רעיונות לעסקים

כיצד לפתוח בלוג בשנת 2022: מדריך למתחילים

עסקים מכל הסוגים מתחילים לכתוב בלוג כדרך לבנות קהל לטווח ארוך.

אבל גם ההפך קורה, כאשר יותר ויותר בלוגרים פותחים עסקים כהרחבה של הבלוג שלהם. וזה הגיוני.

אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני עסקים חדשים הוא בניית קהל למוצרים שלהם. בלוגרים חדשים, לעומת זאת, לרוב עובדים אחורה, בונים קהל תחילה על ידי פרסום עקבי של תוכן טוב ולאחר מכן בוחנים דרכים לייצר רווחים מהתנועה שלהם.

פתיחת בלוג היא קלה אם אתה רק רוצה להיות בלאגן. אבל אם אתה חושב על דרכים יצירתיות להרוויח כסף כבלוגר בהמשך הדרך, תצטרך להיות אסטרטגי לגבי האופן שבו אתה מגדיר את הבלוג שלך להצלחה.

מדריך שלב אחר שלב זה יבחן לעומק את מה שאתה צריך לדעת כדי לפתוח בלוג ולהצמיח אותו למקור תנועה והכנסה. ולמרות שהמדריך שלנו מיועד למי שעדיין לא פתח עסק, הוא רלוונטי גם לכל עסק שרוצה להיכנס למשחק הבלוגים.

קיצורי דרך ✂️

  • מה זה בלוג?
  • כמה כסף מרוויחים בלוגרים?
  • איך לפתוח בלוג בלי כסף בתור מתחיל
  • התחל עכשיו והרוויח כסף בבלוג
  • כיצד לפתוח בלוג שאלות נפוצות

מה זה בלוג?

בלוג הוא אתר המורכב מתוכן, המתמקד בדרך כלל בנושא מסוים, שאתה מוסיף אליו באופן קבוע. בניגוד לפרסומים ומאמרים אחרים, בלוגים נוטים לקבל גוון אישי, מה שעוזר להם להתחבר עמוק יותר עם הקהל שלהם.

אנשים פותחים בלוגים מכל מיני סיבות, כולל:

  • לחלוק את דעותיהם, תשוקותיהם או הצצות לחייהם
  • ללמד אחרים את מה שהם יודעים
  • לבניית רשימת מיילים
  • לפתח את המותג האישי שלהם כמומחה
  • כדי להרוויח כסף באינטרנט
  • שילוב של אחד או כל האמור לעיל

מסיבות אלה, בלוגים יכולים להיות מספקים להפליא – במיוחד כאשר זרים מוחלטים מתחילים לצרוך את התוכן שלך – אבל זו גם מחויבות.

בין אם אתה מפרסם יומי, שבועי או חודשי, חשוב להיות עקבי ככל האפשר, לא רק בתדירות הפרסום אלא גם בסוג התוכן שאתה מפרסם.

זה נדיר מאוד שבלוגרים רואים תוצאות מיד, אז כדי לשמור על מוטיבציה בשלבים המוקדמים, זכור מדוע אתה עושה זאת.

כמה כסף מרוויחים בלוגרים?

בלוגרים במשרה מלאה יכולים להתפרנס בריא בכתיבת תוכן מקוון. בלוג הפיננסים Millennial Money מדווח שבלוגרים יכולים להגדיל את ההכנסות ליותר מ-$100,000 לאחר בניית תנועה ומנויים. זה גם מציע שאתה יכול להרוויח בין $500 ל $2,000 לחודש בבלוג בשנה הראשונה שלך.

איך לפתוח בלוג בלי כסף בתור מתחיל

החלק הקשה ביותר בכתיבת בלוג הוא למצוא את הזמן ואת הרעיונות שאתה צריך כדי לעשות זאת בעקביות. עם זאת, התחלת העבודה היא פשוטה למדי.

פתיחת בלוג עם פוטנציאל להיות עסק מסתכמת בשלבים הבאים, אותם נחקור במדריך זה:

  1. מצא דרך לבלוג שלך להרוויח כסף
  2. בחר נישה לבלוג שלך
  3. בחר פלטפורמת בלוגים ותבנית
  4. בחר בלוג ושם דומיין
  5. תכנן את אסטרטגיית הפרסום שלך
  6. לגרום לאנשים לקרוא את הבלוג שלך באופן עקבי

אם אתה תוהה למה אנחנו מדברים קודם כל על מונטיזציה, זה בגלל שאנחנו צריכים לחשוב יותר כמו יזם מאשר רק בלוגר כדי להפוך את זה למיזם רווחי.

1. מצא דרך לבלוג שלך להרוויח כסף

זה אולי נשמע מנוגד לאינטואיציה, אבל אם אתה כותב בלוג כדי להרוויח כסף, אתה צריך להתחיל עם חלק הכסף הראשון וחלק התוכן שני. אסטרטגיית המונטיזציה שלך תקבע אילו סוגי תוכן תפרסם וכיצד תגדל לטווח ארוך. אז בתור התחלה, אתה רוצה לחשוב יותר כמו יזם ופחות כמו אמן.

