אחד הדברים הגדולים בשיווק דיגיטלי הוא כמות הנתונים המדויקים שהוא מייצר. במקום להעריך כמה מכוניות נסעו ליד שלט החוצות שלך או את מספר הצופים במודעת טלוויזיה, תוכל לראות מי לחץ על איזו מודעה, מה הוא עשה אחר כך, מהם תחומי העניין האחרים שלהם, וכיצד הם יצרו אינטראקציה עם החברה שלך בעבר – וזו רק ההתחלה.
נתוני צרכנים הם שיווק זהב, אבל זה יותר מדי עבור מוח אנושי להתמודד – ומוחות לא אנושיים יכולים להיות חלק מהפתרון. הנה איך משווקים משתמשים בבינה מלאכותית כדי לנהל את המהירות וההיקף של השיווק בעידן הדיגיטלי.
מהו AI בשיווק דיגיטלי?
AI בשיווק דיגיטלי מתייחס לשימוש בכלי שיווק בבינה מלאכותית כדי לתכנן, ליישם ולנטר קמפיינים שיווקיים דיגיטליים. זה יכול להגביר את היעילות, להוזיל עלויות ולספק תובנות חשובות לגבי התנהגות לקוחות וביצועי שיווק.
כיצד להשתמש בבינה מלאכותית בשיווק דיגיטלי
- יצירת תוכן
- פילוח והתאמה אישית
- שֵׁירוּת לָקוֹחוֹת
- אופטימיזציה של קמפיין
- אוטומציה של משימות
צוותי שיווק משתמשים בטכנולוגיית AI כדי להפוך תהליכים לאוטומטיים, לנתח נתונים וליצור אינטראקציה עם קהלים. הנה חמש דוגמאות איך זה נראה בפועל.
יצירת תוכן
כלי AI גנרטיביים יכולים ליצור, לערוך ולשנות תוכן שיווקי דיגיטלי. צוותי שיווק משתמשים בהם כדי להפוך יצירת תוכן לאוטומטית עבור סוגי מדיה שונים, כולל:
- תמונות. כלים ליצירת תמונות בינה מלאכותית יוצרים תמונות המבוססות על תשומות משתמשים, ומאפשרות למשווקים לייצר תמונות ריאליסטיות או גרפיקה ממותגת לאתרי אינטרנט, פוסטים במדיה חברתית או יישומי שיווק אחרים. אתה יכול גם להשתמש בכלי עריכה התומכים ב-AI כדי לשנות את הרקע במהירות או להוסיף או להסיר אובייקטים.
- סרטונים. משווקים יכולים גם להשתמש בבינה מלאכותית כדי ליצור ולערוך סרטונים, הדגמות מוצרים או חומר חינוכי. כלים להפקת וידאו מייצרים קטעים מקוריים מהודעות טקסט, תמונה או וידאו, ופונקציות עריכת בינה מלאכותית מקלות על התאמת צבע ותאורה, הסרת אובייקטים ויצירת כתוביות. כלים מסוימים יכולים אפילו לזהות סצנות מפתח ולהמליץ על עריכות.
- טֶקסט. כלי כתיבה בינה מלאכותית יכולים לייצר טקסט עבור דפי אינטרנט, דפי נחיתה, מיילים שיווקיים, פוסטים במדיה חברתית, מודעות דיגיטליות, בלוגים, ובעצם כל דבר אחר שצוות שיווק עשוי להזדקק לו. הכלים האלה יכולים גם לערוך טקסט קיים, לייעל אותו לחיפוש, לנהל תרגומים, לנתח קול וטון, ולעשות שימוש מחדש בטקסט עבור ערוצים שונים: בינה מלאכותית יכולה להפוך במהירות פוסט בבלוג לסדרה של פוסטים באינסטגרם או גיליון מפרט לתיאור מוצר, לְדוּגמָה.
- שֶׁמַע. כלי טקסט לדיבור המופעלים על ידי AI יוצרים גרסאות שמע של חומר כתוב. משווקים משתמשים בהם כדי ליצור קריינות וידאו, להפוך תוכן דיגיטלי לנגיש יותר, ואפילו להשיק פודקאסטים: כלים מסוימים יכולים להפוך בלוגים או מאמרים לדיאלוגים אודיו בסגנון פודקאסט.
