חקור את המסחר האלקטרוני, מאיך זה עובד לסוגים של מודלים של מסחר אלקטרוני ועד לטרנדים של קניות מקוונות ועד ליתרונות של מכירה מקוונת.
מאת דיינה וינטר
12 באוגוסט 2024
ב-11 באוגוסט 1994 הוחלף באופן מאובטח דיסק קומפקטי של "סיפורי עשרת המזמנים" של סטינג במכירה המקוונת הראשונה בעולם. הלידה של המסחר האלקטרוני, עסקה זו סימנה שינוי חשוב בקניות ובעסקים גלובליים.
כיום, המסחר האלקטרוני – קנייה ומכירה של מוצרים מקוונים – מופעל על ידי מערכת אקולוגית עצומה של טכנולוגיות ופלטפורמות דיגיטליות, מבוני אתרים ועד לשערי תשלום לערוצי מכירה של מדיה חברתית. כאשר מכירות המסחר האלקטרוני העולמי צפויות להגיע ל-8 טריליון דולר ולהוות 23.6% מכלל הפעילות הקמעונאית עד 2026, טכנולוגיה חדשה למכירת מוצרים ללקוחות באינטרנט צצה מדי יום.
קדימה, חקור את הפרטים הקטנים של המסחר האלקטרוני: מאיך זה עובד דרך סוגי מודלים של מסחר אלקטרוני ועד למגמות קניות מקוונות ועד ליתרונות של מכירה מקוונת. בנוסף, למד כיצד להקים עסק מסחר אלקטרוני ולהשיק רעיון גדול משלך.
מהו מסחר אלקטרוני?
מסחר אלקטרוני מתייחס כאשר אנשים או חברות קונים ומוכרים מוצרים או שירותים באינטרנט. מסחר אלקטרוני יכול להתבצע באפליקציית סמארטפון או בחנות מקוונת, בפלטפורמת מדיה חברתית או דרך שוק מקוון. אתה יכול להשתתף במסחר אלקטרוני בכל מקום שבו אתה יכול ליצור חיבור לאינטרנט. דוגמאות נפוצות למסחר אלקטרוני כוללות קניות מקוונות, תשלומים אלקטרוניים, מכירות פומביות מקוונות ובנקאות באינטרנט. המטרה של מסחר אלקטרוני עבור המוכר היא להניע מכירות מקוונות באמצעות אסטרטגיות שיווק דיגיטליות.
ההיסטוריה של מסחר אלקטרוני
מה שנחשב כעסקת המסחר האלקטרוני הראשונה עומד לדיון, כאשר פעילות מסוימת נצפתה כבר בשנות ה-70. אבל העסקה המשפטית הראשונה שהתרחשה כולה באינטרנט נערכה ב-1994, כשחבר אחד מכר דיסק לאחר, במרחק של 300 מיילים משם. משם, המסחר האלקטרוני התפוצץ, כאשר אמזון ואיביי הושקו רק שנה לאחר מכן, ו-PayPal בעקבותיו ב-1998.
מאז, הטכנולוגיה זזה במהירות כדי לענות על הדרישות של סוג חדש זה של קונים. פלטפורמות מסחר אלקטרוני כמו Shopify הפכו את התעשייה לדמוקרטיות, ואפשרו לעסק קטן למכור ישירות לצרכנים בכל מקום בעולם. מסחר חברתי, ארנקים ניידים ובינה מלאכותית משלימים את מבחר כלי המסחר האלקטרוני של היום.
איך עובד מסחר אלקטרוני?
לאחר שלקוח מבצע רכישה, הקמעונאי המקוון מספק את ההזמנה באמצעות משלוח, איסוף מהחנות או משלוח מקומי (במקרה של מוצרים פיזיים), או באופן דיגיטלי (עבור מוצרים דיגיטליים כמו קובצי PDF, קורסים וירטואליים או ייעוץ מקוון).