ישנן דרכים רבות להפיק רווחים מהבלוג שלך, בהתאם לסוג הבלוג שתחליט לפתוח. לדוגמה, תאום עסק עם השקעות נמוכות עם בלוג יוצרת דרך בת קיימא לצמוח בעלות קטנה מלבד זמן ואנרגיה. אבל אנשים רבים חושבים ששימוש במשהו כמו Google AdSense הוא הדרך היחידה להתחיל להרוויח כסף מסיבה כלשהי.

בעוד שמודעות יכולות להיות דרכים רווחיות ליצור הכנסה מכתיבת בלוג, הן דורשות כמויות גדולות של תנועה לפני שהן הופכות לכדאיות כלכלית. למרבה המזל, יש עוד המון דרכים שבהן בלוגר חדש יכול לייצר רווחים מהר יותר, ללא צורך בקהל עצום.

להלן שש דרכים לייצר רווחים:

1. מכירת ספר. דוגמה מצוינת למישהו שעשה זאת היא ג'יימס קליר. לאחר שכתב בלוג לפיתוח עצמי, ג'יימס כתב את הספר Atomic Habits כדי לייצר רווח מהבלוג שלו ולנצל את הידע שצבר במשך שנים של כתיבת פוסטים.

הספר הזה, שנמכר בפורמטים דיגיטליים ופיזיים, לא רק הפך את הבלוג שלו לכדאי מבחינה כלכלית, הוא גם הכניס אותו לרשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס .

Atomic Habits book
2. שיווק שותפים. שיטה זו מאפשרת לך לזכות בעמלה בכל פעם שאתה מוכר מוצר של שותף. כאשר נעשה כראוי, עמלות שותפים יכולות להצטבר ולהוות דרך מצוינת להרוויח הכנסה פסיבית.

Bases Loaded Softball, למשל, כותב ביקורות ציוד כדי למשוך קוראים, ואז מקדם מוצר מאמזון במאמרים. אם קורא קונה את המוצר לאחר לחיצה על הקישור, הבלוג מרוויח כסף.

affiliate marketing example for bloggers 3. מוצרים דיגיטליים. קורסים מקוונים יכולים להיות דרך טבעית לבלוגרים לייצר רווחים. בלוגרים מצליחים הם יוצרי תוכן מומחים, והקורסים מנצלים את הידע שכבר יש לך. פשוט בדוק את CopyHackers.com לקבלת השראה מבלוג שכבר עשה את הקפיצה.

selling courses as a blogger example

4. מוצרים פיזיים. מוצרים פיזיים מתאימים למסר של המותג. דוגמה אחת לכך היא Glossier, מותג איפור שצמח מתוך בלוג האופנה של אמילי וייס, Into The Gloss.

Glossier blogging example

5. שירותים. אם אתה בלוגר שאפתן, רוב הסיכויים שאתה מומחה בתחום מסוים וטוב עם מילים. שירותים כמו ייעוץ, אימון ודיבור באירועים הם דרכים נהדרות לייצר רווחים מבלוג.

6. מנויים. Patreon לא מיועד רק ליוטיוברים. כאשר אנשים מוצאים ערך במידע שאתה מספק, חלקם יהיו מוכנים לשלם תשלום חודשי כדי לגשת לתוכן בלעדי, מה שהופך את המנויים לדרך מצוינת לייצר רווח מבלוג.

האמת היא שיש דרכים טובות ומהירות יותר להרוויח כסף עם הבלוג שלך, שאינן דורשות נפח עצום של צפיות בדף מדי יום. זה נכון שבעתיים אם אתה יכול לבנות קהל נאמן, לא רק קהל גדול.

השיקול החשוב ביותר שלך – יותר מאשר להרוויח כסף – יהיה מי הקהל שלך ואיך אתה הולך לשרת אותו.

2. בחר נישה לבלוג שלך: מה ה"דבר" שלך הולך להיות?

לא חסר תוכן באינטרנט. זה אולי נראה קשה לבלוט, אבל יש שתי דרכים שבהן אתה יכול להתחרות: על ידי בחירת נישה ספציפית להתמקד בה ועל ידי יצירת תוכן שיש בו משהו שהקוראים לא יכולים למצוא בקלות במקומות אחרים.

חשוב לבחור נישה ברוחב סנטימטר אך בעומק קילומטר. זה יבטיח שתוכל ליצור תוכן באופן עקבי מבלי שיגמרו הרעיונות, ולהשפיע על שם הבלוג שלך (עליו נעסוק בהמשך).

תצטרך גם להבטיח שהנישה שבחרת יוצרת קהל שמתאים לאסטרטגיית המונטיזציה שלך. אילו מוצרים או שירותים קהל זה היה מעוניין לקנות?

