בניית אתר משלך נעשית קלה יותר מדי שנה, אך בניית חנות מסחר אלקטרוני עבור העסק המקוון שלך דורשת קצת יותר תכנון ומאמץ. אתר מסחר אלקטרוני צריך לכלול תכונות כמו שם דומיין מותאם אישית, ממשק משתמש אינטואיטיבי (UI), עיצוב אתר מושך, זרימת עגלת קניות וקופה ללא חיכוכים ואופטימיזציה למנועי חיפוש.
כבעלים של עסק קטן, יש לך הרבה בוני אתרי מסחר אלקטרוני לבחירה. לא משנה באיזו פלטפורמת מסחר אלקטרוני תבחר עבור האתר שלך, תבצע שלבים דומים כדי להפעיל את החנות המקוונת שלך. הנה תקציר שלב אחר שלב.
איך ליצור אתר למכירה
לפתיחת חנות מקוונת מצליחה יש הרבה מן המשותף להקמת חנות פיזית: אתה מזהה קהל יעד ועושה מאמצים להתחבר אליו, מזמין אותם לחנות, ואז סוגר את העסקה עם חוויה קמעונאית חיובית. להלן שישה שלבים להתמודדות בדרך לכניסה לאינטרנט ולמכירה.
1. קבע את המטרה וקהל היעד של האתר שלך
הצלחת עסק המסחר האלקטרוני שלך תלויה ביכולת שלך להתחבר לקונים מקוונים שרוצים לקנות את המוצרים שלך. לפני שתתחיל למכור באינטרנט, הקדיש זמן לעשות את הפעולות הבאות:
- קבע את קהל היעד שלך. קהל היעד שלך מורכב מהאנשים בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לקנות את המוצרים הפיזיים, התוכנה או השירותים שאתה מציע. חקור את ההתנהגויות הנפוצות, נקודות הכאב, המטרות, תכונות האישיות והמידע הדמוגרפי בקרב שוק היעד שלך, וצור דמות קונה שתנחה החלטות עתידיות.
- נתח את המתחרים שלך. גלה מי עוד מתחרה על כספי הקניות המקוונות של הלקוחות שלך. הפעל ניתוח תחרותי וניתוח שוק כולל, ולאחר מכן השתמש בתוצאות כדי להגדיר לעצמך נישת שוק.
- נתח את עצמך. שקול מה מייחד את החברה שלך. שקול מה רק אתה יכול להציע ללקוחות פוטנציאליים. אתה יכול להעריך את רעיון המסחר האלקטרוני שלך על ידי הפעלת ניתוח SWOT (אשר בוחן את החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים שלך) ולקבוע את הצעת המכירה הייחודית שלך.
קבל את תבנית מיקום המותג שלך בחינם
התבלט מהמתחרים והפוך את המותג שלך לבחירה המועדפת עבור הלקוחות עם ניתוח מיצוב המותג שלנו.
תפוס את העותק שלך
2. בחר שם דומיין ושירות אירוח אתרים
זה נפוץ שבעלי עסקים קטנים משיקים אתר מסחר אלקטרוני כדי למכור דברים באמצעות בונה אתרים מקצועי. סביר להניח שתרצה לבחור בפלטפורמה עם בונה חנויות מקוונות מובנה, המאפשר לך לרשום ולמכור מוצרים בדפים ספציפיים באתר שלך. להלן השלבים הנלווים להשקת אתר המסחר האלקטרוני שלך:
- בחר שם דומיין מותאם אישית. שם הדומיין של האתר שלך הוא הכתובת הדיגיטלית המקוונת שלך. שמות הדומיין הטובים ביותר נוטים להיות קצרים, ניתנים למותג ובלתי נשכחים. לאחר שבחרת שם דומיין זמין, קנה ורשום אותו.
