רעיונות לעסקים

כיצד למכור ספרים באינטרנט: עצות ליצירת דפים מהמקצוענים

קוראים נלהבים יודעים שאין כמו להתכרבל עם ספר טוב. משקל דפיו, ריח הספרייה והציפייה להובלה לעולם אחר. האם אי פעם דמיינת חיים שבהם תוכל להיות מוקף בספרים כל יום, ולספק את חדוות הקריאה שלך להמונים?

פתיחת חנות ספרים בעידן אמזון ורשתות קמעונאיות גדולות עשויה להיראות כמו הישג בלתי אפשרי. אבל למרות התפיסה שמוכרי ספרים עצמאיים הולכים ומתמעטים בצל הענקים הללו, עדיין יש הרבה מקום לעשות זאת בעולם הספרים.

חנויות ספרים נישה מציעות משהו שקמעונאים גדולים לעולם לא יוכלו לשחזר – ולקוחות אפילו מוכנים לשלם יותר עבור אותו ספר בגלל המגע האישי.

מייסדי עסקי ספרים חכמים שגילו פער בשוק, הצעת ערך ייחודית או דרך ליצור חוויות לקוח מותאמות אישית, מצאו הצלחה – אפילו במהלך מגיפה. חנויות ספרים נישה מציעות משהו שקמעונאים גדולים לעולם לא יוכלו לשחזר – ולקוחות אפילו מוכנים לשלם יותר עבור אותו ספר בגלל המגע האישי.

הפוך את התחביב שלך לעסק על ידי השקת חנות ספרים משלך ומכירת ספרים באינטרנט. לחלופין, עוקף מפרסמים כדי להפוך את כתב היד שלך לספר אמיתי למכירה ישירות למעריצים שלך. מכיוון שספרים הם מוצר כה רחב, יש אינסוף דרכים לבדל את עצמך.

לא משנה מה הזווית שלך, בוא נפנה את העמוד הראשון בסיפור העתיד שלך.

איך לפתוח חנות ספרים ולמכור ספרים באינטרנט

A bookstore interior with shelves holding books and a painted mural on the wall
חנות הספרים איטי ביטי

במדריך זה, נתמקד בעיקר בשלבים לפתיחת חנות ספרים מקוונת. נבחן כיצד למכור ספרים באינטרנט באמצעות מודלים עסקיים מרובים מקוונים ממכירה חוזרת של וינטג' ועד לקופסאות מנוי. אבל, יש כאן משהו לכולם, כולל סופרים המעוניינים להוציא לאור בעצמם ואלו השוקלים עסק של ספרי לימוד.

דיברנו עם מוכרי ספרים עצמאיים משגשגים ומומחה להוצאה עצמית כדי לקבל את עצותיהם בכל דבר, החל מעבודה עם מוציאים לאור ועד לספק שירות לקוחות מנצח.

פרקים 📚

  • הכירו את המומחים
  • תחילת העבודה: צעדים ראשונים למוכרי ספרים בתחילת דרכם
  • פיתוח מותג הספרים שלך
  • כמה עולה לפתוח חנות ספרים עצמאית?
  • 2 מודלים עסקיים למכירת ספרים מוסברים
  • מקורות ספרים ממו"לים, מפיצים או סיטונאים
  • איך למכור ספרים באינטרנט
  • שיווק חנות הספרים שלך
  • Back Office למוכרי ספרים

הכירו את המומחים

Portrait of Dominique Lenaye

דומיניק לנאי, הבעלים, חנות הספרים איטי ביטי

דומיניק גילתה את כוחם של ספרים בזמן שעבדה כעוזרת נוער, ותמכה בתלמידי תיכון שנזקקו לעזרה בסיום הלימודים. "צפיתי בהם נדלקים כשהם קוראים ספרים שהם יכולים לראות את עצמם בהם", היא אומרת. "זה היה כמו קסם." החוויה נתנה לה השראה לדמיין חנות ספרים שחגגה קולות וסיפורים חסרי ייצוג. כשהחלום שלה הפך ל"רועש מכדי להתעלם", היא השיקה את חנות הספרים איטי ביטי ב-2020 – באמצע מגיפה.

הקפיצה של דומיניק עשתה היסטוריה והעסק הפך לחנות הספרים הלבנים והמרגמה הראשונה בבעלות שחורה במדיסון, ויסקונסין.

Portrait of Kerrie Hansler and her husband Mark

קרי הנסלר, מייסד, Sweet Reads Box

קרי חיפשה את הרשת כדי למצוא את קופסת המנויים המושלמת בנושא הספר – והגיעה בידיים ריקות. בטיול עם בעלה, מארק, היא הרהרה לגבי הקמת משלה. החלום הזה הפך במהרה למציאות עבור בני הזוג, ו-Sweet Reads Box נולד בשנת 2017. כל קופסה משלבת ספר עם פריטי לייף סטייל ואוכל המשלימים את הסיפור. העסק גדל ממרתף הבית שלהם למרכז מילוי של צד שלישי, המשלוח מדי חודש ללקוחות ברחבי קנדה. עם הצמיחה המסיבית, קרי עדיין קורא באופן אישי כל ספר ובוחרת כל פריט בקופסה.

Portrait of Joanna Penn

ג'ואנה פן, סופרת ויזמית רבי מכר, TheCreativePenn.com

ג'ואנה היא מחברת רבי מכר של ניו יורק טיימס ו- USA Today של למעלה מ-30 ספרים, המוכרת ביותר מ-600,000 עותקים ב-162 מדינות וחמש שפות. הקטלוג שלה כולל ספרי עיון שעוזרים לסופרים שואפים לכתוב ולפרסם ספרים, וספרות מתח תחת השם JFPenn. היא גם פודקאסטר עטורת פרסים, יזמית ודוברת מקצועית.

נציג גם דוגמאות ממוכרי ספרים מצליחים אחרים, כולל מוכר ספרי ילדים ומוציא לאור המתמקד בנושאים דרום אסייתיים ושלישיית נשים שיצרו סדרת קומיקס חדשה.

