רעיונות עסקיים

איך להפוך למשווק טוב יותר מבוסס-נתונים – קטעים מהסמינר המקוון שלנו עם קירן פלנגן

טְעִינָה…
    `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "name": name, "url": url }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '

'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });

לפעמים שיווק יכול להרגיש כמו לקחת זריקה בחושך. בטח, אולי אתה מכיר את כל השיטות המומלצות והערוצים העדכניים ביותר להגעה לצרכנים, אבל אתה אף פעם לא באמת יודע איך מסע פרסום הולך להדהד עם הקהל שלך.

זו הסיבה שעבדנו עם Kieran Flanagan, סמנכ"ל שיווק וצמיחה ב-HubSpot, כדי ליצור סמינר מקוון על הפיכתו למשווק מונע נתונים. בו הוא הסביר אילו נתונים אתה צריך לאסוף על הלקוחות שלך וכיצד לרכוש אותם, כמו גם טיפים לאיתור הזדמנויות צמיחה.

בפוסט זה, נסכם את הנקודות העיקריות של Kieran, ונשתף כמה שאלות ותשובות חשובות שיעזרו לך לשפר את האסטרטגיה השיווקית שלך. בואו נגיע לזה!

כיצד להפוך למשווק מבוסס נתונים: 4 נקודות מפתח עיקריות

השאלה שרבים עשויים לשאול היא, מה המשמעות של שיווק מונחה נתונים? בקיצור, התשובה היא שאסטרטגיה זו כוללת איסוף מספיק מידע על לקוחות כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי אופן הצגת המותג והמוצרים שלך.

ההיקף והעומק של הנתונים שתצטרכו לאסוף יהיו תלויים ביעדים שלכם ובמה שאתם משווקים. Kieran ממליץ לחשוב על זה במונחים של עלות הזדמנות – אתה רוצה למזער את הסיכון של ההחלטה שלך מבלי לאבד יותר מדי זמן באיסוף מידע.

אנחנו יכולים ללמוד מטעויות העבר של ענקים כמו מרקס אנד ספנסר. היא השקיעה מיליונים בעיצוב מחדש של האתר שלה, רק כדי לגלות ששיעור ההמרה שלה ירד. גישה מונעת נתונים, במקרה זה, הייתה עורכת בדיקות מינימליות בנות קיימא ומודדת אם כיוון התכנון היה יעיל.

מהצד השני, עסקים יכולים להסתמך יתר על המידה על נתונים בשל הגישה הקלה שלהם באמצעות כלים מצוינים רבים. קל להיתקע ולדחות החלטות חשובות כי אתה רוצה לאסוף כמה שיותר מידע, גם אם הוא לא מאוד רלוונטי לעסק שלך.

זו הסיבה ש-Kieran דוגלת בהגבלת המדדים שאתה עוקב אחריהם לאלה הנחוצים לחלוטין. עם כל זה בחשבון, בואו נסתכל על ארבע נקודות מפתח מהסמינר המקוון של Kieran על איך להפוך למשווק מונחה נתונים.

1. הבינו שמונחי נתונים פירושו מונחה לקוחות

כאשר בוחנים נתונים, Kieran מחפשת לעתים קרובות נתיבים נפוצים, כגון דפי יציאה וכניסה. עם זאת, מה שהוא מעריך יותר ממחקר כמותי הוא הפעולה הפשוטה של דיבור עם הלקוחות שלו. למעשה, זה מה שהוא מבין שמשמעותו היא להיות מונחה נתונים: להיות מומחה לקהל שלך.

האיזון בין אמון בתחושות הבטן שלך לבין הסתמכות על נתונים יכול להיות קשה להשיג בעיצוב אתרים. עם זאת, זה שאתה יכול להשיג את כל המדדים לא אומר שאתה צריך . זו יכולה להיות דרך מצוינת להוריד את הסיכון בבחירות שלך, אבל כדאי לזכור שלעתים קרובות נתונים יכולים להיות נתונים לפרשנות.

