רעיונות לעסקים

הסיבות העיקריות לנטישת עגלת קניות – וכיצד לתקן זאת

נטישת עגלה היא בעיה נפוצה שרוב העסקים נלחמים כל הזמן. אם אתה מנהל חנות מקוונת, יש סיכוי טוב שאתה נתקל באותה בעיה.

כמעט כל סוגי העסקים מתמודדים עם הבעיה הזו, ולמרות שחלקם מצאו דרכים להתגבר על שיעורי נטישת עגלות גבוהים, רבים עדיין תקועים, ועדיין לא מצאו פתרון.

במאמר זה, נסביר את הרעיון של נטישת עגלה ונספק טיפים חשובים כיצד ניתן לצמצם אותה.

מהי נטישת עגלה?

המונח משמש בדרך כלל במסחר אלקטרוני כדי לתאר מצב שבו קונים מגלים עניין במוצרים, מוסיפים אותם לעגלת הקניות, אך עוזבים את האתר לפני השלמת הרכישה.

הם יכולים לעזוב את האתר או לנטוש את התהליך בכל שלב כולל השלב הסופי שבו הם צריכים לבצע תשלום או ללחוץ על כפתור 'אשר'.

לפי דיווחים, שיעור נטישת העגלה הממוצע בכל הענפים הוא 69.57 אחוזים . זה מסתכם בכ-4 טריליון דולר במכירות אבודות.

אף חברה לא יכולה לקבל שיעור נטישה של עגלה אפס, כי למשתמשים מסוימים תמיד תהיה סיבה לנטוש רכישה. לפי מחקר משנת 2017 , לכ-59 אחוז מכלל משתמשי האינטרנט אין כוונה אמיתית לבצע רכישה. הם פשוט 'שופינג בחלונות' באינטרנט.

ובכל זאת, נתונים סטטיסטיים של נטישת עגלת קניות מראים שיש דרכים להשאיר את הקונים מתעניינים במה שיש לך להציע.

5 סיבות מדוע מבקרים נוטשים את העגלה שלך

לפני שתמצא פתרון לנטישת עגלה, חשוב שתדע קודם כל את הסיבות מאחוריה.

בקרוב, נדון בכמה מהסיבות העיקריות.

מדיניות משלוח גרועה

עלויות משלוח גבוהות הן הסיבה מספר אחת מדוע קונים נוטשים עגלות.

באופן אידיאלי, אתה צריך להציע משלוח חינם. זכרו שכ -61 אחוז מהקונים צפויים לבטל רכישה אם לא ימצאו אפשרות לבחור במשלוח חינם. כמו כן, כ -79 אחוז מהקונים אמרו כי יש סיכוי גבוה יותר לבחור בחנות המציעה משלוח חינם.

free shipping
משלוח חינם

כ -91 אחוז מהקונים מסכימים כי משלוח חינם הוא מניע נהדר ויכול להפוך אותם לצרכן קבוע. באופן דומה, 67 אחוז מהקונים אומרים שהם ירכשו יותר פריטים כדי להיות זכאים למשלוח חינם.

כדי לקזז את העלות של משלוח חינם, אתה יכול לשים סף, כלומר: משלוח חינם כאשר אתה מוציא $100 או יותר. חברות כמו אמזון ואיביי משתמשות בטריק הזה כדי להניע אנשים לקנות יותר.

בנוסף למשלוח חינם, שקול להציע משלוח באותו יום שכן 54 אחוז מהצרכנים בארה"ב מעדיפים חברה שמציעה זאת. אנחנו חייבים גם להזכיר שרק 15 אחוז מהצרכנים בארה"ב נראה מרוצים מאפשרויות המשלוח שמציעות חנויות מקוונות.

נראה כי אמזון מצליחה למדי מכיוון שכ-30 אחוז מהקונים נראה מרוצים ממדיניות המשלוח שלה. החברה מציעה משלוח חינם, משלוח באותו יום ומשלוח ליומיים על מספר רב של רכישות.

