הרבה השתנה בעשורים האחרונים. כל מה שהיינו צורכים בעבר באמצעות מדיה פיזית (ספרים, תקליטורים, DVD) זמין כעת בלחיצת כפתור במחשב. שלא לדבר על, "מחשב" יכול כעת להיות מחשב שולחני, מחשב נייד, טאבלט או סמארטפון.
סרטים, סרטונים, שירים וספרים הם כעת "תוכן דיגיטלי" – בעצם שורות ארוכות של קוד מחשב המוצגים כטקסט, תמונות סטילס, אודיו ווידאו.
יצירת תוכן דיגיטלי היא תעשייה גדולה, והיא מכסה הכל, מבידור ועד שיווק דיגיטלי. להלן סקירה של צורות רבות של תוכן דיגיטלי שבעלי עסקים קטנים יכולים להשתמש בהם לטובתם, בתוספת טיפים כיצד ליצור תוכן דיגיטלי משלך.
מהו תוכן דיגיטלי?
תוכן דיגיטלי מתייחס לכל מידע הקיים בפורמט שמחשבים יכולים לעבד. ליתר דיוק, תוכן דיגיטלי כולל תוכנות (כגון תוכנות מחשב ואפליקציות לנייד), תוכן חזותי (כגון תמונות דיגיטליות, סרטונים ואנימציות), תוכן אודיו (כמו מוזיקה ופודקאסטים), וטקסט (כולל מיילים, ערכות נתונים ו פוסטים בבלוג). התפשטות התוכן הדיגיטלי בעידן האינטרנט שינתה את האופן שבו אנשים משתפים ויוצרים תוכן – ואפילו מי הם היוצרים האלה.
כדוגמה, חשבו על תוכן וידאו. בעידן האנלוגי, במאים צילמו סרטים על סלילים ארוכים של סרט וערכו את הסרט באמצעות כלים ידניים כמו להבי סכינים כדי לחבר סלילי סרטים. הפצת הסרטים הללו כללה בדרך כלל הפקה המוני של קלטות פיזיות, שנשלחו לבתי קולנוע ולצרכנים.
הטכנולוגיה הדיגיטלית שיפרה את כל זה. כעת במאים יכולים לצלם, לערוך ולהעביר את הסרטים שלהם באמצעות מצלמות דיגיטליות ומחשבים. מכיוון שהחומרה הדיגיטלית נוטה להיות הרבה יותר זולה ממה שהיו פעם מצלמות סרטים – וחלק מהתוכנות הן חינמיות פשוטו כמשמעו – היא עשתה דמוקרטיה של תהליך יצירת הסרטים, ואפשרה ליותר יוצרים להיכנס לתעשיית הבידור.
8 סוגי תוכן דיגיטלי לעסקים קטנים
להלן 8 סוגים של תוכן דיגיטלי שכדאי לשקול ליצור:
1. תוכן מבוסס טקסט. הקטגוריה כוללת פוסטים בבלוג שמבקרים באינטרנט קוראים בחינם, ספרים אלקטרוניים שצרכנים משלמים עליהם, מסמכים לבנים (כתבים ארוכי צורה שמסבירים מוצרים או מקדמים פתרונות), הודעות לעיתונות ומערכים. תוכן כתוב מועיל במיוחד למטרות קידום אתרים.
2. תוכן ויזואלי. תוכן דיגיטלי חזותי יכול לפשט מידע מורכב ולמשוך תשומת לב במהירות. הקטגוריה כוללת תמונות, אינפוגרפיקות, איורים, ממים ומצגות.
3. תוכן וידאו. סרטונים שולטים בשיא בעולם הדיגיטלי והם נמצאים בראש סדר העדיפויות בפלטפורמות המדיה החברתית כמו אינסטגרם, X ו-TikTok. מקטעי מדיה חברתית קצרים ועד לסרטים דוקומנטריים וסרטים עלילתיים ארוכים, יוצרי תוכן יכולים להשתמש בסרטונים כדי לבדר קהל, לחנך ולשלוח הודעות לקהל שלהם.
4. תוכן אודיו. פודקאסטים, ספרי שמע ושידורים חיים נהדרים לצריכת מידע תוך כדי תנועה. זו גם דרך מצוינת למשתמשים לעסוק במותגים גם כשהמיקוד הוויזואלי שלהם נמצא במקום אחר.
5. פוסטים ברשתות החברתיות. תוכן מדיה חברתית מתייחס לעדכונים קצרים, תמונות וסרטונים המשותפים בפלטפורמות כמו פייסבוק, TikTok, LinkedIn, X ואינסטגרם.
6. תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC). תוכן שנוצר על ידי משתמשים כולל ביקורות של לקוחות, פוסטים במדיה חברתית, תגובות על פוסטים אלה וסרטונים ופודקאסטים שנוצרו על ידי משתמשים. ל-UGC אולי אין את אותו קול מותג שמאפיין את התוכן שאתה עושה בבית, אבל הוא משמש כהוכחה חברתית לקונים סקרנים ויכול להגביר את המעורבות עם המותג שלך.
7. תוכן אינטראקטיבי. קטגוריה זו כוללת חידונים, סקרים, סקרים, מציאות רבודה (AR) וחוויות משחקיות. כאשר מקודד ומוטב כהלכה, תוכן אינטראקטיבי יכול לשמש כלי לאיסוף נתוני לקוחות יקרי ערך, שבהם אתה יכול להשתמש כדי ליצור רעיונות חדשים למוצרים ולשיווק.
8. תוכן שיווקי בדוא"ל. ניוזלטרים ומיילים פרסומיים מציעים דרך ממוקדת להתחבר ישירות לקהל שלך ולעדכן אותם בין אם הם כוללים תוכן מוטבע מהאתר שלך (כגון פוסט בבלוג או סרטון) או תוכן בלעדי שלא נמצא במקומות אחרים.
כיצד ליצור תוכן דיגיטלי
- קבע את מטרת התוכן
- הבן את הקהל שלך
- נסח את התוכן הדיגיטלי שלך
- בדוק את התוכן שלך
- פרסם וקדם את התוכן שלך
תוכן דיגיטלי יכול להיות בעל ערך לקהל היעד שלך אם הוא מושך לקוחות פוטנציאליים וגורם להם להתרגש מהמותג שלך. מתוך מחשבה על מטרה רחבה זו, הנה כמה שלבים שינחו את תוכנית התוכן שלך:
1. קבע את מטרת התוכן
קבע יעדים עבור התוכן הדיגיטלי שלך. האם אתה מנסה להעלות את המודעות למותג? תוכן מדיה חברתית עשוי לשרת אותך בצורה הטובה ביותר. האם אתה מנסה לחנך לקוחות פוטנציאליים ולהביא יותר תנועה לאתר שלך? אכלס את האתר שלך במאמרים חינוכיים. או האם אתה שואף ליצור תוכן דיגיטלי בתשלום שהוא מייצר כסף בפני עצמו? אולי הגיע הזמן לפתוח את הבלוג הזה שחלמת עליו.
הבנת מה אתה מנסה להשיג כשאתה משדר תוכן דיגיטלי תעזור לך לצמצם את הצורות שהוא צריך ללבוש.
2. הבן את הקהל שלך
כדי להפוך את התוכן הדיגיטלי שלך ליעיל, קבע למי אתה מייצר אותו. ארח קבוצות מיקוד, סקר לקוחות קיימים, הסתכל על תוכן מתחרים או חקור מגמות התנהגות צרכנים כדי להבין את הצרכים, ההעדפות ונקודות הכאב של שוק היעד שלך. ביצוע מחקר זה מראש יעזור לך גם לקבוע היכן להציג את התוכן שלך. אם הקהל שלך מורכב ברובו מחובבי מוצרי יופי מדור Z, למשל, סביר להניח שתגיע אליהם ב-TikTok או באינסטגרם. בינתיים, לחברות עסקיות לעסקים (B2B) ישתלם טוב יותר לשתף את דברי החשיבה שלהן בפלטפורמה כמו לינקדאין.
אם זה מועיל לך לזכור אופי ברור בעת יצירת כל פיסת תוכן חדשה, צור פרסונות קונים (אפיון בדיוני של הלקוחות האידיאליים שלך) כדי לעזור לעורר רעיונות חדשים.
3. נסח את התוכן הדיגיטלי שלך
בין אם תחליט ליצור תוכן לאתר האינטרנט שלך או לחשבונות המדיה החברתית שלך, קח את הזמן לחשוב בצורה אסטרטגית על מה שישרת בצורה הטובה ביותר את יעדי הקהל והתוכן שלך. תעדוף רעיונות שיש להם את ההשפעה הגדולה ביותר על העסק שלך ואסטרטגיית תוכן רחבה יותר. קיימים שפע של כלים חינמיים שיוצרים ומשווקים יכולים להשתמש בהם למחקר מילות מפתח ורעיונות לפוסטים בבלוג; השתמש בכלים אלה כדי לעזור לקבוע לאילו נושאים יש כוח עמידה (תוכן ירוק עד) ולאילו יש סיכוי גבוה יותר לאבד מהרלוונטיות (תוכן אקטואלי).
