עבודה מהבית במחשבעבודה מהבית ללא ניסיוןעבודות מהביתרעיונות לעסקים

איך למכור בגדי וינטג' באינטרנט: המדריך האולטימטיבי

אה, הריגוש של הציד. אם אתה מקבל את זה, אתה מקבל את זה. אם לא, מכירת בגדי וינטג' באינטרנט אולי לא מתאימה לך. זה בסדר – אתה יכול למכור כמעט כל דבר ב-Shopify, ממתכוני נודלס ובגדי ים ועד אקטיביזם וקוסמטיקה.

אבל אם את חיה בשביל השיא של להבקיע שמלת וינטג' מתוקה באמת בחנות יד שניה המקומית שלך ולהתפאר כמה מעט שילמת, אולי תוכל להפוך את התשוקה הזו לעסק. שמירה על עין – והסבלנות – לחיפוש ואצור וינטג' היא מיומנות שיכולה להשתלם מעבר לארון הבגדים הייחודי באמת שלך.

עם שינוי מהיר של התודעה הצרכנית לגבי מאיפה מגיעים בגדים, מכירת בגדי וינטג' היא הזדמנות עסקית מצוינת בת קיימא בשנת 2021.

אופנה תמיד הייתה בהשראת ההיסטוריה. גזרות ג'ינס משנות ה-70, צלליות שמלות משנות ה-40 ופלטות הצבעים משנות ה-80, כולן נכנסו ויצאו מהאופנה יותר מפעם אחת כל אחת מאז הקמתן. בעוד שחנויות האופנה המהירה ממהרות לקלוט טרנדים בסגנון וינטג' על המסלולים, מוציאות גרסאות של 20 דולר של אוברול הקורדרוי שאהבת בשנות ה-90, יש משהו מיוחד בלמצוא את העסקה האמיתית. במידה שלך.

3 panel photo of vintage clothing worn by models
אומניה

קוני וינטג' מסתמכים על בעלי חנויות שיבצעו את הניפוי המייגע, ויצרו חווית גלישה ללא כאבים של רק הפריטים הטובים ביותר, במצב הטוב ביותר. ועם שינוי מהיר בהבנה של הצרכנים לגבי מאיפה מגיעים מוצרים, מכירת בגדי וינטג' היא הזדמנות עסקית מצוינת בת קיימא.

איך למכור בגדי וינטג' באינטרנט

שוק היד השנייה צפוי להגיע ל-64 מיליארד דולר עד 2024. הביקוש תרם להצלחת מותגים כמו ThredUp ולמספר ההולך וגדל של מוכרי בגדי וינטג' שצצים ב-Etsy וב-eBay. זו תחרות גדולה. אבל אם אתה חושב שתרצה להקים חנות לבגדי וינטג', אין סיבה שלא תוכל ליצור מותג ייחודי כדי להגדיר את הטעם המסוים שלך, הרחק מהשווקים הצפופים.

במדריך זה, נדריך אותך בכל שלב בבניית מותג משלך ומכירת בגדי וינטג' באינטרנט: היכן ניתן למצוא מוצרי וינטג', טיפים לצילום, אסטרטגיות תמחור ועוד. בנוסף, התייעצנו עם מוכרי וינטג' מצליחים לגבי הטיפים שלהם לגבי מקורות מידע והצלחה.

👠 קיצורי דרך

  • הכירו את הסוחרים
  • תחילת העבודה כמוכר בגדי וינטג'
  • מימון עסקי בגדי הוינטג' שלך
  • מוצאים בגדי וינטג'
  • אחסון ומלאי
  • ניקיון ותיקונים
  • צילום בגדי וינטג'
  • תמחור בגדי וינטג'
  • הקמת החנות המקוונת שלך
  • איפה למכור בגדי וינטג' באינטרנט: ערוצי מכירה נוספים
  • שיווק עסקי בגדי הוינטג' שלך
  • משלוח והחזרות

הכירו את הסוחרים

נעמי ברגנוף, מייסדת, OMNIA

Naomi Bergknoff, founder of OMNIA vintage adjusting the skirt worn by a model

"אני מרגישה בת מזל שהצלחתי ליצור עסק מתוך המומחיות הקמעונאית שלי ואהבתי לכל החיים לבגדי וינטג'", אומרת נעמי, שהעניין שלה באופנה התלקח עם הברביות וגדל כשגילתה חסכון בתיכון. היא השיקה את OMNIA ב-2010 ומנהלת אותה במשרה מלאה מברוקלין, שם בנתה קשרים חזקים עם קהילת הווינטג'.

דיינה אטקינסון, מייסדת, FYRE VINTAGE

Portrait of Dayna Atkinson, founder of FYRE VINTAGE

"התחלתי למכור וינטג' ב-2015 לאחר שקראתי את #Girlboss ", אומרת דיינה. הספר נתן לה השראה להמשיך בקריירה בתחום האופנה, והיא פתחה את עסק בגדי הוינטג' שלה, FYRE, כהמולה צדדית בעודה בקולג'. כעת היא מנהלת אותו במשרה מלאה, ומוכרת שילוב של יצירות וינטג' ויצירות מחודשות.

Seán Domican ואוסין מאנינג, מייסדי Durt Co. Vintage

Founders of Durt Co סיאן ואוסין התחילו את עסק הבציר שלהם בשנת 2020 מתוך "שעמום בסגר". לסאן היו תוכניות לנסוע בשנה שעברה – אז פגעה המגיפה. "רציתי לעשות משהו עם הכסף שלי שיהיה פרודוקטיבי", הוא אומר. החברים השיקו בתחילה את דורט מדירתם המשותפת, במימון עצמי עם חסכונות נסיעות שלא נוצלו. מאז הם עברו למתקן ייעודי אבל עדיין עובדים במשרה מלאה תוך כדי הפעלת Durt בצד.

Azeezat Owokoniran-Jimoh and Damilare (Dare) Jimoh, מייסדים, COAL N TERRY

מאז שהשיקו Azeezat ו-Dare את המותג שלהם ב-2010, COAL N TERRY צבר קהל חסידים אדוק, כולל לקוחות מפורסמים רבים. הם גזרו נישה בשוק הוינטג' עם מראה שאין לטעות בו, המשלב בין ממצאי וינטג' לעיצובים ממותגים משלהם.

