לך להציג מותג חדש ביעילות לעולם, להגביר מודעות עם קבוצות לקוחות ספציפיות או להפיץ את הבשורה על מוצר או שירות חדש.
החזר ROI משופר
פרסום מקוון נוטה לעלות פחות מפרסום מסורתי, ומחקרים מראים שהוא מספק החזר על השקעה (ROI) חזק יותר מכל השיטות המסורתיות, למעט דיוור ישיר.
ניק שארמה מציע להשתמש במידע שנלמד מקמפיינים שיווקיים אורגניים כדי לעזור לך למקסם את החזר ה-ROI על הוצאות הפרסום שלך.
"פרסום בתשלום הוא רק לקחת תוכן ולהעמיד אותו בפני אנשים נוספים שלדעתך הולכים להדהד עם התוכן", אמר. "אם תתחיל עם אורגני ותאמת מה עובד, כבר יש לך הוכחה שיש סיכוי טוב שזה יעבוד כשמדובר בתשלום."
מיקוד מתקדם לקהל יעד
פרסום מקוון מאפשר לך למקד למשתמשים על סמך קריטריונים כמו גיל, מין, מיקום גיאוגרפי, היסטוריית חיפושים, פעילויות מדיה חברתית ומעורבות קודמת בחנות המקוונת שלך.
פרסום ממוקד ממקד את הוצאות המודעות שלך בצרכנים שסביר להניח שיבצעו המרה, מה שיכול להגביר את החזר ה-ROI והמכירות. זה גם יכול לשפר את מאמצי ההתאמה האישית, ולאפשר לך ליצור מודעות לפלחי צרכנים ספציפיים – כמו בעלי גזעי כלבים Lhasa apso או מרימי משקולות חסרי סבילות ללקטוז – ולהגיש אותם לאנשים הנכונים.
ניטור ביצועים מעולה
בניגוד למודעות מסורתיות, מודעות דיגיטליות ניתנות למעקב רב. אתרי מסחר אלקטרוני, ספקי ניתוח אתרים ופלטפורמות פרסום יכולים לדווח על מדדים כמו סך כל קליקים, שיעור קליקים (CTR), עלות להופעה (CPM), עלות לקליק (CPC), סך המרות, שיעורי המרות והחזר ROI לפרט. מודעות או מסעות פרסום שלמים.
אתה יכול להשתמש במידע הזה כדי לנתח את ביצועי מסע הפרסום, להתאים אסטרטגיה ולמטב את הביצועים, אומר ניק.
"הסתכלות על המדדים האלה עוזרת לך להבין ולאבחן היכן אתה עלול להשתבש או מה אתה צריך לתקן", הוא אומר. "נניח שהעלות שלך לאלף חשיפות נמוכה ושיעור הקליקים שלך גבוה. זה אומר שהפלטפורמה אוהבת את המודעה שלך, האנשים אוהבים את המודעה שלך."
ניק מציע להעריך את המדדים הללו לצד שיעורי ההמרה כדי לסייע בשיפור המכירות.
"עכשיו כשהם מגיעים לאתר שלך, אין תוספת לעגלות. זה אומר שיש איזו חוסר התאמה בעמוד שהם הגיעו אליו בהשוואה למה שהם חשבו שהם מגיעים אליך", הוא מוסיף.
במקרה זה, תוכל לעבד מחדש את תוכן האתר, לבנות דף נחיתה או להפנות תנועת מודעות לכתובת אתר אחרת באתר שלך.
מכירות מוגדלות
פרסומות מקוונות יכולות לתמוך במאמצי גיוס הלקוחות שלך ולעודד רכישות חוזרות על ידי שמירה על ראש הדעת. אתה יכול גם להשתמש במודעות כדי לשלוח לקוחות ישירות לחלקים הספציפיים באתר שלך, מה שיכול להגביר את שיעורי ההמרה ולהגדיל את המכירות.
ניק מציע להשתמש בדפי נחיתה כדי למקסם את ההמרות מתעבורת מודעות מקוונת, באמצעות מודעת וידאו המקדמת קרם קירור לרגליים מגרדות כדוגמה.
"בשנייה שאתה לוחץ על המודעה, אתה יכול לעבור לדף נחיתה שיש בו את אותו קריאייטיב או צילום מהסרטון הזה אל הגיבור", הוא אומר. "זה עדיין מדבר על העקביות של רגליים מגרדות ואז כל מה שנמצא בדף, סוג של סולמות בחזרה לנקודת כוכב הצפון של פתרון לרגליים מגרדות."