עסקאות מסחר אלקטרוני מתרחשות במגוון מכשירים ופלטפורמות, תוך שימוש במספר שיטות תשלום שונות. יישומים ועסקים אחרים תומכים במערכת האקולוגית הזו, מפלטפורמות מודעות כמו Google Ads לחברות לוגיסטיקה של צד שלישי ועד לאפליקציות של חנויות מסחר אלקטרוני. להלן כמה מהטכנולוגיות המניעות את המכירות המקוונות:
סוגי פלטפורמות מסחר אלקטרוני וערוצי מכירה מקוונים
ישנן דרכים רבות להגיע ולמכור לצרכנים באינטרנט, כולל ערוצים בבעלות כמו חנות מקוונת ודרך פלטפורמות של צד שלישי. ישנם יתרונות וחסרונות לכל מוכר ורבים מהמוכרים המקוונים שבוחרים בגישה של ריבוי ערוצים, ומוכרים דרך מספר ערוצים.
פלטפורמות מסחר אלקטרוני
פלטפורמת מסחר אלקטרוני היא שירות המאפשר לך להרוויח כסף באינטרנט דרך אתר האינטרנט שלך. Shopify היא דוגמה לחברת מסחר אלקטרוני המאפשרת לאנשים פרטיים, יוצרים ועסקים בכל הגדלים למכור באינטרנט ובאופן אישי דרך חנות פיזית.
יתרונות: חברות מסחר אלקטרוני אלו מציעות בדרך כלל את כל מה שאתה צריך כדי לבנות אתר, ליצור רשימות מוצרים ולקבל תשלומים מקוונים, מה שהופך אותן לדרך קלה לבנות מותג ולהתחיל למכור.
אתגרים: מכירה באתר האינטרנט שלך דורשת מאמצי שיווק אקטיביים כדי להניע תנועה ולבצע מכירות.
שווקים מקוונים
שווקים מקוונים הם ערוצי מכירה של מסחר אלקטרוני המאפשרים לך למכור מוצרים ושירותים לקהל פעיל. אתרי מכירה מקוונים כמו אמזון או אטסי הם גם מנועי חיפוש רבי עוצמה, מכיוון שהם לרוב נקודת הגילוי הראשונה של צרכנים המחפשים מוצרים.
יתרונות: אתה יכול למכור בשווקים במקביל לחנות המקוונת Shopify שלך באמצעות אינטגרציות לסנכרון מכירות. בשווקים יש לעתים קרובות גילוי מובנה, כלומר אתה מרוויח מתנועה עם שיווק פחות פעיל.
אתגרים: שווקים מקשים על בניית מותג לעומת חנות מסחר אלקטרוני עצמאית. לעתים קרובות אינך הבעלים של רשימות הלקוחות שלך ויש לך שליטה מוגבלת על המראה והתחושה של החנות או המותג שלך.
ערוצי מכירה חברתית
פלטפורמות מדיה חברתית רבות מציעות תכונות קנייה ומכירה בתוך הפלטפורמה, המאפשרות לעסקים קטנים או למותגים אישיים למכור ישירות לקהלים ללא חלון ראווה מקוון. פייסבוק ואינסטגרם מציעות שתיהן תכונות קניות מקוריות. אתה יכול גם למכור לקהלים חברתיים עם תוכנית Shopify Starter, אלטרנטיבה חסכונית לאתר מסחר אלקטרוני מלא.
יתרונות: אתה יכול למכור בקלות לקהלים קיימים בערוצים שאתה כבר מנהל מבלי לבנות אתר מסחר אלקטרוני.
אתגרים: הקהלים שאתה בונה באתרי מדיה חברתית הם לרוב לא בבעלותם. אם תאבד את חשבונך או שהפלטפורמה תיסגר, תצטרך לבנות מחדש מאפס.
הגע ללקוחות בכל מקום שבו הם נמצאים עם Shopify
Shopify מגיעה עם כלים רבי עוצמה שעוזרים לך לקדם ולמכור מוצרים בפייסבוק, אינסטגרם, TikTok, Google ו-YouTube ממשרד אחורי אחד. בצע מכירות במספר ערוצים ונהל הכל מ- Shopify.
