תוֹכֶן הָעִניָנִים
- `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "שם": שם, "כתובת אתר": כתובת אתר }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '
'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });
התחלת פרויקט עיצוב אתרים חדש יכול להיות מרגש. עם זאת, יש כמה עניינים מעשיים שצריך לקחת בחשבון כדי להקל על תהליך עיצוב חלק. לדוגמה, תרצה לוודא שהתוצרים הסופיים של האתר מתאימים לחלוטין להקשר של החזון, הצהרת המשימה והתיוג של הלקוח שלך.
עריכת רשימה של שאלות שיש לשאול בעת עיצוב אתר מסייעת להבטיח שכל המעורבים בפרויקט חולקים את אותו חזון לגבי התוצרים הסופיים. שאלון לקוחות מסוג זה יכול להיות גם כלי יעיל להגדרת וניהול ציפיות ולהוות בסיס להצעת עיצוב אתרים.
במאמר זה, נדון מהו שאלון עיצוב אתרים, מדוע כדאי ליצור אותו, והשאלות המרכזיות שיש לשאול. אנו גם נספק כמה תבניות שתוכל לבנות עליהן. בואו נתחיל!
תוֹכֶן הָעִניָנִים
- מהו שאלון עיצוב אתר?
- למה אתה צריך שאלון עיצוב אתר?
- כיצד ליצור שאלון עיצוב אתר
- הורד תבנית שאלון עיצוב אתר
- שאל שאלות מעוצבות היטב בשאלון עיצוב אתרים שלך
מהו שאלון עיצוב אתר?
שאלון עיצוב אתרים הוא רשימה של שאלות שמעצב אתרים או סוכנות מעבירים ללקוח פוטנציאלי על מנת להבין טוב יותר את דרישות העסק והעיצוב שלו לפני בניית האתר שלו.
זה קשור קשר הדוק לבריף אתר, שכן השאלות הנשאלות כאן יכולות לשמש כדי להרכיב את המשאב הזה ולהבין טוב יותר מהם התקציב, ציר הזמן וגורמים חשובים אחרים ללקוח.
לפני שתתחיל לעצב אתר אינטרנט, זה חכם לקבל כמה שיותר מידע מראש. זה יכול לספק לך תובנות לגבי קהל היעד והיעדים של הלקוח, להבטיח שהמוצר הסופי שלך ישיג או אפילו יעלה על החזון המקורי שלו.
שים לב ששאלוני עיצוב אתרים שונים באופן משמעותי מטפסים סטנדרטיים, תקשורת דוא"ל ומאמצעים דומים לרכישת מידע. הסיבה לכך היא שהם מותאמים באופן מלא ומכילים שאלות הרלוונטיות ללקוח שלך במקום אחד, מה שמאפשר התייחסות קלה בהמשך הקו.
למה אתה צריך שאלון עיצוב אתר?
המטרה העיקרית של שאלון עיצוב אתר היא לאפשר גם לך וגם ללקוחות שלך לקבל חזון משותף של המוצר הסופי. זה יכול לעזור לך לנסח פרטים כמו המראה והתחושה של האתר, הייעוד והערכים של המותג ועוד. זה עוזר לך ליצור חווית משתמש (UX) טובה יותר עבור קהל היעד.
יצירת רשימה של שאלות עיצוב אתרים ללקוחות יכולה לסייע במניעת בלבול ותקשורת שגויה בינך לבינם. שאילתות מנוסחות היטב יכולות לעזור לך להבחין כראוי ברצונות הלקוחות שלך, ולמנוע אי הבנות שעלולות להוביל בסופו של דבר לסבבים של בקשות לתיקון.
לסיכום, שאלון לקוחות מאפשר לך לחפור עמוק בסיבה האמיתית של צורך באתר חדש, כך שתוכל ליצור עיצוב שמותאם היטב למטרותיהם. על ידי השגת הבנה מוצקה של העסק, הקהל והצרכים של הלקוח שלך, אתה יכול להימנע מבניית אתר אינטרנט מושך מבחינה ויזואלית אך לא מצליח להשיג את מטרותיו.
