רק עם מחשב נייד וגישה לאינטרנט, הקורס המקוון שלך יכול לרשום תלמידים ברחבי העולם, לעזור להם לשלוט במיומנויות חשובות בהרבה פחות כסף מאשר חינוך מסורתי.
מאמר זה מעביר אותך בתהליך בן 10 שלבים כיצד ליצור קורס מקוון רווחי, תוך עשיית כסף והשפעה על התלמידים שלך בתהליך.
אתה תצא משם עם תוכנית לבניית קורס חדש שממצב אותך כמומחה בענף שלך, מייצר סכום כסף משמעותי ומגדיר את התלמידים שלך להצלחה.
כיצד ליצור קורס מקוון ב-10 שלבים
- בחר את נושא הקורס שלך
- ערכו מחקר לקוחות
- בחר את הפורמט של הקורס שלך
- בדוק אם לקורס שלך יש ביקוש גבוה בשוק
- למכור מראש את הקורס שלך
- תאר את תוכן הקורס שלך
- קבע תמחור ויעדי מכירה של הקורס
- בחר את פלטפורמת הקורס הנכונה
- הפעל ופרסם את הקורס שלך
- אסוף משוב ועדויות
1. בחר את נושא הקורס שלך
עליית מרחב החינוך המקוון והיתרונות של יצירת קורס מקוון אמורים לאותת על משהו חשוב: תהיה לך תחרות כשתביא את הקורס המקוון שלך לשוק. לא חסרים קורסים מקוונים זמינים בנושאים החל משיווק דיגיטלי ועריכת וידאו ועד כתיבה ויזמות מקוונים.
כשאתה שוקל כיצד ליצור קורס מקוון, בחר נושא שאתה מתאים באופן ייחודי ללמד, שבו יש לך תובנות בתעשייה, אמינות, מומחיות ותשוקה. בנוסף, ודא שלנושא הקורס יש ביקוש גבוה בשוק.
פער שוק.
אמנם נושא הקורס שלך לא חייב לבדוק כל פריט ברשימה זו, אבל רמה מסוימת של תובנה ומומחיות בתעשייה, אמינות ותשוקה בתחום הנושא שלך יעשה את כל ההבדל ביצירת קורס שבולט מהמתחרים. יש הצעת ערך ייחודית לסטודנטים פוטנציאליים.
בנוסף, חשוב גם לחקור ולבדוק אם לנושא הקורס שלך יש ביקוש בשוק. לנושאים של קורס נישה כמו "הכנת סירופ מייפל אותנטי" או "הפקת מוזיקת סקא" אולי אין מספיק ביקוש כדי להפוך את יצירת הקורס לרווחית. (אנו נקדיש חלק שלם במדריך זה כיצד עליך לאמת את הביקוש בשוק של הקורס שלך.)
2. ערכו מחקר לקוחות
אמנם בחירת הנושא של הקורס שלך היא המפתח, אתה עדיין במרחק של כמה צעדים מקפיצה ליצירת תוכן הקורס וצלילה לתוך מחזור המכירות.
ראשית, חשוב להבין את קהל היעד שלכם עוד לפני שאתם מתחילים לתכנן עבורו תוכן.
על ידי ביצוע מחקר משתמשים והגדרת הלקוח האידיאלי שלך בתחילת תהליך יצירת הקורס שלך, אתה:
- שים את עצמך בנעליים של מתחילים . להיות מומחה בתחום פירושו לעתים קרובות להיכנע לקללת הידע, הטיה קוגניטיבית שבה אתה מניח שלמי שאתה מתקשר איתו יש את אותו ידע רקע כמוך. דיבור עם משתמשים פוטנציאליים יעזור לך לחזור לראש של מתחיל, ויעזור לך להתאים את הקורס שלך בהתאם.
- הבן את נקודות הכאב של הלקוחות שלך . הקורס שלך אמור לעזור לקונה לפתור בעיה שעומדת בפניו, לתמוך בו ברכישת ידע שהם נאבקו למצוא במקום אחר, או לסייע לו ללמוד משהו מהר יותר או יעיל יותר מאשר חלופות זמינות. כדי שהקורס שלך ישיג זאת, אתה צריך לדעת במדויק עם אילו נקודות כאב מתמודד הקונה הפוטנציאלי שלך וכיצד לטפל בהן במסגרת הקורס שלך.
- למד מה תלמיד רוצה להשיג . החלק החשוב ביותר בקורס שלך עבור התלמידים הוא השינוי: המצב שהם משיגים לאחר שסיימו את הקורס שלך. דיבור עם לקוחות פוטנציאליים יעזור לך לגלות מה הם רוצים להשיג.
- לדעת למכור להם . כמו שאומר הפתגם, "אם אתה מוכר לכולם, אתה לא מוכר לאף אחד". חשוב לבנות פרופיל "לקוח אידיאלי" כדי שתוכל להתאים את תוכן הקורס והשיווק שלך באופן שידבר ישירות אליהם. לימוד העברת ההודעות המדויקות ללקוח האידיאלי שלך יידע את הכל מהכותרות שאתה כולל בדף הנחיתה שלך ועד איך אתה מקדם את הקורס שלך במדיה החברתית.
