רעיונות לעסקים

כפכפים עם הטבות: מדריך למתחילים למכירת צמחים באינטרנט

צמחי בית חדרו לכל חדר בבית שלי. אגירת העלווה החלה הרבה לפני המגיפה, אבל אני, כמו גדודי הורי הצמחים הכבושים בבית בכל מקום, הכפלתי. מבין התחביבים הנגרמים על ידי מגיפה, לגידול צמחים יש הכל: יתרונות בריאותיים גופניים, יתרונות בריאותיים נפשיים, ומחסום כניסה נמוך מאוד. בתקופה שהרגישה סטגנציה, צמיחה מטפחת הייתה התרופה.

האגודל הירוק שלך יכול להיות שווה יותר ממה שאתה חושב. אם אי פעם חשבת למכור צמחים באינטרנט, זה הזמן.

באופן לא מפתיע, החיפושים אחר "קניית צמחים באינטרנט" עלו באמצע מרץ 2020, בדיוק כאשר עסקים קמעונאיים וחממות בכל מקום סגרו את דלתותיהם מפני הגל הראשון של COVID. כספי יציאה שלא נוצלו התנגשו בצורך הקולקטיבי שלנו בשמחה בבית.

עוד חנויות צמחים מקוונות צצו ממוסכים וממחסני גינה כדי לענות על הביקוש – ביקוש שלא מראה סימני האטה. האגודל הירוק שלך יכול להיות שווה יותר ממה שאתה חושב. אם אי פעם חשבת למכור צמחים באינטרנט, זה הזמן.

Plants lined up on a shelf on the wall
הִתפָּרְצוּת

במדריך זה למתחילים, ניקח אותך דרך השלבים של פתיחת עסק משלך למכירת מפעלים ונתייעץ עם מומחים שיביאו לך עצות כיצד להצליח. למד הכל, החל משתילת הזרע לטיפוח המותג שלך ועד לטפח את הלקוחות שלך.

קיצורי דרך 🌱

  • הכירו את המומחים
  • איך למכור צמחים באינטרנט: תחילת העבודה
  • טיפוח מותג הצמחים שלך
  • תמחור צמחים למכירה באינטרנט
  • מלאי וטיפול בצמחים
  • צילום לעסקים מקוונים של צמחים
  • התחל למכור צמחים באינטרנט: בנה את החנות המקוונת שלך
  • שיווק ומדיה חברתית למותגי צמחים
  • מפעלי משלוח ואריזה
  • טיפול בלקוחות למותגי צמחים
  • מכירת צמחים באינטרנט שאלות נפוצות

הכירו את המומחים

Danuelle Doswell ו-Mignon Hemsley, מייסדים, Grounded

Side by side portraits of the founders of Grounded plants
טחון/מיניון המסלי

דנואלה דוזוול, משווקת ואסטרטגית מותגים, ומיניון המסלי, מעצבת גרפית, צלמת ודי ג'יי, נפגשו ונקשרו על רקע אהבתם לאוכל לכל החיים. אבל זה היה חלק נוסף מהחינוך הדומה שלהם שהיווה השראה לעסק שלהם, Grounded Plants. "אמא שלי תמיד הייתה מעודדת אותי להחזיק גינה בבית", אומר מיניון. "היינו מגדלים תותים ועגבניות ופלפלים." ודנואלה נזכרת בבתים של כל קרוביה שהתמלאו בצמחים.

כשדנואל ראתה נתון לפיו 33% מבני המילניום, כמוהם, היו בעלי צמחים, השניים התחברו כדי לשרת את הקהל הזה. Grounded מוכרת כעת צמחי בית ואביזרים מהמטה שלהם בוושינגטון הבירה ללקוחות ברחבי הארץ, ומציעה שירותים כמו "עיצוב פנים" ללקוחות ארגוניים.

סוניה דטרינידד, מייסדת, פרויקטים שמשי חלקית

Founder of Partly Sunny Projects holding a plant
פרויקטים שמשי חלקית

סוניה דטרינידד החלה להתעסק בצמחים כהסחת דעת מהקריירה המלחיצה שלה בתעשיית המשכנתאות. כשהיא גילתה את הכישרון שלה למצוא צמחייה ירוקה ולעורר השראה בקהל עם תכולת הצמחים שלה, היא עזבה את עבודתה. במהלך המגיפה, עסקי הצמחים שלה בקליפורניה התפוצצו. עיקר המכירות והתנועה של Sonja מגיעים מ-TikTok, פלטפורמה שבה היא משתמשת כדי לחלוק עצות צמחים הומוריסטיות ומועילות ליותר מ-350 אלף עוקבים.

קרא עוד על האופן שבו סוניה גילתה את הנוסחה להצליח ב-TikTok לעסקים.

איך למכור צמחים באינטרנט: תחילת העבודה

Side by side images of people holding plants in terracotta pots
טחון/מיניון המסלי

כן, אתה יכול לשלוח צמחים חיים בדואר! כמי שעשתה את הזמנת הצמחים הראשונה שלה במהלך המגיפה, אני יכולה להעיד על עובדה זו. שלושה סוקולנטים, שני קקטוסים ושרשרת דולפינים הגיעו בקופסת קרטון, ללא פגע ומוכנים לריבוע מחדש. מוכן להפיץ את המגמה הזו ולגדל עסק משלך למכירת צמחים? בואו נחפור.

