רעיונות לעסקים

כיצד לפרסם בעצמך ספר משלך ב-8 שלבים

כמעט כל סופר חולם לכתוב ספר רב מכר, אבל במשך עשרות שנים, זה היה כמעט בלתי אפשרי לעשות זאת בהצלחה ללא סיוע של חברת הוצאה לאור מסורתית.

לא קל למשוך את תשומת הלב של חברת הוצאה לאור גדולה. זה אומר לשלוח כתבי יד, לחכות בעצבנות לתגובה שאולי לא תגיע לעולם, ולנסות להישאר חיוביים מול הדחייה. עבור הבודדים שהתמזל מזלם לעבור את השלב הזה, עדיין מתקיימים חודשים של משא ומתן על הכיוון היצירתי של העבודה שלך ועל קיצוץ הרווחים שלך.

עבודה עם מפרסמים רחוקה מלהיות הגשמת חלום, אבל מה אם תוכל לדלג על התהליך לגמרי? מה אם היית יכול לכתוב, לערוך, לפרסם ולמכור ספר משלך⁠ – הכל מבלי שתצטרך לענות לגחמותיהם של שומרי הסף?

בכלכלת היוצרים של היום, אתה יכול. כלי פרסום עצמי זמינים כעת יותר מאי פעם. אתה רק צריך לדעת איך להשתמש בהם.

כיצד לפרסם בעצמך ספר משלך ב-8 שלבים

  • שלב 1: כתוב ספר שניתן לשיווק
  • שלב 2: ערוך כמו מקצוען
  • שלב 3: פתח עיצוב כריכה מושך את העין
  • שלב 4: החלט באילו פלטפורמות לפרסום עצמי תשתמש
  • שלב 5: עיצוב הספר שלך
  • שלב 6: השקת הספר שלך כמו שחנות משיקה מוצר
  • שלב 7: שיווק את עצמך ברשתות החברתיות
  • שלב 8: התחל לעבוד על הספר הבא שלך

שלב 1: כתוב ספר שניתן לשיווק

יזמים משתמשים במחקר שוק כדי לאמת רעיונות למוצרים. תהליך זה כולל בחינה מדוקדקת של מוצרים מתחרים, הערכת נקודות החוזק והחולשה שלהם, חשיפת נישות לא מנוצלות והקמת הלקוח האידיאלי שלהם.

סופר עשוי ללגלג על הרעיון של ביצוע מחקר שוק, אבל "המחבר-הראשון" יודע שהבנה מוקדמת של הקהל שלו תקל על מכירת הספר שלו בהמשך הדרך.

אולי כבר נכתבו לך ספרים, אולי יש לך כמה הצעות ספרים, או שאתה מתחיל מאפס. כך או כך, שימוש בשיטות אלו להערכת פוטנציאל השוק של הספר שלך לפני שתתחיל בתהליך ההוצאה העצמית בפעם הראשונה יעזור לך לבסס תוכנית פעולה סביב שיווק הספר שלך.

  • זהה את הז'אנר שלך. ז'אנר הוא יותר מסתם "קטגוריה" עבור הספר שלך. היבטים כמו מבנה הסיפור, מילים, סגנון כתיבה ותוכן חזותי יכולים כולם להשתנות בהתאם לז'אנר של הספר שלך. לדוגמה, ספר ילדים עשוי לתאר תפוח נרקב כ"מרוצף" או "סלימי", בעוד שתעלומת רצח עשויה לתאר אותו כ"נרקב" או "מתלהם". התחשבות במוזרויות של הז'אנר שלך תיתן לך הבנה טובה יותר של הקהל עבורו אתה כותב.
  • גלה כיצד אנשים מדברים על הז'אנר שלך. עיין בלוחות הודעות כדי ללמוד עוד על האופן שבו מעריצי הז'אנר שלך (והקונים הפוטנציאליים שלך) מחליטים מה לקרוא. מה מושך אותם בז'אנר שלך? האם יש תסכולים נפוצים עם הז'אנר?
  • הערכת רבי מכר בז'אנר שלך. ערכו ניתוח תחרותי על ידי הערכת הספרים הנמכרים ביותר בז'אנר שלכם בשווקים כמו אמזון ורשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס .
  • הערך את המיקום של המתחרים שלך. מיצוב הוא המסר, הערכים והאסטרטגיה העסקית הכוללת שמוצגים בפני הקהלים. שאל את עצמך מה מייחד את הספרים הפופולריים ביותר בז'אנר שלך. מה מציינים הכותרות, אמנות העטיפה והתקציר? מהו הקרס שמושך את תשומת ליבו של הקורא?
  • גלה מה חסר . בתעשיית הוצאות הספרים בנפחים גבוהים, שיווק הוא רק בידול . שים את עצמך בנעלי הקהל של הז'אנר שלך ושאל את עצמך, מה חסר לרבי המכר האלה? האם הסיפורים שלהם לא סופרים?
  • אם אפשר, זהה נישה בז'אנר שלך. נישה היא חלק משנה מהקהל של הז'אנר שלך. נישה היא דרך מצוינת לבדל את עצמך בשוק צפוף ולהוריד את היקף המתחרים שלך.