תחילת העבודה כמוכר בגדי וינטג'

Vintage dress form against a dark wall
הִתפָּרְצוּת

כל עסק מצליח מתחיל באותו מקום: עם רעיון עסקי מעולה. לפני שניכנס לעצות הטקטיות יותר לגבי רכישת בגדים או הקמת החנות שלך, נסתובב כאן בשלב החשיבה לזמן מה. זה החלק שבו אתה שואל את עצמך שאלות קריטיות שיסבירו את ההחלטות שלך קדימה. אל תדלג על שלב זה!

פיתוח מותג מוצק עבור עסק הוינטג' שלך יעזור לך למצוא קהל רלוונטי, ליצור מדריך לגייס עובדים עתידיים תוך כדי התרחבות, ולשמור על מיקוד עקבי.

הגדרת וינטג'

אבל לפני שנמשיך הלאה, בואו נדבר על טרמינולוגיה. אילו בגדים נחשבים ל"וינטג' "? ובמה המונח שונה מ"עתיק " או " רטרו "? בגדי וינטג' מתוארים באופן נרחב ככל מה שיוצר בין לפני 20 שנה ל-100 שנה.

בגדים יכולים להיחשב עתיקים אם הם בני יותר מ-100 שנה. יצירות אלה נדירות יותר ולעתים קרובות נמצאות במוזיאונים או באוספים אישיים.

כל פריט המיוצר היום או במהלך 20 השנים האחרונות עשוי להיווצר בסגנון וינטג', אך אינו יכול להיחשב וינטג'. בדרך כלל אלה ייקרא רטרו או רפרו (קיצור של רבייה).

מציאת הזווית שלך

3-panel photo with models wearing tie-dyed hoodies and cargo pants
פחם נ טרי

למרות שאתה יכול פשוט לבחור ולמכור את מה שאתה אוהב, שקול לבחור נישה בעולם בגדי הווינטג' כדי לעזור לעסק שלך להתבדל. החנות שלך עשויה לבחור להתמקד ב:

  • עשור או עשורים, נגיד שנות ה-20 או ה-80
  • מטרה או אירוע ספציפי, כמו בגדי ערב או בגדי ספורט
  • וינטג' מעצב ברמה גבוהה
  • פריט נישה, כמו חולצות להקות וינטג'
  • סגנונות מחודשים (התאמת בגדי וינטג' לפריטים חדשים)
  • בגדי רטרו חדשים בסגנון וינטג' (קראו את המדריך שלנו לפתיחת קו בגדים)
  • סגנונות טרנדיים, כמו תחיית שנות ה-90

דיינה מצאה את החריץ שלה בדמיון מחדש של יצירות וינטג' על ידי חיתוך ותפירתן יחד בדרכים חדשות. "יש לי שילוב טוב של וינטג' רגיל ווינטג' מחודש, מה שהופך את החנות שלי לייחודית", היא אומרת.

Durt מצא באופן דומה פתרון לחלקים שלא ניתן למכור. בוגר אופנה תושב Saoirse Mulvany מציל שאריות שמישות מהבגדים האלה ותופר אותם לפריטים חדשים עבור המותג. "יש לנו כובעי דלי העשויים מסווטשירטים פגומים", אומר סיאן. "גם אנחנו מייצרים תיקים."

Stack of reworked vintage clothing by Durt Co
בגדי וינטג' מעובדים הם פתרון בר קיימא לזריקת חלקים מוכתמים או פגומים. דורט

בזמן בניית המותג שלך וצמצום ההתמקדות שלך, שקול את הדברים הבאים:

  • מהו הסגנון שלך? באופן טבעי תמצא את המקור קל יותר כאשר אתה מגביר את האסתטיקה שלך. אתם כבר מכירים את המותגים, והעין שלכם תזהה באופן טבעי ממצאים טובים בין מדפי חסכון צפופים.
  • האם הנישה שלך מוגבלת מדי? אם תבחרו פרוסה ספציפית מדי של וינטג' (לדוגמה: בגדי ערב משנות ה-30), ייתכן שתתקשו להשיג מספיק בגדים. ודא שאתה יכול להקים מקורות אמינים עבור המלאי שלך.
  • לעומת זאת , האם הוא רווי מדי ? האם יש כבר יותר מדי חנויות שעושות את אותו הדבר בדיוק? אם כן, כיצד תוכל לבדל את ההצעה שלך?
  • עקוב אחר טרנדים – או התחל אחד. מה שקורה על המסלולים בכל עונה נתונה, או טרנדים של משפיענים, יכולים לעזור להכתיב את הכיוון שלך. אמנם וינטג' עשוי להיות רצוי, אבל זה עדיין משתלם יותר אם הוא מתורגם לסגנון או סגנון חיים מודרניים. תוכל גם למשוך קהל רחב יותר אם הנישה שלך מבוקשת.

בניית מותג הווינטג' שלך

אל תבלבל בין "מותג" ל"מיתוג". הראשון יודיע כיצד אתה ממשיך עם האחרון. חשוב שתגדיר את המותג שלך בשלב מוקדם זה. מענה על כמה שאלות יעזור לך לספר את סיפור המותג שלך, לעצב את האסתטיקה הוויזואלית שלך, לתפוס את המשימה שלך, ולדמיין בצורה ברורה יותר את הלקוח האידיאלי שלך.

לאחר שיהיו לך קווים מנחים ברורים למותג, תמשיך להתייחס אליהם בזמן שאתה מעצב את האתר שלך ואוצר את האוסף שלך. ככל שתגדל ואף שוכר צוות, הנחיות אלו יעזרו לשמור על עקביות המסרים שלך.

המותג של דיינה עוזר לה לשמור על הקולקציה שלה הדוקה ועקבית. "היה מאוד בררן עם המלאי שלך. עשרה חלקים נהדרים עדיפים על 50 חלקים בסדר", היא אומרת.

📚 למידע נוסף:

  • כיצד לבנות מותג משלך מאפס ב-7 שלבים
  • מדריך לסיפורי מותג [גיליון עבודה חינם]

מימון עסקי בגדי הוינטג' שלך

בשנת 2021, לאחר שנה של נעילה, צצה טכנולוגיה חדשה כדי להפוך את הלמידה, ההתרועעות והעשייה העסקית להרבה יותר קלה מכל מקום, וירטואלית. אתה יכול להשיק את עסק הוינטג' שלך מהבית שלך עם מעט מאוד השקעה ראשונית.

