לפני מאה שנה, שמות תינוקות נשלטו על ידי כמה אפשרויות. השם העליון של בנים, "ג'ון" היווה יותר מ-5% מכלל הגברים האמריקאים שנולדו ב-1923, ו"מרי" היה 5.7% מהנקבות. מהר קדימה להיום: נתוני ביטוח לאומי של 2023 מראים שכרגע שמות פופולריים הרבה פחות נפוצים. השם הפופולרי ביותר לבנים, "ליאם", מהווה רק 1.1% מהלידות, ו"אוליביה" רק 0.87% – רק כאחד מכל 100 ילדים לכל אחד.
זו אחת מני טרנדים רבים שמדגישים רצון הולך וגובר לאינדיבידואליות. אנשים לא רוצים להיות אחד מחמש מארי או ג'ונס – הם גם לא רוצים את אותם מוצרים ישנים כמו כולם.
מכירת מוצרים מותאמים אישית יכולה להיות הזדמנות מכירות גדולה עבור בעלי עסקים קטנים עם חנויות מקוונות, ומאפשרת ללקוחות להתאים פרטים ועיצובים כדי להפוך את הפריטים לשלהם באמת.
מהי התאמה אישית של מוצר?
התאמה אישית של מוצרים מקוונת מאפשרת ללקוחות לשנות פריט בהתאם לצרכים ולרצונות שלהם. אפשרויות התאמה אישית עשויות לכלול בחירת צבעים, שינוי עיצובים, הוספה או הסרה של תכונות מוצר, או הוספת שם, לוגו או מונוגרמה.
"יש אנשים שחושבים על מוצרים הניתנים להתאמה אישית כמו לשים שם או תמונה על חולצת טי – אבל זה יכול ללכת הרבה מעבר לזה", אומר דנס רוזנטלס, מנהל צוות הצלחת לקוחות ב-Printful, המאפשר לעסקים לעצב ולמכור מוצרים מותאמים אישית באינטרנט עם dropshipping להדפסה לפי דרישה.
"אנו מעודדים בעלי עסקים לחשוב על להציע משהו ייחודי עבור קהל מעריצים או צורך ספציפי של לקוחות – ליצור חיבור אמיתי."
כאשר עושים זאת נכון, אומר דנס, מוצרים מותאמים יכולים לעזור לעסקים "להיות גמישים, זריזים ויכולים לנסות דברים חדשים. זה המקום שבו אנו רואים שלהרבה בעלי עסקים יש את ההזדמנות הגדולה ביותר לצמוח”.
היתרונות של התאמה אישית של המוצר
- פוטנציאל לשולי רווח גבוהים יותר
- הגברת נאמנות הלקוחות
- יתרון תחרותי
- סיכון מלאי מופחת
- מהירות וזריזות
- הבנה מעמיקה יותר של הלקוחות
מוצרים מותאמים אישית ואפשרויות התאמה אישית מהווים הבדל משמעותי עבור הלקוח של היום. על פי מחקר של דלויט מיוני 2024, צרכנים קונים יותר ויותר ממותגים המדגישים את האינדיבידואליות שלהם. התאמה אישית, כתת-קבוצה של התאמה אישית, יכולה לתרום לתחושת החיבור הזו. היתרונות של התאמה אישית של מוצרים כוללים:
פוטנציאל לשולי רווח גבוהים יותר
פריט גנרי שבבעלותם של כולם הוא די הו-זמזום. אבל התאמה אישית של המוצר הופכת אותו למשהו מיוחד – אפילו יחיד במינו. זה משהו שלקוחות רבים מוכנים לשלם עבורו מחיר פרימיום, מה שמגביר את המכירות.
לדוגמה, חולצת טריקו פשוטה יכולה להימכר בכמה דולרים בודדים, מציין דנס. אבל אם הקונה יכול לבחור את סגנון הצווארון, אורך השרוול והצבע, ואז להדפיס איזה עיצוב שירצה – פתאום החולצה הזו ב-$5 שווה הרבה יותר.
"ראיתי לקוחות מוכרים חולצות הדפסה על פי דרישה עד $80", אומר דנס. "זה קשור לאופן שבו אתה משווק את זה, הקהילה שאליה אתה משווק, והערך שהמותג שלך מביא."
הגברת נאמנות הלקוחות
כאשר לקוחות יכולים לקבל בדיוק את מה שהם צריכים (בין אם זה זוג נעלי ספורט בגודל חצי עם שרוכים דו-גווניים או דמותו של התינוק שלהם על זוג גרביים) זה יכול להגביר את נאמנות המותג, מה שעלול להוביל להזמנות חוזרות.
"אתה מרגיש שהמותג באמת יודע על מה אתה עוסק ורוצה לתת לך בדיוק את מה שאתה רוצה", אומר דנס. "אתה תחזור אליהם שוב ושוב, ותספר לאחרים על זה, כי הם מבינים אותך."