- בחר בונה אתרים. חקור את בונה אתרי המסחר האלקטרוני הטוב ביותר עבור צורכי העסק שלך. בין אם אתה הולך עם אתר Shopify, אתר Squarespace, אתר וורדפרס או משהו אחר, תרצה פלטפורמה עם תוכנת מסחר אלקטרוני מובנית. אתר Shopify הוא בחירה חזקה עבור אנשים שרוצים לאכסן את כל פעולות המסחר האלקטרוני שלהם – מאחסון אתרים ועד למלאי ועד לקופה – במקום אחד.
- רכישת יכולות אחסון אתרים. אירוח אתרים הוא פעולה של חומרה ותוכנה הפונות לאינטרנט המספקת שירותי אינטרנט למשתמשי קצה. אתרי אינטרנט חיים על שרתי מחשב, וכדי לארח את שלך תשכור שטח שרת באמצעות מנויים חודשיים או שנתיים. העלות של מארח אתרים משתנה בהתאם לצרכי העסק שלך, אך ניתן להניח כי תוציא איפשהו בין $5 ל-$50 בעמלות חודשיות.
3. עצב ופתח את האתר שלך
בוני אתרים כמו Shopify, Wix, Weebly ו- Squarespace מציעים מערכות ניהול תוכן (CMS) המאפשרות לך לעצב את המראה המותאם אישית של האתר שלך. להלן כמה מרכיבים של עיצוב אתרים:
- עיצוב עבור קהל היעד שלך. עיצוב אתר טוב לעסקים קטנים כרוך בבחירת שפה ויזואלית ברורה ועקבית (כולל ערכות צבעים, אייקונים, גופנים וגרפיקה) תוך התחשבות בהעדפות קהל היעד שלך. אתה יכול למצוא השראה מרעיונות לעיצוב אתרי מסחר אלקטרוני או להשתמש בתבנית מסחר אלקטרוני שמגיעה עם ה-CMS שלך.
- בנה ממשק משתמש נקי ואינטואיטיבי. ממשק משתמש (UI) הוא הפריסה, העיצוב והאינטראקטיביות של מוצר דיגיטלי (במקרה זה, פלטפורמות מסחר אלקטרוני). הלקוחות שלך מקיימים אינטראקציה עם ממשק המשתמש של האתר שלך במחשבים, בטאבלטים ובסמארטפונים שלהם. פלטפורמת בניית אתרים כמו Shopify מציעה תבניות לאתרי מסחר אלקטרוני ששולחות לקוחות למסע לקוח חלק מגלישה ועד לקופה.
- צור תוכן לאתר שלך. תוכן באתר מסחר אלקטרוני כולל תיאורי מוצרים, תמונות ואולי בלוג או תוכן אודיו-ויזואלי כדי לעזור לחנך את הצרכנים לגבי המוצרים או השירותים שלך. אתה יכול גם לתת ללקוחות את האפשרות לבדוק את המוצרים שלך. ביקורות על מסחר אלקטרוני מציעות הוכחה חברתית לקונים פוטנציאליים אחרים.
ערכות נושא של Shopify – נבנה למסחר
קח את החנות שלך מהשקה לקנה מידה עם נושאים שהופכים את המכירה לקלה. בדוק את ערכות הנושא של Shopify כדי לסקור אוסף של תבניות אידיאליות עבור אתרי אינטרנט לעסקים קטנים.