עם זאת, זהו עסק שדורש ממך לקנות מלאי מראש – אלא אם כן אתה בוחר בדגם של שיגור (אתה משלם עבור הפריטים רק לאחר שהם נמכרים). תוך כדי קנה המידה, שקול כמה זמן שטח המגורים שלך יוכל להתמודד עם צרכי האחסון שלך. תכנן מראש מתי אולי תצטרך לשדרג לחלל משרד או מחסן ייעודי.

בשל אופי העסק, יש צורך במזומן בהישג יד לרכישת מלאי מיוחד במינו כאשר הוא הופך זמין.

שון ואושין הקימו את דורט עם חסכונות אישיים ורצועות מגפיים ככל שגדלו. הם מקפידים לנהל מקרוב את תזרים המזומנים. בשל אופי העסק, יש צורך במזומן בהישג יד לרכישת מלאי מיוחד במינו כאשר הוא הופך זמין.

💰 מקורות מימון נוספים כוללים: הלוואות לעסקים קטנים, מימון הון סיכון ואנג'לים, מימון המונים, ואתחול. ברגע שחנות Shopify שלך פועלת, אתה עשוי גם להיות זכאי ל-Shopify Capital.

מוצאים בגדי וינטג'

Room filled with racks of vintage clothing
אומניה

כשאתה מתחיל בעולם של מכירת בגדי וינטג', אולי כעסק ביתי, חנויות יד שניה מקומיות יכולות להיות מקורות מצוינים לממצאי וינטג'. אם יש לך סבלנות ועין לניקוי מתלים ואתה לא צריך מלאי מלא, התחל שם.

💡 טיפים לחסכון וינטג':

  • לך לעתים קרובות ובימים הנכונים . חנויות רבות מקבלות משלוחים או מניחות פריטים חדשים על הרצפה בימים ספציפיים. בקש מצוות החנות את המידע הזה ותכנן את הביקורים שלך סביב אותם ימים.
  • יש תוכנית . חסוך זמן וכסף על ידי הגדרה ברורה של הפריטים שאתה מחפש לפני שתתחיל למצוא. אם יש לך צוות או אחרים שעוזרים לך, צור מדריך סגנון ברור עם מזהים מועילים שהם צריכים לחפש.
  • בדוק בזהירות פריטים לפני הרכישה . לחנויות יד שניה אין לרוב אותם תקני איכות כמו חנויות וינטג' אוצרות, ולפריטים עשויים להיות כתמים או נזקים אחרים. "קח את הזמן בסוף מסע הקניות שלך כדי לנתח את כל מה שיש בעגלה שלך לאיתור פגמים", אומר מייסד FYRE, דיינה.
  • דע את הדברים שלך , אומרת משווקת הווינטג' לשעבר אמילי מרטין, שלמדה מגזינים וקטלוגים של ווג וינטג'. "תמיד חיפשתי כמה סימנים מובהקים של בגדי וינטג', כמו תווית איחוד, הבד שבו השתמשתי, מיקום הרוכסן, וכמובן, הסגנון של היצירה."
A woman carries large IKEA bags filled with vintage clothing while walking down a sidewalk
"תמיד שאו תיקים נוספים של איקאה במכונית ויש לכם מזומנים", אומרת נעמי מייסדת OMNIA. אומניה

נעמי עדיין מגיעה לחנויות יד שניה בכל פעם שהיא נוסעת, והבגדים שלה נקטפים ממספר מקורות, כולל אספנים ולקוחותיה. ללא קשר למקור, היא אומרת שהיא תמיד סלקטיבית. "אני תמיד חושב למה אני נמשך ומה אני יודע שהלקוחות שלי יאהבו לראות."

מקורות נוספים לבגדי וינטג':

  • מכירות פומביות : הירשם כדי לקבל הודעות על מכירות פומביות באזור שלך. חלקם מתקיימים באופן אישי, אך ישנם מספר אתרי מכירות פומביות מקוונות כמו eBay ו-MaxSold המאפשרים לך לגלוש ולהציע הצעות לזמנך מהבית.
  • מכירת נכסים : אלה יכולים להיות מכרה זהב להרבה פריטי וינטג' במקום אחד. הישאר מעודכן במכירות הקרובות על ידי כניסה לרשימת הדוא"ל של חברות מקומיות לניהול מכירת נכסים. "לעתים קרובות אתה יכול להתמקח עם מנהל מכירת האחוזה על המחירים אם אתה קונה כמות גדולה", אומר דיינה.
  • מקומות שוק מקוונים ומודעות מסווגות : אתרים כמו קרייגסליסט עשויים למצוא כמה אוצרות, כמו גם רישומים למכירות מוסכים, מכירות הובלות או מכירות עיזבון.
  • בוחרים : לאחר שבנית את העסק שלך, שקול לבצע מיקור חוץ על ידי שכירת בורר. זה יכול להיות אדם (עם עין נהדרת) שפשוט עושה סיבובים לחנויות יד שנייה מקומיות על בסיס קבוע.
  • סיטונאים : הירשם כלקוח סחר עם סיטונאים כדי לקבל גישה לוינטג' בכמויות גדולות ובתמחור סיטונאי.
  • תוכניות משלוח : מקור בציר מאחרים המעוניינים למכור את האוספים האישיים שלהם ולמכור אותם מחדש בשמם תמורת עמלה. הגדר תוכנית לקנייה או משלוח של פריטי וינטג' מהלקוחות שלך או מבקרי האתר. קונסיגנציה היא הסדר בסיכון נמוך הכולל תשלום לבעלים רק אם אתה מוכר את הפריט.
  • שווקי פשפשים או חוץ : הגעה מוקדמת פירושה ירידה ראשונה, אבל תקבל את העסקאות הטובות ביותר בסוף היום ובסוף עונת שוק הפשפשים, כאשר סוחרים מחפשים לפרוק מלאי.
  • אספנים : אספנים פרטיים עשויים להיות מעוניינים לעבוד איתך כדי לפרוק חלק מהמלאי שלהם. אלה אנשים שאתה עשוי לפגוש כשאתה מתחיל ליצור קשרים בקהילת הווינטג'.