אתה יכול לעשות זאת במספר דרכים:

  1. התמקד במיקום מסוים (למשל, ניו יורק)
  2. התמקדות בקטע ספציפי בתוך קטגוריה גדולה יותר (למשל, לא רק מתכונים, אלא מתכונים טבעוניים)
  3. העבירו את התוכן שלכם בסגנון או בקול אחר (למשל, הומור)
  4. להתחרות באיכות גבוהה (למשל, פוסטים מעמיקים על נושא שאף אחד אחר לא מוכן לעשות)

BlogTO, למשל, מכסה מגוון רחב של נושאי אורח חיים אך מתמקדת במיוחד בעיר המגוונת טורונטו.

blogto example

הנישה שתבחר חשובה, מכיוון שהיא לא רק חייבת להיות קהל שאתה יכול לשרת באופן בר קיימא עם זרימה קבועה של רעיונות תוכן, אלא, בסופו של דבר, תקבע כיצד אתה בוחן מונטיזציה.

שאל את עצמך אילו מוצרים או שירותים הקהל הזה היה רוצה לקנות? בין אם אתה מתכנן לייצר רווחים באמצעות מודעות לתצוגה או אסטרטגיות אחרות שנציין בהמשך, זו שאלה קריטית לשאול בעת בחירת נישה לבלוג שלך.

אחרי שיש לך כמה רעיונות לנישה, ערכו ניתוח מתחרים עבור הענף הספציפי. השתמש בכלי כמו BuzzSumo או Ahrefs כדי לראות כיצד תוכן בנישה זו מתפקד וכדי לקבל רעיונות לנושאים עתידיים.

אתה לא רוצה לדלג על השלב האחרון הזה. ניתוח מתחרים יכול לעזור לבנות את המותג שלך וליצור קול ייחודי בחלל. המפתח לבלוג מצליח הוא לחפש פער בפרספקטיבות ולמלא אותו.

חינם: תבנית תוכנית עסקית

תכנון עסקי משמש לעתים קרובות כדי להבטיח מימון, אבל הרבה בעלי עסקים מוצאים ערך לכתיבת תוכנית, גם אם הם אף פעם לא עובדים עם משקיע. זו הסיבה שהרכבנו תבנית תוכנית עסקית בחינם כדי לעזור לך להתחיל.

3. בחרו פלטפורמת בלוגים ותבנית

לפני שאתה כותב את הפוסט הראשון שלך בבלוג, עליך להגדיר את מערכת אירוח הבלוג וניהול התוכן שלך. כאן נתקעים בלוגרים רבים לעתיד אם הם לא בדיוק בטוחים באיזו פלטפורמה הם צריכים להשקיע את זמנם וכספם.

הבחירה בדרך כלל מסתכמת בפלטפורמה שמתארחת או מתארחת:

  • מתארח. אתר מתארח יאפשר לך להגדיר את הבלוג שלך מהר יותר. Shopify, למשל, כוללת אירוח בכל התוכניות שלה. עם זאת, שלא כמו Shopify, חלק מהאתרים המתארחים, כמו Blogger או Wix, יגבילו את אפשרויות ההתאמה האישית.
  • אירוח עצמי. פלטפורמות אלו מציעות בדרך כלל אפשרויות התאמה אישית רבות יותר, אך עדיין תצטרך לשלם תשלום חודשי כדי לארח את האתר בעצמך, וזה דורש הגדרה ראשונית מסוימת. וורדפרס היא פלטפורמת הקוד הפתוח הרצויה אם אתה שוקל את המסלול באירוח עצמי.

בעת בחירת פלטפורמה, תרצה לבחור אחת שהיא:

  • קל לשימוש
  • אינו דורש כישורי קידוד או HTML
  • יוכל לצמוח איתך

במהלך מסע הבלוגים שלך יגיע זמן שבו אולי תרצה לשנות את המראה והפונקציונליות של האתר שלך ככל שהמותג שלך יתבגר, התנועה שלך תגדל ויש לך עוד פוסטים לארגן.

כמו כן, תרצה להבטיח שיש לו מערכת אקולוגית בריאה של תוספים ואפליקציות – הם יכולים לעשות עולם של הבדל באופטימיזציה של ביצועי האתר שלך, הפעלת גיבויי אתרים, שיווק הבלוג החדש שלך ופישוט המשימות.

חלק מהבלוגרים בוחרים בחשבונות אירוח בחינם, כמו Medium ו-Tumblr, מכיוון שהם נותנים לך גישה לקהילה מעורבת של בלוגרים וקוראים אחרים בפלטפורמה. נדון בכך בפירוט רב יותר מאוחר יותר, אבל טוב לדעת שאתה יכול לפרסם מחדש את הפוסטים שלך בפלטפורמות האלה כדי לנצל את הקהלים שלהם – אתה לא צריך לבנות בלוג משלך בפלטפורמות החינמיות האלה כדי להשתמש בהם.

