כנראה שחווית את המתח בין מטרות לטווח ארוך וקצר. האם כדאי לך להוריד את 200 הדולרים הנוספים בחסכונות הפנסיה שלך או להשקיע במכנסי פאייטים שנתפרו ביד? לקבוע תור לרופא שיניים או לשטוף?
ההחלטות האלה אינן קלות – תלבושת קטלנית ומטבח נטול נמלים הם מה לרחרח. מחקרים מראים, עם זאת, שאנשים נוטים להדגיש יתר על המידה סיפוקים לטווח קצר על פני יעדים ארוכי טווח. אסטרטגיות לטווח ארוך הן חיוניות – במיוחד כשמדובר בניהול עסק. אסטרטגיה פופולרית ויעילה לטווח ארוך היא שיווק צמיחה.
הנה מהו שיווק צמיחה, כיצד הוא עוזר לבעלי עסקים לתכנן צמיחה בת קיימא וחמישה טיפים שיעזרו לך ליישם אסטרטגיית שיווק צמיחה משלך. בנוסף, שמע תובנות מצוות המסחר האלקטרוני שמאחורי קמעונאית ציוד נסיעות הרפתקאות Eagle Creek.
מהו שיווק צמיחה?
שיווק בצמיחה הוא תהליך של שימוש בניסויים שיווקיים ובנתוני לקוחות כדי להניע צמיחה. משווקי צמיחה מתמקדים במתן ערך בכל שלב במסע הלקוח, מה שמגביר את נאמנות הלקוחות, מגדיל את שיעורי שימור הלקוחות ומעודד רכישות והפניות חוזרות. באמצעות משוב לקוחות, בדיקות וניתוחים, שיווק צמיחה מבקש להבין את הצרכים של קהל היעד של החברה שלך ולטפל בנקודות כאב.
שיווק צמיחה לעומת שיווק מסורתי
- מטרות
- מסע לקוח
- חווית לקוח
- ניטור ביצועים
למרות שגם שיווק צמיחה וגם שיווק מסורתי עוזרים לחברות להגדיל את המכירות, הם מתווים מסלולים שונים לעבר אותה מטרה סופית. כך משווים השניים:
מטרות
שיווק צמיחה מתמקד בבניית קשרי לקוחות. זוהי אסטרטגיה ארוכת טווח המבוססת על האמונה שבסיס לקוחות נאמן הוא המפתח לצמיחה עסקית בת קיימא. שיטות שיווק מסורתיות מכוונות לרוב ליעדים קצרי טווח, תוך שימת דגש על גיוס לקוחות חדשים על פני שימור. הם גם משתמשים באסטרטגיות קידום ושיווק מוצרים כדי להגדיל את ההכנסות בטווח הקרוב.
מסע לקוח
מסעות שיווק צמיחה מתמקדים בשימור לקוחות, תוך שימת דגש על חווית לקוח איכותית לאורך כל מסע הלקוח. אסטרטגיות שיווק מסורתיות עשויות להדגיש יתר על המידה את החלק העליון של משפך השיווק, להתמקד בלקוחות פוטנציאליים ולהזניח את שלבי שימור הלקוחות.
חווית לקוח
משווקי צמיחה רואים בחוויית הלקוח מניע צמיחה מרכזי. הם משתפים פעולה עם חווית לקוח וצוותי תמיכת לקוחות כדי למקסם את הערך המועבר ללקוחות לאחר הרכישה. צוותי שיווק מסורתיים נוטים פחות להתמקד בלקוחות קיימים ועשויים שלא לערב צוותי טיפול ותמיכה בלקוחות באסטרטגיית השיווק שלהם.
ניטור ביצועים
בעוד שגם משווקי צמיחה וגם משווקים מסורתיים עשויים להשתמש באינדיקטורים של ביצועי מפתח (KPIs) כדי להעריך ביצועי עבר, משווקי צמיחה גם עוקבים אחר התנהגות המשתמשים כדי לבדוק ולבצע אופטימיזציה של מסעות פרסום. הם גם מבקשים באופן פעיל משוב מלקוחות בזמן שהם מתנסים בכמה טקטיקות וערוצים שיווקיים.
