רעיונות עסקיים

צוות אלמנטור כותב: כיצד להעביר בהצלחה אתר ללקוחות שלך

טְעִינָה…
    `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "name": name, "url": url }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '

'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });

על המחבר: דונה קאבלייר, סופרת טכנית @ אלמנטור

דונה קאבלייר היא סופרת ומומחית וורדפרס, העוסקת בתעשיות עיצוב אתרים ושיווק מקוון מאז 2003.

כאשר מעצב אתרים או סוכנות השלימו פרויקט עבור לקוח, התחושה של "סוף סוף נגמר" היא תחושת הקלה שמגיעה לרוב עם הדחף לומר ללקוחות שהאתר פעיל, לעבד את התשלום ולהמשיך הלאה במהירות. . אבל עדיין יש צעד אחד מאוד חיוני שצריך לנקוט לפני שמסיימים הכל. השלב האחרון הוא מסירה רשמית של האתר ללקוח.

מסירה זו צריכה להיות תהליך מחושב היטב שנלקח ברצינות כמו כל אחד מהשלבים הקודמים שננקטו במהלך הבנייה. אם אתה רק מתחיל עסק חדש לבניית אתרים, או שאתה פשוט רוצה להפוך את העסק המבוסס שלך לקצת יותר מקצועי, שילוב של תהליך מסירה מוצק יביא יתרונות רבים גם לך וגם ללקוח.

במהלך השנים, עברתי משליחת אימייל פשוט ללקוח, האומר "זה נגמר!" לתהליך שהוא לא מעט יותר מקצועי, והרבה פחות מועד לכאבי ראש עתידיים. התוצאה הסופית היא מה שאני רוצה לחלוק איתכם עכשיו.

אל תשכח לעבור על רשימת פתיחת האתר

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מדוע תהליך מסירת האתר כל כך חשוב?

  • זה מעניק מידע קריטי ללקוח ומצמצם את זמן התמיכה העתידי : הלקוח שלך צריך לקבל לא מעט מידע על האתר שלו כולל פריטים כגון אישורי כניסה וורדפרס, אישורי התחברות של חברת אירוח, רשם ומידע DNS, הוראות מיוחדות וכו' על ידי מתן מידע זה מראש במסמך ברור ותמציתי, לא תצטרך לדאוג שהלקוח ישלח לך דוא"ל מספר פעמים בעתיד כדי לקבל מידע זה. שמירה על כל המידע הזה במקום אחד עוזרת לך גם בעתיד אם אי פעם תצטרך לחזור אליו.
  • זה מסיים את הפרויקט בנימה גבוהה : לא משנה כמה תקלות או תקלות שגויות התרחשו לאורך ציר הזמן של הפרויקט, סיום בניית האתר הוא תמיד זמן לחגיגה. סיום הפרויקט במתן מסירה מקצועית משאיר רושם חיובי, שיכול להאפיל על כל בעיה קודמת.

רשימת טרום מסירת אתרים

לפני תחילת תהליך המסירה, על המעצבים לוודא ששום דבר לא הוחמץ ושהפרויקט הושלם ב-100%. הדבר הראשון שאני בדרך כלל עושה הוא לכסות את הפריטים הבאים:

בדיקת איות ובדיקת דקדוק

  • בדוק את כל הטקסט לאיתור שגוי של מילים
  • בדוק שאין שגיאות דקדוקיות
  • ודא שלא נשאר טקסט "Lorem ipsum" בשום מקום באתר

שיווק וקריאות לפעולה

  • האם המסרים השיווקיים ממוקדים לקהל בצורה מתאימה?
  • האם הקריאות לפעולה מוצגות בצורה בולטת ואינן סותרות זו את זו?
  • האם לקישורים וללחצנים של מדיה חברתית יש קישורים נכונים לחשבונות מדיה חברתית?

כל המשתמשים נלקחו בחשבון

  • האם התקיימו דרישות הנגישות?

