רעיונות עסקיים

איך לכתוב תקציר אתר נהדר + תבנית חינם

טְעִינָה…
    `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "name": name, "url": url }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '

'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });

התחלת פרויקט עיצוב אתרים ברגל ימין יכולה להיות משימה מורכבת ללא מערכות ניהול פרויקטים אפקטיביות במקום. בין אם אתה מקצוען אינטרנט שמקבל לקוח חדש לבניית אתרים או עסק המעוניין לשכור סוכנות ליצירת האתר שלך, חשוב לזהות מכשולים בשלב מוקדם, כמו גם להסכים על היעדים הכוללים, התוצרים והתוצאות הצפויות של הפרויקט.

על ידי שימוש בתקציר אתר, תוכל להשיג את המטרות הללו ועוד. מתאר של מה יכסה הפרויקט יכול לאפשר לך להיות מאורגן יותר, להישאר במסלול ולדבוק בתקציב שלך. זה גם מספק דרך למנוע זחילת היקף ולנהל ציפיות.

במאמר זה, נחקור בפירוט מהו בריף עיצוב אתרים ומדוע הוא חשוב לכל המעורבים ביצירת אתר חדש. אנו גם נסקור איך אתה יכול ליצור אחד. בואו לצלול פנימה!

הורד תבנית קיצור לאתר

מה זה תמצית עיצוב אתרים?

תקציר עיצוב אתר מתאר את תהליך עיצוב האתר, הדרישות ולוחות הזמנים. מטרתו היא לספק לשני הצדדים הבנה ברורה של הצפוי מבחינת זרימת העבודה של הפרויקט, התוצרים והשירותים שלאחר ההשקה.

הבריף מספק ללקוחות גם אומדן מדויק יותר של הוצאות כספיות ולוחות זמנים. זו תוצאה של זיהוי כל הדרישות והתוצרים העיקריים בשלב מוקדם של התהליך.

למי כדאי ליצור בריף עיצוב אתרים?

בריף עיצוב אתרים נוצר בדרך כלל על ידי העסק, לאחר חתימה על חוזה עם הלקוח עיצוב אתרים. חשוב לזהות כמה פיסות מידע מרכזיות שיכולות לעזור לפרויקט שלך להישאר במסלול ובמסגרת התקציב. הם יכולים להיכתב גם על ידי מקצועני אינטרנט המציעים לבנות אתרים עבור לקוחות חדשים, אם כי במקרים אלה, המסמך המתקבל נקרא הצעת עיצוב אתרים.

למעשה, כל בעלי העניין הרלוונטיים בפרויקט אתר אינטרנט יכולים להשתתף ביצירת הבריף. עם זאת, רוב העבודה צריכה להיות על הלקוח.

הבריף יכול לשמש ככלי לניהול פרויקטים לשמירה על מסלול העבודה וניהול הציפיות. כפי שכבר ציינו, זה גם יכול לסייע במניעת זחילת היקף, שהיא הרחבה לא מכוונת של היקף הפרויקט ומטרותיו מעבר למה שהוסכם עליו במקור.

ודא שאתה מכסה את כל הבסיסים שלך על ידי יצירת הצעה מקיפה לעיצוב אתרים

כיצד ליצור תקציר לאתר

על מנת שבריף עיצוב אתרים יהיה יעיל, הוא צריך להיות יסודי וברור. אינך רוצה להשאיר מקום לפרשנות שגויה, מכיוון שהדבר עלול להוביל לתיקוני פרויקט שגוזלים יותר זמן וכסף.

להלן 10 נקודות שחשוב לכלול כדי שמעצב האינטרנט יוכל ליצור מוצר סופי מספיק. חשוב לכסות את כולם ללא קשר למי שכותב את הבריף.