מציאת הנישה שלך

יש יותר דרכים להיכנס לעסקי מכירת המפעלים מאשר פשוט לשלוח עציצים בדואר. האופן שבו תחליט להגדיר את ההצעות שלך עשוי להיות תלוי באקלים שבו אתה גר, הגישה שלך לצמחייה סיטונאית או שטח לגידול, וכמה אתה מוכן להשקיע מראש.

הנה כמה רעיונות שיעזרו לך להתחיל למכור צמחים באינטרנט:

  • צמחי בית . האם תתמחי בסוקולנטים, קקטוסים או צמחי אוויר, למשל? מה אתה יכול לגדל באופן אמין או לקנות בסיטונאות במקום שבו אתה גר?
  • צמחי חוץ . שקול עונתיות לא רק איפה אתה גר אלא גם לאן אתה מוכר. האם תנהל עסק עונתי או תמכור כל השנה?
  • זרעים ונורות . West Coast Seeds לא מוכרת צמחים חיים, אבל היא כן שולחת זרעים, נורות וציוד גידול ברחבי קנדה.
  • מוצרי טיפוח לצמחים . חשבו על אדמה, דשן, מצע גידול ואורות לגדל. ניתן למכור פריטים אלה במקביל לצמחים חיים ולעבוד היטב עם אסטרטגיית מכירה נוספת.
  • עיצוב הבית . עציצים דקורטיביים, מגשים ואדניות תלויות יכולים להימכר כעסק בפני עצמם או למכור לצד הצמחים הממלאים אותם.
  • טרריומים וערכות . למכור שילוב של צמחים חיים ואספקה לבניית טרריומים בבית.
  • מוצרים שמקורם בצמחים . גדלו בעצמכם צמחים וצרו מוצרים המופקים מהם. המייסדים של Terre Bleu מגדלים לבנדר בחווה שלהם ומוכרים סבונים, תרסיסים ומלחים מבוססי לבנדר באינטרנט.
  • מנויים לצמחים. גם Grounded וגם Partly Sunny מבטיחים עסקאות חוזרות על ידי הצעת משלוחי צמחים חוזרים באמצעות תוכנית מנויים.
  • תחשוב מחוץ לסיר . למה לא לפתוח עסק מבוסס שירותים לאספקת צמחים לאירועים וללקוחות עסקיים? לחלופין, נסה "עיצוב פלנטרי", מונח ש-Grounded משתמש בו כדי לתאר את שירות הייעוץ ללקוח הפרטי שלה. סוניה התחילה את העסק שלה בהתחלה כקונות צמחים אישית שעושה ייעוץ ורכישות אחד על אחד על סמך בקשות לקוחות.

האם לגדל את הצמחים שלך בעצמך או למצוא אותם?

A woman crouches to pick strawberries in a field
הִתפָּרְצוּת

גידול צמחים משלך למכירה אפשרי אם יש לך את המקום והתנאים הנכונים לעשות זאת. אם אתה מתחיל בקטן, אתה יכול לגדל צמחים בגינה שלך בחצר האחורית או ליצור חממה בעצמך – אבל קחו בחשבון מגבלות מקום אם אתם מתכננים להגדיל. גידול צמחים משלך בקנה מידה גדול יותר ידרוש הרבה יותר מקום וידע צמחי מיוחד. יש המון משאבים מקוונים בחינם כדי ללמד אותך את צד הייצור של העסק.

למטרות מדריך זה, נתמקד בעסק של מכירת צמחים באינטרנט על ידי עבודה עם סיטונאי, חממה או משתלה. שימו לב שעדיין תדרשו מקום שטוף שמש לאחסון ולטפל בצמחים בעצירתם הקצרה בין מוצאם ליעדם הסופי, אך שיטה זו קלה הרבה יותר ליזמי צמחים חדשים.

כששאלתי את סוניה אם היא תשקול אי פעם להגדיל את העסק שלה כדי לגדל את העסק שלה, היא הזכירה לי שבקליפורניה היא לא צריכה. "יש לי מגדלים שמגדלים זנים מסוימים של צמחים במשך 40 שנה", היא אומרת. "כשיש לי את הבחור הזה, ממש שלושה רחובות ממני, יכולתי פשוט לקנות את המוצר שלו."

מקור צמחים

Wide shot of the inside of a greenhouse filled with lush greenery
הִתפָּרְצוּת

הרבה חממות מקומיות, משתלות וספקי צמחים מציעים תוכנית סיטונאית. חפש פרטים באתר האינטרנט שלהם או שאל ישירות. בדרך כלל יש כמה דרישות כדי להפוך למשווק רשום, כולל מינימום רכישה.