פילוח והתאמה אישית
בינה מלאכותית גם עוזרת למשווקים דיגיטליים להתאים אסטרטגיות שיווק, תוך מיקוד ללקוחות בודדים ולקבוצות לקוחות עם מסרים שעשויים לעודד המרה. כך זה עובד:
- פילוח לקוחות. כלי פילוח לקוחות המופעלים על ידי AI מנתחים נתוני לקוחות, כולל מידע דמוגרפי, התנהגויות גלישה, היסטוריית רכישות ודפוסי מעורבות. כלי בינה מלאכותית יכולים לעבד ביעילות כמויות עצומות של מידע ולאחד זרמי נתונים מרובים, ליצור פלחי לקוחות מדויקים ופרטניים ולעדכן אותם בזמן אמת.
- מיקוד אינטליגנטי. ניתוח חיזוי עוזר למשווקים לזהות את המסרים השיווקיים היעילים ביותר עבור פלחים ספציפיים של לקוחות, תוך שימוש בלמידת מכונה ובמודלים סטטיסטיים כדי לחזות את התנהגות הצרכנים. ניתוח מרשם הולך צעד קדימה, וממליץ על הדרכים הטובות ביותר להגיע ליעד מוגדר.
- התאמה אישית שיווקית. נקודת הסיום היא התאמה אישית שיווקית, המאפשרת למשווקים לייעל את התזמון, התוכן והמשלוח של הודעות עבור צרכנים בודדים.
שֵׁירוּת לָקוֹחוֹת
צוותי שיווק משתמשים בכלי AI כדי לספק שירות לקוחות יעיל ואיכותי לאורך כל מסע הקונה. הנה איך זה עוזר.
- איחוד נתונים. כלי בינה מלאכותית יכולים לאסוף מידע ממיילים, צ'אטבוטים, הגשת טפסים, כלי משוב מלקוחות, יומני שיחות והודעות DM ולרכז אותו בפרופיל לקוח מרוכז, ולעזור לנציגי השירות לספק חוויות עקביות של לקוחות בכל הערוצים. כלי בינה מלאכותית יכולים גם לעקוב ולסכם אינטראקציות המקושרות לבקשות ספציפיות של לקוחות, תוך ייעול שיתוף הפעולה בכרטיסים מורכבים.
- שירות עצמי אינטראקטיבי. צ'אטבוטים של AI יכולים לעזור ללקוחות לנווט באפשרויות השירות העצמי על ידי איתור משאבים רלוונטיים או סיכום סעיפים מרכזיים בתגובה לשאילתות משתמשים. הם יכולים גם להדריך לקוחות דרך משימות שירות עצמי בסיסיות כמו ביצוע החזרה, עדכון הזמנה או ניהול אפשרויות מנוי.
- תמיכת לקוחות אוטומטית. צ'אטבוטים גנרטיביים של AI יכולים גם לטפל באופן אוטונומי באינטראקציות עם תמיכת לקוחות, מה שיכול להפחית את זמני ההמתנה ולהגביר את שביעות רצון הלקוחות. צ'טבוטים מייצרים תגובות בשפה טבעית לפניות לקוחות, עוקבים אחר זרימות שיחה וקובעים מתי להסלים שיחה לסוכן אנושי. הם יכולים גם לתמוך בנציגים אנושיים על ידי איתור מהיר של משאבים, יצירת הצעות לתגובות וסיכום היסטוריות הכרטיסים.
- המלצות למוצרים מותאמים אישית. צ'אטבוטים של AI יכולים לתמוך בגילוי מוצרים על ידי מתן המלצות מותאמות אישית על סמך היסטוריית צ'אט, נתוני התנהגות ופרטי לקוחות אחרים. כלי חיזוי יכולים אפילו לצפות את צרכי הלקוחות כך שחברי צוות השירות יוכלו להציע תמיכה באופן יזום.
אופטימיזציה של קמפיין
משווקים גם ממנפים AI כדי לשפר קמפיינים שיווקיים קיימים, תוך הסתמכות על פילוח לקוחות, ניתוח נתונים וניתוח בזמן אמת כדי לייעל את האסטרטגיה בין הערוצים. להלן ארבע טקטיקות אופטימיזציה:
- שיווק בדואר אלקטרוני. כלי בינה מלאכותית יכולים לנתח את ביצועי האימייל ולהציע המלצות שנועדו להשיג תוצאות ספציפיות: כלי עשוי לנתח שורות נושא בעלות ביצועים גבוהים, להסיק מסקנות לגבי אסטרטגיות יעילות ולעבד מחדש תוכן קיים. הם יכולים גם לנתח מידע ממערכות הדוא"ל שלך, מפלטפורמת נתוני הלקוחות וממקורות מקוונים ולבצע אופטימיזציה אוטומטית של תזמון המסירה עבור משתמשים או קבוצות משתמשים ספציפיים.
