כיצד לייעל את התהליכים העסקיים העצמאיים שלך – קטעים מהסמינר המקוון שלנו עם פול ג'רוויס
תוֹכֶן הָעִניָנִים
- `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "שם": שם, "כתובת אתר": כתובת אתר }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '
'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });
כשיוצרי אתרים מתחילים לעסוק בפרילנסר, הם לרוב מודאגים יותר מההיבטים הטכניים של העבודה, כמו איך ליצור תפריט יעיל או ליישם את טריקי ה-CSS העדכניים ביותר. עם זאת, חשוב לא פחות להבין תהליכים עסקיים מרכזיים וכיצד לטפל בהם ביעילות.
כדי לעזור לקהל שלנו בכך, יצרנו סמינר מקוון עם פול ג'רוויס, מעצב אתרים, פודקאסט ומחבר של "Company of One". בו הוא מסביר מדוע חשוב לייעל את התהליכים העסקיים העצמאיים וכיצד לעשות זאת.
בפוסט זה, נסכם את עיקריו של פול ונחלוק איתו כמה תובנות מסשן השאלות והתשובות שלנו. בואו נגיע לזה!
כיצד לייעל את התהליכים העסקיים העצמאיים שלך (5 טיפים מרכזיים)
אמנם חשוב שתהיה לך מיומנויות מוצקות הרלוונטיות לשירותי הפרילנס שאתה מציע, אך יש צורך גם להכיר את השיטות המומלצות העסקיות. משמעות הדבר היא לדאוג למערכות ותהליכים שיגבירו את היעילות שלך ויפנו זמן למשימות חיוניות אחרות.
1. לפתח את תהליכי הפרויקט הנכונים
פול מסביר שהגדרת מערכות לתהליכים כמו אסטרטגיות כניסה ויציאה אינה בזבוז זמן שלך. למרות שהם עשויים להיראות ארציים, הגדרת נהלים סטנדרטיים – וחזרה עליהם ללא הרף אם הם לא עובדים – משחררת אותך לבלות יותר זמן ביצירתיות.
ייתכן שהלקוחות שלך לא שכרו מפתחי אתרים בעבר. מערכת הניתנת לשכפול פירושה שאתה יכול להדריך אותם כיצד אתה עושה דברים כדי שהם ידעו למה לצפות.
זה אומר שלא אתה ולא הלקוחות שלך צריכים לחשוב על מה הלאה בפרויקט מכיוון ששניכם יודעים מהו התהליך שנקבע. יתרון נוסף הוא שהסבר ללקוחות פוטנציאליים שיש לך שיטות עבודה קיימות יכול לגרום לך להיראות מקצועי יותר.
לשם כך, שקלו להכין רשימה של כל השלבים הנדרשים להשלמת פרויקט עבור לקוח חדש. עבור כל אחד מהם, העלו רשימת בדיקה או מדריך המציינים כיצד תתמודדו עם כל הליך, ולאחר מכן עיין במסמך זה במהלך עבודתך.
2. הפוך את תהליך ההטמעה שלך לאוטומטי
הכניסה למטוס חשובה לבדיקת לקוחות פוטנציאליים. אתם רוצים לקבוע מוקדם אם אתם מתאימים זה לזה או לא. מערכת למשימה זו פירושה שלא תצטרך להשקיע זמן בהקלדת אותן שאלות עבור כל לקוח.
אוטומציה של תהליך ההצטרפות שלו פינה עד 90 אחוז מזמנו של פול. זה מתחיל באתר שלו, שבו לקוחות פוטנציאליים יכולים ללחוץ על כפתור כדי לציין שהם מעוניינים בשירותיו.
זה מפעיל אוטומציה של MailChimp ששולחת לליד מסמך PDF המכיל פרטים על סוגי הפרויקטים שפול עושה, מחירים התחלתיים, תיק עבודות ועדויות. בסוף, יש קישור למתכנן פרויקט שנוצר עם Typeform.
כאן, הליד יכול למלא פרטים על הפרויקט שלו. זה כולל את התקציב שלהם, מסגרת הזמן שלהם להשלמת העבודה וכן הלאה. לבסוף, יש קישור ל-Paul's Calendly, המאפשר ללקוח לקבוע איתו שיחה. תהליך זה גם עוזר לקזז את כל הפיגור עקב אזורי זמן משתנים.