טיפים לעבודה עם משתלות, חממות וסיטונאי צמחים:

  • ליצור קשר עם הספק. עסק חוזר וקשר עסקי חיובי יכולים לעזור לך לקבל את המלאי הטוב ביותר או הודעה מוקדמת על אספקה.
  • קניות מסביב . ספקים מסוימים עשויים להיות בעלי מינימום נמוך מאחרים – מושלם אם אתה מתחיל בקטן.
  • בחר בספקים מקומיים, אם אפשר. אסוף הזמנות סיטונאיות אם אתה יכול כדי למזער את העלות ולהפחית את כמות הלחץ על הצמחים.
  • הבן עונתיות . אילו צמחים יהיו במלאי באילו תקופות של השנה? זה יעזור לך לתכנן קמפיינים ומלאי.
  • אל תשים את כל הזרעים שלך בסל אחד. מצא ספקים מרובים אם אתה יכול כדי להבטיח שאם אחד אזל מהפריט הפופולרי, ייתכן שאחר יש אותו במלאי. חלק מהספקים או המגדלים עשויים גם לפעול רק עונתית. סוניה פוקדת כמה חממות באזור שלה ואפילו סורקת קבוצות קנייה ומכירה מקומיות לאיתור ממצאים נדירים.
  • פתח אסטרטגיית תמחור שתתחשב בתנודות בעלויות הסיטונאיות לפי עונה.
  • נסה סיטונאים מקוונים. אם אתה גר באזור שאין לו מקור אמין למפעלים סיטונאיים, חפש ספקים מקוונים כמו Gro 'n Sell.
  • דרופשיפ . חסר מקום? חלקם, כמו בית צמח סיטונאי, אפילו יפנו! נכון לעכשיו, Grounded עובדת עם מספר חממות שנשלחות אליהן לפני שהן שולחות ללקוחות. "לדעתי, בסופו של דבר, ננתק את עצמנו כמתווך ונשלח ישירות מהחממה", אומר דנואל. "זו בהחלט מטרה ארוכת טווח."

טיפוח מותג הצמחים שלך

Hands place a potted plant on a grey surface
טחון/מיניון המסלי

אל תדלג על שלב זה. בידול העסק שלך מאתר אחר שמוכר צמחים מסתמך במידה רבה על המותג. ואנחנו לא מדברים על הלוגו שלך – זה מיתוג. עבור עסקים למכירת מפעלים, המותג שלך צריך להשיג את הנקודות הבאות:

  1. קח עמדה . על מה אתה? החליטו מה תמכור ומה לא ותקבעו תקני איכות. צור קבוצה מגובשת של קווים מנחים מותגים שבהם תשתמש כדי לקבל החלטות ברחבי העסק ולעזור לשמור על עקביות, גם תוך כדי קנה המידה. המותג של Grounded נטוע בכוחם של צמחים להביא שלווה ותשומת לב לחיי היומיום – משימה שנלכדה בבירור בדף אודות האתר ולאורך העותק המיתוג והשיווקי שלו. המייסדים רוצים גם להרחיב את המיקוד שלהם בחינוך הצומח כדי להשיק עמותת אחות להשקעה בגנים קהילתיים ובחינוך לגינון לנוער.
  2. לבסס אמון . אתה שולח צמחים חיים – ההודעות שלך אמורות לשקף שאתה בעל ידע ודאגה גבוהה לתהליך המשלוח שלך ולתמיכה בלקוחות לאחר הרכישה. שימוש בחינוך כחלק מאסטרטגיית המותג והתוכן שלך יטפח אמון. Sonja מספקת תוכן עקבי כמו טיפים לטיפול בצמחים כדי לבנות אמון עם קהל לפני שממירים אותם ללקוחות.
  3. לעזור לך לעמוד בנפרד . מה מייחד אותך? ספר את סיפור המותג שלך בדף אודות, בחברתי ואפילו באריזה. תאר את הערכים שלך, שתף מידע על כל שותפויות צדקה ואפשר ללקוחות להציץ מאחורי הווילון. "אנשים קונים מאנשים שהם אוהבים", אומרת סוניה.

כעת, אתה יכול להשתמש בחזון הברור שלך עבור המותג שלך כדי לעזור לך לפתח נכסי מיתוג וזהות ויזואלית עבור העסק שלך.

🌵 הגדל את הידע שלך:

  • כיצד להקים מותג משלך מאפס ב-7 שלבים
  • מכירה באמצעות סיפורים: כיצד ליצור סיפור מותג משכנע

תמחור צמחים למכירה באינטרנט

אתה יכול לעקוב אחר דגמי תמחור סטנדרטיים לתמחור רוב הסחורות למכירה מקוונת. כדי למצוא מחיר קמעונאי עבור הצמחים או אביזרי הצמח שלך:

  1. הוסף את העלויות המשתנות שלך למוצר (עלות סחורה שנמכרה, אריזה, משלוח וכו').
  2. הוסף שולי רווח (שקול את השוק הכולל).
  3. אל תשכח את העלויות הקבועות (הוצאות תקורה, כמו שכר דירה).

גם אם אנחנו משלמים קצת יותר בסיטונאות מהרגיל, אנחנו עדיין נשאיר את זה בנקודת המחיר הזו רק כדי להישאר עקביים.

מיניון המסלי, טחון

ישנם מספר גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון בעת תמחור צמחים:

עונתיות יכולה להשפיע על התמחור. לדוגמה, אם תבחר למכור מפעל ספציפי במספר מוגדר של גדלים מכיוון שיש לך שרשרת אספקה אמינה, קחו בחשבון את התנודות בעלות הסיטונאית של המפעלים (המשתלות עשויות להתאים מחירים עונתיות). אם אתה רוצה להיות עקבי עם התמחור באתר שלך, שקול את העלות הגבוהה ביותר האפשרית בעת חישוב המחיר הקמעונאי. "נניח שאם נמכור פוטוס מוזהב ב-20 דולר, נשאיר אותו ב-20 דולר בכל הלוח", אומר מיניון. "גם אם אנחנו משלמים קצת יותר בסיטונאות מהרגיל, אנחנו עדיין נשאיר את זה בנקודת המחיר הזו רק כדי להישאר עקביים."