A young child reads a book in front of a window
"עקומת הלמידה שלי הייתה הכל!" אומרת דומיניק. היא, כמו יזמים רבים לפניה, פתחה את העסק שלה עם קצת יותר מחלום והרבה אמביציה. למרות שהיא אומרת שרשתות ובניית קהילה היו בין הכישורים שלה, השאר היה תעלומה. "לא היה לי מושג איך פותחים חנות ספרים."

גוגל הפכה לחברה הכי טובה של דומיניק כשהיא בנתה את העסק שלה. נחסוך לך את החיפושים עם מדריך זה שלב אחר שלב כיצד למכור ספרים באינטרנט. ראשית, בוא נחליט לאיזו פינה בשוק הספרים אתה הולך ואיך אתה יכול לבדל את עצמך.

רעיונות עסקיים למכירת ספרים

מלבד המודל המסורתי של חנות הספרים, שבה ז'אנרים רבים מיוצגים עם משהו קטן לכולם, ישנן דרכים רבות אחרות להשיק עסק בחלל הספרים. הנה כמה:

  • כתוב ופרסם בעצמך ספר משלך, ומוכר למעריצים שלך ישירות.
  • מכור ספרים משומשים, וינטג', נדירים או שאזלו מהדפוס באינטרנט או ב-IRL.
  • הציעו סוג מסוים של ספרים (למשל, ספרי לימוד, חוברות קומיקס, חוברות צביעה).
  • בנה עסק סביב נושא מסוים (למשל, אוכל, חיי ים, מגורים בחוץ).
  • מכור ספרים אלקטרוניים או ספרי שמע באינטרנט באמצעות משלוח דיגיטלי.
  • לתת מענה לקהל נישה (למשל, ילדים, LGBTQ+, נשים שחורות).
  • התמקדו בז'אנר נישה (למשל, רומנים רומנטיים, אפרו-פוטוריזם).
  • התחל קופסת מנוי או חבילה בנושא ספר.
  • שקול עסק סמוך לספר (למשל, שקיות ספרים, ניחוחות בנושא ספרייה).

קרי טבעה נישה עבור Sweet Reads Box על ידי התמקדות בפריטים מתוצרת קנדה ובחירת יד של תכולת הקופסה כך שתתאים לנושא הספר – משהו שלדבריה תיבות מנויים אחרות לא עושות באופן עקבי.

Flat lay of a book, coffee, and chocolate bar laying on a wood table.
Sweet Reads Box / @readwithjocelyne באינסטגרם

דומיניק בחרה להתמקד בספרים מאת ועל אנשים מיוצגים בחסר . "אני כל הזמן בחיפוש אחר ספרים חדשים, סופרים חדשים, סדרות חדשות ודמויות חדשות שמביאות שמחה לקהילות השחורים והחומות", היא אומרת. כשהיא נשארת נאמנה לנישה הזו, היא בנתה בסיס לקוחות נאמן של אלה שמחפשים חוויה אוצרת.

באופן דומה, האמהות סדאף סידיק וגורי מנגליק השיקו חנות ספרים מקוונת משלהן, KitaabWorld , כאשר הבחינו בחוסר ייצוג של דמויות וסופרים מדרום אסיה בשוק האמריקאי. "אמזון היא ג'ונגל", אומר גאורי. "עד שאתה יודע שמשהו קיים, לא תמיד קל למצוא אותו." מאוחר יותר הנשים יהפכו לשגרירות לגיוון הספרים, פעלו להביא סיפורים מדרום אסיה לספריות ולכיתות, ובסופו של דבר פרסמו ספרים משלהן.

מתחרה עם מוכרי ספרים מסיביים

"אני לא רוצה שהספרים שלי יבואו עם משחת השיניים שלי", אומר קרי. אין ספק שאמזון היא פתרון נוח לצרכנים שרוצים חנות נקודתית לספרים וכמעט כל השאר.

למרות שקשה לעסקים קטנים להתחרות במחיר ובמהירות המשלוח, מי שרוצה להצליח בשוק צריך להפסיק להתייחס לקמעונאים מסיביים בתור תחרות ישירה. "בכנות, אני לא אכפת להם", אומר דומיניק על אנשים כמו אמזון.

במקום זאת, כמו דומיניק, הישענו על מה שמייחד אתכם – במיוחד אם זה משהו שהקמעונאים האדירים לעולם לא יוכלו להשיג:

  • הבדל את המותג שלך. עבדו על סיפור מותג מוצק, משימה ומערכת של ערכים ברורים שמושכים לקוחות המעוניינים לתמוך בעסקים שאכפת להם מאותם דברים. מגמות צרכניות במהלך המגיפה ראו שינוי לטובת מותגים בעלי משימה חברתית.
  • היו ממוקדים יתר על המידה. חנות ספרים שמציעה הכל לכולם חסרה לרוב עומק בז'אנר או נושא מסוים אחד. על ידי רכישת כותרות נדירות ועצמאיות והישארות בנתיב שלך, אתה יכול לבנות נאמנות לקוחות.
  • הציעו חוויה אוצרת. עבור עסקים מקוונים זה עשוי לכלול אוספי ספרי נישה שחורגים מהז'אנר, חידונים או כלים שיעזרו להמליץ על ספרים על סמך תחומי עניין, או ייעוץ קניות וירטואלי 1:1. חנויות ספרים פיזיות יכולות להציע חוויה חמה עם חללים ואירועים ממוקדי קהילה.
  • התמקדות בשירות לקוחות ומערכות יחסים. עסקים קטנים נהנים מכך שיש להם מאגר קטן של לקוחות נאמנים שאיתם הם יכולים לבנות מערכות יחסים. הציעו הטבות נאמנות כמו אירועים בלעדיים והשקיעו טיפול באסטרטגיית שירות לקוחות.
  • בנה קהילה. התחבר למעריצים הכי גדולים שלך על ידי בניית קהילות מקוונות, הפעלת אירועים בחנות ואירוח מועדוני ספרים וירטואליים.

