המדריך האולטימטיבי להשקת חנות ספרים מקוונת משלך (2024)
מוכן להפוך את תחביב הקריאה שלך לעסק? התחל חנות ספרים מקוונת משלך ולמד הכל, החל מאיך להשיג ספרים ועד היכן למכור אותם.
מאת דיינה וינטר
25 בספטמבר 2024
קוראים נלהבים יודעים שאין כמו להתכרבל עם ספר טוב. עוצמת הדפים שלו, הסדק של עמוד השדרה של הספר בפעם הראשונה שפותחים אותו, והציפייה להיות מועבר לעולם אחר. האם אי פעם דמיינת חיים שבהם תוכל להיות מוקף בספרים כל יום, ולמסור את אהבתך לקריאה להמונים?
מייסדים חכמים שגילו פער בשוק והצעת ערך ייחודית מצאו הצלחה בתעשיית הספרים – אפילו בצל קמעונאים מסיביים. הסיבה לכך היא שחנויות ספרים מקוונות נישה מציעות משהו שהמתחרים הגדולים שלהם לא יכולים: חוויות לקוח מותאמות אישית.
מוכן להפוך את תחביב הקריאה שלך לעסק על ידי מכירת ספרים? פתחו חנות ספרים מקוונת משלכם או עקפו מוציאים לאור כדי למכור את הסיפור שלכם ישירות למעריצים שלכם. מדריך זה יעביר אותך דרך הכל, החל מאיך מוצאים ספרים ועד היכן למכור אותם באינטרנט.
איך להקים חנות ספרים מקוונת
מדריך זה מתמקד בעיקר בשלבים לפתיחת חנות ספרים מקוונת. תלמד את התהליך של מכירת ספרים באינטרנט באמצעות מספר מודלים עסקיים מקוונים, ממכירה חוזרת של וינטג' ועד קופסאות מנוי. אבל, יש כאן משהו לכולם, כולל סופרים המעוניינים להוציא לאור בעצמם וכאלה ששוקלים עסק של ספרי לבנה.
בנוסף, תקבלו עצות ממוכרי ספרים מצליחים ומומחה להוצאה עצמית, כולל טיפים לעבודה עם הוצאות לאור ומתן שירות לקוחות מנצח.
תחילת העבודה: צעדים ראשונים למוכרי ספרים
"עקומת הלמידה שלי הייתה הכל!" אומרת דומיניק לנאיי, בעלת חנות ספרים בוויסקונסין בשם Itty Bitty Bookstore. היא, כמו יזמים רבים לפניה, פתחה את העסק שלה עם קצת יותר מחלום והרבה אמביציה. למרות שהיא אומרת שרשתות ובניית קהילה היו בין הכישורים שלה, השאר היה תעלומה. "לא היה לי מושג איך פותחים חנות ספרים."
גוגל הפכה לחברה הכי טובה של דומיניק כשהיא בנתה את העסק שלה, אבל אתה יכול לעקוף את מנוע החיפוש ולהתחיל כאן. הצעד הראשון שלך? להחליט באיזו פינה בשוק הספרים אתה הולך וקביעה כיצד לבדל את עצמך.
רעיונות עסקיים למוכרי ספרים
מלבד מודל חנות הספרים המסורתי, שבו ז'אנרים רבים מיוצגים עם משהו קטן לכולם, ישנן דרכים רבות אחרות להשיק עסק בחלל הספרים.
הנה כמה:
כתוב ופרסם בעצמך ספר משלך, ומוכר למעריצים שלך ישירות.
מכור באינטרנט ספרים משומשים, וינטג', נדירים או שאזלו.
הציעו סוג מסוים של ספרים (למשל, ספרי לימוד, חוברות קומיקס, חוברות צביעה).
בנה עסק סביב נושא מסוים (למשל, אוכל, חיי ים, מגורים בחוץ).
מכור ספרים אלקטרוניים או ספרי שמע באינטרנט כמוצרים דיגיטליים.
לתת מענה לקהל נישה (למשל, ילדים, LGBTQ+, נשים שחורות).
התמקדו בז'אנר נישה (למשל, רומנים רומנטיים, אפרו-פוטוריזם, ספרי עיון).
התחל קופסת מנוי או חבילה בנושא ספר.
שקול עסק צמוד לספרים (למשל, שקיות ספרים, ניחוחות בנושא ספרייה).
קרי הנסלר, שהקימה מותג ספרי מנויים בשם Sweet Reads Box, גזרה נישה על ידי התמקדות בפריטים מתוצרת קנדה ובחירת יד של תכולת הקופסה כך שתתאים לנושא הספר – משהו שלדבריה קופסאות מנויים אחרות לא עושות באופן עקבי. .
דומיניק בחרה להתמקד בספרים מאת ועל אנשים מיוצגים בחסר. "אני כל הזמן מחפשת ספרים חדשים, סופרים חדשים, סדרות חדשות ודמויות חדשות שמביאות שמחה לקהילות השחור והחום", היא אומרת. כשהיא נשארת נאמנה לנישה הזו, היא בנתה בסיס לקוחות נאמן של אלה שמחפשים חוויה אוצרת.
באופן דומה, האמהות סדאף סידיק וגורי מנגליק השיקו חנות ספרים מקוונת משלהן, KitaabWorld, כאשר הבחינו בחוסר ייצוג של דמויות וסופרים מדרום אסיה בשוק האמריקאי.