נסה ערכת נושא של Shopify
4. בצע אופטימיזציה של האתר שלך למנועי חיפוש
SEO ראשי תיבות של אופטימיזציה למנועי חיפוש. אתה יכול להגיע להרבה יותר לקוחות עם חנות מקוונת המיועדת לנראות במנועי חיפוש. כשחושבים כיצד ליצור אתר למכירה, הנה כמה אסטרטגיות לשיפור דירוג ה-SEO שלך:
- למד את היסודות של SEO. קידום אתרים הוא סוג של שיווק דיגיטלי שמטרתו לגרום לאתר שלך להופיע גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERP). הגברת כתיבת תוכן ה-SEO שלך, שיפור ה-SEO שלך בדף והוספת קישורים נכנסים לדפים אחרים באתר שלך הם כל הדרכים שבהן תוכל לעזור לאתר שלך להופיע בראש של עוד SERPs. שימוש ברשימת קידום אתרים יכול להשאיר אותך מעודכן במשחק ה-SEO שלך
- ערכו מחקר מילות מפתח. מילת מפתח היא מילה או ביטוי בודדים שמשתמשי אינטרנט מקלידים במנועי חיפוש. באמצעות כלי מחקר מילות מפתח, תוכל לגלות אילו ביטויים אנשים מחפשים שרלוונטיים לעסק שלך; לאחר מכן צור תוכן SEO שנועד להופיע בתוצאות החיפוש של אותם משתמשים.
- הגדר את גוגל אנליטיקס. Google Analytics הוא כלי חינמי שעוזר לך לעקוב אחר תעבורת אינטרנט נכנסת והתנהגות מבקרים באתר שלך. זה יכול לעזור לך לשרטט מדדי ביצועים מרכזיים (KPIs) כגון זמן שהייה בדפים מסוימים, המכשירים שהקהלים שלך משתמשים בהם כדי לגלוש באתר שלך ומקור הקישורים הנכנסים שלך (כגון מנועי חיפוש, מדיה חברתית או קישורים נכנסים מאתרים אחרים ).
5. השקה ושווק את האתר שלך
עם האתר שלך בנוי ומותאם לחיפוש, אתה מוכן להשיק אותו ולמכור מוצרים באינטרנט. הנה כמה דרכים לשווק את חנות המסחר האלקטרוני החדשה שלך:
- בחר את ערוצי המכירה שלך. ערוץ מכירה הוא המסלול שאתה לוקח כדי להגיע ללקוחות שלך. לדוגמה, אתה יכול להתמקד בשוק עסק לצרכן (B2C), בשוק לעסקים (B2B), בשוק הסיטונאי או בשווקים מודרניים כמו גוגל שופינג, שמפנה את המחפשים באינטרנט לאתר שלך. בחר ערוצי מכירה מרובים כדי לקבל מספר זרמי הכנסה פוטנציאליים.
- קדם את עצמך ברשתות החברתיות. שיווק במדיה חברתית יכול לעזור לך להוביל תנועה לחנות המסחר האלקטרוני שלך, לבנות מודעות למותג ולהתחבר ישירות ללקוחות פוטנציאליים. על ידי פרסום קבוע ומענה לתגובות משתמשים, אתה יכול לבנות קרבה עם מיליארדי האנשים שמשתמשים במדיה החברתית. כלים לניהול מדיה חברתית יכולים לעזור לך במאמצים אלה. לעולם אל תזלזל בערך של מכירה חברתית דרך TikTok ואינסטגרם. זה נכון במיוחד אם העסק שלך מצליח באמצעות הפניות או שיווק מפה לאוזן.
- בקש ביקורות של לקוחות. ביקורות חיוביות יכולות לעזור ללקוחות פוטנציאליים להרגיש בטוחים יותר לגבי רכישת מוצרים מהאתר שלך, בעוד שביקורות שליליות יכולות לספק לך משוב בעל ערך. הפץ סקרי שביעות רצון לקוחות באמצעות דואר אלקטרוני או בקש מהלקוחות הקיימים שלך להשאיר משוב על דפי המוצר לאחר שביצעו רכישה. בסקר, 50% מהצרכנים דיווחו שהם סומכים על ביקורות מקוונות כמו המלצות אישיות.
תבנית תוכנית שיווק בחינם
כייל את האסטרטגיה שלך וצור מפת דרכים תוכן עבור ערוצים בתשלום ואורגניים כדי להרוויח לקוחות חדשים ולשמור על אלה שיש לך עם תבנית האסטרטגיה השיווקית שלנו.