4. בחרו בלוג ושם דומיין

לאחר שבחרת את הנישה שלך, עליך לשקול לקנות שם דומיין חדש (למשל, yourblog.com). אתה יכול למצוא ולרשום שם דומיין דרך Shopify, או להשתמש בחברת אירוח אתרים כמו Bluehost.

חברות כמו Bluehost יתנו לך שם דומיין בחינם אם תירשם לתוכנית אירוח. Bluehost מציעה גם ערבות להחזר כספי של 30 יום אם אינך מרוצה מהשירות.

קניות עבור שם דומיין הוא זמן טוב לחשוב איך אתה הולך לקרוא לאתר שלך. אלא אם כן אתה מנסה לבנות בלוג אישי או אתר תיק עבודות, הייתי ממליץ שלא להשתמש בשם שלך כדומיין המותאם אישית שלך. אתה עדיין יכול להיות הפנים של הבלוג, גם אם השם האישי שלך לא מופיע בכתובת האתר, והרבה יותר קל לבנות מותג דביק כשממציאים שם יצירתי שמשקף את המנדט שלך.

תסתכל על ה-Black Girls RUN! בלוג מאת אשלי היקס-רוחה וטוני קארי. הבלוג, למרות אוסף החוויות האישיות של אשלי וטוני כאצניות שחורות, נופל תחת שם המותג שלהן, Black Girls RUN!

black girls run blog example

בבחירת שם דומיין, שאפו להפוך אותו:

  • בלתי נשכח
  • כיף להגיד
  • קל לאיית
  • ייחודי

בחירת שם לבלוג שלך יכולה להיות מייגעת, אבל שם מותג טוב עושה רושם בלתי נשכח על הקוראים ומאפשר להם לדעת למה לצפות מהחברה שלך.

בניית בלוג ב-Shopify

Shopify היא פלטפורמה מתארחת הכוללת גם בונה אתרי מסחר אלקטרוני וגם פלטפורמת בלוגים, עם תוספות כמו מאות פלאגינים ואפליקציות שיעזרו לך לגדול ולמכור מוצרים או שירותים פיזיים/דיגיטליים באופן מיידי. אתה יכול להתחיל את 14 יום הניסיון בחינם שלך היום.

לאחר שהדבר יוסדר, תצטרך לבחור נושא לבלוג.

"נושא" הוא רק תבנית לעיצוב הבלוג, הפריסה והתכונות של האתר שלך. יש הרבה ערכות נושא נהדרות של Shopify זמינות בחינם שתוכלו להגדיר בלחיצה אחת, בכל פלטפורמה שתבחרו. אתה יכול לבחור נושא בכרטיסייה 'חנות מקוונת' במרכז המחוונים של Shopify, תחת הכרטיסייה ערכות נושא .

choosing Shopify theme for blog

אבל אם אינך מרוצה מהאפשרויות הללו, שקול לשלם את התשלום החד-פעמי עבור ערכת נושא מובחר, מכיוון שתהיה לה השפעה רבה על חווית המשתמש הכוללת.

Shopify Theme example

עיצוב האתר שלך יכול גם להשפיע על האופטימיזציה למנועי החיפוש שלך (SEO) ועל מדדי המעורבות בתוכן הבלוג שלך. הקוראים שופטים בבירור את מהימנות האתר על סמך איך שהוא נראה ומרגיש.

קח את הבית שלארס בנה,. הצצה ראשונה בבלוג של עיצוב פנים ויצירה ואתה יודע שזו הולכת להיות חוויה מהנה.

House That Lars Built Shopify blog example

מזמן הטעינה המהיר ועד לצבעים הרכים והאיורים המשובבים, זה בטוח ימשוך אותך אם אתה בעניין של אומנות ואומנות ועיצוב.

רובנו יכולים גם לזכור שנחתנו באתר מעוצב בצורה גרועה וקפצנו כשהיה קשה למצוא את מה שחיפשנו. קח קצת זמן בבחירת נושא חדש, מכיוון שהוא יכול לעשות הבדל בביצועי הבלוג שלך.

חלק מהאפליקציות של Shopify, שהן תוספים להרחבת הפונקציונליות של האתר שלך, עבור בלוגרים כוללות:

  • פוסטים קשורים בבלוג , כדי להציע פוסטים רלוונטיים ולהגביר את המעורבות באתר
  • Blog Studio , כדי לשפר את הפוסטים בבלוג שלך עם בונה מאמרים לגרור ושחרר
  • G2D Page & Blog Maker , להמרת בלוגים מ-Google Docs
  • Philyra , כדי ליצור חלונות קופצים של מוצרים מסוגננים המבוססים על מילות מפתח בבלוגים שלך
  • Yoast SEO עבור Shopify , לשיפור ה-SEO של האתר שלך

בנייה על וורדפרס

וורדפרס באירוח עצמי היא פלטפורמת בלוג טובה לבלוגרים חדשים. שימו לב ש- WordPress חינמית רק אם אתם משתמשים ב-.com. אם אתה משתמש ב-WordPress.org, תצטרך לשלם עבור אירוח והדומיין שלך – כל מה שאתה יכול לעשות ב-Shopify.

