כיצד להגביר את המעורבות עם תוכניות נאמנות לקוחות
לקוחות נאמנים הם נשמת אפו של כל עסק בר קיימא. למה? זה עולה פחות להעסיק לקוחות קיימים מאשר לרכוש חדשים. ליתר דיוק, זה עולה פי 5-25 יותר להשיג לקוחות חדשים מאשר לשמור על ישנים.
עם זאת, בניית נאמנות עם הלקוחות שלך אינה הישג קל במרחב עסקי תחרותי.
ישנן דרכים שונות לבנות נאמנות עם הלקוחות שלך. חלקם כוללים שיפור חווית הלקוח, שיתוף ביקורות חיוביות של לקוחות או מתן ערך מוסף כמו התקנה בחינם המוצעת על ידי ספקי אינטרנט רבים כמו Charter Cable, למשל.
אחת השיטות היעילות ביותר היא להגביר את המעורבות בתוכניות נאמנות לקוחות. זה מה שנדון בפוסט הזה.
אז הנה הצצה למה שאשתף אתכם בפוסט הזה:
- מה הן בכלל תוכניות נאמנות לקוחות?
- היתרונות של תוכניות נאמנות לקוחות?
- טיפים להקמת תוכנית נאמנות לקוחות
- 7 תוכנית נאמנות לקוחות מעוררת השראה שתוכל להעתיק
מה עוסקות בתוכניות נאמנות לקוחות?
תוכנית נאמנות לקוחות היא אסטרטגיית שימור לקוחות מובנית השואפת לתגמל לקוחות.
מטרתו היא לעודד את הלקוחות שלך להמשיך לקנות מהמותג שלך ולא מהמתחרים שלך. כמו כן, זה עוזר לבנות אמון בין המותג שלך ללקוחות שלך.
תוכניות נאמנות אינן חדשות. על פי דיווח של Accenture, יותר מ-90% מהחברות מפעילות תוכנית אחת או יותר בכל זמן נתון.
אבל, האם תוכניות נאמנות באמת יעילות? או סתם פופולרי?
האמת היא שהם יעילים!
רוצה הוכחה?
- הכללת תוכנית נאמנות עשויה להגדיל את ערך ההזמנה הממוצע של החנות המקוונת שלך ב-319%.
- 73% מהצרכנים מוכנים להמליץ על מותגים עם תוכנית נאמנות טובה.
- פחות מ-8% מהצרכנים אומרים שהתגמולים אינם משפיעים על החלטות הקנייה שלהם.
- 75% מהצרכנים אומרים שהם יבצעו רכישה נוספת אם יקבלו פרס על קנייה ממותג.
- 62% מהדמוגרפיה מהדור ה-Z מושפעים מאוד מתוכניות נאמנות.
הרעיון מאחורי תוכניות נאמנות הוא שככל שהלקוח שלך יקנה ממך יותר, כך הם יקבלו יותר תגמולים. זה מעודד מעורבות מתמשכת עם המותג שלך, ומגדיל את ההמרות.
בדרך כלל, לקוחות מצטרפים לתוכניות נאמנות על ידי שליחת הפרטים האישיים ופרטי ההתקשרות שלהם למותג. לאחר מכן, ניתן להקצות להם קוד ייחודי או מזהה חברות שבאמצעותו הם יכולים לתבוע את התגמולים שלהם.
תוכניות נאמנות לא רק מתגמלות לקוחות; הם גם מספקים לך המון תובנות ונתונים לצרכנים.
אילו הטבות מציעות תוכניות נאמנות לקוחות?
מכיוון שהמרחב העסקי נעשה תחרותי יותר, להציע את המוצרים והשירותים שלך במחירים נמוכים יותר כבר לא מספיק.
תוכנית נאמנות לקוחות יכולה לעזור לך להקדים את המתחרים.
עם זאת, תוכניות נאמנות לקוחות נותנות דחיפה לעסק שלך בדרכים הבאות:
- תוכניות נאמנות לקוחות עוזרות לך לפתח קשרים חזקים עם הלקוחות שלך. וככל שהקשר הזה חזק יותר, כך שיעור ההמרה שלך יהיה טוב יותר.