לדוגמה, שיעור נטישה גבוה הוא אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכך שחברות מחליטות לבנות מחדש את אתרי האינטרנט שלהן. עם זאת, זה יכול גם להצביע על כך שמבקרים יכולים לנווט במהירות לדף הנכון ולמצוא את מה שהם צריכים.

זו הסיבה שחשוב באמת לדבר עם הלקוחות שלך ולהבין את החוויות שלהם, שכן המדדים לבדם לא יראו לך את המניעים האמיתיים שלהם.

2. להבין את האמנות והמדע של השיווק

מעצבי אתרים עצמאיים רבים רוצים להגדיל את הלידים שלהם ולמשוך לקוחות חדשים. Kieran מציע שתוכל להשיג את המטרות הללו באמצעות שיווק באמצעות תוכן, שיכול למנף נתונים בדרכים ייחודיות.

לדוגמה, אתה יכול לבצע הנדסה לאחור בקהילות מקוונות כגון Reddit או Quora כדי לראות אילו נושאים הם הפופולריים ביותר. לאחר מכן, תוכל ליישם את המידע הזה לצרכי העסק שלך ולהתחיל לייצר תוכן דומה שאתה כבר יודע מהדהד עם משתמשים רבים.

קירן רואה בשיווק הכלאה של אמנות ומדע. מלבד אנליטיקה, אתה צריך להיות מסוגל לספר סיפורים מעוררי השראה וחינוכיות. הם הופכים לחלק בלתי נפרד מהמותג שלך. ובכל זאת, אפילו הנרטיב המרתק ביותר לא יהיה אפקטיבי אלא אם כן אתה מבין היטב את בסיס הלקוחות שלך.

3. ראה את התמונה הגדולה

קירן ממליצה להתמקד בנתונים קטנים יותר במקום להיות מוצף מרוב מידע. רק כך תוכל לראות את התמונה הגדולה יותר ולהגיע ליעדים שלך.

לדוגמה, אם יש לך חברה קטנה שמביאה רק עשרה לקוחות בחודש, אולי תרצה להתמקד במדדים שונים מאשר חברה גדולה שמלהטטת בין עשרות לקוחות.

במודל עסקי פשוט שבו לקוחות נרשמים לתקופת ניסיון בחינם, חיוני לעקוב אחר המרות. בהתאם לתוצאות, אתה עשוי להחליט שעדיף להגדיל את התנועה לאתר שלך ולהתמקד במדדים האלה במשך שלושת החודשים הבאים.

Kieran ממליצה גם לחלק את הנתונים לשתי קבוצות: אלו הנחוצות לקבלת החלטה וכאלה שתוכל לפעול באופן מיידי (כגון הגדלת התנועה לאתר שלך).

הכנת כרטיסי ניקוד עבור הקטגוריה האחרונה תשאיר אותך ממוקד ביעדים קטנים יותר ותעקוב אחר ההתקדמות השבועית שלך. בסופו של דבר, אתה אמור להיות מסוגל לזהות את מדדי הליבה שיעזרו לך להצמיח את העסק שלך.

4. הסתמכו על הכוח של בדיקות משתמשים

כחלק מעבודתו ב- HubSpot, Kieran עורך הרבה ניסויים מרתקים לבחינת התנהגות המשתמשים. הוא מדבר על איך בדיקה פשוטה של צבעי קריאה לפעולה (CTA) יכולה לחשוף את מאפייני הקהל שלך. בניסויים כגון זה, חשוב לא להתמקד בתוצאות אלא לנסות ולהבין את רצונות המשתמשים.

דרך פשוטה עבור עסקים קטנים יותר לבצע גישה זו תהיה בדיקת עותק ודפי נחיתה. חלק מהמבקרים מעדיפים אסתטיקה אחת על פני אחרת, כך שביצוע מחקר יכול להראות לך מדוע אנשים מסוימים נמשכים לסוגי תוכן שונים.

