תוֹכֶן הָעִניָנִים
- `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "name": name, "url": url }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '
'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });
למרות שהחגים בהחלט מהווים הזדמנות ענקית להגדיל את ההכנסות, אתה צריך להיות מטרות גבוהות יותר עבור אסטרטגיית השיווק שלך. כמו ללכוד את תשומת הלב של קונים חדשים, להחזיר עניין בקונים פסיביים ולחזק את הנאמנות של מעריצים קיימים.
אם תיגשו לשיווק לחגים בצורה הנכונה, זה יכול להשפיע רבות על הצלחת החברה שלכם בטווח הארוך. רק זכור שבעונה זו של השנה יש מיליארדי דולרים, כך שהתחרות עזה.
לקוחות מתחילים לשמוע על מבצעי בלאק פריידי ורעיונות למתנות לחג כבר באוקטובר – וההסתערות של ההודעות מגיעה מכל מקום. אֶלֶקטרוֹנִי. מדיה חברתית. טֵלֶוִיזִיָה. רדיו ופודקאסטים. גוגל. זה נראה כמעט בלתי אפשרי לחתוך את הרעש.
החדשות הטובות הן שיש הרבה שאתה יכול לעשות כדי להשמיע את המותג שלך.
במדריך הבא, נראה לך כיצד ליצור אסטרטגיית שיווק יציבה לחגים עבור המותג שלך ונספק לך 18 רעיונות לקמפיינים שיווקיים לחגים כדי להתחיל.
מקסם את מכירות החגים שלך עם ערכת חג המולד העונתית שלנו
תוֹכֶן הָעִניָנִים
- מהם היתרונות של שיווק לחגים?
- מה הופך אסטרטגיית שיווק נהדרת לחגים?
- 18 רעיונות דיגיטליים מעולים לקמפיין שיווק לחגים
מהם היתרונות של שיווק לחגים?
יש כל כך הרבה דרכים שבהן אתה יכול לעמוד מול הקהל שלך במהלך תקופת החגים. פתח את השילוב הנכון של הודעות, תזמון ומיקום, והמותג שלך יקצור את היתרונות הבאים:
למשוך משתמשים
עונת הקניות בחגים היא זמן מצוין למשוך לקוחות חדשים וישנים לעסק שלך.
ישנם ימי מכירות רבים שתוכלו לנצל אותם במהלך נובמבר ודצמבר – החל מ-Black Friday ועד לשנה החדשה. אתה יכול למשוך קונים על ידי פרסום עסקאות עבור:
- יום שישי השחור
- שבת לעסקים קטנים
- סייבר מאנדיי
- שבוע הסייבר
- סופר שבת
אתה יכול גם להפעיל אירועי מכירות חורף וסוף שנה כדי ללכוד את המכירות בדצמבר לאחר סיום ימי המכירות הגדולים. הנקודה היא, אל תבחר רק יום אחד להפעיל מכירה ותצפה שזה יהיה מחולל מכירות גדול. כדאי להריץ קמפיינים לאורך כל העונה, גם אם זה במטרה להגדיל את בסיס העוקבים או את נאמנות הלקוחות הקיימים.
Paw.com, למשל, מפעילה קמפיינים שיווקיים לחגים באתר האינטרנט שלה ובמדיה החברתית שלה לאורך העונה. כך נראה כרגע עמוד האינסטגרם (@paworiginal) של החברה:
תוכן המדיה החברתית שלהם כולל תמונות מוצר חגיגיות המשולבות בקידומי מכירות. זוהי דרך טובה להישאר בראש עם העוקבים והלקוחות הנוכחיים ולעורר עניין בקרב אלה שסקרנים לגבי המותג.
הגדל את חשיפת המותג
כשזה מגיע לקניות לחגים, זה לא ממש משנה מה אתה בעניין של למכור או כמה זמן אתה עושה את זה. כל מה שחשוב הוא שיש לך משהו שאנשים מחפשים בעונת החגים הזו ואתה מציג להם את ההצעה הנכונה.
זו הסיבה שאתה צריך אסטרטגיית שיווק לחגים. על ידי למידה מיהו קהל היעד שלך, מה הם צריכים ממך וכיצד להביא אותו לפניו בצורה הטובה ביותר, תוכל לחתוך את הרעש בצורה יעילה יותר ולהגדיל את החשיפה למותג שלך.
בואו נשתמש בדוגמה נוספת מ- Paw.com כדי להדגים את הנקודה הזו. הנה קידום בתשלום באינסטגרם שבו Paw.com משתמש כדי למקד מחדש לקוחות חדשים:
מעולם לא שמעתי על Paw.com עד שהתחלתי לראות את המודעות שלהם בעונת החגים הזו. אבל בתור בעל כלב שמשתף ואוהב הרבה תוכן ידידותי לבעלי חיים באינסטגרם, זה לא מפתיע שאהיה ממוקד מחדש עם המודעה הזו.