בהגדרת הלקוח האידיאלי שלך, צעד מעבר להנחות ושיחות סתמיות. במקום זאת, גש להגדיר את הלקוח האידיאלי שלך כמו מישהו שעורך מחקר משתמשים מתודולוגי. להלן מספר דרכים שונות לבצע מחקר משתמשים:
- מחקר Google Trends . השתמש ב-Google Trends כדי לחפש את הנושא שלך ולראות אם העניין עולה או פוחת. ניתן לסנן לפי מדינה ומסגרת זמן.
- עיין ב-Reddit וב-Quora . ב-Reddit, נווט ל-subreddits הקשורים לנושא הקורס שלך ודפדף בין שרשורים שיכולים לעזור עם תוכן הקורס. ב-Quora, חפש שאלות הקשורות לנושא שלך וזיהוי אילו אתגרים מתמודדים אנשים ומה הם רוצים לדעת.
- סור מדיה חברתית ופורומים . עקוב אחר אנשים בולטים בתעשייה שלך ברשתות חברתיות כמו טוויטר ולינקדאין, תוך שימת לב לשיחות הקשורות לנושא הקורס שלך.
- הגדר ראיונות טלפוניים . מלבד מחקר משני במדיה חברתית, צור קשר עם לקוחות פוטנציאליים וצור קשר ישירות כדי לראות אם הם עשויים להיות זמינים לענות על כמה שאלות לשיחת מחקר.
ערכו ראיונות עם לפחות 10 אנשים, שתפו שאתם מתחילים קורס ותרצו את התשובות שלהם למספר שאלות, כולל השאלות הבאות:
- מהן הבעיות שאני יכול לעזור לך לפתור?
- מהם האתגרים שאני יכול לעזור לך להתגבר עליהם?
- מה יהיו המטרות שלך בקורס זה?
- אם היית מסיים את הקורס, מהי התוצאה שהיית מקווה לקבל?
הקפידו על ראיונות מחקר קצרים והשתמשו בהם כהזדמנות לברר גם לגבי פורמט הקורס והתמחור המועדפים. שקול לתמרץ את המרואיינים על ידי הצעת להם את הקורס בחינם לאחר סיומו.
השתמש בתסריט הבא כדי לשאול לקוחות פוטנציאליים אם הם יהיו מוכנים לשבת איתך לראיון מחקר משתמשים:
"היי. אני יוצר קורס בנושא _____ ורוצה לוודא שהוא בעל ערך רב עבור הלומדים. אני תוהה אם תהיו מוכנים להקדיש לי 15 דקות מזמנכם לשיחת וידאו קצרה, שבה אוכל לגלות כיצד הקורס שלי עשוי לעזור לאנשים בדיוק כמוכם להגיע ליעדים שלהם. אם אתה מעוניין, אשמח לתת לך את הקורס בחינם לאחר שאסיים, כדי להראות לך את הערכתי”.
הקדשת הזמן לעריכת מחקר משתמשים תעשה את כל ההבדל ביצירת קורס איכותי שניתן לקדם לקונה אידיאלי ואשר מספק מהפך לסטודנטים.
3. בחר את הפורמט של הקורס שלך
הקורסים יכולים לבוא במגוון פורמטים ומדיומים שונים. האופן שבו אתה בונה ומעביר את הקורס שלך יקבע כיצד אתה משווק את הקורס שלך לקונים, כמה תוכן לכלול בתוכנית הלימודים שלך, וכמה כסף אתה יכול למכור באופן סביר את הקורס שלך.
בעת בחירת הפורמט לקורס שלך, חשוב גם לשקול שיטות מסירה שונות. לדוגמה, האם התלמידים יגשו לחומרי הקורס ויבצעו מטלות לפי לוח הזמנים שלהם, ללא אינטראקציה בזמן אמת? או שהם ילמדו יחד באמצעות סמינרים מקוונים חיים או שיעורים מקוונים מתוכננים.
קורסים בקצב עצמי מעניקים לתלמידים את הגמישות להתקדם בחומר במהירות שלהם. אמנם קורסים מבוססי קבוצה מפגישים קבוצות של תלמידים דרך החומר, לעתים קרובות עם תאריכי התחלה וסיום מוגדרים.
שקול את שיטות המסירה שלך כאשר אתה מחליט על הפורמט הכולל של הקורס שלך. ישנם שלושה סוגים עיקריים כמובן:
- מיני קורס
- קורס רב ימים
- כיתת אמן
מיני קורס
מיני-קורס דורש בדרך כלל שעה או שעתיים. זה יכול לקחת מדיומים שונים – למשל, סדרה של מיילים או פלייליסט של 10 סרטונים קצרים.
מיני-קורסים מוצעים בדרך כלל במחיר נמוך (לדוגמה, מתחת ל-100 דולר), או שהם עשויים אפילו להיות בחינם, כדי לשמש ככלי שיווקי או מגנט מוביל להצעת קורסים מעמיקה ומחירית יותר. מיני-קורס הוא דרך מצוינת להתחיל כיוצר קורס כדי לבחון את השוק וללמוד כיצד ליצור קורס גדול יותר.
קורס רב ימים
קורסים רב-יומיים הם תוצרי ביניים דיגיטליים חינוכיים שבדרך כלל לוקח לתלמידים מספר ימים להשלים.
הם עשויים לכלול סרטונים מוקלטים מראש המחלקים את הקורס לרמות או מודולים שונים וכוללים חומרים משלימים כמו דפי עבודה ורשימות ביקורת. ייתכן שיהיו להם גם חידונים כדי לבחון את הלומדים לאורך הדרך.