עבודה מול סיטונאים

Racks of vintage athletic wear
דורט

אני קורא למקור הזה במיוחד מכיוון שהוא עשוי להיות הפחות אינטואיטיבי והקשה ביותר לניווט עבור משווקי בגדי וינטג' חדשים. סיטונאים בדרך כלל משיגים את המלאי שלהם על ידי איסוף מחנות יד שנייה שמוצאים לבתי סמרטוטים בחו"ל. לאחר מכן, הקטיפים גוזלים כל פריט שניתן למכור לחנויות וינטג' דרך סיטונאים.

סיאן ואוסין נחתו על סיטונאים כפתרון כשהם מתחילים. באירלנד, שם אומרים שהוינטג' לא ממש תפס כמו במקומות אחרים בעולם, האפשרויות היו קלושות.

אבל הניסיון הראשון שלהם עם סיטונאי היה אסון. "הם מכרו לנו את החלום שאנחנו הולכים להשיג את כל המניה הלא אמיתית הזו", אומר סיאן. "זו הייתה חבורה של הדברים הגרועים ביותר שאפשר שאף אחד לא ירצה". זה היה הפסד של 2,000 דולר שהם לא יכלו להרשות לעצמם. החברה הבריטית קיבלה החזרות אבל דמי ההחזרה היו יקרים מדי. למרות שאירלנד הייתה סגורה, נסיעות עסקים הותרו. "הכנסנו את כל המלאי לחלק האחורי של המכונית שלנו, קיבלנו את המעבורת לאנגליה ומסרנו קופסה שלהם באופן אישי", הוא אומר.

מאז חווית הלמידה ההיא, המייסדים של דורט היו סלקטיביים יותר. סיטונאים יעבדו איתם כעת כדי לבצע איסוף באמצעות שיחת וידאו (תקן תעשייתי מאז COVID). "למישהו יש חצובה עם מצלמה והוא פשוט עובר על בגדים ובוחרים בשבילך", אומר סיאן.

הם כבר יודעים איזה סוג של דברים אנחנו מחפשים. לפעמים אנחנו מקבלים מותגי אופנה עילית.

Azeezat Owokoniran-Jimoh, COAL N טרי

הצוות מאחורי COAL N TERRY גם בנה מערכות יחסים סיטונאיות כדי לפנות את זמנם ולהרחיב את העסק. "הם כבר יודעים אילו סוגים של דברים אנחנו מחפשים", אומר Azeezat. "לפעמים אנחנו מקבלים מותגי אופנה עילית."

אחסון ומלאי לבגדי וינטג'

Vintage reworked denim jackets lining a clothing rack
FYRE VINTAGE

ללא תוכנית, מלאי וינטג' יכול להתחיל להרגיש כמו חנות יד שנייה לא מאורגנת. בניגוד לחנויות עם רישומי מוצרים מוגבלים (ומספר יחידות בכל אחת מהן), פריטי וינטג' הם בדרך כלל יחידים מסוגם.

פתח מערכת שתעזור למיין, לאחסן ולזהות פריטים כדי לפשט את המשלוח והמימוש. עיבוד בגדי וינטג' נכנסים בקבוצות, דורט מאחסן פריטים באמצעות מערכת מספרית – כל פריט חדש מתויג, ממוספר וממוקם על מתלים לפי הסדר. "עכשיו אנחנו יודעים איפה זה אם מישהו יזמין את זה", אומר סיאן. "לא עשינו את זה בהתחלה, וזה היה סיוט".

💡 טיפים למלאי וינטג':

  • אחסן פריטי וינטג' בסביבות מבוקרות טמפרטורה ולחות (לא מרתפים מעופשים), מוגנים מפני עש ומזיקי בד אחרים.
  • שקיות לבוש יכולות לעזור לשמור על אבק שלא ישקע על פריטים ולהגן עליהם במהלך הטיפול, אך הימנעו מפלסטיק – הם יכולים ללכוד לחות שתורמת לטחב ואף יכולה להיצמד לסוגים מסוימים של חומרים. בחר תיקים עשויים מבד.
  • השתמש במתלים מרופדים בלבד . מתלי חוטים עלולים לגרום לקרעים לא רצויים, קמטים או אפילו כתמים אם הם מחלידים. מתלי עץ מסוימים יכולים גם לגרום נזק, בהתאם לגימור העץ.
  • הרחיקו פריטי וינטג' מאור טבעי – השמש עלולה לדהות צבעים.
  • השתמשו בפחים/סלסלות שקופות (לעולם לא בקופסאות קרטון) לאביזרים ובמתלים פתוחים ללבוש כך שהכל יהיה גלוי ונגיש .
  • שימו לב לנצנצים או לקישוטים שיכולים לתפוס את הבדים העדינים של בגדים אחרים.
  • הישאר מאורגן . COAL N TERRY ממיין את המתלים שלו לפי סוג – מכנסיים, עליוניות, ג'ינס – ולאחר מכן לפי צבע כך שכל אחד מאנשי הצוות שלו יוכל לאתר בקלות פריטים.

ניקוי ותיקון בגדי וינטג'

vintage sewing tools arranged on a table
הִתפָּרְצוּת

למרות שאתה מוכר בגדי וינטג' – בעצם מוצר משומש – הלקוחות יצפו שהפריטים שלך יגיעו נקיים ובמצב המתואר. אם יש כתמים קבועים, קרעים או נזק אחר, ייתכן שהם עדיין יהיו בעלי ערך ורצוי ללקוח. אבל, הקפד לתאר בבירור ולצלם את האזורים הפגועים כדי למנוע הפתעות – והחזרות.

✂️ טיפים לניקוי ותיקון בגדי וינטג' למכירה חוזרת:

  • בדוק את התווית ופעל לפי הוראות הטיפול . בדרך כלל, תוויות הוראות טיפול יהיו חסרות. במקרה זה, העריכו את הרכב הבד, רמת הלכלוך ומצבו של הפריט, וחקרו את השיטה והמוצרים הטובים ביותר לניקוי. "עשינו את הטעות שהכנסנו מעיל פופר למייבש", אומר סיאן.
  • אם הפריט נקי יחסית, ספינת קיטור יכולה להסיר ריחות וקמטים , ועדיף על גיהוץ.
  • לשטוף ביד ולהסיר כתמים בדרך הסמיתסוניאנית.
  • מצא ניקוי יבש אמין שיש לו ניסיון עם טקסטיל וינטג' או מתמחה בבדים עדינים. הערה: פריטים מסוימים עשויים להיות שבירים מדי עבור תהליך הניקוי היבש.
  • מצא חייט מכובד או למד טכניקות תפירה בסיסיות לתיקון נזקים פשוטים כמו כפתורים רופפים ופאייטים או מכפלות שנפלו. "דע מה אתה יכול לתקן לפני הרכישה", אומרת נעמי. "ותשקיע בכלים מסוימים כמו מכונת תפירה, ספינת קיטור תעשייתית, ערכת תפירה מצוידת וכלי עור בסיסיים."
  • זכור מה אמא שלך לימדה אותך: הפרד את הצבעים שלך . דורט גילה זאת בדרך הקשה כאשר פריט אדום הפך מטען שלם של בגדים לוורוד.
  • אם אתה מעוניין ב- upcycling של וינטג' , זו דרך מצוינת להשתמש בחלקי לבוש וינטג' שניזוקו או מלוכלכים מכדי למכור אותם. אם אתה יצירתי, אתה יכול לעצב ולתפור אותם בעצמך, או שאתה יכול למיקור חוץ למי שיכול.

צילום בגדי וינטג'

In-home camera set up with tripod, lights and a plant
הִתפָּרְצוּת

צילום מוצר בעסק וינטג' הוא משימה מתמשכת. בניגוד לחנויות בגדים אחרות שעשויות לתזמן צילומים פעם בעונה או עם יציאת קולקציות חדשות, לסוחרי וינטג' יש צריכה קבועה של מלאי, ואת כולם צריך לצלם בנפרד.

בניית סטודיו לצילום פנימי

הבעלים של COAL N TERRY עושים את כל צילום הבגדים שלהם בבית עם מערך סטודיו קבוע בסיסי הכולל DSLR, חצובה, ערכת תאורה פשוטה ורקע לבן ללא תפרים. ההגדרה היא קבועה, מה שאומר שהצילום נראה עקבי בדפי האוסף, למרות שהפריטים צולמו בהפרש של שבועות.

אני מתכנן את התלבושות יום או יומיים לפני הצילומים ומניח אותם על המדף לפי הסדר שבו אני רוצה לצלם אותם.

דיינה אטקינסון, FYRE VINTAGE

צילום בחללים זעירים

אם אתה מתחיל מחלל קטן כמו הדירה שלך, התקנה קבועה עשויה להיות לא ריאלית. במקרה זה הקפד:

  • שמור את הציוד שלך מאוחסן במקום אחד להתקנה/פירוק קלה.
  • שימו לב למיקום החצובה, להגדרות המצלמה ולתנאי התאורה כדי שתוכלו לשחזר את המראה בכל פעם שאתם מצלמים.
  • צלם בקבוצות (נניח, שבועיות או דו שבועיות) במקום פריט אחר פריט.
An in-house portrait studio for a vintage brand
דורט

צילום במיקור חוץ

אתה יכול גם להחליט שמיומנויות הצילום שלך אינן עדינות ואתה מעדיף לעבוד עם סטודיו קיים. בצע הכנה מראש כדי למקסם את זמן הסטודיו שלך. "אני מתכננת את התלבושות יום או יומיים לפני הצילומים ושמה אותם על המדף לפי הסדר שבו אני רוצה לצלם אותם", אומרת דיינה. "כשנוסע לאולפן לצילומים אני משתמש בשקיות לבוש כדי לשמור על הבגדים שלי מוגנים."

הנחיות לצילום בגדי וינטג'

Vintage clothing styled on dressforms
אם אינכם יכולים להרשות לעצמכם לשכור דוגמניות, תהיו יצירתיים עם צילום בגדי וינטג' המעוצבים על בובות ראווה או צורות שמלה. אומניה
  • תפוס כל זווית . כשאתה מוכר בגדי וינטג' באינטרנט (או כל לבוש, לצורך העניין), חשוב שתשחזר את חווית הקנייה המותאמת אישית של רכישה בחנות, מכיוון שלקוחות לא יוכלו לגעת, להרגיש או לנסות את הבגדים שלך. זכור לצלם מגוון תמונות: הבגד המלא על דגם או בובת ראווה, פרטים מוגדלים כמו תפרים או כפתורים, תקריב של התווית המקורית, וכל פגמים או נזק שצוינו.
  • אספקה אינספו. צילום תמונות בסגנון סגנון חיים עשוי להיות לא מציאותי יותר עבור עסקים וינטג', אבל אתה עדיין יכול להזרים כיף והשראה לצילומי מוצרים בסיסיים. במידת האפשר, הצג את הפריטים על דגם (גם אם זה רק אתה וטיימר מצלמה!) ואבזרים כדי להראות כיצד ניתן לעצב כל פריט.
  • לצלם בקבוצות. "חלוקת המלאי לאוספות שבועיות מקלה על הניהול כתהליך אצווה", אומרת נעמי. היא עושה "טיפות" שבועיות באתר שלה לאחר מדידה, הכנה וצילום של קבוצת פריטים בבת אחת לעומת זרם קבוע. "זה מרגיש הרבה יותר בר השגה."

שמנו לב שהלקוחות שלנו נוטים להגיב טוב יותר לתמונות שצולמו עם הטלפונים שלנו, לעומת צילומי צילום מקצועיים. יותר לייקים, יותר מעורבות, יותר מכירות.

Azeezat Owokoniran-Jimoh, COAL N טרי

  • תעבוד עם מה שיש לך. "צילום עם דוגמניות הוא אידיאלי, אבל זה גם יכול להיות קשה לעשות עבור כל קולקציה", אומרת נעמי. זה יכול להיות יקר עבור עסקים קטנים יותר. במהלך המגיפה, נעמי לא יכלה לצלם דוגמניות ומצאה דרכים אחרות להיות יצירתית. "את השאר אעשה על צורות שמלה, שאם מעוצבות בזהירות, הן יכולות גם להיראות ממש נהדר!"
  • לא תמיד צריך ציוד יקר. Azeezat מקבלת פריטים אפילו מהר יותר למעריצים וללקוחות שלה על ידי צילום ופרסום צילומים גלויים מאחורי הקלעים באייפון שלה עבור האינסטגרם של המותג. "שמנו לב שהלקוחות שלנו נוטים להגיב טוב יותר לתמונות שצולמו עם הטלפונים שלנו, בניגוד לצילומים מקצועיים", היא אומרת. "יותר לייקים, יותר מעורבות, יותר מכירות."
  • עם זאת, אל תחסכו בתאורה. "אני אוהבת להשתמש באור טבעי, אבל זה יכול להיות הפכפך", אומרת נעמי, "אז השקעתי גם בכמה הבזקים". ערכות תאורה בסיסיות והבזקים מחוץ למצלמה יכולים להיות זולים יחסית ומהווים מרכיב מרכזי בערכת הכלים לצילום שלך אם אתה הולך במסלול עשה זאת בעצמך.
2-panel photo of a woman wearing a vintage dress, shot from two angles
מגוון צילומים הלוכדים את היצירה המעוצבת על דגם או אפילו בתנועה יכולים לעזור ללקוחות שלך לדמיין כיצד ללבוש את הבגד או כיצד הבד עשוי לזרום. אומניה

