רעיונות לעסקים

מהו שיווק שותפים וכיצד להתחיל

המדריך המלא הזה ידריך אותך כיצד להקים עסק לשיווק שותפים, עם טיפים וטריקים לשיווק מקוון שיעזרו לך לצמוח.

יזמי מסחר אלקטרוני חכמים המנהלים עסק משגשג יודעים שתמיד הם יכולים לעשות יותר כדי לגרום לעסק הזה לצמוח. דרך אחת לקחת דברים לשלב הבא היא על ידי מציאת זרם חלופי של הכנסה. בשלבים שיווק שותפים .

זה לא אומר לפתוח עסק שני, אלא למצוא דרכים להשלים ולהצמיח את העסק שיש לך על ידי מתן ערך רב יותר ללקוחות ולעוקבים שלך.

אם אינך משתתף בשיווק שותפים, הגיע הזמן לשקול לנצל את זרם ההכנסה הרווחי הזה.

מצא את תוכנית השותפים הראשונה שלך 🎯

  • מהו שיווק שותפים?
  • איך עובד שיווק שותפים
  • סוגי שיווק שותפים
  • יתרונות וחסרונות של שיווק שותפים
  • איך משווקי שותפים מרוויחים כסף?
  • איך להתחיל שיווק שותפים
  • טיפים להצלחת שיווק שותפים
  • דוגמאות לתוכניות שיווק שותפים
  • התחל את העסק שלך לשיווק שותפים עוד היום
  • שאלות נפוצות בנושא שיווק שותפים

מהו שיווק שותפים?

שיווק שותפים כרוך בקבלת עמלה על ידי קידום מוצר או שירות שנעשו על ידי קמעונאי או מפרסם אחר. זהו מודל מונטיזציה שבו שותף שותף, שהוא אתה, מתוגמל בתשלום עבור מתן תוצאה ספציפית לקמעונאי או למפרסם.

בדרך כלל, התוצאה היא מכירה. אבל תוכניות מסוימות יכולות לתגמל אותך על לידים, משתמשי ניסיון חינם, קליקים לאתר אינטרנט או הורדות עבור אפליקציה.

בדרך כלל ניתן להצטרף בחינם לתוכניות שותפים, כך שאינך צריך לדאוג מעלויות הפעלה גבוהות. עם ביצוע טוב, הזדמנות מבוססת ביצועים זו יכולה לעבור המולת צד לרווחי רעיון עסקי מקוון בכך שהיא מקנה לך הכנסה בריאה.

Template Icon

סמינר מקוון בחינם:

שיווק 101

מתקשים להגדיל את המכירות? למד כיצד לעבור מהיום הראשון למכירה הראשונה בקורס ההדרכה החינמי הזה.

הירשם עכשיו

איך עובד שיווק שותפים

שיווק שותפים כרוך בהפניה של מוצר או שירות על ידי שיתוף בבלוג, פלטפורמת מדיה חברתית, פודקאסט או אתר אינטרנט. השותף מרוויח עמלה בכל פעם שמישהו מבצע רכישה דרך הקישור הייחודי המשויך להמלצה שלו.

how affiliate programs work

לסקור:

  1. אתה מציג מודעה או קישור עבור Store Z באתר, בבלוג או ברשת החברתית שלך.
  2. לקוח לוחץ על הקישור הייחודי שלך.
  3. הלקוח מבצע רכישה בחנות Z.
  4. רשת השותפים מתעדת את העסקה.
  5. הרכישה מאושרת על ידי Store Z.
  6. משלמים לך עמלה.

שיעורי העמלות משתנים בהתאם לחברה ולהצעה. בקצה הנמוך, תרוויח בערך 5% מהמכירה, אבל, עם הסדרים מסוימים, אתה יכול להרוויח עד 50%, בדרך כלל בעת קידום שיעור או אירוע. ישנן גם תוכניות שיווק שותפים המספקות תעריף אחיד לכל מכירה במקום אחוז.

סוגי שיווק שותפים

שותפים תמיד נושאים קצת מסתורין – אתה אף פעם לא יודע אם האדם עשה זאת אי פעם בֶּאֱמֶת השתמשו במוצר, או אם הם רק מקדמים אותו בשביל הכסף. שני המקרים קיימים עד היום.

זה היה רק בשנת 2009 כאשר משווק השותפים הנודע פט פלין פירק את הסוגים השונים של משווקי שותפים לשלוש קבוצות. הבנת סוגים אלה של שיווק שותפים יכולה להראות לך את הדרכים השונות שבהן אנשים עושים כסף באינטרנט במרחב הזה, ללא קשר למצפן המוסרי שלך.