ישנן מגוון דרכים שבהן תוכל לשכפל תהליך זה באמצעות תוסף טופס יצירת הקשר המועדף עליך ופלטפורמת הדוא"ל. עם זאת, ודא שאתה מספק דרך ללידים להגיע אליך ישירות אם הם צריכים.
בכל שלב בתהליך ההצטרפות שלו, לקוחות יכולים לשלוח דוא"ל לפול כדי לשאול שאלות. זה לא עניין של למסור אותם לרובוט. זה פשוט מקרה של אוטומציה של משימות שלא היה לו צורך ביד ישירה בהן.
3. קבל ושלב משוב מלקוחות
פול מאמין שהאינטרס של פרילנסרים הוא שהם יקבלו משוב איכותי לאורך תהליך הפיתוח, מכיוון שזה יכול להעביר פרויקט בצורה חלקה יותר. יש לו PDF שהוא שולח ללקוחותיו כדי להקל על התהליך הזה ולוודא שהוא אוסף את המידע שהוא צריך.
עם זאת, חשוב ללמד את הלקוחות שלך כיצד לתת משוב תיאורי – במקום מרשם – משוב. משוב תיאורי הוא כנה וספציפי. זה גם ממוקד מטרה וקשור לקהל היעד, ולא לטעמו האישי של הלקוח.
כשמדובר בקבלת בקשות לתיקון, הקפד לציין בחוזה הגבלה לכמה סיבובים יכולים להיות. פול גם מציין שהסבר מדוע קיבלת החלטות מסוימות יכול לעזור ללקוחות להבין את היתרונות של תכונות שאולי היו רוצים לשנות.
דרך קלה לוודא שתקבל משוב בזמן היא לתזמן צ'ק-אין קבוע עם לקוחות. בדרך זו, אתה יודע מתי לפנות ולבקש מידע ולא בסופו של דבר מתאמץ לטפל ברשימה ארוכה של תיקונים בסוף הפרויקט.
4. הגדר תהליך ליצירת מכירות
כשפול התחיל לראשונה, הוא הניח שלקוחות עבר יפנו אליו כשיצטרכו עבודה נוספת. עם זאת, זה מעולם לא היה המקרה. במקום זאת, הוא גילה שבדרך כלל הוא יצטרך להיות זה שיושיט יד. כשהוא עשה זאת, זה הביא לעתים קרובות לפרויקטים חדשים.
בתקופות איטיות, פול שולח מיילים ללקוחות עבר שהוא אהב לעבוד עבורם ושואל איך העסק שלהם הולך, האם האתר שבנה עבורם מתפקד כמצופה, ואם יש משהו שהוא יכול לעזור בו. על ידי כך, הוא תמיד מסוגל למלא את לוח הזמנים שלו בפרויקטים ועדכונים קטנים יותר.
עניין קשור כאן כרוך בהעלאת התעריפים שלך. כפי שניתן לצפות, לפול יש נוסחה לכך. אם הוא הזמין שלושה חודשים מראש ליותר משלושה חודשים ברציפות, הוא מעלה את התעריפים שלו ב-15 עד 20 אחוז.
לאחר מכן הוא שולח מיילים ללקוחותיו הנוכחיים ומסביר שהוא מתכנן להעלות את התעריפים שלו. עם זאת, אם יזמינו עבודה אצלו בשבוע הבא, הוא יכבד את המחירים הנוכחיים שלו. על ידי כך, הוא יכול לעתים קרובות לשמור את לוח השנה שלו בשלושה חודשים.
אתה יכול לנסות את המערכות האלה בעצמך או לפתח משלך. הדבר החשוב הוא לוודא שאתה תמיד מסתכל קדימה כדי שלא תהיה פתאום בלי עבודה. הפתרון הקל ביותר הוא לקבוע מעקבים קבועים עם לקוחות לשעבר והערכות המחירים שלכם.
5. דע מתי לסטות מהמערכת שלך
באופן כללי, הקפדה על הנהלים הסטנדרטיים שלך ימקסם את היעילות שלך ותשפר את שיטות העבודה העסקיות העצמאיות שלך. עם זאת, לפעמים יש צורך לאפשר לאינטואיציה שלך לעקוף את התהליכים הקבועים שלך.