בעלי כלבים כמוני צפויים לעצור ולהבחין במודעת וידאו כזו, גם אם איננו מכירים את המותג. בתור התחלה, זה מאוד כיף להסתכל עליו ויש בו כלב חמוד. התוכן מותאם לנו בצורה מושלמת. שנית, הוא מציע עסקת היכרות אטרקטיבית ב-70% הנחה על המוצרים שלהם.
זוהי דרך יעילה ביותר להגביר את החשיפה למותג וללכוד את תשומת הלב של לקוחות חדשים.
הגדל את ההכנסה שלך
על פי נתוני הקניות בחגים של eMarketer, יש מיליארדי דולרים שניתן לתפוס השנה. מכירות הלבנים צפויות להגיע ל-886 מיליארד דולר והמסחר האלקטרוני בסביבות 207 מיליארד דולר.
אם אתם רוצים ללכוד חלק מהעוגה הזו, אל תחפשו גישה מתאימה לכולם לשיווק לחגים. אין דבר כזה.
עדיף להפעיל מגוון קמפיינים שיווקיים לחגים – מותאמים ליום המכירה, מסגרת הזמן וכן למשתמשי היעד שלך. זה יאפשר לך למקסם את הרווחים שלך במהלך תקופת החגים.
שוב, בואו נראה מה Paw.com עשה בעונת החגים הזו. כך נראה דף הבית של Paw.com בתחילת דצמבר:
עם זאת, רק לפני מספר שבועות, כך נראה דף הבית:
זהו רק כלי אחד בארסנל השיווק של החברה, אבל הם מנצלים אותו במלואו. הם עדכנו את סרגל התראות המכירה שלהם, את קישורי הניווט ברמה העליונה, את סרטון הגיבור ברקע וכן את ההודעות.
פשוט על ידי שמירת המותג שלהם מעודכן בהרגלי הקונים ותחושותיהם, מותגים צריכים להיות מסוגלים לסגור יותר מכירות במהלך עונת הקניות של החגים.
מה הופך אסטרטגיית שיווק נהדרת לחגים?
בעוד שצרכנים בהחלט מחפשים "בלאק פריידי" ומבצעים אחרים של עונת החגים, זה לא בהכרח מספיק כדי לגרום להם להפסיק את מה שהם עושים ולהתחיל לקנות. שקול את הדברים הבאים כאשר אתה בונה את אסטרטגיית השיווק שלך לחגים:
ביקורת מסעות פרסום קודמים
אם עשיתם שיווק לחגים בעבר, זה צריך להיות הדבר הראשון שאתם מסתכלים עליו לפני שמגבשים את האסטרטגיה של העונה הזו.
בדוק מה קרה בקמפיינים קודמים כדי לגלות:
- מה עבד ומה לא מבחינת הצעות
- אילו ימים ולוחות זמנים היו הרווחיים ביותר
- האם הקהל שלך נראה זהה השנה לזה שהוא נראה באותה שנה
- אילו טעויות נעשו והלקחים שהפקת מהן
ברגע שיש לך מושג למה אתה צריך לשאוף לעונת החגים הזו, אתה יכול להרכיב קבוצה של יעדים SMART ו-KPIs כדי לפתח את האסטרטגיה שלך סביב.
בצע מחקר שוק
כל שוק שונה בכל מה שקשור לקניות לחגים. לדוגמה, אם אתה מסתכל על נתונים מ-Statista, אלו היו הקטגוריות המבוקשות ביותר עבור קטגוריות מוצרים עבור Black Friday בשנת 2019:
נניח שאתה מנהל חנות מוצרי חשמל. בהתבסס על נתונים אלה, סביר להניח שכדאי לך לשים את המיקרוגלים שלך בחזית ובמרכז האתר שלך, במודעות החגים שלך, ואפילו באולם התצוגה הקדמי, אם יש לך מיקום לבנים וטיט.
אבל אל תעצור רק במחקר גנרי של קניות לחגים. היכנס עמוק לתוך מה שקורה בתעשייה שלך כדי לראות מה אנשים רוצים העונה. לאחר מכן בדוק מה התחרות עושה ועשתה בשנים האחרונות שעבד היטב.
זה יעזור לך ליצור את מסע הפרסום התחרותי והאטרקטיבי ביותר בחלל שלך.
פלח את הקהל שלך
בשלב זה, סביר להניח שיש לך תמונה ברורה של מי הם המשתמשים שלך – מה כואב להם, למה הם מחפשים מותגים כמו שלך, מה יניע אותם לבצע רכישה וכן הלאה. אבל כשזה מגיע לחגים, במיוחד, תצטרך לעשות מחקר ופילוח משתמשים נוספים כדי לייעל את האסטרטגיה שלך.