1. ספק תיאור של העסק/החברה שהאתר מיועד

אחד הפרטים החשובים שהבריף שלך צריך לכסות הוא פרופיל חברה או סקירה עסקית. זהו המפתח לעזור לכל צוות העיצוב להכיר את המותג ואת ערכיו, ייעודו וחזונו – כל אלה יקבעו את הכיוון ואת היעדים העסקיים של הפרויקט.

יש לכלול כאן גם רשימה של בעלי עניין הליבה. זה מועיל במיוחד כדי לדעת למי לפנות עבור תוצרים ספציפיים שעשויים להידרש כדי לקדם את הפרויקט, כמו גם להגיב אם מתעוררות בעיות כלשהן.

כמו כן, תרצה לכלול תוכניות לצמיחה עתידית, מכיוון שזה יכול לאפשר לצוות העיצוב להציב בסיס מוקדם לשינויים הצפויים.

2. העלה סקירה כללית של אתר/פרויקט

לאחר מכן, תרצה להגדיר את היקף הפרויקט שלך ואת כל התוצרים שלו. רקע נרחב על המוצר הסופי יבטיח שכולם יהיו מודעים לחלוטין למה שכרוך בהצלחתו. כמה דוגמאות למה שתכיל סקירה כללית זו כוללות:

  • בין אם הפרויקט הוא עיצוב מחדש של אתר אינטרנט או אתר חדש שייבנה מהיסוד
  • כל התוצרים הצפויים, כולל האתר וכן כל נכס נוסף (כגון לוגו, כתובת אימייל מותאמת אישית או תוכן)
  • מכשולים פוטנציאליים שעלולים להיווצר וכיצד יטופלו
  • כמה פרטים על מה שלא במסגרת הפרויקט הזה
  • מידת המעורבות שהלקוח מצפה שתהיה בתהליך העיצוב

כמו כן, תרצה לכלול מידע על הטון או הקול של תוכן האתר, הן עבור טקסט והן עבור חזותיים. לבסוף, תרצה לספק כל פריט ספציפי הקשור למיתוג של הלקוח, כמו גם רשימה של כל פונקציונליות מפתח שהאתר צריך.

לדוגמה, תצטרך לקבוע תכונות חשובות שנדרשות כדי להפוך את העיצוב למנצח. זה יכול להיות כפתורי קריאה לפעולה (CTA), שילוב מדיה חברתית, או אפילו טופס יצירת קשר פשוט.

3. הגדר את מטרות הפרויקט

ברגע שיש לך הבנה ברורה מה כולל הפרויקט, אתה רוצה לברר את מטרות האתר או את הבעיות שהוא צפוי לפתור. זה יבטיח שהעיצוב יהיה אפקטיבי, יישאר בטווח, ויתמקד במה שהכי חשוב ללקוח.

כמה יעדים שהלקוח עשוי לרצות שהאתר שלו ישיג עשויים לכלול:

  • הגבר את המודעות למותג
  • שפר את הנוכחות באינטרנט עם אתר רספונסיבי ונגיש
  • הגדל את המנויים והמכירות
  • יצירת לידים ופניות
  • הפוך למקור מידע מרכזי באמצעות בלוג, תיעוד או למידה מתוקשבת

ייתכן שיהיה חשוב לכלול גם קטע על האתר הקודם או הנוכחי (אם יש אתר קיים). אתה יכול לשתף מה עבד או לא, כך שהעיצוב החדש יכול להשתפר על הישן.

משהו שכדאי לציין כאן הוא שאולי חשוב להגדיר מעקב אחר ביצועים. לדוגמה, ניתן להגדיר כלי כגון Google Analytics למדידת מדדים רלוונטיים על מנת להעריך את הצלחת האסטרטגיה השיווקית של הלקוח שלך.

4. זהה את קהל היעד של האתר

לאחר מכן, תרצה לזהות את משתמש הקצה האידיאלי עבור האתר. זה יכלול איסוף דמוגרפיה, פירמוגרפיה ופסיכוגרפיה. אלה עשויים לכלול גיל, מגדר, ערכים, תואר עבודה, הרגלי צריכת מדיה ופרטים רלוונטיים אחרים שעשויים לשפוך אור על מה שעשוי להדהד אותם הכי הרבה.