"אני בוחר בכל יום להתמקד בחנות שלי, בקהילה שלי, בעובדים שלי ובחוויה של הקוראים שלי, ללא השוואה", אומר דומיניק. "אני שואף לאצור את הקולקציה הטובה ביותר שאני יכול ואני נשאר כנה בענווה לגבי מה שהחנות שלנו מספקת ומייצגת."

מה זה ISBN? (ומונחי פרסום אחרים שכדאי להכיר)

כשאתה מתחיל את מסע מכירת הספרים שלך, אתה תיתקל בכמה מונחי סחר שאתה צריך להכיר לפני שנמשיך:

עותק קריאה מתקדמת (ARC): זהו עותק של ספר שהודפס לפני הפרסום הרשמי הראשון. ייתכן שהוא לא שלם, אולי חסר אמנות כריכה סופית, או שהוא עדיין ממתין להגהה סופית. ARCs מופצים לקוני ספרים, מבקרים ועיתונות לפני יציאתו הרשמית של ספר.

ספרים עתיקים: מונח להבדיל בין ספרי אספנות לבין ספרים משומשים. ספרים וינטג', עתיקים, נדירים ויצאו מהדפוס עשויים להיכלל בקטגוריה זו.

רשימה אחורית: רשימת ההוצאה לאור של ספרים שפורסמו לפני השנה או העונה הנוכחית שעדיין מודפסים.

מפיץ ספרים: עסק המאחסן ומוכר ספרים ישירות לחנויות קמעונאיות, לספריות ולעיתים לסיטונאים מטעם מוציאים לאור.

סיטונאי ספרים: חברה שקונה כמויות גדולות של ספרים ממו"לים ומוכרת אותם לחנויות ספרים, מוסדות וספריות. סיטונאים מקבלים בדרך כלל הנחות כמות מבעלי אתרים ויכולים להעביר חלק מהחיסכון הזה ללקוחותיהם.

מהדורה ראשונה: כל עותק של ספר שהודפס בהדפסה הראשונה של אותו כותר מסוים.

International Standard Book Number (ISBN): קוד מספרי המשמש לזיהוי ספר. מוציאים לאור, קמעונאים, ספריות ועסקים אחרים לאורך שרשרת אספקת הספרים משתמשים במספר ייחודי זה לניהול מלאי והזמנה. לספרים שפורסמו עד סוף 2006 יש ISBN בן 10 ספרות, בעוד שלכל הספרים לאחר תקופה זו יש ISBN בן 13 ספרות.

מחיר מחירון: מחיר הכריכה או המחיר הקמעונאי של ספר, מודפס בדרך כלל על הכריכה האחורית או השרוול.

אזל מהדפוס (OP): שם ספר שאינו מודפס או מופץ עוד מההוצאה.

הדפסה לפי דרישה (POD): מונח לתיאור מוצר המודפס בהזמנה. אין מלאי של המוצר, אך הוא יודפס וישלח לכל לקוח לאחר ביצוע הרכישה. ספרים רבים בהוצאה עצמית או ספרים הנמכרים על ידי קמעונאים מקוונים גדולים מופצים בדרך זו.

מוכר ספרים מסחרי : מונח נוסף לחנות ספרים קמעונאית או מוכר ספרים קמעונאי. מוכרי ספרים מסחריים מוכרים לקהל הרחב וכוללים חנויות ספרים עצמאיות, רשתות קמעונאיות גדולות וחנויות מקוונות.

פיתוח מותג הספרים שלך

A subscription box printed with text that reads "Sweet Reads Box" sits on a table next to a vase of flowers
Sweet Reads Box

קביעת כיוון ברור, סיפור ויחס ויזואלי למותג שלך חשוב בכל תעשייה. מותג הספרים שלך צריך לקבל פרספקטיבה ייחודית שעונה על השאלה: למה שלקוחות יקנו ממך?

לאחר שתחדד את המודל העסקי שלך ואת הנישה שלך, בצע את התרגיל של כתיבת סיפור המותג שלך. זה צריך לכלול את המסע האישי שלך ליזמות, ה"מדוע" שלך לפתיחת העסק שלך, הערכים שמנחים אותך, הצהרת המשימה שלך והערך שאתה מביא לענף, ללקוחות שלך ולעולם.

Portrait of bookstore founder Dominique Lenaye taken with a Polaroid camera and set against a printed fabric background
דומיניק רקמה את סיפור המותג שלה סביב הסיפור שלה, ומאפשרת לה ליצור קשרים אישיים עם הלקוחות שלה. חנות הספרים איטי ביטי

שקול גם להביא את אישיות הלקוח האידיאלית שלך למיקוד חד. התמקדות במה שגורם ללקוח שלך לתקתק עוזר לך לבנות את המותג שלך סביב הצרכים שלהם. זה גם מחבר את ה"למה" האישי שלך לקהל אמיתי, ועוזר לך לתרגם את המותג שלך בצורה שתהדהד עם אחרים. כאשר הערכים שלך תואמים את הערכים של הלקוח האידיאלי שלך, זה win-win.

"תנ"ך" המותג שלך יפותח באמצעות תרגיל זה וצריך לכלול קווים מנחים ברורים לגבי קול וטון, אסטרטגיית שיווק, שיטות עבודה ומערכת ויזואלית למיתוג שלך.

מיתוג מגיע אחר כך. זה המקום שבו תפתח לוגו, תעצב אריזות, תייצר נכסים ויזואליים ותבסס את האלמנטים כמו גופנים וצבעים שיהיו עקביים באתרי אינטרנט, מדיה חברתית ובכל מקום שהמותג שלך גלוי.