תמחור בגדי וינטג'

פעל לפי אותם כללים בסיסיים לתמחור מוצרים עבור מסחר אלקטרוני – הקפד לקחת בחשבון את עלות הפריט ושאר הוצאות והוצאות. אבל תשכחו מנוסחאות תמחור סטנדרטיות (הכפלת העלות הסיטונאית ב-X), כי עליכם לקחת בחשבון גם את ערך בגדי הוינטג'. כל יצירה תצטרך להיחשב באופן עצמאי, אך ייתכן שתרצה להישאר בטווח מסוים בהתאם ללקוח האידיאלי שלך. "אני עושה מאמץ לשמור על התמחור שלי עקבי כדי שהלקוחות שלי ידעו למה לצפות", אומרת דיינה.

זה נדיר שיש לנו יצירה שדורשת הערכה. אבל מדי פעם אשאל סוחרי וינטג' אחרים על המומחיות שלהם.

נעמי ברגכנוף, אומניה

מחיר וינטג' לפי נדירות, גיל, לבישה, ביקוש, מצב, טרנד ותווית. הדרך הטובה ביותר לקבוע מחיר מכירה היא לחפש פריטים דומים בשוקי וינטג' כמו eBay או Etsy. יש המון מאותו הדבר? מחיר המכירה שלך יורד. האם הפריט שלך במצב טוב יותר מאחרים כמוהו? מחיר המכירה שלך עולה. עבור פריטים ישנים מאוד, נדירים או קוטור, שקול שירות הערכה או התייעץ עם מומחי וינטג'. "זה נדיר שיש לנו יצירה שדורשת הערכה", אומרת נעמי. "אבל מדי פעם אשאל סוחרי וינטג' אחרים על המומחיות שלהם."

בדוק גם את הטרנדים של גוגל ונפח החיפוש של מילות המפתח כדי לראות אם יש באמת ביקוש לפריט. היצירה שלך עשויה להיות נדירה, אבל אם אין הרבה ביקוש, זה עלול להשפיע על התמחור שלך.

הקמת החנות המקוונת שלך

זה עשוי להיות למעשה החלק הקל ביותר בניהול העסק שלך של מכירת בגדי וינטג' באינטרנט. אין שום סיכון בהגדרת גרסת ניסיון בחינם ב-Shopify (השבועיים הראשונים עלינו!) וזה יכול להיות התמריץ להגביר את המקור שלך ולמעשה להתחיל את הדבר הזה.


התחל עסק משלך למכירת בגדי וינטג' באינטרנט – ונסה את Shopify בחינם למשך 14 ימים


ודא שהאתר שלך מוכן לקבל תנועה, גם אם לא הוספת מוצרים למכירה. Seán ואוסין יצרו הייפ סביב העסק שלהם על ידי בניית קהלים חברתיים לפני ההשקה, אבל כשאחד מסרטוני ה-TikTok שלהם הפך ויראלי, הם נאלצו לטרוף כדי להעלות את האתר שלהם לאוויר. "היה לנו את ברירת המחדל של Shopify 'בבנייה' במשך שבועות", אומר Seán. לאחר שהסרטון של TikTok המריא, זרם של אנשים ביקר באתר הלא גמור. היו לנו 1,000 מנויי אימייל חדשים, והתחרפנתי".

לאחר שהסרטון של TikTok המריא, זרם של אנשים ביקר באתר הלא גמור.

שון דומיקאן, דורט

עיצוב חנות ואלמנטים קריטיים

בעת הקמת חנות Shopify הראשונה שלך, אתה יכול בקלות להתאים אישית את העיצוב עם מיתוג משלך (זוכרים את העבודה שעשינו מראש?) ללא צורך בקידוד. יש כמה ערכות נושא סטנדרטיות לבחירה – חלקן בחינם וחלקן בתשלום – שתוכל להתאים בעזרת צבעים, גופנים וניווט מותאם אישית.

הבחירות שלנו לנושאים מעולים לאתר לעסקים של בגדי וינטג':

  • נושא מינימלי: וינטג'. נושא פשוט עם אווירת וינטג' (חינם).
  • נושא ללא גבולות: שחור ולבן. נקי ומוצר ראשון כך שתוכל להציג בצורה בולטת את הטיפות האחרונות שלך (חינם).
  • נושא חיזוק: לפרוח. נהדר עבור חנויות עם זהות חזקה, שרוצות להציג תחילה תמונות של סגנון חיים שאפתני ($).
  • נושא ווג: אלגנטי. נושא בסגנון מגזין או לוקבוק שמתאים למותגים שחזקים בתוכן ($).
  • נושא בנייה: שפירית. נושא נוסף למוצר ראשון עם אפשרות מצגת ($).

ככל שתגדל, תוכל לבחור להתאים את האתר שלך אפילו יותר. אם אתה צריך עזרה בקוד או עיצוב, שקול לשכור מומחה Shopify.

Example of the Boost Shopify Theme
שפר את נושא Shopify

אל תשכח להשקיע בדף אודות שלך . זה המקום שבו סיפור המותג שלך חי, מספר ללקוחות שלך במה אתה עוסק (עשורים שבהם אתה מתמקד, ההשראה שלך וכו'), ועשוי לשתף מידע על המשימה שלך, הצהרת הקיימות, וקישורים לדפי השאלות הנפוצות ויצירת הקשר שלך .

דף השאלות הנפוצות שלך צריך לציין בבירור שהפריטים בשימוש/שחוקים ומיוחדים במינה. זהו מקום נהדר ללמד את הלקוחות שלך על מידות, טיפול בבגד ודירוגי המצב שלך. אתה יכול גם להשתמש בדף זה כחנות אחת למידע על משלוח ושירות לקוחות, כגון תעריפי דואר לכל מדינה ומדיניות ההחזרה שלך.

