כאשר אתה קונה או שוכר בית חדש, יש הרבה תכנון והכנה לפני העמסת המשאית ביום המעבר. אותו הדבר ניתן לומר על העברת אתר משם דומיין ישן לדומיין חדש. אם אינך מטפל בהעברת אתרים כראוי, המשתמשים ומנועי החיפוש עלולים להתבלבל, תעבורת האינטרנט עלולה לרדת ואופטימיזציה למנועי חיפוש תיפגע.
למד על העברת דומיינים, כיצד עובד תהליך ההגירה, כיצד לתכנן את המעבר וכיצד לנטר תוצאות.
מהי העברת דומיין?
העברת דומיין היא תהליך של העברת אתר מדומיין אחד לדומיין אחר. עסק עשוי לעשות את המהלך הזה כאשר הוא מיתג את עצמו מחדש או אם הוא צריך שם דומיין שמתאים יותר לשם או להצעות העסקיות של החברה.
עסקים גם מבצעים לפעמים העברת דומיינים כאשר הם רוצים להגביר את האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), לשפר את חווית המשתמש, לייעל את הביצועים או להוסיף אבטחת אתר משופרת.
סיבות להעברת דומיינים
ישנן סיבות רבות לבצע העברת דומיין. הנה כמה מהנפוצים:
- מיתוג מחדש. כאשר עסק עובר מיתוג מחדש, שם דומיין חדש עשוי לסייע בהתאמה למיתוג החדש, במיוחד כאשר שם החברה משתנה.
- מיזוגים ורכישות. מיזוגים או רכישות עסקים יכולים להוביל לאיחוד של מספר דומיינים לתחום אחד. שם הדומיין החדש יכול לחפוף לשינויים גדולים באתר החדש.
- בעיות טכניות. עסקים עשויים לעלות על ספק האירוח הישן שלהם וזקוקים לביצועים טובים יותר עם יותר אמינות, רוחב פס ותמיכת לקוחות טובה יותר. אז הם מעבירים את האתר הישן שלהם למארח החדש.
- שמות קונפליקטים. לפעמים סכסוכי קניין רוחני יובילו להגירת תחום. אם שם הדומיין מהווה הפרת זכויות יוצרים, מעבר לשם דומיין חדש יכול לעזור למנוע טרדות משפטיות.
🎧 PODCAST: איך Headphones.com אבטחה דומיין שלא יסולא בפז
אנדרו ליסימור התחיל את עסק האוזניות שלו לאחר שראה את שולי הרווח המרשימים בתחום האלקטרוניקה הצרכנית. הוא ניהל משא ומתן על עסקה לאבטחת שם דומיין שיעזור לעסק שלו להתגלות.
לְהַקְשִׁיב
כיצד לבצע בהצלחה העברת דומיין
- לפתח אסטרטגיית הגירה
- העבר תוכן
- בדיקה לאחר ההגירה
- מעקב אחר SEO
שינוי מוצלח של דומיינים מתחום קודם לסביבה חדשה תלוי בתכנון קפדני. השלבים הבאים יכולים לשמש כמדריך:
1. לפתח אסטרטגיית הגירה
העברת דומיין היא משימה רצינית ולכן היא עוזרת לתכנן מראש על ידי ביצוע הפעולות הבאות:
- בחר את הזמן הנכון למעבר. זה לא אידיאלי להגר בשעות השיא. בחר זמן שבו התנועה איטית יותר, כגון בלילה או במהלך סוף שבוע.
- ערכו רשימת בדיקה. חשבו על כל מה שעליך לעשות כדי לבצע הגירה חלקה וערוך רשימה שתוכל לסמן אחת אחת. להלן רשימת בדיקה מועילה להעברת האתר שלך ל- Shopify.
- הקלט את תוכן האתר הנוכחי. תוכנית הגירה מפורטת צריכה לקטלג את תוכן המבנה הישן, יחד עם נתוני הביצועים של האתר. זה הזמן להחליט אילו דפים לשמר, לעדכן או לבטל.
- בדוק קישורים. סרוק את כל הקישורים החיצוניים המפנים לאתרים ומשאבים חיצוניים מחוץ לדומיין שלך. גרור קישורים שבורים ועדכן את הקישורים החיצוניים החשובים. גבה את נתוני האתר הישנים למקרה שמשהו ישתבש.
- פתח ציר זמן. כלול לוח זמנים של משימות ואבני דרך ולופ בכוח אדם חיוני בצד הטכני והעסקי. הודע למשתמשים, ספקים ומנועי חיפוש על המהלך.