"אמזון היא ג'ונגל", אומר גאורי. "עד שאתה יודע שמשהו קיים, לא תמיד כל כך קל למצוא אותו." מאוחר יותר הנשים יהפכו לשגרירות של גיוון הספרים, פעלו להביא סיפורים מדרום אסיה לספריות ולכיתות, ובסופו של דבר יפרסמו ספרים משלהן.
מתחרה עם מוכרי ספרים מסיביים
"אני לא רוצה שהספרים שלי יבואו עם משחת השיניים שלי", אומר קרי. אין ספק שאמזון היא פתרון נוח לצרכנים שרוצים חנות נקודתית לספרים וכמעט כל השאר.
למרות שקשה לעסקים קטנים להתחרות במחיר ובמהירות המשלוח, מי שרוצה להצליח בשוק צריך להפסיק להתייחס לקמעונאים מסיביים בתור תחרות ישירה. "בכנות, אני לא אכפת להם", אומר דומיניק על אנשים כמו אמזון.
במקום זאת, כמו דומיניק, הישענו על מה שמייחד אתכם – במיוחד אם זה משהו שהקמעונאים האדירים לעולם לא יוכלו להשיג:
הבדל את המותג שלך. עבדו על סיפור מותג מוצק, משימה ומערכת של ערכים ברורים שמושכים לקוחות המעוניינים לתמוך בעסקים שאכפת להם מאותם דברים. מגמות צרכניות במהלך המגיפה ראו שינוי לטובת מותגים בעלי משימה חברתית.
היו ממוקדים יתר על המידה. חנות ספרים שמציעה הכל לכולם חסרה לרוב עומק בז'אנר או נושא מסוים אחד. על ידי רכישת כותרים נדירים ועצמאיים והישארות במסלול שלך, אתה יכול לבנות נאמנות לקוחות.
הציעו חוויה אוצרת. עבור עסקים מקוונים זה עשוי לכלול אוספי ספרי נישה שחורגים מהז'אנר, חידונים או כלים שיעזרו להמליץ על ספרים על סמך תחומי עניין, או ייעוץ קניות וירטואלי 1:1. חנויות ספרים פיזיות יכולות להציע חוויה חמה עם חללים ואירועים ממוקדי קהילה.
דגש על שירות לקוחות ומערכות יחסים. עסקים קטנים נהנים מכך שיש להם מאגר קטן של לקוחות נאמנים שאיתם הם יכולים לבנות קשרים. הציעו הטבות נאמנות כמו אירועים בלעדיים והשקיעו טיפול באסטרטגיית שירות לקוחות.
בנה קהילה . התחבר עם המעריצים הגדולים ביותר שלך על ידי בניית קהילות מקוונות, הפעלת אירועים בחנות ואירוח מועדוני ספרים וירטואליים.
"אני בוחר בכל יום להתמקד בחנות שלי, בקהילה שלי, בעובדים שלי ובחוויה של הקוראים שלי, ללא השוואה", אומר דומיניק. "אני שואף לאצור את הקולקציה הטובה ביותר שאני יכול ואני נשאר כנה בענווה לגבי מה שהחנות שלנו מספקת ומייצגת."
מה זה ISBN? (ומונחי פרסום אחרים שכדאי להכיר)
הנה כמה מונחי סחר שכדאי להכיר כשאתם יוצאים למסע מכירת הספרים שלכם.
מילון מונחים של חנות ספרים מקוונת
עותק קריאה מתקדמת (ARC): זהו עותק של ספר שהודפס לפני הפרסום הרשמי הראשון. ייתכן שהוא לא שלם, אולי חסר אמנות כריכה סופית, או שהוא עדיין ממתין להגהה סופית. ARCs מופצים לקוני ספרים, מבקרים ועיתונות לפני יציאתו הרשמית של ספר.
ספרים עתיקים: מונח להבדיל בין ספרי אספנות לבין ספרים משומשים. ספרים וינטג', עתיקים, נדירים ויצאו מהדפוס עשויים להיכלל בקטגוריה זו.
רשימה אחורית: רשימת מוציא לאור של ספרים שיצאו לפני השנה או העונה הנוכחית שעדיין מודפסים.
מפיץ ספרים: עסק המאחסן ומוכר ספרים ישירות לחנויות קמעונאיות, לספריות ולעיתים לסיטונאים מטעם מוציאים לאור.
סיטונאי ספרים: חברה שקונה כמויות גדולות של ספרים ממו"לים ומוכרת אותם לחנויות ספרים, מוסדות וספריות. סיטונאים מקבלים בדרך כלל הנחות כמות מבעלי אתרים ויכולים להעביר חלק מהחיסכון הזה ללקוחותיהם.
מהדורה ראשונה: כל עותק של ספר שהודפס בהדפסה הראשונה של אותו כותר מסוים.
International Standard Book Number (ISBN): קוד מספרי המשמש לזיהוי ספר. מוציאים לאור, קמעונאים, ספריות ועסקים אחרים לאורך שרשרת אספקת הספרים משתמשים במספר ייחודי זה לניהול מלאי והזמנה. לספרים שפורסמו עד סוף 2006 יש ISBN בן 10 ספרות, בעוד שלכל הספרים לאחר תקופה זו יש ISBN בן 13 ספרות.
מחיר מחירון: הכריכה או המחיר הקמעונאי של ספר, מודפס בדרך כלל על הכריכה האחורית או השרוול.
