טיפים לשיווק דיגיטלי

כיצד למקסם את מדדי גוגל אנליטיקס כמעצב אתרים – קטעים מהסמינר המקוון שלנו עם אנדי קרסטודינה

טְעִינָה…
    `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "name": name, "url": url }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '

'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });

מעצבי האינטרנט הטובים ביותר הם כמו כל משווק דיגיטלי – הם מקבלים החלטות על סמך נתונים. זה יכול להיות קשה להשיג עיצוב אתרים יעיל בלי לדעת מה עבד או לא עבד עם גרסאות קודמות. עם זאת, להבין כיצד להפיק את מירב הערך מהמדדים שלך יכול להיות מאתגר.

זו הסיבה שעבדנו עם אנדי קרסטודינה כדי ליצור סמינר מקוון על המדדים השימושיים ביותר של Google Analytics עבור מעצבי אתרים. אנדי, המחבר של Content Chemistry, שילב את הידע שלו בעיצוב אתרים, שיווק תוכן ואסטרטגיה דיגיטלית כדי לעזור לקהל שלנו להבין טוב יותר כיצד למדוד ולייעל פרויקטים.

במאמר זה, נסכם את הנקודות העיקריות ואת הנקודות העיקריות מהמצגת של אנדי, ונחלוק איתו כמה תובנות מסשן השאלות והתשובות שלנו. בואו נגיע לזה!

למד כיצד להתקין את Google Analytics באתר הוורדפרס שלך

כיצד למקסם את מדדי Google Analytics כמעצב אתרים (5 טיפים מרכזיים)

זה דבר אחד להשתמש ב-Google Analytics כדי לאסוף נתונים ותובנות באתרי האינטרנט שלך. עם זאת, המפתח הוא להבין כיצד להשתמש בתובנות הללו כדי לקבל החלטות עיצוב טובות יותר. הבה נסתכל על חמישה טיפים שאנדי ממליץ על מנת למקסם את מדדי Google Analytics שלך כמעצב אתרים.

1. הבינו שהמספרים באנליטיקס שלכם שגויים

אנדי מדגיש את החשיבות של ההכרה בכך שכל מספר בניתוח שלך שגוי. לא רק שמספר הביקורים נמוך, אלא שיש גם הרבה נתונים חסרים מכיוון שהכל תלוי ב-JavaScript ובקובצי Cookie.

לדוגמה, כאשר משתמש מבקר באתר אינטרנט, זה מפעיל קצת JavaScript שקורא וכותב קובצי Cookie במכשיר של המבקר. זה מאפשר ל-Google להפיק דוחות שתוכל לגשת אליהם:

Google Analytics Overview How To Maximize Google Analytics Metrics As A Web Designer — Takeaways From Our Webinar With Andy Crestodina 1

למרבה הצער, ישנם פערים גדולים שמתעלמים ממידע חיוני לפרויקטים של עיצוב אתרים.

גוגל אנליטיקס מבוסס ביסודו על צפיות בדף. אינטראקציות שאינן צפייה בדף, כגון ניווט במצגת, לחיצה על קישורי קפיצה, או אפילו גלילה, אינן עוקבות באופן אוטומטי. בעיקרו של דבר, אם כתובת האתר לא משתנה, Google Analytics לא מודע לכך שמשהו קרה.

הלקח כאן הוא שיש הרבה קליקים שלא נחשבים בגוגל אנליטיקס. מודעות לכך יכולה לעזור לך להימנע מבניית אינטראקציות קריטיות שאינן מפעילות JavaScript או לטעון דף חדש, כגון קטע "אודותינו" כחלון קופץ.

במקום זאת, תרצה ליצור דפים לתוכן. בניית דפים לכל דבר טובה גם לניתוח וגם לאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). אחרי הכל, גוגל לא מדרג אתרים; זה מדרג את דפי האינטרנט.

2. בצע אופטימיזציה של דפי האינטרנט שלך על סמך ביצועי החיפוש הנוכחיים

אנדי מסביר שזה נוהג לקוי להשיק אתר מבלי לחפש קודם מה מקבל משיכה בחיפושים. אתה עלול אפילו לעשות את הטעות של שכתוב דף שרלוונטי ביותר כרגע.

אתה יכול להשתמש ב-Google Analytics כדי לבצע סינון מסוים ברשומות שלך. תחת רכישה > Search Console , אתה אמור לראות את כל הדפים שמצליחים.