על פי המחקר של Deloitte, לחברות עם תוכניות התאמה אישית בוגרות יותר היה סיכוי גבוה ב-71% לדווח על נאמנות לקוחות משופרת.
יתרון תחרותי
עם כל כך הרבה תחרות בין עסקי מסחר אלקטרוני, זה יכול להיות קשה להתבלט. למה שמישהו יקנה ממך את מחברת המדף הזו במקום מתחרה?
התאמה אישית מספקת הבחנה ברורה: אם לקוחות יכולים לבחור לא רק את צבע המחברת, אלא גם את כריכת החוט, פורמט הדפים וצבע נייר הכסף המונוגרמה, זו כבר לא מחברת גנרית שהם יכולים להשיג בכל מקום – זה משהו מיוחד .
סיכון מלאי מופחת
נניח שהצבע הסגול לא מהדהד את הלקוחות שלך העונה. אם אתה עוקב אחר ייצור בכמות גדולה, עכשיו יש לך ערימה של כובעי בייסבול סגולים במלאי. אבל אם אתה מייצר פריטים לפי דרישה, אתה יוצר כובע סגול ללקוח שכבר רכש אותו.
סביר להניח שהעלות ליחידה של מוצרים בהזמנה גבוהה יותר מאלה המיוצרות בתפזורת, היא מבטלת את הוצאות המלאי. אתה יכול אפילו להפסיק את ניהול המלאי לחלוטין על ידי שימוש בשותף כמו חברת הדפסה לפי דרישה לייצור ולשלוח מוצרים מותאמים אישית. זה יכול לאפשר לך להרחיב את קו המוצרים שלך, ליצור סחורה חדשה או למקד לקהל חדש.
"לפעמים כשאנשים מסתכלים על דגם לפי דרישה בהשוואה לכמות גדולה, הם מסתכלים על עלות המוצר ואומרים, 'זה יקר'", אומר דנס. "אבל עבור התקנה בתפזורת, יש לך עלויות עובדים, שירותים, אחסנה, ציוד ותיקונים ועוד. ניהול מלאי יכול להיות יקר מאוד."
מהירות וזריזות
ייצור לפי דרישה מאפשר לחברות להיות זריזות במספר דרכים. ראשית: קהלים אינם מתאימים לכולם, ואפשרות ללקוחות להוסיף מגע אישי יכולה לעזור לך להגיע לפלחי לקוחות מרובים בו-זמנית.
"אתה יכול להתנסות עם אפשרויות עבור קהילות שונות, ואם זה עובד כדי להגביר את המכירות, נהדר; אם לא, אתה בודק משהו אחר", אומר דנס. "שם להרבה בעלי עסקים יש הרבה הזדמנויות לצמוח. זה לא נשאר עם הדברים שעבדו לפני שלוש שנים – זה להיות זריז ולבדוק דברים חדשים כל הזמן".
הזריזות הזו גם מאפשרת לחברות לנצל את הטרנדים של הרגע – דבר שלא אפשרי בהזמנה בכמויות גדולות, שעליך לעשות חודשים מראש. "יש עלות הזדמנות עצומה לטרנדים שהוחמצו, בין אם זה במדיה החברתית או באופנה", אומר דנס. "אם לא הזמנתם ביוני, ייתכן שאיחרתם מדי לעונת הקניות של חג המולד. בעוד עם על פי דרישה, אתה יכול להפעיל עיצוב בתוך ממש חמש דקות."
🌟מחפש דברים פופולריים למכירה ב-2024? בדוק את המוצרים הטרנדיים האלה. הם יכולים לעזור להגדיל את המכירות שלך. רפש חלזונות, מישהו?
הבנה מעמיקה יותר של הלקוחות
כשהלקוחות מתעסקים בקונפיגורטור המוצר ובסופו של דבר מבצעים את הבחירות שלהם, כל החלטה היא נקודת נתונים. על פי המחקר של דלויט, מותגי ההתאמה האישית המצליחים ביותר היו בסבירות גבוהה פי 10 לומר שיש להם תובנה נרחבת לגבי העדפות הלקוחות.
לדוגמה, אם רוב האנשים משדרגים למשיכת מגירות יפה יותר על שולחנות הצד המותאמים אישית שלך, אולי אלה הופכים לאפשרות ברירת המחדל – או שתשקול לגבות יותר עבורם. לעומת זאת, אם רוב הלקוחות שוקלים להתאים אישית את צמיד הזהב שלך אך מדלגים עליו לפני היציאה, המחיר שלך עשוי להיות גבוה מדי.
הניע את העסק שלך קדימה עם הניתוח של Shopify
הדוחות ויכולות הניתוח הידידותיות למשתמש של Shopify עוזרות לך לקבל החלטות טובות יותר, מהר יותר. בחר מתוך לוחות מחוונים ודוחות שנבנו מראש, או בנה משלך כדי לזהות מגמות, לנצל הזדמנויות ולהגביר את קבלת ההחלטות שלך.