חקור את ערוצי המכירה של Shopify
שיטות תשלום עבור מסחר אלקטרוני
צרכנים יכולים לבצע רכישות מקוונות במספר דרכים מארנקים דיגיטליים ועד כרטיסי אשראי המעובדים דרך שער תשלום בחנות מקוונת. פלטפורמות מסחר אלקטרוני כוללות בדרך כלל אינטגרציות עם שירותי עיבוד תשלומים ולעיתים מציעות פלטפורמות תשלום דיגיטליות משלהן. שירותים אלו הם המקשר לעסקאות מקוונות בין סוחר לבנק של לקוח. אפשרויות תשלום מצורפות לרוב בקופה כדי להציע ללקוח בחירה.
כמה סוגים של אמצעי תשלום עבור חנויות מסחר אלקטרוני כוללים:
קבלת כרטיסי אשראי ושיטות תשלום פופולריות אחרות באמצעות מעבד תשלומים כמו Shopify Payments
הפניות דרך פלטפורמת תשלום (למשל, PayPal)
ארנקים ניידים כגון Apple Pay ו-Google Pay (כולל אפשרויות תשלום מואצות כמו Shop Pay)
קנה עכשיו, שלם מאוחר יותר (BNPL).
חיוב חוזר (כמו בדוגמה של דגמי מנויים)
הזמינו באינטרנט, שלם בחנות באיסוף עם מערכת נקודות מכירה כמו Shopify POS
הגדל את המכירות עם קנה עכשיו, שלם מאוחר יותר
Shop Pay Payments מעניק ללקוחות גמישות בקופה על ידי מתן אפשרות לשלם ב-4 תשלומים ללא ריבית או תשלומים חודשיים עד 12 חודשים. הגדל את ערכי ההזמנה הממוצעים, צמצם עגלות נטושות והפוך עוד דפדפנים לקונים היום.
גלה את Shop Pay תשלומים
הסבירו סוגי עסקים בתחום המסחר האלקטרוני
ישנם סוגי מסחר אלקטרוני רבים, המוגדרים לפי מי אתה ולמי אתה מוכר. כמה מונחי מסחר אלקטרוני מועילים שכדאי להכיר הם כדלקמן.
עסק לצרכן (B2C)
עסק שמוכר סחורות או שירותים לצרכן בודד (למשל, חנות הנעלה למסחר אלקטרוני מוכרת זוגות נעליים בודדים ישירות ללקוחותיה).
עסק לעסק (B2B)
עסק B2B שמוכר סחורות או שירותים לעסק אחר (למשל, חברת תוכנה מוכרת רישיונות עבור הטכנולוגיה שלה לעסק קטן).
צרכן לצרכן (C2C)
אדם שמוכר סחורה או שירותים לאדם אחר (למשל, אדם מוכר ספה משומשת יחידה לאדם אחר בשוק של קניה ומכירה). הערה: ברגע שאדם מתחיל למכור מספר פריטים בדרך זו (מפיץ וינטג' המשתמש בערוצים כמו Depop), המודל העסקי שלו יכול להיחשב B2C.
צרכן לעסק (C2B)
אדם מוכר מוצרים או שירותים משלו לעסק או לארגון (למשל, עסק משלם לגורם משפיע עצמאי כדי לקדם את המותג במדיה החברתית).
ייתכן שתתקל גם בכמה מונחים אחרים לתיאור סוגי עסקי מסחר אלקטרוני. מותגי ישיר לצרכן (DTC או D2C) הם מותגים שמוכרים בעיקר ישירות ללקוחות שלהם, באינטרנט או באופן אישי, ללא מתווך (קמעונאי או מפיץ). מותג אנכי מקורי דיגיטלי (DNVB) מתייחס לעסק DTC שהחל כולו באינטרנט. דוגמאות פופולריות למודלים עסקיים של מסחר אלקטרוני אלה כוללות את מותג המזרונים Casper ואת מותג הטיפוח לגברים Harry's.
5 מודלים של הכנסה ממסחר אלקטרוני
בנוסף להחלטה איזה סוג של עסק מסחר אלקטרוני אתה רוצה לנהל, חשוב להחליט כיצד העסק הזה ירוויח כסף. ישנם לפחות חמישה מודלים שונים של הכנסה המשמשים עסקים המוכרים באינטרנט. הם:
מודל מכירה. זהו הדגם הנפוץ ביותר בשימוש מותגים מקוונים וחנויות פיזיות כאחד. זה כרוך במכירת מוצרים ושירותים למטרות רווח.