📚 קרא עוד:

  • כיצד להתחיל את זהות המותג שלך מאפס ב-7 שלבים
  • איך לבנות מותג אישי
  • איך לעצב לוגו ב-7 שלבים (אנחנו יוצרים אחד מאפס)

כמה עולה לפתוח חנות ספרים עצמאית?

Interior of an independent bookstore
חנות הספרים איטי ביטי

העלות של פתיחת עסק בספרים תשתנה במידה ניכרת בהתאם למודל העסקי שלך. פתיחת חנות ספרים במיקום פיזי עשויה לדרוש מימון משמעותי מראש, בעוד שפרסום עצמי ושימוש במודל הדפסה לפי דרישה מאפשרים לך להקים עסק ספרים בתקציב נמוך מאוד.

עבור מחברים המעוניינים לפרסם בעצמם, יש לקחת בחשבון עלויות עריכה ואמנות כריכה. "העלויות תלויות בניסיון של המחבר, כמו גם בז'אנר ובאורך הספר", אומרת ג'ואנה. ספרי עיון קצרים יותר עשויים לעלות רק בסביבות 1,000 דולר עבור עריכה ואמנות, היא אומרת, אבל ספרי עיון ארוכים יותר עשויים לדרוש שלבי עריכה נוספים והעלות הכוללת עשויה להיות כמה אלפים. עלויות אחרות כוללות עמלות אתר ותקציב שיווק.

Itty Bitty Bookstore התחילה בקטן בחלל משרדי של 120 רגל מרובע שהפכתי לחנות ספרים. אם אתה מחפש ללכת על הכל מיד, עליך להפריש 20,000 עד 30,000 $.

דומיניק לנאי

אם אתה מחפש להקים חנות ספרים מקוונת שמוכרת מגוון כותרים של סופרים אחרים, תצטרך לשקול את עלות המלאי. למרבה המזל, לרוב המוציאים לאור אין מינימום להזמנות, אז אתה יכול להתחיל בקטן עם כמה עותקים.

בקצה השני של הספקטרום, פתיחת חנות ספרים, תגיע עם עלויות ההפעלה הגבוהות ביותר. "חנות הספרים איטי ביטי התחילה בקטן בחלל משרדי של 120 רגל מרובע שהפכתי לחנות ספרים", אומר דומיניק. מאז היא השתדרגה לחלון ראווה גדול. "אם אתה מחפש ללכת על הכל מיד, אתה צריך להפריש $20,000 עד $30,000."

📚 קרא עוד:

  • מחקר: מה באמת עולה להקים עסק?

אפשרויות מימון ותוכניות עסקיות

A woman works at a laptop against a neutral background and next to a window
Unsplash

האופן שבו תחליט לממן את העסק שלך יהיה תלוי בתקציב ובצרכים שלך. שקול הלוואות בנקאיות, מימון הון סיכון, מענקים או מימון המונים. "קיקסטארטר ופלטפורמות מימון המונים אחרות מאפשרות הדפסות מיוחדות במימון מעריצים", אומרת ג'ואנה על פרסום עצמי. אתה יכול גם להיות זכאי ל-Shopify Capital לאחר שתשיק את העסק המקוון שלך, כדי לעזור לך בעלויות שוטפות.

תוכנית עסקית היא כלי נהדר שיעזור לך לענות על השאלות שאתה עשוי לצפות ממלווים ומשקיעים.

ספרי תמחור

בדרך כלל, לספרים חדשים שנרכשו ממו"ל יהיה מחיר מחירון מוגדר (או מחיר קמעונאי). שולי הרווח שלך יהיו תלויים בסכום ששילמת עבור הספר – ומספר זה יכול להשתנות. קמעונאים ורשתות גדולות יכולות לזכות בעסקים כך מכיוון שהם נהנים מהנחות כמות.

עסק קטן לא צריך לנסות להתחרות במחיר. חנויות ביג-בוקס מציעות לעתים קרובות הנחות על רבי מכר ועל מהדורות חדשות – לפעמים התוצאה היא מחירים קמעונאיים נמוכים מהעלות של עסק קטן עבור אותו ספר.

"אני נוטה להירתע מרשימות אופנתיות או פופולריות ביותר, כך שבדרך כלל אין לי את אותם ספרים שאנשים רואים בבארנס אנד נובל", אומר דומיניק. אם היא אכן נושאת ספר חם, היא קוראת אותו בעצמה כדי שתוכל לספק שירות בעל ידע רב. "החוויה הזו לבדה גורמת ללקוחות שלי להיות מוכנים לשלם עבור רכישה ממני ולא מחנות גדולה".

כאשר מתמחרים ספרים משומשים או וינטג', מחיר המחירון אינו מהווה עוד פקטור. המחיר הקמעונאי שלך עשוי להיות גבוה או נמוך בהרבה מהרשימה, בהתאם למספר גורמים: גיל הספר, מצב, ביקוש, נדירות, סטטוס אזל מהדפוס ורלוונטיות תרבותית.

📚 קרא עוד:

  • מדריך למתחילים של אסטרטגיית תמחור: סוגים נפוצים ואיך לבחור
  • כיצד לתמחר את המוצר שלך: מה שאתה צריך לדעת על תמחור לפני השקתך

הוסברו 2 מודלים עסקיים למכירת ספרים

A wall to wall shelving unit full of books organized by color
Unsplash

אמנם ישנן מספר דרכים לפתוח חנות ספרים או למכור ספרים, אך נבחן שתי אפשרויות ועצות ספציפיות לכל אחת: הוצאה עצמית למכירת ספרים משלך ומכירת ספרים משומשים וספרי וינטג'.

על פרסום עצמי ומכירת ספרים משלך באינטרנט

"קהילת היוצרים העצמאיים מועצמת יותר ויותר, ככל שצצות יותר הזדמנויות להגיע לקוראים ולהרוויח הכנסה", אומרת ג'ואנה. מחברים יכולים לעקוף את ערוצי ההוצאה לאור המסורתיים ולהפיק ולמכור ספרים באמצעות הדפסה לפי דרישה או בפורמטים דיגיטליים.

