כולנו שמענו את המשפט, "טוב, זה נראה טוב על הנייר." לעתים קרובות, זה נשמע של מישהו שמתאר רעיון או קונספט עסקי, אשר, מכל סיבה שהיא, לא עבד כאשר הם נפרסו בעולם האמיתי. כשאתה חולם מוצרים שעשויים להבדיל את העסק שלך מהמתחרים, עליך לוודא שלקוחות אמיתיים יעריכו את ההצעות שלך.
עם זאת בחשבון, אתה יכול לבצע בדיקות משתמשים, שיטה לקבלת משוב ישיר משוק היעד שלך. הנה סקירה כללית של בדיקות משתמשים, עם השלבים ליצירת מבחני משתמשים משלך.
מה זה בדיקת משתמשים?
בדיקת משתמשים היא תהליך שבו חברה מבקשת ממשתמשים אמיתיים ליצור אינטראקציה עם מוצר ולספק משוב על הניסיון שלהם או להציע דעות לגבי מוצר היפותטי. זה יכול להאיר כיצד המוצר שלך עונה על צרכי הלקוח ומקל על נקודות הכאב של הלקוחות. זה גם יכול לעזור לך להבין את חווית המשתמש הכוללת של המוצר שלך. המטרה של מבחן משתמש היא לזהות בעיות במוצר ולמצוא אזורים לשיפור לפני שהמוצר יוצא לשוק.
בדיקת משתמשים לעומת בדיקת שמישות: מה ההבדל?
בעוד שהמונחים נשמעים דומים, מבחן משתמש אינו זהה למבחן שמישות. הנה איך הם שונים:
בדיקת משתמשים
מבחן משתמש מספק מבט רחב על מוצר. בהשלמת מבחן משתמש, אתה עשוי לשאול שאלות כמו האם למוצר יש תועלת בחייו של הלקוח ואילו רגשות המשתמש משייך למוצר. מבחני משתמשים עוזרים לצוותים לפתח מוצרים העונים על ציפיות הלקוחות. שיטות בדיקת המשתמשים כוללות סקרים, ראיונות, קבוצות מיקוד, מחקרי תצפית ובדיקות שמישות. בדיקות משתמשים יכולות להיות מנוהלות או לא מנוהלות, כלומר ייתכן שתזדקק למישהו שיפקח על משתתפי המבחן או לא.
בדיקת שמישות
מבחני שמישות הם תת-קבוצה של בדיקות משתמשים, המתמקדות במיוחד בכמה קל או קשה לבצע משימות שונות עם מוצר. ככאלה, מבחני השימושיות מנוהלים ברובם, או מפוקחים על ידי חברי צוות המוצר. לדוגמה, צוות מוצר עשוי לבקש מבחני שימושיות להשתמש באפליקציה לנייד כדי לערוך הקלטת וידאו. אם האפליקציה קלה לשימוש, הבוחן אמור להיות מסוגל להשלים את המשימה מבלי להרגיש מתוסכל. עם זאת, אם לאפליקציה יש ממשק משתמש מבלבל (UI) או תוכנת באגי, סביר להניח שבוחני שמישות יתקשו לערוך את הסרטון. תוצאות הבדיקה האחרונות עשויות להצביע על צעדים מוטעים בתהליך העיצוב של האפליקציה, שצוות המוצר יוכל לטפל בהם.
שילוב של בדיקות משתמש ושימושיות עזר ללינדזי מקורמיק להפוך את מותג מוצרי ההיגיינה האישית הידידותיים לסביבה שלה, Bite, להצלחה מסחררת. "בכל ההכנות והמחקר שלי לא חשבתי, האם זה רעיון עסקי טוב?" אומרת לינדזי. במקום זאת, היא שאלה את עצמה: "איך אוכל לעשות את הטאבלט הטוב ביותר שאפשר?" המטרה של לינדזי הייתה לייצר משחת שיניים בצורת טבליות, והבדיקות היו חלק מרכזי בתהליך הפיתוח שלה.
מדוע בדיקת משתמשים חשובה?
- עמידה בציפיות המשתמש
- זיהוי בעיות בלתי צפויות
- הורדת עלויות פיתוח
על ידי ביצוע בדיקות משתמשים, מנהלי מוצר יכולים להבטיח שהמוצר שלהם עונה על צרכי הלקוח, לחסוך זמן וכסף במחזור פיתוח המוצר, ובסופו של דבר ליצור מוצר בר מכירה ויעיל.