דגם מנוי. הפופולריות הגוברת בקרב צרכנים ומותגי DTC של מסחר אלקטרוני, מודל זה מסתמך על הכנסה חוזרת ממנויים למוצרים או שירותים.
מודל פרסום. מודל זה נפוץ בקרב יוצרים ומשפיענים מקוונים שמצמיחים מותגים אישיים הודות לעסקאות פרסום (תוכן מקודם) עם עסקים אחרים.
מודל שותפים . תוכניות שותפים פופולריות גם בקרב יוצרים שיש להם עוקבים גדולים ועשויים למכור או לא למכור את המוצרים שלהם. הם מרוויחים עמלה כאשר לקוח קונה מוצר באמצעות קישור שותף.
מודל עמלת עסקה. מודל זה חל על חברות מסחר אלקטרוני המעבדות עסקאות פיננסיות. הם מרוויחים הכנסה על ידי גביית עמלה על כל מכירה.
🥩 איך עסק בשר משגשג על מודל מנוי
בפרק זה של Shopify Masters, מייסד ButcherBox, מייק סלגוארו, מסביר כיצד עסקי הבשר ופירות הים שלו התחילו כהמולה צדדית ופרחו למותג בן תשע ספרות באמצעות מודל הכנסה ממנויים.
שמע את הסיפור שלו
היתרונות של עסקי מסחר אלקטרוני
לניהול עסק מסחר אלקטרוני יש הטבות. לא רק שהמודל העסקי הזה מאפשר לך להשיק עסק במהירות, הוא גם מציע גישה למאגר עולמי של לקוחות פוטנציאליים המחפשים דרך נוחה לקנות את המוצר שלך ולתקשר עם המותג שלך.
1. דרך נוחה לצרכנים לעשות קניות
מסחר אלקטרוני מאפשר ללקוחות לעשות קניות מכל מקום, בכל מכשיר, בכל זמן, ללא צורך בביקור פיזי בחנות. לקוחות פוטנציאליים יכולים לגלות בקלות רבה יותר את המותג שלך – אפילו ממדינה אחרת – ולהשוות מוצרים, תכונות ומחירים תוך דקות. עם שפע של אפשרויות תשלום המוצעות על ידי מסחר אלקטרוני, קניות מקוונות אפילו יותר נוחות.
2. הגדלת טווח הגעה וגישה לשווקים חדשים
עסק מסחר אלקטרוני יכול להגיע לקהל רחב יותר מאשר חנות פיזית בלבד. עם חנות מסחר אלקטרוני, עסקים יכולים למכור את המוצרים שלהם ללקוחות בכל רחבי העולם, ללא צורך בנוכחות פיזית בכל מקום. שותפי משלוח וחברות לוגיסטיקה מחברות את הנקודות, ומעבירות הזמנות מקוונות ברחבי העולם.
🌍 הסבתא הזו לקחה את העסקים המקומיים שלה גלובליים
נונה נרינה הציעה שיעורי הכנת פסטה מהעולם הישן לתיירים בכפר הקטן שלה באיטליה. ואז המגיפה עצרה את הנסיעות. בעזרת נכדתה, היא השיקה את Nonna Live לשוק עולמי באינטרנט.
קרא את הסיפור שלה
3. התאמה אישית ונתונים
למרות שקשה להחליף את המגע האחד לאחד של חווית קמעונאות, לחנויות מקוונות יש הישג בהתאמה אישית. ניתן להשתמש בנתוני לקוחות להתאמה אישית של שיווק מסחר אלקטרוני, עם חוויות מותאמות אישית המותאמות לכל אדם. זה יכול לכלול המלצות מוצר מותאמות אישית, קמפיינים שיווקיים ממוקדים, חידוני חיפוש התאמה ותוכניות נאמנות.