מחיר השוק חשוב לזכור. בעוד שהמותג שלך עשוי להיות שונה מאוד ממותג אחר, צמח נחש הוא עדיין צמח נחש, ועליך לתמחר בטווח מקובל על בסיס השוק.

מי הלקוח שלך ומה הוא מצפה לשלם? "אנחנו מציבים אסטרטגית את נקודות המחיר שלנו במקום סביר ונגיש לרוב האנשים", אומר מיניון. "אנחנו רוצים שכולם יוכלו לחוות שיש צמחים ויכולת לטפל במשהו."

שקול עבודה בעת חישוב העלויות הקבועות שלך. גם אם אינך משלם לצוות שיעזור לגדל ולטפל בצמחים, המאמץ שלך צריך לקחת בחשבון את העלות הכוללת.

🌵 הגדל את הידע שלך:

  • המחיר נכון: 13 אסטרטגיות למציאת המחיר האידיאלי עבור המוצרים שלך
  • כיצד לתמחר את המוצר שלך: מה שאתה צריך לדעת על תמחור לפני השקתך

מלאי וטיפול בצמחים

Close up detail of a purple and green succulent plant
הִתפָּרְצוּת

אמנם אני מתאר לעצמי שהאגודל הירוק *מסתכל בגאווה אימהית על גזע של עגבניות,* פשוט אין מספיק שעות ביום כדי לכסות את צורכי המים ואור השמש לכל מיני צמחים. לאחר שתחליט מה תמכור, חקור כל זן כדי להבין את הצרכים הספציפיים שלו.

בדרך כלל, תצטרך מספיק שטח מבוקר אקלים כדי לטפל כראוי במלאי המפעל שלך לפני שהוא נשלח ללקוחות שלך. סוניה, שנאלצה להעסיק צוות כדי לנהל את נפח ההזמנות הנכנסות, עדיין משתמשת במוסך ביתה כמטה שלה, אך לאחרונה הודיעה על מעבר לחלל חממה ייעודי.

עבור עסקים מפעלים, ניהול מלאי הדוק הוא קריטי. פיתוח מערכת יחסים עם ספקים אמינים יעזור לך לתכנן קדימה. כדאי גם לשאול את עצמך:

  • האם ההיצע שלך ישתנה עונתית על סמך אספקת החממה?
  • האם תפעיל מכירות מוקדמות לזנים הקרובים?
  • האם לבנות חיץ למקרה שחלק מהמלאי שלך פגום או ימות?
  • אם תעזוב למספר ימים, מה התוכנית שלך לטיפול בצמחים? מערכות השקיה אוטומטיות ואורות גידול מתוזמנים יכולים לגשר על הפער אם עדיין אין לך כיסוי צוות.

כאשר אתה מנהל עסק שעשויים להכנס למלאי ולצאת מהמלאי שלו בעונתיות, צור לעצמך מערכת שעוזרת לך לזהות ולנהל מלאי בחנות Shopify שלך. מוסכמה עקבית של שמות/מספור יחד עם קיבוץ צמחים לגדלים סטנדרטיים יכולים לעזור לך לשמור על ארגון המלאי. לדוגמה, אם אתם מוכרים מגוון צמחי בית, מומלץ להקים מערכת מק"ט באופן הבא: שלוש אותיות המייצגות את הקטגוריה, שלוש אותיות המייצגות את סוג הצמח ושתי אותיות המייצגות את הגודל.

דוגמה: SUC-ALO-SM יכול לייצג צמח אלוורה קטן ממשפחת הסוקולנטים. הגדירו מה המשמעות של "קטן", "בינוני" ו"גדולה" עבורכם למטרות תמחור ומלאי, מכיוון שהצמחים יגיעו בטווח, הנמדד בדרך כלל באינצ'ים לפי קוטר העציץ/צמח.

צילום לעסקי צמחים מקוונים

Home photography studio set up with lights, a backdrop, and a plant
הִתפָּרְצוּת

לכל עסק שמוכר מוצרים פיזיים, חשוב להשקיע זמן ודאגה בצילום. אתה יכול לשכור איש מקצוע או לעשות עשה זאת בעצמך את צרכי הצילום שלך. כך או כך, עקוב אחר העקרונות הבסיסיים של צילום מוצרים הקיימים בכל קטגוריות המוצרים.

הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא להשתמש בפילטרים, כי זה לא המציאות. זה מוביל אנשים בדרך של ציפיות שלא נענו לגבי איך הגנים שלהם צריכים להיראות.

סוניה דטרינידד, פרויקטים שמשי חלקית

טיפים לצילום למותגי צמחים מקוונים:

  • דף המוצר שלך צריך לכלול מגוון של צילומים כדי לעזור ללקוח שלך לראות את המוצר מכל הזוויות.
  • כלול צילומי פרטים מקרוב הממחישים מרקם.
  • הצג את המוצר שלך בסצנה (נקראת גם צילום סגנון חיים) המספקת השראה ללקוח שלך לעיצוב או למקם את הפריט בחלל שלו. אלו הן גם תמונות נהדרות לשימוש בדף הבית שלך כמו גם במדיה החברתית.
  • שקול לצלם את המוצרים שלך בתלת מימד כדי שלקוחות יוכלו להשתמש בטכנולוגיית AR כדי למקם את הפריט בחדר.
  • הטלפון החכם שלך מסוגל בצורה מושלמת לצלם תמונות נהדרות מאחורי הקלעים, סרטוני הדרכה לטיפול בצמחים ותמונות אחרות לשימוש במדיה חברתית.
  • עבור ירק, תרצה לצלם אותו באור הכי טבעי שאפשר כדי שללקוחות שלך יהיו ציפיות ריאליות מהצמחים שאתה מוכר. "הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא להשתמש בפילטרים, כי זה לא המציאות", אומרת סוניה. "זה מוביל אנשים בדרך של ציפיות שלא נענו לגבי איך הגנים שלהם צריכים להיראות."
A hand holds a smartphone and takes a photo of a greenhouse
הִתפָּרְצוּת