להלן שלוש דרכים שבהן בדיקות משתמשים יכולות להועיל לחברה שלך:
1. עמידה בציפיות המשתמש
בודק משתמשים עשוי להגיע עם ציפיות גבוהות, במיוחד אם אתה משיק איטרציה חדשה של מוצר קיים. כדי שההצעה החדשה שלך תשגשג, היא חייבת לעמוד בציפיות הללו או לעלות עליהן. בדיקות משתמשים יכולות לומר לך אם אתה בכיוון הנכון.
2. זיהוי בעיות בלתי צפויות
באמצעות סדרה של בדיקות משתמש שונות, אתה יכול לחשוף בעיות שמישות שמעצבים עשויים שלא לצפות להם. לדוגמה, תוכל להשתמש בנתוני בדיקות משתמשים כדי לקבוע אם אנשים נשארים מרוצים מהמוצר שלך במשך הבדיקה או אם שביעות הרצון יורדת ככל שאנשים מבלים יותר זמן עם המוצר. אם תתפוס בעיות מסוג זה בשלב מוקדם, תוכל לטפל בהן בעלות נמוכה יותר ממה שהיית מקבל בהמשך תהליך הפיתוח.
3. הורדת עלויות הפיתוח
בדיקות משתמשים יכולות למנוע מעלויות פיתוח המוצר לצאת משליטה, מכיוון שהיא יכולה לזהות בעיות לפני שתתחיל לייצר את המוצר שלך.
אם אתה בודק מוצר פיזי, אתה יכול ליצור אב טיפוס, לבקש ממשתמשים ליצור איתו אינטראקציה ולאסוף משוב לפני תחילת הייצור. עבור מוצרים דיגיטליים כמו אתרי אינטרנט או אפליקציות לנייד, אתה יכול לעבוד עם אבות טיפוס מנייר (ציורי נייר המדמים מסך שולחני או נייד) ולהתחייב רק למוצר מקודד מלא אם הממצאים שלך מצביעים על משתמשים שיגיבו לו בחיוב.
סוגי בדיקות משתמשים
- בדיקות חקרניות
- בדיקה השוואתית
- בדיקת שמישות
- סקרים וראיונות
- לימודי יומן
- בדיקת לחיצה ראשונה
בדיקות משתמשים יכולות ללבוש צורות רבות בהתאם ליעדים של מפתח מוצר, לתקציב ולמדדים שהם רוצים לבדוק. להלן כמה סוגים פופולריים של בדיקות משתמשים:
בדיקות חקרניות
לעתים קרובות נפרסת בשלבים המוקדמים של פיתוח המוצר, בדיקות חקרניות הן גישה במידה רבה לא מתונה שבה המשתתפים מתבקשים ליצור אינטראקציה עם מוצר בכל דרך שהיא מרגישה טבעית. המטרה היא לאסוף תובנות לגבי ציפיות המשתמש, התנהגויות וצרכים, שיכולות להכריע החלטות עיצוב מוצר. בדיקות חקרניות יכולות גם לספק תובנות לגבי הארגונומיה של המוצר וקלות השימוש הכוללת.
ניתן לבצע בדיקות חקר מרחוק, כאשר המשתתפים מקיימים אינטראקציה עם מוצרים בסביבה שלהם. מפתחי תוכנה עשויים למצוא את זה שימושי במיוחד בעת בדיקת אתרים שונים או מוצרים דיגיטליים המיועדים לקהל רחב. יתר על כן, בדיקות חקר מרחוק הן גמישות. זה עוזר לצוותים לגייס בסיס משתמשים מגוון והוא נותן להם מספיק זמן להחליט אם מוצר מועיל ומעוצב היטב.
בדיקה השוואתית
המכונה גם בדיקת A/B, בדיקה השוואתית מציבה שתי גרסאות מוצר או יותר זו מול זו. שתי קבוצות משתמשים מקבלים גרסאות שונות של אותו מוצר ומדווחות על הממצאים בהתאמה. שיטה זו יכולה להצביע על איזו גרסת מוצר יעילה יותר או ידידותית יותר למשתמש. בדיקות A/B פופולריות בעיצוב אתרים ובקמפיינים שיווקיים.
בדיקת שמישות
שימושיות, או בדיקה מבוססת משימות, נותנת למשתתפים משימות ספציפיות להשלים תוך כדי אינטראקציה עם מוצר. סוג זה של בדיקות מאפשר לצוותי עיצוב לבחון את היעילות והאפקטיביות של המוצר שלהם בסיוע למשתמשים לבצע משימות אלו. מדדים להצלחה כוללים שיעורי השלמה, זמן במשימה ושיעורי שגיאות.
סקרים וראיונות
סקרים וראיונות לא תמיד צריכים לכלול אינטראקציה ישירה עם מוצר. במקום זאת, תוכל לבקש מהמשתתפים לתאר למה הם מצפים מהמוצר שלך. כל תשובה יכולה להנחות את הצוות שלך ליצירת מוצרים עם תועלת מקסימלית עבור הלקוחות.