לחנויות מקוונות יש בדרך כלל את היכולת להציע אפשרויות נוספות, כמו גרסאות צבע או התאמה אישית של מוצרים. חוויות קניות מותאמות אישית יכולות לעזור לעסקים לבנות קשרים חזקים יותר עם הלקוחות שלהם ולהגביר את נאמנות הלקוחות.
4. עלויות הפעלה ותפעול נמוכות יותר
לעסקים בתחום המסחר האלקטרוני יש לרוב עלויות תקורה נמוכות יותר מחנויות רגילות. עסק מסחר אלקטרוני יכול להתנהל מכל מקום, כולל משרד ביתי. בעוד שבעלי עסקים חדשים עדיין מחפשים מלאי ועלויות להקמת אתר אינטרנט ודומיין, לעתים קרובות הם לא צריכים לדאוג לגבי שכר דירה, שירותים ועלויות הפעלה גבוהות אחרות. מודלים עסקיים מסוימים של מסחר אלקטרוני, כגון dropshipping או הדפסה לפי דרישה, אינם דורשים מלאי, ויכולים להיות זולים למדי להגדרה ולהפעלה.
האתגרים של עסקי מסחר אלקטרוני
אמנם לניהול עסק מקוון יש את היתרונות שלו, אבל יש לו גם כמה אתגרים. אם אתה מחפש להקים עסק של מסחר אלקטרוני, תכנן את המלכודות הפוטנציאליות האלה לפני שתמשיך.
דאגות אבטחה במסחר אלקטרוני
אחד האתגרים הגדולים ביותר של מסחר אלקטרוני הוא אבטחה. לקוחות צריכים לסמוך על כך שהמידע האישי והפיננסי שלהם בטוח כאשר הם מבצעים רכישות באינטרנט. עסקי מסחר אלקטרוני צריכים להשקיע בשערי תשלום מאובטחים, תעודות SSL ואמצעי אבטחה אחרים כדי להגן על נתוני הלקוחות שלהם. הערה: תוכניות ב-Shopify מגיעות עם תכונות אבטחה כמו SSL ושער תשלום מאובטח.
תאר בבירור את אמצעי האבטחה הללו ללקוחות בתנאים וההגבלות שלך ובדף התשלום.
תחרות מוגברת
מסחר אלקטרוני הוא תחום תחרותי ביותר, עם עסקים רבים שמתחרים על אותם לקוחות. עסקים מקוונים צריכים לבדל את עצמם מהמתחרים שלהם על ידי הצעת מוצרים ייחודיים, מחירים תחרותיים וחוויות לקוח יוצאות דופן.
אתגרי שילוח ולוגיסטיקה
כל בעל עסק מצליח בתחום המסחר האלקטרוני יודע שחוויית לקוח במשלוח יכולה ליצור או לשבור מותג. חנויות מקוונות צריכות להחזיק במערכות שילוח ולוגיסטיקה יעילות ואמינות כדי להבטיח שהמוצרים יסופקו ללקוחות בזמן ובמצב טוב.
החזרות ודרישות שירות לקוחות
על מנת להיות תחרותיים, מותגי מסחר אלקטרוני צריכים להיות בעלי מדיניות החזרה איתנה ומערכות שירות לקוחות כדי לטפל בפניות ותלונות של לקוחות. זה יכול להיות מאתגר, במיוחד עבור עסקים שמוכרים מוצרים מורכבים או טכניים, או עבור עסקים קטנים עם צוות מועט או ללא צוות.
מגמות וסטטיסטיקות מסחר אלקטרוני מובילות
שמירה על מגמות קניות במסחר אלקטרוני תעזור לעסק שלך להישאר תחרותי ולעמוד בצרכי הלקוחות המשתנים ללא הרף. בעוד שהטרנדים מתפתחים ללא הרף, יש כמה שמאותתות על שינוי קבוע יותר באופן שבו צרכנים מגלים, קונים ותומכים בעסקים.
1. מסחר אלקטרוני חברתי נמצא במגמת עלייה
מכירות המסחר החברתי בארה"ב צפויות להגיע ל-80 מיליארד דולר עד 2025. מכירה חברתית אפקטיבית פירושה השתתפות בשיחות ממשיות עם לקוחות פוטנציאליים באינטרנט. ככל שאתה בונה אמון ויוצר קשרים, אתה יכול בסופו של דבר להעביר את הלקוח דרך המשפך השיווקי לעבר מכירה מוצלחת.
