רעיונות לעסקים

כיצד להקים עסק מנויים: מדריך קצר

אני אוהב נוחות. אני אוהב שהמצרכים שלי נשלחים עד הדלת שלי מדי שבוע ומזון הכלבים שלי מתמלא אוטומטית מדי חודש. לעזאזל, אני אפילו רוצה שהמותגים האהובים עליי יפתיעו אותי עם מוצרים חדשים כמה פעמים בשנה. ומסיבות ברורות, אני רוצה להימנע מחנויות עד כמה שאפשר בימים אלה. אז, עסקי מנויי מסחר אלקטרוני מושכים אותי במספר רמות.

ואני לא לבד. לפי מקינזי, 15% מהאמריקאים נרשמו למנוי אחד או יותר כדי לקבל מוצרים על בסיס חוזר. למעשה, שוק המסחר האלקטרוני המנויים צפוי להגיע ל-473 מיליארד דולר עד 2025, לעומת 15 מיליארד דולר ב-2019 – מה שהופך אותו להזדמנות מעניינת מאוד גם עבור בעלי עסקים קיימים ושאפתנים.

שוק המסחר האלקטרוני המנויים צפוי להגיע ל-473 מיליארד דולר עד 2025.

אם אתה מעוניין להוסיף שירותי מנויים לחנות Shopify שלך או לפתוח עסק מסחר אלקטרוני עם מנויים מאפס, זה הפוסט המתאים לך. להלן, אתאר את היתרונות של הכנסות חוזרות, את המודלים העסקיים השונים של המנויים וכיצד להתחיל ב-Shopify.

למה לפתוח עסק מנויים?

בקיצור, עסקי מסחר אלקטרוני עם מנויים מציעים לקונים מקוונים דרך נוחה, מותאמת אישית ובעלות נמוכה יותר לקנות את מה שהם רוצים וצריכים על בסיס חוזר. זה גם הופך קונים חד פעמיים ללקוחות חוזרים (ולרוב לכל החיים). ועם הכנסה חודשית חוזרת צפויה (MRR), עסקים יכולים לחזות במדויק לגבי צמיחה והיקף עתידיים.

בואו נפרק את היתרונות של מודל עסקי מנוי:

1. הכנסה צפויה

הידיעה כמה כסף נכנס מדי חודש עוזרת לך לייעל הכל, מחיזוי מכירות ועד לתכנון מלאי. זה גם אומר שאתה יודע כמה אתה יכול להשקיע מחדש בצמיחת העסק שלך.

2. יותר מזומן בהישג יד

עסקים המנויים רבים מבקשים תשלום מלא מראש, במחיר מוזל. מלבד היותו נהדר עבור תזרים מזומנים, המאגר הזה יכול לספק לסטארט-אפים שקט נפשי נחוץ.

3. הוצא פחות כדי לרכוש לקוחות

עסקים עם מודל תמחור של תשלום לפי מוצר צריכים להשקיע כל הזמן בשיווק ובמכירות כדי למשוך לקוחות חדשים ובכך להגדיל את ההכנסות. הגדלת עלויות רכישת לקוחות היא מקור מוביל לכישלון הפעלה. עם מודל מבוסס מנוי, לקוחות משלמים לך תשלומים על בסיס קבוע, כך שאתה לא צריך להשקיע כל כך הרבה בלקוחות חדשים כדי להמשיך את העסק שלך.

רכישת לקוח חדש יכולה לעלות פי 5-10 יותר מאשר שימור לקוח קיים.

4. נאמנות, נאמנות, נאמנות

האופי החוזר של המנויים יוצר מחזוריות טובה: רכישות רגילות מציעות תובנות מעמיקות יותר לגבי התנהגות הלקוחות שלך, מה שמאפשר לך לשפר ללא הרף את החוויה המותאמת אישית שאתה מציע, ובתמורה, גורם ללקוחות לחזור.