אזל (OP): שם ספר שאינו מודפס או מופץ עוד מההוצאה.
הדפסה לפי דרישה (POD): מונח לתיאור מוצר המודפס בהזמנה. אין מלאי של המוצר, אך הוא יודפס וישלח לכל לקוח לאחר ביצוע הרכישה. ספרים רבים בהוצאה עצמית או ספרים הנמכרים על ידי קמעונאים מקוונים גדולים מופצים בדרך זו.
מוכר ספרים מסחרי: מונח נוסף לחנות ספרים קמעונאית או מוכר ספרים קמעונאי. מוכרי ספרים מסחריים מוכרים לקהל הרחב וכוללים חנויות ספרים עצמאיות, רשתות קמעונאיות גדולות וחנויות מקוונות.
💡 טיפ: בעת הקמת העסק שלך, בדוק עם ממשלות מקומיות כדי לראות אם יש דרישות משפטיות כלשהן. זה יכול לכלול מספר מזהה מס פדרלי, אישור או רישיון עסק.
משאבים מועילים
50+ חנויות Shopify הטובות ביותר להשראה משלך (2024)
המדריך האולטימטיבי למכירת צמחים באינטרנט
פיתוח מותג הספרים שלך
ביסוס מסר ברור, סיפור ויחס ויזואלי למותג שלך חשוב בכל תעשייה. מותג הספרים שלך צריך לקבל פרספקטיבה ייחודית שעונה על השאלה: למה לקוחות צריכים לקנות ממך?
לאחר שתחדד את המודל העסקי שלך ואת הנישה שלך, בצע את התרגיל של כתיבת סיפור המותג שלך. זה צריך לכלול את המסע האישי שלך ליזמות, ה"מדוע" שלך לפתיחת העסק שלך, הערכים שמנחים אותך, הצהרת המשימה שלך והערך שאתה מביא לענף, ללקוחות שלך ולעולם.
שקול גם להביא את אישיות הלקוח האידיאלית שלך למיקוד חד. התמקדות במה שגורם ללקוחות הפוטנציאליים שלך לתקתק עוזר לך לבנות את המותג שלך סביב הצרכים שלהם. זה גם מחבר את ה"למה" האישי שלך לקהל אמיתי, ועוזר לך לתרגם את המותג שלך בצורה שתהדהד עם אחרים. כאשר הערכים שלך תואמים את זה של הלקוח האידיאלי שלך, זה win-win.
"תנ"ך" המותג שלך יפותח באמצעות תרגיל זה וצריך לכלול קווים מנחים ברורים לגבי קול וטון, אסטרטגיה שיווקית, שיטות גיוס עובדים ומערכת ויזואלית למיתוג שלך.
מיתוג מגיע אחר כך. זה המקום שבו תפתח לוגו, תעצב אריזות, תייצר נכסים ויזואליים ותבסס את האלמנטים כמו גופנים וצבעים שיהיו עקביים באתרי אינטרנט, מדיה חברתית ובכל מקום שהמותג שלך גלוי.
📚 קרא עוד:
איך לבנות מותג ב-7 שלבים
איך לבנות מותג אישי
איך לעצב לוגו: מדריך שלב אחר שלב
כמה עולה לפתוח חנות ספרים עצמאית?
העלות של פתיחת עסק בספרים תשתנה במידה ניכרת בהתאם למודל העסקי שלך. פתיחת חנות ספרים במיקום פיזי עשויה לדרוש מימון משמעותי מראש, בעוד פרסום עצמי ושימוש במודל הדפסה לפי דרישה מאפשרים לך להקים עסק ספרים בתקציב נמוך מאוד.
עבור מחברים המעוניינים לפרסם בעצמם, יש לקחת בחשבון עלויות עריכה ואמנות כריכה. "העלויות תלויות בניסיון של המחבר, כמו גם בז'אנר ובאורך הספר", אומרת הסופרת והיזמית רבי המכר ג'ואנה פן. ספרי עיון קצרים יותר עשויים לעלות רק בסביבות 1,000 דולר עבור עריכה ואמנות, היא אומרת, אבל ספרי עיון ארוכים יותר עשויים לדרוש שלבי עריכה נוספים, והעלות הכוללת עשויה להיות כמה אלפים. עלויות אחרות כוללות עמלות אתר ותקציב שיווק.
חנות הספרים איטי ביטי התחילה בקטן בחלל משרדי של 120 רגל מרובע שהפכתי לחנות ספרים. אם אתה מחפש ללכת על הכל מיד, עליך להפריש 20,000 עד 30,000 $.
דומיניק לנאי
אם אתה מחפש להקים חנות ספרים מקוונת שמוכרת מגוון כותרים של סופרים אחרים, תצטרך לשקול את עלות המלאי. למרבה המזל, לרוב המוציאים לאור אין מינימום להזמנות, אז אתה יכול להתחיל בקטן עם כמה עותקים.
בקצה השני של הספקטרום, פתיחת חנות ספרים, תגיע עם עלויות ההפעלה הגבוהות ביותר. "חנות הספרים איטי ביטי התחילה בקטן בחלל משרדי של 120 רגל מרובע שהפכתי לחנות ספרים", אומר דומיניק. מאז היא השתדרגה לחלון ראווה גדול. "אם אתה מחפש ללכת על הכל מיד, אתה צריך להפריש 20,000 עד 30,000 $."
