הימים של מיון ידני של ביקורות, נתוני צרכנים ומגמות שוק עלולים להסתיים, הודות לכלי מחקר שוק בינה מלאכותית. בדרך כלל, עסקים מסתמכים על צוותים ייעודיים למחקר שוק; כיום, הם יכולים לבצע מיקור חוץ של חלק מהעבודה הזו לאפליקציות חזקות וחכמות.
אם אתה מנהל עסק של מסחר אלקטרוני, כדאי לבדוק כיצד בינה מלאכותית יכולה להגביר את היעילות ולשפר את חקר השוק. הנה מה זה מחקר שוק, כיצד להשתמש בכלי מחקר שוק בינה מלאכותית ופלטפורמות הבינה המלאכותית המובילות כדי להתחיל.
מהו מחקר שוק?
מחקר שוק הוא מונח גג לאיסוף וניתוח נתונים שעסקים מתחייבים על מנת להבין את הנוף התחרותי, מגמות השוק וסנטימנט הלקוחות. ניתן לבצע מחקר שוק באמצעות סקרים, ניתוח מתחרים, קבוצות מיקוד, ראיונות ועוד. המטרה היא להשיג תובנות חשובות לגבי העדפות הלקוחות כדי לקבל החלטות מונעות נתונים שמשפרות את התחרותיות.
אם חברת הלבשת הספורט שלך משיקה נעל ריצה חדשה, מחקר שוק עשוי לספק הבנה מעמיקה יותר של היעד הדמוגרפי שלך. איך הם רצים? מה הם אוהבים ומה לא אוהבים בנעל? איזה סוג שיווק מהדהד איתם? איך המוצר שלך עומד מול המתחרים? בעזרת הנתונים האלה, אתה יכול לקבל החלטות מושכלות לגבי שיווק, צבעוניות ופונקציונליות של הנעל, ולמקם את המוצר שלך למכירות נוספות.
4 דרכים להשתמש בבינה מלאכותית במחקר שוק
- קראנץ' נתונים
- זהה את סנטימנט הצרכנים
- התאמה אישית של מאמצי שיווק
- חסוך זמן וכסף
לבעלי עסקים בתחום המסחר האלקטרוני יש הרבה צלחות לסובב. הקל על חלק מהמשימות הכבדות של מחקרי שוק על ידי ייעול התהליך עם טכנולוגיית AI. להלן דרכים מעשיות לשימוש בכלי AI:
1. קראנץ' נתונים
רוב תהליך מחקר השוק כרוך באיסוף נתונים מורכבים וארגונם לניתוח קל. בעוד ששיטות מסורתיות לאיסוף כמויות עצומות של נתונים הן לרוב מייגעות מאוד, הקצב שבו AI יכול לצבור נתונים הוא כמעט מיידי. אתה יכול להשתמש בבינה מלאכותית כדי לארגן נתונים פנימיים קיימים, כמו סקרי עובדים, או למנף כלי בינה מלאכותית כדי למצוא נתונים חיצוניים, כמו מילות מפתח לאופטימיזציה למנועי חיפוש, בהתאם לצרכים שלך.
לדוגמה, Crayon, כלי בינה מלאכותית לניתוח תחרותי, משווה את הנתונים של המשתמש למידע מאתרים מתחרים, מדיה חברתית ופרסומי דרושים – תובנות שיהיה מאתגר וגוזל זמן לאסוף באופן ידני.
2. זהה את סנטימנט הצרכנים
עיבוד שפה טבעית מונעת בינה מלאכותית יכול לנפות בין הערות, ביקורות וצ'אטים של שירות לקוחות ברשתות חברתיות כדי לאמוד את הסנטימנט כלפי המוצר או השירות שלך. תובנות צרכנים אלו מציעות תצוגה ברורה של תפיסות קהל היעד שלך, ועוזרות לך להבין מה עובד והיכן אתה יכול להשתפר.
לדוגמה, Insight7 הוא כלי בינה מלאכותית המנתח סרטונים, שיחות וראיונות כדי ללכוד את סנטימנט הצרכנים, לחשוף נקודות כאב, רצונות והתנהגויות כדי לעדכן את תהליכי העבודה של חווית הלקוח ושיפורי המוצר.