כיצד ליצור שאלון עיצוב אתר
עריכת רשימת השאלות שלך דורשת דיוק. לפעמים, אפילו תצטרך לנסח מחדש שאילתות מסוימות בצורה שונה כדי להגיע ללב הרצונות והיעדים של הלקוח. כדי לעזור לך להתחיל, ריכזנו עבורך 12 מהשאלות החשובות ביותר שיש לשאול בעת עיצוב אתר.
1. האם אתה רוצה לבנות אתר חדש או לעצב מחדש אתר קיים?
ראשית ברשימה שלנו, שאלה זו עוזרת לך לקבוע אם הפרויקט הוא עיצוב מחדש מלא או שיכלול בניית אתר חדש מהיסוד. זה יכול להיות הצעד הראשון להערכת כמה עבודה תידרש.
לדוגמה, שיפורים באתר קיים עשויים לכלול עדכונים קלים בלבד. במקרה של עיצוב מחדש, האתר הנוכחי יכול לספק שפע של חומר על אהבים או לא אוהבים של הלקוח. כמו כן, תרצה לציין את הבעיות שגרמו לרצון שלהם לעצב מחדש.
2. תאר את העסק שלך בכמה משפטים
שאלה זו יכולה להיות שימושית במיוחד כאשר העסק של הלקוח שלך אינו ברור מיד. אתה יכול להתחיל לחשוף פרטים כמו המוטיבציה שלהם להקמת החברה שלהם, כמו גם החזון, הצהרת המשימה והערכים שלהם.
שאלות אלו יכולות לעזור לך לקבל תובנה לגבי מה שחשוב, לא רק ללקוח, אלא גם לקהל שלו. הם יכולים גם להוכיח ערך אם לקוח ירצה שסיפור המקור שלו יוצג באתר האינטרנט שלו.
סוג העסק שהלקוח שלך מנהל יכול להשפיע גם על חלקים מהעיצוב של הפרויקט, כגון אילו תכונות לכלול, כיצד דפים צריכים להיות מובנים ואיזה תוכן צריך להיות הבולט ביותר. לדוגמה, אם הלקוח שלך הוא צלם, תרצה ליצור אתר צילום שמציג באופן בולט את עבודתו. זה עשוי לדרוש ממך לבנות משהו שדומה יותר ל-lookbook מאתר רגיל.
3. אילו שירותים אתם מציעים?
בשלב הבא, שאלה זו עוסקת בהבנת המוצרים והשירותים של הלקוח שלך, כמו גם המודל העסקי שלו. אתה מחפש לקבל תובנה לגבי סוג האתר שהכי יתאים למותג שלהם ולשירותים שהם מחפשים לקדם.
לדעת אילו מוצרים ושירותים מוצעים מעבר להשגת מידע שטחי. כמעצב אתרים או סוכנות, תרצה להבין את העסק של הלקוח וכיצד הוא עובד. לדוגמה, האם הלקוח שלך מוכר באינטרנט? זה עשוי לדרוש בניית תכונות מסוימות של מסחר אלקטרוני.
לחלופין, אולי הלקוח שלך מחזיק מגזין מנויים מקוון או לוח דרושים מרוכז שבו משתמשים דורשים טופס הרשמה. זה חכם לזהות את דרישות התכונות הללו בשלב מוקדם, מכיוון שהן יכולות לאפשר לך ללמוד עד כמה ציר הזמן או התקציב המוצע מציאותיים.
4. מי קהל היעד שלך?
המטרה של כל אתר היא להיות רלוונטי לקהל שלו, וזה אומר שהוא צריך להיות ממוקד אליהם. מלבד נתונים דמוגרפיים בסיסיים של לקוחות כגון גיל, מגדר ומיקום, תצטרך לדעת פרטים כגון כותרות העבודה שלהם, תעשיות, גדלי חברות וכו'. לדוגמה, אתר שמכוון לאמהות בבית עשוי להשתמש בטון ובסגנון שונים מאלה שמיועדים לספורטאים גברים מקצועיים.