אם אתה יוצר את התוכן בעצמך, אסוף את הכלים ליצירת תוכן שתצטרך כדי להשלים את היצירה – בין אם זה כלי עריכת תמונות לפוסטים במדיה חברתית או בודק דקדוק לפוסט בבלוג – וקבע מועד אחרון להשלמת הטיוטה הראשונה שלך . אם אתה שוכר יוצר תוכן, תן לו מתאר מפורט או תקציר עיצוב שמגדיר בבירור את הציפיות שלך.
4. סקור את התוכן שלך
ללא קשר לפורמט, כל התוכן הדיגיטלי שלך צריך לשקף קול מותג עקבי ואסתטיקה ויזואלית. שמירה על קול מותג עקבי תעזור להגביר את הכרת המותג בין אם הקהל שלך נתקל בתוכן שלך באתר, בערוץ YouTube או בפלטפורמות המדיה החברתית שלך. בדוק את הטיוטה שלך כדי למצוא מילים או ביטויים שעשויים לא לשקף את המותג שלך במדויק. ודא שפוסטים במדיה החברתית פועלים ביחד בצורה מגובשת ומשקפים את הסגנון של אתר המסחר האלקטרוני שלך.
השתמש בשלב זה כדי לבצע אופטימיזציה של התוכן שלך גם למנועי חיפוש. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) כוללת הכללת מילות מפתח רלוונטיות, כתיבת תיאורי מטא מועילים ותמציתיים, והכללת שפה תיאורית בתגיות alt לתמונות. עבור כל התוכן המופיע בפורמט כתוב ארוך, ודא שהוא בנוי בצורה קלה לעיכול. נקיטת הצעדים האלה תקל על מנועי החיפוש לאינדקס של התוכן שלך, וכתוצאה מכך קל יותר למצוא את הקהל שלך.
5. פרסם וקדם את התוכן שלך
אם יש לך מספר קטעים לפרסם, רווח אותם והשתמש בכלי תזמון כדי לפרסם בזמנים אופטימליים עבור הקוראים, הצופים או המאזינים היעד שלך. אם אתה מפרסם במספר פלטפורמות, שקול לפרסם בזמנים שונים בהתאם להעדפות הקהל. לדוגמה, הזמן הטוב ביותר לפרסם באינסטגרם עשוי להיות באמצע הבוקר, בעוד שקהל ה-TikTok שלך נוטה יותר לעסוק בפוסטים אחר הצהריים.
לאחר שהתוכן שלך עולה לאוויר, עקוב אחר הביצועים שלו באמצעות כלי ניתוח. אתה יכול להשתמש בכלים חינמיים כמו Google Analytics כדי לראות את ביצועי התוכן שלך, אם כי משתמשי Shopify עשויים להעדיף את כלי הניתוח המובנים של הפלטפורמה. עקוב אחר מדדים כמו צפיות בדף, שיעורי מעורבות, שיעורי המרות ושיתופים חברתיים.
צור קשר עם הקהל שלך באמצעות הערות, פורומים או קבוצות קהילתיות. עודדו דיונים ואסוף משוב כדי לשפר תוכן עתידי. מעורבות עם לקוחות פוטנציאליים בהערות היא דרך חסכונית להעלות את המודעות ולקדם שיחה על המותג שלך – במיוחד במדיה החברתית. לא כולם יגיבו לתוכן שהחברה שלכם מוציאה, אבל אם תתמקדו בריבוי הלקוחות הפוטנציאליים שסביר להניח שיבצעו המרה, זה יהיה שווה את הזמן והמאמץ.
שאלות נפוצות על תוכן דיגיטלי
מהי דוגמה לתוכן דיגיטלי?
דוגמה לתוכן דיגיטלי היא ספריית סרטונים (כגון תכונות נרטיביות, סרטי תעודה וסרטוני מוזיקה) הזמינה בשירות סטרימינג.
איך אני יוצר תוכן דיגיטלי?
אתה יכול ליצור תוכן דיגיטלי באמצעות כלים ליצירת תוכן, החל מתוכנות ליצירת טקסט ווידאו ועד כלי עריכת ממים ופודקאסטים.
איך עסקים משתמשים בתוכן דיגיטלי?
עסקים משתמשים בפוסטים בבלוג כדי להביא תנועה אורגנית לאתרים שלהם, סרטונים כדי להגביר את המעורבות באפליקציות לנייד ותמונות כדי ליצור מודעות למותג בפלטפורמות המדיה החברתית. בדרך כלל, עסקים משתמשים בתוכן דיגיטלי כדי לבדר, ליידע ולשכנע לקוחות קיימים ופוטנציאליים.