amazon-best-sellers-spy-and-political-thrillers

חקר רבי מכר בז'אנר שלך יכול לעזור לספק רמזים על שיווק לקהל הספציפי שלך.

אם כבר יש לך בראש כתב יד כתוב לפרסום עצמי, שקול את פוטנציאל השוק שלו עכשיו , לפני שתמשיך לשלבים הבאים. ייתכן שתוכל לזהות בקלות מה מייחד את הספר שלך, או שתרצה לבצע כמה תיקונים.

כך או כך, הבנה של הקהל של הספר שלך תעזור להפוך החלטות שיווקיות עתידיות להרבה יותר קלות.

שלב 2: ערוך כמו מקצוען

מוציאים לאור עצמיים יצטרכו להתחרות באותן חנויות ובשווקים כמו חברות הוצאה לאור מסורתיות, כלומר הספר שלך צריך להיראות מעודן ומצוחצח בדיוק כמו שהוא היה מגיע מבית הוצאה גדול.

אולי אין לך את הבאר העצומה של עורכים שיש למוציא לאור גדול, אבל זה לא אומר שאתה לא יכול ליצור מוצר שיכול להתחרות.

התחל בעריכת כתב היד בעצמך

לפני שתמסור את הטיוטה הראשונה שלך למישהו אחר, קרא אותה בעצמך, התחל לסיים, כאילו אתה חבר בקהל המיועד שלך. קל ללכת לאיבוד בין העשבים שוטים במהלך תהליך הכתיבה, וקריאה מהתחלה עד הסוף תעזור לך להבין איך הספר שלך מתורגם כמכלול.

ברגע שיש לך כתב יד שמוכן לעוד עיניים, הרכיב את הכובע היזמי שלך בחזרה והתחל לקבל משוב ממעריצים פוטנציאליים.

קבל משוב מהקהל המיועד שלך

במהלך תהליך פיתוח המוצר, יזמים מלטשים את המוצר שלהם על ידי קבלת משוב מקהלי יעד, במטרה לשפר את השימושיות של המוצר. זה חשוב גם עבור ספרים בהוצאה עצמית.

לפני שליחת הספר לעורך מקצועי, ספק עותקים לאנשים ובקש מהם לתת לך משוב. חשוב שהמשוב שתקבל יגיע מהקהל המיועד של הספר שלך.

עיין בלוחות הודעות הנוגעים לז'אנר שלך, שלח את כתב היד שלך לחברים ובני משפחה (אם הם מתאימים לקהל היעד שלך), וקבל משוב רב ככל שתוכל על כתב היד שלך. מטרת השלב הזה היא לא לתקן שגיאות מכניות, או שגיאות הקלדה, אלא לקבל קריאה כללית על סחירות הספר בכללותו.

דאג לעותק כתב היד שלך לערוך על ידי איש מקצוע

עריכת עותקים היא תהליך קפדני מאוד הכולל עדכון שורה אחר שורה של כתב יד מתוך כוונה לשפר את הקריאות ולוודא שהיצירה נקייה משגיאות דקדוקיות ועובדתיות.