קורסים אלה נופלים לעתים קרובות בטווח המחירים של $250 עד $2,000. קורס מרובה ימים הוא אידיאלי אם כבר אימתת את הרעיון שלך באמצעות מיני-קורס.
כיתת אמן
כיתות אמן יכולות להימשך בין שבועות לחודשים ומטרות לספק לקונים מערכת שלמה להצלחה. סוגים אלה של קורסים נמכרים בדרך כלל לאנשי מקצוע ומחירם נע בין $300 ל-$5,000. אם זו הפעם הראשונה שאתה יוצר קורס, בדרך כלל לא כדאי להתחיל בכיתת אמן. במקום זאת, צברו תחילה את הניסיון שלכם ביצירת מיני-קורסים וקורסים מרובי-ימים.
ז'אן מרטין פורמר וסולייקה מונפטיט, המייסדים מאחורי מכון גנן השוק, מציעים מגוון קורסים, כולל כיתת האמן של גנן השוק.
הקורס לוקח 40 עד 60 שעות להשלמתו וכולל יותר מ-40 מודולים, למעלה מ-50 סרטונים, יותר מ-45 גיליונות טכניים ועוד. מרכיב קהילתי הוא חלק מההצעה. מחיר הקורס עומד על 1,997$ וכולל סילבוס להורדה שתוכלו לעיין בו לפני הקנייה, המספק מידע על כל מה שהקורס מכסה.
בחר את סוג הקורס שאתה יוצר בהתבסס על הניסיון שלך ביצירת קורסים, הרוחב והעומק של התוכן שתיצור, והנכונות של קונה היעד שלך לשלם.
4. בדוק אם לקורס שלך יש ביקוש גבוה בשוק
בעסקים, זה מועיל לאמת את הרעיון שלך לפני שאתה משיק את המוצר שלך לעולם. לפני שמבזבזים כסף וזמן בבניית מוצר דיגיטלי שאנשים אולי לא יקנו, בדוק אם יש באמת ביקוש בשוק לפני שתתקדם במלוא הקיטור עם הרעיון שלך.
אחת הדרכים לעשות זאת היא בניית מוצר מינימלי בר-קיימא (MVP), קונספט שנטבע ב- The Lean Startup של אריק רייס. MVP הוא מוצר שאתה משחרר לציבור עם מספיק תכונות כדי לאמת את ההנחות שלך. כשאתה שוקל כיצד ליצור קורס מקוון, צור גרסת מוצר מינימלית בת קיימא של הקורס שלך, כגון מיני-קורס או סמינר מקוון בחינם כדי לאמת את הרעיון שלך.
צור מיני קורס
מיני-קורסים בדרך כלל לוקחים פחות משעתיים להשלמתם ומצמצמים בנושא מסוים במקום לנסות לכסות מגוון רחב של רעיונות. מיני-קורס יכול בסופו של דבר להיות מודול או שיעור בקורס רב-יומי. להלן דוגמאות של לקיחת נושא רחב בקורס וצמצומו ל-MVP של מיני-קורס:
נושא קורס רב-יומי |
רעיון למיני קורס |
שיווק לסטארטאפים |
אסטרטגיות מדיה חברתית אורגנית עם $0 |
שיווק בדוא"ל 101 |
פילוח דוא"ל ב-Mailchimp |
איך לכתוב חיבור עיון |
יצירת וו הפתיחה המושלם |
יסודות הצילום |
צילום תאורה וצללים |
מנהיגות וניהול אנשים |
איך לנהל פגישה יעילה של 1:1 |
מיני-קורס מאפשר לך לבחור נושא שאתה מכיר היטב ולארוז את המומחיות שלך או לארוז מחדש את החומר הקיים שלך (למשל, פוסטים בבלוג, שרשורים על X, ניוזלטר בדוא"ל) בפורמט כמו קורס דוא"ל. קורס דוא"ל מאפשר לך גם ללכוד את המיילים של אנשים שבסופו של דבר תשווק להם את הקורס הגדול יותר שלך. מישהו שנרשם ולוקח את המיני-קורס שלך הוא אימות של ביקוש השוק לקורס גדול יותר בנושא רחב יותר.
צור סמינר מקוון בחינם
אסטרטגיית MVP נוספת לאימות הביקוש בשוק של הקורס שלך היא יצירת סמינר מקוון עם מכירה נוספת. שיעור ההמרה הממוצע של סמינר מקוון יכול להיות בסביבות 20%.
לראות שיעור המרה כזה הוא אימות לכך שיש ביקוש בשוק לקורס הגדול יותר שלך. הקדישו את רוב הסמינר המקוון לספק מידע רב ערך על נושא הקורס שלכם, אך הקפידו לאסוף משוב מהמשתתפים על מה שהם מצאו בעל ערך ומה עוד הם רוצים ללמוד.
שיטות אלו לאימות רעיון הקורס המקוון שלך יחסכו לך את החוויה של יצירת קורס שאף אחד לא באמת קונה.
5. למכור מראש את הקורס שלך
מכירה מוקדמת של קורס פירושה מכירת הקורס שלך לפני שיצרת אותו בפועל. זוהי אסטרטגיית הפחתה נוספת כדי להימנע מיצירת קורס שאף אחד לא רוצה.
יתרונות נוספים כוללים בדיקת מאמץ לקונספט שלך, התאמת התוכן שלך למשוב מוקדם מהקונים וגיוס כסף באמצעות מכירה מוקדמת כדי לממן בפועל את יצירת הקורס שלך. בנוסף, סביר להניח שכמה הרשמות סטודנטים מוקדמות ישמשו כמניע לסיום והשקת הקורס שלך לעולם.