אלמנטים של אסטרטגיית שיווק צמיחה
- בדיקת A/B
- ניתוח נתונים
- שיווק חוצה ערוצים
- ניתוח משוב לקוחות
- תכנון מחזור החיים של הלקוח
שיווק צמיחה משתמש בניסויים וניתוח נתונים כדי לשפר את חווית הלקוח ולהגביר את הנאמנות. להלן חמש טקטיקות שיווק צמיחה מפתח לאמץ – וכמה תובנות מומחים מצוות המסחר האלקטרוני של קמעונאית ציוד הנסיעות להרפתקאות Eagle Creek.
בדיקת A/B
בדיקת A/B משתמשת בנתוני מעורבות לקוחות כדי לעזור לעסקים לזהות את הגרסה הטובה ביותר של תוכן שיווקי – כגון דואר אלקטרוני, בלוג, מודעת מדיה חברתית, דף נחיתה או דף אינטרנט. משווקים יוצרים שתי גרסאות, שולחים כל אחת לתת-קבוצה קטנה אחרת של קהל העסקים ומשווים תוצאות בין שני פלחי הקהל.
לדוגמה, שקול עסק שמחליט בין שתי שורות נושא של ניוזלטר שיווק בדוא"ל:
- 6 קריאות קיץ לחוף הים או לספה
- ביקיני, מנגלים, ספרים: 6 קריאות קיץ עצלות
העסק שולח כל גרסה ל-5% מסך רשימת מנויי האימייל שלו וסוקר את הפתיחה של כל קבוצה, שיעור הקליקים (CTR), שיעור ההמרה ושיעור המעורבות שעתיים לאחר מכן. אם שורת הנושא השנייה מניבה ביצועים טובים יותר, העסק מפיץ את הגרסה הזו לשאר המנויים.
ווייד ליטסי, מנהל המסחר האלקטרוני באיגל קריק, רואה את היתרונות של תוכן אתר בדיקות A/B עם אפליקציית בדיקות A/B Shoplift.
"במקום לומר, 'אנחנו חושבים שזה הולך להיות טוב יותר', אנחנו יכולים למעשה לבדוק כל שינוי ולקבל מידע מהעולם האמיתי כדי לומר שהוא טוב יותר, או שלא", הוא אומר.
ניתוח נתונים
שיווק צמיחה הוא גישה של נתונים ראשונים. אתה תאסוף נתונים על הלקוחות הנוכחיים שלך וקהלי היעד, קמפיינים של בדיקת A/B, תתנסה באסטרטגיות חדשות ותנתח תוצאות. אתה יכול גם להשתמש בניתוח אתרים כדי להבין כיצד פלחי קהל שונים מקיימים אינטראקציה עם העסק שלך באינטרנט.
"הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שהניתוח מחויג כדי להבין את התנועה ואת התנהגות הלקוחות שלך לפי ערוץ", אומר ווייד. "ברגע שאתה יודע מאיפה הלקוחות שלך מגיעים ואיך זה שונה לפי ערוץ, אתה יכול להבין איך להופיע בכל אחד מהם."
שים את נתוני הלקוחות שלך לעבוד עם פילוח הלקוחות של Shopify
כלי הפילוח המובנים של Shopify עוזרים לך לגלות תובנות לגבי הלקוחות שלך, לבנות פלחים ממוקדים כמו תוכניות השיווק שלך עם מסננים המבוססים על הנתונים הדמוגרפיים וההתנהגותיים של הלקוחות שלך, ולהניע מכירות באמצעות אימיילים מותאמים בזמן ובהתאמה אישית.
גלה פילוח של Shopify
שיווק חוצה ערוצים
מסגרות שיווק צמיחה מעודדות עסקים לפרסם במספר ערוצי שיווק, ועוזרות להם למקסם טווח הגעה ולפגוש פלחי משתמשים שונים היכן שהם כבר נמצאים. חברה בודדת עשויה להשתמש בפרסום ברשתות חברתיות, שיווק בדוא"ל, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), שיווק ב-SMS, התראות דחיפה ופרסום מסורתי.