דפי מוצרים ואוספים

Example of a product page on OMNIA's website
דף המוצר שלך צריך להכיל מידע רב ככל האפשר על כל פריט, כולל מידות ומצב, כמו גם שילוב של תמונות גוף ופרטים מלאים. אומניה

העתקת דף המוצר חשובה להפליא להגדרת ציפיות הלקוחות, לשיפור קידום אתרים ולמזעור התשואות. זה חשוב במיוחד למכירת בגדי וינטג', מכיוון שהפריטים האלה דורשים מידע ספציפי יותר כמו מידות, היסטוריה ומצב. "כל פריט וכל גוף הם ייחודיים, אז מציאת דרכים לתקשר בצורה יעילה מהו בגד דרך אתר אינטרנט היא המפתח", אומרת נעמי.

היא גם מציעה טיפ נוסף לניהול המשימה האינסופית של יצירת דפי מוצר: "אני עושה מדידות קודם, ואז מוסיפה תיאורים מאוחר יותר. אני מוצא שאלו משתמשים בשני חלקים שונים במוח, אז זה מועיל לייעל ולהפריד בין המשימות".

אוספים יהיו החבר הכי טוב שלך. הם יעזרו לארגן את החנות המקוונת שלך ולמנוע ממנה להיראות כמו מכירת חיטוט בכנסייה. שקול לארגן את המלאי באוספים לפי תקופה, צבע, אירוע, סוג פריט או עונה. "אנחנו עושים קולקציות מיוחדות סביב עונות, חגים ונושאים שונים כמו טרופיות, ערבות, קדחת בקתות או הדפסי חידושים", אומרת נעמי. תרגיל זה יעזור גם עם SEO וניווט.

בדף המוצר שלך עבור כל פריט, הקפד להסביר את הפריט בפירוט, כולל מידע תווית, מותג, מידה, נזק, מצב ותאריך ייצור גס.

💡 טיפים לדף המוצר:

  • אם התווית חסרה, חפש פריטים דומים באינטרנט כדי ללמוד מידע נוסף על הבגד. במקרים מסוימים, זה יהיה ניחוש מושכל – עשה כמיטב יכולתך. אתה יכול גם לחקור מותגי וינטג' באמצעות משאב התוויות של גילדת האופנה של וינטג'.
  • פתח מערכת עקבית לשינוי גודל , שכן מידות וינטג' עשויות להיות מאוד לא עקביות (מידה 8 בשנת 1940 אינה זהה למידה 8 מודרנית). כלול מידות מותניים, ירכיים וחזה הן באינצ'ים והן בסנטימטרים, וכן מידות אורך שרוולים ופתיחת צוואר. אפליקציית טבלת מידות יכולה לעזור להדריך את הלקוחות שלך בהשוואה למידות סטנדרטיות.
  • הגדירו רשימה של מונחים לתיאור מצבם של פריטי וינטג' , והשתמשו בטרמינולוגיה באופן עקבי בכל האתר. צור טבלת מצב או מילון מונחים כמו זה מאת Faded Cloth וקשר אליו מדפי מוצר.
  • אם ידוע, הוסף לתיאור הרכב בד והוראות טיפול .
  • השתמש באפשרות שכפול פריט ב-Shopify כדי לעזור לפשט את הוספת המוצרים – השתמש באותה תבנית בסיסית עבור כל החצאיות, למשל. זה מועיל במיוחד אם בנית את המותג שלך סביב פריט נישה ממש כמו מעילי רוח משנות ה-80 של נייקי.
  • תספר סיפור. אם לפריט יש היסטוריה ידועה, שתף אותו בדף המוצר. אולי מצאתם אותו ממכירת עיזבון של מישהו מפורסם, או שהוא דומה למשהו שנלבש על שטיח אדום של פעם.

איפה למכור בגדי וינטג' באינטרנט: ערוצי מכירה נוספים

A retail shop with a display of vintage clothing on a rack
אומניה

"משהו שעזר לי לאורך השנים היה לגוון איפה מכרתי", אומרת נעמי. "שילוב מקוון עם אירועים ושווקים אישיים היה דרך מצוינת לגשר על הפער עם לקוחות מקומיים, להעביר מוצר וליצור קשרים חדשים." בשנה של מגיפה, מכירה אישית היא מאתגרת יותר, אבל ישנם ערוצים מקוונים רבים שבהם הקונה האידיאלי שלך עשוי לבלות.

שווקים וערוצי מכירה חברתית

Shopify, Etsy או eBay? ישנם מספר אתרי מכירה מקוונים של מותגי בגדי וינטג', והחדשות הטובות הן שאינך צריך לבחור רק אחד. אתר אינטרנט ייעודי משלך נותן לך שליטה מלאה על העיצוב, מועיל להגיע ללקוחות באמצעות חיפוש אורגני, ומהווה מרכז למותג שלך.

עם Shopify, אתה יכול להשתלב עם מקומות שוק כמו eBay ו-Etsy שיש להם קהל שמחפש פריטי וינטג'. אפליקציות עוזרות לסנכרן את המלאי שלך על פני ערוצי מכירה מרובים. כאשר אתה מגדיל את הקהל שלך, אתה עשוי להחליט למקד את תשומת הלב שלך. "ברגע שהרגשנו את השוק באיביי, פשוט החלטנו לעבור ליצירת אתר משלנו", אומר Azeezat.

שקול גם לנצל את השותפויות של Shopify עם פייסבוק ואינסטגרם כדי להציג את המוצרים שלך בערוצי מכירה חברתית אלה.

מוכר מקומי

סיאן ואוסין בחרו למכור רק ללקוחות באירלנד, שם הם אומרים שהתחרות על הבציר נמוכה. אם תבחר להתמקד במכירת בגדי וינטג' מקומית כדי למלא חלל בקהילה שלך, שקול שיטות משלוח חלופיות כמו איסוף מהשוליים ומשלוח מקומי. קמעונאים רבים נטו אימצו את השיטות הללו במהלך השבתת מגיפה, אך למגמה צרכנית זו יש כוח עמידה עד 2021.

כשאירועים מתחילים להתרחש שוב, חפש הזדמנויות אחרות למכור באופן אישי, משווקי בגדים ווינטג' ועד דוכני פופ-אפ בפסטיבלים.

