רעיונות לעסקים

מדריך למתחילים לבניית משפך שיווק בדוא"ל

הכסף, הם אומרים, נמצא ברשימה. במילים אחרות, כדי לבצע מכירות טובות באינטרנט, אתה רק צריך לבנות רשימת דוא"ל יעילה. וכדי שזה יקרה, אתה צריך ללמוד את אומנות בניית משפך שיווק בדוא"ל.

הנה הסיבה: למרות ששיווק בדוא"ל מציע לך החזר ROI של עד 4.400 אחוז, לא תקבל תוצאות אם שליחת האימייל שלך לא נפתחת, שלא לדבר על קריאה.

מה אם הייתה דרך להגדיל את הסיכוי שהמנויים שלך יפתחו ויקראו את המיילים שלך?

משפך שיווק בדוא"ל עושה זאת בכך שהוא עוזר לך לשלוח את המיילים הנכונים למנויים שלך בהתאם לשלב שהם נמצאים במסע הקנייה שלהם.

אם זה נשמע חדש ומבלבל, אל תדאג. במדריך זה, נספר לכם מהו משפך שיווקי בדוא"ל, מדוע חשוב לבנות אחד וכיצד לעשות זאת. במקרה שאתה לא חדש בתחום הזה, אנו גם נותנים לך צעדים מעשיים לשיפור משפך השיווק שלך בדוא"ל.

להלן מתווה מפורט יותר כדי לתת לך הצצה למה שתלמד כאן:

מהו משפך שיווק בדוא"ל?

במשך זמן רב, משווקים דיגיטליים דיברו על החשיבות של רשימות מיילים והמרת הלידים שלכם ללקוחות נאמנים.

השאלה היא: איך בדיוק ממירים מנויים שלא קנו ממך כלום ללקוחות נאמנים? כאן נכנס לתמונה משפך שיווק בדוא"ל.

כנראה שזו לא הפעם הראשונה שאתה שומע על משפכי מכירות או משפכי שיווק. משפך שיווק בדוא"ל דומה.

משפך שיווק בדוא"ל הוא ייצוג של מסע הלקוח שלך. זה מראה כיצד המנויים שלך עוברים ממודעות למותג שלך לביצוע רכישה ואז הופכים לתומכים במותג שלך.

עם מידע זה לרשותך, תוכל לצפות את צרכי המנויים שלך וליצור את תוכן האימייל הנכון עבורם בזמן הנכון.

למעשה, משפך שיווקי בדוא"ל עוזר לך להבטיח שלא תניח את העגלה לפני הסוס בזמן אינטראקציה עם הקהל שלך באמצעות מיילים.

לכל משפך שיווקי בדוא"ל סטנדרטי יש את 5 השלבים הבאים:

  • מודעות למותג
  • הִתחַשְׁבוּת
  • הֲמָרָה
  • נֶאֱמָנוּת
  • פְּרַקְלִיטוּת

להלן איורים גרפיים של שלבי משפך שיווק בדוא"ל:

Email marketing funnel

מָקוֹר

sales funnel for email marketing

מָקוֹר

שים לב שמשפך שיווק בדוא"ל לא חייב להיות אחד שמתאים לכולם. לדוגמה, אם שלך הוא עסק שמוכר לסיטונאים או לקמעונאים, משפך השיווק בדוא"ל שלך יהיה שונה מזה שמוכר ישירות לצרכנים.

אל תהסס להתאים את שלך בהתאם לאופי הייחודי של העסק שלך ולאופן שבו הקהל שלך מקיים אינטראקציה עם המותג שלך. כבר תוהה כיצד לבנות משפך שיווקי בדוא"ל מותאם אישית? אל תדאג, אנחנו מכוסים אותך. פרטים על כך בקרוב.

לאחר מכן, בואו נראה מדוע כדאי לבנות משפך שיווק בדוא"ל ומה הוא יכול לעשות עבור העסק שלך.

היתרונות של משפך שיווק בדוא"ל

אתה צפוי להרוויח הרבה על ידי בניית משפך שיווק בדוא"ל עבור העסק שלך.