הבנה ברורה של מידע זה תאפשר לך לעצב אתר המכוון ביעילות לקהל היעד שלו. תצטרך לשים לב שאם ללקוח שלך אין מידע זה זמין, ייתכן שיהיה עליך לרכוש אותו בעצמך. זה יכול לתת לך הזדמנות למכור את שירותי מחקר המשתמשים שלך.

5. מתחרים במחקר

זה גם חכם להכיר את המתחרים של הלקוח שלך. זה יכול לעזור לך להגדיר תכונות ליבה כדי לייחד את האתר החדש. אתה יכול להתחיל בבדיקת האתרים שלהם כדי להבין את העסקים שלהם ואת נקודות המכירה הייחודיות שלהם. תרצה לשים לב מה הם עושים נכון או לא נכון.

ציון נקודות כאב של לקוחות שהמתחרים לא הצליחו לטפל בהם נותן לך הזדמנות לפתור את הבעיות הללו בעיצוב שלך. כמו כן, תרצה לכלול תחומי עניין מסוימים כגון פונקציונליות מפתח. לבסוף, אל תשכח לספק קישורים והערות התייחסות כדי ששום דבר לא יהיה מעורפל.

6. רשום את דרישות העיצוב והמפרט

הכללת כל הדרישות והמפרטים הטכניים הרלוונטיים מראש יכולה לחסוך לך מספר סבבים של תיקונים בעתיד. זה גם יכול לעזור לך להימנע מזחילת היקף ולחסוך ללקוח כל עלויות נוספות.

כמה פריטים שיש לשלב כאן כוללים אישורי התחברות לאתר, ניהול רישום משתמשים ועוד. תכונות כגון אלה ייקבעו במידה מסוימת לפי סוג האתר שאתה בונה. לדוגמה, בריף שנוצר עבור אתר מסחר אלקטרוני עשוי לרשום גם קטגוריות וגרסאות מוצרים, שיטות תשלום, קודי הנחה, עלויות משלוח וכן הלאה.

כמו כן, חשוב לכלול מדריכי סגנון פנימיים של המותג. זה לא רק חוסך לך את הצורך לבצע שינויים נרחבים בעתיד, אלא גם יכול לעזור לך לשמור על עקביות המיתוג בכל העיצוב.

7. צור ציר זמן או לוח זמנים לפרויקט

ייתכן שציר זמן לא יהיה חשוב ופרויקט יכול להימשך כל זמן שהוא צריך. עם זאת, זהו חריג ולא נורמה. לכן, חשוב לקבוע לוח זמנים ולהתייחס למקרים ועיכובים.

ידיעת לוח הזמנים מראש יכולה לעזור לצוות שלך לתכנן טוב יותר כיצד להשתמש במשאבים הזמינים במהלך תקופת הפיתוח. דבר אחד חשוב לציין הוא שלוח הזמנים שלך צריך להיות ריאלי. אתה לא רוצה להגדיר ציפיות לעיצוב אתר מלא תוך שבועיים אם אתה לא יכול לספק מוצר סופי איכותי בזמן זה.

8. הגדר תקציב עיצוב אתרים

עלות בניית אתר היא תוספת חשובה מאוד לבריף. זה משפיע על כמה היבטים של הפרויקט, כולל אילו סוגי כלים ישמשו לבניית האתר וההיקף הכולל.

לדוגמה, אם התקציב שלך נמוך, האתר שלך עשוי להיות קצת יותר בסיסי ולהסתמך יותר על תבניות. המשמעות יכולה להיות שימוש במערכת ניהול תוכן (CMS) או בונה אתרים.

עם זאת, אם אתה יכול להשקיע יותר כסף בשביל זה, הצוות שלך יכול לבזבז זמן על עיצוב מורכב או שירותים מתקדמים, כגון פתרונות מותאמים אישית.