🌵 הגדל את הידע שלך:

  • צילום מוצר: מדריך עשה זאת בעצמך לאנשים בתקציב נמוך
  • תאורה טבעית בעצמך לצילום מוצר: 6 שלבים לתמונות טובות יותר

התחל למכור צמחים באינטרנט: בנה את החנות המקוונת שלך

הדרך הטובה ביותר למכור צמחים באינטרנט היא דרך אתר האינטרנט שלך. סוניה התחילה את העסק שלה על ידי קבלת הזמנות דרך צ'אט קבוצתי בוואטסאפ והוצאת חשבוניות לכל לקוח. כשיותר מדי מזמנה בילה בהכנת חשבוניות, היא פתחה חנות של Shopify. המעבר אפשר לה לבלות פחות זמן בניירת ויותר זמן בבניית המותג שלה.


התחל למכור צמחים באינטרנט ונסה את Shopify בחינם למשך 14 ימים


ערכות נושא של Shopify למוכרי צמחים

Shopify נועד להפוך פתיחת עסק לפשוטה, גם אם אין לך כישורי קידוד או עיצוב. השתמש באחד מהנושאים המוגדרים מראש בחנות הנושאים של Shopify, ולאחר מכן התאם אישית עם מיתוג, גופנים, צבעים ופריסה ייחודית משלך.

הנושאים האלה הם הבחירות המובילות שלנו לחנויות צמחים:

  • נושא אשד ($$): נהדר למוכרי צמחים שיש להם סיפור מותג חזק.
  • Artisan Theme ($$): ערכת נושא המאפשרת לך למכור גם מוצרים (כמו צמחים) וגם שירותים (כמו עיצוב צמחים).
  • מהדורות נושא ($): ערכת נושא פשוטה עם הרבה שטח לבן שנותנת למותג שלך לזרוח.
  • נושא נרטיבי (חינם): שם תמונות גדולות של סגנון חיים במקום הראשון ותומך בקטלוגים קטנים (נניח, אתה מוכר רק צמחי אוויר).
Example of Cascade Shopify theme applied to a sample store
ערכת נושא של Shopify Cascade

ככל שתגדל, תוכל להמשיך להתאים אישית את החנות המקוונת שלך. מומחי Shopify הם אנשי מקצוע מהימנים שיכולים לעזור לך לשפר את העיצוב והתפקוד של החנות שלך אם אתה הרבה יותר טוב עם צמחים מאשר מחשבים.

אפליקציות Shopify למכירת צמחים באינטרנט

שכבת אפליקציות על חנות Shopify שלך מגדילה את הפונקציונליות ומאפשרת לך להתאים את האתר שלך לצרכים האישיים שלך – ושל הלקוחות שלך. עיין בחנות האפליקציות של Shopify עבור אפליקציות שמתחברות לאתר שלך ומקלות עליך למכור צמחים באינטרנט.

כמה דגשים:

  • Offset היא אפליקציה של Shopify שמנטרלת את פליטת המשלוח שלך. עם כל הזמנה, אתה משקיע ביוזמות קיימות כדי לנטרל את ההשפעה שלך על כדור הארץ.
  • Route מציע הגנה ומעקב נוספים עבור החבילות שלך – חשוב במיוחד בעת משלוח צמחים חיים.
  • SmartTabs מוסיפה כרטיסיות של דפי מוצר כדי שתוכל לקנן הוראות טיפול חשובות בכל דף מוצר מבלי להעמיס על תכונות המכירה או להכריע את הלקוחות שלך.

דפי מוצר לצמחים

דפי המוצר שלך צריכים לכלול מידע סטנדרטי כמו מיני צמחים, תיאור וגודל, יחד עם תמונות מוצר ברורות. שקול להשתמש גם במרחב זה לחינוך. תרצו להבטיח שהלקוחות שלכם יהיו מצוידים לטפל בצמחים החדשים שלהם ללא הגבלת זמן. שירות לקוחות לאחר טיפול חשוב – ואנחנו נסקור זאת מאוחר יותר – אבל אתה יכול למזער את העומס על צוות שירות הלקוחות שלך (או עליך, אם אתה צוות של אחד מהם) אם תספק הנחיות טיפול מועילות מראש.

דף המוצר הוא מקום מושלם לכלול חינוך צמחי. השתמש בכרטיסיות כדי לשמור על הדף נקי או קישור אל המשאב במקום אחר באתר שלך.

דף המוצר הוא מקום מושלם לכלול חינוך צמחי. השתמש בכרטיסיות כדי לשמור על הדף נקי או קישור אל המשאב במקום אחר באתר שלך. West Coast Seeds אורז כל דף מוצר עם מידע שימושי כמו אזור קשיחות, רמת קושי, pH אידיאלי לתנאי גידול והוראות שתילה מפורטות.