- תוכניות נאמנות לקוחות נותנות לך תובנות לגבי התנהגות הלקוחות.
- עם התובנות שאתה מייצר מתוכנית נאמנות לקוחות, אתה יכול לשפר את שביעות רצון הלקוחות.
- זה מעודד את הלקוחות הקיימים שלך להמליץ על המותג שלך למעגל החברתי שלהם.
- זה מניב מכירות מוגברות לעסק שלך.
- זוהי דרך מצוינת להראות ללקוחות שלך הכרת תודה על מעורבותם בעבר עם המותג שלך.
טיפים להקמת תוכנית נאמנות לקוחות
כדי לגרום לתוכנית נאמנות לקוחות לעבוד עבורך, חשוב שתהיה אסטרטגי לגביה. אחרת, אתה עלול בסופו של דבר לתת דברים טובים בשם תגמול הלקוחות שלך ולקבל קופסה גדולה של כלום בחזרה.
הנה כמה טיפים שבאמת יעזרו:
1. קדם את תוכנית נאמנות הלקוחות שלך
אם הלקוחות שלך לא יודעים על תוכנית הנאמנות שלך, ייתכן שהיא לא קיימת. לכן, לא יזיק להשקיע כמה משאבים בקידום תוכנית הנאמנות שלך כדי שהלקוחות שלך יהיו מודעים לכך.
האתר שלך הוא מקום מצוין להתחיל בו את המבצעים שלך. איך להתנהל בנושא? השתמש באדוריק.
לאדוריק יש המון תכונות עוצמתיות ומרגשות שמאפשרות לך לקדם את מסעות הפרסום השיווקיים שלך באתר שלך בצורה חלקה, מבלי להשפיע על חווית המשתמש שלך.
Adoric מגיע עם למעלה מ-1600 תבניות קמפיין אטרקטיביות. הם כוללים תיבות קופצות, סורגים צפים או סרגלי צד, ותוכל להשתמש בכל אחד מהם כדי לקדם את תוכנית הנאמנות שלך באתר האינטרנט שלך.
יש לו גם עורך גרירה ושחרור שבו אתה יכול להשתמש כדי להתאים אישית כל תבנית שתבחר, בדיוק כמו שאתה רוצה. לחלופין, תוכל להשתמש בו כדי לבנות את מסע הפרסום שלך מאפס מבלי להשתמש בתבנית.
כל שעליך לעשות הוא לגרור מהמחשב אלמנטים עיצוביים כמו סמלים, תמונות וכו' ושחרר אותם לאזור הקנבס המוצג למטה. לא תצטרך לכתוב שורת קוד אחת כדי לעשות את זה.
מכיוון שיותר אנשים משתמשים במכשירים הניידים שלהם כדי לגלוש באינטרנט, תצטרך לוודא שהקמפיין שלך רספונסיבי במכשיר נייד. למרבה המזל, עורך הגרירה והשחרור שלנו מקל עליך ליצור קמפיינים שיווקיים מותאמים לנייד.
תוכנית נאמנות יכולה להיות גם הזדמנות ליצור לידים חדשים, גם אם זו לא המטרה העיקרית שלך. כאשר המבקרים הראשונים הללו נוחתים באתר האינטרנט שלך, תצטרך להוסיף אותם לרשימת אנשי הקשר שלך כדי שתוכל ליצור איתם קשר לאחר מכן. אדוריק יכולה לעזור לך גם בזה.
רוצה להתחיל לחקור את אדוריק? הרשם בחינם.
2. קבע את היעדים העסקיים שלך
הדבר הראשון שעליך לעשות בעת הקמת תוכנית נאמנות לקוחות הוא לעשות את בדיקת הנאותות שלך על ידי ביצוע מחקר וניתוח היבטים חשובים של העסק שלך. זה יעזור לך לבחור תוכנית נאמנות שתואמת את היעדים העסקיים שלך.
נתח את הגודל והסוג של העסק שלך, את היעדים העסקיים שלך ואת התקציב שלך. זה יעזור לך להחליט איזה סוג של תוכנית נאמנות אפשרית עבור המותג שלך.