זה גם חכם לשאול האם הלקוח האידיאלי של הלקוח שלך הוא מומחה במוצר או בפתרון שהמותג שלהם מציע, או שמא הוא צריך לקבל השכלה. זה יקבע בחלקו את זרימת המשתמש, כמו גם את סוגי התוצרים שעשויים להיות מעורבים (כגון הדמיות נתונים, מדריכי עזרה וכו').
5. מה מייחד את השירותים שלך?
אפשר להניח שרוב הלקוחות יעדיפו שתעצב אתר שמבדיל אותם מהמתחרים שלהם. אחת הדרכים להשיג זאת היא ללמוד מהי נקודת המכירה הייחודית או היתרון התחרותי שלהם. זה מבטיח שניתן להפוך אותו לחלק מרכזי באתר האינטרנט שלהם. זה יכול להיות משהו פשוט כמו זמני תגובה מעולים לפניות או בעיות של לקוחות.
דוגמאות נוספות כוללות משלוחים מהירים או חינם של מוצרים, הצעת המחירים הזולים ביותר בסביבה, מדיניות החזרה ייחודית ועוד. לדעת מה היתרון התחרותי של הלקוח שלך יכול לעזור לך לשלב אלמנטים שיבטיחו לקהל היעד שלו את ההתרשמות הטובה ביותר מהמותג לאחר ביקורים באתר.
6. אילו תכונות האתר שלך צריך כדי להצליח?
התשובה לשאלה זו תהיה תלויה מאוד בקהל היעד והענף של הלקוח, כמו גם במטרותיו. לדוגמה, ייתכן שהם ירצו להגביר את הנראות של האתר שלהם במנועי חיפוש, להגביר את המכירות, לעודד מעורבות או להגביר את ההרשמות לניוזלטר.
אחת המטרות של שאלון עיצוב אתרים היא לעזור לך להגיע ללב נקודות הכאב של הלקוח שלך, כדי שתוכל לעצב עבורו פתרון יעיל תוך שימוש בעקרונות מפתח של עיצוב אתרים. כמה תשובות לשאלה זו יכולות לכלול:
- כפתורי קריאה לפעולה (CTA).
- צ'אט חי
- שילוב מדיה חברתית
- מהירות תגובה או תאימות בין דפדפנים
הערה: אלמנטור מספקת לך את הכלים להתמודד עם כל אחת מהדרישות הללו בדרכים הפשוטות ביותר.
לפעמים, התשובות לשאלה זו עשויות להיות ברורות. לדוגמה, אם ללקוח שלך יש חנות מסחר אלקטרוני, הוא עשוי להזדקק לדפי מוצר עם תיאורים ברורים, תהליך תשלום חלק, שילובי תשלום, באנרים המדגישים עסקאות והנחות וכן הלאה.
בהתאם לעסק של הלקוח שלך, התשובה עשויה להיות פשוטה כמו טופס יצירת קשר הכולל מקום למשתמשים למלא מספרי טלפון ופרטים אחרים. אלה יכולים לתת לקהל היעד שלהם את הרושם שהם זמינים.
זכור שניתן לנסח שאלה זו מחדש כדי לשאול מה הלקוח מחשיב כמרכיב החשוב ביותר באתר האינטרנט שלו. המטרה שלך היא להגיע ללב מה שהם הכי רוצים לראות באתר שלהם, כמו גם למה שהקהל שלהם צריך.
7. מהם שלושה מהאתרים האהובים עליך (ומדוע)?
אם אינכם מבינים איזה סוג של תכונות האתר והתחושה הכללית שהלקוח שלכם רוצה עבור האתר שלו, תישארו עם אינסוף אפשרויות עיצוב. עם כל כך הרבה אפשרויות, קיים סיכון גבוה יותר שהבחירות שלך לא בהכרח ימלאו את יעדי הלקוח.
בירור לגבי כמה מהאתרים המועדפים על הלקוח יכול לתת לך תחושה של מה מושך אותם ומה הם רואים הכי חשובים. כפי שכבר הזכרנו, לפעמים יהיה צורך לנסח שאלה מחדש במספר דרכים כדי לקבל תשובה מלאה יותר.
דרכים אחרות לשאול שאלה זו כוללות:
- איזה תמונה, מראה או תחושה אתה רוצה שהאתר שלך יצייר?