אם אתה נרשם לחשבון Bluehost, אתה יכול להתקין את וורדפרס באופן אוטומטי מלוח המחוונים של האירוח שלך. אם אתה רוצה לפתוח בלוג בחינם, אתה יכול לבחור נושא ב-WordPress.com. יש הרבה ערכות נושא חינמיות של וורדפרס שאתה יכול לבחור מתוכם, כולל כאלה לבלוגים.

Choose a Wordpress Theme

אם אינך רוצה לבחור נושא מיד, לחץ על "דלג לעת עתה" ובחלק העליון של העמוד. אתה תופנה לדף חדש שבו תוכל להתחיל לבנות את הבלוג שלך.

setting up wordpress blog

לחץ על תן שם לאתר שלך ולאחר מכן מלא את המידע שלך ולחץ על שמור הגדרות.

creating a blog name

לאחר מכן, תרצה לבחור את ערכת הנושא של וורדפרס שלך, או נושא חינמי או ערכת נושא בתשלום אם יש לך קצת כסף לבזבז. מצא ערכת נושא בחינם בלוח המחוונים של וורדפרס שלך תחת הכרטיסייה מראה בסרגל הצד שלך, כפי שניתן לראות בצילום המסך למטה.

choosing wordpress theme 2

או מצא ערכות נושא מעולות של וורדפרס לבלוגים בשווקים כמו ThemeIsle או ThemeForest. כדי להתקין ערכת נושא חיצונית מאתר כמו ThemeIsle, עבור אל מראה ולאחר מכן ערכות נושא ולחץ על התקן ערכת נושא. ישנם גם תוספי וורדפרס רבים שתוכל להתקין כדי לעזור לשווק את דפי הבלוג שלך.

רוצה להפוך את בלוג הוורדפרס שלך לאתר מיני מסחר אלקטרוני? כפתור הקנייה של Shopify מאפשר לך למכור בכל אתר ובלוג וורדפרס תמורת 9$ בלבד לחודש. כל מה שאתה צריך זה מוצר למכירה ואתה מוכן להשיק בכמה קליקים בלבד.

5. תכנן את אסטרטגיית הפרסום שלך

כל בלוגר צריך לשמור על אספקה בריאה של רעיונות, וזה יעזור אם אתה מתכנן מראש כדי להבטיח שלעולם לא ייגמר. צור יומן תוכן שיעזור לך לעקוב אחר הרעיונות שלך (וגם לשמור על עצמך על המסלול).

אתה יכול להשתמש בגיליון אלקטרוני פשוט כדי לתכנן את יומן התוכן שלך, אבל אני ממליץ על Trello מכיוון שהוא חינמי וגם מהווה מקום טוב לזרוק רעיונות ולארגן אותם.

יומן התוכן שלך צריך לכלול:

  • איזה תוכן אתה יוצר
  • לאילו קהלים אתה מכוון
  • באילו ערוצי הפצה תוציאו ובאיזה תאריך

אתה יכול להשתמש בגיליון אלקטרוני פשוט כדי לתכנן את יומן התוכן שלך. עם זאת, ישנם כלים יעילים הרבה יותר זמינים. Trello, Airtable או Asana הן אפשרויות נהדרות מכיוון שהן הופכות את ארגון התוכן לאינטואיטיבי יותר.

חשיבה על תמהיל התוכן שלך חשובה גם כדי לקבל תחושה של היקף הבלוג שלך ובאילו קטגוריות/תגים אתה עשוי להשתמש כדי לארגן את הכל ככל שתוסיף עוד תוכן נהדר בעתיד.

כמה סוגים של פוסטים בבלוג שכדאי לכלול הם:

  • תוכן ירוק עד. זהו סוג של תוכן שעונה על שאלות נפוצות שיש לאנשים. תוכן Evergreen הוא, בליבו, חינוכי.
  • תוכן אקטואלי. תוכן אקטואלי מנצל אירועים או נושאים מגמתיים כרגע. הדבר הגדול בתוכן אקטואלי הוא שהוא יכול לתדלק צמיחה מהירה בערוצים החברתיים כשהוא נעשה בצורה נכונה. עם זאת, אל תהפוך את זה לאבן היסוד של האסטרטגיה שלך השתמש בתוכן אקטואלי בצורה אסטרטגית, אך אל תישען עליו לתנועה. זה בלתי צפוי.
  • תוכן אוצר. תוכן שנאסף יכול להיות דרך מצוינת להגביר את אסטרטגיית התוכן המקורית שלך. הרשת היא מקום גדול, והקוראים מעריכים תוכן שנאסף בקפידה, המתאים לערכים ולתחומי העניין שלהם.
  • קטעי תכונה. ראיונות יכולים להיות דרך מצוינת לבנות תוכן עשיר בסגנון עריכה. סיפורים עלילתיים מספרים סיפור ולוקחים את הקוראים למוחם ולחייהם של אנשים יוצאי דופן. ראיונות עם אנשים בולטים יכולים להיות דרך מצוינת לבנות סמכות מכיוון שאתה משיג קצת אמינות על ידי אסוציאציה.
  • תוכן ויזואלי. תוכן חזותי הוא משהו שכל הבלוגרים צריכים לקבל באסטרטגיה שלהם. מנועי חיפוש מתגמלים פוסטים בבלוג המשלבים סרטונים, תמונות מקוריות וגרפיקה.
  • תוכן אינטראקטיבי. חידונים יכולים להיות דרך מצוינת להגביר את המעורבות כמו זמן בדף ולגלות תובנות מעמיקות יותר לגבי הקהל שלך.