פָּנוּי

הסוג הראשון של שיווק שותפים מכונה "לא קשור", או כאשר אין לך סמכות בנישה של המוצר שאתה מפרסם. אין קשר בינך לבין הלקוח. לעתים קרובות אתה מפעיל מסעות פרסום בתשלום לפי קליק עם קישור השותף שלך ומקווה שאנשים ילחצו עליו, יקנו את המוצר וירוויחו עמלה.

שיווק שותפים לא צמוד הוא אטרקטיבי מכיוון שאתה לא צריך לעשות שום עבודת רגליים. עסקי שיווק שותפים מסתמכים על מוניטין ואמון עם קהל יעד באינטרנט. לחלקם אין את הזמן או הרצון לבנות את מערכות היחסים הללו, כך שסוג שיווק זה הוא האפשרות הטובה ביותר עבורם.

"שיווק שותפים לא קשור הוא לא מודל עסקי אמיתי, הוא מיועד לאנשים שרק רוצים לייצר הכנסה", מסבירה אליז דופסון, מייסדת חובבי ספרוקר. "ההתמקדות שלנו עבור חובבי ספרוקר היא בניית קהילה ומתן חינוך חינם סביב נישה מסוימת תחילה, שבמקרה שלנו הוא גזע הכלבים ספרוקר ספנייל, ומכירה שניה."

קָשׁוּר

שיווק שותפים קשור הוא המקום שבו אתה מקדם מוצרים ושירותים שאתה לא משתמש בהם, אך קשורים לנישה שלך. לשותפים במקרה זה יש קהל, בין אם זה דרך בלוגים, YouTube, TikTok או ערוץ אחר. יש להם השפעה, מה שהופך אותם למקור מהימן להמלצה על מוצרים, גם אם הם מעולם לא השתמשו בו בעבר.

הבעיה עם שיווק שותפים קשור היא, האם אתה רוצה לקדם משהו שמעולם לא ניסית בעבר? זה יכול להיות המוצר או השירות הגרוע ביותר אי פעם ואתה אפילו לא יודע. צריך רק המלצה אחת גרועה כדי לאבד את אמון הקהל שלך. אם אין לך אמון ושקיפות, יהיה קשה לבנות עסק בר קיימא לשיווק שותפים.

מְעוּרָב

שיווק שותפים מעורב מתייחס רק להמלצה על מוצרים ושירותים שבהם השתמשת ומאמין בהם באמת. "שיווק שותפים מעורב הוא הדרך קדימה", אומרת אליז. "זה מושרש באמון ובאותנטיות, שהכי טוב עבור הקהל והעסק שלך."

בסוג זה של שיווק, אתה משתמש בהשפעה שלך כדי לקדם מוצרים ושירותים שעוקבים עשויים להזדקק להם, במקום לשלם כדי לקבל קליקים על מודעת באנר. זה לוקח יותר זמן לבנות סוג זה של אמינות עם קהל, אבל זה הכרחי כדי לבנות עסק בר קיימא.

אליז מסבירה שגם הפרסום הופך להרבה יותר קל. "אתה לא צריך להתחבא מאחורי מודעות PPC יקרות ולקוות לקליקים ומכירות. סיפור אינסטגרם אורגני או פוסט בבלוג על החוויה שלך עם מוצר יגיע רחוק." אליז מעדיפה שיטה זו מכיוון שהיא כנה והיא "הדרך האמיתית היחידה להפוך למקור מהימן בכל נושא."

שיווק שותפים מעורב הוא הדרך האמיתית היחידה להפוך למקור מהימן בכל נושא.

אליז דופסון, מייסדת Sprocker Lovers

יתרונות וחסרונות של שיווק שותפים

יתרונות

אין ספק ששיווק שותפים שווה את זה, לאור הצמיחה שלו בפופולריות. סטטיסטה מעריכה שתעשיית שיווק השותפים תהיה שווה 8.2 מיליארד דולר עד 2022, לעומת 5.4 מיליארד דולר ב-2017. זה גם מיזם עסקי נמוך עד ללא עלות שתוכל להרוויח ממנו מאוד.

בעוד שצמיחה בתעשייה היא אינדיקציה טובה להצלחה, גם יזמים לוקחים זאת שיווק הפניות מסלול מכמה סיבות אחרות.

קל לביצוע

הצד שלך במשוואה פשוט כרוך בטיפול בצד השיווקי הדיגיטלי של בנייה ומכירה של מוצר. אתה לא צריך לדאוג לגבי המשימות הקשות יותר, כמו פיתוח, תמיכה או מילוי ההצעה.