חקור את הניתוח של Shopify
דוגמאות להתאמה אישית של מוצרים
- קאיקיני
- MyCustomCandy
- מונה
כשהן ממונפות ביעילות, טכניקות להתאמה אישית של מוצרים יכולות לפתוח הזדמנויות עסקיות, למשוך קהלים חדשים ולהניע צמיחה באמצעות לקוחות נאמנים. כך עשו זאת כמה סוחרי Shopify:
קאיקיני
כל אחד שונה, מה שהופך את קניות בגדי הים לנשים לאתגר – במיוחד בקניות באינטרנט. זו הסיבה ש-Taryn Rodighiero הקימה את KaiKini, חברת בגדי ים מהוואי שיוצרת חוויה אישית באמת.
בחנות של KaiKini, ממשק ידידותי למשתמש מאפשר ללקוחות לבנות חליפות על ידי הזנת המידות וההעדפות שלהם (כמו כיסוי "מלא", "חצוף" או "צעיר" לתחתוני ביקיני). הם גם בוחרים הדפס – או שניים, אם סגנון החליפה הפיך. Taryn מציעה ללקוחות גם שירות קונסיירז' וירטואלי שינחה אותם בתהליך. זה הופך לקוחות למעצבים, ומאפשר להם לקחת אחריות על מציאת ההתאמה והסגנון המושלמים עבורם.
MyCustomCandy
בשנת 2013, המשווקת שרה הנינגטון רצתה לשלוח לבבות ממתקים בסגנון ולנטיין בהדפסה אישית ללקוח. באמצעות גוגלינג מטורף היא שכנעה בסופו של דבר חברה לעשות זאת – אבל לא הייתה לה נוכחות מסחר אלקטרוני.
שרה ראתה הזדמנות ויצרה את MyCustomCandy, אשר מדפיסה לבבות ממתקים ומנטות מותאמות אישית, שקיות וקופסאות ממתקים מותאמות אישית ודיוור ממתקים ישירות לנמען.
לקוחות יכולים להשתמש בטקסט ובתמונות משלהם כדי ליצור פריטים מותאמים אישית עבור שולחנות ממתקים לחתונה, מבצעים ארגוניים וקמפיינים שיווקיים. רשימת הלקוחות הארוכה של MyCustomCandy כוללת את מיקרוסופט, ג'יי קרו, נינטנדו, טויוטה, ליידי גאגא וקים קרדשיאן.
מונה
Appointed מוכרת מתכננים חדים ומינימליסטיים, מחברות, יומנים, לוחות שנה וכלי כתיבה – עם כמה או מעט התאמה אישית כפי שהלקוחות רוצים. כאשר לקוחות רוכשים מהקולקציה הסטנדרטית של Appointed, הם יכולים להשתמש בהתאמה אישית של המוצר כדי לבחור בין מספר צבעים של כריכות בד ספרים (בד כריכת ספרים), לבין מונוגרמה בגופן סריף או sans-serif.
מותגים המחפשים אפשרויות נוספות הניתנות להתאמה אישית יכולים לעיין בקולקציית Custom & Volume של Appointed כדי לבחור מתוך מגוון פריטים רבי מכר ולבחור צבעים, להוסיף מונוגרמה ו/או לוגו, ובמידת האפשר, לבחור בין נייר ריק, רשת או פנים. לקוחות יכולים גם לעבוד ישירות עם Appointed לייצור מוצרים בהתאמה אישית מלאה.
שאלות נפוצות בנושא התאמה אישית של מוצרים
מהם החסרונות של התאמה אישית של מוצר?
ייתכן שתזדקק לפעולות מורכבות יותר כדי לייצר ולמכור מוצרים מותאמים אישית. סביר להניח שמוצרים מותאמים אישית זקוקים לזמני אספקה ארוכים יותר, וייתכן שתשקיע יותר זמן בנסיעה הלוך ושוב כדי להבטיח את שביעות רצון הלקוחות. חשוב גם לזכור שלקוחות בדרך כלל לא יכולים להחזיר מוצרים מותאמים אישית.
איך אתה מציע התאמה אישית של מוצרים בחנויות מסחר אלקטרוני?
שקול למנף את התוכנה הטובה ביותר להתאמה אישית של מוצרים ואפליקציות הדפסה לפי דרישה כשאתה מתחיל בתהליך זה. חנות האפליקציות של Shopify כוללת מאות אפליקציות המיועדות לגרסאות מוצרים, מוצרים מותאמים ומותאמים אישית, העלאת קבצים מותאמים אישית והדפסה לפי דרישה.
מהי דוגמה למוצר מותאם אישית?
דוגמאות פופולריות להתאמה אישית של מוצרים כוללות חולצות טריקו הדפסה לפי דרישה, ריהוט בהתאמה אישית, מוצרי עור מונוגרמים ותכשיטים מותאמים אישית.