הנה כמה דרכים לפלח את הקהל שלך וליצור עבורו מסעות פרסום ממוקדים:
חדש מול קיים
פעמים רבות, ההתנהגויות של לקוחות חדשים וקיימים יהיו שונות. לדוגמה, לפי Think with Google, לקוחות עשויים להשתמש בטכנולוגיה בצורה שונה במקצת בקניות:
"64% מהלקוחות הקיימים, בממוצע, עסקו בנקודת מגע דיגיטלית במהלך מסע הקניות שלהם, בעוד ש-80% מהלקוחות החדשים, בממוצע, עסקו בנקודת מגע דיגיטלית במהלך מסע הקניות שלהם."
עם המידע הזה, ייתכן שתחליט להוציא יותר על פרסום בחנויות ובמדיה המסורתית כדי להציג את הלקוחות הקיימים שלך.
פסיבי מול אקטיבי
ישנם סוגים שונים של לקוחות קיימים. אלו הפעילים נוטים להיות נאמנים יותר וימשכו להצעות שונות מאלה שלא קנו מהמותג שלכם או עסקו בו במשך חודשים.
אם זה רלוונטי למותג שלך, ייתכן שתחליט לדחוף הצעות בלעדיות לחגים ללקוחות נאמנים דרך ערוצים פרטיים יותר, כמו הודעות דחיפה או אימייל. עבור לקוחות אחרים, האתר והמדיה החברתית שלך עשויים להיות האפשרות הטובה יותר.
ערוצי שיווק
ככל שהמסחר האלקטרוני גדל בפופולריות עם כל עונת חגים שחולפת, חשוב לקחת בחשבון את הטרנדים הטכנולוגיים החדשים שמזינים אותו.
לדוגמה, דוח קניות לחגים לשנת 2021 של מקינזי מגלה שקונים מהדור Z משתמשים בערוצים ספציפיים יותר לנייד:
"שמונים ושבעה אחוזים מהדור Z אומרים שהם מצפים לקבל השראה מהמדיה החברתית, כאשר יוטיוב, אינסטגרם וטיקטוק הם מקורות ההשראה הסבירים ביותר שלהם."
לכן, אם אתה מכוון לקונים צעירים יותר, יהיה הרבה יותר הגיוני להפעיל את מסעות הפרסום שלך בערוצים וממוקדים למכשירים שבהם הם מחפשים את זה.
בדוק את המשאבים שלך
הביקוש הגבוה של הצרכנים במהלך עונת החגים אומר שהמותג שלך צריך להיות מוכן לענות לשיחה במונחים של:
- חווית משתמש
- זמינות המוצר
- מילוי הזמנה
- תמיכת לקוחות
זה לא תמיד אפשרי להגדיל את משאבי האנוש שלך במהלך החגים, גם אם זה אומר יותר מכירות. אבל זה בסדר. הטכנולוגיה שלך יכולה לעזור.
הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להכין את האתר שלך לעונת החגים. לאחר מכן, ודא שמערכות ההזמנה והמימוש שלך פועלות ללא דופי.
אתה יכול אפילו להפוך הרבה מהמשימות הקשורות לשיווק בחגים – כמו תזמון מסעות הפרסום שלך מבעוד מועד, מעקב אחר לקוחות שמשאירים פריטים בעגלת הקניות שלהם, ואפשר לצ'אטבוט שלך לתקשר איתם בזמן אמת לתמיכה מיידית.
18 רעיונות גדולים למסע פרסום דיגיטלי לחגים
יש הרבה דרכים ללכת עם שיווק לחגים. לאחר שסיינתם מה יעבוד הכי טוב עבור המותג והקהל שלכם, הגיע הזמן ליישם את האסטרטגיה שלכם.
בעוד שאתה יכול להפעיל את מסעות הפרסום שלך בפורמטים לא דיגיטליים, הרשימה הבאה מתמקדת אך ורק בשימוש בערוצים דיגיטליים לקידום החג שלך:
1. פרסם מתנות בניווט באתר שלך
ניווט הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר באתר. במשך רוב השנה, זה כנראה יהיה פרוש באותו אופן. עם זאת, בסביבות החגים, אולי תרצה לעשות לו שיפוץ קל.
קחו למשל את הניווט באתר Aveda:
תפריט "מתנות" נוסף בחזית סרגל הניווט. זה שינוי קטן, אבל זה אחד שהמבקרים הולכים להבחין בו מיד, הודות למיקום העיקרי שלו בניווט כמו גם הגופן האדום.
זה גם רעיון טוב לעדכן את הניווט שלך אם תוכן החג שלך מקודם רק בתוך התוכן שלך – כמו במחירים בדפי המוצרים. על ידי עדכון הניווט שלך עם תפריט חדש "מתנות" או "מכירות", המבקרים לא יצטרכו לחזור לדף הבית בכל פעם שהם רוצים להסתכל על העסקאות או ההמלצות שלך.
