רעיונות עסקיים

המדריך המלא לתוצרי פרויקטים בעיצוב אתרים

טְעִינָה…
    `; stack.push({ level: level, html: newItem }); } else { newItem += `${name}`; stack[stack.length – 1].html += newItem; } // הוסף ערך ל-JSON-LD tocEntries.push({ "@context": "https://schema.org", "@type": "SiteNavigationElement", "@id": "#elementor-toc", "name": name, "url": url }); }); // סגור את כל הרמות הפתוחות הנותרות while (stack.length > 1) { let lastItem = stack.pop(); stack[stack.length – 1].html += lastItem.html + '

'; } tocHTML = stack[0].html + "; tocContainer.innerHTML = tocHTML; // סיים את מבנה JSON-LD jsonLD["@graph"].push(…tocEntries); // הכנס את ה-JSON-LD לראש המסמך const script = document.createElement('script'); script.type = 'application/ld+json'; script.textContent = JSON.stringify(jsonLD, null, 2); document.head.appendChild(script); // הוסף מאזינים לאירועים עבור פונקציונליות האקורדיון tocContainer.addEventListener('click', function(e) { if (e.target.classList.contains('expander')) { const header = e.target.closest('.accordion- header'); const content = header.nextElementSibling; if (content && content.classList.contains('accordion-content')) { content.style.display = content.style.display === 'none' ? : 'none'; e.target.textContent = content.style.display === 'none' : '-' } }); });

מקור נפוץ לקונפליקט בפרויקטים של עיצוב אתרים הוא חזונות שונים לגבי התפוקה הסופית. אם התוצרים אינם מועברים בבירור מההתחלה, ייתכן שהתוצר הסופי לא מספק את הלקוח. זה יכול להוביל לתסכול, בזבוז זמן, סבבים של בקשות תיקון ואפילו זחילה להיקף.

הגדרה וניהול של תוצרי פרויקט הם המפתח לשמירה על פרויקט על המסלול. שימוש באבני דרך של פלט ספציפיות, ניתנות למדידה ומציאותיות יכול גם לעזור לצוות שלך לקבוע מראש את קריטריוני הקבילות שלפיהם הלקוח ישפוט את הצלחת העיצוב.

במאמר זה, נדון במה הם תוצרי עיצוב אתרים ומדוע הם חשובים. אנו גם נחפור כיצד להגדיר ולנהל אותם. בואו לצלול פנימה!

צור תקציר עיצוב אתרים לפני תחילת פרויקט

המדריך המלא לתוצרי פרויקטים בעיצוב אתרים

מהן תוצרי פרויקטים בעיצוב אתרים?

במילים פשוטות, תוצר הוא פלט של פרויקט. זה יכול להיות כל דבר כל עוד הוא ממלא כמה קריטריונים שנקבעו מראש, כגון:

  • להיות בגדר הפרויקט
  • לאחר קנייה מלאה מכל בעלי העניין הרלוונטיים
  • הגשמת מטרה מסוימת של הפרויקט

בהקשר של עסק לעיצוב אתרים, התוצרים יכולים להיות תוכן אתר, נכסי מיתוג, האתר עצמו או משהו אחר. יכולים להיות חפצים מרובים הנובעים מפרויקט עיצוב אתרים.

באופן כללי, תוצרי פרויקט משיגים את יעדי הלקוח. זו הסיבה שחשוב במיוחד שכל תפוקה צפויה תהיה ספציפית וניתנת למדידה. בנוסף, היא מאפשרת להגדיר תוצרים רק כאשר הוכחו הציפיות של כל בעלי העניין הרלוונטיים וקהל היעד.

כדי להבהיר עוד יותר כיצד עשויה להיראות תוצר, במהלך הפרויקט, עשויים להיווצר מספר מסמכים, כגון סקיצות עיצוב, מוקאפים ו-wireframes. הסקיצות אינן חייבות להיחשב כתוצרים, מכיוון שהן אינן ממלאות ישירות יעד פרויקט.

עם זאת, המוצר הסופי תלוי ב-wireframe ובדגם. במובן זה, ניתן לומר שלתוצר יש תלות או "תת-משלוחים".

בשלב זה, חשוב להבחין בין תוצרים לבין יעדים. יעדים מפרטים את התוצאה של תהליך העיצוב. במילים אחרות, הם היתרונות הפוטנציאליים שייגרמו מהפרויקט.