בעוד שללכת בדרך המסורתית יש יתרונות, כמו השארת המשימות העסקיות של פרסום ושיווק למקצוענים, צצו כלים רבים שיעזרו לסופרים לנווט את התהליך בצורה חלקה. משפיענים, עיתונאים ויוצרים אחרים שבנו קהלים בפלטפורמות של מדיה חברתית יכולים לייצר רווחים מהיחסים הללו באמצעות פרסום עצמי ומכירה בערוץ בבעלותם.

לאחר מכן, אומרת ג'ואנה, אם אתה מצליח עם הספר הראשון שלך בהוצאה עצמית, המו"לים יהיו להוטים יותר לעבוד איתך על הרחבת טווח ההגעה שלך או גיבוי לפרויקט הבא שלך. עם זאת, זכור שבעלי אתרים יקצצו. "אם אתה מפרסם כסופר עצמאי, אתה יכול להרוויח אחוז תמלוגים גבוה יותר. לדוגמה, 70% עבור ספרים אלקטרוניים ועד 90% אם אתה מוכר ישירות מהאתר שלך."

קהילת היוצרים העצמאיים מתחזקת יותר ויותר ככל שצצות יותר הזדמנויות להגיע לקוראים ולהרוויח הכנסה.

ג'ואנה פן

הסופרת, הפעילה והאמנית Vivek Shraya עקפה את המו"לים המסורתיים עבור ספרה God Loves Hair ופרויקטים אחרים, והיא מאמינה שפרסום עצמי מסייע לרומם קולות מגוונים. "הפרסום בכל ז'אנר הוא אתגר עצום, במיוחד עבור סופרים צבעוניים", היא אומרת.

פרסום עצמי אפשר לשלישיית יוצרי הקומיקס של לינלי פורסט, ליסה ק. ובר וקלי סו מילאנו ליצור חוקים משלהם ולשמור על שליטה יצירתית על HexComix. זה היה גם כניסה לתעשייה הנשלטת על ידי גברים. הם יצאו בזהירות בהדפסה של 150 עותקים עבור הגיליון הראשון שלהם – ונמכרו עד היום השני של כנס הקומיקס הראשון שלהם. "הכוח חזר לידיו של היוצר", אומרת ליסה. "זה נותן יותר הזדמנויות לכולם."

על מכירת ספרים משומשים ווינטג'

An assortment of vintage books stacked on a patterned surface
Unsplash

עסקים חסכוניים גדלו בפופולריות ככל שיותר צרכנים הופכים מודעים לפסולת וקיימות. למרות שספרי אודיו וספרים אלקטרוניים צצו כדי לטפל בחלק מהנושא הזה של צריכה, אנשים רבים עדיין מעדיפים את התחושה של ספר נייר.

מוכרי ספרים משומשים ווינטג' יצטרכו להתמודד עם מספר גבוה מאוד של מק"ט ורשימות מוצרים, מכיוון שכל פריט יהיה יחיד במינו. מוכרי ספרים מקוונים, אם כן, עשויים לבחור להתחדד בפינה ספציפית בשוק ולחפש כותרים נדירים או ייחודיים בתוך ז'אנר או פרק זמן.

ניתן למצוא ספרים משומשים וספרי וינטג' באמצעות מספר מקורות, כולל:

  • חנויות יד שניה
  • מכירת פינוי ספרייה
  • מכירת מוסך או עיזבון
  • רישומי קניה ומכירה מקומיים
  • חנויות ספרים משומשים אחרים
  • שווקים מקוונים כמו eBay

אלא אם כן הספר המשומש נדיר, וינטג', עתיק או אזל, הוא בדרך כלל יימכר בפחות ממחיר המחירון. ככזה, ייתכן שתרצה להיות סלקטיבי לגבי הספרים המשומשים שאתה נושא, במיוחד אם אתה מוכר באינטרנט. שקול את המאמץ הנדרש כדי לרשום את הספר (פריט מיוחד במינו) באתר ובאחסון שלך. אם קל למצוא את הספר במקום אחר או שאין לו ביקוש רב, ייתכן שהמחיר הקמעונאי שלך נמוך מכדי להצדיק נשיאתו.

יש לאחסן ספרים הרחק מלחות גבוהה, מחוץ לאור השמש, ובאופן שמונע מהם להתעוות או להתכופף. בעת רישום ספרים משומשים או וינטג' למכירה, הקפד לכלול מידע נוסף על המהדורה, כולל תאריך הדפסה, מצב וכל נזק.

מקורות ספרים ממו"לים, מפיצים או סיטונאים

A book titled "Ghosts" arranged on a table with lifestyle items and a mug of tea
Sweet Reads Box / @laceyslittlelibrary באינסטגרם

אם אתה פותח חנות ספרים מקוונת או פנוי ומתכננים למכור ספרים חדשים, תצטרך למצוא ספק. אתה יכול לבחור לעבוד ישירות עם מספר מוציאים לאור או לקנות ספרים מסיטונאי או מפיץ. במקרים מסוימים אתה עשוי אפילו לקבל מחירים טובים יותר על ספרים ותחסוך את הטרחה של ניהול מערכות יחסים מרובות.

למרות שאתה עשוי לגלות שכמצטרף חדש לתחום, קל יותר לעבוד עם סיטונאי אחד, קרי גילה שבקנדה, זה היה פשוט להגדיר חשבונות ישירות עם מפרסמים. "ממש פשוט התקשרתי אליהם ושאלתי מי הם נציגי המכירות שלהם באזור ואז התחברתי", היא אומרת.

ניהול קשרים עם בעלי אתרים

ככל שתבנה מערכות יחסים עם בעלי אתרים, תתחיל לקבל יותר גמישות. ככל שהעסק של קרי גדל והיא הוכיחה את עצמה כלקוחה בעלת ערך, המוציאים לאור ישלחו ARC מוקדם יותר ויותר.