- נתח את הדפים בעלי הביצועים החזקים ביותר עבור SEO. השתמש בכלי SEO כמו Google Analytics כדי לנתח את נתוני הביצועים של האתר שלך. גורמים מרכזיים שיש להבין כוללים תנועה אורגנית, שיעור יציאה מדף כניסה, שיעור המרות, זמן טעינת דף ושגיאות סריקה. השתמש בנתונים אלה כבסיס להשוואה למדדים של הדומיין החדש לאחר ההעברה.
2. העבר תוכן
העברת תוכן מתבצעת בשלבים. כלים וטכניקות שונות זמינות כדי להקל עליך בתהליך. בדוק את ספק אירוח האינטרנט שלך כדי לראות אם יש לו כלים מותקנים שיכולים לעזור. תוכנת לקוח של פרוטוקול העברת קבצים (FTP) יכולה להתמודד עם העברות סטטיות פשוטות של אתרים, העברת קובצי HTML מהישן לשרת האינטרנט החדש. להלן פרטים נוספים שכדאי לקחת בחשבון:
- מפת אתר חדשה. צור מפת אתר XML עבור הדומיין החדש המשחזרת את המבנה והתוכן של האתר. צמצם את נזקי ה-SEO עם מבנה כתובות אתרים חדש שתואם במידה רבה את כתובות ה-URL הישנות שלך. עדכן מטא תגיות של עמוד HTML (כותרות, תיאורים, מילות מפתח) כדי לשקף שינויים בשם העסק. שלח את מפת האתר למסוף החיפוש של Google לאחר ההעברה.
- הפניות מחדש. עדכן קישורים פנימיים כדי להצביע על האתר החדש. מפה את כל כתובות האתרים לדומיין היעד החדש באמצעות הפניות 301. אלה משמרים את ההון העצמי ומצמצמים אובדן תנועה. עדכן את קובץ ה-robots.txt בספריית השורש של האתר כדי להוביל בוטים של חיפוש למפת האתר החדשה.
- הון עצמי קישור. שמור על הון עצמי של קישורים על ידי הערכת הקישורים הנכנסים היקרים ביותר מאתרים אחרים ובקש מהם לעדכן את הקישורים שלהם כך שיפנו מכתובת האתר הישנה לדומיין החדש.
- הגדרות אירוח ו-CMS. עדכן את הגדרות סביבת האירוח ואמת תאימות למערכת ניהול התוכן שלך (CMS) כדי למנוע התנגשויות במהלך ההגירה. ודא שסביבת האירוח החדשה עומדת בדרישות ה-CMS שלך מבחינת מפרטי שרת, תאימות מסדי נתונים וגרסאות תוכנה.
- הגדרת אימייל. הגדר את מערכת הדוא"ל שלך עבור הדומיין החדש כדי למנוע שיבושים בתקשורת.
- תוֹכֶן. העברת מסד נתונים ותוכן אינטרנט למארח החדש. העבר את הקבצים וההגדרות הקשורים ל-CMS. עדכן את כל הקישורים והסר תוכן מיושן.
- רשומות DNS. רשומות מערכת שמות דומיין (DNS) שולחות שמות דומיין לכתובות IP מספריות. כדי לשקף את השינוי באירוח הדומיינים, עבור ללוח הבקרה של רשם הדומיינים ועדכן את הגדרות ה-DNS – רשומות A או CNAME – כדי להצביע על כתובת ה-IP של השרת החדש. אמת את השינויים באמצעות כלי חיפוש כתובות DNS.
3. בדיקה לאחר ההגירה
ודא שהאתר פועל כהלכה. עקוב אחר כל התנועה, ועקוב אחר ה-SEO של האתר לאחר שמנוע חיפוש סורק את הדומיין החדש. התמקד בדברים הבאים ובצע התאמות לפי הצורך:
- CMS. האם מערכת ניהול התוכן פועלת כהלכה? התחל עם דף הנחיתה וקשר בין כל הדפים. בדוק שהתוכן שרד את המהלך ללא פגע, כולל טקסט, עיצוב, תמונות, וידאו וקישורים חיצוניים.
- חווית משתמש. בצע בדיקות חווית משתמש באתר. בדוק את האתר הישן עבור הפניות מחדש נאותות. האם יש קישורים שבורים באתר החדש?
- יצירת אינדקס. ודא אם מנועי החיפוש מוסיפים לאינדקס את הדומיין החדש. עבור לחשבון Google Analytics שלך כדי לאשר את סטטוס האינדקס, והאם הפלטפורמה עוקבת אחר נתוני תנועה וביצועי האתר.