למרות שעליך לערוך את העותק שלך לפני שאתה מעביר את כתב היד שלך, חשוב שגורם מקצועי יסתכל ויקבל פרספקטיבה חיצונית על תוכן הספר שלך. לפעמים זה יכול להיות קשה לסופרים לזהות בעיות עם קריאות היצירה שלהם.

היכן לשכור עורך עצמאי

שכירת עורך עצמאי מאפשרת למפרסמים עצמיים לעבוד עם עורך מקצועי במסגרת התקציב שלהם. ישנם מספר מקומות שבהם אתה יכול לשכור עורכים עצמאיים שיעזרו בעריכת העבודה שלך. באתרי פרילנסרים יש מגוון רחב של פרילנסרים, בעלי עלויות ודרגות ניסיון משתנות:

  • רידסי . Reedsy הוא אתר עצמאי המוקדש במיוחד להתאמה בין מחברי אינדי לעורכים עצמאיים. מה שמייחד את Reedsy הוא היכולת לשכור עורכים שמתמחים בז'אנר הספציפי שלך.
  • Upwork . Upwork מתמחה בחיבור עסקים עם מגוון רחב של כישרונות עצמאיים, כולל עורכים ומגיהים. ל-Upwork יש מסנני חיפוש המאפשרים לך לצפות בפרילנסרים לפי תעריפים לשעה, כך שקל לעבוד במסגרת התקציב שלך.
  • Fiverr . Fiverr מציגה את עצמה בתור השוק הגדול בעולם לשירותים דיגיטליים. משתמשים מחולקים ל"קונים" ו"מוכרים". המוכרים מציעים מגוון רחב של שירותים, כולל הגהה ועריכה.
  • גורו . גורו מאפשר לבעלי עסקים ליצור פרסומי דרושים לפרילנסרים. פרילנסרים מגיבים לפוסטים המציינים את שכר הטרחה שלהם ובעלי עסקים יכולים להעריך מועמדים ולבחור את המועמד המתאים ביותר לצרכיהם.

ברגע שיש לך עורך עצמאי, אתה יכול לגרום לו לערוך באופן מקצועי את היצירה שלך. משם, יהיה לך כתב יד מלא ומקצועי. לאחר מכן, תצטרך לעבור לעיצוב הכריכה.

שלב 3: פתח עיצוב כריכת ספר מושך את העין

אתה לא צריך לשפוט ספר לפי הכריכה שלו, אבל רוב האנשים כן. הכריכה שלך משמשת ככלי העזר החזותי העיקרי של הספר שלך למשתמשים הגולשים בקמעונאים מקוונים, בשווקים, בחנות המקוונת שלך וכמעט בכל מקום אחר שהספר שלך יימכר.

האם כדאי להזמין מעצב מקצועי?

מחברים-פראנרים חובשים כובעים רבים ומעצב גרפי הוא לעתים קרובות אחד מהם. עיצוב הכיסוי שלך ייקח קצת זמן, אבל זה גם יכול לחסוך הרבה כסף. התשובה לשאלה זו תלויה לחלוטין במידת הניסיון שלכם במשימה.

בין אם אתה מעצב את הכריכה בעצמך או שוכר פרילנסר , תצטרך לחשוב כמו משווק בכל מה שקשור להערכת עיצוב הכריכה שלך. הנה כמה דברים שכדאי לזכור:

  • השתמש בהשראה כדי להבהיר את ההחלטה שלך. אסוף כמה עיצובי כריכה מספרים מצליחים בז'אנר שלך והעריך מה הכי מתאים להם. מדוע כריכה אחת מושכת יותר מאחרת? מה אומר תוכן הכריכה על הספר שלך?
  • תחשוב במונחים של תמונות ממוזערות. כשלקוחות גולשים בחנות המקוונת שלך, באמזון או בחנויות הספרים הפיזיות⁠ – אמנות הכריכה שלך תצטמצם משמעותית בגודלה. זכור שפרטים קטנים של עיצוב כריכת הספר שלך עשויים להחמיץ בהקשר זה. במהלך תהליך העיצוב, נסו לזכור לראות את הכריכה שלכם בצורת התמונה הממוזערת שלה כדי לוודא שלא תפספסו פרטים בולטים ושהכריכה לא תיראה עמוסה מדי.
  • הפוך את הכותרת שלך לקריאה. עיצוב כריכה מושך את העין עלול ללכת לפח אם הקוראים אינם מסוגלים לשייך אותו במהירות ובקלות לכותרת הספר שלך. הצגת הכותרת בצורה בולטת תעזור לקוראים לקשר את התמונה עם שם הספר שלך ולגרום להם לזכור אותה יותר.
  • זכור את עמוד השדרה והכריכה האחורית. למרות שעמוד השדרה והכריכה האחורית לא יהיו גלויים בתמונות ממוזערות, הם יהיו גלויים בלחש הפיזי של הספר שלך. להרבה קוראים אכפת איך עמוד השדרה נראה על מדף הספרים שלהם. בצע את אותה אסתטיקה כמו הכיסוי שלך, וודא שהעיצוב קוהרנטי.

אם אתה מחפש לשכור מעצב, אתה יכול להשתמש בשירותי פרילנסר מעליהם שבהם השתמשת כדי לשכור עורך כדי לשכור גם מעצב:

  • רידסי
  • עבודה למעלה
  • Fiverr
  • גורו

כלים חינמיים לעיצוב כריכה משלך

אם יש לך ניסיון בעיצוב ואתה רוצה לנסות את כוחך בעיצוב כריכה משלך, הנה כמה כלי עיצוב חינמיים שאתה עשוי לשקול להשתמש בהם:

  • קנבה
  • צילום
  • Edit.org
  • ויזם

בשלב זה, אתה אמור להיות בעל כתב יד ערוך היטב ועיצוב כריכה חזק, אך עדיין ישנם שלבים נוספים לחיבור כל האלמנטים הללו ביצירת מוצר פיזי.

שלב 4: החלט באילו פלטפורמות לפרסום עצמי תשתמש

פלטפורמת פרסום עצמי היא כלי המשמש להפוך את כל מרכיבי הספר שלך למוצר פיזי ולהפיץ אותו לקונים ולקמעונאים. חברת ההוצאה העצמית בה תשתמשו תשפיע על ערוצי ההפצה שלכם, אז בשלב זה חשוב להתחיל לחשוב איך אתם רוצים למכור ספרים באינטרנט.

הוצאה עצמית עם הדפסה לפי דרישה

הדפסה לפי דרישה היא שיטת מילוי שבה הספרים שלך מודפסים ונשלחים בנקודת המכירה. משמעות הדבר היא שאינך צריך להדפיס צרור עותקים של הספר שלך, להחזיק אותם כמלאי ולשלוח אותם בעצמך.

ספרים מודפסים לפי דרישה הם מושלמים עבור מוציאים לאור בעצמם, מכיוון שזה עלות נמוכה וחוסך זמן בכך שהוא מאפשר לך למיקור חוץ את הייצור וההפצה של המוצרים שלך.

מכירה באמזון באמצעות Kindle Direct Publishing

Kindle Direct Publishing (KDP) היא פלטפורמת ההוצאה העצמית של אמזון המאפשרת למשתמשים להדפיס את הספרים שלהם לפי דרישה בנקודת המכירה. אמזון מהווה כ-50% משוק הספרים המודפסים. הקוראים רגילים לממשק של אמזון, מה שמקל עליהם לנווט ולמצוא את הספר שלך.

נוסף על כך, אמזון תציע את הספר שלך לקוראים שלדעת האלגוריתם שלה עשוי להתעניין. למרות ש-KDP תעלה ישירות את הספר שלך לאמזון, אתה לא בהכרח צריך להשתמש בו כדי למכור ספרים מודפסים.

כמה עולה להשתמש ב-KDP?

מכיוון ש-KDP משתמשת במילוי הדפסה לפי דרישה, חיובים עבור השימוש ב-KDP נגבים רק לאחר שמכרת ספר. כריכה רכה הנמכרת בשוקי אמזון באמצעות KDP כפופות לשיעור תמלוגים של 60%, כלומר אתה מרוויח 60% מהמחיר הרשום.