בעוד שחלק מבעלי האתרים עשויים לקבל מינימום, לרבים אין. "אני חושב שזה יהיה ממש נפוץ שחנות ספרים קטנה ועצמאית תזמין רק חמישה עותקים של ספר", אומר קרי. היא מוסיפה כי אפשר להזמין עד עותק אחד של ספר, נניח במקרה שמקבלים בקשת לקוח.

דרך ההוצאה, המחברים יכתבו מכתב מותאם אישית לקוראים שלנו. הם לא יציעו זאת כלקוח חדש, אבל בנינו מערכות יחסים במהלך ארבע השנים האחרונות.

קרי הנסלר

עם זאת, כמויות ותנאי ההזמנה משפיעים על העלות עבורך כלקוח. אם ביקשת להחזיר את עותקי הספר להוצאה למשל, תשלם עלות גבוהה יותר עבור כל ספר. עם זאת, הייתה גמישות מסוימת, אומר קרי. "אנחנו קונים אותם כבלתי ניתנים להחזרה כדי לקבל את ההנחה הגדולה יותר, אבל אז הצלחנו להחזיר חלק באישור מיוחד."

מפרסמים עשויים גם לספק לך תוספות קטנות, כמו לוחות ספרים חתומים ומכתבים מחברים ככל שהיחסים שלך גדלים. "דרך המו"ל, המחברים יכתבו מכתב מותאם אישית לקוראים שלנו", אומר קרי. "הם לא היו מציעים את זה כלקוח חדש, אבל בנינו מערכות יחסים במהלך ארבע השנים האחרונות."

איך למכור ספרים באינטרנט

Screengrab of the home page of Reparations Club's website
מועדון פיצויים

מעולם לא היה קל יותר למכור ספרים – או כל דבר אחר – עם כלים ופלטפורמות שהופכים את הקמת החנות שלך לתהליך ללא כאבים. ערוצי מכירה חברתיים, כלים להדפסה לפי דרישה ופלטפורמות מסחר כמו Shopify מאפשרים לך להתקין תוך דקות.

הגדר את החנות המקוונת שלך

כעת, לאחר שעשית את תרגיל המיתוג שלך והתחדד במודל העסקי שלך, אתה יכול להקים את חנות המסחר האלקטרוני ואת האתר שלך עוד לפני שקנית מלאי. ישנם מספר יתרונות בקבלת אתר אינטרנט ודפים חברתיים בזמן אמת לפני ההשקה. אתה יכול ליצור התרגשות עבור המותג שלך, לקבל משוב מוקדם, ולהגדיל את הקהל ואת רשימת הדוא"ל שלך כך שיהיו לך לקוחות להוטים שמחכים לאחר ההשקה הרשמית.

 

זכור שמעבר לשינוי הנושאים בעצמך, אתה יכול גם לשכור מומחה Shopify שיעזור לך לבנות התאמות אישיות נוספות. 💡 טיפ: זקוק לעזרה בבחירת הנושא המתאים לחנות שלך? קח את החידון שלנו .

הפעל את חנות הספרים המקוונת שלך עם אפליקציות המשתלבות בצורה חלקה עם חנות Shopify שלך. להלן מספר אפליקציות המיועדות למוכרי ספרים מקוונים:

  • Lulu Direct הוא שירות הדפסה על פי דרישה עבור ספרים.
  • GoodreadR Book Reviews מייבאת ביקורות מ-Goodreads ומציגה אותן בדף המוצר של כל ספר.
  • Kodbar: ברקודים ותוויות ייצרו ברקודים עבור מוצרים ותואם למספרי ISBN.
  • Crowdfunder מאפשר לך להפעיל קמפיין מימון המונים בהזמנה מוקדמת לפרסום עצמי של הספר שלך.
  • Easy Digital Products מושלם עבור אלה המחפשים למכור פורמטים של ספרים דיגיטליים כמו ספרים אלקטרוניים, קובצי PDF וספרי אודיו.

ערוצי מכירה אחרים למכירת ספרים

The front of a book and curiosities shop photographed from the outside. A sign on the window reads "we are open as usual"
Unsplash

לצד האתר שלך, עליך לשקול ערוצי מכירה נוספים כדי להרחיב את טווח ההגעה שלך. בהתאם לנישה ולז'אנר שלך, ישנן מספר אפשרויות:

  • שוקי וינטג' מקוונים (למוכרי וינטג'). השוק בעבודת יד Etsy תומך גם במשווקים וינטג'. אם אתם מוכרים ספרי וינטג' או עתיקים, בערוץ הזה יש קהל מובנה שמחפש פריט מסוג זה.
  • מכירות בכמות גדולה (למפרסמים עצמיים). "זה יכול להיות מודל רווחי עבור יזמים וסופרים עיון, שבו ספרים נמכרים בכמויות גדולות לחברות ולפעמים ממותגים במיוחד עבור הלקוח", אומרת ג'ואנה. "דוגמה טובה לכך היא Honoree Corder, שמכרה את ספריה לעורכי דין."
  • אתרי מימון המונים (למפרסמים עצמיים). "הרבה מחברים מוכרים ספרים מודפסים ישירות מקיקסטארטר עכשיו – בעצם מגייסים את הכסף כדי לעשות הדפסה", אומרת ג'ואנה. "רבים כוללים גם ספרים אלקטרוניים וספרי אודיו כחלק מהחבילה הזו."
  • Bookshop.org. "Bookshop היא ארגון ללא מטרות רווח שתומכת בחנויות ספרים אינדי על ידי תשלום לנו עמלה על מכירת ספרים באתר שלהם", אומר דומיניק. "זה נותן לחנויות הספרים את היכולת להיצמד לנישה שלנו ולאצור את הקולקציות שלנו סביב המשימה של חנות, אבל משמש כדרך ללקוחות שלנו להזמין ספרים שאנחנו לא נושאים כרגע בחנות."
  • חלונות קופצים, שווקים וקמעונאות. אם אתה פועל באינטרנט בלבד, יש דרכים להתעסק בקמעונאות כדי לראות אם מכירת IRL שווה את זה עבור העסק שלך. חנויות פופ-אפ והגשת בקשה לשולחן בשוק מקומי הן אפשרויות בעלות נמוכה ואפשרויות התחייבות נמוכה. טיפ: אתה יכול להשתמש בחלון קופץ כרעיון פתיחה נהדר גם להשקת החנות המקוונת שלך.