3. התאמת מאמצי שיווק
בעזרת נתוני לקוחות, התנהגות צרכנים וניתוח חזוי, כלי בינה מלאכותית מספקים לצוותי השיווק תובנות מעמיקות יותר ליצירת מודעות ומבצעים יעילים. אתה יכול להתאים אסטרטגיות שיווק למגמות ספציפיות ולהעדפות לקוחות שקשה יהיה להצביע עליהן ללא AI.
לדוגמה, כלי מחקר השוק Quantilope משתמש בסקרים עבור בדיקות A/B אוטומטיות, טקטיקת השוואה שאוספת מידע מפתח על מספר מודעות או מוצרים, וחושפת אילו מודעות עשויות להדהד עם הקהל שלך ואילו מוצרים צפויים להימכר.
4. חסכו זמן וכסף
בין אם אתה צריך לייצר רעיונות, להאיץ את תהליך המחקר או לייעל את חילוץ הנתונים, בינה מלאכותית יכולה לארגן ולנתח נתונים הרבה יותר מהר מאשר עובדים אנושיים, הודות למהירות העיבוד המיידית שלו. לדוגמה, עם מסד נתונים של תוצאות סקר Net Promoter Score, בינה מלאכותית יכולה לארגן נתונים לגרפים ולהציע שלבים שניתן לפעול תוך שניות.
יעילות זו יכולה לאפשר לך לעבוד עם צוות רזה יותר, להפחית את מספר השכר, או להקצות מחדש את כוח העבודה והמשאבים שלך למשימות ברמה גבוהה כמו אסטרטגיות שיווק.
כלי מחקר שוק מובילים בינה מלאכותית
- תובנה 7
- ChatGPT
- קונטילופה
- פִּיחוֹן
- סייר שוק סמרוש
- פקאן
כלי מחקר שוק בינה מלאכותית מציעים מגוון רחב של יישומים, אך איזו פלטפורמה מתאימה לך? להלן הכלים המובילים, כל אחד עם יכולות מחקר שוק ייחודיות:
תובנה 7
Insight7 הוא כלי מחקר שוק הבולט בממשק הידידותי שלו. הוא מנתח משוב מצרכנים משיחות, סרטונים וראיונות, ומספק ניתוח סנטימנטים מפורט, המלצות שניתן לבצע ופילוח נתונים. זה גם משתלב עם אפליקציות Google ו-Microsoft כדי לנתח באופן אוטומטי שיחות וידיאו פנימיות ומסמכים.
תמחור: שכבת Starter, במחיר של $19 לחודש, מכסה משתמש אחד עם גישה לתכונות העיקריות של האפליקציה. עבור מספר משתמשים וניתוח נתונים נרחב, שקול את הרמה העסקית ב-$299 לחודש.
ChatGPT
מודל השפה הגדול הידוע ChatGPT הוא כלי רב עוצמה לאיסוף נתונים איכותיים כמו תמלול ראיונות ותשובות סקרים, ביצוע ניתוח נתונים מורכב וניתוח משוב מלקוחות ופוסטים ברשתות חברתיות כדי לאמוד את סנטימנט הצרכנים. אתה יכול גם להשתמש בו כדי ליצור פרסונות קונים כדי לחדד את קהל היעד שלך לשיווק.
תמחור: חקור את ChatGPT עם הגרסה החינמית. עבור ניתוח נתונים וניהול מקום עבודה, שקול את שכבת הצוות ב-$25 למשתמש לחודש, מחויב מדי שנה.
קונטילופה
Quantilope מאיץ תהליכי מחקר וחוסך זמן לצוותים קטנים יותר עם תכונות האוטומציה שלה המציעות ניטור נתונים בזמן אמת, יצירת תרשימים וגרפים ויצירת סקרים מותאמת. Quantilope כולל 15 שיטות מחקר מתוכנתות מראש המסווגות נתונים לתמחור, ניתוח תחרותי ומעקב אחר מודעות.