אפשרויות מימון ותוכניות עסקיות
האופן שבו תחליט לממן את העסק שלך יהיה תלוי בתקציב ובצרכים שלך. שקול הלוואות בנקאיות, מימון הון סיכון, מענקים או מימון המונים. "קיקסטארטר ופלטפורמות מימון המונים אחרות מאפשרות הדפסות מיוחדות במימון מעריצים", אומרת ג'ואנה על פרסום עצמי. אתה יכול גם להיות זכאי ל-Shopify Capital לאחר שתשיק את העסק המקוון שלך, כדי לעזור לך בעלויות שוטפות.
תוכנית עסקית היא כלי נהדר שיעזור לך לענות על השאלות שאתה עשוי לצפות ממלווים ומשקיעים.
ספרי תמחור
בדרך כלל, לספרים חדשים שנרכשו ממו"ל יהיה מחיר מחירון מוגדר (או מחיר קמעונאי). שולי הרווח שלך יהיו תלויים בסכום ששילמת עבור הספר – ומספר זה יכול להשתנות. קמעונאים ורשתות גדולות יכולות לזכות בעסקים כך מכיוון שהם נהנים מהנחות כמות.
עסק קטן לא צריך לנסות להתחרות על המחיר הטוב ביותר. חנויות ביג-בוקס מציעות לעתים קרובות הנחות על רבי מכר ועל מהדורות חדשות – לפעמים התוצאה היא מחירים קמעונאיים נמוכים מהעלות של עסק קטן עבור אותו ספר.
"אני נוטה להירתע מרשימות אופנתיות או פופולריות ביותר, כך שבדרך כלל אין לי את אותם ספרים שאנשים רואים בבארנס אנד נובל", אומר דומיניק. אם היא אכן נושאת ספר חם, היא קוראת אותו בעצמה כדי שתוכל לספק שירות בעל ידע רב. "החוויה הזו לבדה גורמת ללקוחות שלי להיות מוכנים לשלם עבור רכישה ממני ולא מחנות גדולה".
כאשר מתמחרים ספרים משומשים או וינטג', מחיר המחירון אינו מהווה עוד פקטור. המחיר הקמעונאי שלך עשוי להיות גבוה או נמוך בהרבה מהרשימה, בהתאם למספר דברים: גיל הספר, מצבו, ביקוש, נדירות, סטטוס אזל מהדפוס ורלוונטיות תרבותית.
📚 קרא עוד:
שלטו בשוק: 14 אסטרטגיות תמחור קמעונאיות
כיצד לתמחר מוצר ב-3 שלבים פשוטים
הוסברו מודלים עסקיים של מכירת ספרים
אמנם ישנן מספר דרכים לפתוח חנות ספרים או למכור ספרים, אבל מדריך זה מתמקד בעצות ספציפיות לשתי אפשרויות: פרסום עצמי למכירת ספרים משלך ומכירת ספרים משומשים ווינטג'.
פרסום עצמי ומכירת ספרים משלך באינטרנט
"קהילת היוצרים העצמאיים מועצמת יותר ויותר, ככל שצצות יותר הזדמנויות להגיע לקוראים ולהרוויח הכנסה", אומרת ג'ואנה. מחברים יכולים לעקוף את ערוצי ההוצאה המסורתיים ולהפיק ולמכור ספרים באמצעות הדפסה לפי דרישה או בפורמטים דיגיטליים.
בעוד שהולכת בדרך המסורתית היא בעלת יתרונות – כמו השארת המשימות העסקיות של פרסום ושיווק למקצוענים – צצו כלים רבים שיעזרו לסופרים לנווט את התהליך בצורה חלקה. משפיענים, עיתונאים ויוצרים אחרים שבנו קהלים בפלטפורמות של מדיה חברתית יכולים לייצר רווחים מהיחסים הללו באמצעות פרסום עצמי ומכירה בערוץ בבעלות.
סיפור הצלחה: HexComix 📚
פרסום עצמי אפשר לשלישיית יוצרי הקומיקס של לינלי פורסט, ליסה ק. ובר וקלי סו מילאנו ליצור חוקים משלהם ולשמור על שליטה יצירתית על HexComix. זה היה גם כניסה לתעשייה הנשלטת על ידי גברים.
הנשים יצאו בזהירות בהדפסה של 150 עותקים לגיליון הראשון שלהן – ונמכרו עד היום השני לכנס הקומיקס הראשון שלהן. "הכוח חזר לידיו של היוצר", אומרת ליסה. "זה יוצר יותר הזדמנויות לכולם."
קרא את הסיפור שלהם
אם אתה מצליח עם הספר הראשון שלך בהוצאה עצמית, המו"לים יהיו להוטים יותר לעבוד איתך על הרחבת טווח ההגעה שלך או גיבוי לפרויקט הבא שלך. עם זאת, זכור שבעלי אתרים יקצצו. "אם אתה מפרסם כסופר עצמאי, אתה יכול להרוויח אחוז תמלוגים גבוה יותר", אומרת ג'ואנה. "לדוגמה, 70% עבור ספרים אלקטרוניים ועד 90% אם אתה מוכר ישירות מהאתר שלך."
קהילת היוצרים העצמאיים מתחזקת יותר ויותר ככל שצצות יותר הזדמנויות להגיע לקוראים ולהרוויח הכנסה.