2. הוסף תמונת גיבור הקשורה לחגים
תמונת הגיבור של דף הבית נותנת את הטון לשאר חלקי האתר. אז ברגע שתבינו כמה חגיגי אתם רוצים שהאתר שלכם יהיה ואיזה סוג קמפיין לחג אתם עומדים להפעיל, צאו עם תמונת גיבור שמשקפת אותו.
פורד, למשל, עשתה הכל על תמונות עונתיות:
תמונת הגיבור קוראת לקונים "להתכונן לחג" ומשלבת את ההודעות עם משאית שנוסעת בשלג, על רקע יער מלא באורות.
תמונת הגיבור שלך לא חייבת להיות מוגזמת כדי להשפיע. GNC, למשל, המציאה את העיצוב הזה:
מכיוון שבלאק פריידי הוא יום מכירות ולא חג, GNC ממש לא צריך להשתמש בתמונות חגיגיות או עונתיות כדי להכריז על המכירה שלו.
עם זאת, תמונת הגיבור עדיין מתוכננת להשפעה מקסימלית, עם עותק גדול ונטוי ותמונה שובת עין.
3. התאם אישית את האתר שלך עם בלוקי תוכן לחגים
תמונת הגיבור שלך היא לא המקום היחיד בדף הבית שבו אתה יכול למקם תוכן הקשור לחגים. בדף הבית של The Ridges Resort, למשל, ישנם שני בלוקים לקידום מכירות המופיעים מתחת לחלק העליון והקבוע:
אחד מהם הוא לחג ההודיה ב-The Ridges. השני מיועד לשוק הדבקון. למה הם כאן ולא מעל הקצה? כנראה בגלל שהם במקום השני בפרסום אתר הנופש ושירותי האירוח הרגילים שלו.
חברות מסחר אלקטרוני, לעומת זאת, עשויות לרצות לעשות קצת יותר עם שיווק לחגים בדף הבית כפי ש-Uncommon Goods עושה:
למעט הכותרת התחתונה, כל העמוד מוקדש לחגים ולהענקת מתנות.
מה שיפה בעיצוב הזה הוא שזה לא מטח אינסופי של מוצרים. במקום זאת, Uncommon Goods עושה עבודה מצוינת בארגון מדריכי המתנות שלה בקטגוריות שונות לקניות קלות יותר.
4. פרסם מבצעים באמצעות טיימר ספירה לאחור בסרגל ההתראות
תמיד נראה שיש תחושת דחיפות הקשורה בחגים. אז, הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא להוסיף ללחץ וללחץ הקשורים לתקופה זו של השנה.
טיימרים לספירה לאחור הם מרכיב מסובך בעיצוב אתרים. מצד אחד, הם דומים לשעון מתקתק, מה שעשוי להיות מלחיץ עבור חלקם. מצד שני, הם יכולים גם להיות כלי מועיל לקונים.
על ידי הצבת אחד בסרגל ההתראות שלך, תוכל להזכיר במהירות לקונים כמה זמן נשאר להם לנצל את מבצע החגים שלך.
ל-Boll & Branch יש אחד שמפרסם גישה מוקדמת ל-Black Friday:
עיצוב הבר עדין ומשתלב היטב עם המיתוג. אפילו השניות המתקתקות של הטיימר מרגישות די מאולפות.
אתה תמיד יכול לעצב את סרגל ההתראות והטיימר שלך כדי ליצור רושם גדול יותר. זה מה ש-Reliefband עשה:
לסרגל ההתראות האדום הגדול של "יום שישי השחור" יש לא רק ספירה לאחור בולטת יותר, אלא גם כפתור "קנה עכשיו" מתנועע מסביב, מתחנן לקונים ללחוץ עליו.
5. הזמן מבקרים באתר להירשם לקבלת גישה מוקדמת למבצעים
בלאק פריידי, סייבר מאנדיי ואירועי מכירה אחרים לחגים לא תמיד נדחקים לימים חד פעמיים. חברות מסוימות, למשל, מנהלות קמפיינים שיווקיים של Black Friday כל השבוע לקראת חג ההודיה.
אמנם אין שום דבר רע ביציאה למסלול הזה, אבל ייתכן שמותגים מסוימים לא ירצו להפוך את האתר שלהם לבוננזה מציאה במשך שבוע או יותר. במיוחד מותגי יוקרה.
אם אתה מוכר מוצרים או שירותים יוקרתיים, זה לא אומר שאתה עדיין לא יכול לפתות קונים בחגים עם מבצעים מדהימים. רק תצטרך להפעיל קמפיין שיווקי אקסקלוסיבי ומבוקר יותר לחגים.
מקור הפנינה עושה זאת:
מבקרים רואים את החלון הקופץ הזה, המזמין אותם "לקבל גישה מוקדמת למבצעי חגים" כשהם מצטרפים לניוזלטר.
Vincero Collective הוא אתר נוסף שמחליף גישה למכירות בתמורה לכתובת האימייל של הקונה:
עם זאת, בניגוד ל-The Pearl Collective, Vincero אומר ללקוחות מראש אילו סוגי עסקאות הם יקבלו בתמורה למנוי, מה שעלול להגדיל את הסיכוי שהם יעשו זאת.