סוגי פרסום באינטרנט
- פרסום במנועי חיפוש
- פרסום לתצוגה
- פרסום בדוא"ל
- פרסום ברשתות חברתיות
- מיקוד מחדש
- פרסום מקורי
- פרסום במובייל
ישנן דרכים רבות לפרסם באינטרנט — ואחד הצעדים הראשונים בבניית אסטרטגיית פרסום מקוון הוא בחירת שיטות שמתאימות למטרות שלך. להלן שבע אסטרטגיות נפוצות שכדאי לשקול:
1. פרסום במנועי חיפוש
פרסום במנועי חיפוש כולל הגשת הצעות על הזכות להציג מודעות ממוקדות ב-SERPs. למרות שלפעמים זה מכונה שיווק במנועי חיפוש, זהו תת-קבוצה ספציפית של אסטרטגיה זו. שיווק במנועי חיפוש כולל גם פרסום חיפוש בתשלום וגם מאמצי דירוג אורגני, ופרסום במנועי חיפוש תמיד בתשלום.
מודעות חיפוש הן בדרך כלל מודעות בתשלום לקליק (PPC), כלומר, מפרסמים משלמים עבור קליקים על מודעות, לא על שטח מודעה. כך פועל פרסום בתשלום לקליק במנוע החיפוש:
1. מפרסמים מציעים הצעות על מילות מפתח ספציפיות, ומציינים את הסכום המקסימלי שהם מוכנים להוציא לכל קליק.
2. משתמש שולח שאילתת חיפוש המכילה אחת ממילות המפתח הללו.
3. ה-SERP מציג תוכן מודעה עבור המפרסמים עם הצעות המחיר הגבוהות ביותר.
4. משתמש לוחץ על מודעה.
5. המפרסם משלם את סכום הצעת המחיר שצוין עבור כל קליק.
פרסום במנועי חיפוש יכול לתמוך במודעות חזותיות או מבוססות טקסט, כולל מודעות פרטי מוצר (PLA). PLAs הם פורמטים ספציפיים של מודעות למסחר אלקטרוני הכוללים בדרך כלל תמונת מוצר, מחיר ודירוג.
2. פרסום לתצוגה
מודעות לתצוגה מופיעות באתרים אחרים, כגון מגזינים מקוונים או עיתונים, אתרי בידור ובלוגים. הם יכולים לכלול תמונות, טקסט ותוכן וידאו. הפורמטים הפופולריים כוללים מודעות באנר, סרגלי צד, מודעות ביניים (מסך מלא), מודעות קדם-סרט וידאו, מודעות וידאו זורם, מודעות מתרחבות וחלונות קופצים.
עסקים יכולים לרכוש שטחי מודעות לתצוגה ישירות מבעלי אתרים או מרשתות מודעות, שהן עסקים שרוכשים שטחי מודעות מבעלי אתרים ומוכרים אותם למפרסמים. Google Ads היא רשת מודעות פופולרית אחת. כדי להפעיל מסע פרסום לרשת המדיה, בחר "תצוגה" כסוג מסע הפרסום שלך ב-Google Ads ורכוש שטח מודעה מרשת המדיה של Google. מסעות פרסום של Google לרשת המדיה תומכים בפרסום תמונה, טקסט ווידאו.
🌟מודעות Google מופיעות בכל רחבי האינטרנט – בתוצאות חיפוש, באתרים, בתחילת סרטוני YouTube ועוד. למד כיצד להפעיל קמפיינים של Google Ads בעצמך.
3. פרסום במייל
פרסומות דוא"ל מופיעות בתיבת הדואר הנכנס של המשתמש. ישנם שני סוגים עיקריים: פרסום בניוזלטר ופרסום בדואר הנכנס. מודעות ניוזלטר פועלות בדומה למודעות לתצוגה – אלא שבמקום לרכוש שטח מודעה באתר של מישהו אחר, תרכוש שטח בניוזלטר שיווקי בדוא"ל. חברה שמוכרת כלי זכוכית מנופחים ביד, למשל, עשויה לרכוש מקום בניוזלטר השבועי של משפיעני סגנון חיים פופולרי כדי להציג את המוצר שלה בפני לקוחות פוטנציאליים.
מודעות דואר נכנס הן מודעות בתשלום המופיעות בתיבת הדואר הנכנס של המשתמש ומדמות את המראה של דוא"ל שיווקי. כאשר משתמש לוחץ על שורת הנושא של המודעה, תוכן המודעה מוצג בפורמט דוא"ל. משתמשים מקיימים אינטראקציה עם מודעות תיבת דואר נכנס כמו הודעות דוא"ל שיווקיות – ההבדל היחיד הוא שאתה לא צריך כתובת דוא"ל של לקוח כדי להציג להם תוכן מודעה. ספקי שירותי דוא"ל גם מתייגים בדרך כלל את שורות הנושא של מודעות בתיבת הדואר הנכנס עם "ממומן" או "מודעה" כדי להבדיל ביניהן מסוגי תוכן אחרים.