תפוס את העותק שלך
6. עקוב אחר האתר שלך ושפר אותו
אתה יכול להמשיך ולשפר את האתר שלך לאחר השקתו. להלן שלוש אסטרטגיות לעשות זאת:
- התקן תוספי מסחר אלקטרוני. בונה אתרים ממוקד מסחר אלקטרוני כמו Shopify מאפשר לך להתקין תוספי מסחר אלקטרוני כדי להגביר את הפונקציונליות של האתר שלך. לדוגמה, אם אתה צריך שירותי משלוח לחנות שלך, אתה יכול לחפש ב-Shopify App Store עבור אפליקציות משלוח המאפשרות לך להעריך את עלויות המשלוח או להדפיס תוויות משלוח.
- המשיכו להוסיף תוכן חדש. שמור על רעננות האתר שלך על ידי הוספת תוכן על בסיס קבוע, בין אם זה פוסט בבלוג, סרטון או רישום מוצר חדש. תוכן איכותי ומועיל יכול להכריע החלטות רכישה ולשפר את ערך ה-SEO של האתר שלך.
- הצג הטבות ידידותיות ללקוח. המשך לקונים לחזור לאתר שלך באמצעות מבצעים שונים. זה יכול לכלול תוכניות נאמנות, קודי הנחה שנשלחו באמצעות ניוזלטרים בדוא"ל, או תוכנית קנה עכשיו, שלם מאוחר יותר (כמו תשלומים של Shop Pay של Shopify) המאפשרת ללקוחות לשלם עבור רכישות לאורך זמן.
המשך לעקוב אחר התנועה באתר ומגמות. באמצעות כלים כמו Google Analytics וכלי הניתוח של בונה האתרים שלך, עקוב אחר הדרכים שבהן הלקוחות מקיימים אינטראקציה עם חנות המסחר האלקטרוני שלך. השתמש במידע זה כדי לתכנן קמפיינים שיווקיים, להדריך פיתוח מוצרים חדשים ולבצע אופטימיזציה של האתר שלך לנראות טובה יותר במנועי החיפוש.
כיצד ליצור אתר למכירה שאלות נפוצות
האם אני יכול ליצור אתר למכירת מוצרים ללא ניסיון בקידוד?
כן, הודות לתוכנה מודרנית לבניית אתרים, אתה יכול לבנות אתר ללא כל ניסיון קודם בקידוד. אתה יכול לבחור מבין בוני אתרים פופולריים כמו WordPress, Squarespace, Weebly ו- Wix, בין היתר. אתה יכול גם לבחור בונה אתרים שמיועד למסחר אלקטרוני, כגון Shopify.
איך אני מוודא שהאתר שלי מותאם לנייד?
הדרך הטובה ביותר להבטיח שהאתר שלך מותאם לנייד היא להשתמש בבונה אתרים שמקודד אוטומטית עם עיצוב רספונסיבי לנייד. כיום, כל הפלטפורמות העיקריות לבניית אתרים – כולל בונה האתרים של Shopify – משתמשות בעיצובים ידידותיים לנייד. בהתחשב בכך ש-45% מכל תעבורת האינטרנט בארה"ב מגיעה דרך מכשירים ניידים, היענות מובייל היא חיונית.
כיצד אוכל לעקוב אחר מדדי אתר כדי למדוד את הצלחת האתר שלי?
אתה יכול לעקוב אחר מדדי תנועה ומעורבות באתר באמצעות כלים חינמיים כמו Google Analytics ו-Google Search Console, לצד כלים בתשלום כמו Ahrefs ו-Semrush. אם יש לך חשבון סוחר ב-Shopify, אתה מקבל גישה למגוון רחב של דוחות וניתוחים שעוזרים לך לעקוב ולנתח המרות בחנות מקוונת, מלאי, ייחוס מכירות, התנהגות לקוחות ונתונים רבים נוספים.