📚 קרא עוד:

  • איך להקים חנות מקוונת (צפה בנו בונים אחת)
  • כיצד לבנות אתר מאפס: מדריך התחלה מהיר בן 9 שלבים למתחילים

שיווק חנות הספרים שלך

A sandwich board sits on a sidewalk in front of a store. It reads "Itty Bitty Bookstore. Shop new and used books"
חנות הספרים איטי ביטי

שיווק ממשיך להיות מדווח כתעלומה הגדולה ביותר עבור בעלי עסקים חדשים. אין זה פלא — עם שינוי באלגוריתמים ומגמות סביב האופן שבו לקוחות מוצאים ויוצרים אינטראקציה עם מותגים, זה יכול להיות קשה לעמוד בקצב.

כמו בכל עסק אחר, חשוב לגלות היכן מסתובב הלקוח האידיאלי שלך. מודעות פייסבוק עשויות להיות הטובות ביותר עבורך אם אתה פונה לילדים ולהוריהם. TikTok הוא מקום נהדר להשקיע בו אם עסק הספרים שלך פונה לקהל דור Z.

עם אפס תקציב כבעלים חדשים של חנות ספרים, התחל עם כמה טריקים שיווקיים אורגניים שיעזרו לך לבנות באז וקהל לעסק שלך:

  • הגדר חשבונות חברתיים ופרסם באופן עקבי עם תוכן שמביא ערך לקהילת הקוראים.
  • בזמן שאתה בונה קהל חברתי, דחוף אותם לדף נחיתה או לדף הבית של האתר שלך והצע הטבה או הנחה עבור הרשמה לניוזלטר הדוא"ל שלך .
  • השקיעו בלימוד SEO ושיווק תוכן . אם אתה יכול לבסס את עצמך כמומחה בנושא (דרך בלוג או תוכן אחר באתר) ולדרג לפי מונחי מפתח, אתה יכול לדחוף את התנועה האורגנית הזו לרכישות. "ספר אלקטרוני בחינם המספק תוכן מעולה ושימושי מעודד את הקוראים לנסות את הספרים האחרים שלך", אומרת ג'ואנה.
  • הפעל בחינם אירועים וירטואליים או IRL כמו קריאת מחברים, מועדוני ספרים, סדרות דוברים או שעת סיפור לילדים. דומיניק גם אומרת שחשוב לבעלי עסקים מקומיים להיות גלויים בקהילה. "אני שמה בראש סדר העדיפויות לנסוע למקומות ולאירועים בסביבת מדיסון כדי להגיע ליותר ויותר אנשים", היא אומרת.
  • התחל תוכנית נאמנות עם תמריצים להפניות כדי שהלקוחות הטובים ביותר שלך יהפכו לשגרירים של המותג שלך.
  • מנף שיווק משפיענים. משפיענים מובילים יהיו מחוץ לליגה שלך בימים הראשונים, אבל משפיעני נישה מתפתחים בתחום הספרים עשויים לקבל תעריפים נוחים או להיות מוכנים לצעוק את המותג שלך בתמורה למוצר. "כדי לעזור לשווק את הקופסה הראשונה, שלחתי תיבת תצוגה מקדימה רק למשפיענים שהכרתי", אומר קרי.
Dominique Lenaye visits another bookstore owner in her store. A wall mural behind them reads "Kismet Books"
דומיניק מוטמעת עמוק בקהילה שלה, כולל יצירת קשרים עם בעלי חנויות ספרים אחרים באזור שלה. חנות הספרים איטי ביטי

להיות יצירתי עם שיווק בזמנים קשים

עבור דומיניק, ההשקה במגיפה הציבה אתגרים, אבל אילצה אותה להיות יצירתית. היא פתחה את העסק כדוגמנית בתיאום מראש בלבד. למרות שהוא תוכנן כדרך לדבוק בפרוטוקולי ה-COVID, הפורמט המותאם אישית הדהד עם הלקוחות הראשונים שלה ששיתפו את החוויות שלהם עם חברים. "הבנתי שזאת נישה שלא נפגעה במשך שנים על גבי שנים בקהילה שלנו", היא אומרת.

קרי מציע לערב מחברים בשיווק שלך, מכיוון שהם עשויים לעזור להגביר את המותג שלך. "כשאנחנו מתייגים מחברים בפוסט והם רואים שאצרה קופסה סביב הספר שלהם, הם מאוד מתרגשים מזה." המגיפה שינתה את האופן שבו מחברים מתקשרים גם עם קוראים. זה היה דבר טוב עבור מותגים מקוונים כמו של קרי. "המחברים מתרחקים מההשקה או הקריאה של חנות הספרים. אני חושבת שהם הבינו שלעשות אינסטגרם לייב באמת עוזר", היא אומרת. כעת היא מתנסה בפורמטים נוספים כדי להביא גישה של מחבר ללקוחותיה באופן וירטואלי.

Back Office למוכרי ספרים

הלוגיסטיקה של פתיחת וניהול חנות ספרים משלך תשתנה בהתאם למה שאתה מוכר ואיך אתה מוכר אותה.

עם זאת, אתגר נפוץ בקרב מוכרי ספרים הוא המלאי. עסקים של ספרים (אלא אם כן אתה מפרסם ספר אחד בעצמך ומדפיס לפי דרישה) בדרך כלל נושאים מספר רב של SKUs ויש להם מלאי מלאי להתמודד איתו. "ללא אחיזה מוצקה במלאי", אומר דומיניק, "דברים יכולים לצאת משליטה במהירות."