אם עושים זאת היטב, עסקי המנויים יוצרים לקוחות נאמנים וחוזרים במיוחד – ולקוחות חוזרים מוציאים 67% יותר מלקוחות חדשים. זוהי הנחת היסוד של ערך הלקוח לכל החיים, ואחד הגורמים החשובים ביותר בקביעת הצלחת העסק.

5. מקל על מכירות נוספות ומכירה צולבת

עם מודל מנוי, אתה ממוקם באופן ייחודי להרוויח יותר הכנסות מלקוחות קיימים. מכיוון שיש לך קשר רציף עם הלקוחות שלך, אתה בונה איתם יחסי אמון. זה מקל על שיווק מוצרים או שירותים נוספים להם, כי הם כבר יודעים שאתה מספק שירות בעל ערך.

פתיחת עסק למנויים יכולה להיות משתלמת ביותר – אם עושים זאת נכון. השלב הראשון הוא בחירת מודל המנוי המתאים ביותר לעסק שלך.

בחירת המודל העסקי הנכון של מנוי

ישנם שלושה סוגי מנויים כוללים: איסוף, מילוי וגישה. לכולם יש את ההטבות והחסרונות שלהם, כך שזיהוי ההתאמה הטובה ביותר עבורך מסתכם בסוגי המוצרים הפיזיים והדיגיטליים שאתה מוכר, היכולת שלך והרעיונות והיעדים העסקיים הייחודיים שלך.

מודל עסקי אוצרות (כלומר, קופסאות מנוי)

זהו המודל העסקי הנפוץ ביותר למנויים, שפופולרי על ידי חברות כמו Birchbox, Blue Apron ו-Stitch Fix. אלו הם עסקי תיבת המנויים שלך, המבקשים להפתיע ולשמח לקוחות על ידי מתן פריטים חדשים וחוויות מותאמות במיוחד.

בדרך כלל, עסקים אלה מוכרים מוצרים בקטגוריות ההלבשה, היופי והמזון, אך המודל פועל היטב על פני מגוון רחב של מוצרים ומתרחב לענפים נוספים מדי שנה.

✅ הטבות

  • פוטנציאל רווח גבוה. קופסאות מנויים יכולות להיות מאוד משתלמות – למעשה, הצמיחה והנתח של שוק המנויים מונעים על ידי כמה מותגי אוצרים. קופסאות מנויים נחשבות ל"בזבזנות" על פי רוב הסטנדרטים, עולות בין 15$ ל-100$ לחודש ומקדמות גילוי של מוצרים חדשים. בשילוב חודשי, מודל רווח זה יכול להתרחב במהירות בהשוואה לרעיונות עסקי מזון אחרים.

🚫 סיכונים

  • נטייה גבוהה. חידוש מעורר התלהבות ראשונית לעסקים אלה, כך שהמודל הזה יכול לחוות שיעורים גבוהים יותר של נטישת לקוחות. בנוסף, מכיוון שהמוצרים הללו בדרך כלל אינם חיוניים בנישה, עסקי קופות המנויים משגשגים כשהכלכלה מצליחה, אך הם הראשונים לצאת במהלך מיתון.
  • מורכבות תפעולית. לא רק שרכישת לקוחות יקרה יותר בתחום קופסת המנויים, לעסקים אלו יש גם עלויות תפעול גבוהות משמעותית, כולל אריזה, מיתוג ומשלוח רגיל.

מודל עסקי חידוש

דגם זה עוסק כולו בנוחות וחיסכון בעלויות. מנויי החידוש מאפשרים לצרכנים להפוך את הרכישה של פריטים חיוניים לאוטומטיים – לרוב בהנחה.

לרוב המוצרים אין צורך לחדש באופן קבוע, ולכן סוגי המוצרים שאתה מוכר הם שיקול חשוב במודל עסקי זה. פריטי סחורה ונוחות כמו סכיני גילוח, חיתולים, ויטמינים ומזון לחיות מחמד מתאימים למודל החידוש.