6. פרסם פוסטים בבלוג חגים
ייתכן שבלוגים לא יגדילו את המכירות שלך באופן פעיל, אבל זה יגדיל בעקיפין אם תיצור תוכן חגים באיכות גבוהה שהמבקרים שלך יכולים להשתמש בו.
למשל, הבלוג של Zoetis Petcare מפרסם בעיקר תוכן הקשור לטיפול בחיות מחמד. עם זאת, בסביבות החגים יופיעו פוסטים כמו אלה בבלוג:
אחת הסיבות לפרסם תוכן כזה היא שהוא נותן ערך מוסף לחוויית הקנייה. לדוגמה, לקוחות המודאגים מכך שחיית המחמד שלהם תפתח בחילה בזמן נסיעה יכולים להפנות למשאב זה ואז לראות אם המוצר המקודם מתאים להם.
סיבה נוספת לפרסם תוכן כזה היא שאלה מסוג השאלות שאנשים שואלים באינטרנט. כתוב פוסט מספיק טוב ו-Google עשויה פשוט לדרג אותו בדף הראשון של תוצאות החיפוש – נותנים אפילו לחברה חדשה יותר נראות סביב החגים.
אם אתה יוצר מספיק תוכן המתמקד בחגים עבור הבלוג שלך, אתה יכול להקדיש לו קטגוריות ניווט שלמות או חלקים בדף הבית. זה מה שהאישה החלוצה עושה:
צילום מסך זה הוא מדף הבית, שצולם כשבוע לפני חג ההודיה. אבל לא רק בתקופת החגים יש למבקרים גישה לתוכן זה. לניווט קטגוריה קבועה ל"חגים" ותתי קטגוריות ל"מתנות", "חג ההודיה" ו"חג המולד".
7. הפנה תנועה לדף נחיתה מותאם אישית מגוגל
נתונים מגוגל מגלים שמונחי חיפוש הקשורים לקניות לחגים כמו "רעיונות למתנות לחג" ו"חנויות מתנות מקומיות בקרבתי" זינקו בשנים האחרונות. יתרה מכך, צרכנים מבצעים חיפושים מסוג זה הרבה יותר מוקדם בשנה.
למרות שחשוב להכין את החנות שלך לחגים וליצור תוכן לבלוג, למייל ולמדיה החברתית שלך כדי למשוך קונים, אל תשכח היכן מתחיל המסע של המשתמש לרוב: גוגל.
ישנן מספר דרכים להפעיל את Google עבורך. בצע את החיפוש הזה עבור "רעיונות למתנות לחבר 2021":
שלוש התוצאות הראשונות הן מודעות תשלום לפי קליק מ-Best Buy, New Balance ו-This Is My Brave. אנו רואים גם שלל מיקומי מוצרים בתשלום בצד ימין של תוצאות החיפוש.
אם אתה יוצר מודעת Google, הקפד ליצור עבורה גם דף נחיתה מותאם אישית. זה מה שבסט ביי עשתה כאן:
במקום להפנות את משתמשי Google לדף הבית של Best Buy או לדף קטגוריית "מתנות" כללי, דף זה הוא אוסף של מתנות שנבחרו במיוחד עבור הגבר בחייך.
תשלום לקליק אינו הדרך היחידה למשוך קונים לחגים לאתר שלך. אופטימיזציה של מנועי חיפוש ישנים וטובים עוזרת גם כן. רק זכרו שזה יותר מאשר התאמת מילות מפתח. עליך לכתוב תוכן איכותי המציע המלצות מועילות לקניות לחג אם אתה רוצה שהוא ידרג.
8. צור תוכן מועיל של סרטוני חג ב-YouTube
בממוצע, 39% מהקונים בחגים בארה"ב משתמשים בסרטוני יוטיוב להשראת קניות לחגים לפי סטטיסטה. להלן הפירוט לפי קבוצת גיל:
כמעט מחצית מהקונים מהדור Z וה-Millennial מקבלים את ההשראה שלהם מ-YouTube. בהתחשב עד כמה כוח ההוצאה שלהם גדול, זה הופך את יוטיוב לערוץ שיווק בחגים ששווה להמשיך בו.
ישנן מספר דרכים לעשות זאת.
תוכל להפעיל מודעות לתצוגה או מודעות ביניים ב-YouTube. עם זאת, אם משתמשים מחפשים השראה, זה יהיה מועיל יותר ליצור תוכן שיעזור להם להתכונן לחגים, למצוא רעיונות למתנות ולקבל מבט ממקור ראשון על מה הם חושבים להוציא כסף.
שקול את הסרטון הזה של לורה בערוץ היוטיוב של המטבח:
לורה מדריכה את הצופים בתהליך הכנת הודו לחג ההודיה. עד היום הסרטון זכה למעל 2.8 מיליון צפיות ו-25,000 לייקים. סוג זה של תוכן היה מצוין להגברת המודעות למותג של לורה.