עם זאת, עלויות ההדפסה (שעשויות להשתנות בהתאם לסוג הנייר ולמספר העמודים שלך) מנוכות גם מהסך הכולל שלך. למרבה המזל, לאמזון יש מחשבון שימושי לעלות הדפסה ותמלוגים שייתן לך הערכה של הסכום הכולל בתמלוגים שאתה יכול לצפות לקבל.

amazon-royalty-calculator

חסרון אחד שיש לציין לגבי KDP הוא סעיף הבלעדיות: אם אתה מוכר ספרים אלקטרוניים באמזון באמצעות KDP, לא תוכל למכור את אותם ספרים אלקטרוניים במקומות אחרים. עם זאת, ספרים פיזיים הנמכרים דרך KDP עדיין יכולים להימכר בפלטפורמות אחרות.

מוכר בחנות עם לולו ושופיפיי

לולו היא פלטפורמת פרסום עצמית המספקת כלים להדפסה והפצה של ספרים וספרים אלקטרוניים משלך. לולו מציעה מגוון רחב של גדלים, כריכות וסוגי דפים המעניקים לך המון אפשרויות לפיתוח כתב היד והכריכה שלך למוצר פיזי.

מה שעושה את לולו ליתרון הוא אפליקציית Lulu Direct Shopify, שמשתלבת בקלות עם חנות Shopify שלך. באמצעות אפליקציית Lulu בחנות Shopify שלך, תוכל להדפיס ולשלוח ספרים בנקודת הרכישה, ולהפוך את תהליך הלוגיסטיקה לאוטומטי.

פלטפורמות אחרות לפרסום עצמי

ישנן מספר חברות להוצאה עצמית המאפשרות למשתמשים ליצור עותקים פיזיים של הספרים שלהם ולמכור אותם דרך קמעונאים גדולים. לרובם יש אפשרות הדפסה לפי דרישה למכירה באמזון, אך ייתכן שהיא לא תהיה זמינה למכירה בחנות.

אם תחליט להשתמש בפלטפורמת פרסום עצמי שאינה לולו, תצטרך להדפיס, לאחסן ולשלח עותקים של הספר שלך בצורה המסורתית, כלומר עשויות להיות עלויות תקורה גבוהות יותר מאשר עם הדפסה לפי דרישה. שֵׁרוּת.

  • רידסי . בנוסף להיותה פלטפורמה למציאת פרילנסרים, Reedsy מציעה גם שירותי פרסום עצמי. כלי עיצוב הספרים שלו עוזר לסופרים עצמאיים בהוצאה עצמית ליצור ספרים אלקטרוניים בעיצוב מקצועי וקבצי ספרים מודפסים בחינם.
  • IngramSpark . IngramSpark מציעה כלים לעיצוב ספרי ההדפסה שלך ותכונות הפצה מובנות ליותר מ-40,000 קמעונאים וספריות.
  • טשטוש . Blurb היא פלטפורמה המציעה המון תוכנות דיגיטליות ליצירת פריסת הספר שלך ומכירתה דרך קמעונאים גדולים כמו אמזון. הכלים של Blurb שימושיים במיוחד עבור ספרי תמונות גדולים עם עיצוב ייחודי יותר מעמוד לדף.

שלב 5: עיצוב הספר שלך

בשלב העיצוב של פרסום עצמי, אתה תשים את הגימור במוצר שלך, ותוודא שיש לו את כל הציוד של ספר שפורסם במקצועיות.

הסיבה ששלב העיצוב מגיע לאחר שלב מציאת פרסום עצמי היא מכיוון שלפלטפורמות פרסום עצמי יש בדרך כלל תכונות פריסה ועיצוב משלהן מובנים. הכלים שבהם אתה משתמש עשויים להשתנות בהתאם לפלטפורמה שבה אתה משתמש, אבל המוצר הסופי זהה.

איך עובד עיצוב הספר

פלטפורמות לפרסום עצמי כמו KDP דורשות מהמשתמשים להעלות שני קבצים נפרדים. הראשון הוא קובץ כתב היד , הכולל את כל העמודים הפנימיים של הספר והשני הוא קובץ הכריכה , המכיל את החלק החיצוני של הספר שלך: הכריכה הקדמית, עמוד השדרה והכריכה האחורית.