תשלומים וחיובים

  • כל החשבוניות לתאריך נשלחו ושולמו
  • כל חשבונית עתידית הוגדרה ואוטומטית

אבל זה לא הכל. יש עוד מה לעשות, אבל למרבה המזל, סיפקנו אותך שם. סקור את רשימת ההשקה שלנו באתר: 25 חובות לפני השקת אתר, הכוללת שלבים חשובים כגון:

  • בדוק שמשתמשים במיתוג עקבי לאורך כל הדרך
  • כל התוכן המשפטי קיים
  • הכל עובד!
  • SEO מוכן לפעולה
  • ציפיות הלקוח התקיימו
  • וכל השאר שאתה צריך לבדוק פעמיים לפני ההשקה

הערה : למרות שזה הרבה מעבר לשלב תכנון האתר בשלב זה, ייתכן שתהיה מעוניין גם לבדוק את שאלון עיצוב האתר שלנו, שבו תוכל להשתמש עבור פרויקט הלקוח הבא שלך.

מדריך שלב אחר שלב להעברת האתר ללקוח

לאחר שהפרויקט סומן כמושלם, הגיע הזמן להתחיל בתהליך המסירה. זה צריך לכלול חבילת offboarding, אשר לכל הפחות תכלול מסמך, רצוי PDF מעוצב היטב, הכולל את כל המידע שהלקוח יזדקק לו בעתיד. עדיף ליצור תבנית מסמך שתוכל לעשות בה שימוש חוזר עם כל הלקוחות.

כמובן שתערכו ותבצעו התאמות בהתאם לכל לקוח, אבל תבנית תחסוך לכם הרבה זמן בעתיד וגם תבטיח שלא תפספסו כלום. בואו נסתכל בפירוט על כל אחד מהפריטים שצריך לכלול בתבנית המסירה שלכם.

מיתוג החברה שלך

ודא שהלוגו ופרטי הקשר שלך כלולים.

  • חשיבות : סביר להניח שהלקוח יפנה למסמך זה פעמים רבות בעתיד. שמירה על ראש המותג שלך תבטיח שהם יחזרו אליך לפרויקטים אחרים שהם עשויים להזדקק להם.
  • ממה להיזהר : כלול רק את סוג פרטי הקשר שאתה באמת רוצה שהם ישתמשו בו. אם אינך רוצה שיחות טלפון, אל תכלול את מספר הטלפון שלך. אם אתה מעדיף ליצור קשר רק באמצעות דואר אלקטרוני, השתמש בכתובת הדוא"ל שהוגדרה במיוחד עבור תמיכת לקוחות.

שיטות עבודה מומלצות : כלול זאת בכותרת העליונה או התחתונה של כל עמוד בדוח. אם מישהו מדפיס את הדוח ומאוחר יותר מאבד את העמוד הראשון או האחרון (אם זה המקום היחיד שבו כללת מידע זה), ייתכן שהוא לא יודע למי לפנות.

סיכום הפרויקט

זהו סיכום קצר של הפרויקט, המטרה שלו, המאפיינים העיקריים שלו, ציר הזמן שלו והסטטוס שלו – שצריך תמיד להיות "סופי" או "השקה".

  • חשיבות : זה מכוון כל אחד לגבי המטרה והחשיבות של מסמך זה. עובדים עתידיים או בעלי עניין שאולי לא מכירים את הפרויקט יבינו מיד את החשיבות של שמירת מסמך זה בהישג יד.
  • ממה להיזהר : אל תכלול בעיות שליליות שהתרחשו במהלך הפרויקט או כל עודף זמן או עלויות שאולי צצו.
  • שיטות עבודה מומלצות : שמור את הסיכום הזה קצר וחיובי, שים לב כיצד הפרויקט הזה השלים את היעדים כפי שתוארו במקור.