כמו כן, שימו לב מה היא שמה בתיאור:
היא כללה קישור למתכון הכתוב באתר שלה, שעשוי לעודד את הצופים לחקור את המתכונים האחרים שלה, ללחוץ על קישורי שותפים או לקנות משהו מהחנות שלה. יש גם קישור לעמוד הפייסבוק שלה, שיאפשר לה להגדיל את הקהל שלה עוד יותר. והיא גם כללה פרומו של לורה במטבח.
זוהי דוגמה טובה לאופן שבו, גם כאשר סרטון YouTube עצמו אינו יוצר רווחים, התוכן והמידע התומך יכולים לעזור למותג להגדיל את המכירות שלו במהלך החגים.
9. צרו אירוע מכירה בלתי נשכח
Cards Against Humanity השיקו קמפיין שיווקי ייחודי לחגים עבור Black Friday 2018. הם אפילו השיקו אתר נפרד לקידום מבצע הנחה של 99%:
בחנות המקוונת היו עשרות פריטים – כולם זמינים ב-99% הנחה ממחיר הכרטיס הרגיל – ממוצרים מוזרים כמו ארון קבורה ועד דברים שאנשים באמת רצו לקנות כמו פורד פיאסטה שנמכרה ב-97 דולר בלבד.
עם כמויות מוגבלות של כל פריט זמין, המלאי של החנות התרוקן במהירות במהלך היום, מה שהשאיר את הקונים מעורבים בו ללא הרף. מבחינת תוכנית שיווק לחגים, זה היה הצלחה. עם זאת, מבחינת השגת יעדי הקמפיין, זה היה פלופ גדול. על פי קלפים נגד האנושות:
"הפריט היחיד שלא נמכר היה קופסת האבסורד החדשה שלנו. זה היה בתכנון: התוכנית שלנו הייתה ללכוד את תשומת הלב של אנשים עם הקידום ולכוון אותה למוצר החדש שלנו. למרבה הצער, אנשים היו מוסחים מדי מהעסקאות המופרכות מכדי להבחין בקופסת האבסורד והקידום היה קטסטרופה פיננסית".
עם זאת, לא ניתן לזלזל בקונספט של ניהול אירוע מכירה בלתי נשכח, כל עוד לא משקיעים יותר מדי כדי לגרום לזה לקרות. מסע פרסום זה יצר המון עיתונות עבור המותג וכנראה הביא משתמשים חדשים לשוק שלעולם לא היו יודעים עליו אחרת.
10. הפעל מודעות חג באתרים אחרים
אחת הסיבות שבגללן אתה צריך לדעת מי הם משתמשי היעד שלך ולפלח אותם היא כדי שתוכל להפעיל מסעות פרסום יעילים של תשלום לקליק לחגים. זה מתאים לגוגל בדיוק כמו למודעות שאתה מריץ באתרים אחרים.
לדוגמה, זהו פוסט בבלוג "חג המולד בקליפורניה" באתר A Passion and a Passport:
בתחתית האתר מודעה דביקה לסגול. חברת המזרנים השתמשה בהזדמנות זו כדי למקד מחדש מבקר אחרון (זהו אני) עם "עסקת בונוס לחג". עם תמונת הסגול והמזרון של המותג, זיהיתי מיד למה זה נועד ושמתי לב להצעה.
דרך נוספת להרחיב את חשיפת המותג שלכם במהלך החגים היא להפעיל פוסטים ממומנים באתרים אחרים. זה מה שאנחנו רואים כאן עם Eater:
מתחת לכל פוסט יש קטע תוכן ממומן. לפוסט הזה יש למעשה מספר פוסטים ספציפיים לחגים – כאלה מ-MeUndies, TrendingGifts ו-Drizly.
11. קבל את החדשות המקומיות כדי לסקר את אירוע החג או ההצעה שלך
כבר ראינו דרך אחת להביא את החדשות לדבר על מכירת החגים שלך (כלומר כרטיסים נגד האנושות). אבל אתה לא צריך לעשות משהו מוזר כדי לקבל את החדשות לדווח על זה.
עיתונים ואתרים מקומיים עושים סיכום חגים מדי שנה. זו הדרך שלהם לייצר יותר עניין סביב החגים מקוראים בהווה, בעבר וחדשים.
אם אתה מנהל עסק מקומי, למה שלא תמנף את המשאבים האלה כדי להפיץ את הבשורה על מה שאתה עושה? קח את המאמר הזה באתר FOX 4 של קנזס סיטי על ברים פופ-אפים בנושא חגים:
הסיכום מזכיר מספר ברים בקנזס סיטי המארחים אירועי חג. Boulevard Brewing Company הוא אחד הברים ואתר האינטרנט שלה ערוך לטפל בתנועה הנכנסת מקוראי FOX 4 המתעניינים:
המבקרים לא יצטרכו לחפש "אירועים" או לגלול בדף הבית כדי למצוא מידע נוסף על החלון הקופץ. Boulevard Brewing מקדמת את זה ממש שם בתמונת הגיבור.