שיווק חוצה ערוצים יכול גם לספק נתונים בעלי ערך רב יותר מאשר מאמצים של ערוץ יחיד. במקום להשוות פרסומות במדיה חברתית לפוסטים אורגניים של וידאו במדיה חברתית, למשל, תוכל להשוות פרסום במדיה חברתית, פוסטים במדיה חברתית אורגנית ודיוור ישיר. כתוצאה מכך, אתה עשוי לגלות שרשת חברתית אורגנית מייצרת את המספר הגבוה ביותר של מבקרים באתר, לפרסום במדיה חברתית יש את שיעור ההמרה הגבוה ביותר, ודיוור ישיר מספק את ההחזר החזק ביותר על ההשקעה (ROI). לאחר מכן תוכל להשתמש במידע זה כדי לייעל את מאמצי השיווק שלך.
ניתוח משוב לקוחות
שיווק צמיחה כולל גם איסוף וניתוח משוב מלקוחות והתאמת האסטרטגיה שלך על סמך ממצאים. אתה יכול להשתמש באימיילים לאחר רכישה, בסקרי לקוחות ובקבוצות מיקוד כדי לאסוף משוב מלקוחות או להשתמש בכלי ניתוח סנטימנטים המופעלים על ידי בינה מלאכותית כדי לעבד מידע, לזהות חוזקות ואזורים לשיפור.
תכנון מחזור החיים של הלקוח
שיווק צמיחה מתמקד במתן מענה לצרכים הייחודיים של הלקוחות לאורך כל מחזור חיי הלקוח. משמעות הדבר היא לעזור לעסקים לשמר לקוחות, להגדיל את ערך החיים של לקוחות (CLV), ולהפעיל לקוחות מעורבים כדוגלים במותג.
Eagle Creek מציעה אחריות למוצר לכל החיים כחלק מאסטרטגיית שביעות רצון הלקוח לאחר הרכישה.
"אנחנו לא רוצים שתחליף את המטען הזה. אנחנו רוצים שתעשה קניות שוב כשיהיה לנו משהו חדש ונהדר להציע לך", אומרת סמנכ"לית המסחר האלקטרוני והשיווק, ליסה ברסלר, ומוסיפה שהערבות היא מניע מרכזי של נאמנות והפניות.
Eagle Creek גם מעודד הפניות עם תוכנית המקצוענים שלה, תוכנית נאמנות המיועדת לאנשי מקצוע בתעשייה ונסיעות.
"אנחנו רוצים להעביר את הציוד שלנו לידיים של אנשים מומחים בתחום טיולי הרפתקאות ולהשתמש מפה לאוזן כרכב", אומרת ליסה.
5 טיפים לשיווק צמיחה מוצלח
- בנה את ערימת השיווק שלך
- הישאר מעודכן
- מרכז את הלקוח
- שתף את כל הצוות שלך
- התמקד בנאמנות
שיווק צמיחה יכול למקם את העסק שלך להצלחה ארוכת טווח. להלן חמישה טיפים שיעזרו לך לתכנן וליישם את אסטרטגיית שיווק הצמיחה שלך:
1. בנה את ערימת השיווק שלך
טכנולוגיית שיווק היא קריטית לתהליך השיווק בצמיחה, ועוזרת לצוותים לאסוף ולנתח נתוני לקוחות, להתנסות באסטרטגיות, למפות מסעות של לקוחות ולנהל ביעילות קמפיינים לצמיחה מרובה-ערוצית.
חפש כלים שיווקיים התומכים בניתוח, פילוח קהלים, ניהול לידים ואופטימיזציה של מסעות פרסום שיווקיים. אתה יכול גם לחקור כלי אוטומציה שיווקית ואפליקציות AI, שיכולות להרחיב את הקיבולת של הצוות שלך, ולפנות זמן למשימות שיווק ברמה גבוהה יותר.
2. הישאר מעודכן
שיווק צמיחה דוחף את המעטפת. משווקי צמיחה מצליחים מוכנים לאמץ טכנולוגיות שיווק מתקדמות (בין אם זה שיווק בינה מלאכותית, קניות AR או כל מספר חידושי היי-טק ביניהם). הם גם נוקטים באסטרטגיות חדשניות לשיפור חווית הלקוח.
אתה יכול להתעדכן על ידי קריאת פרסומים בתעשייה, השתתפות באירועי שיווק או חיפוש הזדמנויות לפיתוח מיומנויות מקוונות או אישיות עבור צוות השיווק הצומח שלך.
🌟שדרג את כישורי השיווק שלך במדיה החברתית והישאר מעודכן בטרנדים החדשים בתעשייה על ידי האזנה לפודקאסטים המובילים לשיווק במדיה חברתית.