כאשר יש לך משפך שיווק בדוא"ל, אתה יכול להיות בטוח שמאמצי השיווק שלך בדוא"ל מתמקדים באנשים הנכונים בזמן הנכון.

להלן סיבות נוספות מדוע אתה צריך משפך שיווק בדוא"ל עבור העסק שלך:

מפשט את מסע הלקוח

כמה פעמים תהיתם מה אמור להיות האימייל הבא למנויים שלכם?

משפך שיווק בדוא"ל עוזר לך לענות על שאלה זו בכך שהוא נותן לך תמונה ברורה של מסע הלקוח שלך. הוא מספק מפה של איך נראה תהליך ההחלטה של הלקוחות שלך בכל שלב במסע שלהם.

בדרך זו, אתה יכול למקד את הקהל שלך טוב יותר כי ברור לך איך המנויים שלך עוברים במסע הקנייה שלהם.

עם מסע לקוח פשוט, יש לך גישה למידע שבעזרתו תוכל לפתח אסטרטגיית שיווק בדוא"ל ללא ניחושים.

לפיכך, האימייל הבא שתשלח ידחוף את המנויים שלך מהמיקום הנוכחי שלהם במשפך (או במסע הלקוח) ישירות אל הבא.

מאפשר התאמה אישית בשיווק בדוא"ל

משפך שיווק בדוא"ל הוא כלי מרכזי להתאמה אישית של המיילים שלך. מאחר שהוכח שהתאמה אישית בשיווק בדוא"ל מגדילה את שיעורי פתיחת הדוא"ל ב-29 אחוזים ואת שיעורי ההקלקה ב-41 אחוזים, היא הופכת את משפך השיווק בדוא"ל לחשוב יותר.

עשה יותר מסתם להתחיל כל אימייל שאתה שולח עם השם הפרטי של המנויים שלך. דבר ישירות לצרכים שלהם.

איך אתה מבין מה הצרכים האלה עשויים להיות? ערכו סקר, למדו את העדפות הגלישה שלהם וכו'.

לדוגמה, אם מנוי נמצא בשלב המודעות למותג, תצטרך לשלוח מיילים שיעזרו לו להכיר את המותג שלך. אם הם בשלב ההמרה, אולי כדאי לשלוח להם מיילים המכילים הצעות הנחה כדי לעודד אותם לקנות יותר.

למעשה, משפך שיווקי בדוא"ל ידריך אותך ביצירת תוכן בדוא"ל שהלקוח שלך יכול להתייחס אליו בשלב שלו במסע הלקוח.

זה עוזר למשוך לקוחות

באינטראקציה עם הקהל שלך, אתה צריך למשוך אותו מספיק כדי לגרום לו להישאר ולקיים אינטראקציה עם העסק שלך. מכיוון שהודעות דוא"ל הן אחת הדרכים שבהן אתה מתקשר איתם, אסטרטגיית משפך השיווק בדוא"ל הנכונה עושה דרך ארוכה כדי להפוך את המיילים שלך לשווים את זמנם.

בין אם המטרה שלך היא לייצר מכירות עבור חנות המסחר האלקטרוני או החנות הפיזית שלך, להביא תנועה לאתר שלך, או לגרום לאנשים להירשם לקורסים בתשלום שלך, משפך מכירות שיווק בדוא"ל הוא דרך מצוינת לטפח את הקהל שלך לקראת כל אחד מאלה פעולות.

מלבד להדריך אותך ביצירת תוכן דוא"ל עבור המנויים שלך, משפכי שיווק בדוא"ל עוזרים לך גם להחליט על מגנטים הלידים המתאימים לשימוש עבור קטגוריות שונות של מנויים.

זה ניתן למדידה

משפך שיווק בדוא"ל מאפשר לך לדעת בוודאות כיצד האימיילים שאתה שולח משפיעים על החזר ה-ROI שלך. היכולת למדוד את ההשפעה של מאמצי השיווק שלך בדוא"ל היא דבר טוב.