לכו צעד קדימה על ידי בניית מפת מסע הלקוח. זה יעזור לך להבין את הלקוחות שלך.
אחרי הכל, תוכנית הנאמנות שלך יכולה להצליח רק אם היא פונה ללקוחות שלך.
כיצד ליצור מפת מסע לקוח
אם אספת נתונים על הלקוחות שלך, חפור בארכיונים שלך וחפש מגמות בהתנהגות וציפיות הלקוחות. כמו כן, למד את מגמות השוק הנוכחיות.
אם לא אספת נתוני לקוחות, אתה יכול להגדיר סקר באתר האינטרנט שלך באמצעות כלים כמו Survey Monkey, Zoho, Survey Gizmo וכו'. אתה יכול גם לערוך סקר במדיה החברתית כדי לקבל את המידע הנדרש.
3. השתמש בשם יצירתי עבור תוכנית נאמנות הלקוחות שלך
אל תקראו לזה סתם "תוכנית נאמנות". להיות יצירתי. תן לתוכנית הנאמנות שלך שם שיעורר סקרנות והתרגשות מצד הלקוחות שלך. זה גם צריך להיות נבדל מתוכניות נאמנות אחרות שהם עשויים להיות חלק מהן.
בחר שם שהלקוחות שלך יתחברו אליו היטב.
חשבו על שם שמהדהד עם המותג, התעשייה או הלקוחות שלכם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לאמץ שם שמתאר ערכי מותג שהלקוחות שלך חולקים.
31 דרכים להגביר את המודעות למותג
4. הקל על הלקוחות שלך להשתתף
ככלל אצבע, הקל על הלקוחות שלך להשתתף בתוכנית הנאמנות שלך. גם להקל עליהם לממש את התגמולים שלהם.
זה לא נעצר רק בשלב ההרשמה. הכללים שלך צריכים להיות קלים להבנה. הלקוחות שלך צריכים גם למצוא שקל לעקוב אחר תגמולים ולממש אותם כדי למנוע איבוד עניין בתוכנית הנאמנות שלך.
5. הפוך את התגמולים שלך למרכזי לקוחות
הקמת תוכנית נאמנות אינה מספיקה. זה חייב לפנות ללקוחות שלך. אחת הדרכים לעשות זאת היא לשקול את העדפות הלקוחות שלך בעת ההחלטה על התגמולים לחלק.
נתח את הצרכים הייחודיים של הלקוחות שלך והתנהגויות הקנייה והשתמש במידע זה כמדריך לקבלת החלטה זו.
זו הדרך הטובה ביותר להניע את הלקוחות שלך להשתתף בתוכנית הנאמנות שלך.
אם אתה חושב שהלקוחות שלך עלולים להמעיט בערכו של המוצרים שלך אם תיתן להם הנחות, שקול להציע במקום תגמול לא כספי.
לסיכום, תגמולים ממוקדי לקוח מבדילים אותך מתוכניות נאמנות אחרות בחוץ ועוזרים לך ליצור נאמנות מתמשכת למותג מהלקוחות שלך.
6. הגדר יעדים ועקוב אחריהם
בדיוק כמו כל מאמץ שיווקי אחר, אל תשיקו תוכנית נאמנות מבלי להגדיר קודם יעדים.
הגדרת יעדים תעזור לך לדעת אילו תגמולים עובדים ואיזה לא. זה גם מאפשר לך לעקוב אחר הביצועים הכלליים של תוכנית הנאמנות שלך. בנוסף, זה עוזר לך לדעת בבירור אם זה משפיע באופן חיובי על השורה התחתונה שלך.
אל תפסיקו בהגדרת יעדים; לשים אמצעים כדי לעקוב אחריהם. אתה יכול להשתמש בתוכנת CRM כדי לעשות זאת.
מדדים שחשוב לשים לב אליהם הם שיעורי שימור הלקוחות שלך, שיעור ההמרה, שיעור הנטישה וציון המקדם נטו (המידה שבה אנשים צפויים להמליץ על המותג שלך לעמיתיהם).