הם לא סומכים על האתר שלך

למשתמשים שנוחתים באתר שלך בפעם הראשונה, או שאין להם קשר קיים או מערכת יחסים עם הפלטפורמה שלך, ייתכן שייקח זמן מה כדי לסמוך עליך עם כרטיס האשראי שלהם.

לקוחות חוששים ממילוי טפסי עסקה. הם לא אוהבים את הרעיון לספק פרטים אישיים כמו מספרי טלפון, כתובות דואר אלקטרוני, פרטי כרטיסי אשראי וכתובות לאנשים שהם לא סומכים עליהם.

קונים יודעים שהסיכון של גניבת נתונים קיים תמיד. אתה צריך לשכנע משתמשים לבחור את העסק שלך על ידי הצגת הצעדים שנקטת כדי להגן על הנתונים והזהות שלהם.

הדגש חברות או שמות שאתה קשור אליהם והזכר את הצעדים שנקטת כדי לשמור על האינטרס של המבקר שלך. זה כולל שימוש בתעודות SSL, קבלת אימות על ידי חברות כרטיסי אשראי כמו מאסטרקארד וויזה, ושימוש בתוכנת אנטי וירוס אמינה.

הקפד למקם סמלי לוגו בצורה ברורה באתר שלך. כ -61 אחוז מהצרכנים נמנעים מרכישה עבור אתר שאינו מציג לוגו אמון.

בנוסף לכך, אתה יכול גם להציע ערבות להחזר הכסף. זו דרך קלה לזכות בלקוח חדש. צרכנים נוטים יותר לקנות מאתר או חנות שמציעים ערבות שמבטיחה שהכסף שלהם בטוח.

הדגש בבירור את מדיניות ההחזרים שלך והקפד לספר למשתמשים שהם מכוסים אם הם לא מקבלים את מה שהם מצפים. מכיוון שנפוץ ששווקים מקוונים מקדמים מוצרים שקריים, ערבות להחזר כספי יכולה לעזור מאוד לשכנע צרכנים להשלים את תהליך התשלום.

אינך מציע את שיטת התשלום המועדפת עליהם

עיבוד תשלומים יכול להיות עבודה מסובכת עבור עסקים אבל זה לא נוגע ללקוחות שלך. הם רוצים עיבוד תשלומים מהיר וקל וכ-56 אחוז מהקונים המקוונים רוצים לראות אפשרויות תשלום מרובות.

צרכנים רוצים לראות מגוון אפשרויות תשלום.

payment
תַשְׁלוּם

כמה אפשרויות פופולריות כוללות ארנקים מקוונים כמו PayPal, כרטיסי אשראי וכרטיסי חיוב, ואפילו מזומן במשלוח. עם זאת, שמות חדשים כמו Apple Pay ו-Google Wallet מבוקשים כעת.

האפשרות הנכונה תלויה במקום שבו אתה פועל. לדוגמה, PayPal אינו זמין במדינות מסוימות. אם אתה רוצה לעשות יותר מכירות שם אתה חייב להציע חלופות כמו 2Checkout.

אתה מבקש להירשם לחשבון

כ -37 אחוז מהקונים ינטשו עגלה אם הם יידרשו ליצור חשבון כדי להשלים את התהליך.

התהליך יכול להיות גם ארוך וגם מסובך. הדרך הטובה ביותר לפתור את הבעיה היא להציע לאורחים צ'ק-אאוט.

ישנן סיבות מדוע חברות מעודדות או דורשות מבקרים להירשם לחשבון. על פי מחקר זה של Moovweb , משתמשים מחוברים מוציאים בדרך כלל 10 אחוז יותר מאשר מבקרים אורחים. ובכל זאת, חברות צריכות לשקול להציע את האפשרות לבצע צ'ק-אאוט מבלי להירשם לחשבון.

אי מתן אפשרות לתשלום לאורחים עלול לגרום ל-14 אחוז מהקונים לנטוש את הרכישה. תצטרך להקריב כמה נתונים שיכולים להיות בעלי ערך רב עבורך אבל עבור רוב המשווקים זה שווה את זה.

אנו ממליצים לתת למשתמשים את שתי האפשרויות – להירשם או להשתמש בתכונת התשלום לאורחים. אתה יכול לספק כמה הטבות לכניסה. Booking.com , למשל, מציע הנחות Genius למשתמשים שבוחרים להירשם.