סיכון נמוך

מכיוון שאין עלות להצטרף לתוכניות שותפים, אתה יכול להתחיל להרוויח כסף עם מוצר או שירות שותפים מבוססים ללא כל השקעה מראש. שיווק שותפים יכול גם לייצר הכנסה פסיבית יחסית באמצעות עמלה – התרחיש האידיאלי להרוויח כסף. למרות שבתחילה תצטרך להשקיע זמן ביצירת מקורות תנועה, קישורי השותפים שלך יכולים להמשיך לספק משכורת קבועה.

קל להרחבה

שיווק שותפים מוצלח מציע פוטנציאל להגדיל משמעותית את הרווחים שלך מבלי לשכור עזרה נוספת. אתה יכול להציג מוצרים חדשים לקהל הנוכחי שלך ולבנות קמפיינים למוצרים נוספים בזמן שהעבודה הקיימת שלך ממשיכה לייצר הכנסות ברקע.

לפני שתתרגש יותר מדי, דע ששיווק שותפים מעולה בנוי על אמון. למרות שלכאורה יש מספר אינסופי של מוצרים או שירותים לקדם, עדיף להדגיש רק את אלו שאתה משתמש בהם באופן אישי או שאתה ממליץ עליהם. גם כאשר מוצר מעניין אותך או מתאים לתחביב קיים, להיות משווק מצוין עבור המוצר הזה דורש הרבה עבודה.

קרא עוד: המדריך למתחילים להקמת תוכנית שותפים לחנות Shopify שלך

חסרונות

לשיווק שותפים יש גם כמה חסרונות בהשוואה לפלטפורמות אחרות. לפני שניכנס, בואו נסתכל על כמה אתגרים שתתמודדו איתם במסע שלכם להצלחה.

דורש סבלנות

שיווק שותפים אינו תוכנית להתעשר-מהר. זה דורש זמן וסבלנות כדי להגדיל קהל ולהשיג השפעה.

תרצה לבדוק ערוצים שונים כדי לראות אילו מתחברים הכי טוב לקהל שלך. חקור את המוצרים הרלוונטיים והאמינים ביותר לקידום. והקדישו זמן לבלוגים, פרסום תוכן חינמי במדיה חברתית, אירוח אירועים וירטואליים ופעילויות אחרות לייצור לידים.

מבוסס עמלות

אין בוס שמגיש לך תלוש שכר שבועי בתור משווק שותפים. תוכניות שותפים פועלות על בסיס עמלה, בין אם משלמים לך על ידי ליד, קליק או מכירה.

חברות משתמשות בקובץ Cookie זמני של דפדפן כדי לעקוב אחר פעולות של אנשים מהתוכן שלך. כאשר מישהו מבצע פעולה רצויה, אתה מקבל את התשלום.

אין שליטה על התוכנית

שותפים חייבים לציית לכללים שנקבעו על ידי חברה עבור התוכנית שלהם. אתה צריך לעקוב אחר ההנחיות שלהם לגבי מה שאתה אומר ואיך אתה מציג את המוצר או השירות שלהם. המתחרים חייבים לעקוב אחר אותן המלצות, אז אתה צריך להיות יצירתי כדי לבדל את עצמך מהקהל.

איך משווקי שותפים מרוויחים כסף?

הכנסה משיווק שותפים משתרעת על קשת גדולה. ישנם כמה משווקים שירוויחו כמה מאות דולרים לחודש ואחרים שמרוויחים שש ספרות בשנה. ככל שהמעקב שלך גדול יותר, כך תוכל להרוויח יותר כסף.

חברת תוכנת התגמול Payscale מדווחת כי השכר השנתי הממוצע של משווק שותפים הוא 52,130 דולר, מבוסס על למעלה מ-7,000 פרופילי שכר, כאשר השכבה הגבוהה ביותר מקבלת משכורת שנתית של 72,000 דולר.

ישנם גם משווקים כמו הבלוגר ריאן רובינסון, שמרוויח מעל 17,000 דולר לחודש דרך הכנסה של שותפים בלבד. תמונה זו למטה מציגה את זה של ריאן הכנסה מבלוג למרץ 2021:

ry rob affiliate earnings

אבל איך בעצם מקבלים שותפים שכר? כשאתה בוחר תוכנית שותפים לקידום, תבחין שיש מודלים שונים של תשלום. חברות קוראים לזה גם מודל מחיר, מודל תשלום, סוג המרה או וריאציה אחרת.