12. ארח אירוע שופינג בשידור חי במדיה החברתית
אם אתה אוהב את מה ש-Cards Against Humanity עשו, אבל לא רוצה לקחת את זה לקיצוניות, שקול לארח במקום אירוע קניות בשידור חי במדיה החברתית.
Sephora, למשל, הכריזה על אירוע הקניות בשידור חי של שבוע הסייבר שלה בפייסבוק באמצע נובמבר:
נכון לכתיבת שורות אלו (מספר ימים בלבד לאחר פרסום), לאירוע יש 2,151 אנשים המעוניינים להשתתף.
עבור חברות שמוכרות סחורה שהקונים בדרך כלל רוצים להרגיש או לנסות לפני הקנייה, קמפיין שיווקי כזה לחגים יכול להיות מצוין עבורך. לא רק שקונים זוכים לראות את הנציגים שלך משתמשים במוצרים בזמן אמת, אלא שהם יקבלו הזדמנות לתקשר איתם, לשאול שאלות וכן הלאה.
13. קדם את מכירת החגים הקרובה שלך במדיה החברתית
אם אירועי מכירת החגים שלך נדחקים לאתר שלך, אל תלחץ. אתה יכול גם להשתמש בשיווק אורגני (חינם) ברשתות חברתיות כדי לקדם את העסקאות הקרובות שלך.
זה מה שפפר פאלאס עושה בפלטפורמות כמו טוויטר:
גם אם בהתחלה אנשים לא שמים לב להודעה ולקוד של 15% הנחה בפוסט, התמונה אמורה לגרום להם להפסיק.
התמונה הנלווית היא של התפשטות חג ההודיה לא כל כך טיפוסית. במקום למסגר את תרנגול ההודו כמרכיב המרכזי של החגיגה, יש מגוון תבלינים ורטבים חריפים פרוסים סביב השולחן.
14. הפעל מודעות במדיה חברתית כדי לקדם את המכירה שלך
מודעות ברשתות חברתיות הן דרך יעילה לייצר מודעות למותג ולהגדיל את המכירות במהלך החגים. על פי נתוני סטטיסטה:
"במהלך סקר שנערך ביוני 2021 בארצות הברית, 35 אחוז מהנשאלים הצהירו שהחלטות הרכישה שלהם הושפעו מפרסומות במדיה החברתית; בקרב המשיבים ילידי 1998 עד 2006 (דור ה-Z), הנתח עמד על 75 אחוז".
רק זכור שמחקר שוק ופילוח משתמשים היעד הוא חובה אם אתה מתכנן להפעיל מודעות. אתה רוצה לוודא שאתה מקבל את התמורה הגדולה ביותר עבור הכסף שלך.
Kiehl's הוא מותג שברור עשה את שיעורי הבית שלו. המודעה הזו הופיעה בפיד שלי באינסטגרם שבוע אחרי שביצעתי מחקר על מוצרי הטיפוח שלה:
עם הרקע האדום הבוהק וההנחה הגדולה של 30%, אי אפשר היה לפספס את המודעה הזו.
אחד היתרונות של פרסום בפלטפורמה כמו אינסטגרם הוא שאתה יכול להפעיל מודעות אנימציה או וידאו והן יופעלו אוטומטית כשהמבקרים גוללים בפיד שלהם. הנה דוגמה מ-Sea World Orlando:
מכיוון שמשתמשים לא צריכים להתחבר ישירות למודעה כדי לגרום לה לזוז (כמו שהם עשויים בפלטפורמה כמו טוויטר), הרבה יותר קל ללכוד את תשומת לבם באמצעות מודעות תנועה כאן.
15. שתף קישורים לטיפים, טריקים ומדריכי מתנות לחגים במדיה החברתית
זה לא רעיון רע להסב תשומת לב למוצרים שלך, למדריכי קניות לחגים או להמלצות גם ברשתות החברתיות.
על פי סקר קמעונאות של דלויט לחגים, 28% מהאנשים משתמשים במדיה חברתית כדי לעזור להם בקניות לחג. 56% מאותם צרכנים אמרו שהם משתמשים בו במיוחד למטרות מחקר.
אז בעוד שמדיה חברתית יכולה להיות דרך יעילה לפרסם את מכירות החגים שלך, אל תשכח את החלק המוקדם של המסע של המשתמשים שלך כשהם בשלבי גילוי ומחקר.
פוסטי הפינטרסט של Chewy הם דוגמה טובה כיצד להגיע לפלח המשתמשים הזה:
אתה לא רואה כאן שום דבר על מכירות BOGO או משהו כזה. הם פשוט תוכן מוצמד מעוצב להפליא שמספק לבעלי חיות מחמד רעיונות למתנות לחגים.