לדוגמה, אחת המטרות של הלקוח שלך עשויה להיות הגדלת התנועה לאתר שלו. לכן, אחת מהתוצרים הצפויים עשויה לכלול פוסטים במדיה חברתית או מאמרי בלוג למשיכת מבקרים באופן אורגני באמצעות חיפושים מקוונים. ניתן לסכם את ההבדל בין תוצרים ויעדים כך: הראשונים הם פריטים נפרדים או בודדים שעוזרים להגשים את האחרונים.

מדוע תוצרי פרויקט חשובים בעיצוב אתרים?

הספקים שימושיים לביסוס ציפיות הלקוח. חפצים מוגדרים בבירור יכולים להקל על קביעת ההיקף, ציר הזמן והתקציב. זה מבטל את הסיכון שלצוות שלך יהיה חזון של תפוקת הפרויקט שונה מזה של הלקוח ויכול לכלול פירוט יסודי של תכונות, פונקציות וכו'.

בקצרה, התוצרים הם השיא של הצרכים והרצונות של הלקוח עבור פרויקט עיצוב אתרים. הם מסייעים בעמידה ביעדי הפרויקט.

באופן כללי, המטרות העסקיות של פרויקט עיצוב אתרים יקבעו את התפוקה שלו. לדוגמה, אם המטרה הייתה להשיג יותר לידים באמצעות שיווק דיגיטלי, התוצרים הסופיים עשויים לכלול אתר אינטרנט ותוכן כלשהו של בלוג או מדיה חברתית.

מצד שני, אם פרויקט היה כרוך בהעברת נתוני לקוחות לענן, הפלט שלו עשוי לכלול מסמכי הדרכה ללימוד עובדים כיצד להשתמש במערכת מסד הנתונים החדשה. לסיכום, תחלופה מוצלחת של תוצרים ללקוח תאותת בדרך כלל על השלמת תהליך התכנון.

סוגי תוצרי פרויקטים

בהתאם למי הם מיועדים, תוצרי פרויקט יכולים להיות מסווגים כפנימיים או חיצוניים. תוצרים פנימיים נוצרים בדרך כלל לשימוש בתוך צוותי עיצוב אתרים ולתמיכה בתפוקת הפרויקט.

תוצרי פרויקט עיצוב פנימי

תוצרים פנימיים עוזרים להפוך את תהליך הפיתוח לחלק יותר ולהשאיר את העסק צף.

דוגמאות לתוצרים פנימיים בפרויקטי עיצוב כוללים:

  • דוחות תקציב
  • בדיקות תוכנה
  • תיעוד עזר טכני
  • דוחות זמינות משאבים
  • ועוד

תוצרי פרויקט עיצוב חיצוני

מצד שני, תוצרים חיצוניים הם פלט המיועד ללקוח עם השלמת הפרויקט. זה בדרך כלל מה שאנשים מתארים לעצמם כשהם שומעים את המונח "ניתן למסירה".

דוגמאות לתוצרים חיצוניים בפרויקטי עיצוב כוללים

  • מחקרי היתכנות
  • אב טיפוס של מוצר או MVP
  • אפליקציה לנייד,
  • וכו.

דוגמאות לתוצרים של פרויקטים בעיצוב אתרים

כפי שהוזכר קודם לכן, יכולות להיות תוצרים מרובים מפרויקט עיצוב אתרים. בנוסף, התפוקה הצפויה תשתנה. דוגמה נפוצה היא בריף יצירתי, המספק סקירה של יעדי עיצוב, היקף וקהל יעד.

דוגמה נוספת היא wireframe, שיכול לספק ללקוח הדמיה של האתר, הפריסה שלו והניווט עוד לפני תחילת העבודה בפועל. זה נותן להם את ההזדמנות למתוח ביקורת על פרטים ספציפיים ומבטיח שהם משתלבים במלואם עם העיצוב הסופי, ומפחית את הסיכון לבקשות לתיקון.

מוקאפים מתבססים על מסגרות תיל כשאתה מתחיל לציין את הפרטים הדקיקים של העיצוב, כגון טיפוגרפיה, צבעים, נכסי מיתוג, תמונות ועוד. דוגמאות נוספות לתוצרים כוללים:

  • דוח ניתוח פער או SWOT (חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים) על מתחרים לזיהוי הזדמנויות.
  • עיצוב מצגות שנעשו עבור לקוחות כדי להבין טוב יותר את מטרות הפרויקט.
  • ספרים אלקטרוניים, מקרי מקרים, מאמרים לבנים, מאמרי בלוג או פוסטים במדיה חברתית שנוצרו על ידי צוות השיווק כדי לקדם מוצרים ושירותים חדשים. זה יכול לכלול גם דף בית או דף אינטרנט אחר שנבנה עבור מסעות פרסום ספציפיים.
  • עיצוב אבות טיפוס המיועדים לבדיקות A/B עם פלחים ספציפיים של משתמשים.
  • הנחיות סגנון.
  • נכסים יצירתיים כגון מוזיקה, איורים, אנימציות וכו'.
  • הודעות לעיתונות לשיתוף חדשות ועדכונים חשובים.