שיווק עסקי בגדי הוינטג' שלך

ישנן מספר דרכים להעביר את הבשורה ולמשוך לקוחות לחנות שלך – חלקן בתשלום, חלקן אורגניות. נסקור כמה מהאפשרויות האלה שעבדו הכי טוב עבור פאנל מומחי הוינטג' שלנו.

שיווק חברתי לעסקים וינטג'

היופי של יחיד במינו הוא הזמינות של תוכן. עם פריטים חדשים שמגיעים ללא הרף, COAL N TERRY משתמש באינסטגרם כדי לקבל במהירות צילומי אייפון מול הלקוחות הנאמנים שלו מיד.

Azeezat ו-Dare הגדילו את חשבון האינסטגרם שלהם (ואת העסק) מבלי להוציא כסף על שום פרסום רשמי. הם מסתמכים על צעקות משותפים של סלבס או משפיענים ותוכן שנוצר על ידי משתמשים בצורה של תמונות של לקוחות. "אנחנו מבקשים באופן אקטיבי מלקוחות לשתף את התמונות שלהם", הם אומרים. דורט לוקח את זה צעד קדימה על ידי שליחת פריטי לבוש למשפיענים באירלנד. "אנחנו אף פעם לא באמת מבקשים מאנשים לפרסם, כי אנחנו לא משלמים להם", אומר סיאן. "אבל 90% מהמקרים הם מפרסמים בכל זאת."

דיינה זכתה להצלחה דומה עם אינסטגרם. "אני מפרסם פעמיים עד חמש פעמים ביום כל יום ותמיד מתייג את המוצר מהאתר שלי בתמונה". היא גם אומרת שחשוב לעסוק באופן אורגני עם העוקבים שלה.

Instagram post from FYRE VINTAGE featuring a model wearing a long teal shirt

עבור Durt, TikTok היה מחליף משחק. כשהמייסדים החזירו את ההחזר הסיטונאי הראשון שלהם אל הספק, הם תיעדו את כל התהליך. ההצצה אל מאחורי הקלעים של עסק חדש הפכה ויראלית, והובילה להרשמות לניוזלטר שלו עוד לפני השקה עם מוצרים.

📚 למידע נוסף: כיצד ליצור אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית: מדריך למתחילים

שיווק בדוא"ל

"הניוזלטר השבועי מצליח להוביל תנועה אל הגולשים החדשים שלנו", אומרת נעמי, שמשתמשת בשיווק בדוא"ל כדרך לתקשר כאשר ירדו קבוצות חדשות. זהו כלי נהדר לתגמול לקוחות חוזרים, נותן להם גישה מוקדמת לפריטים חדשים או תגמולי נאמנות אחרים.

📚 למידע נוסף: אימייל של Shopify: תן למותג שלך לזרוח עם שיווק בדוא"ל

חיפוש ותוכן אורגני

בעת בניית האתר שלך, השקיעו זמן בהבנת SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) וכיצד להשתמש בו כדי להשיג תנועה אורגנית לאתר שלך. זה אומר לשקול מונחי חיפוש שבהם הלקוח שלך עשוי להשתמש כדי למצוא אותך. שקול SEO בעת הגדרת דפי מוצר ותכנון הניווט באתר שלך.

אתה יכול גם להביא תנועה דרך האתר שלך עם תוכן. בחר את המדיום שהכי נוח לך איתו, בין אם זה כתיבה ארוכת צורה (כמו בלוגים) או וידאו קצר (כמו TikTok) וצור תוכן שעונה על שאלות, שוקל נושא עדכני רלוונטי או מרוויח מם פופולרי. תוכן רלוונטי, עקבי ובזמן יכול לעזור לך לבנות קהל או לאסוף לידים באימייל.

📚 למידע נוסף:

  • איך לפתוח בלוג אתה יכול לצמוח לעסק
  • מהו שיווק SEO ואיך זה עובד?

נאמנות ולקוחות חוזרים

אתה נמצא בעמדה מצוינת כמשווק בגדי וינטג' שיש לך דלת מסתובבת של פריטים חדשים וייחודיים שמגיעים כל הזמן לאתר. מסיבה זו, השקעה בלקוחות הקיימים שלך היא המפתח. תמיד יהיה משהו חדש שיעזור להחזיר אותם. שקול להגדיר חשבונות לקוחות, תוכניות תגמול והנחות.

תוספות קטנות שכלולות בחוויית ה-Unboxing שלך יכולות לעורר עונג בקרב הלקוחות שלך ולגרום להם לשתף את החוויות שלהם עם חברים ובאינטרנט.

משלוח והחזרות

A store room filled with vintage clothing and packaged orders ready to be mailed
אומניה

קיימות, כפי שהזכרנו בראש מאמר זה, היא משהו שיותר ויותר צרכנים שוקלים בעת קניות. אם אתה מושך לקוחות בהתבסס על האופי בר-קיימא של וינטג', אתה יכול לקחת את זה צעד קדימה על ידי שימוש באריזה בת קיימא או קיזוז פחמן במשלוח שלך.

זה יהיה מאתגר למיקור חוץ של משלוח והגשמה בשל אופי העסק שלך ומוצרים מיוחדים במינם, אבל יש דרכים לייעל ולהפוך את התהליכים שלך לאוטומטיים כדי להפחית את הזמן והעלות.

📚 למידע נוסף: אסטרטגיית משלוח: קבל חבילות ללקוחות מבלי לחתוך בשורה התחתונה שלך

בוא נעשה את זה

עכשיו כשאתה יודע כל מה שצריך לדעת על מכירת בגדי וינטג' באינטרנט, האם זה עדיין העסק המתאים לך? המפתח להצלחה הוא איזון בריא של טעם טוב שנולד עם זה ונישה בת קיימא, מהול עם אוצרות, מצגת ומיתוג מעולים. אם זה אתה, זה הזמן לספור לאחור לפתיחה החגיגית שלך.

"היה אחד עם ההמולה!" אומרת נעמי. "זו באמת עבודה של אהבה ודורשת הרבה תשומת לב ואנרגיה, כמו גם זיקה אמיתית לשירות לקוחות."

תמונה תכונה מאת פיט ריאן

Illustration of two mannequins wearing vintage clothing taking a shopping cart for a ride

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button