- אילו תכונות אתה מעריך או לא אוהב באתרי מתחרים?
תרצה לגרום ללקוח שלך להיות ספציפי ככל האפשר בעת תשובה לשאלה זו. זכור שהמשמעות של מילים יכולה להיות סובייקטיבית, ויתכן שהלקוח הממוצע אינו שולט בשפת עיצוב אתרים. לדוגמה, שקול לבקש מהלקוח לפרט למה הם מתכוונים כאשר הם משתמשים במונחים רחבים כגון "נועז", ולהכיר בכך שייתכן שיש להם פרשנות אחרת למשמעות של עיצוב אתרים "מינימליסטי".
אם האתר דורש כמה דפים מיוחדים, כגון דפי מוצר או תצוגה מקדימה, אתה יכול לבקש דוגמאות להתייחסות. כל הפרטים הללו עוזרים לך להדגיש את החזון של הלקוח כיצד אמור להיראות התוצר הסופי שלו.
8. האם אתה מתעניין בשירותי שיווק תוכן?
אחת התוצרים החשובים ביותר שלקוח עשוי לדרוש הוא חומר לשיווק התוכן שלו. כפי שציינו קודם, זה יכול להיות תלוי בקהל היעד. ייתכן שיידרשו פוסטים בבלוג, סרטונים, מאמרים ועוד כדי לסיים את פרויקט הגמר.
חשוב להיות מודעים מההתחלה לגבי מי יהיה אחראי על כל סוג של תוצר הקשור לאתר, כולל תוכן האתר. תצטרך גם לדעת אם הלקוח רוצה שהתוכן שלו מותאם לקידום אתרים. הם עשויים אפילו לבקש ממך ליישם מעקב אחר ביצועים, באמצעות פתרון ניתוח כמו Google Analytics.
מלבד עזרה לך להעריך את היקף הפרויקט, שאלה זו מהווה הזדמנות רבת עוצמה למכור לקוחות. אם אתה מציע שירותי שיווק תוכן וקידום אתרים חודשיים, פשוט שאילת שאלה זו יכולה לפתוח את הדלת לחוזה מתמשך, ולא לפרויקט חד פעמי.
9. האם תרצה שנספק תמיכה ותחזוקה שוטפים?
כמי שעובד בפיתוח אתרים, אתה בוודאי מבין את הזמן שעלול לקחת כדי להתעדכן בתחזוקת האתר ועדכונים. עם זאת, ייתכן שהלקוח שלך לא.
לכן, שאלון עיצוב האתר שלך הוא מקום טוב לגלות אם הלקוח עשוי לצפות ממך לטפל בשירותים אלה לאחר ההשקה. משימות תמיכה ותחזוקה נפוצות יכולות לכלול את שם הדומיין וחידושי אירוח, כמו גם מעקב אבטחה וגיבויים.
אולי כדאי לשקול לגבות תשלום חודשי כדי לטפל במשימות נוספות כמו תוספות חדשות או עדכונים לתכונות, או בדרך כלל לוודא שהכל יישאר במצב טוב. בדיוק כמו בשיווק תוכן, אם אתה מציע תוכניות תחזוקה חודשיות, שאלה זו יכולה לשמש כהזדמנות יעילה למכירות.
10. מה התקציב שלך?
מהתשובות של הלקוח שלך לשאלות הקודמות, ייתכן שאתה מתחיל לקבל תמונה של העלויות הכרוכות בפרויקט עיצוב האתרים שלו. אולי אפילו יש לך כמה רעיונות שיכולים לעזור ללקוח להגיע טוב יותר ליעדים שלו.
עם זאת, הגיע הזמן לברר מהו התקציב של הלקוח, שכן זה יקבע במידה רבה כמה ניתן לעשות באתר שלו. התקציב של הלקוח ישפיע בדרך כלל על הכלים או התכונות המשמשים או הכלולים במוצר הסופי.