כל התוצרים הללו של עיצוב אתרים, בין אם פנימיים או חיצוניים, הם המפתח לפרויקט מוצלח. זה אומר שצריך לפרט אותם מראש.

כיצד להגדיר ולנהל תוצרי פרויקט (ב-4 שלבים)

ניהול פרויקטים יכול לקחת מאמץ ותרגול משמעותיים כדי להגיע נכון. אתה רוצה להשיג בהצלחה את היעדים הכוללים תוך כדי עבודה במסגרת מגבלות התקציב והזמן. אחת הדרכים להפוך את התהליך לחלק יותר היא על ידי הגדרה וניהול של תוצרים. להלן ארבעה שלבים לטיפול בזה:

שלב 1: חלק את יעדי הפרויקט לחלקים ניתנים לניהול

כמובן שאתה רוצה להקפיד להגדיר כל תוצר כבר בתחילת שלב התכנון ולפני תחילת עבודה כלשהי. לשם כך, הצעד הראשון להגדרה וניהול התפוקה המצטברת שלך כמנהל פרויקט הוא הבנה מלאה של יעדי התכנון. במילים אחרות, עליך להבין את הקריטריונים ליצירת תוצר מקובל.

אם פנית ללקוח עם הצעה לעיצוב אתר, ייתכן שכבר קבעת את הנקודות החשובות ביותר. בלי קשר, כמה שאלות שכדאי לשאול בעת הגדרת התוצרים כוללות:

  • מה המטרה או היעד של הפרויקט?
  • מהם המרכיבים המרכיבים את המטרה הכוללת?
  • מהי הפורמט של החלקים המרכיבים?
  • עד כמה חלקים אלו חשובים למטרה הכוללת של הפרויקט?
  • כמה זמן ייקח להגשים כל חלק ביעדי הפרויקט?
  • אילו משאבים נדרשים כדי ליצור כל אחד מהיעדים הקטנים הללו?

השאלות לעיל מאפשרות לך לפרק את יעדי הפרויקט לחלקים קטנים יותר, כמו גם להעריך את ההיתכנות והתועלת של כל אחד מאותם חלקים. בנוסף, פירוק זה יכול למקם את הצוות שלך לראות ולדווח על התקדמות מהר יותר ללקוח. זה יכול לתת רושם של יעילות ויסודיות.

לבסוף, כדאי לשקול לשייך כל אחת מהתוצרים הללו לאבני דרך כדי לספק מעקב טוב יותר. זה יכול לספק תחושת הישג גדולה יותר עבור כל משימה שהודחה מרשימת המטלות של הצוות שלך.

שלב 2: חקור ביסודיות את הדרישות לכל מוצר

לתוצרים שני מרכיבים: התוצר עצמו והקריטריונים לכנותו הצלחה.

לדוגמה, אם אתה מעצב אפליקציית טיפול בבריאות הנפש עבור לקוח, התוצר עשוי לכלול מסמכי הצטרפות והאפליקציה עצמה.

עם זאת, שני האלמנטים יצטרכו לעמוד בדרישות מסוימות, כגון מיתוג הלקוח ואפשרות למשתמשים לפנות באופן אנונימי. הגדרת דרישות יכולה להיות אפילו יותר משימה מתאמצת מאשר פירוט התוצרים עצמם. שלב זה חשוב ביותר, מכיוון שדרישות לא שלמות עלולות להוביל לזחילת היקף ולגרום לצוות שלך לחרוג מהתקציב שנקבע.