לגרום לקבוצת הלקוחות הראשונה שלך להירשם למכירה מוקדמת (או הזמנה מוקדמת) על ידי יצירת דף נחיתה של מכירה מוקדמת ותמריץ קונים עם הנחה.
לדוגמה, השתמש ב-Shopify כדי ליצור דף מכירה מוקדמת ולאסוף תשלומים עבור הקורס שלך. כדי להוסיף פונקציונליות של הזמנה מוקדמת לחנות שלך, הורד אפליקציה מחנות האפליקציות של Shopify כמו הזמנה מוקדמת עכשיו, מנהל הזמנה מוקדמת ו-Crowdfunder. Shopify גם משתלבת עם מספר פלטפורמות קורס, כמו Thinkific ו-Tachable.
כדי למכור מראש את הקורס שלך:
- לכל הפחות יש כותרת, נושא ומתווה קורס שנותנים לקונים מוקדמים מושג על תכנית הלימודים שהם ילמדו בהמשך הקו
- יש לזכור מטרה כיצד עשוי להיראות מכירה מוקדמת מוצלחת
לדוגמה, ייתכן שהמטרה שלך היא לבצע 25 מכירות מוקדמות של הקורס שלך. אם אתה מרוויח פחות מזה במסגרת זמן נתונה, כדאי לחשוב היטב אם אתה רוצה להמשיך ביצירת הקורס או לבחור להחזיר ללקוחות את מה ששילמו ולחזור ללוח השרטוטים.
קרא עוד: כיצד ליצור דף בקרוב ולהתחיל לשווק לפני ההשקה
6. תאר את תוכן הקורס שלך
תיאור תכני הקורס שלך, הגשת תכני הקורס שלך וחלוקה הגיונית לשיעורים מחייב אותך לשים את עצמך בנעליו של תלמיד. התחילו ממצב הסיום הרצוי של תלמיד ועבדו אחורה משם.
חלק את התוכן למודולים ושיעורים
כמות התוכן בקורס שלך וכמה שיעורים תכלול ייקבעו בין השאר לפי סוג הקורס שאתה יוצר (למשל, מיני-קורס, קורס רב-יומי, כיתת אמן) וכן זמן ההשלמה והעלות הקשורים לכך.
לאחר שסידרת את זה, חלק את הקורס למודולים ושיעורים נפרדים או לקטעים ותתי-סעיפים.
לדוגמה, אם יצרת קורס בנושא שיווק תוכן, כך עשוי להיראות פירוק הקורס לחמישה מודולים:
מודול 1 : הגדרת אסטרטגיית תוכן
מודול 2 : כתיבת תוכן הממיר
מודול 3 : אופטימיזציה למנועי חיפוש
מודול 4 : ניהול לוח שנה תוכן
מודול 5 : הפצת תוכן
משם, אתה יכול לפרק את המודולים שלך לסדרה של שיעורים ספציפיים הנכנסים לפרטים על נושא נתון ולהגדיר את התלמידים שלך להצלחה. כך תוכל לפרק את המודולים לעיל עבור אותו קורס:
מודול 1: הגדרת אסטרטגיית תוכן
- שיעור 1: קבע את יעדי העריכה והיעדים שלך
- שיעור 2: הגדר את אישיות לקוח היעד והקוראים שלך
- שיעור 3: תאר את מסע התוכן של הלקוח שלך
- שיעור 4: ערוך מחקר תוכן של מתחרים
- שיעור 5: החליטו על פורמטים של תוכן
מודול 2: כתיבת תוכן הממיר
- שיעור 1: בחירת הנושאים הנכונים
- שיעור 2: מחקר ומתאר
- שיעור 3: יצירת ה-led המושלם
- שיעור 4: ניסוח תוכן משכנע
- שיעור 5: עריכה יעילה
מודול 3: אופטימיזציה למנועי חיפוש
- שיעור 1: מחקר מילות מפתח
- שיעור 2: קידום אתרים בדף
- שיעור 3: קידום אתרים טכני
- שיעור 4: קידום אתרים מחוץ לאתר ובניית קישורים נכנסים
- שיעור 5: כלי קידום אתרים ומדידה
מודול 4: ניהול לוח שנה תוכן
- שיעור 1: בחירת כלי יומן התוכן שלך
- שיעור 2: סיווג תוכן בלוח השנה
- שיעור 3: קביעת פגישת תוכן קבועה
- שיעור 4: שמירה על סדר יומן התוכן שלך
- שיעור 5: שמירה על מאגר רעיונות ותור תוכן
מודול 5: הפצת תוכן
- שיעור 1: קידום תוכן בערוצים בבעלות
- שיעור 2: רענון תוכן ושינוי ייעוד
- שיעור 3: פיצ'ינג לפרסומים ולעלונים
- שיעור 4: הפצת התוכן שלך
- שיעור 5: פרסום וחסויות בתשלום
ברגע שיש לך מתווה ברור המפרט את הנושאים עבור כל מודול ושיעור, אמור להיות לך כיוון ברור להתחיל לבנות את תוכן הקורס שלך, שיעור אחד בכל פעם. כל שיעור צריך לכלול שלבים מפורטים, מידע ותרגילים שתלמידים יוכלו לעבוד עליהם. בתוך כל שיעור, שאפו למטרות למידה ברורות שתלמידים שיקנו את הקורס יסתלקו איתם.