3. מרכז את הלקוח
תאר לעצמך שחברי צוות תמיכת הלקוחות שלך מוצפים, ואתה מחפש דרכים להפחית את עומס העבודה שלהם. אתה יכול לבטל אפשרויות יצירת קשר בטלפון ובצ'אט או למיקור חוץ של רשת תמיכת הלקוחות שלך, אבל בחירה באפשרויות אלה עשויה לשדרג לאחור את חווית הלקוח. במקום זאת, ייתכן שתחליט לשלב צ'אט בוט כדי להרחיב את הקיבולת של הצוות שלך תוך שמירה על חווית לקוח באיכות גבוהה.
עבור צוות שיווק בצמיחה, השיקול המרכזי הוא כיצד כל אפשרות תשפיע על איכות תמיכת הלקוחות. אתה יכול לתמוך במאמצי שיווק הצמיחה שלך עם גישה של הלקוח הראשון לקבלת החלטות, תוך הימנעות מאסטרטגיות המאיימות על חווית הלקוח – גם אם הן מפחיתות עומס עבודה ועלויות תפעול.
4. שתף את כל הצוות שלך
למרות שצוות השיווק שלך עשוי לפתח את תוכנית השיווק שלך לצמיחה, הם לא יכולים ליישם אותה לבד. שיווק אפקטיבי בצמיחה דורש שיתוף פעולה בין משווקים, מנהיגות עסקית, מנתחי נתונים, מפתחי מוצר, נציגי שירות לקוחות וצוותי תפעול.
העצים את מובילי השיווק שלך להפעיל מחלקות אחרות. הם יכולים להאציל אחריות, לאסוף ולנתח נתונים מצוותים אחרים כולל מחלקות מכירות ותמיכת לקוחות, לבקש משוב ולעזור לצוותים נפרדים להתיישר סביב יעדי שיווק צמיחה.
5. התמקד בנאמנות
המטרה הסופית של שיווק צמיחה היא להגביר את נאמנות הלקוחות, לכן הדגש אסטרטגיות שמגבירות את הנאמנות ובונות אמון במותג. חלק מהאסטרטגיות הללו עשויות לכלול שיווק מבוסס ערכים, התאמה אישית של שיווק ותוכניות נאמנות והפניה.
תגמל נאמנות בכל מקום שבו לקוחות קונים
רק אפליקציות הנאמנות המשולבות של Shopify מאפשרות ללקוחות לאסוף ולממש תגמולי נאמנות בעת קניות איתך הן באינטרנט והן בחנות – אין צורך בדרכים מסובכות לעקיפת הבעיה.
חקור אפליקציות נאמנות
מה זה שאלות נפוצות בנושא שיווק צמיחה
מה המשמעות של שיווק צמיחה?
שיווק צמיחה הוא אסטרטגיה שיווקית המשתמשת בנתוני לקוחות וניסויים כדי להניע צמיחה ארוכת טווח של לקוחות. הוא מתמקד בבניית נאמנות לקוחות ועידוד רכישות והפניות חוזרות.
מהו שיווק צמיחה לעומת שיווק ביצועים?
שיווק ביצועי מתאר כל אסטרטגיית שיווק שבה עסק משלם עבור תוצאות, כגון המרה או לחיצה על אתר האינטרנט של העסק. שיווק צמיחה הוא אסטרטגיית שיווק הוליסטית ארוכת טווח המשתמשת בנתוני לקוחות ובניסויים שיווקיים כדי לבנות נאמנות לקוחות ולהניע צמיחה.
מהי דוגמה לשיווק צמיחה?
דוגמאות לשיווק צמיחה כוללות בניית מרכז משאבים מקוון בחינם המספק ערך ללקוחות יעד ופיתוח תוכנית נאמנות המעודדת רכישות חוזרות ושיווק מפה לאוזן.
במה שונה שיווק צמיחה מפריצת צמיחה?
משווקי צמיחה מתמקדים בבניית נאמנות לקוחות כדי לתמוך בצמיחה עסקית לטווח ארוך, והאקרים לצמיחה מתמקדים בצמיחה מהירה, תוך עדיפות לתוצאות קצרות טווח על פני קיימות עסקית.