הטבות כאלה יכולות לדחוף משתמשים להירשם ולהיכנס במקום לנטוש את העגלה.

תהליך קופה ארוך ומסובך

קונים בדרך כלל ממהרים לרכוש. הם לא אוהבים תהליכי תשלום ארוכים ומסובכים שלא לצורך.

כ -21 אחוז מהקונים המקוונים ינטשו רכישה אם הם ימצאו את התהליך מורכב מדי.

ודא שתהליך התשלום ברור. אין להכריח משתמשים לעבור למספר דפים כדי להגיע לעגלה או לסוף התהליך.

כמו כן, הימנע מלבקש נתונים שאינם נחוצים. על פי דו"ח Baymard לשנת 2017 , רוב החנויות המקוונות מכילות יותר מ-23 רכיבי שטח במהלך תהליך התשלום, בעוד שאחד צריך רק כ-14.

אל תבקש מידע שאינך צריך. סקור את תהליך התשלום וודא שהוא הושלם בצורה מהירה ללא כל תקלה.

האתר שלך קורס

זה לא פשוט, רוב המשתמשים יעזבו אתר שקורס, במיוחד אם זה קורה במהלך תהליך התשלום.

קריסות יכולות להתרחש עקב מספר סיבות כמו בעיות במערכת.

במקרים מסוימים, האתר עלול לקרוס במהלך תהליך התשלום אם הוא לא מצליח ליצור קשר עם ספק התשלום. זה אולי לא תמיד בידי החנות מכיוון שתצטרך לסמוך על שירותיו של הספק שבחרת.

מצדך, היזהר בבחירת בן זוג. בחרו ספקים אמינים והקפידו לבחור בחברת אחסון שמציעה זמן פעולה טוב כדי שהאתר שלכם לא יקרוס.

אם אתה מצפה שהאתר שלך יושבת בגלל תחזוקה או מסיבות אחרות כאלה, הבזק אזהרה כדי שהמשתמשים יהיו מודעים היטב לסיכונים.

חסר מידע או פרטים

צרכנים יעזבו אתר אינטרנט שאינו מספק את כל הפרטים הנדרשים על מוצר או שירות. לדוגמה, העמוד למטה גרוע מכיוון שהוא לא אומר דבר על המוצר.

 

Amazon Example
דוגמה לאמזון

עכשיו תסתכל על דוגמה נוספת של אמזון:

אתה תמצא את כל מה שאתה צריך בעמוד אחד.

אמזון מאפשרת למוכרים להעלות כל דבר, החל ממדריכי חברה ועד ביקורות ותיאורים. זו אחת הסיבות העיקריות לכך שאמזון הצליחה למצוא הצלחה כזו.

משתמשים רבים מעדיפים לקנות מאמזון כי הם יודעים שהם לא יצטרכו לעשות שום מחקר כדי למצוא את מה שהם צריכים והם ימצאו הכל באינטרנט. בנוסף, יש להם יותר אמון בפלטפורמה בגלל המדיניות הידידותית ללקוח שלה.

אמזון מאפשרת לקונים לבדוק את סעיף השאלות הנפוצות, לעבור על ביקורות כדי לדעת מה חושבים לקוחות אמיתיים, ולבדוק את התיאור כדי לדעת איך מוצר עובד או מה הוא מציע.

חלק מהמוכרים אפילו מוסיפים סרטונים ומדריכים מפורטים כדי להבטיח שלקונים אין בלבול. עליך לעשות את אותו הדבר גם אם ברצונך להפחית את שיעור נטישת העגלה.

הפתעות ועלויות נסתרות

שום דבר לא מעצבן את הצרכנים כמו עלויות נסתרות. תארו לעצמכם את הזוועה של חיפוש מוצר מתחת ל-10$, בחירה באחד, ולראות את העלות מרקיעה שחקים ל-12$ כשתגיעו לעמוד האחרון.

עלויות נוספות יכולות להיות בצורת מיסים, עמלות ומשלוח. המצב יכול להיות קשה למוכרים אבל האמת היא שהצרכנים לא רוצים לשלם את ה'חיובים הנוספים' הללו, במיוחד אם הם באים בהפתעה.