קבע את פורמטי הקורס של השיעורים שלך
בהתאם לסוג הקורס שתחליט ליצור, המדיום של הקורס שלך יכול ללבוש צורות רבות ושונות. עבור מיני-קורס בחינם או במחיר נמוך, ייתכן שתבחר בפורמט דוא"ל שבו אתה מגביל את הפורמטים שבהם אתה משתמש לטקסט וכמה תמונות או צילומי מסך להמחשה.
עם זאת, עבור קורסים אינטנסיביים יותר ובמחירים גבוהים יותר, עדיף להשתמש בפורמטים מרובים כדי לשמור על מעורבות התלמידים לאורך כל הקורס. לדוגמה, במקום להשתמש רק בטקסט או רק בווידאו, השתמש בשילוב של פורמטים כדי לשמור על מעורבות התלמידים שלך. להלן מספר פורמטים פופולריים של קורסים והיתרונות שלהם:
- תוכן וידאו : מצוין להצגת רעיונות בפשטות ובזמן יעיל
- שידורי מסך והדרכות : אידיאלי לתהליכים שבהם התלמידים צריכים לראות את השלבים המדויקים
- תוכן טקסט : הטוב ביותר להסבר מושגים ביתר פירוט, מתן מידע שלב אחר שלב וקישור למשאבים אחרים ברחבי האינטרנט
- תוכן להורדה : מצוין לגיליונות רמאות, תבניות מילוני מונחים וכלים אחרים שמכינים את הלומדים להצלחה
- חוברות עבודה : חשובות לעזרה ללומדים להפנים מושגים
כתרגול מומלץ, שמור על סרטונים באורך של פחות מ-10 דקות ושאף ליצור תוכן ממוקד וניתן לפעולה. במהלך שלב המחקר שלך, בדוק באילו פורמטים משתמשים המתחרים שלך ושקול לשאול סטודנטים פוטנציאליים על המדיום של הקורס שהם מוצאים את העניין הכי מעניין.
7. קבעו תמחור ויעדי מכירה של הקורס
מחיר הקורס שלך ישתנה בהתאם לסוג הקורס שאתה יוצר: מיני קורס הוא בחינם או בעלות נמוכה, קורס מרובה ימים הוא בעלות בינונית, בעוד שכיתת אמן היא בדרך כלל עלות גבוהה. עם זאת, התמחור של הקורס שלך יהיה תלוי במגוון גורמים שאתה צריך לקחת בחשבון:
- נישה ונושא הקורס . שקול את הענף שבו הקורס שלך נופל וכמה רגישים למחיר הלקוחות שלך עשויים להיות. ללקוחות שרוכשים קורס השקעות סביר להניח שיש נכונות גבוהה יותר לשלם מלקוחות שרוכשים קורס דיגיטלי בנושא שיווק במדיה חברתית.
- שיווק . כמה אתה מתכנן להוציא על קמפיינים שיווקיים? ודא שהעלות של הפצת הבשורה על הקורס שלך באה לידי ביטוי בתמחור שלך.
- סמכות יוצר הקורס . הקונים ישלמו יותר עבור קורס שנוצר על ידי מישהו שנחשב למוביל בתעשייה. קח בחשבון את הסמכות הנתפסת שלך בעת תמחור הקורס שלך.
כדי לקבל מושג טוב עוד יותר לגבי האופן שבו עליך לתמחר את הקורס שלך, ערוך מחקר תמחור מתחרים כדי לראות כיצד יוצרי קורסים דיגיטליים אחרים בנישה שלך מתמחרים את ההיצע הדיגיטלי שלהם. ודא שאתה לא מוכר את עצמך בחסר על ידי תמחור נמוך מדי. מצד שני, הישאר מציאותי והימנע מתמחור גבוה מדי. אל תפחד ללמוד מה המתחרים מציעים, להוסיף ערך רב יותר להצעת הקורסים שלך ולתמחר את הקורס שלך בהתאם.
לצד ביצוע מחקר תמחור ייעודי סביב הקורס שלך, הגדירו יעד מכירה שיודיע גם כיצד אתם מתמחרים ומשווקים את הקורס שלכם.
לדוגמה, אם יעד המכירות שלך הוא $50,000, ישנן מספר דרכים לתמחר את הקורס שלך:
תרחיש ראשון:
- יעד: 50,000 דולר במכירות הקורס
- מחיר הקורס: 20 ש"ח
- דרושים קונים: 2,500
תרחיש שני:
- יעד: 50,000 דולר במכירות הקורס
- מחיר הקורס: 250 ש"ח
- דרושים קונים: 200
בתרחיש הראשון, אתה מתמחר את הקורס שלך נמוך יותר וצריך כמות גדולה יותר של לקוחות. בתרחיש שני, אתה מתמחר את הקורס שלך גבוה יותר וצריך כמות לקוחות נמוכה יותר. אז איזה תרחיש עדיף?
בדרך כלל, תמחור הקורס נמוך מדי זו לא אסטרטגיה טובה. ראשית, תצטרך להשקיע זמן וכסף בשיווק הקורס שלך כדי להביא תנועה לדף הקורס שלך.
בהנחה ש-1% מהלקוחות שנוחתים בדף שלך קונים את הקורס, תצטרך להביא 250,000 מבקרים לעמוד שלך בתרחיש הראשון ו-20,000 מבקרים לעמוד שלך בתרחיש שני. שנית, לעתים קרובות זה נוח לקבל לקוחות שהם פחות רגישים למחיר.