הסיבה לכך היא שאתה תוכל לדעת מה עובד ומה לא ולבצע התאמות במידת הצורך.

תוכל גם לדעת באיזה שלב במשפך אתה מאבד את הלקוחות שלך. בדרך זו, אתה יכול להשהות את המאמצים שלך ולתכנן מחדש.

לדוגמה, אם אתה כמעט תמיד מאבד את המנויים שלך רגע לפני שהם עוברים המרה, כנראה שאתה לא מספיק משכנע או שתהליך ההמרה שלך מייגע.

כיצד לבנות משפך שיווק בדוא"ל

כפי שהבטחנו קודם לכן, הנה צעדים פשוטים שכדאי לנקוט כשאתה מוכן לבנות את משפך השיווק שלך בדוא"ל.

מפה את מסע הלקוח

מסע הלקוח שאתה יוצר חייב להיות ייחודי לעסק שלך.

מיפוי מסע לקוח תמציתי הוא הצעד הראשון ליצירת משפך שיווקי יעיל בדוא"ל. לכן, חשוב לדעת כיצד הלקוחות שלך עוברים מלהיות לקוחות פוטנציאליים להיות לקוחות משלמים.

customer buying journey

מָקוֹר

כאשר אתה ממפה את מסע הלקוח שלך, היעדים השיווקיים שלך מתבהרים. ואתה מסוגל להעריך את ההתקדמות שלך.

כמו כן, תוכל למנוע את הטעות של להישמע מוכר מוקדם מדי בהודעות האימייל שלך.

לייצר לידים

אתה צריך כתובות דוא"ל אמיתיות כדי להפעיל את משפך הדוא"ל שלך. כך אתה נוהג לאסוף את המיילים האלה.

שים לב שאפשר לאסוף מיליון כתובות דוא"ל עם המרות מועטות או ללא המרות. אחת הדרכים שבהן תוכל להימנע מכך היא לוודא שאתה אוסף את כתובות המייל של "לקוחות פוטנציאליים".

ודא שכל מה שאתה עושה – כמו יצירת תוכן – לאיסוף כתובות דוא"ל ממוקד ישירות ללקוחות האידיאליים שלך. עדיף שיהיו 10 מנויים שיגיבו טוב למיילים שלך, מאשר 100 שלא אכפת להם מהעסק שלך.

עם זאת, הנה שני השלבים ליצירת לידים למשפך האימייל שלך:

הגדר טפסי הצטרפות

טפסי הצטרפות נמצאים שם כדי לעזור לך ללכוד את פרטי הקשר של המבקרים שלך, כגון כתובות דוא"ל, מספר טלפון וכו'.

Adoric עוזרת לך ליצור טפסי הצטרפות ממוקדים ומותאמים אישית שבהם תוכל להשתמש כדי ליצור לידים באופן אוטומטי למשפך הדוא"ל שלך. אתה יכול להטמיע את הטפסים האלה בכל מקום באתר או בבלוג שלך בצורה של חלונות קופצים, כניסות וסרגלים צפים שהמבקרים שלך באינטרנט לא יכולים לפספס.

Optin form

עם Adoric, אתה יכול גם לבדוק A/B איזה העתקה או כפתור קריאה לפעולה עובד הכי טוב עם טופס ההצטרפות שלך.

הירשם ל-Adoric לחשבון בחינם כדי ליצור טופס הצטרפות דינמי משלך.

בחר בכלי שיווק בדוא"ל

בחר את תוכנת משפך השיווק בדוא"ל הטובה ביותר עבור העסק שלך. כלי שיווק בדוא"ל עוזרים לך להפוך את שיווק הדוא"ל שלך לאוטומטי. בעזרת הכלים האלה, תוכל ליצור רצף של הודעות אימייל עבור כל קטגוריה של לקוחות במשפך האימייל שלך. הודעות דוא"ל אלו יישלחו אוטומטית למנויים שלך.