לאחר שתגדיר את Search Console, תראה כל ביטוי שכל דף מדורג עבורו. מידע זה יכול לעזור לך לקבוע אילו דפים לעבור לאתר חדש ואילו לשכתב בקפידה (אם בכלל). אם דף מדורג כרגע קרוב לראש עבור ביטוי, יש לך הזדמנות ראויה לדרג גבוה יותר ולהשיג ללקוח שלך החזר ROI טוב יותר.

ניתן לעשות זאת על ידי הפיכת הדף למוקד יותר ספציפי בנושא שביטוי המפתח מציע. זה לא מחייב אותך לבצע מחקר מילות מפתח. במקום זאת, גוגל אומרת לך אילו דפים עליך לבצע אופטימיזציה עבור ביטויים מסוימים.

כמו כן, דפים המדורגים למונח אחד יכולים לדרג גם עבור עשרות או לפעמים מאות אחרים. לכן, אתה רוצה לבצע אופטימיזציה עבור מילות מפתח וביטויים ספציפיים, מה שנקרא SEO סמנטי. אנדי גם ממליץ להפוך את הדפים שלך ליותר יסודיים ומקיפים על ידי ציטוט סטטיסטיקות או הוספת קישורים שעונים על שאלות.

3. היפטר ממבוי סתום בזרימת המשתמש שלך

משימת ההגדרה האנליטית הבסיסית היא ליצור יעדים. עם זאת, לאחר שהגעת ליעד, כגון רכישת מנוי, אתה רוצה לוודא שאינך מסתיים בדף "תודה" ללא מוצא.

במקום זאת, דפי ה"תודה" שלך יכולים לכלול קריאה לפעולה (CTA) ולהציג למשתמש הזדמנות נוספת להמרה. לדוגמה, אם הם רק ביצעו רכישה, אתה עשוי לבקש מהם להירשם לניוזלטר שלך.

יש דוח בגוגל אנליטיקס שנקרא "זרימת משתמשים". ביטוי זה מציין שצריכה להיות זרימה שגורמת לכל משתמש לנוע באתר שלך. תוכל לעשות זאת בדפי 404 שלך על ידי אספקת כלי חיפוש או קישורים חלופיים שיעזרו להם להגיע לאן שהם רוצים:

Modcloth 404 Page How To Maximize Google Analytics Metrics As A Web Designer — Takeaways From Our Webinar With Andy Crestodina 2

לבסוף, בתחתית דפי השירות שלך, הקפד לכלול כפתורי CTA המחייבים את המשתמש לבצע פעולה לאחר שגולל בתוכן שלך. פעולה זו יכולה להיות דרך יעילה לחסל קצוות ללא מוצא מיותרים ולהמשיך את זרימת המשתמשים.

4. השתמש בתיבת החיפוש שלך ככלי האזנה

אנדי מציין שכלי חיפוש לא צריכים להיות רק כלי נוחות, אלא גם מכשירי האזנה כדי להבין מה המבקרים רוצים. למרות שרוב האנשים מעדיפים לא לעזוב את העכבר כדי להקליד עם המקלדת שלהם, כאשר הם עושים זאת, אתה יכול לקבל תובנות שימושיות.

תחילה יהיה עליך להפעיל את מעקב האתר. לאחר מכן, לאחר שהנתונים שלך הצטברו, תוכל לנווט אל התנהגות > חיפוש באתר ולראות כל ביטוי שהוקלד בכלי החיפוש שלך:

Analytics Site Search How To Maximize Google Analytics Metrics As A Web Designer — Takeaways From Our Webinar With Andy Crestodina 3

טריק ממש מגניב כאן הוא להשתמש בשילוב של דוחות על ידי הוספת ממדים. לדוגמה, תוכל לשלב דוחות ממונחי חיפוש ודפי יציאה.

זה יכול להראות לך את המונחים שאנשים חיפשו, כמו גם מאילו דפים הם עזבו. לדוגמה, אם משתמש יצא מדף תוצאות החיפוש, סביר להניח שהוא לא קיבל תוצאה רלוונטית. בעיקרו של דבר, דו"ח מסוג זה יכול להראות לך כל מה על האתר שלך שאינו מספק למבקרים.

לבסוף, נסה להשתמש בכלי החיפוש שלך כדי לחפש את אותם ביטויים שהמשתמשים שלך מחפשים. זה יכול לאפשר לך לחוות את אותה חוויה. אנדי מכנה זאת "אמפתיה מונעת נתונים". אתה עלול לגלות שדף אינו מדורג כי השם שלו אינו מדויק. ייתכן גם שתגלה שאין לך דף רלוונטי עבור ביטוי חיפוש מסוים, ובמקרה זה גילית פער תוכן.