9. ציין את תוצרי הפרויקט

אחת המטרות החשובות ביותר של בריף אתר היא לשמור על כולם באותו עמוד לגבי הצפוי. המשמעות היא שתרצה לכלול את כל התוצרים המוסכמים.

זה כולל את האתר עצמו, כמו גם כל סוג של תוכן כגון פוסטים בבלוג או תיאורי מקרה. אחרי הכל, עיכובים כאן יכולים להשפיע על השקת האתר. זה גם צריך להיות ברור מי אחראי על קופירייטינג וסוגים אחרים של תוצרים, כך שקל להגיע מוקדם ולעקוף כל בעיה פוטנציאלית.

כשזה מגיע לתוכן אתר, כדאי לדעת אם הלקוח שלך מצפה שהוא יהיה מותאם לקידום אתרים. זו הזדמנות למכור את השירותים שלך בתחום זה. לדוגמה, ייתכן שהם אפילו לא מודעים לחשיבות של הקמת מפת אתר עבור האתר המוגמר, או בקיאים בהזדמנויות שיווק מקוונות כגון קמפיינים של תשלום לפי קליק (PPC).

למרות שסביר להניח שכללת את התוצרים שלך בקטע סקירת הפרויקט, כדאי לפרט אותם שוב. הגדרת סעיפים אלו היא המפתח לביסוס ותחזוקת היקף הפרויקט, כמו גם התקציב.

10. דנו כיצד תטפלו באירוח ובתחזוקה

לקוחות עיצוב אתרים נותנים לרוב לסוכנויות העיצוב שלהם לטפל באחסון ותחזוקה של האתרים שלהם. באופן כללי, לאנשי מקצוע בתעשייה תהיה הבנה טובה יותר של אילו משאבים זמינים ואילו שירותים יתאימו בצורה הטובה ביותר.

כמה מידע מרכזי שיש להוסיף לחלק זה של תקציר עיצוב אתרים כולל מי יהיה אחראי על רכישת שם הדומיין והאירוח, כמו גם כמה תמיכה מתמשכת הלקוח מצפה מהמעצב.

אם אתה מזמין אתר אבל רוצה לעשות סידורי אירוח משלך, תצטרך לכלול את זה בבריף. לא משנה מי אחראי לכך, חשוב לוודא שהבחירה בספק אחסון תתאים לבניית אתר מהיר ומאובטח.

תבנית קצר לעיצוב אתר

עכשיו כשאתה יודע מה צריך להיכנס לבריף עיצובי, אתה יכול להתחיל להתעסק ביצירת שלך. עם זאת, אם אתה מעדיף, יש לנו תבנית ניתנת להורדה משלנו, שבה אתה יכול להשתמש כפי שהיא, ולמלא את כל המידע הדרוש כנדרש.

לבסוף, אם אתה צריך קצת השראה, בדוק את הדוגמאות היפות האלה בפינטרסט.

הורד תבנית קיצור לאתר

שמור על הפרויקטים שלך על המסלול עם תקציר עיצוב אתר

שימוש בתקציר עיצוב יכול לעזור לך לשמור על הפרויקטים שלך במסלול ובמסגרת התקציב. זה גם מבטיח שלכל המעורבים יש חזון ברור לגבי התוצאה הצפויה, ונותן לך הזדמנות לזהות ולנקוט צעדים כדי להימנע ממכשולים בשלב מוקדם.

בריף צריך להיות מקיף ככל האפשר כדי למנוע הלוך וחזור מיותר עקב אי הבנות או חוסר פירוט. חלק מהפריטים שיש לכלול הם סקירה כללית של העסק שהאתר ישרת, מטרות הפרויקט וקהל היעד שלו.

יש לך שאלות לגבי יצירת תדריך לאתר? ספר לנו בקטע ההערות למטה!

מאמרים קשורים

Back to top button