בזמן שאתה ממיין מוצרים לאוספים, אתה יכול לארגן לפי מינים, גודל, או, כמו Grounded, קטגוריות מועילות כגון "ידידותי לחיות מחמד" ו"ידידותי למתחילים".

🌵 הגדל את הידע שלך:

  • כיצד להקים חנות מקוונת עם Shopify: מדריך שלב אחר שלב
  • כיצד לבנות אתר מאפס: מדריך התחלה מהיר בן 9 שלבים למתחילים
  • שיפור דף המוצר: 9 דרכים נצחיות להגדלת ההמרות

ערוצי מכירה חלופיים

Plants sit in a hanging planter on a wall
הִתפָּרְצוּת

שקול להשיג יותר חשיפה למותג שלך ולגשת לקהלים חדשים על ידי מכירת צמחים דרך חנויות מקוונות או מציאת הזדמנויות קמעונאיות מקומיות. מעבר לפתיחת חנות פיזית משלך, יש הרבה דרכים משתלמות להוסיף מכירה אישית לתמהיל שלך:

  • פתח דוכן בשוק איכרים או אמנויות בסוף השבוע.
  • הפעל אירוע מוקפץ.
  • שותף עם עסק קמעונאי מבוסס כדי למכור צמחים מהשטח שלהם. הם נהנים משדרוג העיצוב ולוקחים עמלה עבור כל מכירה.
  • אם אתה מגדל את הצמחים שלך או עובד ממתקן ייעודי, הצע ללקוחות שעות מוגבלות לעיין במלאי שלך באופן אישי, למשל באמצעות אירוע חודשי.

שיווק ומדיה חברתית למותגי צמחים

Side by side photos of plants: person holds a potted plant on the left, close up of cactus on the right
טחון/מיניון המסלי

חדשות טובות: עם העלייה בחיפושים אחר תוכן צמחי באינטרנט, יש הזדמנויות להגדיל את הקהל שלך עם השילוב הנכון של אופטימיזציה לחיפוש, מדיה חברתית ושיווק תוכן יחד עם מותג ייחודי ומגובש.

תוכן ושיווק חברתי

אם אתה מתחיל עם תקציב מוגבל, הגדל את הקהל החברתי ואת רשימת הדוא"ל שלך באופן אורגני עם פרסום עקבי ותמריצים עבור אלה שנרשמים. אתה יכול להוסיף ערך באמצעות מדיה חברתית או בלוג על ידי ביסוס עצמך כמומחה, שיתוף עצות חינם על טיפול בצמחים. השקיעו זמן באסטרטגיית שיווק תוכן ולמדו כיצד לבצע אופטימיזציה של תוכן לדירוג. תוכן שחי באתר שלך יכול לעזור להניע תנועה אורגנית שתוכל להמיר למכירות.

Screenshot of a Grounded Instagram post that outlines plant care
מקורקע/אינסטגרם

סוניה מיצבה את עצמה כמומחית לנושאים ב-TikTok וגילתה שהיא לא צריכה לשכב על מכירות כבדות. "הפוך את עצמך לבעל ערך בפלטפורמה כמקור מידע, ואז תעשה צעד קטן כמו 'אוי, דרך אגב, הנה הקישור לאתר שלי'", היא אומרת. "והם יבטחו במה שאתה מפרסם כי הם רואים תוצאות מהדברים שיעצת להם לעשות."

מקבל עיתונות

בזמן ש-Grounded התכוננה להשקה הגדולה ב-2020, היא התקשתה להשיג משיכה ראשונית בחברתית ובניוזלטר שלה. "דנואל עשתה לאבא שלה אינסטגרם כדי שהוא יוכל להיות העוקב המאה שלנו", אומר מיניון. ואז דנואל כתבה הודעה לעיתונות ועשתה קניות בפרסומים מקומיים של DC. אחד הרים אותו וחשבון העוקבים שלהם זינק ל-8,000, ו-700 אנשים נרשמו לניוזלטר שלהם.

ההודעה לעיתונות משכה את תשומת הלב מכיוון שהיא הדגישה את תוכנית המנויים של המותג – תכונה שהייתה שונה מעסקים אחרים באזור – והתייחסה לצורך בשמחה בעולם שנכנס למנעול מגיפה ארוך.

נֶאֱמָנוּת

קח את זה ממני – רכישת צמח אחד היא השער לבית מלא בהם. למרות שאתה בהחלט רוצה למשוך לקוחות חדשים לאתר שלך, אל תשכח את הלקוחות הקיימים שלך. אלו מכירות קלות יותר לביצוע מכיוון שהן כבר סומכות עליך, אתה בראש המוח בפעם הבאה שהם מחפשים צמחים, ויש לך גישה ישירה אליהם באמצעות דואר אלקטרוני, דואר ו/או חברתי.

קופסאות מנויים הן דרך קלה להבטיח רכישות עתידיות והמשך מעורבות עם הלקוחות הנאמנים שלך.

שקול תוכניות נאמנות שנותנות ללקוחות שלך עוד יותר תמריץ לחזור: תוכניות נקודות, תגמולי הפניה והנחות או מבצעים בלעדיים לאלה שכבר נמצאים ברשימת המנויים שלך.