כ -23% מהקונים ינטשו את התהליך אם לא יראו את העלות הכוללת מראש. הקפידו לפרסם עלויות בעמוד המוצר. אם אתה רוצה לפרסם את המוצר במחיר נמוך יותר (בניכוי חיובים נוספים) אתה יכול לציין זאת בעמוד כדי שהקונים ידעו מה הם לוקחים על עצמם.

7 דרכים להפחית את שיעור נטישת העגלה

כיסינו את הסיבה בכמה טיפים מצוינים להפחתת שיעור נטישת העגלה, אך ייתכן שהם לבדם לא יספיקו.

הנה כמה דברים נוספים שתוכל לעשות כדי להפחית את שיעור נטישת העגלה:

השתמש בחלונות קופצים עם כוונת יציאה

דיברנו על החשיבות של חלונות קופצים עם כוונת יציאה ומה הם יכולים לעשות עבור האתר שלך בבלוג הקודם שלנו שכותרתו חלונות קופצים של כוונת יציאה: כיצד להשתמש בהם עם דוגמאות מהחיים האמיתיים .

בואו נדבר על איך הם משפיעים על נטישת העגלה ולמה הם כל כך חשובים.

ניתן להגדיר חלונות קופצים עם כוונת יציאה בתור 'המאמץ האחרון של אתר אינטרנט למנוע ממשתמש לעזוב'.

exit-intent
כוונת יציאה

ברגע שהמערכת תזהה שמשתמש עומד לעזוב את הדף, כלומר לנטוש את העגלה מבלי להשלים את התהליך, היא תציג חלון קופץ שנועד להניע את המשתמש להשלים את הרכישה.

דיברנו על כמה חלונות קופצים ליציאה בבלוג הקודם שלנו. בוא נדבר על האופן שבו ניתן להשתמש בחלונות קופצים עם כוונת יציאה כדי לשפר את שיעור ההמרה שלך עכשיו.

תצטרך להבין מדוע משתמש עוזב את האתר שלך כדי להיות מסוגל להציג את החלון הקופץ הנכון.

לדוגמה, אם אתה מרגיש שמשתמש עוזב את האתר בגלל מחירים גבוהים, אתה יכול להציג פופאפ המציע קוד הנחה מיוחד למשתמש כדי להניע אותו לסיים את העבודה.

באופן דומה, אם משתמש עוזב את האתר עקב משלוח יקר, אתה יכול להציע משלוח מוזל או משלוח חינם, מה שמניע את האדם להישאר באתר שלך ולהשלים את הרכישה.

חלונות קופצים עם כוונת יציאה יעילים וניתן להתקין אותם כמעט בכל הדפים כולל דפי התשלום ועגלת הקניות שלך. הם שימושיים גם אם המשתמש לא מבצע רכישה למרות המודעה.

קודם כל, מכיוון שהם מוצגים כאשר משתמש כבר החליט לעזוב, הם לא מרגיזים כמו חלונות קופצים אחרים. בנוסף, תוכל לקבל את האימייל של המבקר שלך, שבו תוכל להשתמש כדי לשלוח אימיילים למיקוד מחדש.

זכור כי נדרשים עד שבעה ניסיונות להמיר מבקר לקונה. אתה יכול לשלוח מיילים פרסומיים למבקר עד שהמשתמש מוכן לקנות.

אתה יכול להשתמש באדוריק כדי ליצור חלונות קופצים מרשימים עם כוונת יציאה לשימוש באתר שלך או בקמפיינים בדואר אלקטרוני.

הפוך את הקריאה לפעולה (CTA) לחזקה יותר

זה עשוי להפתיע חלק, אבל CTAs חשובים מאוד לביצוע מכירות – גם לאחר שאדם עבר את מה שיש לך להציע והוסיף את המוצר שלך לעגלת הקניות.