4. פרסום ברשתות חברתיות
פרסום ברשתות חברתיות כולל רכישת שטחי פרסום בפלטפורמת מדיה חברתית. אפשרויות פופולריות כוללות מודעות אינסטגרם, פינטרסט, לינקדאין ופייסבוק. פורמטים, תצוגות ואפשרויות מיקוד משתנות בהתאם לפלטפורמה. לינקדאין, למשל, מציעה תוכן ממומן, הודעות ממומנות, מודעות טקסט ומודעות דינמיות וכוללת קריטריוני מיקוד כמו תואר עבודה, מערך מיומנויות, פונקציית עבודה ותעשייה.
התחל למכור את המוצרים שלך באינסטגרם
Shopify מגיעה עם כלים רבי עוצמה שעוזרים לך לרשום, לקדם ולמכור מוצרים באינסטגרם. צור אוספי מוצרים, הצג את המותג והמוצרים שלך ועשה מכירות באינסטגרם ממקום אחד.
התחל למכור בפייסבוק
5. מיקוד מחדש
מיקוד מחדש מאפשר לעסקים להציג מודעות למשתמשים שעשו קשר בעבר עם חברה – על ידי לחיצה על אתר האינטרנט של המפרסם או עיסוק בתוכן המדיה החברתית שלו, למשל. הם הסיבה שזוג נעלי הספורט שהסתכלת עליהם ממשיך להופיע בעדכוני המדיה החברתית שלך ובדף הבית של הניו יורק טיימס .
מודעות מיקוד מחדש מוצגות באתרים, ב-SERP או בפלטפורמות חברתיות. אתה יכול להשתמש בהם כדי להישאר בראש עם בסיס הלקוחות הקיים שלך ולעודד לקוחות שכבר מתעניינים לבצע המרה.
6. פרסום נייטיב
מודעות מותאמות מחקות את המראה והתחושה של התוכן שמסביב. דוגמאות כוללות תוכן ממומן, תוכן שיווקי משפיע, רישומי שוק מקוונים מקודמים, מודעות תיבת דואר נכנס ומודעות בפיד בפלטפורמות מדיה חברתית.
מחקרים מראים ששילוב של מודעות מותאמות בתמהיל השיווק שלך יכול להגביר את המודעות למותג ואת ההעדפה. פורמטים מקוריים יכולים גם להתחמק מטכנולוגיית חסימת פרסומות, שיכולה להגביר את טווח ההגעה של מסע הפרסום.
7. פרסום במובייל
פרסום במובייל כולל הצגת מודעות במכשירים ניידים. הסוגים הנפוצים כוללים מודעות בתוך האפליקציה, מודעות אתרים לנייד, מודעות מבוססות מיקום, מודעות דחיפה ומודעות SMS. יותר מ-50% מהתנועה באינטרנט מגיעה ממכשירים ניידים, מה שאומר שפרסום במובייל יכול להגדיל משמעותית את טווח ההגעה של מסע הפרסום.
פרסום במובייל גם מאפשר לחברות להשתמש באסטרטגיות שיווק מבוסס מיקום (LBM) ואסטרטגיות פרסום. אם אתה הבעלים של חנות חוטים מקוונת, למשל, תוכל להשתמש בפרסום מבוסס מיקום כדי למקד מבקרים למתחרים פופולריים או לכנסים אזוריים של סריגה.
שאלות נפוצות בנושא פרסום מקוון
מהו הסוג הטוב ביותר של פרסום מקוון?
סוג המודעה המקוון הטוב ביותר עבור העסק שלך תלוי בתקציב, ביעדים ובקהל היעד שלך. חברת מסחר אלקטרוני מבוססת עשויה להשתמש בפרסום במנועי חיפוש כדי להציג מודעות ממוקדות ללקוחות שמוכנים לבצע המרה, בעוד שמותג מתפתח עשוי להתמקד בפרסום ברשתות חברתיות ובפרסום מקורי כדי לבנות מודעות למותג.
איך עושים פרסומת באינטרנט?
כדי ליצור מודעה מקוונת, תחילה עליך לזהות את קהל היעד שלך ולהבין היכן למצוא אותו. לאחר מכן, הגדר יעדים ספציפיים עבור מסע הפרסום שלך, כמו הגברת המודעות למותג או יותר מכירות של קו המוצרים החדש שלך. בחר סוג מודעה וצור תוכן משכנע שיתאים למפרטיו. לאחר מכן, בחר ספק שטחי פרסום ושלח את נכסי הקריאייטיב שלך. כדי להפיק את המרב מהמודעה שלך, עקוב אחר הביצועים ושנה את המודעה שלך בהתאם.
כמה עולה פרסום באינטרנט?
מסעות פרסום מקוונים בדרך כלל זולים יותר ממאמצי פרסום מקוונים דומים, אך העלויות המדויקות משתנות לפי ערוץ, מטרה ופרמטרים של מסע הפרסום.