כדי לאסוף ולפרט את הדרישות עבור התוצרים שלך, אתה יכול להסתמך על:

  • תצפיות משתמשים, אולי אפילו מחסרונות שזוהו עבור מוצרים או שירותים מתחרים
  • סקרים, שאלונים וראיונות
  • קבוצות מיקוד
  • אבות טיפוס
  • מבחני A/B
  • ועוד

בדרך כלל אתה רוצה לערב משתמשים ובעלי עניין אחרים מוקדם ככל האפשר כדי להגביר את ההבנה שלך לגבי הדרישות עבור כל תוצר. זה יכול להיות שאילת שאלות מסוג זה:

  • מיהם מחזיקי העניין הרלוונטיים שאתה צריך לקבל מהם קנייה?
  • מהן החששות הדחופים החשובים ביותר שלהם?
  • האם התוצרים משתלבים בהיקף ובתקציב המוסכמים? אם לא, האם אתה יכול לגרום לבעלי העניין המרכזיים לחתום על הרחבה של שניהם?
  • מהם התקנים הקיימים בתעשייה שתצטרך לעמוד בהם?
  • האם היה לך ניסיון קודם ביצירת תוצרים דומים? אם כן, מה היו הדרישות שלהם?
  • כיצד תוכל להפוך כל תוצר להצלחה עבור משתמש היעד?

לבסוף, אתה רוצה לוודא שאתה פועל לפי שיטות העבודה המומלצות בתעשייה היכן שמתאים. לדוגמה, בהתאם לקהל היעד, זה עשוי להיות הגיוני להיות מאוד יסודי עם תכונות הנגישות שאתה בונה.

שלב 3: זיהוי מדדי מפתח למדידת הקבילות של כל מוצר

לאחר שפיצלת את היעדים לחלקים קטנים יותר והגדרת את כל התוצרים הנדרשים, השלב הבא הוא לפתח כמה מדדי מפתח. שימוש בנתונים כדי להניע את קבלת ההחלטות שלך יעזור לך למדוד את ההתקדמות וההצלחה של הפרויקט הכולל.

כמה מדדים לדוגמה כוללים:

  • תקציב משוער
  • מספר משימות פתוחות או מאוחרות
  • המועדים של הפרויקט והתוצרים הקטנים שלו

מדדים אלה יכולים לעזור לך להעריך את תקינות הפרויקט ולזהות אזורים הזקוקים לתשומת לב רבה ביותר. זו הסיבה שהם צריכים להיות מאוד פעילים. בפרויקט אידיאלי, חברי הצוות יוכלו לעדכן את ההתקדמות שלהם בלוח מחוונים משותף.

בנוסף, שינויים כגון בעיות חדשות יכולים להפעיל עדכון במרכזי המחוונים המדווחים על מדד מסוים. אלה עשויים לעשות שימוש בצבעים כדי ליידע אותך כשהכל הולך חלק או שמשהו לא בסדר.

שלב 4: תכנן את שלב הבדיקה והאישור

השלב האחרון הוא לתכנן את תהליך הבדיקה והאישור. משך הזמן שזה ייקח יכול להשתנות בהתאם לגורמים רבים. עם זאת, התעלמות מהשלב הזה עלולה להזיק לאיכות ולשביעות רצון הלקוח.

ניתן להשתמש בכלי כגון Filestage לניהול שלב זה:

Image1 1 The Complete Guide To Project Deliverables In Web Design 1

חלק מהפריטים לתזמן לבדיקה ואישור כוללים מאמרי בלוג, פוסטים במדיה חברתית, סרטונים, איורים ואנימציות וכו'. ייתכן שיהיה עליך גם לוודא שתוכן שיווקי עוקב אחר שיטות העבודה המומלצות של קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO).

בעיקרו של דבר, תהליך זה מטפח תרבות של שקיפות ומבטיח שהאיכות הסופית של כל תוצרי הפרויקט היא מהממת. זה מוביל בסופו של דבר ללקוחות מאושרים ונאמנים יותר שיכולים לספק לך יותר עבודה באמצעות הסברה מפה לאוזן של שירותי עיצוב האתרים שלך.

מַסְקָנָה

תוצרי פרויקט מוגדרים בבירור בעיצוב אתרים חשובים לבירור הציפיות של כל בעלי העניין הרלוונטיים. הם גם מהווים את הקריטריונים שלפיהם העיצוב המתקבל יכול להיחשב כהצלחה. זה יכול לקחת קצת מאמץ כדי להגדיר ולנהל אותם, אבל זה הזמן המושקע היטב.

למרבה המזל, הגדרה וניהול של תוצרי פרויקט אינם חייבים להיות אתגר. אתה רק צריך לפרק את יעדי הפרויקט לחלקים שניתנים לניהול, לחקור את הדרישות עבור כל תוצר ביסודיות, לזהות כמה מדדי מפתח ולאחר מכן לתכנן את שלב הסקירה והאישור.

יש לך שאלות לגבי תוצרי פרויקטים בעיצוב אתרים? ספר לנו בקטע ההערות למטה!

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button