שקול את הגורמים הללו בעת תמחור הקורס שלך, והימנע מתמחור נמוך מדי ומאלץ אותך לשווק בצורה אגרסיבית יותר. השקיעו את הזמן והאנרגיה ביצירת קורס שאתם גאים להעריך במה שהוא שווה.
8. בחר את פלטפורמת הקורס המקוון המתאימה
לאחר מכן, החלט היכן בדיוק אתה רוצה לארח את תוכן הקורס שלך באינטרנט. יש מגוון של פלטפורמות קורסים שונות עם תכונות ייחודיות, אך ישנם שלושה סוגים בסיסיים של פלטפורמות קורסים מקוונים: עצמאיים, הכל-ב-אחד ושוקי קורס מקוונים.
עצמאי
פלטפורמות עצמאיות נותנות לך שליטה רבה על התוכן והנתונים שלך. דוגמאות לפלטפורמות עצמאיות כוללות Thinkific ו-Tachable, שתיהן משתלבות בקלות עם Shopify.
להלן רשימה של פלטפורמות קורס עצמאיות:
- חשיבה
- לָמִיד
- LearnWorlds
- הוראה
הכל באחד
פתרונות הכל-באחד מעמידים את כלי השיווק, בניית האתרים ופלטפורמת אספקת התוכן שלך במקום אחד. באופן כללי, פלטפורמות הקורס הכל באחד הן היקרות ביותר, אך יכולות להיות כדאיות מכיוון שהן מאפשרות לך לעקוף שימוש במספר כלים כדי להשיג את אותו הדבר.
להלן רשימה של פלטפורמות הקורס הכל באחד:
שוק קורסים מקוונים
שוק הקורסים המקוונים מציעים פלטפורמה שמגיעה עם קהל מובנה שיכול לעזור לשטח את הקורס שלך בקלות רבה יותר ממה שאתה יכול לבד. עם זאת, בדרך כלל יש לך פחות שליטה על התמחור והנתונים שלך.
להלן כמה מקומות שיווק של קורסים מקוונים:
כדי לבחור את הפלטפורמה הטובה ביותר, הערך כל אחת על סמך הקריטריונים הבאים:
- עד כמה הפלטפורמה אינטואיטיבית הן עבורך כיוצר הקורס והן עבור התלמידים שלך?
- האם הוא תומך בסוגי התוכן שאתה רוצה ליצור (וידאו, אודיו, טקסט, חידונים וכו')?
- האם יש תכונות למעורבות סטודנטים כמו פורומי דיון או מפגשים חיים?
- האם אתה יכול להתאים אישית את המראה והתחושה כך שיתאימו למותג שלך?
- מהן העלויות הכרוכות בכך? (דמי התקנה, עמלות חודשיות, עמלות עסקה)
- האם הוא מציע כלי שיווק מובנים כמו שיווק בדוא"ל או תוכניות שותפים?
- האם הפלטפורמה יכולה להתמודד עם הצמיחה שלך ככל שתוסיף עוד קורסים וסטודנטים?
- האם יש אפליקציה לנייד לסטודנטים לגשת לקורסים תוך כדי תנועה?
- איזו רמת תמיכה הפלטפורמה מציעה לך כיוצר קורס?
אל תיכנע לשיתוק ניתוח בכל הנוגע לבחירת פלטפורמת הקורס שלך. התוכן בפועל של הקורס שלך חשוב יותר מהמקום שבו הוא מתארח באינטרנט. אם פלטפורמת הקורס שתבחר חסרה את התכונות שאתה צריך, אתה תמיד יכול להחליף.
9. הפעל ופרסם את הקורס שלך
יצירת הקורס שלך היא חלק אחד מהמשוואה; להשיק אותו לעולם ולשווק אותו לקונים זה השני.
לאחר שהשקעתם את העבודה כדי שהקורס שלכם יהיה טוב ככל האפשר ללקוחות פוטנציאליים, חשוב להעביר אותו לידיים באמצעות שיווק. הנה כמה דרכים למכור את הקורס שלך ולהרוויח כסף:
- הפעל סמינר מקוון שבועי . סמינרים מקוונים הם בדרך כלל בעלות נמוכה ודרך טובה לייצר לידים עבור הקורס שלך. אם מישהו עובר סמינר מקוון של 30 עד 60 דקות, יש סבירות גבוהה יותר שהוא ירכוש גם את הקורס שלך. למד כיצד לארח סמינר מקוון שמושך לקוחות.
- תעדוף שיווק בדוא"ל. בניית רשימת דוא"ל של קונים פוטנציאליים היא דרך רבת עוצמה לשתף עדכונים, מידע והנחות הקשורות לקורס שלך. אף על פי שמישהו לא יקנה את הקורס שלך כשהגיע לראשונה לדף הנחיתה שלך, בקשת הדוא"ל שלו והגדרת משפך שיווקי בדוא"ל עשויים לשכנע אותם לקנות בהמשך. בנוסף, אתה יכול להשתמש בדוא"ל כדי ליצור מיני-קורס המקדם את המנה העיקרית שלך. למד עוד על שימוש בשיווק בדוא"ל כדי להגביר את העסק שלך.