להלן רשימה של כלי שיווק בדוא"ל עם תוכניות חינמיות שתוכלו לבחור מהן:

  • MailChimp
  • שׁוֹלֵחַ
  • שלח לכל
  • Sendinblue
  • אימייל בנצ'מרק
  • SendPulse
  • MailerLite
  • Mailjet
  • מוסנד
  • קמפיינים של Zoho
  • EmailOctopus

צור מגנטים עופרת

Lead magnets

מָקוֹר

למה שמישהו יטרח לתת לך את המיילים שלו? לא אלא אם כן אתה מציע משהו בתמורה למחווה הזו. זה המקום שבו מגנט עופרת בא לשחק. בעיקרון, זהו תמריץ שאתה משתמש בו כדי לפתות מבקרים למסור את כתובות האימייל שלהם.

עם זאת, שים לב שניתן להשתמש גם במגנטים מובילים אינם שימושיים רק לקבלת כתובות דוא"ל עבור משפך הדוא"ל שלך. אתה יכול גם להשתמש בהם כדי להניע את הלקוחות שלך לנקוט בפעולות אחרות בזמן שהם ממשיכים במסע הלקוח.

עם זאת, מגנט הלידים שלך חייב להיות רלוונטי לקהל שלך כדי להיות אפקטיבי. אם זה משהו שהם יכולים להשתמש בו באופן מיידי, תקבל תוצאות טובות עוד יותר.

סביר להניח שמבקר חדש באתר שלך יבטח במותג שלך בהתחלה. כאשר אתה מציע מידע בעל ערך בחינם בצורה של מגנט לידים, הם ישתכנעו לתת לך את איש הקשר שלהם.

הדרך הקלה ביותר לקבוע איזה מגנט לידים להציע היא על ידי הבנת הקהל שלך. זה צריך לכלול את הרצונות או הצרכים שלהם, את הפתרונות שהם רוצים ואת אופי הבעיות שלהם.

אתה גם צריך להבין איך ההצעה שלך תשפר את חייהם ומדוע הם יתעניינו במה שאתה מציע.

תבין את אלה ותדע איזה סוג של מגנט עופרת ימשוך אותם. אם אתה רוצה מדריך מפורט על יצירת מגנטים עופרת, קרא את המאמר הזה.

צור סט של הודעות דוא"ל מבוא

זכור שאתה מטפח מערכת יחסים. אתה לא רוצה להתחיל לשלוח דוא"ל מכירה ללקוחות הפוטנציאליים שלך. אתה יכול פשוט לדחות אותם. תן להם את ההזדמנות להכיר את המותג שלך ולבנות תחושת קרבה.

סוג האימיילים שאתה שולח יכול להשפיע על מידת המעבר של המנויים שלך ממודעות לשלב הקנייה במסע הקנייה שלהם.

כשתתחיל עם הודעות דוא"ל ברוכים הבאים והקדמה, רוב הסיכויים שהמנויים שלך יהיו פתוחים לאימיילים הבאים שתשלח תוך כדי מסע הלקוח.

הנה כמה דברים שאתה יכול לדבר עליהם בקבוצת האימיילים הראשונה שלך:

  • ספר למנויים שלך את סוג המידע שהתוכן שלך ייתן להם ובאיזו תדירות תשלח אימיילים.
  • ספר להם מה מייצג המותג שלך, החזון וערכי הליבה שלך.
  • תן תוכן אינפורמטיבי או חינוכי שהמנויים שלך ימצאו מועיל.
  • דברו על נקודות הכאב שלהם וכיצד המותג שלכם ממוקם לפתור את הבעיות שלהם. בשלב זה, הקפד להדגיש את היתרונות של המוצרים או השירותים שלך עבורם.

זכור שאינך צריך לדחוס את כל הנקודות המפורטות לעיל למייל אחד. צור רצף של אימיילים הפונים לנקודה אחת לכל דוא"ל.

צור קשר עם לקוחות חדשים וקיימים כאחד

קל להתמקד בלידים חדשים ולחשוב שלקוחות קיימים יכולים להתקדם במסע הלקוח מצוין.

זה צעד גרוע, אל תעשה את זה. הסיבה היא שהלקוחות הקיימים שלך הם תומכי המותג הפוטנציאליים שלך.