לא כל מי שנוחת בדף שלך נוחת מתוך כוונה לקנות. חלקם מעוניינים רק בהשוואת מוצרים, מחירים והבנת האתר שלכם. עם זאת, אם הם נמצאים באתר שלך, הם לקוח פוטנציאלי ואם תשחק נכון, ייתכן שתוכל להמיר את המבקר שלך ללקוח משלם.

אמור למבקר מה לעשות באמצעות סימנים כגון חיצים. זה יכול להיות מאוד שימושי עבור משתמש חדש שלא מכיר את הפריסה שלך.

הדגש את כפתור הסל או התשלום לאחר הוספת מוצר לעגלת הקניות. לקוחות לא נהנים לבזבז זמן בהמתנה לכפתור התשלום, הם רוצים שהדברים יהיו מהירים.

אתה יכול להציע אפשרות תשלום בלחיצה אחת גם כן. המפתח טמון בהדגשת מה שיש לך. זה לא משנה כמה קל תהליך התשלום הוא אם המבקרים שלך לא יודעים על זה.

1click
1 קליק

השתמש בפסי צד ובטיקרים כדי להדגיש את ה-CTA כך שהמבקר שלך יוכל להשלים את התהליך.

אפשר למשתמשים לשמור עגלות

save carts
לשמור עגלות

כאמור, לא כולם נוחתים על דף כדי לבצע רכישה. אבל, לפעמים, אנשים שגולשים באתר שלך מתוך כוונה לקנות מוצר עלולים להסיח את דעתו עקב מקרי חירום כגון ילד בוכה או טלפון מצלצל.

הם עלולים ללחוץ במהירות על כפתור X ולשכוח מהאתר שלך. בפעם הבאה שהם ירצו לבצע רכישה, או שהם יצטרכו לחזור לגוגל ולעבור את כל התהליך או שהם ישכחו מהאתר שלכם וינחתו על הפלטפורמה של המתחרה שלכם.

יתרה מכך, יותר מ -80 אחוז מהקונים הם קונים השוואה. הם פותחים מספר אתרים, משווים מספר מוצרים ובוחרים את מה שהם מוצאים הכי מתאים. חלק מהמשתמשים מבלים ימים בהשוואה בין מוצרים ובקריאת ביקורות.

זו הסיבה שחשוב שלמשתמשים תהיה אפשרות לשמור עגלות קניות כדי שתוכל למקד מחדש כדי להגיע למשתמשים שבעבר גילו עניין במה שאתה מוכר.

כמו כן, אם מישהו נוחת באתר שלך ורואה פריטים נוספים בעגלה, הוא עשוי להמשיך ולבצע רכישה. כ -24 אחוז מהלקוחות דורשים את היכולת לחסוך בעגלות קניות מכיוון שהן מציעות קלות.

זו אופציה מצוינת כי היא מועילה לכל המעורבים. כמוכר, תוכל לבצע יותר מכירות וכקונה המבקר שלך יוכל לחסוך זמן ואנרגיה.

ודא שהדף שלך נטען במהירות

הרבה משתמשים בוחרים בקניות מקוונות כי זה מהיר. זו הסיבה שחשוב שתשים לב במיוחד לגורם זה.

זכור שיותר מ-50 אחוז מהמבקרים יעזבו אתר שלוקח יותר משלוש שניות להיטען.

צרכן המעוניין להשוות בין פריטים עשוי להיות מספר לשוניות פתוחות. ייתכן שהוא או היא לא ימתינו לטעינת הדף שלך אם כל שאר הדפים נטענו. המשתמש עלול להמשיך ולסגור את הכרטיסייה שלך וכתוצאה מכך תאבד לקוח גם אם הצעת את המוצר הטוב ביותר בתעריף הזול ביותר.

אז תעבוד על המהירות שלך. אתה יכול להשתמש בודק המהירות של Google כדי לדעת כמה מהיר האתר שלך. היזהר לגבי מהירות בכל המכשירים מכיוון שהרבה משתמשים משתמשים כעת במכשירים ניידים כדי לבצע רכישות.

השתמש במדד התקדמות

מחוון התקדמות עושה עבודה פשוטה, הוא יוצר תחושה של 'חוסר שלמות' שיכולה לדחוף את הקונים להשלים את תהליך התשלום.