ג'ואנה פן
הסופרת, הפעילה והאמנית Vivek Shraya עקפה את המוציאים לאור המסורתיים עבור ספרה God Loves Hair ופרויקטים אחרים, והיא מאמינה שפרסום עצמי מסייע לרומם קולות מגוונים. "הפרסום בכל ז'אנר הוא אתגר עצום, במיוחד עבור סופרים צבעוניים", היא אומרת.
על מכירת ספרים משומשים ווינטג'
עסקים חסכוניים גדלו בפופולריות ככל שיותר צרכנים הופכים מודעים לפסולת וקיימות. למרות שספרי אודיו וספרים אלקטרוניים צצו כדי לטפל בחלק מהנושא הזה של צריכה, אנשים רבים עדיין מעדיפים את התחושה של ספר נייר.
מוכרי ספרים משומשים ווינטג' יצטרכו להתמודד עם מספר גבוה מאוד של מק"ט ורשימות מוצרים, מכיוון שכל פריט יהיה יחיד במינו. מוכרי ספרים מקוונים, אם כן, עשויים לבחור להשתלב בפינה ספציפית בשוק ולחפש כותרים נדירים או ייחודיים בתוך ז'אנר או פרק זמן.
ניתן למצוא ספרים משומשים ווינטג' באמצעות מספר מקורות, כולל:
חנויות יד שניה
מכירת פינוי ספרייה
מכירת מוסך או מכירת עיזבון
רישומי קניה ומכירה מקומיים
חנויות ספרים משומשים אחרים
שווקים מקוונים
אלא אם כן הספר המשומש נדיר, וינטג', עתיק או אזל, הוא בדרך כלל יימכר בפחות מהמחיר הרשום על הספר. ככזה, ייתכן שתרצה להיות סלקטיבי לגבי הספרים המשומשים שאתה נושא, במיוחד אם אתה מוכר באינטרנט. שקול את המאמץ הנדרש כדי לרשום את הספר (פריט מיוחד במינו) באתר ובאחסון שלך. אם קל למצוא את הספר במקום אחר או שאין לו ביקוש רב, ייתכן שהמחיר הקמעונאי שלך נמוך מכדי להצדיק נשיאתו.
💡 טיפ: יש לאחסן ספרים הרחק מלחות גבוהה, מחוץ לאור השמש, ובאופן שמונע מהם להתעקם או להתכופף. בעת רישום ספרים משומשים או וינטג' למכירה, הקפד לכלול מידע נוסף על המהדורה, כולל תאריך הדפסה, מצב וכל נזק.
מקורות ספרים ממו"לים, מפיצים או סיטונאים
אם אתה מתכנן למכור ספרים חדשים, תצטרך למצוא ספק. אתה יכול לבחור לעבוד ישירות עם מספר מוציאים לאור או לקנות ספרים מסיטונאי או מפיץ. במקרים מסוימים אתה עשוי אפילו לקבל מחירים טובים יותר על ספרים, ותחסוך את הטרחה של ניהול מערכות יחסים מרובות.
למרות שאתה עשוי לגלות שכמצטרף חדש לתחום, קל יותר לעבוד עם סיטונאי אחד, קרי גילה שבקנדה, זה היה פשוט להגדיר חשבונות ישירות עם מפרסמים. "ממש פשוט התקשרתי אליהם ושאלתי מי הם נציגי המכירות שלהם באזור ואז התחברתי", היא אומרת.
ניהול קשרים עם בעלי אתרים
ככל שתבנה קשרים עם בעלי אתרים, תתחיל לקבל יותר גמישות. ככל שהעסק של קרי גדל והיא הוכיחה את עצמה כלקוחה בעלת ערך, המוציאים לאור ישלחו ARC מוקדם יותר ויותר.
בעוד שחלק מבעלי האתרים עשויים לקבל מינימום, לרבים אין. "אני חושב שזה יהיה ממש נפוץ שחנות ספרים קטנה ועצמאית תזמין רק חמישה עותקים של ספר", אומר קרי. היא מוסיפה כי אפשר להזמין רק עותק אחד של ספר, למשל, במקרה שמקבלים בקשת לקוח.
דרך ההוצאה, המחברים יכתבו מכתב מותאם אישית לקוראים שלנו. הם לא יציעו זאת כלקוח חדש, אבל בנינו מערכות יחסים במהלך ארבע השנים האחרונות.
קרי הנסלר
עם זאת, כמויות ותנאי ההזמנה משפיעים על העלות עבורך כלקוח. אם ביקשת להחזיר את עותקי הספר להוצאה למשל, תשלם עלות גבוהה יותר עבור כל ספר. עם זאת, הייתה גמישות מסוימת, אומר קרי. "אנחנו קונים אותם כבלתי ניתנים להחזרה כדי לקבל את ההנחה הגדולה יותר, אבל אז הצלחנו להחזיר חלק באישור מיוחד."
מפרסמים עשויים גם לספק לך תוספות קטנות, כמו לוחות ספרים חתומים ומכתבים מחברים, ככל שהיחסים שלך גדלים. "דרך המו"ל, המחברים יכתבו מכתב מותאם אישית לקוראים שלנו", אומר קרי. "הם לא יציעו את זה כלקוח חדש, אבל בנינו מערכות יחסים במהלך ארבע השנים האחרונות."
הקמת החנות שלך ומכירת ספרים באינטרנט
מעולם לא היה קל יותר למכור ספרים באינטרנט עם כלים ופלטפורמות שהופכים את הקמת החנות שלך לתהליך ללא כאבים. ערוצי מכירה חברתיים, כלים להדפסה לפי דרישה ופלטפורמות מסחר כמו Shopify עוזרים לך להתקין תוך דקות.