כמו תמיד, קירן מדגישה את החשיבות של שיחה עם הלקוחות שלך. עסקים מסוג Freemium יכולים להפיק תועלת במיוחד מהתרגול הזה מכיוון שהוא יכול לעזור להם להבין כמה ערך הם צריכים לספק עם המוצר החינמי שלהם. אתה יכול גם לשאול את הקהל שלך לגבי התכונות שהם יהיו מוכנים לשלם עבורן בגרסת פרימיום.

שאלות ותשובות: ייעוץ מקירן פלנגן בנושא שיווק מבוסס נתונים

הנה כמה מהשאלות המעניינות שהצופים שלנו שאלו את קירן:

ש: איך בודקים את הצעת הערך עם נתונים?

קירן ממליץ לבדוק באמצעות העתקה. אם יש לך תקציב נמוך, אתה יכול להשתמש בכלים כגון מודעות פייסבוק כדי לבנות קהלים ספציפיים שמחקים את שלך. אם אתה בודק ישירות באתר האינטרנט שלך, עליך לפצל את דפי הבדיקה למספר חלקים. לאחר מכן תוכל לראות כיצד מבקרים מקיימים אינטראקציה עם אלמנטים שונים ולהסיק איזו הצעת ערך מסתירה טוב יותר.

ש: איך מביאים את תרבות הנתונים לכל הצוות?

קיום לוח מחוונים משותף יכול לעזור מכיוון שכל הצוות יוכל לראות את אותם מדדים. תחשוב שזה מדבר באותה שפה בכל המחלקות. זכור תמיד שלנתונים שלך צריכה להיות מטרה, שצריכה להיות לשרת את הלקוח. להיות בעל תרבות נתונים ובדיקות פירושו להיות מומחי לקוחות.

ש: אילו שאלות עליך לשאול כדי להפוך למומחה בקהל הלקוחות שלך?

טיפ חכם הוא לחקור את המתחרים שלך. ראה מה אתה עושה יותר טוב מהם, ואילו תחומים אתה צריך לשפר. שאל את עצמך איזה 'ערך TedX' אתה יכול לספק שאחרים לא. כמו כן, עליך להבין את הפרסונות השיווקיות שלך ולדעת למי אתה מכוון.

Kieran ממליצה גם לפנות אל 4 האחוזים המובילים של הלקוחות שלך שמייצרים את מירב ההכנסות. כמה מהשאלות האהובות עליו לשאול הן:

  • אם מחר נוציא את המוצר הזה מהשוק, מה הייתם מתגעגעים?
  • איך פתרת את הבעיה הזו לפני שרכשת את המוצר שלנו?
  • אם היית צריך לשכנע חבר, איך היית ממליץ על המוצר שלנו?

הוא גם מציע שחברות טכנולוגיה צריכות לדבר עם משתמשי freemium כדי לברר מדוע הם לא המירו ללקוחות משלמים.

להפוך למעצב מונע על ידי לקוחות

עכשיו כשאתה יודע איך להפוך למשווק מונע נתונים, עקוב אחר קירן בחשבון הטוויטר שלו ובדוק את הפודקאסט שלו לקבלת משאבים שימושיים נוספים. אתה יכול גם לעיין במידע הזמין בבלוג HubSpot ולהתחיל להגדיל את העסק שלך עוד היום.

נהנינו לדבר עם קירן בסמינר המקוון הזה. אנחנו אוהבים את התשוקה שלו ללקוחות ואת הגישה המרעננת שלו לנתונים. הגיע הזמן ליישם את הפילוסופיה שלו הלכה למעשה ולהתחיל ברשימת המטרות הניתנות לפעולה. אם יש לך ספק, חשוב תמיד על הקהל שלך ואיך אתה יכול לשרת אותו.

איך אתה משתמש בנתונים בשיווק כמעצב אתרים? ספר לנו בקטע ההערות למטה!

מאמרים קשורים

Back to top button