7 תוכניות נאמנות לקוחות מעוררות השראה שתוכלו להעתיק
ישנם סוגים שונים של תוכניות נאמנות.
חלק מתגמלים לקוחות על הפניית קונים אחרים. אחרים מתגמלים אותם רק על ביצוע רכישה.
ובמקרים מסוימים, שני המאמצים מתוגמלים. עליך לבחור אילו מהם עובדים הכי טוב עבור העסק שלך ולרוץ איתו.
צריך קצת השראה? הנה כמה דוגמאות שכדאי להעתיק:
1. Domino's Pizza (תוכנית נאמנות מבוססת נקודות)
תוכנית הנאמנות של Domino's היא דוגמה טיפוסית לתוכנית נאמנות מבוססת נקודות. זהו הסוג הפופולרי ביותר של תוכנית נאמנות לקוחות שקיימת.
זה מתויג "Piece of the Pie Rewards". השם הזה בהחלט עושה רושם, לא?
תוכנית הנאמנות של Domino's כוללת תגמול ללקוחות ב-10 נקודות עבור כל הזמנה שהם מבצעים בטלפון, באפליקציה שלה או באופן אישי.
לקוחות שנרשמים לתוכנית הנאמנות שלה נהנים גם מהטבות נוספות כמו מבצעים ומבצעים מיוחדים.
2. Fruce (תוכנית נאמנות מבוססת נקודות)
Fruce הוא עסק קטן למשקאות שבסיסו בסינגפור. כמותג חדש יחסית, הם רצו לבסס נאמנות לקוחות. הם עשו זאת על ידי הקמת תוכנית נאמנות המאפשרת ללקוח להרוויח בול אחד על כל משקה שהוא קונה. עם עשרים בולים, הם יכולים לממש כוס משקה חינם.
מָקוֹר
לפי CandyBar, 70% מהלקוחות של Fruce הם לקוחות נאמנים עם 2 ביקורים או יותר. 1 מכל 2 לקוחות ביצע 4 ביקורים או יותר.
אם חיפשת דוגמה לתוכנית נאמנות לעסקים קטנים, יש לך את זה!
3. בארנס אנד נובל (תוכנית נאמנות מבוססת חברות בתשלום)
בארנס אנד נובל מפעילה תוכנית נאמנות מבוססת חברות בתשלום שבה לקוחות נאמנים מתוגמלים בהטבות בלעדיות.
תוכניות נאמנות בתשלום דורשות מהלקוחות לשלם סכום כסף קבוע פעם אחת או מעת לעת כדי להיות חלק ממועדון חברות.
אבל איך בארנס ונובלס שכנעו לקוחות להצטרף למועדון שלהם?
הם פשוט דאגו שהיתרונות עולים על עלות המנוי של 25$ בלבד.
עבור חובב ספרים, היתרונות בהחלט עולים על עלות החברות.
כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר מתוכניות בתשלום, פנה ללקוחות קיימים שכבר מכירים את הערך שהמותג שלך מציע. לקוחות חדשים עשויים שלא לשלם בקלות עבור תוכנית נאמנות אלא אם הם בטוחים בהטבות שהם יקבלו ממנה.
4. Sephora (תוכנית נאמנות מדורגת)
תוכנית Beauty Insider של Sephora היא אחת מתוכניות הנאמנות המוצלחות ביותר שקיימות. אתה יכול לדעת מהכוח החברות שלה של למעלה מ-25 מיליון לקוחות נאמנים. יתרה מכך, תוכנית הנאמנות שלה חרשה כ-80% מהמכירות שלה ב-2018.
יש לו מערכת תלת-שכבתית של תגמולים והוא גם מבוסס נקודות. ככל שהלקוחות מוציאים יותר, הם צוברים נקודות ועוברים במעלה השכבות של תוכנית הנאמנות. לאחר מכן, הלקוחות זכאים להטבות בלעדיות על סמך הרמה שבה הם נמצאים.