4. מעקב אחר קידום אתרים
המבחן האולטימטיבי של הגירה מוצלחת הוא תהליך של שבועות או חודשים, כלומר לא תראה את תוצאות ה-SEO של האתר במשך זמן מה. לאחר שעדכנת את מסוף החיפוש של גוגל, השתמש בכלים שלו כדי לחפש שגיאות סריקה, לבצע ביקורת קישורים של קישורים חיצוניים המפנים לאתר ולעקוב אחר תנועה וביצועים.
נסה את מחולל שמות הדומיין החינמי שלנו
השתמש במחולל שמות הדומיין של Shopify כדי לחפש שמות עסקים ולבדוק את זמינות הדומיין באופן מיידי.
קבל את שם הדומיין שלך
סיכונים של העברת דומיינים
- אובדן תנועה
- נזק לקידום אתרים
- תקלות באתר
אתה עלול להיתקל בחסרונות רציניים כאשר אתה מעביר דומיינים. אלה יכולים לכלול:
אובדן תנועה
כאשר אתה עובר למיקום חדש, האתר שלך יאבד באופן זמני תנועה מכיוון שלוקח כמה שבועות או אפילו חודשים למנועי החיפוש להתעדכן ולעדכן את האינדקסים שלהם כדי שהמבקרים יוכלו למצוא את הדומיין החדש. זו הסיבה שהגדרה נכונה של הפניות 301 היא כל כך חשובה. הם מפנים תנועה מכתובות URL ישנות לדומיין החדש, כך שהלקוחות יופנו לאתר החדש שלך.
בסופו של דבר, כשגוגל תסרוק את האתר שוב, היא תבין שהדומיין עבר ותדרג את החדש. הדברים נעשים מסובכים ומסוכנים יותר כאשר אתה משלב הגירה עם שיפוץ אתר גדול. אם מבנה האתר החדש שונה באופן קיצוני, ייתכן שהתנועה האורגנית לעולם לא תתאושש לחלוטין.
נזק לקידום אתרים
זה יהיה נחמד אם תוכל להעביר את דירוג החיפוש הקיים שלך ולקשר את הסמכות מהדומיין הישן לדומיין החדש, אבל זה לא עובד ככה. לאחר העברת הדומיין, Google תצטרך זמן לסרוק ולהעריך את האתר.
בינתיים, אתה יכול לצפות בסמכות קידום אתרים מופחתת – לפחות באופן זמני. זה קריטי שההפניות מחדש יפעלו נכון מהיום הראשון כדי למזער את הנזק. דירוג החיפוש בסופו של דבר יתאושש, אבל זה עשוי לקחת חודש או חודשיים.
תקלות באתר
הרבה דברים יכולים להשתבש בצד הטכני של הגירה: תצורות DNS ושרת לא מדויקות, בעיות בתעודות SSL, קישורים שבורים, אובדן נתונים, תקלות בביצועים ושיהוקים אחרים. בעיה נוספת שעלולה לצוץ היא שרשראות ניתוב מחדש, כאשר הפניות לא מצביעות על הדרך הנכונה, ומסתיימות בלולאות אינסופיות או שרשראות ארוכות של הפניות שמתסכלות את המשתמשים.
אתה יכול להתאושש מנזקים כאלה אם גיבית את הנתונים לפני ההעברה. אם נתונים אובדים או נפגמו במהלך ההעברה, גיבויים מאפשרים לך לשחזר אותם למצבם הקודם תוך כדי זיהוי השינויים שעשויים לגרום לבעיות.
שאלות נפוצות בנושא העברת דומיין
מה עליך לעשות לאחר הגירה לדומיין חדש?
לאחר העברת הדומיין שלך, עדכן את רשומות ה-DNS, הפנה מחדש את הדומיין הישן ועדכן קישורי אתרים ופרופילי מדיה חברתית. עקוב אחר ביצועי האתר ועדכן מעקב אחר ניתוח כדי לעקוב אחר השפעת המעבר.
מהי דוגמה להעברת דומיין?
דוגמה להעברת דומיין היא כאשר חברה ממתגת את עצמה מחדש, מעדכנת את אתר האינטרנט שלה ומשנה שמות דומיינים. במקרה זה, הוא יצטרך להעביר את האתר ואת כל הנתונים המשויכים לדומיין החדש.
איך מעבירים מדומיין אחד לאחר?
כדי להעביר דומיין, עליך לעדכן את רשומות ה-DNS כך שיצביעו על השרת החדש ולהפנות מחדש את הדומיין הישן לחדש. לאחר מכן בדוק שכל קישורי האתר ופרופילי המדיה החברתית מקשרים חזרה לדומיין החדש.