עברנו מאריזת ארגזים במרתף שלנו לסלון שלנו למרתף של חבר ואז למחסן בעיר, ואז עברנו עכשיו ל-3PL לאריזה.

קרי הנסלר

Shopify מאפשרת לך לסנכרן את המלאי שלך בין ערוצי מכירה, ויש כמה אפליקציות לניהול מלאי כמו Stock Sync ו-Inventory Planner Forecasting שמשתלבות עם החנות שלך כדי לפשט את הפעולות שלך.

ככל שתגדל, שקול לבצע מיקור חוץ של אחסנה, אריזה ומשלוח לחברה לוגיסטית של צד שלישי (3PL). "עברנו מאריזת ארגזים במרתף שלנו לסלון שלנו למרתף של חבר ואז למחסן בעיר. עברנו כעת ל-3PL לאריזה", אומר קרי. המהלך גם יסייע ל- Sweet Reads Box להיכנס לשוק האמריקאי. "אנחנו יכולים לקבל עזרה בשחרור מהמכס כי הם יכולים לפנות משלוח שלם."

Sweet Reads Box גם הביאה עזרה נוספת לניהול הקצה האחורי של העסק כך שקרי תוכל להישאר מחוברת למקור המוצרים. "הבת של מארק הייתה העובדת הראשונה שלנו", היא אומרת. "מאז שכרנו עובדים שעוזרים לנו לנהל מיילים של שירות לקוחות, הזמנות, משלוחים ומאחורי הקלעים."

התחל פרק חדש בסיפור חייך

כשאתה מתחיל את המסע שלך כמוכר ספרים, גם דומיניק וגם קרי מציעים לדבוק בתוכנית שלך. אם אתה בונה את העסק שלך על נישה או פורמט ייחודיים, זה מה שיזכה אותך בלקוחות נאמנים ויעזור לך להתבלט. "כל כך קל לצאת מהצד ללא תוכנית עסקית ומשימה", אומר דומיניק. התוכנית העסקית ותרגיל המותג שלך יהפכו לבסיס לדרך בה אתה מתקדם.

"תהיה נאמן למה שאתה אוהב", מוסיפה קרי. "אני לא קורא מדע בדיוני. יכולנו לעשות קופסאות מדע בדיוני, אבל לא הייתי יודע מה לשים בה". עבור שתי הנשים, התשוקה שלהן זורחת, וזה מהדהד עם לקוחות המעוניינים לחתוך את הרעש של קמעונאים ענקיים עם מיליוני ספרים.

מעולם לא היה זמן טוב יותר להיות מוכר ספרים עצמאי. מצא את הנישה שלך, הפעל את הכוח של סיפור סיפורים ובנה עתיד על ידי הפצת קסם הקריאה.

כיצד למכור ספרים באינטרנט שאלות נפוצות

איפה אני יכול למכור ספרים באינטרנט?

המקום הטוב ביותר למכור ספרים באינטרנט הוא ישירות ללקוחות שלך דרך האתר שלך. עם זאת, ישנם מספר ערוצים אחרים למכירת ספרים בהתאם לנישה שלך. Bookshop.org הוא אתר המאפשר לחנויות ספרים עצמאיות להרחיב את טווח ההגעה שלהן; שווקים כמו Etsy או eBay הם אידיאליים עבור ספרי וינטג'; וסופרים בהוצאה עצמית עשויים לרצות למכור למעריצים ישירות דרך פלטפורמות חברתיות.

איך אני מוכר ספרים באינטרנט למטרות רווח?

לספרים חדשים יש בדרך כלל מחיר מחירון (או מחיר קמעונאי). אתה יכול להרוויח אם העלות שלך עבור הספר בתוספת הוצאות עסקיות אחרות שווה פחות ממחיר המחירון. חנויות ספרים רבות יציעו לרוב מוצרי סגנון חיים תואמים הקשורים לספרים, מכיוון שלאלה יכולים להיות רווחים גבוהים יותר. ככל שתגדל ותבנה קשרים עם בעלי אתרים, תוכל לנהל משא ומתן על עלויות נמוכות יותר, ובכך להגדיל את הרווחים שלך.

איך אני מוכר ספרי PDF באינטרנט?

אם אתה מפרסם בעצמך ספר משלך, תוכל לבחור למכור אותו במספר פורמטים. PDF הוא פורמט אחד המאפשר לך למכור את הספר שלך בעלות נמוכה יותר ולהימנע מניהול מלאי והתמודדות עם משלוח. פורמט זה הוא הטוב ביותר עבור ספרים קצרים יותר או תוכן סגור בחינם. אתה יכול להשתמש באפליקציה המשתלבת עם חנות Shopify שלך כדי לפשט את המשלוח הדיגיטלי.

היכן אוכל למכור ספרים משומשים באינטרנט?

אם אתם מחפשים להקים עסק למכירת ספרים משומשים, הגדר פרמטרים לסוגי הספרים שתמכור כדי שתוכל למשוך קהל לקוחות נאמן המחפש ז'אנרים או נושאים ספציפיים. אתה יכול למכור ספרים משומשים דרך אתר האינטרנט שלך, ערוצי מכירה חברתית, קבוצות קנייה ומכירה מקומיות ושווקים אישיים. אתה יכול גם להגיע לקונה וינטג' על ידי מכירת ספרי וינטג' ועתיקות דרך אתר כמו Etsy.

איך אני מוכר ספרים באמזון?

מכיוון שמותגים קטנים עלולים ללכת לאיבוד באמזון, כדאי למכור גם בערוץ בבעלות, כמו אתר האינטרנט שלך. פשט את המכירה והמלאי על ידי סנכרון חנות אמזון שלך עם חנות Shopify שלך.

תמונה תכונה מאת פיט ריאן

Illustration of stacked books with receipt tape printing along the page edges

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button