Grounded ערך לאחרונה סקר ניסיון כדי לקבל משוב בעל ערך מהלקוחות הנאמנים שלהם. השותפים משתמשים בנתונים כדי להניע החלטות בנוגע לשיווק והיבטים אחרים של העסק.

קופסאות מנויים הן דרך קלה להבטיח רכישות עתידיות והמשך מעורבות עם הלקוחות הנאמנים שלך.

🌵 הגדל את הידע שלך:

  • אותנטיות מוכרת: מדריך למתחילים לשיווק ב-TikTok
  • קידום צמיחה: 11 אסטרטגיות השיווק הטובות ביותר שכל עסק קטן יכול לבצע
  • איך לפתוח בלוג אתה יכול לצמוח לעסק
  • 7 תוכניות נאמנות לקוחות חדשניות (ואיך להתחיל את שלך)

מפעלי משלוח ואריזה

Woman stands at a front door flanked by bushes. A package waits for her on the stoop
הִתפָּרְצוּת

"תאר לעצמך שהחבילה שלך תהיה במשחק רוגבי עד שהיא תגיע ליעדה", אומרת סוניה. "אתה צריך לעשות כל מה שאתה צריך לעשות כדי להגן עליו." אריזת הצמחים שלך למשלוח חשובה ביותר כדי להבטיח את הישרדותם – ואת אושר הלקוחות. "קהילת הצמחים תפרק אותך אם האריזה שלך לא תואמת", היא אומרת.

תארו לעצמכם שהחבילה שלכם הולכת להיות במשחק רוגבי עד שהיא תגיע ליעדה.

סוניה דטרינידד, פרויקטים שמשי חלקית

ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בהתאם למיקום ושיטת המשלוח, האקלים והקשיחות של הצמח. הנה כמה דברים שכדאי לזכור בעת קביעת תהליכי האריזה והמשלוח שלך:

  • משלוח אדמה וחומרים אורגניים. ישנם חוקים המסדירים כיצד אדמה וחומר אורגני יכולים לעבור על פני גבולות בינלאומיים. לדוגמה, קנדה מתירה יבוא אדמה מארה"ב אם היא מלווה בתעודה/תיעוד נכון אך לא תאפשר יבוא ממדינות אחרות.
  • משלוח לאזורים או מהם עם אקלים קיצוני. אם הצמחים שלכם יהיו נתונים לטמפרטורות מתחת לאפס במעבר, שקול להוסיף חבילות חום לאריזה ו/או רק שיטות משלוח אקספרס כדי להבטיח שהצמחים לא ייחשפו לקור זמן רב מדי.
  • קיצוץ בעלויות המשלוח. אדמה יכולה להוסיף משקל רב לחבילה הסופית. צמחים מסוימים יכולים להישלח ללא האדמה (שורש חשוף), ולאחר מכן לשתול אותם באדמה על ידי הלקוח.
  • הבטחת שרידות הצמח. צמצם למינימום שפיכת אדמה מבולגנת על ידי עטיפה של צווארון קרטון או אקסלסיור מעץ סביב בסיס הצמחים. זה גם יספק יציבות מסוימת לצמח. ודא שלצמח יש מים מספיקים לטיול ועטוף את כל הצמח והעציץ בניילון בועות או משהו דומה. קן צמחים עטופים בקופסה עם הרבה חומרי אריזה (נייר עיתון או בוטנים מתכלים).
  • בחירת מוביל. עבוד עם ספקים המספקים שירותים שבעה ימים בשבוע כדי להימנע מהפרעות בסוף השבוע, ושקול להציע רק שיטות אקספרס למיקומים מעבר לאזור המקומי שלך.

"זה די מביך, אבל בהתחלה לא היו לנו אריזות ללכלוך במיוחד", אומר דנואל. "אני זוכר ששמעתי את הלכלוך מחליק בתוך הקופסאות כאשר USPS הגיע לאסוף אותן. הייתי מתפלל על כל חבילה כמו 'זה בידי אלוהים עכשיו'".

אני זוכר ששמעתי את הלכלוך מחליק בתוך הקופסאות כאשר USPS בא לאסוף אותם. הייתי מתפלל על כל חבילה כמו, 'זה בידי אלוהים עכשיו'.

דאנול דוסוול, מקורקע

המייסדים של Grounded למדו מהטעויות המוקדמות שלהם וכעת מאבטחים את האדמה כמו גם את העציץ והצמח כדי שהלקוחות לא יפתחו קופסה מלאה בלכלוך רופף. "זה יכול להיות מכריע, במיוחד אם אתה הורה לצמחים טריים."

🌵 הגדל את הידע שלך:

  • המדריך למתחילים למשלוח והגשמה של מסחר אלקטרוני
  • כיצד להפחית את עלויות המשלוח כעסק קטן

טיפול בלקוחות למותגי צמחים

Two people hold one plant in a terracotta pot
טחון/מיניון המסלי

כמו צמחים שצריכים מספיק שמש, מים וחומרי מזון כדי לשגשג, הלקוחות שלך דורשים טיפול לפני ובמיוחד אחרי הרכישות שלהם. כפי שדיברנו בסעיף שיווק התוכן שלנו, חינוך לקוחות הוא הזדמנות ענקית לעסקים המוכרים צמחים להשיג חשיפה ולבסס אמון.

אנשים יכולים להירשם לשעות המשרד של Zoom בחינם. קל לנו יותר להעריך את הנושא עם הצמח באמצעות וידאו ולעזור להחזירו לבריאות.