- אופטימיזציה למנועי חיפוש. כלי SEO של AI יכולים להציע המלצות תוכן ספציפיות על סמך נתוני חיפוש בזמן אמת. הם יכולים גם לעבד מחדש באופן אוטומטי את התוכן והמבנה של הדף כדי לייעל את ביצועי החיפוש ולהגדיל את הדירוג בדפי התוצאות של מנועי החיפוש.
- פרסום דיגיטלי. כלי בינה מלאכותית מתאימים אוטומטית הצעות מחיר עבור שטחי מודעות, תוך שימוש בניתוח בזמן אמת ובנתונים היסטוריים כדי למקסם את ההחזר על ההשקעה. בינה מלאכותית יכולה גם לשפר את מיקוד המודעות שלך, וכלי אופטימיזציה דינמיים של מודעות (כמו Google Ads רספונסיבית) יכולים להתאים אישית את הצגת המודעות, להתאים את תוכן המודעה על סמך נתוני ביצועים ומידע אישי.
- קמפיין מדיה חברתית. כלי AI יכולים לכוונן את השיווק שלך במדיה החברתית על ידי מתן תובנות מעשיות לגבי מה שעובד עם קהל היעד שלך. הם יכולים גם לייעל את תזמון הפרסום ולהשתמש בניתוח סנטימנטים כדי לעקוב אחר פטפוטים חברתיים על המותג שלך.
אוטומציה של משימות
משווקים יכולים להשתמש בבינה מלאכותית כדי להפוך משימות שיווק לאוטומטיות, כולל משימות חוזרות (כמו הזנת נתונים) ומשימות שגרתיות (כמו הפקת דוחות ביצועים חודשיים). הנה איך צוותי שיווק משתמשים בזה:
- ניהול זרימת עבודה. כלי שיווק בינה מלאכותית חוסכים זמן ומגבירים את היעילות על ידי אוטומציה של משימות ניהול פרויקטים דיגיטליים. הם יכולים לדווח על מצב הפרויקט, לעקוב אחר מועדים מרובים, לפקח על עומסי עבודה ולהקצות מחדש תחומי אחריות, ולבטל את הצורך של חברי צוות השיווק לפתור ידנית צווארי בקבוק.
- ניהול קשר. כלי בינה מלאכותית יכולים להתמודד עם קלט נתונים, ניקוי רשימות, מיון דואר אלקטרוני וביצוע משימות אימות נתונים.
- ניהול קמפיין. אוטומציות שיווק יכולות גם לנהל ולנטר קמפיינים שיווקיים קיימים, פרסום אוטומטי של תוכן, הפקת דוחות והתראה לחברי הצוות על כל בעיה.
היתרונות של AI בשיווק דיגיטלי
- יעילות מוגברת
- תובנות מונעות נתונים
- התאמה אישית בקנה מידה
- יצירתיות מוגברת
אסטרטגיית שיווק בינה מלאכותית יכולה לעזור לחסוך זמן, לשפר ביצועים ולאפשר קבלת החלטות מונעות נתונים. שקול את היתרונות הבאים:
יעילות מוגברת
מערכות בינה מלאכותית הן מהירות: משווק יכול לאתר דוח תעשייתי, לחלץ תובנות עיקריות, סיעור מוחות בנושאים הקשורים לבלוג, ליצור בלוג ולבצע אופטימיזציה לחיפוש תוך פחות משעה. בסקר אחד, כמעט שלושה מתוך ארבעה משווקים אמרו שמערכות בינה מלאכותית יחסכו זמן עבודה שווה ערך לחודש עבודה בשנה.
תובנות מונעות נתונים
כלי שיווק המונעים בינה מלאכותית מעצימים את היכולות מונעות הנתונים של הצוות שלך. הם יכולים לעבד כמויות אדירות של נתונים ולהשתמש בניתוח רב-משתני ובמודלים סטטיסטיים כדי לזהות מגמות שלא ניתן לזהות אחרת, ולספק תובנות חשובות לגבי התנהגות צרכנים וביצועי שיווק.