עיצוב קובץ כתב היד שלך

למרות שכתב היד שלך עשוי להיכתב ולערוך לשלמות, עדיין יש כמה אפשרויות עיצוב שצריך לעשות כשאתה מתחיל להכין אותו לפרסום.

הגדר את החיתוך והשוליים שלך . החיתוך שלך הוא הגובה והרוחב של הדפים שלך. לפלטפורמות לפרסום עצמי יש בדרך כלל מספר גדלי עמודים לבחירה, אך עדיין עליך להגדיר גדלי שוליים.

עניין קדמי

הנושא הקדמי של הספר הוא כל הדפים שמגיעים לפני תחילת כתב היד שלך. לספרים יש בדרך כלל חמישה סוגים של דפי חומר קדמיים:

הנושא הקדמי של הספר הוא כל הדפים שמגיעים לפני תחילת כתב היד שלך. לספרים יש בדרך כלל חמישה סוגים של דפי חומר קדמיים:

  • חצי שער: לעתים קרובות העמוד הראשון של ספר שפורסם, חצי השער הוא עמוד הפונה ימינה שמכיל את שם הספר ותו לא⁠ – אפילו לא מספרי עמודים.
  • עמוד השער: גם עמוד השער שלך אינו כולל מספרי עמודים, אך הוא מכיל בדרך כלל את שם המחבר וכתובית. גם חברות הוצאה לאור יכללו כאן בדרך כלל את הלוגו שלהן, אבל עבור מפרסמים עצמיים, לוגו הוא אופציונלי.
  • דף זכויות היוצרים : דף זכויות היוצרים שלך צריך להיות תמיד בעמוד הראשון הפונה שמאלה בגב עמוד השער, ומכיל את כל המידע על זכויות היוצרים של הספר. אם אינך בטוח מה לכלול, הנה תבנית שימושית מ-Scribe.
  • דף הקדשה: זה נופל בעמוד הבא הפונה ימינה ולרוב אינו כולל מספרי עמודים או כותרות. דפי הקדשה צריכים להיות קצרים, בדרך כלל משפט אחד או שניים.
  • דפי תוכן העניינים: דפי תוכן העניינים מפרטים בדרך כלל את כותרות הפרקים והקטעים של הספר שלך, יחד עם מספרי העמודים שבהם הם מופיעים.

חומר גוף

חומר הגוף של הספר מכיל את כל הטקסט של הפרקים שלך. דפי עניין גוף מתחילים בפרק הראשון בדף הפונה ימינה.

  • שער הפרק: שער הפרק שלך מופיע בתחילת כל פרק בספר שלך. עמודי שער הפרקים אינם כוללים כותרות עמודים, אך הם כוללים מספרי עמודים.
  • דפי גוף: כל עמוד בספר שלך שלא מתחיל פרק יהיה דף גוף. דפי גוף כוללים בדרך כלל כותרת עליונה: בדרך כלל אם הם דפים בצד שמאל, הכותרת תהיה שם המחבר; בצד ימין, הכותרת תהיה כותרת הספר.

חומר גב

החומר האחורי של הספר שלך יכלול את כל הדפים שמגיעים אחרי פרקי הספר שלך. להלן דפי העניינים האחוריים שיש לכלול:

  • ביבליוגרפיה ודפי עיון : ייתכן שעמודים אלה אינם נדרשים עבור ספרי בדיוני, אך ספרי עיון דורשים בדרך כלל דפי ייחוס.
  • עמוד הביוגרפיה של המחבר: מכיל תמונה שלך, המחבר, לצד ביוגרפיה קצרה.
  • דפי אינדקס: ספרי עיון המכסים מגוון רחב של נושאים כוללים בדרך כלל דף אינדקס המפרט נושאים בסדר אלפביתי לצד מספרי העמודים שבהם נידונים נושאים אלו. אם תכלול דפי אינדקס, הם יגיעו למקום האחרון.

הרכיב האחרון שהספר שלך יצטרך להיות מספר ספר סטנדרטי בינלאומי (ISBN).