לימודי יומן
במחקר יומן, משתמשים מתעדים את האינטראקציות שלהם עם מוצר לאורך תקופה ממושכת. שיטה זו שימושית במיוחד עבור מוצרים הנמצאים בשימוש קבוע, כגון משחת שיניים, מכיוון שגישה זו לוכדת את חווית המשתמש לאורך זמן ולא רק במהלך בדיקת בדיקה בודדת.
בדיקת לחיצה ראשונה
בוני אתרים משתמשים בבדיקות לחיצה ראשונה כדי להעריך את התועלת והאינטואיטיביות של מבנה האתר. בצורה זו של בדיקת משתמשים, אתה מראה למשתתפים אב טיפוס של אתר אינטרנט ושואל אותם היכן הם ילחצו קודם כדי לבצע משימה נתונה. הקליק הראשוני שלהם מנותח כדי לקבוע אם הוא מוביל אותם קרוב יותר ליעד שלהם. המטרה היא להתאים את מבנה האתר לאינטואיציה של המשתמשים.
כיצד לבצע בדיקות משתמשים
בדיקת משתמשים צריכה להיות תהליך פשוט עם יעדים ברורים, מדדים להצלחה ואסטרטגיות לנקוט בפעולה לאחר קבלת תוצאות הבדיקה. הנה שיטה שלב אחר שלב לשימוש בבדיקת המשתמש שלך:
1. הגדר את היעדים שלך. קבע מה אתה רוצה למדוד, כגון אופטימיזציה של שימושיות, העדפות משתמש או יעילות משימות.
2. בחר שיטת בדיקת משתמש. שקול אם אתה רוצה שהבדיקות שלך יהיו מתונות או לא מנוהלות, באופן אישי או מרחוק, ולטווח ארוך או קצר. לדוגמה, בדיקות משתמשים ארוכות טווח עשויות להתאים בצורה הטובה ביותר למחקרי יומן, בעוד שבדיקות לטווח קצר עשויות להפיק תועלת מבדיקת A/B.
3. תכנן את המבחן. פתח את השאלות והמשימות שהמשתתפים יגיבו או יבצעו במהלך המבחן. אלה צריכים להתאים ליעדים שלך ולחקות את השימוש בעולם האמיתי. תן שם את המדדים שאתה עוקב אחריהם, כגון הזמן שלוקח להשלים משימה או התדירות שבה משתתף משתמש בהיבט של המוצר.
4. גיוס משתתפים. זהה וגייס משתתפים התואמים את קהל היעד שלך. אם יצרת פרסונות קונים עבור המוצר או השירות שלך, ודא שהנבדקים שלך תואמים את הפרסונות הללו.
5. ערכו את הבדיקה. הפעל את מבחן המשתמש, וודא שהמשתתפים מבינים את המשימות ומרגישים בנוח. התבונן בהתנהגותם, רשום הערות והקלט את המפגשים, במידת האפשר.
6. נתח את הנתונים שנאספו. סקור ונתח את הנתונים שאספתם במהלך הבדיקה. חפש דפוסים, בעיות שימושיות ואזורים לשיפור.
7. הפעל את התוצאות שלך. בהתחשב בתוצאות שלך, שקול תובנות מפתח, המלצות וכל שינוי עיצובי נדרש. לאחר מכן יישם את השינויים הללו, יצירת איטרציות חדשות של המוצר שלך כדי לשרת טוב יותר את צורכי המשתמש.
שאלות נפוצות על בדיקות משתמשים
מה ההבדל בין בדיקת משתמשים לבדיקת שמישות?
בדיקת משתמשים מעריכה את האפקטיביות הכוללת וחווית הלקוח של מוצר, תוך בחינת כיצד הוא עונה על צרכי הלקוח וציפיותיו. בדיקות שמישות, לעומת זאת, מתמקדות בכמה קל ללקוחות פוטנציאליים להשתמש במוצר.
מהם הסוגים השונים של בדיקות משתמשים?
הסוגים השונים של בדיקות משתמשים כוללים בדיקות מבודלות ולא ממודרות, בדיקות מרחוק ובאופן אישי, בדיקות חקרניות, בדיקות השוואתיות, בדיקות A/B, בדיקות שמישות, בדיקות בקליק ראשון, סקרים וראיונות ומחקרי יומן.
מה עושה בדיקות משתמשים?
בדיקת משתמשים מעריכה כיצד משתמשים אמיתיים מקיימים אינטראקציה עם מוצר. חברות ממנפות את תוצאות בדיקות המשתמש כדי לשפר את היצע המוצרים שלהן ולהתאים אותם טוב יותר לצרכי השוק.