התאמה אישית בקנה מידה
התאמה אישית היא מאמץ כבד, אבל תוכנת AI מאפשרת זאת. היכולת של AI לאסוף, לעבד ולנהל נתונים, לייצר תוכן ולהגיב בזמן אמת לתשומות משתנות יכולה לעזור לצוותי שיווק להשתמש בהתאמה אישית לאורך כל מסע הלקוח.
יצירתיות מוגברת
שיווק הוא מאמץ יצירתי, אבל משווקים דיגיטליים מבלים זמן רב במשימות שגרתיות. שימוש בבינה מלאכותית לעבודה בשגרה יכול לשחרר בני אדם לחדש, לחקור ואולי אפילו להמציא משהו חדש.
חסרונות של AI בשיווק דיגיטלי
- הטיה ואי דיוק
- איכות התוכן
- בעיות זכויות יוצרים
- אותנטיות מופחתת
להסתמך על AI כדי להנחות את מאמצי השיווק שלך יש כמה חסרונות פוטנציאליים הדורשים התייחסות מדוקדקת:
הטיה ואי דיוק
תפוקות AI משקפות את ההטיות בנתוני האימון, מה שעלול להוביל לתוצאות לא מדויקות, מלוכסנות או אפילו פוגעניות.
איכות התוכן
AI יכול לשחזר שגיאות, ליצור תגובות מטעות, או אפילו להזות. הוא גם חסר רגישות אסתטית, כך שללא פיקוח יצירתי מיומן, תוכן שנוצר בינה מלאכותית יכול להרגיש חוזר על עצמו, לא אותנטי וגנרי.
בעיות זכויות יוצרים
בינה מלאכותית היא טכנולוגיה חדשה, ולא לגמרי ברור מי הבעלים של הזכויות לתוכן שנוצר בינה מלאכותית (או אם אתה עלול לשאת באחריות אם פלט ה-AI שלך מפר את חוק הקניין הרוחני).
אותנטיות מופחתת
החברה שלך מורכבת מאנשים, וגם הלקוחות שלך הם אנשים. החלפת אינטראקציות בין אדם לאדם באינטראקציות מאדם ל-AI מבטלת הזדמנות לבנות חיבור אותנטי בין הצרכנים למותג שלך.
תן ל- Shopify Magic לכתוב עבורך תיאורי מוצרים
אי פעם רצית שתיאור מוצר פשוט יכתוב את עצמו? עם Shopify Magic – כלי הבינה המלאכותית של Shopify המיועדים למסחר – זה יעשה זאת. צור תיאורי מוצרים תוך שניות והצג את המוצרים שלך בפני הקונים מהר יותר מאי פעם.
למד על Shopify Magic
שאלות נפוצות בנושא שיווק דיגיטלי בינה מלאכותית
איך משתמשים בבינה מלאכותית בשיווק דיגיטלי?
להלן חמש שיטות שיווק דיגיטליות מובילות מונעות בינה מלאכותית:
- אוטומציה של יצירת תוכן
- חיזוי מגמות שוק על סמך נתוני עבר
- אופטימיזציה של קמפיינים בזמן אמת
- שימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית לשיפור חוויות הלקוחות
- מיקור חוץ משימות שיווק שגרתיות
האם בינה מלאכותית תשתלט על השיווק הדיגיטלי?
טכנולוגיית בינה מלאכותית מעצבת מחדש את תעשיית השיווק, אך לא סביר שהיא תשתלט או תחליף בני אדם בעולם השיווק הדיגיטלי. בינה מלאכותית יכולה לספק תובנות קריטיות ולשלב רעיונות בדרכים חדשות ופרודוקטיביות, אבל היא לא יכולה לחדש מעבר למסגרות קיימות או בהיעדר נתונים נאותים או אמינים.
מהם כלי בינה מלאכותית לשיווק דיגיטלי?
להלן שלושה סוגים של כלי שיווק דיגיטלי בינה מלאכותית שכדאי לשקול להוסיף לערימת הטכנולוגיה שלך:
- כלי קידום אתרים בינה מלאכותית
- כלי שיווק במדיה חברתית בינה מלאכותית
- כלי שיווק ישיר בינה מלאכותית