מה זה ISBN?

ISBN הוא קוד בן 13 ספרות המזהה באופן ייחודי כל מהדורה שפורסמה של הספר שלך, יחד עם המוציא לאור והמאפיינים הפיזיים שלו.

הם שימושיים מכיוון שהם מספקים מספר סימוכין אוניברסלי לספר שלך שיעבוד על פני הרבה פלטפורמות, ספריות ושווקים שונים. הם גם משמשים כהוכחה לבעלות על תוכן הספר שלך, ולכן חשוב שיהיו לבעלי אתרים עצמיים.

איך אני מקבל מספר ISBN?

רוב הפלטפורמות לפרסום עצמי, כולל Kindle Direct Publishing, יספקו לך מספר ISBN בחינם עבור הספר שלך בעת השימוש בפלטפורמה שלהן לפרסום. אם פלטפורמת הפרסום העצמי שלך לא עושה זאת, תוכל לרכוש ISBN אוניברסלי דרך myidentifiers.com.

שלב 6: השקת הספר שלך כמו שחנות משיקה מוצר

אם אתה רוצה להגדיר את עצמך להצלחה, המשימה הבאה שלך תהיה לתכנן השקת מוצר. אולי אין לך ניסיון של הוצאה לאור מקצועית, אבל התכוננת לשיווק על ידי יצירת ספר שיש לו קהל שאתה מכיר מבפנים ומבחוץ.

יש הרבה מה לשקול לפני השקת הספר. בואו נעבור על כמה שלבים חשובים:

    • ודא שערוצי המכירות שלך באמזון עובדים . אמזון היא פלטפורמה חשובה להפליא למכירת ספרים. בין אם אתה מוכר באמזון דרך KDP ובין אם אתה משתמש בפלטפורמת פרסום עצמי אחרת המסונכרנת עם אמזון, תרצה לוודא שאתה מסוגל לקבל תשלומים דרך אמזון. בצע רכישת מבחן ואפשר לעותק של הספר שלך להישלח אליך כאילו אתה לקוח.
    • הגדר אתר מחבר עם קופה מקוונת . לספר שלך צריך להיות "בסיס ביתי" שאליו כל ערוצי המכירה ותוכן המדיה החברתית שלך יובילו. זה יקל על המשתמשים למצוא מידע נוסף עליך ויעזור לאנשים ליצור איתך קשר לראיונות והזדמנויות קידום אחרות.

התחל 14 יום ניסיון חינם של Shopify – אין צורך בכרטיס אשראי!

  • הכן דפים סטנדרטיים באתר האינטרנט שלך . אתר המחבר שלך צריך לכלול דף בית, דף אודותינו, דף יצירת קשר ודף מוצר עבור הספר שלך. ניתן להוסיף תוכן וספרים נוספים בבלוג לאחר ההשקה, אך תרצו להשלים את הדפים הללו לפני פתיחת החנות.
  • הגדר דרך ללכוד כתובות דוא"ל של מבקרים . שיווק בדואר אלקטרוני הוא כלי חזק מאוד לבניית קהל. השתמש באפליקציית שיווק בדוא"ל כמו Shopify Email, Seguno או Klaviyo כדי לשלוח הודעות אימייל ולספק למבקרים דרך לקבל עדכונים עליך ועל הספרים שלך.
  • התקן כלי ניתוח . ניתוח אתרים יכול לתת לך תובנות חשובות לגבי התנהגות המבקרים ולעזור לבצע שיפורים בחנות המקוונת שלך. ל- Shopify יש דיווח ניתוח מובנה, אבל אתה יכול גם להגדיר כלי ניתוח של צד שלישי כמו Google Analytics.

לאחר שהספר שלך יעוצב וערוצי המכירה שלך יוגדרו, המשתמשים יוכלו לרכוש את הספר שלך. עכשיו הגיע הזמן להראות להם איך.

שלב 7: שיווק את עצמך ברשתות החברתיות

כתבת וערכת את הספר שלך כמו מקצוען. בדקת את כל ערוצי המכירה שלך והכל מתפקד בצורה חלקה. יש לך אתר יפהפה וספר יפהפה, אבל איך מוצאים לקוחות?