✅ הטבות

  • שיעורי המרה גבוהים יותר. 65% מהלקוחות ששוקלים שירות מילוי עושים מנוי, וזה גבוה משמעותית בהשוואה לדגמים האחרים (50%).
  • אחוזי שמירה גבוהים יותר. בשל אופי המוצרים שעסקים אלו מוכרים, למודל החידוש שיעורי מנויים גבוהים במיוחד לטווח ארוך: 45% מהחברים מנויים לפחות לשנה.

לשירותי החידוש שיעורי מנויים גבוהים במיוחד לטווח ארוך: 45% מהחברים מנויים לפחות לשנה.

Fresh Patch
Fresh Patch מספקת מדבקות דשא שגדלו בצורה הידרופונית לבעלי חיות מחמד. כאשר למעלה מ-80% מסך ההכנסות מיוחסות למנויים, הכנסות חוזרות הן עמוד השדרה של המודל העסקי של החברה. תיקון טרי

🚫 סיכונים

  • שוליים דקים. במקרים רבים, המודל העסקי הזה מחייב חברות להתחרות במחיר ולהציע הנחות נדיבות. המשמעות היא שעסקים צריכים לשמור על עלויות נמוכות מאוד ולפעול בקנה מידה כדי לממש רווחים (במילים אחרות, למכור הרבה מוצרים).

גישה למודל עסקי

מנויי Access משלמים תשלום חודשי כדי לקבל מחירים נמוכים יותר או הטבות לחברים בלבד. JustFab, NatureBox ו-Thrive Market הם כולן דוגמאות לעסקים של מנויי גישה, והערך העיקרי שלהם הוא מתן בלעדיות ללקוחות.

✅ הטבות

  • ערך גדול יותר ללקוח. מכיוון שלקוחות משלמים עבור גישה בלעדית להטבות, יש הזדמנות לספק הצעות מותאמות אישית שיעזרו להעמיק את הקשר שלך עם הלקוח. ניתן למתוח את הערך הזה עוד יותר על ידי יצירת קהילה של חברים, שבה הם יכולים ליצור אינטראקציה באמצעות פורומים או קבוצות פייסבוק.
  • צרור הזדמנויות. הזדמנות להציע ללקוחות מגוון מוצרים (ולא מוחשיים כמו הנחות לרכישות עתידיות) כחלק מחברות יחידה.

🚫 סיכונים

  • השקעת זמן גדולה יותר . מכיוון שגישה לא דורשת שירות או מוצר אחד שאתה יכול להוסיף לקופה, אתה צריך להשקיע עבודה כדי לוודא שהצעת החברות שלך חזקה מספיק ומתוחזקת באופן קבוע כדי שיהיה לו ערך ללקוח שלך.

בונוס: מודל עסקי של מנוי תוסף

בסדר, זה לא מודל עסקי, אבל זו גישה היברידית המאפשרת לך להוסיף שירותי מנוי לעסק הקיים שלך. יותר ויותר חברות עוברות לכיוון מודל ההכנסה הזה, מכיוון שזו דרך גמישה לחקור את מערכת המנויים האקולוגית מבלי להתחייב למודל הכנסה אחד (או לשנות את העסק שלך).

טיפים להפיכת המודל העסקי של המנוי לעבוד עבורך

באופן כללי, נטישה היא הסיכון הגדול ביותר עבור עסקי מנויים. החדשות הטובות הן שצרכני מנויים יכולים להיות מאוד דביקים ברגע שהם מוצאים שירות שהם אוהבים. הנה כמה טיפים לבלימת שיעורי הנטישה ולניהול עסק מנויים רווחי:

1. העריכו את כדאיות המוצר שלכם

הצעד הראשון בכל עסק הוא הערכת התאמת המוצר/שוק שלך ואת כדאיות המוצר שלך. במיוחד בתחום המנויים, חלק מקטגוריות המוצרים רוויות יתר על המידה, מה שהופך את הכניסה לשוק למאתגרת משמעותית.