הגדר את החנות המקוונת שלך
כעת, לאחר שעשית את תרגיל המיתוג שלך והתחדד במודל העסקי שלך, אתה יכול להקים חנות ואתר Shopify עוד לפני שקנית מלאי. ישנם מספר יתרונות בקבלת אתר אינטרנט ודפים חברתיים בזמן אמת לפני ההשקה. אתה יכול ליצור התרגשות עבור המותג שלך, לקבל משוב מוקדם, ולהגדיל את הקהל ואת רשימת הדוא"ל שלך כך שיהיו לך לקוחות להוטים שמחכים לאחר ההשקה הרשמית.
חבר את הלוגו, הנכסים החזותיים והעתק לנושא המשלים את המותג שלך. רבים מהם ניתנים להתאמה אישית מלאה, ומאפשרים לך לעדכן צבעים ורכיבי עמוד כך שיתאימו לפריסה שלך.
הנה כמה ערכות נושא מוגדרות מראש של מוכרי ספרים הזמינות מ- Shopify:
נושא תווית ב"ספרים" ($$$)
נושא פודי ב-"Grind" ($$)
נושא סמל ב"נוצרי" ($$)
נושא ללא מאמץ ב"טרנד" ($)
נושא מוציא לאור (חינם)
זכור שמעבר לשינוי הנושאים בעצמך, אתה יכול גם לשכור שותף Shopify שיעזור לך לבנות התאמות אישיות נוספות.
💡 טיפ: זקוק לעזרה בבחירת התבנית המתאימה לחנות שלך? קח את חידון בוחר הנושא של Shopify.
אתה יכול גם להפעיל את חנות הספרים המקוונת שלך עם אפליקציות המשתלבות בצורה חלקה עם הפלטפורמה המקוונת שלך. הנה כמה אפליקציות של Shopify המיועדות למוכרי ספרים מקוונים:
Lulu Direct הוא שירות הדפסה על פי דרישה עבור ספרים.
Kodbar: ברקודים ותוויות ייצרו ברקודים עבור מוצרים ותואם למספרי ISBN.
Crowdfunder מאפשר לך להפעיל קמפיין מימון המונים בהזמנה מוקדמת לפרסום עצמי של הספר שלך.
Easy Digital Products מושלם עבור אלה המחפשים למכור פורמטים של ספרים דיגיטליים כמו ספרים אלקטרוניים, קובצי PDF וספרי אודיו.
ערוצי מכירה אחרים למכירת ספרים
לצד אתר האינטרנט שלך, עליך לשקול ערוצי מכירה נוספים כדי להרחיב את טווח ההגעה שלך ללקוחות נוספים. בהתאם לנישה ולז'אנר שלך, ישנן מספר אפשרויות:
שוקי וינטג' מקוונים (למוכרי וינטג'). השוק בעבודת יד Etsy תומך גם במשווקים וינטג'. אם אתה מוכר ספרי וינטג' או עתיקים, בערוץ הזה יש קהל מובנה שמחפש פריט מסוג זה.
מכירות בכמויות גדולות (למפרסמים עצמיים). "זה יכול להיות מודל רווחי עבור יזמים וסופרי עיון, שבו ספרים נמכרים בכמויות גדולות לחברות ולפעמים ממותגים במיוחד עבור הלקוח", אומרת ג'ואנה. "דוגמה טובה לכך היא Honoree Corder, שמכרה את ספריה לעורכי דין".
אתרי מימון המונים(למפרסמים עצמיים). "הרבה מחברים מוכרים ספרים מודפסים ישירות מקיקסטארטר עכשיו – בעצם מגייסים את הכסף כדי לעשות הדפסה", אומרת ג'ואנה. "רבים כוללים גם ספרים אלקטרוניים וספרי אודיו כחלק מהחבילה הזו."
Bookshop.org. "Bookshop היא ארגון ללא מטרות רווח שתומכת בחנויות ספרים אינדי על ידי תשלום לנו עמלה על מכירות ספרים באתר שלהם", אומר דומיניק. "זה נותן לחנויות הספרים את היכולת להיצמד לנישה שלנו ולאצור את הקולקציות שלנו סביב המשימה של חנות, אבל משמש כדרך ללקוחות שלנו להזמין ספרים שאנחנו לא נושאים כרגע בחנות."
חלונות קופצים, שווקים וקמעונאות. אם אתה פועל באינטרנט בלבד, יש דרכים להתעסק בקמעונאות כדי לראות אם מכירת IRL שווה את זה עבור העסק שלך. חנויות פופ-אפ והגשת בקשה לשולחן בשוק מקומי הן אפשרויות בעלות נמוכה ובעל מחויבות נמוכה. טיפ: אתה יכול להשתמש בחלון קופץ כרעיון פתיחה נהדר גם להשקת החנות המקוונת שלך.
📚 קרא עוד:
כיצד להקים חנות מקוונת
כיצד ליצור אתר ב-9 שלבים
שיווק לחנויות ספרים מקוונות
עם אלגוריתמים ומגמות משתנים לגבי האופן שבו לקוחות מוצאים מותגים ומקיימים אינטראקציה איתם, זה יכול להיות קשה לבעלי עסקים חדשים להתעדכן בטקטיקות השיווק.