אולי החלק המרגש ביותר בתוכנית הנאמנות של Sephora הוא שהיא מאפשרת לחברים לבחור כיצד לממש את הנקודות שלהם. כמובן שמצורפים לזה תנאים והגבלות.
גמישות זו הופכת את תוכנית הנאמנות של Sephora לממוקדת בלקוחות ויכולה בקלות להגביר את המעורבות בקרב לקוחותיה.
Sephora גם יצרה קהילה שבה חברי תוכנית הנאמנות שלה יכולים ליצור אינטראקציה זה עם זה ולתת משוב למותג. מקהילה זו, הם מקבלים תובנות חשובות של לקוחות שימושיות לפיתוח מוצרים עתידי ולשיפור חווית הלקוח.
5. The Body Shop (תוכנית נאמנות מבוססת ערך)
תוכנית הנאמנות של הבודי שופ חורגת מעט מהמקובל. היא לא רק מעניקה ללקוחותיה הנחות; זה גם מאפשר להם לתרום את הרווחים שלהם לצדקה.
על ידי מתן אפשרות ללקוחות שלהם לתת לצדקה, הם מודיעים ללקוחות שלהם שהם לא עוסקים רק בכסף וברווחים.
כאשר הלקוחות שלך רואים שהמותג שלך חולק איתם את אותם ערכים, סביר יותר שהם יבטחו בך וימשיכו לקנות ממך. בניית תוכנית נאמנות המבוססת על ערכים משותפים מהווה הזדמנות לפתח מערכת יחסים עמוקה יותר עם הלקוחות.
6. Marvel (תוכנית נאמנות מבוססת נקודות/שכבות)
מארוול, מפיקי סרטי גיבורי העל, מנהלים תוכנית נאמנות מבוססת נקודות שמתגמלת מעריצים על דברים שהם כבר עושים. חלק מהפעילויות הללו כוללות מעורבות עם המותג במדיה החברתית, קריאת תוכן באתר האינטרנט שלהם, עריכת סקרים וכו'.
עם הנקודות האלה, מעריצים יכולים לממש פריטים ממותגים מהחנות של מארוול. התגמולים האלה מושלמים עבור מעריצי מארוול מושבעים ומטפחים בקלות נאמנות ביניהם.
בנוסף לתגמול המעריצים שלה בנקודות, היא גם מפעילה מערכת מדורגת המציעה הטבות בלעדיות נוספות כמו מתנות יום הולדת, גישה להנחות מיוחדות ותוכן בלעדי וכו'.
מעריצים משיגים את הרמות הללו כשהם ממשיכים לעסוק במותג. בדרך זו, מארוול מעודדת את המעריצים שלה לעסוק במותג שלהם אפילו יותר.
7. נייקי (תוכנית נאמנות מבוססת התקדמות)
התקדמות היא טריגר פסיכולוגי חיובי שיכול להניע אנשים לפעולה. נייקי ממנפת זאת בתוכנית הנאמנות שלה ובונה אותה סביב התקדמות בפעילויות ספציפיות שפונות ללקוחותיה.
Nike Run Club ו- Nike Training Club הם קטעים שונים של תוכנית הנאמנות שלה עם אפליקציות נפרדות הפונות ללקוחותיה.
תוכנית הנאמנות של נייקי מתגמלת לקוחות בתגים, משלוח חינם, מתנות יום הולדת, מבצעים מיוחדים, גישה בלעדית למוצרים חדשים וכו'.
סוג זה של תוכנית נאמנות מאפשרת לך לשלב את המותג שלך באורח החיים של הלקוחות שלך. על ידי כך, תפתח מערכת יחסים חזקה עם הלקוחות שלך.
סיכום
תוכניות נאמנות לקוחות עוזרות לך לבנות נאמנות לקוחות רבות. הקמת אחד לא צריך להיות מסובך.
אני מאמין שעם כל מה ששיתפתי אתכם בפוסט הזה, הקמת תוכנית נאמנות לקוחות מוצלחת כבר לא תהיה בעיה גדולה עבורכם.
מוכנים לקחת את אדוריק לסיבוב? הירשם לחשבון בחינם מיד!
נסה את Adoric בחינם