למד עוד על מגמה זו וכיצד למכור בפלטפורמות חברתיות בעזרת מדריכי המכירה הבאים:
איך למכור בפייסבוק
איך למכור באינסטגרם
איך למכור ב- TikTok
איך למכור בפינטרסט
10 פלטפורמות המכירה החברתית המובילות לשימוש השנה
2. פלטפורמות חברתיות הן מנועי החיפוש החדשים
יותר ויותר, גילוי מוצרים מתרחש במקומות שאולי לא הייתם מצפים להם. לצד גוגל, צרכנים מסתכלים על YouTube ואמזון כדי למצוא מותגים ומוצרים. גוגל דיווחה שדור Z משתמש בפלטפורמות מדיה חברתית כמו TikTok כדי לחקור מותגים לעתים קרובות יותר מאשר במנועי חיפוש.
🧶 תחביב הכנת שטיחים הפך לעסק, בזכות TikTok
בפרק זה של Shopify Masters, מייסד Mush Studios, Jacob WInter, מסביר כיצד תוכן ייצור השטיחים שלו הפך לוויראלי ב-TikTok לאחר שמשתמשים גילו את הסגנון הייחודי שלו. בתגובה, השיק יעקב את יצירותיו כמותג מסחר אלקטרוני.
שמע את הסיפור שלו
3. קניות באינטרנט הופכות לנייד
M-commerce, או מסחר נייד, מתייחס לעסקאות מסחר אלקטרוני המתרחשות באמצעות הטלפון הנייד. מכירות M-commerce היו צפויות להוות 43% מסך מכירות המסחר האלקטרוני בארה"ב בשנת 2023. מספר זה נמצא בטיפוס קבוע במשך שנים, ואינו מראה סימני האטה. לכן מותגים צריכים לשים לב לחוויית המשתמש במכשירים ניידים, תוך התמקדות בממשק משתמש אופטימלי ויעיל של מסחר נייד הממיר, עם תשומת לב מיוחדת לתשלומים ניידים.
העתיד של מסחר אלקטרוני
במחקר אחד משנת 2023, 56% מהצרכנים שנשאלו אמרו שהם יהפכו ללקוחות חוזרים לאחר רכישה עם חוויה מותאמת אישית, עלייה מ-49% בשנת 2022. עם העלייה האחרונה בעניין בטכנולוגיית AI, מותגי מסחר אלקטרוני מנצלים את הכלים החדשים כדי להתאים אישית את חווית הלקוח. הם יכולים ללמוד עוד על הלקוחות שלהם, לספק המלצות מותאמות אישית ולשלוח מסרים פרסומיים ממוקדים.
בינה מלאכותית משמשת גם מותגי מסחר אלקטרוני כדי ליצור יעילות ולהפוך תהליכים לאוטומטיים. כמה אפליקציות בינה מלאכותית בחנות האפליקציות של Shopify יכולות לעזור לעסקים לבצע אוטומציה של משימות כמו צ'אט בשירות לקוחות, סנכרון בין ערוצי מכירות וניהול מלאי. והאימוץ של כלי AI הולך וגדל באוכלוסיה הכללית, כאשר מספר המשתמשים צפוי להכפיל את עצמו עד 2029.
חוויות קניות משופרות במציאות מוגברת הן דוגמה לאבולוציה נוספת המבוססת על טכנולוגיה של מסחר אלקטרוני, בעוד שמגמות צרכניות נוספות שמעצבות את העתיד הקרוב כוללות אימוץ קנייה עכשיו, תשלום מאוחר יותר (BNPL) בקרב מוכרים וצרכנים, ביקוש לתכונות פרטיות ואבטחה ובר קיימא שיטות עסקיות.