לדוגמה, לקטגוריית ערכות הארוחות יש שיעורי ביטול גבוהים ביותר במהלך ששת החודשים הראשונים, המשקפים תמחור תחרותי ודמיון רחב בין השחקנים המובילים. בצע את המחקר שלך כדי לוודא שיש צורך במוצר שלך בשוק ועקוב אחר המתחרים שלך.

2. היה ברור לגבי היעדים העסקיים שלך

האם מדובר במספר הכנסות, גיוס לקוחות או מספר יחידות שנמכרו? לא משנה מהן היעדים העסקיים שלך, אתה צריך לשמור עליהם בראש – במיוחד בעת בחירת המודל העסקי שלך.

3. היו שמרניים לגבי התמחור בהתחלה

צרכני מנויים רבים שפורשים עושים זאת במהירות, כך שלא כדאי להשקיע יתר על המידה בניסויים בחינם או בהנחות כבדות אלא אם כן יש להם החזר ברור. בנוסף, תמחור תמיד צריך להיבדק, להתאים ולהעריך ככל שהחברה שלך מתפתחת.

4. השקיעו בהתאמה אישית

עבור כל המודלים העסקיים, אבל במיוחד מודל האוצרות, הלקוחות מצפים שמינויים מותאמים אישית יהיו מותאמים עוד יותר עם הזמן. 28% מהמנויים לאוספות אמרו שחוויה מותאמת אישית היא הסיבה החשובה ביותר להמשיך להירשם.

האם יש לך את המומחיות הפנימית בנתונים או המחסנית הטכנית להגדלת מאמצי ההתאמה האישית? אם לא, האם יש לך תקציב להשקיע בזה?

5. תעדוף אסטרטגיות שימור

בשלבים המוקדמים, אתה צריך לתעדף רכישה כדי להשיג מכירות. אבל ברגע שהכדור מתגלגל, הגיע הזמן לשנות טקטיקות ולהתמקד באסטרטגיות שימור לקוחות.

זכור: זה עולה יותר לרכוש לקוח מאשר לשמר אותו, ותמיד תוכל לשאוב יותר ערך מבסיס לקוחות נאמן. רוב חברות המנויים משקיעות את כל המאמצים ברכישת לקוחות חדשים, אבל זו לא הדרך היעילה ביותר להצמיח עסק.

The ideal CLV to CAC ratio.

6. גיוון ערוצי שיווק וטקטיקות

מודלים עסקיים של מנויים משתמשים בערוצים שונים כדי למשוך לקוחות חדשים וליצור מעורבות עם מנויים קיימים. אם אתה רק מתחיל, שיווק משפיענים יכול לעזור לך להשיג כוח חברתי.

ומכיוון שעסקים מבוססי מנויים תלויים במעורבות תכופה ומשמעותית של לקוחות, דוא"ל הוא כלי קריטי לכל המודלים העסקיים. זכור שלכל מודל עסקי מנוי יש את ה"התאמה השיווקית" שלו. לדוגמה, עבור מודל האוצרות, שיווק שותפים הוא ערוץ הרכישה העליון. לאחר מכן, חבילות חוזרות מציעות משטח שיווקי מובנה ליצירת קשר עם אותם לקוחות.

7. מעקב אחר נטישה

מובן מאליו שעליך לעקוב ולנתח נטישה מרצון – לקוחות המבטלים את המנוי שלהם – כדי לשפר ללא הרף את השירות שלך.

8. אבל מה לגבי נטישה בלתי רצונית?

כרטיסי אשראי שפג תוקפם, אבדו או נגנבו; שינויים בכתובת; ושגיאות רשת תורמות כולן לנטישה בלתי רצונית במהלך מחזור החיים של לקוח מנוי.

לפי Profitwell, נטישה בלתי רצונית מהווה 20-40% מהנטישה הכוללת, כך שהישארות אקטיבית על הגורמים הנפוצים הללו יכולה לעשות הבדל גדול בשורה התחתונה שלך.