- להופיע בפודקאסט . הופעות בפודקאסטים הן דרך מצוינת להגביר את הסמכות שלך ולהפגין באופן טבעי את המומחיות שלך באמצעות שיחה. הציגו את עצמכם בפני פודקאסטים בנישה שלכם, והסבירו כיצד המומחיות שלכם מתאימה לתוכנית שלהם ויכולה להיות בעלת ערך עבור המאזינים שלהם. רוב המארחים יאפשרו לך להציע את מה שאתה עובד עליו לקהל שלהם לקראת סוף השיחה, או אפילו להציע הנחה למאזינים.
- השתמש בשיווק ברשתות חברתיות . זהה את הערוצים הטובים ביותר לדבר עם העוקבים הפוטנציאליים שלך, לחדד אותם ולבנות אסטרטגיית מדיה חברתית שתעדוף את הוספת הערך באופן עקבי. הימנע מהמלכודת של שימוש בכל פלטפורמת מדיה חברתית – אין זה סביר שתצטרך להיות נוכחות ב- TikTok, Pinterest, LinkedIn, Facebook, Twitter, ו- Snapchat – ובמקום זאת, התמקד בכמה. למידע נוסף על יצירת אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית.
- הפעל מודעות בתשלום . הפעלת מודעות בתשלום, כמו מודעות Google או מודעות פייסבוק, בדף המכירה שלך יכולה להיות אסטרטגיה רבת עוצמה למקד את הקונה האידיאלי שלך ולגרום לו להמיר ללקוח לאחר שראה מודעה. עם ערוץ בתשלום כמו פרסום מקוון, ודא שאתה מחזיר את ההשקעה – העלות שלך לרכישת לקוח צריכה להיות נמוכה ממחיר הקורס. למד כיצד להצמיח את העסק שלך עם מודעות פייסבוק ו-Google Ads.
- אמצו טקטיקות SEO . אופטימיזציה של אתר האינטרנט שלך כך שהוא יופיע בתוצאות של מנועי החיפוש היא בעלת ערך רב כדי לגרום ללקוחות לגלות את הקורס שלך. למד כיצד לדרג את האתר שלך עם רשימת קידום אתרים זו.
- בניית אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן . יצירת תוכן חינוכי בחינם על נישת הקורסים שלך יכולה לבנות את הסמכות שלך, לעזור לקורס ולתוכן שלך להופיע דרך תוצאות החיפוש, ולגרום לקוראים בחינם להמיר ללקוחות בתשלום. למד כיצד למשוך יותר לקוחות עם שיווק באמצעות תוכן.
מכירה מוצלחת של הקורס שלך באמצעות שיווק דורשת כמה ניסויים. התחל עם כמה ערוצי שיווק כדי לראות מה עובד. הכפילו את האסטרטגיות היעילות בהבאת לקוחות ועזבו את הטקטיקות שהן יותר זמן, מאמץ או כסף ממה שהן שוות.
10. איסוף משוב ועדויות
בעוד שלקוחות עשויים לקבל את המילה שלך על כך, העובדה שלקוחות אמיתיים שרים את שבחי הקורס שלך היא אפילו יותר טובה. אסוף משוב ועדויות מלקוחות מרוצים שראו תוצאות מהקורס שלך. קיום אנקדוטות חיוביות על טרנספורמציות בדף הנחיתה שלך ובכל השיווק שלך היא דרך רבת עוצמה לשכנע לקוחות פוטנציאליים בערך של הקורס שלך ובתוצאות שהוא יכול לעזור להם להשיג.
כדי לאסוף ביקורות והמלצות של לקוחות, בקש משוב מקונים שעברו את הקורס שלך. שאל לקוחות המספקים משוב זוהר אם הם יהיו מוכנים לספק המלצה שתופיע בחומר השיווקי שלך.
היה ספציפי במתן הנחיות ללקוחות לגבי מה שאתה רוצה בעדות שלהם. במקום פשוט לבקש הסבר על החוויה החיובית שלהם עם הקורס, שאל שאלות ממוקדות יותר כמו, "כמה הכנסות חדשות צפית בקורס שלי?" או "עד כמה הרגשת מוכן לקחת את קורס רישוי הנדל"ן לפני הקורס שלי לעומת לאחר מכן?" פרטים ספציפיים על האופן שבו הקורס שלך היה מועיל הם חזקים יותר מהכללות מעורפלות. במידת האפשר, בקש המלצה וידאו במקום טקסט.
כמובן שבקשת משוב לא צריכה להתייחס רק להמלצות. השתמש במשוב חיובי כדי ליידע אילו חלקים של הקורס מהדהדים עם התלמידים והשתמש במשוב קריטי כדי לשנות את חומר הקורס עם ביצועים נמוכים. נטילת משוב ללב עם כל קבוצת סטודנטים שקונה את הקורס שלך תאפשר לך לשפר אותו בהדרגה לאורך זמן ולתת לתלמידים שלך את חווית הלמידה הטובה ביותר שאפשר.
היתרונות של יצירת קורס מקוון
ללא בעיות מלאי או בעיות בשרשרת האספקה לפתור, מכירת קורסים מקוונים היא רעיון עסקי מקוון עם יתרונות שכדאי לשקול:
- קורסים מקוונים ניתנים להרחבה . זה לוקח הרבה זמן ומאמץ ליצור קורס מקוון. עם זאת, עם מוצרים דיגיטליים, אתה יכול ליצור משאב יחיד ולמכור אותו למאות, אלפי או אפילו מיליוני אנשים ברחבי העולם. תהליך זה יכול להיות אוטומטי לחלוטין כך שכל אחד יכול לקנות את הקורס שלך בכמה קליקים.
