תוֹכֶן הָעִניָנִים
- `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "שם": שם, "כתובת אתר": כתובת אתר }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '
'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });
מתן השירות הטוב ביותר ללקוחות הוא תמיד השיטה הטובה ביותר.
ליל כל הקדושים, לעומת זאת, הוא הזדמנות מצוינת לשחרר קצת קיטור ולדבר על עוד… בואו נקרא להם לקוחות מאתגרים.
זו הסיבה שהחלטנו לשאול את הקהילה שלנו על סיפורי האימה הבלתי נשכחים ביותר של לקוחות עיצוב אתרים שלהם:
אחרי שאספנו עשרות סיפורי לקוחות מבעיתים ומסויטים, בחרנו את אלה הנוראיים ביותר, והנפשנו אותם לשביעות רצונך הצפייה.
הנה הם במלוא אימתו.
לקוח סיוט מס' 1: המקרה של המדען המטורף
חלק מהלקוחות מקבלים את העדכונים הטכנולוגיים העדכניים ביותר מסרטים כמו "הנוקמים". טכנולוגיה כמו אתרי תלת מימד וטפסי יצירת קשר בינה מלאכותית. פשוט אין גבול לדמיון של הלקוח.
אלכס גיל סיפר את סיפורו של לקוח עם כמה ציפיות לא מציאותיות:
לקוח: "למה הסמלים לא מופעלים כשאני מרחף עליהם את האצבע שלי בנייד?"
מעצב: "כפי שנאמר בדוא"ל הראשון שלי, הטכנולוגיה הזו פשוט לא קיימת."
לקוחות סיוט מס' 2: התקפה של 'אתר הסרט'
בקשות לקוח מוזרות ולא מציאותיות הן די נפוצות. עם זאת, בדרך כלל, אתה יכול לפחות לחזות מה הלקוח חושב.
לבריאן מק'קרקן היה לקוח שלא ממש הבין את הרעיון של אתר אינטרנט:
לקוח: "אני רוצה שהאתר יהיה כמו סרט."
מעצב: "אתה מתכוון לספר סיפור ולקחת אותך דרך נרטיב?"
לקוח: "לא. כלומר, כמו סרט. הנה, תאהב את הסרטון הזה ביוטיוב."
מעצב: "אז, זה סרטון של בחורים יושבים סביב שולחן ומדברים. אתה רוצה שאפתח את הדימויים האלה?"
לקוח: "לא. רק הסרט."
מעצב: "אז אתה רוצה את הסרטון הספציפי הזה בדף?"
לקוח: "כן, אבל כמו אתר אינטרנט."
מעצב: מה את ^%$ אתה רוצה בדיוק?!?!? זה %$# סרטון YouTube שאתה רוצה בדף "אבל אוהב אתר?"
…אז ממש הכנתי כותרת עליונה, כותרת תחתונה, שמתי רקע וידאו במרכז כ-GIF שהכנתי מהסרטון של YouTube שהם נתנו לי.
המשוב שלהם: "אבל, האם אתה יכול לעשות את זה יותר כמו הסרטון?"
לקוחות סיוט מס' 3: מכווץ הפונטים המתועב
בעקבות שורת הבקשות המוזרות של לקוח, התרמית הזו של לקוח החליטה להשתמש בגופן כל כך קטן, שהוא לא יהיה גלוי לעין בלתי מזוינת.
נייג'ל הנקוק שיתף לקוח עם כוונות ערמומיות:
לקוח: "האם אתה יכול להקטין את הטקסט הזה?"
אני: "כן, כמובן, כמה קטן היית רוצה את זה?"
לקוח: "כמה קטן זה יכול להיות?"
אני: "טוב, בתיאוריה פיקסל אחד, בערך 1/72 אינץ'"
לקוח: "זה יהיה בסדר"
אני: "אבל אף אחד לא יוכל לקרוא את זה"
לקוח: "זה כל הרעיון"
לקוחות סיוט מס' 4: פלישת חושפי הגוף
לפגוש לקוח בפעם הראשונה זה די מביך, אבל הלקוח הזה לקח את זה לרמה אחרת לגמרי על ידי הסרת תכונה מרגיעה מרכזית – בגדים.
ג'ושוע סלוט שיתף פגישה מביכה במיוחד עם לקוח:
"היתה לי פעם בקשה ליצור אתר לאתר קמפינג נודיסטי שלא הכרתי עד אחרי שהם הזמינו אותי למקום שלהם. לא היה להם אתר אינטרנט או חומר קידום מכירות זמין.
הודיתי להם בחביבות על הסיור ואמרתי להם שסוג כזה של הקמת לא המומחיות שלי ועזבתי "
לקוחות סיוט מס' 5: המפלצת בעלת ארבעה ראשים
דעות הן כמו… ובכן, אתה יודע איך הפתגם אומר. לכולם יש אחד. זה נכון במיוחד עבור לקוחות. מה עושים כשלקוח בודד הופך לכמה?
קיילה קארי נאלצה להתמודד עם יותר מסתם לקוח סיוט אחד:
"הלקוח הזה שהכרתי דרך לקוח אחר נראה מגניב ונינוח לגמרי. לקוח מסוג "תעשה מה שאתה רוצה, פשוט תעשה את זה יפה", נכון?
אז אני לוקח אותה על עצמי ופתאום, יש לה את כל הצוות הזה של אנשים שרוצים לתת מידע על האתר. פשוטו כמשמעו, 4 אנשים אחרים שהם לא הלקוח שלי מנסים להגיד לי מה לעשות… אוף. עברתי את זה בלי לאבד את החרא שלי, אבל בקושי. הפרויקט יצא מדהים ועמדתי על שלי על כמה מהבקשות היותר בררניות מהצוות. הסברתי שמבחינה שיווקית מה שהם מבקשים היה מיותר ונגד פרודוקטיביות".
היזהרו מלקוח הסיוט!
אל תצפו ליותר מדי מילים מעודדות כאן.
לקוחות סיוט תמיד יהיו סיוט. פעם בכל תריסר לקוחות, תיתקלו בבקשה מוזרה, לוח זמנים תובעני מדי או פשוט מישהו בלי בגדים. הישארו רגועים, המשיכו לחייך, וזכרו שמה שלא הורג אתכם, רק מחזק את תיק העבודות שלכם.
יש לך סיפור לקוח מצמרר משלך? 👻 שתפו אותנו בתגובות. מי יודע, אולי נהפוך את זה לאנימציה מצחיקה.