תמחור: Quantilope לא מפרטת את התמחור שלה באינטרנט, אבל אתה יכול לפנות כדי לבקש הדגמה וחבילה מותאמת אישית לעסק שלך.
פִּיחוֹן
אם אתה רוצה תובנות מפתח על המתחרים שלך, Crayon היא פלטפורמת הכל-באחד עבור מודיעין תחרותי. הוא אוסף נתונים מאתרים מתחרים, פרסומי דרושים, ביקורות לקוחות ופוסטים במדיה חברתית, ומסמן אוטומטית שינויים במחירים. עפרון גם מאפשר לך ליצור "כרטיסי קרב" כדי להשוות את עצמך עם מתחרים מובילים, תוך הדגשת מאפיינים מבדלים שיכולים לעזור לך להוביל את השוק שלך.
תמחור: עפרון מבוסס חבילות על מספר העובדים והצרכים הספציפיים של העסק שלך. צור קשר עם הצוות שלה לקבלת גרסת הדגמה ואפשרויות תמחור.
סייר שוק סמרוש
Semrush Market Explorer נועד לנתח את השוק שלך. הוא מספק תובנות על נתח שוק וגודל, מתחרים ישירים, דמוגרפיה של קהל והתנהגות לקוחות. עבור קידום אתרים, הוא מציע מעקב אחר מילות מפתח ומדדי ביצועים כדי לעזור לך להשתמש במונחים הנכונים לנראות טובה יותר בחיפוש.
תמחור: צוותים קטנים יכולים להפיק תועלת מתוכנית המקצוענים ב-$140 לחודש, המציעה חמישה פרויקטים, 500 מילות מפתח למעקב ו-10,000 תוצאות לדוח. עסקים בינוניים יכולים לבחור בתוכנית גורו ב-$250 לחודש עבור 15 פרויקטים, 1,500 מילות מפתח ו-30,000 תוצאות לדוח.
פקאן
פקאן נועד לנתח מגמות בשוק ולחזות מגמות כך שתוכל לבצע בביטחון את הצעד הבא שלך. אידיאלי לחיזוי דרישות מוצר, מדידת נפח צרכנים וציפייה להחזר על ההשקעה בקמפיינים שיווקיים, Pecan בולטת בשילוב החלק שלה עם תוכנת ניהול קשרי לקוחות Salesforce, שירות האחסון Amazon S3 ומוצרי הטכנולוגיה של Oracle.
תמחור: Pecan מציעה דרגת Starter ב-$950 לחודש עם 250,000 תחזיות ו-20 דגמים מאומנים, ו-Business tier במחיר של 1,750$ לחודש עם 600,000 תחזיות ו-40 דגמים מאומנים.
AI בחקר שוק שאלות נפוצות
כיצד משתמשים בבינה מלאכותית במחקר שוק?
בינה מלאכותית הופכת לכלי חיוני בעסק, ועוזרת באיסוף נתונים מהיר, זיהוי מגמות ואופטימיזציה של מאמצי השיווק. הוא מציע הבנה הוליסטית של התחרות והתעשייה שלך, ומוביל בסופו של דבר להחלטות מושכלות ובאופן אידיאלי, לתוצאות רווחיות יותר
איזה AI הכי מתאים למחקר עסקי?
בחירת כלי הבינה המלאכותית המתאים תלויה בתקציב שלך ובתכונות שהעסק שלך צריך. התחלה עם ChatGPT, שמציעה גרסה חינמית, יכולה להיות דרך חסכונית וידידותית למשתמש לחקור AI, לעזור לך להבין את הפונקציונליות שלה לפני שאתה משקיע באפשרויות מיוחדות.
האם ChatGPT יכול לעשות מחקר שוק?
כֵּן. הידוע ביכולות יצירת התוכן המגוונות שלו, ChatGPT הוא גם כלי רב עוצמה לחקר שוק בינה מלאכותית. הוא יכול לנתח במהירות מערכי נתונים עצומים, לזהות נתונים דמוגרפיים של יעדים ולספק תובנות מגובות נתונים לשיווק אסטרטגי.