התחברות בעלות/גישה למנהל מערכת

בדרך כלל יש כמה אישורי כניסה שונים שצריך לשתף עם בעלי האתר. כמה נפוצים כוללים:

  • אישורי משתמש Admin של WordPress
  • אישורי משתמש של עורך וורדפרס
  • אישורי כניסה לאירוח
  • אישורי התחברות של רשם הדומיין
  • אישורי כניסה ל-CDN
  • חשיבות : חיוני שלבעל האתר יהיו את כל אישורי הכניסה הדרושים לכל היבט של האתר. לעולם לא תצטרך לענות על השאלה "מהי הסיסמה שלי לחשבון האירוח שלי?". תיעוד זה ואחסנו בעצמך יקל מאוד לענות על השאלה הזו במידת הצורך. עם זאת, במקרים רבים, המשתמש ישנה את הסיסמה, באופן מיידי, או במועדים שונים בעתיד, כך שהמסמך שלך עלול להיות מיושן במהירות.
  • ממה להיזהר : שיתוף סיסמאות בטקסט רגיל בדוא"ל אינו מאובטח. שקול לשתף את הסיסמאות בנפרד משמות המשתמש באמצעות שירותי שיתוף מאובטח כגון Privnote. שירותים מסוג זה משמידים את הפתק מעצמם לאחר קריאתו.
    כמו כן, זכור כי סביר להניח שהמשתמש ישנה את הסיסמה, באופן מיידי, או במועדים שונים בעתיד, כך שהמסמך שלך עלול להיעדר במהירות. מסיבה זו, עליך ליצור לעצמך חשבון משתמש כך שתוכל תמיד להתחבר במידת הצורך.
  • שיטות עבודה מומלצות : בדוק שוב כל אישור כניסה לפני שליחתו ללקוח. ודא שכל אחד מהם עובד. שגיאת הקלדה אחת יכולה לגרום לתסכול הרבה יותר ממה שאתה רוצה שיהיה לך בשלב זה.

שיתוף קבצים (סקריפטים, גיליונות סגנונות, מדיה)

ברוב המקרים, כל קבצי האתר נמצאים בשרת של הלקוח וניתן לגשת אליהם שם. עם זאת, אם הגישה לקבצים קשה, או אם יש קבצים נוספים שברצונך לשתף, כגון מדריך סגנון עיצוב אתרים, ייתכן שתרצה לשקול לאסוף אותם ולשתף אותם עם הלקוח שלך באמצעות שירות שיתוף קבצים כגון Dropbox .

  • חשיבות : ללקוח שלך צריכה להיות גישה לכל הקבצים הרלוונטיים
  • ממה להיזהר : מארחים מסוימים מקשים על הגישה לקבצים. אם ייתכן שהלקוח שלך נתקל בבעיות בשימוש ב-SFTP או בשיטות גישה אחרות, ייתכן שמומלץ לתת לו גישה קלה יותר באמצעות שיתוף קבצים.
  • שיטות עבודה מומלצות : אם אתה משתמש בשירות שיתוף קבצים כגון Dropbox, הקפד שהקבצים יהיו מאורגנים היטב בתיקייה ספציפית ללקוח המשותפת איתם באופן בלעדי.

תמיכה לאחר מסירה

יש לקוות שכבר עשית תוכנית עם הלקוח שלך, זמן רב מראש, כיצד תטפל בתמיכה בעתיד. במקרה הטוב, רשמת את הלקוח שלך לתוכנית תחזוקה. במקרה כזה, עכשיו יהיה זמן טוב להזכיר ללקוח שתוכנית התחזוקה תתחיל בקרוב, ותדגיש שוב מה העלויות, ואילו שירותים תספק. אם עדיין לא דיברתם על זה, או שדיברתם על זה אבל הלקוח דחה את התוכנית, עכשיו זה זמן טוב לתת לו הזדמנות אחרונה להירשם.

  • חשיבות : הלקוח צריך להבין איזו תמיכה הוא יקבל ממך בעתיד, וכיצד התהליך הזה יעבוד.
  • ממה להיזהר : חלק מהלקוחות נרתעים מלהירשם לתוכנית תחזוקה מכיוון שהם לא מבינים את היתרונות של השירות. כל מה שהם רואים זה עלויות חוזרות, אז אתה צריך לוודא שהם מבינים את הערך שהם יקבלו, ואת המלכודות שהם יתמודדו איתם בלי השירות הזה.
  • שיטות עבודה מומלצות : השגת התחייבויות שירות סופית בתחילת הפרויקט היא הטובה ביותר, אבל אם זה לא קרה, זה הזמן לעשות זאת. ללא קשר אם הלקוח מסכים לתוכנית תחזוקה או לא, הודע לו כעת כיצד התמיכה ממך תעבוד בעתיד. הקפד לציין עלויות שעתיות, ציפיות זמן ודרכי יצירת קשר. להבטיח שהלקוח מבין את המציאות של תמיכה בזמן היא קריטית. אם אינכם מתכננים להציע תמיכה 24/7, זה הזמן להבהיר זאת ללקוח.