לפיכך, עליך להשקיע מאמצים רבים בשימור הלקוחות הקיימים שלך. דרך קלה אחת לעשות זאת היא לשלוח להם דוא"ל מכירה אך מבלי להיות דוחף או דואר זבל.

אבל זה לא אמור להיות תירוץ להזניח את הלקוחות החדשים שלך. אתה צריך אותם גם כדי לקיים את העסק שלך.

שלבים לשיפור משפך שיווק בדוא"ל

האם יש לך משפך אימייל שלא נותן לך את התוצאות שהזכרנו כאן? האם אתה צריך רשימת בדיקה כדי להעריך את משפך השיווק שלך בדוא"ל?

להלן השלבים לאופטימיזציה של משפך השיווק בדוא"ל:

אל תשכח את היעדים העסקיים שלך

היעדים העסקיים שלך צריכים להכתיב את כל מה שאתה עושה בעסק שלך. אם המטרה העסקית שלך היא לבצע מכירות, ודא שמשפך הדוא"ל שלך בנוי כדי להוביל את הלקוחות הפוטנציאליים שלך לבצע רכישות.

מעת לעת, העריך מחדש את משפך הדוא"ל שלך ובצע את ההתאמות הנדרשות כדי שיתאים יותר למטרות המותג שלך.

הפוך אותו למשפך משלך

תבניות משפך שיווק בדוא"ל אינן רעות בפני עצמן, אבל אתה רוצה לוודא שהן מייצגות את מסע הלקוח עבור העסק שלך. אם לא, תצטרך להפוך אותו לשלך על ידי הוספת שלבים חסרים ו/או הסרת שלבים שאינם רלוונטיים לעסק שלך.

בחר איכות על פני כמות

סיבות אחרות לכך שאנשים לא קוראים מיילים פרסומיים היא בגלל שהם מקבלים את המיילים לעתים קרובות מדי או שהמיילים פשוט משעממים לקריאה. 2 אימיילים בשבוע עשויים לעשות יותר טוב מ-5 אימיילים בשבוע. אתה לא רוצה לחנוק את המנויים שלך או שהם עלולים להידחות ולבטל את המנוי למיילים שלך.

במקום זאת, התרכז במתן תוכן איכותי שיוכל למצוא בו ערך. כך תשמור על העניין שלהם במותג שלך ותמשיך להתקדם במסע הלקוח.

הגדר יעדים מדידים

איך אתה יודע שמשפך השיווק שלך בדוא"ל מצליח אם אתה לא יכול למדוד את התוצאות שלך? אתה יכול להחליט למדוד את מספר המנויים, שיעור הקליקים, מספר ההורדות או החזר על ההשקעה

עם יעדים ברורים ומדידים, אתה יכול לדעת בקלות אם יש לך משפך דוא"ל מוצלח או לא. כך תדע היכן לשנות את אסטרטגיית שיווק התוכן שלך, להפחית את תדירות המיילים או כל דבר אחר שעשוי להתאים.

סיכום

בניית משפך שיווק בדוא"ל הוא הצעד הראשון להצלחה בשיווק בדוא"ל. ואתה צריך להיות אסטרטגי לגבי זה כדי לראות תוצאות משמעותיות.

למרבה המזל, אינך צריך להיות ילד שיווקי כדי לבנות משפך שיווקי בדוא"ל. על ידי ביצוע השלבים שחלקנו איתך בפוסט הזה, אתה כבר באמצע המשימה.

אם אתה צריך עזרה ביצירת לידים מהאתר שלך, נסה כל אחת מתבניות טופס ההצטרפות שלנו. אתה תאהב אותם. וזה לא הכל: אתה יכול להתחיל איתם בחינם.

כדאי שתשתף את הפוסט הזה עם חבריך ועמיתיך. אולי אתה פשוט עוזר למישהו.

נסה את Adoric בחינם

email marketing funnel cover image

Guide to SMS marketing

email marketing automation cover image

lead-generation cover image

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button