16. שלח אימיילים שהופכים את החגים לקלים יותר עבור הלקוחות
החגים יכולים להיות זמן מלחיץ עבור אנשים. למרות שזה מדהים כשאתה יכול להציע להם הרבה על משהו שהם רצו או היו צריכים, זה לא הדבר היחיד שיגרום להם לשים לב ולגדול לבטוח בך.
דוא"ל הוא למעשה פלטפורמה מצוינת לספק למנויים וללקוחות הקלה נחוצה במהלך החגים. קח את האימייל הזה ש-The Fresh Market שלח ללקוחות ב-12 בנובמבר:
רוב הלקוחות ידעו – או לפחות ציפו – שהם יוכלו לקנות תרנגול הודו ואת כל תיקוני חג ההודיה שלהם מ-The Fresh Market. עם זאת, הודעה זו מאפשרת להם לדעת שיש להם אפשרות נוספת זמינה.
בהתחשב בכמה זמן יכול לקחת להכין ארוחת חג ההודיה אפילו למשפחה קטנה, האימייל הזה יצא בדיוק בזמן הנכון ועם הפתרון המושלם: ארוחות מוכנות לחימום שניתן להזמין מראש ולאסוף.
גם אם אין לך פתרון חלופי להציע ללקוחות שלך, שקול כיצד הודעה או טיפ מתוזמנים ומועילים עשויים לעזור להם במהלך החגים. כשמגיע הזמן לפתוח את הארנקים שלהם, זה עשוי להיות כל המוטיבציה שהם צריכים ללכת אליך קודם.
17. לפתות לקוחות ותיקים בחזרה באמצעות דואר אלקטרוני עם הצעה בלעדית
לא תמיד קל להתחבר ללקוחות לשעבר ולהחזיר את העסק שלהם.
בתור התחלה, אלא אם כן נשארתם איתם בקשר, אינכם יכולים לדעת אם הנסיבות שלהם השתנו מה שגרם להם לעזוב מלכתחילה. שנית, אתה לא רוצה להציע הצעה שהיא כל כך נמוכה ממה שהם שילמו לפני שהם תוהים אם קרעת אותם בפעם הראשונה.
אבל מכירה לחג היא אחרת. הצרכנים מצפים מעסקים לבצע קיצוץ עמוק במחירים שלהם. סקר של Finder לאחרונה מצא את הדברים הבאים:
הנשאלים נשאלו כמה הנחה גדולה תפתה אותם לקנות את מכירות סוף השנה:
- 19% רצו 50% הנחה
- 11% רצו 70% הנחה
- 15% רצו 90% הנחה
למי שמנצל את מבצעי החגים, ברור שככל שההנחה תהיה עמוקה יותר, כך ייטב.
זו הסיבה שדוא"ל כמו זה מ-Mangools הגיוני מאוד:
בעוד שלקוחות Mangools בפעם הראשונה מקבלים גישה ל-50% הנחה כשהם קונים בבלאק פריידי, לקוחות לשעבר מקבלים הנחה של 60% בגישה מוקדמת.
18. הצג את הכרת התודה שלך ללקוחות באמצעות דואר אלקטרוני
לא כל עסק יכול להרשות לעצמו לנהל מבצע לחגים. זה לא אומר שהם יכולים לפספס את הפצת שמחת החגים ושימוש בתוכן שיווקי לחג כדי להתחבר עם הקהלים שלהם.
East Bay Inn, למשל, אינו מפרסם מכירות או אירועי חגים באתר האינטרנט שלה או במדיה החברתית. עם זאת, הוא כן שלח את ההודעה הזו לאורחים לשעבר לאחרונה:
אין שום דבר קידום עצמי באימייל. זהו מסר פשוט של תודה ואיחולים, שגורם לפונדק להרגיש הרבה יותר כמו קרוב משפחה ששולח כרטיס חג "חושב עליך" מאשר עסק שמתחנן ללקוח שיחזור.
גם אם יש לך משהו לקדם את עונת החגים הזו, שקול להשתמש בשיווק בדוא"ל כדי להפיץ את סוג הדאגה והשמחה שאתה רוצה שהמותג שלך יהיה שם נרדף כל השנה.
מַסְקָנָה
יש הרבה רעש באינטרנט במהלך החודשים נובמבר ודצמבר. נראה שכל מותג נכנס לרוח השיווק של החג.
אז איך לחתוך את הרעש וללכוד את תשומת הלב של הקונים?
המפתח הוא לעמוד מולם במקום הנכון, בזמן הנכון ובאמצעות ההודעות הנכונות. כפי שאתה יכול לראות לעיל, ישנן דרכים רבות לעשות זאת – באתר האינטרנט שלך, באתרים של אנשים אחרים, דפי תוצאות של מנועי חיפוש, עדכונים של מדיה חברתית ותיבות דוא"ל.