לדוגמה, במהלך השיחה הראשונה של פול עם לקוח חדש, הוא משתמש בכרטיס מידע כדי למדוד אותם בתחומים שונים. תהליך זה עוזר לו לקבוע עד כמה הם סומכים על כישוריו, כמה ערך הם מייחסים לעבודתו, האם הפרויקט שלהם יעזור לו להצמיח את כישוריו ועוד.
למרות שהציון הכולל עשוי להיות מצוין, אם פול מרגיש שהלקוח עשוי להיות קשה לעבוד איתו, הוא הולך עם הבטן שלו. הוא אומר שבמשך יותר מ-20 השנים שבהן הוא מתפתח, האינטואיציה שלו תמיד הייתה על הסימן.
שאלות ותשובות: תובנה מפול ג'רוויס על ייעול תהליכים עסקיים עצמאיים
הנה כמה מהשאלות שהצופים שלנו שאלו את פול:
ש: באילו טיפים תוכלו להשתמש כדי לבלוט מהמתחרים?
הדבר הראשון הוא להיות ללא דופי כשזה מגיע לעמידה במילה שלך. המשמעות היא אספקה בזמן ובמסגרת התקציב. אתה גם רוצה לוודא שלעולם לא הבטחת יתר. היכולת לעמוד בלוחות הזמנים מחייבת אותך לקחת בחשבון כשלונות בלתי צפויים, עד שהחתול שלך צריך לראות את הוטרינר.
טיפ שני הוא להתמקד בעסק של הלקוח שלך ולא בהיבטים הטכניים של העבודה שלך. שקול כיצד תוכל להפוך את העסקתך להשקעה עבורם במקום הוצאה.
ש: איך אתה מתמחר את עצמך כדי שתקבל מספיק עבודה אבל לא מתמחר את עצמך מהשוק?
חשוב מאוד להבין איך העסק שלך עובד ואת הצרכים שלך. תצטרך להבין מהי נקודת האיזון שלך כדי שתוכל לכוון מעליה. כאשר אתה מתחיל, אתה רוצה להתחיל קרוב לשורה התחתונה מוגדרת ולהתחיל להגדיל משם.
פול גם מזכיר שאם אתה תמיד עסוק, אתה לא מתומחר מספיק גבוה. העלאת התעריפים שלך גורמת לזה להיראות כאילו יש לך ביקוש ופוטנציאל גיוס אטרקטיבי יותר.
ש: מלבד שיווק מפה לאוזן, מה הייתם מציעים היא הדרך הטובה ביותר למשוך לקוחות פוטנציאליים?
התמקד בנישה. יש כלל אצבע שאומר שאם נישה גדולה מספיק כדי לקיים כנס, היא מספיק גדולה כדי שתוכל למצוא בה עבודה לנצח. כדאי גם לשקול ליצור תוכן עבור סוג הלקוחות שאתה רוצה למשוך.
לאחר שפול היה עצמאי במשך זמן מה, הוא הבין שמעצבי אתרים יוצרים לעתים קרובות תוכן עבור מעצבים אחרים. עם זאת, הקהל הזה לא התכוון לייצר לו הכנסה כלשהי.
במקום זאת, פול יצא לפרסם מאמרים ופודקאסטים המיועדים לאנשים שאולי ירצו להעסיק אותו. זה כלל תוכן בנושאים כמו איך להפיק את המרב מפרויקט עיצוב אתרים, איך לשכור את המעצב הנכון ועוד.
זה לא רק ביסס אותו כמומחה אלא סיפק דרך ללידים למצוא אותו באופן אורגני באמצעות חיפושים בגוגל.
צור זרימת עבודה עצמאית יעילה יותר
כעת אתה יודע את החשיבות של ייעול התהליכים העסקיים העצמאיים שלך וכמה דרכים ישימות לעשות זאת. למידע נוסף מפול, אתה יכול להירשם לניוזלטר שלו, Sunday Dispatches, או לעקוב אחר חשבון הטוויטר שלו.
הדיון שלנו עם פול בסמינר המקוון הזה היה מאיר עיניים. ראינו שהגדרת תהליכים לטיפול בהיבטים חשובים של העסק העצמאי שלך יכולה לפתוח זמן למאמצים יצירתיים. עם זאת, חשוב גם לדעת מתי לתת לאינטואיציה לעקוף את הפרקטיקות שנקבעו.
יש לך שאלות לגבי ייעול התהליכים העסקיים שלך? ספר לנו בקטע ההערות למטה!