ללא קשר לשם, מודל התשלום אומר לך על אילו יעדים תקבל תשלום. אם אתה מקדם מוצר תוכנה, הפעולה יכולה להיות הרשמה לניסיון חינם. עבור משווקים שמקדמים מוצרים פיזיים, המטרה תהיה כנראה רכישה.

תוכניות רבות פועלות עם ייחוס של קליק אחרון, כלומר השותף שמקבל את הקליק האחרון לפני הרכישה מקבל קרדיט של 100%. עם זאת, זה משתנה, מכיוון שתוכניות משפרות את מודלי הייחוס והדיווח. לדוגמה, תוכל לחלוק קרדיט שווה למכירה אם היו מספר שותפים עצמאיים במשפך ההמרה של הקונה.

חמש דרכים נפוצות שבהן שותפים מקבלים תשלום כוללות:

  • תשלום עבור מכירה, שבו אתה מרוויח עמלה עבור כל מכירה שאתה מבצע. זהו מודל תשלום נפוץ עבור הצעות מסחר אלקטרוני.
  • תשלום לכל פעולה, מה שמזכה אותך בעמלה עבור פעולה ספציפית. תוכניות שותפים רבות משתמשות במודל התשלום הזה מכיוון שהוא רחב וניתן להחיל אותו על הצעות שונות: הרשמה לניוזלטר, קליק, בקשה ליצירת קשר, הגשת טופס וכו'.
  • תשלום לפי התקנה , שבו אתה מקבל תשלום עבור כל התקנה שנוצרת מהתנועה לאתר שלך. המטרה של התוכן שלך תהיה לקדם אפליקציות ותוכנות לנייד כך שאנשים יורידו או יתקינו אותן.
  • תשלום לכל ליד, שמשלם לך בכל פעם שמישהו נרשם למשהו. זוהי שיטת תשלום פופולרית מכיוון שחברות משתמשות בה עבור הגרלות, יצירת לידים וסוגים אחרים של הצעות. הצעות עלות לליד נפוצות למתחילים מכיוון שקל יותר לייצר לידים מאשר למכור מוצרים לקהל.
  • לשלם עבור כל קליק, מערכת תשלומים נדירה שבה אתה מרוויח עמלה על כל קליק על קישור השותף שלך. תוכניות תשלום לפי קליק משמשות סוחרים גדולים במטרה לבנות מודעות למותג. לקוחות לא צריכים להירשם או לקנות שום דבר, רק כדי לבקר באתר האינטרנט של הסוחר.

כמה אתה מרוויח תלוי בנישת השותפים שלך. לדוגמה, המחקר שלנו* מצא ששיעור העמלות הממוצע הגבוה ביותר (70.99 דולר) היה עבור תוכניות הקשורות לעסקים. בעוד ספרים וקטגוריות מדיה ובגדים הרוויחו קצת יותר מ-$6 לעמלה. העמלה הממוצעת המקסימלית שמצאנו הייתה בסביבות $289.06 לכל מכירה.

affiliate marketing research

איך להתחיל שיווק שותפים

  1. בחר את הפלטפורמה והשיטה שלך
  2. החלט את הנישה והקהל שלך
  3. מצא את המוצרים שלך
  4. בחר את תוכנית השותפים הראשונה שלך

בדיוק כמו לנהל עסק קטן משלך, להיות שותף מצליח דורש מסירות ומשמעת. השתמש במדריך שלב אחר שלב הבא כדי להתחיל את עסק שיווק השותפים שלך.

בחר את הפלטפורמה והשיטה שלך

הצעד הראשון הוא להבין את הפלטפורמה שאתה רוצה לבנות את הקהל שלך סביבה. לכל משווק שותפים יש גישה ופלטפורמה אחרת. ישנם רעיונות רבים לשיווק שותפים שאתה יכול לבחור מהם בהתבסס על שיטות שונות:

  • אתרי נישה בנושאי ביקורת. אלו אתרים הבודקים מוצרים עבור קהל מסוים או משווים קו מוצרים מול המתחרים שלהם. שיטה זו מחייבת אותך ליצור תוכן הקשור לשטח הביקורת ולפרסם באופן קבוע כדי למשוך קהל.
  • תוכן דיגיטלי. יוצרי תוכן דיגיטלי כוללים בלוגרים, יוטיוברים או משפיעני מדיה חברתית. הם יוצרים תוכן נישה המהדהד עם קהל יעד. המטרה היא להציג באופן אורגני מוצרי נישה שהקהל שלהם ייהנה. זה מגדיל את הסיכוי שהם יקנו ואתה תרוויח עמלת שותפים.
  • קורסים, אירועים, סדנאות. אם אתה מחנך, אתה יכול לשלב הצעות לשותפות שותפים באירועים שלך.