מיניון המסלי, טחון

אבל מעבר ליתרונות השיווקיים, השכלה מבטיחה שהלקוחות שלך יהיו מצוידים ליהנות מהצמחים שלהם לאורך זמן – ואפילו להפוך לרוכשים חוזרים.

טיפים לשירות לקוחות עבור מותגי צמחים:

  • הודע במפורש על מדיניות ההחזרים והאחריות שלך. תן ללקוחות שקט נפשי בהזמנה ממך על ידי כך שתודיע להם שאתה עומד לצד הצמחים שלך שמגיעים בשלום.
  • כלול הוראות ברורות לטיפול בצמחים באימייל לאישור הזמנה, בקופסת המשלוח, על האריזה ו/או במדריך עזר או בבלוג באתר שלך.
  • ארוז את דף השאלות הנפוצות שלך עם דאגות נפוצות לטיפול בצמחים וטיפים לפתרון בעיות.
  • הפוך את עצמך זמין: ודא שהלקוחות יודעים מתי ואיך ליצור איתך קשר עם בעיות במפעל. בזמן שאתה מגדיל, שוכר או מיקור חוץ את טיפול הלקוחות לאנשים בעלי ידע.

"יש לנו מומחה לצמחים שמדבר עם הלקוחות שלנו בכל פעם שיש להם בעיה עם הצמחים שלהם", אומר דנואלה. Grounded מפחית את אכזבת הלקוחות על ידי השקעה רבה בחינוך ובתמיכה בלקוחות. "אנשים יכולים להירשם לשעות המשרד של זום בחינם", אומר מיניון. "קל לנו יותר להעריך את הנושא עם הצמח באמצעות וידאו ולעזור להחזיר אותו לבריאות"

🌵 הגדל את הידע שלך:

  • שירות לקוחות 101: מדריך למתן חוויות תמיכה בולטות
  • 13 הכישורים הדרושים כדי לספק תמיכת לקוחות בלתי נשכחת

מפיצים הצלחה

למי שמחפש עסק מעשי יותר לטפח, מכירת צמחים היא עסק מתגמל. מחקרים מראים שצמחים מפחיתים מתח ומגדילים את התפוקה, מנוגדים לקצב הקדחתני של להיות בעל עסק חדש. ועם עניין בצמחים הפורחים מאז המגיפה, הגיע הזמן לקצור את החלום הזה!

מכירת צמחים באינטרנט שאלות נפוצות

האם מכירת צמחים היא רעיון עסקי טוב?

למרות שמכירת צמחים מצריכה ידע מיוחד יותר (טיפול בצמחים), ויש לה צרכים ספציפיים לחלל ומשלוח, זהו רעיון עסקי נהדר בשנת 2021. העניין בצמחים שנבנה במהלך המגיפה ואינו מראה סימני עצירה.

מהם הצמחים הטובים ביותר למכור באינטרנט?

עם טיפול נכון באריזה ובמשלוח, זנים רבים של צמחים יכולים להימכר באינטרנט. אם אתה חדש במכירת צמחים, נסה סוקולנטים. זנים רבים עמידים וקומפקטיים, מה שהופך אותם קלים לאריזה, ורובם אינם דורשים הרבה מים כדי לשרוד את הטיול. הסוקולנטים מגיעים בזנים רבים, הם צמחי בית נפוצים (לכן קל למקור), ורובם לא מסובכים לטיפול.

האם זה חוקי למכור צמחים באינטרנט?

כן, זה חוקי למכור צמחים באינטרנט ברוב המקומות. עם זאת, ישנם חוקים המשתנים ממדינה למדינה לגבי יבוא ויצוא של קרקעות וחומרים אורגניים. בדוק את התקנות שבהן אתה מוכר ובכל השטחים שאתה מתכנן למכור.

האם אני צריך רישיון למכירת צמחים באינטרנט?

זה עשוי להשתנות ממדינה למדינה או אפילו ממדינה למדינה, אך במקומות מסוימים ייתכן שתידרש לקבל רישיון עסק או אישור מיוחד למכירת צמחים. קליפורניה, למשל, דורשת היתרים שונים למכירת "מלאי משתלה" ומכירת זרעים.

אילו צמחים ניתן למכור מהבית?

אם אתם גרים בבית שיש בו את התנאים האידיאליים לטיפול במלאי גדול של צמחים, אתם יכולים כמעט למכור כל צמח מהבית. קחו בחשבון את צרכי החלל, המים ואור השמש, כמו גם את הפגיעות של כל סוג צמח (כלומר, האם הוא ישרוד משלוח?).

האם אתה יכול להרוויח כסף ממכירת צמחים באינטרנט?

אתה בהחלט יכול להרוויח כסף ממכירת צמחים באינטרנט. במדריך הזה יש את כל מה שצריך כדי להתחיל לבנות עסק רווחי. זכור שלעסקים רבים לוקח זמן להרוויח רווח, ולעתים קרובות משקיעים בחזרה בעסק כדי לקנות מלאי או להפעיל מודעות בתשלום. מתן את הציפיות שלך בהתחלה ופקח מקרוב על הכספים שלך. ייתכן שתצטרך להתאים את אסטרטגיית התמחור שלך או לרסן את ההוצאות – כל זה הוא חלק מצמיחה של עסק חדש.

איור מאת פיט ריאן

Illustration of a shop owner inside her plant shop framed by a curser to show a merchant selling plants online while owning a plant store

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button