לדוגמה, אם התקציב שלהם נמוך, אולי הכי הגיוני להשתמש בבונה אתרים. מצד שני, עם תקציבים גבוהים יותר, אתה יכול אפילו לתכנן בניית פתרונות מותאמים אישית. זה עשוי לכלול הרחבת פונקציונליות הפלאגין עבור מערכת ניהול תוכן (CMS) כגון וורדפרס.
מידע זה גם יעזור לך להחליט בשלב מוקדם אם הלקוח מתאים לך או לא. אם הם פשוט לא יכולים לעמוד בתעריפים שלך או לא חושבים שכמות העבודה שתעשה שווה את מה שאתה גובה, ייתכן שהם לא מתאימים.
11. מהו תאריך ההשקה האידיאלי שלך לאתר?
ציר הזמן להשלמת הפרויקט ישפיע על הסכום שתגבה מהלקוח, במיוחד אם אתה והצוות שלך עשויים לעבוד בשעות מאוחרות כדי שהכל יהיה מוכן בזמן. זה עשוי גם אומר שתכונות מסוימות יקבלו עדיפות על פני אחרים.
ציר זמן למעשה מאפשר לך להחליט על תאריך השקה ולהבטיח שהצוות שלך נמצא במסלול כדי להפוך את הפרויקט בזמן. תרצה לשקול היטב אם אתה יכול להתחייב לתאריך היעד הזה. זה ימנע ממך לצאת באמצע הדרך.
זו סיבה נוספת לכך שמומלץ לשאול שאלות מפורטות. ככל שיש לך יותר פרטים לגבי היקף הפרויקט, כך תהיה במצב טוב יותר להציע ציר זמן ריאלי ללקוח.
12. האם יש לך מדריכים והנחיות לסגנון?
השאלה האחרונה ברשימה שלנו שואלת האם ללקוח יש מדריכי סגנון קיימים או סוגים אחרים של הנחיות מיתוג. אלה יכולים לעזור לשמור על עקביות העיצובים שלך, כמו גם להפחית תיקונים במוצר הסופי.
תרצה לוודא שהלקוח מפרט את כל ההנחיות הללו. ייתכן שתצטרך לדון בכך עוד יותר אם אתה מאמין שכללי סגנון אינם משתלבים עם החזון שלהם לגבי האתר. לדוגמה, האם צבעי המותג או הלוגו הקיימים שלהם יתנגשו עם העיצוב שהם מבקשים?
גם אם ללקוח אין מסמכים רשמיים מוכנים, תוכל לברר אם יש לו חומרים מקוונים או מודפסים שאתה יכול לשאוב מהם השראה, כגון באנרים או כרטיסי ביקור. זה יכול לספק לך רושם מוצק על ההעדפות שלהם, ולתת לך נקודת זינוק ליצירת מדריך סגנון יוצא מן הכלל עבורם.
הורד תבנית שאלון עיצוב אתר (GDocs + PDF)
כעת, כשאתה יודע מהו שאלון עיצוב אתרים וכיצד הוא יכול לעזור לך לנסח את הפרטים החשובים ביותר הדרושים כדי להבין במלואו את החזון של הלקוח שלך לגבי הפרויקט שלו, תרצה להתחיל להרכיב רשימה משלך.
כדי להקל עליך את התהליך, הרכבנו תבנית להורדה במספר פורמטים. זה זמין כ-Google Doc ו-PDF. אל תהסס להשתמש בו כפי שהוא, ולשלב אותו בשלבים הראשונים של תהליך ההצטרפות שלך!
שאל שאלות מעוצבות היטב בשאלון עיצוב אתרים שלך
לפרויקט עיצוב אתרים יש הרבה חלקים נעים, והרבה יכול להשתבש במהלך הפיתוח שלו. שאלון אתר יכול להתחיל דברים ברגל ימין, ולהבטיח פעולה חלקה יחסית מסביב.
במאמר זה דנו ב-12 שאלות מרכזיות שיש לשאול לקוח פוטנציאלי לפני שמתחילים באתר שלו. אלו יאפשרו לך ללמוד על קהל היעד של הלקוח שלך, הצעת מכירה ייחודית, ציר זמן, יעדים ועוד.
יש לך שאלות לגבי יצירת שאלון עיצוב אתרים? ספר לנו בקטע ההערות למטה!