כמו בכל עסק אחר, חשוב לגלות היכן מסתובב הלקוח האידיאלי שלך. מודעות פייסבוק עשויות להיות הטובות ביותר עבורך אם אתה פונה ללקוחות מבוגרים. TikTok הוא מקום נהדר להשקיע בו אם עסק הספרים שלך פונה לקהל דור Z או Gen Alpha.
עם אפס תקציב כבעלים חדשים של חנות ספרים, התחל עם תוכנית שיווק שמשתמשת בטריקים שיווקיים אורגניים כדי לעזור לך לבנות באז וקהל לעסק שלך:
הגדר חשבונות חברתיים ופרסם באופן עקבי עם תוכן שמביא ערך לקהילת הקוראים.
כשאתה בונה קהל חברתי, דחוף אותם לדף נחיתה או לדף הבית של האתר שלך והצע הטבה או הנחה עבור הרשמה לניוזלטר הדוא"ל שלך.
השקיעו בלימוד SEO ושיווק תוכן. אם אתה יכול לבסס את עצמך כמומחה בנושא (דרך בלוג או תוכן אחר באתר) ולדרג לפי מונחי מפתח, אתה יכול לדחוף את התנועה האורגנית הזו לרכישות. "ספר אלקטרוני בחינם המספק תוכן מעולה ושימושי מעודד את הקוראים לנסות את הספרים האחרים שלך", אומרת ג'ואנה.
הפעל בחינם אירועים וירטואליים או IRL כמו קריאת סופרים, מועדוני ספרים, סדרות דוברים או שעת סיפור לילדים. דומיניק גם אומרת שחשוב לבעלי עסקים מקומיים להיות גלויים בקהילה. "אני שמה בראש סדר העדיפויות לנסוע למקומות ולאירועים ברחבי מדיסון כדי להגיע ליותר ויותר אנשים", היא אומרת.
התחל תוכנית נאמנות באתר שלך הכוללת תמריצים להפניות כדי שהלקוחות הטובים ביותר שלך יהפכו לשגרירים של המותג שלך.
מנף שיווק משפיענים. משפיענים מובילים יהיו מחוץ לליגה שלך בימים הראשונים, אבל משפיעני נישה מתפתחים בתחום הספרים עשויים לקבל תעריפים נוחים או להיות מוכנים לצעוק את המותג שלך בתמורה למוצר. "כדי לעזור לשווק את הקופסה הראשונה, שלחתי תיבת תצוגה מקדימה רק למשפיענים שהכרתי", אומר קרי.
📚 קרא עוד:
12 אסטרטגיות שיווק מוכחות שכדאי לנסות (+ דוגמאות וטיפים)
איך לבנות תוכנית שיווקית שבאמת עובדת
5 רעיונות שיווק אורגני ליזמים
Back Office למוכרי ספרים
הלוגיסטיקה של פתיחת וניהול חנות ספרים משלך תשתנה בהתאם למה שאתה מוכר ואיך אתה מוכר אותה.
עם זאת, אתגר נפוץ בקרב מוכרי ספרים הוא המלאי. עסקים בספרים (אלא אם כן אתם מוציאים ספר אחד בעצמכם ומדפיסים לפי דרישה) בדרך כלל נושאים מספר רב של מק"טים ויש להם המון מלאי להתמודד איתו. "ללא אחיזה מוצקה במלאי", אומר דומיניק, "דברים יכולים לצאת משליטה במהירות."
עברנו מאריזת ארגזים במרתף שלנו לסלון שלנו למרתף של חבר ואז למחסן בעיר. עברנו כעת ל-3PL לאריזה.
קרי הנסלר
Shopify מאפשרת לך לסנכרן את המלאי שלך בין ערוצי מכירה, ויש כמה אפליקציות לניהול מלאי כמו Stocky ו-Thrive by Shopventory שמשתלבות עם החנות שלך כדי לפשט את הפעולות שלך.
ככל שתגדל, שקול לבצע מיקור חוץ של אחסנה, אריזה ומשלוח לחברה לוגיסטית של צד שלישי (3PL). "עברנו מאריזת ארגזים במרתף שלנו לסלון שלנו למרתף של חבר ואז למחסן בעיר. עברנו כעת ל-3PL לאריזה", אומר קרי. המהלך הזה גם עזר ל-Sweet Reads Box להיכנס לשוק האמריקאי. "אנחנו יכולים לקבל עזרה בשחרור מהמכס כי הם יכולים לפנות משלוח שלם."
Sweet Reads Box גם הביאה עזרה נוספת לניהול הקצה האחורי של העסק כך שקרי תוכל להישאר מחוברת למקור המוצרים. בתו של המייסד-שותף של קרי הייתה העובדת הראשונה. "מאז שכרנו עובדים שעוזרים לנו לנהל אימיילים של שירות לקוחות, הזמנות, משלוחים ומאחורי הקלעים " היא אומרת.
📚 קרא עוד:
איך להפחית את עלויות המשלוח: 10 טיפים שימושיים
כיצד ליצור תוכנית תפעולית שתשתמש בה בפועל
מדריך למימוש מסחר אלקטרוני: כיצד לזכות במימוש הזמנה
הנהלת חשבונות מסחר אלקטרוני 101 לעסקים קטנים: מדריך שלב אחר שלב
התחל פרק חדש בסיפור חייך
כשאתה מתחיל את המסע שלך כמוכר ספרים, גם דומיניק וגם קרי מציעים לדבוק בתוכנית שלך. אם אתה בונה את העסק שלך על נישה או פורמט ייחודיים, זה מה שיזכה אותך בלקוחות נאמנים ויעזור לך להתבלט. "כל כך קל לצאת מהצד ללא תוכנית עסקית ומשימה", אומר דומיניק. התוכנית העסקית ותרגיל המותג שלך יהפכו לבסיס לדרך בה אתה מתקדם.