נסה לתכנן את הפוסטים בבלוג שלך לפחות חודש אחד מראש, ולפרסם בלוח זמנים עקבי כדי לקהל שלך יש מושג באיזו תדירות לצפות לתוכן חדש. אתה תמיד יכול לשנות את לוח השנה אם סיפור עלילתי צץ וצריך להתפרסם במהירות.

לפני כתיבת פוסטים בבלוג, כתוב מתווה. למרות שזהו שלב שבלוגרים מסוימים עשויים לבחור לדלג עליו, כתיבת מתאר היא דרך יעילה להגיע לכל הנקודות שאתה צריך להכות. זה יעזור לוודא שאתה כולל מילות מפתח רלוונטיות ולשחרר את דעתך מהיעד כדי שתוכל להתמקד במסע.

לאחר שתסיים לכתוב את הפוסט בבלוג שלך, לפני שתלחץ על פרסום, הנה כמה דברים פשוטים שעליך לעשות:

  • ערוך את העבודה שלך. למרות שחזרה עם עיניים רעננות ושימוש בכלי כמו Grammarly יכול לעזור לתפוס שגיאות תחביר ודקדוק, עורך אנושי להקפיץ ממנו רעיונות יכול לעזור לקחת את הפוסטים בבלוג שלך לשלב הבא.
  • ודא שארגנת את המידע בהיררכיה של כותרות. כותרות משנה עוזרות לסריקה ולגרום ליצירה להרגיש נגישה יותר עבור הקוראים.
  • כותרות סדנאות ותמונות שיתוף חברתי. כותרת ותמונה יכולים ליצור או לשבור את ההפצה שלך. אמנם לא היינו מייעצים ליצור קליקבייט, אבל כותרות ותמונות שבולטות בעדכונים חברתיים ומעוררות סקרנות הן חיוניות כדי לגרום לאנשים לקרוא את העבודה שלך.

זכור שלא תגדיל את הקהל שלך בן לילה. יהיו לך כמה להיטים וכמה פספוסים, אבל אתה צריך להמשיך כדי להמשיך לגדול.

6. לגרום לאנשים לקרוא את הבלוג שלך באופן עקבי

אנחנו בדרך כלל מדברים על הגדלת קהל אחרי שאנחנו מתחילים לפרסם. אבל אם אתה רוצה לצבור מומנטום במהירות, אתה צריך להתחיל לחשוב על זה עוד לפני ההשקה.

בלוגרים רבים נאבקים בהפצה, ואני חושב שיש לכך שתי סיבות:

  1. אין להם אסטרטגיית הפצה קונקרטית שניתן לחזור עליה בתהליך הפרסום שלהם.
  2. פרסום הוא כבר חוויה מורטת עצבים, והגברת טווח ההגעה שלך הופכת את זה להרבה יותר מפחיד.

זה האחרון הוא משהו שאתה מתגבר בסופו של דבר, אבל הראשון דורש קצת מחשבה ראשונית והשקעה של זמן לפני שאתה משיק.

אז בואו נעבור על כמה מהדרכים בהן תוכלו לתכנן צמיחה ולהפיק את המרב מכל פוסט שאתם יוצרים.

התחל לאסוף מיילים בהקדם האפשרי

זה לא משנה באיזו פלטפורמה אתה כותב בלוג, אתה צריך להיות ממוקד בהשגת מנויים למייל. כל מנוי חדש הוא סימן שאתה עושה משהו נכון והוא קורא חוזר פוטנציאלי שאתה יכול להגיע אליו בקלות.

גם אם תחליף פלטפורמה בהמשך הדרך או תחליט להתחיל משהו חדש, רשימת הדוא"ל שלך נשארת איתך.

אבל לא מספיק שיש רק רשימת מנויים. אתה צריך ללכוד את המיילים האלה בכל צעד ואתה עושה את זה עם טפסי יצירת קשר.

הרגל טוב להיכנס אליו הוא הטמעת טפסי יצירת קשר ישירות בתוכן או בדף הבית שלך עם קריאה לפעולה להירשם. אתה יכול אפילו להטמיע אחד בחלון יציאה מוקפץ כדי להמיר מבקרים נוטשים למנויים.