5. דע את מלכודות העכבר הטובות ביותר שלך

לדעת אילו מאמרים הם המשכנעים ביותר דורש ניתוח כמעט מעבר ל-Google Analytics. תצטרך להסתכל בדוח נתיב יעד הפוך כדי לראות מה אנשים עשו לפני שהם ביצעו המרה ונחתו בדף השלמת יעדים.

לדוגמה, אם ההמרה שלך היא הרשמה לניוזלטר, תוכל לראות אילו מהמאמרים שלך קראו אנשים לפני שהם עשו את השלב האחרון. באופן כללי, אתה רוצה לדעת אילו מהדפים שלך צפויים להשיג מטרה כמו לגרום למבקרים להירשם. אלו הן "מלכודות העכברים" שלך.

לאחר שמצאת את מלכודות העכברים הטובות ביותר שלך, אתה רוצה לשמור אותן ברוטציה חברתית כבדה ולקדם אותן, כמו גם לפרסם עוד על אותו נושא. אתה גם רוצה לעשות אותם בולטים יותר. אתה יכול לשים אותם בראש הבלוג שלך, בחתימת הדוא"ל שלך או בדף הבית שלך:

Elementor Newsletter Signup How To Maximize Google Analytics Metrics As A Web Designer — Takeaways From Our Webinar With Andy Crestodina 4

ניתן להשתמש במלכודות עכברים אלה כדי להגדיל את רשימות מנויי הדוא"ל שלך. הם גם גורמים לך להיות פחות מחויב לפלטפורמות כמו גוגל ופייסבוק, מכיוון שאתה יכול להגיע ישירות לקהל שלך דרך רשימת הדוא"ל שלך.

שאלות ותשובות: תובנות מאנדי קרסטודינה על השימוש ב-Google Analytics כמעצב אתרים

לפני שנסיים, הנה כמה תובנות נוספות מהשאלות והתשובות שלנו עם אנדי.

ש: באיזו תדירות משנים מנועי החיפוש את אופן פעולתם?

באמת אין גרסה אחת של גוגל. רוב הדברים שאתה עושה הם בתוך מבחן A/B, ואלגוריתם החיפוש יותאם בהתאם לפעולות שלך. גוגל מתפתחת במהירות ועוברת שינויים מדי יום, אולי כמה פעמים ביום.

ש: איך מבססים המרת ערך כשהאתר לא מיועד למסחר אלקטרוני?

אנדי אומר שהוא קובע את הערך לאחד לכל דבר. יש משווקים שמנסים לעבוד לאחור מהערך. אם אתה עובד עם לקוחות, אתה צריך לראיין אותם כדי להבין נתונים כמו ערך החיים של לקוח. אתה יכול לעבוד אחורה מתוך זה, ולחשב את הערך של כל שליחת טופס בממוצע.

ש: באיזו תדירות אתה משתמש בשיעור המרות של משתמשים לעומת שיעור המרות של הפעלה?

למרות שיש קצת בלבול בין שני השיעורים הללו, המרות הן, כברירת מחדל, מדד מופעל. ההגדרה בפועל של המרה היא הפעלה שבה הושגה לפחות יעד אחד. שיעור ההמרה הוא אחוז הביקורים שעבורם עמד לפחות יעד אחד. במילים אחרות, הכל באנליטיקס הוא או מבקר (משתמש) או ביקור (סשן), ושיעורי ההמרה מבוססים על סשנים.

ביס את החלטות עיצוב אתרים שלך על נתונים רלוונטיים

המצגת של אנדי שפכה אור על החשיבות של הסתמכות על נתונים בעת קבלת החלטות עיצוב אתרים. לעוד נאגטס כמו זה, אתה יכול לקרוא את המאמרים שלו ב-Orbit Media ולהירשם ל-Orbit Media Studios ביוטיוב. הוא גם ממליץ על ערוץ הניתוח של MeasureSchool.

במאמר זה, דנו בכמה טיפים לשימוש יעיל בנתונים שאתה רוכש מ-Google Analytics. הם כוללים אופטימיזציה של דפי האינטרנט שלך על סמך ביצועי החיפוש הנוכחיים, היפטרות ממבוי סתום בעיצוב שלך, שימוש בתיבות החיפוש שלך ככלי האזנה ועוד.

יש לך שאלות לגבי השימוש ב-Google Analytics בפרויקטים של עיצוב אתרים? ספר לנו בקטע ההערות למטה!

מאמרים קשורים

Back to top button