רוב החנויות המקוונות הפופולריות משתמשות בטכניקה זו כדי לדחוף קונים לא לנטוש עגלות.

progress bar
סרגל התקדמות

כפי שניתן לראות לעיל, הם מציבים סרגל התקדמות בעמוד שמראה למשתמש כמה שלבים נותרו להשלמת התהליך. טכניקה זו הוכחה כמשפרת את שיעור ההמרה.

אנחנו יודעים שאנשים לא אוהבים עבודות לא גמורות. אם תראה לקונה משימה לא גמורה, הוא עשוי להמשיך ולהשלים אותה. כמו כן, סרגל התקדמות גורם למשתמשים להרגיש חיוביים מכיוון שהם יודעים בדיוק כמה הם קרובים להשלמת התהליך.

השתמש במחסור ובפופולריות

משתמשים נוטים יותר להוציא על מוצרים שנראים נדירים או פופולריים. ידוע כהוכחה חברתית, זה יוצר דחיפות על ידי מראה למשתמשים שהם עלולים להחמיץ מוצר אם הם לא יקנו אותו עכשיו.

ישנן מספר אסטרטגיות לעשות זאת. אתה יכול להדגיש כמה יחידות נשארו לך במלאי או כמה אנשים קנו אותו ב-24 השעות האחרונות. אתרים רבים כמו booking.com משתמשים בטכניקה זו כפי שמודגשת באדום למטה:

example booking.com
לדוגמא booking.com

בנוסף לכך, אתה יכול להוסיף שעון ספירה לאחור כדי להדגיש מבצעים מיוחדים ומכירות בזק. כאשר לקוחות מרגישים שהם עלולים להפסיד על עסקה טובה תוך מספר שעות, הם עשויים להמשיך ולהשלים רכישה.

הצע צ'אט חי ותמיכה

חשבו מדוע חברות מוציאות אלפים על סוכני מכירות טובים – כי הם יכולים להמיר מבקרים לקונים. זה יכול להיות קשה לעשות זאת באינטרנט מכיוון שהמוכרים לא עומדים פנים אל פנים עם קונים. לפיכך, ההימור הטוב ביותר שלך הוא לעבוד על תמיכת לקוחות ולהציע צ'אט חי כדי שהמבקרים יוכלו לקבל במהירות תשובות לשאלותיהם.

live chat
צ'אט חי

הוספת שאלות נפוצות עשויה לעשות את העבודה אבל לא תמיד זה מספיק. קונים עשויים לבחור לעזוב את האתר שלך אם הם לא רואים את האפשרות ליצור איתך קשר ולקבל תשובות לשאלותיך

אז הקפידו למקם כפתורי צור קשר צפים כולל WhatsApp, Facebook וצ'אט חי.

אם אתה לא יכול להרשות לעצמך צוות, אתה יכול להשתמש בבוט כדי לענות על שאלות.

השתמש באדוריק

שמירה על הטוב ביותר לסוף.

אתה יכול להשתמש באדוריק בדרכים רבות כדי לשפר את שיעור נטישת העגלה של האתר שלך.

התוכנה נועדה להמיר מבקרים ללקוחות. הוא עושה זאת על ידי הצעת מגוון של תכונות:

  • אלמנטים גרפיים בחינם כדי להפוך את הדפים שלך לאטרקטיביים יותר
  • ספירה לאחור כדי ליצור תחושת דחיפות
  • הודעות מרובות שלבים לשיפור הקריאה לפעולה שלך
  • הטמע סרטונים כדי להסביר יותר על המוצר שלך
  • חלונות קופצים עם כוונת יציאה לתוצאות מצוינות
adoric example
דוגמה מדליקה

עבור לכאן כדי לראות רשימה מלאה של תכונות.

פתרונות נטישת עגלה: מסקנה

אנו מקווים שהטיפים האלה לשחזור נטישת עגלה יעזרו לך להשיג תוצאות טובות יותר. הבן את הסיבות העיקריות לנטישת העגלה והיפטר מההתנגדויות להפחתת נטישת העגלה.

 

נסה את Adoric בחינם

 

exit-intent cover image

increase-app-downloads

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button