פתרונות שיווק רבים בדוא"ל מאפשרים לך ליצור טפסים אלה ולהשתמש בהם בקלות. אתה יכול אפילו ליצור קישור שמפנה לדף יצירת קשר נפרד שאליו תוכל לקשר בפוסטים שלך בבלוג, במדיה החברתית ובחתימת הדוא"ל שלך.

זכור שאנשים לא מתכוונים להירשם לבלוג שלך אם לא תבקש ואם לא תקל עליהם.

בכל פעם שאתה לוחץ על כפתור הפרסום, אתה צריך לשלוח אותו בדוא"ל לרשימה שלך – תהליך שאתה יכול להפוך לאוטומטי בהמשך הדרך ברגע שאתה נכנס לתנופת העניינים.

סיעור מוחות הזדמנויות ללכת אחרי תנועה במנועי חיפוש

באמצעות מחקר מילות מפתח, אתה יכול לקבל מושג כמה נפח חיפוש יש עבור שאילתות חיפוש מסוימות בנישת הבלוג שלך. ככל שהמספר גבוה יותר, כך יש יותר ביקוש לנושא ותוכל ליצור יותר תנועה לטווח ארוך.

הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא להשתמש ב-Ubersuggest והזנת מונחי חיפוש מנקודת המבט של הקהל שלך כדי לנסות לחשוף רעיונות לפוסטים מעניינים. שאילתות שמתחילות ב"איך" או "הכי טוב" הן מקום טוב להתחיל בו.

keyword research for blog

גם אם לא תנחת מקום בעמוד הראשון של תוצאות מנוע החיפוש, יהיה לך רעיון תוכן עם ביקוש מוכח. אבל אם אתה רוצה לשאוף גבוה, אתה יכול ללמוד עוד על SEO. ואם אתה ב-Shopify, שקול את אפליקציית בודק ה-SEO החינמית לאופטימיזציה של הפוסטים שלך.

הורדה חינם: רשימת SEO

רוצה לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש? קבל גישה לרשימת המשימות החינמית שלנו בנושא אופטימיזציה למנועי חיפוש.

הגדר את אסטרטגיית המדיה החברתית שלך

בהתחלה, זה אולי נראה כמו צעד חכם להיות בכל פלטפורמת מדיה חברתית, אבל זה נהיה קשה לניהול מהר ולא תמיד יעיל. במקום זאת, התמקד בערוצים שבהם הקהל שלך מבלה הכי הרבה זמן. האם הם מצטרפים לקהילות או פורומים ספציפיים? האם הם ב-TikTok לעומת פייסבוק? בהתאם לנישה שלך ולמשאבים שלך, בחירת הערוצים שלך תשתנה.

עמוד פייסבוק הוא נכס טוב לכל בלוג שמוכן לשלם כדי לקדם את התוכן שלו. מצד שני, בלוגר אוכל מודע למחיר כנראה יקבל הרבה יותר מעורבות בחינם בפינטרסט ובאינסטגרם מאשר בטוויטר. אתה יכול גם ליצור סרטונים קצרים ב-TikTok כדי לקדם את הפוסטים שלך בבלוג על כל נושא.

לדוגמה, Oh Happy Day, חנות מקוונת למוצרי מסיבות, נכנסת לרשימה ההולכת וגדלה של למעלה מ-1.7 מיליון עוקבים בכל פעם שהיא מפרסמת פוסט חדש בבלוג.

social sharing on blog

אל תזניח גם את הרשתות האישיות שלך – החברים והמשפחה שלך מהווים קהל מצוין מוקדם.

צמצם, השתמש מחדש והצג מחדש את התוכן שלך

אתה לא יכול להוציא פוסטים גדולים כל יום. בלוגר טוב יודע לעשות שימוש חוזר בתוכן שלו ולהשתמש בו כדי להפיק ממנו את מירב הקילומטראז'.

אז הנה כמה רעיונות לפוסטים שכדאי לזכור בזמן שאתה מתקדם:

  • צור "מיקרו-תוכן" עבור מדיה חברתית מפוסטים קיימים, עם כלים חינמיים כמו Canva.
  • פרסם סיכום של פוסטים קודמים בבלוג עם נושא משותף (למשל, "הפוסטים הטובים ביותר שלנו לשנת 2022").
  • צור מחדש פוסטים בבלוג כסוגים אחרים של תוכן, כגון אינפוגרפיקה או חידונים.
  • פרסם מחדש את התוכן שלך באופן קבוע באתרי בלוג עם קהלים מובנים, כמו Medium, LinkedIn או Tumblr, כדי לקבל חשיפה מוקדמת יותר. הוסף קישור לכותרת הפוסט המקורית בחלק העליון ("פורסם במקור ב- youblog.com") כדי להגדיל את הסיכוי שלך לקבל קליקים בחזרה לאתר שלך.
  • מדי פעם עדכן ופרסם מחדש תוכן ישן לאחר זמן רב כדי להגביר את הדירוג בחיפוש Google. זה עובד מצוין עם תוכן עונתי (למשל, "10 רעיונות לתחפושות ליל כל הקדושים עצלנים").
  • שקול לקבל פוסטים של אורחים לאחר שהתחלת לצבור עוקבים. סביר להניח שמחברים אורחים ישתפו את התוכן הזה גם עם הקהלים שלהם.
  • הוסף קישורים לתוכן קשור בתוך ובסוף הפוסטים שלך. (אם אתה ב-Shopify, התקן את אפליקציית פוסטים קשורים בחינם.)
  • הפוך לאורח פודקאסט ודון בכמה נושאים בבלוג שכבר כתבת עליהם.

כאשר זמן הוא כסף ואתה בעניין של בלוגים, אתה צריך כל הזמן לסחוט יותר ערך מהמאמצים שלך.

הבן ניתוח כדי להבין את הקהל שלך

ההזדמנויות הטובות ביותר חבויות בנתונים שלך.

בהתאם לפלטפורמה שתבחר יהיו לך מדדים שונים להסתכל עליהם, אבל לפחות תראה את מספר הצפיות ומאיפה מגיעים המבקרים שלך, מה שיכול לספר לך הרבה על הביצועים שלך.

בין אם אתה משתמש בבלוג וורדפרס או בפלטפורמת Shopify, קח את הזמן כדי להגדיר את Google Analytics באתר שלך (זה בחינם). אתה יכול לקבל תובנות מעמיקות יותר, כמו משך הזמן הממוצע שאנשים הקדישו לקריאת הפוסט שלך, איכות הקוראים המגיעים ממקורות שונים, ואפילו מספר הקוראים בזמן אמת.

נתונים יכולים לשמש גם כמנוף לבלוגרים. היכולת להוכיח כמה תנועה אתה מביא היא נכס עצום שגורם לאחרים לרצות לעבוד איתך או לקבל גישה לקהל שלך.

התחל עכשיו והרוויח כסף בבלוג

בין אם זו הפעם הראשונה שלך או שעשית זאת מיליון פעמים, הקהל שלך הוא זה שקובע בסופו של דבר את הצלחת העבודה הקשה שלך. התמקד בהגדלת קהל זה כשאתה מוסיף תוכן חדש על בסיס קבוע ותראה גם את התנועה וטווח ההגעה שלך גדלים.

אתה יכול ללמוד עוד על בלוגים טוב יותר על ידי בדיקת המשאבים הבאים:

  • בלוג לעסקים: איך בנות שחורות רצות! התחילה תנועה המונעת על ידי קהילה
  • ראיון עם המייסד המשותף של Wait But Why על ייצור רווחים מתוכן
  • אתרי צילום מלאי בחינם
  • איך להרוויח כסף ביוטיוב (ללא מיליון מנויים)

כתיבת בלוגים היא לא רק מהנה ומספקת – זה גם אחד מני רבים ליזמות. אם אתה חושב כמו יזם כשאתה פותח את הבלוג שלך ומכוון גבוה בכל הנוגע לצמיחה, אתה יכול לבנות קהל רב ערך שיכול לעזור להעצים את העסק שלך לאורך זמן רב.

איור מאת אליס מולון


מוכן ליצור את העסק הראשון שלך? התחל 14 יום ניסיון חינם של Shopify – אין צורך בכרטיס אשראי.


כיצד לפתוח בלוג שאלות נפוצות

איך בלוגרים מקבלים תשלום?

  1. מכירת מוצרים דיגיטליים
  2. מכירת מוצרים פיזיים
  3. הוצאת ספר אלקטרוני
  4. שיווק שותפים
  5. מנויים
  6. קורסים מקוונים
  7. אימון

איך אני מתחיל לכתוב בלוג בלי כסף?

  1. בחר שם לבלוג.
  2. רשום את הבלוג שלך דרך ספק אירוח.
  3. בחר ערכת נושא בחינם של Shopify או וורדפרס.
  4. התחל לכתוב ופרסם את הפוסט הראשון שלך.
  5. קדם את הבלוג שלך.
  6. הפעל רווח מהבלוג שלך.

מהם הטיפים הטובים ביותר לבלוגים?

  1. התחל לאסוף מיילים בהקדם האפשרי.
  2. סיעור מוחות כדי לקבל יותר תנועה אורגנית.
  3. הגדר אסטרטגיית מדיה חברתית.
  4. השתמש מחדש בתוכן שלך.
  5. הבן את הניתוח והקהל שלך.

כמה עולה לפתוח בלוג?

בהתאם לבלוג שאתה רוצה ליצור ולתוכנית האירוח שלך, העלויות שלך עשויות להיות בין $65 ל-$240 בשנה הראשונה.

How to start a blog that makes money

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button