פתיחת עסק מסחר אלקטרוני: 8 שלבים לפתיחת חנות מקוונת
אם החלטתם להקים עסק, מזל טוב, כבר השלמתם את הצעד הראשון! ברגע שיש לך רעיון והרצון להתחיל, אתה כבר בדרך להשיק חנות מסחר אלקטרוני משלך. לאחר מכן, לאחר שהחלטת על הפרטים, תוכל להירשם לפלטפורמת מסחר אלקטרוני כמו Shopify כדי לעזור לך להוציא לפועל את החזון שלך. כך תתחילו:
מצא רעיון: חפש הזדמנויות מוצר, קהלים לא מנוצלים או פער בשוק.
בצעמחקר שוק: בדוק היטב את המתחרים שלך.
כתובתוכנית עסקית: אם אתה מתכנן לחפש מימון, זה יהיה שימושי.
פתח מותג: בחר לוגו ושם עסק וצור קבוצה של קווים מנחים למותג הכוללים ייעוד, ערכים וקול המותג.
הגדר את החנות המקוונת שלך: בחר פלטפורמת מסחר אלקטרוני ותוכנית שמתאימה לגודל העסק שלך. התאם אישית את אתר המסחר האלקטרוני שלך עם המיתוג שלך והוסף מוצרים.
בחר את אסטרטגיית המשלוח שלך.
פתחתוכנית שיווקית : קבע יעדי מכירות ושיווק ותעדף ערוצי פרסום
הפעל את עסק המסחר האלקטרוני שלך!
💡 למידע נוסף: הסתכל לעומק על כל אחד מהשלבים האלה עם המדריך המלא של Shopify כיצד להקים עסק במסחר אלקטרוני. לחלופין, הירשם לקורס החינמי הזה, כולל מודולי וידאו, תבניות וחוברות משחק כדי לעזור לך להתחיל עסק מקוון.
עשה את הקפיצה למסחר אלקטרוני היום
לתעשיית המסחר האלקטרוני יש הרבה מקום לעולים חדשים המעוניינים להביא רעיונות חדשניים לשוק העולמי. מכירות המסחר האלקטרוני הקמעונאי ממשיכות לגדול, מה שהופך את המודל העסקי הזה לעסק ראשון אידיאלי עבור יזמים שואפים.
אם אתה מוכן להקים עסק בתחום המסחר האלקטרוני, סמן את המדריך הזה כמשאב שימושי לביקור מחדש בדרכך להשקת עבודת החלומות שלך.
קרא עוד
איך למכור באינטרנט: מדריך שלב אחר שלב
מהי יזמות? הגדרה ומדריך לשנת 2022
מהו משלוח מזורז והאם כדאי למסחר אלקטרוני?
מה זה Bootstrapping? הגדרה ומדריך
מהי עבודה מרחוק? הגדרה ומדריך
מהי רכישה ממונפת (LBO)? הגדרה ומדריך
בונה אתרים ויצר אתרים מאת Shopify
שאלות נפוצות בנושא מסחר אלקטרוני
מהו מסחר אלקטרוני?
מסחר אלקטרוני, קיצור של מסחר אלקטרוני, מתייחס לקנייה ומכירה של סחורות ושירותים דרך האינטרנט. מדובר בעסקה בין שני צדדים, בדרך כלל עסק וצרכן, כאשר התשלום והאספקה של מוצרים או שירותים מתבצעים באופן מקוון.
מסחר אלקטרוני יכול ללבוש צורות רבות, כגון קניות מקוונות, הורדות דיגיטליות, מנויים מקוונים וכרטוס מקוון. זה חולל מהפכה בדרך שבה אנשים עושים עסקים והפך להיות דרך פופולרית יותר ויותר לעשות קניות בשל הנוחות והנגישות שלה.
מהם 3 סוגי המסחר האלקטרוני?
ישנם שלושה סוגים עיקריים של עסקי מסחר אלקטרוני:
עסק לצרכן (B2C) מתייחס לעסק שמוכר מוצרים ישירות לצרכן קצה באמצעות מסחר אלקטרוני. כמה מותגי מסחר אלקטרוני B2C מפעילים גם חנות פיזית.
Business-to-business (B2B) היא חברה שמוכרת מוצרים או שירותים לעסק אחר. לדוגמה, משרד רואי חשבון יכול למכור שירותים וייעוץ מקוון לעסקים קטנים.