- קורסים מקוונים בעלות נמוכה . בהתאם לסוג הקורס שאתה יוצר, ייתכן שתזדקק לכמה מנויי תוכנה לאירוח הקורס שלך כדי לשלוח מיילים לקונים פוטנציאליים ולבנות קהילה של לומדים.
- לקורסים מקוונים יש רווחים גבוהים . לאחר העלויות שנכנסות לייצור ולשיווק, ההכנסה הנותרת מהקורס יכולה להיות רווח. בעוד שליזמים מסורתיים רבים שמוכרים מוצרים פיזיים יש מרווחים קטנים, למוצרים דיגיטליים כמו קורסים יש מרווחים של עד 85% – למשל, מכירת קורס ב-100 דולר ושמירה על 85 דולר.
- קורסים מקוונים מייצרים הכנסה פסיבית . בעוד שהכנסה פסיבית לעולם אינה פסיבית באמת – יש זמן, כסף ומאמץ מראש – קורסים מקוונים מוצלחים קרובים. לאחר שיצרתם קורס למידה מקוון, תוכלו להפיק ממנו הכנסה ברציפות. זה במיוחד המקרה אם הקורס שלך הוא להורדה בלבד ואינו קורס מבוסס קבוצה עם רכיב חי או קהילתי.
התחל למכור קורסים מקוונים עוד היום
חשבו על התובנות הייחודיות, הידע היקר והמיומנויות הסחירות שתוכלו לחלוק עם העולם באמצעות הקורס המקוון הראשון שלכם.
- אם לימדת את עצמך איך ליצור איורים מעוררי השראה באייפד, יש סיכוי שתוכל ללמד אחרים לעשות זאת גם כן.
- אם עזרת לחברות להצמיח מדיה חברתית מעורבת בין מותגים, סביר להניח שיש קונים המעוניינים ללמוד כיצד עשית זאת.
- אם אתה מנהיג ניהול מוצר ומנטור שעזר לאחרים להיכנס לתחום, כדאי לשקול לעשות את אותו הדבר בקנה מידה רחב יותר באמצעות קורס.
יצירת קורס מקוון מרתק ומצליח פירושה לארוז את התשוקה שלך למוצר דיגיטלי. התחלת המסע שלך כיוצר קורס מקוון יגרום לך להרוויח כסף באמצעות ההתלהבות והמומחיות שלך, תוך סיוע לאחרים ללמוד את מה שאתה יודע בתהליך.
קרא עוד
- ערכות הנושא הטובות ביותר למסחר אלקטרוני של Shopify לחנות המקוונת שלך
- מהו שיווק שותפים וכיצד להתחיל
- מה זה Shopify ואיך זה עובד?
- איך למכור אמנות באינטרנט – המדריך האולטימטיבי
- רעיונות למוצרים: 17 מקומות למצוא מוצרים רווחיים
- מכירת קורסים ותוכניות חברות ב-Shopify
- 17 רעיונות עסקיים ייחודיים שתוכל לנסות השנה
- 20 שיטות עבודה מומלצות לשיווק בדוא"ל להפיכת מסעות פרסום למכירות
- קטגוריות קניות מקוונות מובילות בארה"ב
- 5 שלבים להמרת תובנות קהל בזמן אמת למוצרים בביקוש גבוה
כיצד ליצור קורס מקוון שאלות נפוצות
מהו קורס מקוון?
קורס מקוון הוא סדרה של שיעורים או מודולים חינוכיים המועברים דרך האינטרנט, ומאפשרים לתלמידים ללמוד בקצב שלהם, לרוב מהנוחות של ביתם. קורסים אלו מכסים מגוון רחב של נושאים וניתן לגשת אליהם דרך פלטפורמות שונות.
איך אני יכול ליצור קורסים מקוונים בחינם?
בחר נושא ספציפי שיש לו ביקוש בשוק ובו יש לך תובנה ומומחיות בתעשייה, אמינות ותשוקה. בחרו את סוג הקורס שתרצו ליצור, המדיום בו תשתמשו לתוכן, כיצד תבנו את תכנית הלימודים בקורס, פלטפורמת הקורס בה תעבירו וכיצד תרצו לתמחר ולפרסם אותו.
איך אני יוצר קורס מקוון על Udemy?
כדי ליצור קורס מקוון על Udemy, תחילה הירשם כמדריך, ולאחר מכן תכנן את תוכן הקורס שלך וצור סרטונים וחומרים משלימים באיכות גבוהה. העלה את התוכן שלך ל-Udemy, קבע מחיר ופרסם את הקורס שלך כדי שהתלמידים יוכלו להירשם אליו.
כמה עולה ליצור קורס מקוון?
ניתן ליצור קורס בסיסי בכמה מאות דולרים באמצעות ציוד פשוט ואירוח חינם, בעוד שקורס מקצועי ברמה גבוהה עשוי לעלות עשרות אלפי דולרים עבור הפקת וידאו, תוכנה מותאמת אישית ושיווק.
האם יצירת קורס מקוון משתלמת?
עם עליית החינוך המקוון, יצירת קורס מקוון יכולה להיות רווחית. המטרה היא לוודא שהתוכן שאתה מציע הוא בעל ערך ומושך קהל גדול. קורס מקוון מוצלח אינו עניין של "קבע את זה ושכח מזה" – אתה צריך לקדם אותו באופן יזום.