"תהיה נאמן למה שאתה אוהב", מוסיפה קרי. "אני לא קורא מדע בדיוני. יכולנו לעשות קופסאות מדע בדיוני, אבל לא הייתי יודע מה לשים בה". עבור שתי הנשים, התשוקה שלהן זורחת, וזה מהדהד עם לקוחות המעוניינים לחתוך את הרעש של קמעונאים ענקיים עם מיליוני ספרים.
עם כלים חדשים שצצים מדי יום, מעולם לא היה זמן קל יותר להיות מוכר ספרים עצמאי מקוון. מצא את הנישה שלך, הפעל את הכוח של סיפור סיפורים ובנה עתיד על ידי הפצת קסם הקריאה.
תמונה תכונה מאת פיט ריאן
קרא עוד
איך ליצור ולמכור סחורה שהמעריצים שלך יאהבו (2024)
איך להרוויח כסף ב-YouTube בשנת 2024: 7 אסטרטגיות פשוטות
64 רעיונות לעסקים קטנים להכנסה נוספת בשנת 2024
השתמש ברעיונות עסקיים בעלות נמוכה כדי להרוויח החזר גדול
מהם מוצרים דיגיטליים? מכור את 10 המוצרים האלה באינטרנט (2024)
9 ספקי דרופשיפינג קפה
25 רעיונות מהומה צדדית להרוויח כסף נוסף בשנת 2024
10 רעיונות אריזה בולטים לעסקים קטנים (2024)
כיצד להקים חנות ספרים מקוונת שאלות נפוצות
איך אני פותח עסק ספרים מקוון?
הדרך הטובה ביותר לפתוח חנות ספרים מקוונת היא באמצעות השלבים הבאים:
בחר מודל עסקי ונישה של חנות ספרים.
הגדר את הקהל והמותג שלך.
ספרי מקור דרך מוציאים לאור או מחברים (או, במקרה של ספרי וינטג', בדוק בחנויות יד שניה, מכירות בחצר ובשוקים).
בנה אתר אינטרנט.
צור תוכנית שיווקית למשיכת לקוחות פוטנציאליים.
התחל למכור ולבצע מכירות ספרים.
האם חנויות ספרים מקוונות מרוויחות כסף?
כל עסק יכול להרוויח כסף עם האסטרטגיה הנכונה. אתה יכול להתחרות בענקי הספרים הקמעונאיים אם אתה מבין את הנישה שלך ואל תנסה להתחרות במחיר. גלה מה מייחד את חנות הספרים שלך והישען אליה. הגדר אסטרטגיית תמחור שתבטיח לך להרוויח ממכירות ספרים. אתה יכול גם למצוא מקורות הכנסה אחרים באמצעות סחורה של ספרים, אירועים חיים ומינויים.
כמה כסף צריך כדי לפתוח חנות ספרים?
סכום הכסף שאתה צריך כדי להקים חנות ספרים משלך יהיה תלוי בדגם שלך. חנות ספרים מקוונת תדרוש הרבה פחות מימון סטארט-אפים מאשר חנות ספרים פנטסטית. עדיין תצטרך לקחת בחשבון עלויות כגון מלאי, עמלות תוכנה ואתרים, תקציב שיווק ועלויות קבועות אחרות, כמו שכר דירה ושירותים. אתה יכול להקים עסק משלך עם כמה מאות דולרים בלבד אם תבחר בדגם כמו ספרי הדפסה על פי דרישה או ספרי dropshipping שאינם דורשים מלאי.
מאת דיינה וינטר
עודכן לאחרונה ב-25 בספטמבר, 2024
שתף מאמר
פייסבוק
לְצַפְצֵף
לינקדאין
מאת דיינה וינטר
25 בספטמבר 2024
התעדכן בעדכון האחרון מ-Shopify
קבל טיפים, השראה ומשאבים בחינם למסחר אלקטרוני הנשלחים ישירות לתיבת הדואר הנכנס שלך.
בהזנת האימייל שלך, אתה מסכים לקבל אימיילים שיווקיים מ-Shopify.
פוסטים פופולריים
אופטימיזציה של מדיה חברתיתכיצד להרוויח כסף באינסטגרם בשנת 2024 (9 רעיונות מעשיים)התחלהכיצד להקים עסק במסחר אלקטרוני: מדריךלמדריכי 2024 מהי דרופשיפינג ואיך זה עובד? (2024)מצא רעיוןמה זה הדפסה לפי דרישה ואיך להקים עסק (2024)
קבל את נקודת המכירה היחידה שנותנת לך יותר לְהִתְקַשֵׁר
פוסטים פופולריים
למכור באינטרנטאיך ליצור אתר ב-9 שלבים (2024)התחלהאיך להקים חנות מקוונת בשנת 2024 (מדריך שלב אחר שלב)מצא רעיוןאיך ליצור ולמכור סחורה שהמעריצים שלך יאהבו (2024)למכור באינטרנט10 בוני אתרי מסחר אלקטרוני הטובים ביותר לחנות המקוונת שלך (2024)