כיצד להקים עסק מנויים ב-Shopify

בין אם זה הוספת אפשרות להזמנות חוזרות לעסק הקיים שלך או יצירת קופסאות מנויים מאפס, Shopify מקלה על השקת עסק המנויים. ומכיוון שאתה יכול לנהל הכל מפלטפורמת ה-all-in-one שלנו, ניהול עסקי המנויים שלך הוא חתיכת עוגה. כאשר מתחילים, יש בדרך כלל שתי גישות: הוסף אפליקציית Shopify לחנות שלך או בניית פתרון מותאם אישית משלך.

אפליקציות מומלצות

אתה יכול בקלות ליצור היצע מנויים על ידי התקנת כל אחת מהאפליקציות הבאות לניהול מנויים:

  1. PayWhirl תשלומים חוזרים. צור, נהל ומכור מינויים דרך הפלטפורמה המקורית שלנו.
  2. מנויי Awtomatic. אפליקציית Awtomatic (מנויי חבילה קודמים) מאפשרת לך להוסיף בקלות אפשרויות הרשמה למוצרים שלך ומשולבת במלואה עם התשלום המקורי של Shopify.
  3. הרכבת מנויים. נבנה על ידי צוות של מומחי Shopify עם כמעט עשור של ניסיון ברחבי הפלטפורמה, זו לא אפליקציית מנויים רגילה.
  4. מנויים מודגשים. Bold, שנבנה מתוך מחשבה על חברות ארגוניות, מאפשרת לך להתאים אישית, לנהל ולהגדיל את עסק המנויים.
  5. טען מינויים מחדש. הפעל ונהל במהירות מנויים לחנות Shopify שלך.
  6. מנויים מקוריים. הפעלת תשלומי מנויים, תשלומים חלקים והזמנות חוזרות.
  7. חותם מנויים. הגדל את המכירות עם מנויים ותשלומים חוזרים אוטומטיים.
  8. מנויי אפפל. פתרון מנוי מקיף המאפשר לך להציע מוצרים ושירותים ללקוחותיך, על בסיס חוזר.

לאפשרויות נוספות, עיין באוסף אפליקציות המנויים של Shopify כדי למצוא אפליקציה שמתאימה לעסק שלך.

בנה פתרון מנוי מותאם אישית משלך

לאחרונה הצגנו ממשקי API וכלים כדי לאפשר לשותפים ולמפתחים לבנות חוויות מנוי חדשות ישירות בתוך Shopify Checkout. בפעם הראשונה, מפתחים יכולים כעת לבנות על Shopify Checkout, כלומר סוחרים כבר לא צריכים לבחור בין מכירת מוצרי מנוי לבין שימוש בקופה של Shopify.

סוחרים כבר לא צריכים לבחור בין מכירת מוצרי מנוי לבין שימוש בקופה של Shopify.

בהמשך, אינך צריך לנהל חוויות קופה מרובות, והלקוחות שלך יכולים ליהנות מאותה חווית קופה נטולת חיכוכים, ללא קשר אם הם רוכשים מוצר חד פעמי או חוזר.

המשאבים הבאים זמינים עבורך היום:

  • ממשקי API המנויים של Shopify ותוסף מנוי למוצר.
  • עיין בתיעוד המפתחים המפורטים שלנו ובמדריך המפתחים שלנו בנושא העברת חוזי מנוי קיימים אל Shopify.

זהו הצעד הראשון לקראת שיפור יכולת ההרחבה של התשלום, כך שמפתחים יוכלו לעזור להתאים אישית את התשלום שלנו כדי לענות על צורכי סוחר נוספים. בקר בבלוג השותפים שלנו למידע נוסף על איך להגיש בקשה לגישה ל-Subscriptions API.


מוכן ליצור את העסק שלך? התחל 14 יום ניסיון בחינם של Shopify – אין צורך בכרטיס אשראי.

How to start a subscription business

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button