צרכן לצרכן (C2C) מתייחס לאנשים שמוכרים פריטים זה לזה, כמו בדוגמה של שוק קניה ומכירה מקומיים. זוהי שיטה פופולרית גם עבור מותגי יוצרים בודדים.
מהי דוגמה למסחר אלקטרוני?
דוגמה למסחר אלקטרוני היא קניות מקוונות, שבהן צרכנים רוכשים מוצרים או שירותים באינטרנט דרך אתר B2C או שוק מקוון. מסחר אלקטרוני מאפשר לצרכנים לעיין במגוון עצום של מוצרים, לבחור ולהשוות מחירים ותכונות ולבצע רכישות בצורה מאובטחת באמצעות שיטות תשלום שונות. מסחר נייד הוא גם דוגמה למסחר אלקטרוני – לקוחות קונים באינטרנט באמצעות טלפון נייד כדי למצוא מוצרים ולשלם באינטרנט.
מסחר אלקטרוני יכול ללבוש מגוון של צורות הכוללות קשרי עסקאות שונים, כולל:
מכירה קמעונאית מקוונת של מוצרים פיזיים או דיגיטליים
עסקאות סיטונאיות
דרופשיפינג
מימון המונים
מוצרים ושירותים מבוססי מנוי
שירותים ורישוי תוכנה
עמלות עסקה
מהו אתר מסחר אלקטרוני?
אתר מסחר אלקטרוני הוא חנות מקוונת המאפשרת לעסקים למכור מוצרים או שירותים דרך האינטרנט ללקוחות. ניתן לעצב אתרי מסחר אלקטרוני כדי למכור מוצרים פיזיים, מוצרים דיגיטליים או שירותים. הם כוללים בדרך כלל תכונות כגון קטלוגים של מוצרים, מידע על תמחור, ביקורות לקוחות, מעקב אחר הזמנות, חשבונות לקוחות ומערכות לעיבוד תשלומים.
מי שמחפש להקים עסק מסחר אלקטרוני לא בהכרח צריך אתר מסחר אלקטרוני. שווקים מקוונים ופלטפורמות מכירה חברתית הם חלופות לאתרים עצמאיים. אלו עשויות להיות אפשרויות אידיאליות עבור מייסדים ראשונים המעוניינים למשוך לקוחות לעסק חדש באינטרנט. תוכנית מתחילים של Shopify היא דרך מצוינת להיכנס למסחר אלקטרוני מבלי לבנות חנות מקוונת מלאה.
מאת דיינה וינטר
עודכן לאחרונה ב-12 באוגוסט, 2024
שתף מאמר
פייסבוק
לְצַפְצֵף
לינקדאין
מאת דיינה וינטר
12 באוגוסט 2024
התעדכן בעדכון האחרון מ-Shopify
קבל טיפים, השראה ומשאבים בחינם למסחר אלקטרוני הנשלחים ישירות לתיבת הדואר הנכנס שלך.
בהזנת האימייל שלך, אתה מסכים לקבל אימיילים שיווקיים מ-Shopify.
פוסטים פופולריים
אופטימיזציה של מדיה חברתיתכיצד להרוויח כסף באינסטגרם בשנת 2024 (9 רעיונות מעשיים)התחלהכיצד להקים עסק במסחר אלקטרוני: מדריךלמדריכי 2024 מהי דרופשיפינג ואיך זה עובד? (2024)מצא רעיוןמה זה הדפסה לפי דרישה וכיצד להקים עסק (2024)
קבל את נקודת המכירה היחידה שנותנת לך יותר לְהִתְקַשֵׁר
פוסטים פופולריים
למכור באינטרנטאיך ליצור אתר ב-9 שלבים (2024)התחלהאיך לפתוח חנות מקוונת ב-2024 (מדריך שלב אחר שלב)מצא רעיוןאיך ליצור ולמכור סחורה שהמעריצים שלך יאהבו (2024)למכור באינטרנט10 בוני אתרי מסחר אלקטרוני הטובים ביותר לחנות המקוונת שלך (2024)