המדיה החברתית מספקת הזדמנות שיווקית ענקית לעסקים קטנים, וסופרים בפרסום עצמי אינם יוצאי דופן. מדיה חברתית מציעה גישה בעלות נמוכה לקהלים עצומים, ואסטרטגיית שיווק טובה במדיה חברתית תעזור לבנות קהל מעורב שיכול להגביר את מכירות הספרים ולעזור להרחיב את טווח המודעות לספר שלך.

הגדלת המעקב שלך במדיה החברתית צריכה להיות תהליך מתמשך, משהו שאתה עושה על בסיס עקבי לצד כתיבה, עריכה ופרסום של העבודות שלך. להוצאה עצמית, הנה כמה רעיונות טובים לתוכן מדיה חברתית שאולי תנסה לקדם את הספר שלך:

  • שתף קטעים על פני פלטפורמות מדיה חברתית . תן למשתמשים דוגמה מהכתיבה שלך כדי להתחבר אליהם, ואז הפנה אותם לרכוש את הספר שלך כדי לקרוא עוד.
  • עודד ביקורות משתמשים באמזון . ביקורות משתמשים עוזרות להגביר את הנראות שלך באמזון. עודדו קונים מוקדמים להשאיר ביקורות כדי לעזור לבנות את הנראות של הספר שלכם.
  • התחל מסע פרסום בפייסבוק . עם מודעות פייסבוק, אתה יכול להגיע ללקוחות האידיאליים שלך על סמך מה שהם אוהבים, תחומי העניין שלהם וההתנהגויות שלהם. הקדישו תקציב למודעות בפייסבוק כדי להביא למודעות לספר שלכם למשתמשים שסביר להניח שירכשו.
  • שיתוף פעולה עם משפיעני מדיה חברתית . עבוד עם משפיענים שיש להם קהל מוצלב עם שלך כדי לבנות מודעות לספר שלך עם קהל שעשוי ליהנות ממנו.
  • פנה לפרסומים ופודקאסטים . העולם הספרותי בשל עם פרסומים ופודקאסטים מקוונים המכסים מגוון רחב של ז'אנרים ספרותיים. עקוב אחר פרסומים ופודקאסטים בתוך הנישה שלך ובדוק אם הם מוכנים להציע ראיון.
  • כתוב בבלוג שלך ושתף מאמרים במדיה החברתית . מכיוון שיש לך אתר, למה שלא תפרסם מאמרים בבלוג ותשתף אותם ברשתות החברתיות? יש סיכוי גבוה יותר לקהל שנהנה מהכתיבה שלך לרכוש את הספר שלך.

הגדלת הקהל שלך במדיה החברתית לוקחת זמן מה, אבל ככל שיותר ויותר חברי קהל יכירו את העבודה שלך, מכירות הספרים המקוונות שלך יגדלו.

שלב 8: התחל לעבוד על הספר הבא שלך

מחברים בהוצאה עצמית חייבים לפעול ככותבים ויזמים כאחד. בשלבים הראשונים של העסק, עם פחות עובדים ותקציב נמוך יותר, יזמים נוטים לחבוש כובעים רבים.

לפעמים, הם חייבים לפעול כאסטרטגי שיווק, מנהלי מדיה חברתית, מעצבי אתרים, מפתחי מוצר, רכזי משלוחים, נציגי שירות לקוחות וכל מה שביניהם.

עבור סופרים בהוצאה עצמית, המסע זהה.

אל תתייאש אם ההשקה הראשונה שלך לא תזניק אותך לרשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס . סופרים מעטים, בין בהוצאה עצמית ובין אם לא, מגיעים לשיא הצלחתם לאחר פרסום ספרם הראשון.

המשך להגביר את הנוכחות שלך במדיה החברתית ולבנות את הקהל שלך. כל אינטראקציה במדיה החברתית תעזור לבנות את הפרופיל המקוון שלך קצת יותר. עם כל ספר שתוציא, תקבל הבנה מעמיקה יותר של הקהל שלך ותתרגל יותר לתהליך ההוצאה העצמית.

self-publish-books

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button