המשך הקשר עם הלקוח לאחר מסירת האתר

העתיד עם הלקוח הזה הוא לא רק תמיכה. ישנם שירותים רבים לאחר ההשקה שאתה יכול לספק, ואתה עשוי להפיק יתרונות רבים מאוחר יותר על ידי שמירה על קשר עם הלקוח.

  • חשיבות: אם אתה מקווה לעבוד עם הלקוח שוב על פרויקטים חדשים, או מעוניין לקבל עסק הפניה מלקוח זה, יצירת רושם טוב בשלב זה הוא קריטי.
  • ממה להיזהר : קל לשכוח מלקוח ברגע שהלקוח הבא והפרויקט הבא ממלאים לך מקום בראש. כדי להימנע מבעיית "השקה ושכח" זו, צור תהליכים אוטומטיים כדי להזכיר לך את הלקוח ולהזכיר לך אותך, זמן רב מראש.
  • שיטות עבודה מומלצות : הגדר תזכורות CRM או יומן במרווחי זמן שונים בעתיד כדי ליצור קשר עם הלקוח שלך. זה עשוי לכלול שילוב של ברכות חברתיות/חג והצעות מכירות. כשאתה יוצר קשר עם הלקוח שלך מאוחר יותר, הקפד ליידע אותו שאתה רוצה להיכנס איתו כדי לראות איך הדברים הולכים עם האתר שלו. יש לקוות שזה ייתן להם השראה להעיר שלמרות שהדברים הולכים כשורה, הם יכולים להשתמש בעזרתך עם כמה רעיונות שהיו להם להרחבת האתר.

במסמך המסירה, עליך לתת להם רשימה מהירה של שירותים שתוכל לספק עבורם בעתיד, במיוחד אם אתה מציע יותר מעיצוב אתרים. אולי אתה יכול לעזור להם עם שירותי נישה אחרים לעיצוב אתרים כגון מסחר אלקטרוני, קידום אתרים, שיווק תוכן, עיצוב גרפי, מדיה חברתית וכן הלאה, אבל אם הם לא מודעים לכך שאתה מנוסה בתחומים אלה, אולי הם לא יחשבו לעשות לבקש את עזרתך. אם הם רואים את זה כאן במסמך, יהיה לך סיכוי גדול יותר להרוויח יותר מהעסק שלהם מאוחר יותר.

טיפ נוסף : לפעמים זה יכול להיות קשה למצוא עבודה בעיצוב אתרים. היו נועזים מראש ולמעשה בקשו הפניות. זה הזמן המושלם לכלול בקשה קצרה, לבקש מהלקוח להפנות אליך חברים או שותפים עסקיים לפרויקטים משלהם. מפה לאוזן היא הדרך מספר אחת שרוב המעצבים מייצרים לידים חדשים, אז ודא שהלקוח שלך יודע שאתה רוצה הפניות. אתה יכול אפילו לספק להם קישור שמוביל לתיק העיצוב שלך, מה שמקל עליהם מאוד לשתף עם חברים ומקורבים שלהם.

ביצוע מדריך זה להעברת אתר ללקוח שלך ישיג מספר מטרות חשובות:

  1. זה יהפוך את תהליך היציאה למטוס קל ליישום.
  2. זה יגרום ללקוח להרגיש כאילו הוא היה חכם לבחור בך כי נתת שירות מקצועי ונתת לו מידע חיוני.
  3. זה ימנע בקשות תמיכה מיותרות בהמשך, אבל גם יעזור ליצור פרויקטים חדשים או להביא לקוחות חדשים בעתיד.

בהצלחה עם מסירת האתר שלך, ואם יש לך תהליכים נוספים שאתה עוקב אחריהם באופן שוטף בעת מסירת אתר ללקוח, הודע לנו בהערות למטה.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button