לא משנה באיזה מסלול תבחר, אותנטיות ובניית קהל הם שני המרכיבים החשובים ביותר לשיווק שותפים.

אם אינך יכול להתחבר באופן אותנטי לקהל שלך, רוב הסיכויים שלא תצליח להמיר אותם למכירות שותפים.

כדי לבחור פלטפורמה ושיטה, שאל את עצמך:

  • באילו פלטפורמות אתה משתמש הכי הרבה?
  • אילו פלטפורמות אתה מבין הכי טוב?

הפלטפורמות הנפוצות בהן משתמשים משווקי שותפים הן:

  • בלוגים
  • אינסטגרם
  • טיק טוק
  • פייסבוק
  • פינטרסט
  • תשלום לפי קליק (PPC)

התחלה מפלטפורמה שיווקית שאתה מרגיש איתה בנוח עוזרת לך ליצור תוכן באיכות גבוהה. זה יכול לגרום לקהל חזק ומעורב יותר שתוכל להפוך למכירות.

החלט את הנישה והקהל שלך

כשזה מגיע לבחירת נישה, כוון למשהו שאתה נלהב ובעל ידע לגביו. זה עוזר לך להיראות אותנטי וכמקור מידע מהימן עבור לקוחות פוטנציאליים. זה גם עוזר לך להעריך אילו מוצרים ומותגים אתה רוצה לקדם.

נניח, למשל, פתחת בלוג על כלבים. אתה הבעלים של ספרוקר ספנייל ואתה נלהב לעזור לבעלים אחרים לטפל בספוקררים שלהם.

אתה יוצר בלוג כמו Sprocker Lovers, ואתה מפרסם באופן קבוע ומעודד אנשים להירשם לרשימת דוא"ל ולשתף את התוכן שלך. Sprocker Spaniels הם הנישה שלך, ואתה הולך להשקיע בשיווק תוכן ואופטימיזציה כדי להגדיל את קהל הבעלים שלך.

"הנישה שאתה בוחר עבור אתר השותפים שלך מנחה כמה זמן או מאמץ תצטרך להשקיע בבנייתו עד לנקודה שבה אתה מתחיל לראות תוצאות SEO", אומרת אליז.

"SERPs עבור תוכנה, שיווק ושירותי בריאות, למשל, נשלטים כולם על ידי אתרי בלוגים ענקיים עם תקציבי שיווק גדולים עוד יותר. הסוד הוא למצוא אזורים לא מנוצלים שבהם התחרות לא כל כך עזה – ולהיכנס לשם לפני שאנשים אחרים מזהים אותה ."

ככל שאתה מפרסם יותר, אתה יכול להשתמש במכשירי שיווק שותפים כמו כלי האזנה חברתית, ניתוח אתרים ותובנות מדיה חברתית כדי לגלות מי הקהל שלך ומה הוא אוהב.

חשוב שתכיר את הקהל שלך כל כך טוב, שתבין למה הוא עוקב אחריך מלכתחילה.

זכור, לא משלמים לך לפרסם. שיווק שותפים הוא עסק מקוון מבוסס ביצועים. אם אתה יודע מה הקהל שלך אוהב, אתה יכול להפנות אליו את המוצרים הטובים ביותר ולהרוויח יותר הכנסה של שותפים.

מצא את המוצרים שלך

כדי להרוויח הכנסה כמשווק שותפים, הקהל שלך צריך להתחבר למה שאתה אומר. הפריטים או השירותים שאתה מקדם צריכים להיות מוצרים שהם באמת רוצים. טעות זו עלולה לעכב את ההצלחה שלך ולהפחית את האמינות שלך – כמו גם את הקהל שלך.

אם אתה סקרן היכן לחפש מוצרים או מותגים לעבוד איתם, אל תדאג. ישנם טונות של שווקי שותפים, כולל:

  • עתיד שותפים
  • AvantLink
  • CJ Affiliate (לשעבר Commission Junction)
  • קליקבנק
  • FlexOffers
  • LinkConnector
  • ShareASale

אפשרות נוספת היא לבקר באתרי האינטרנט של המוצרים והשירותים שבהם אתה משתמש ולראות אם יש להם תוכנית שותפים. לחברות גדולות יש לרוב תוכניות שהן מקדמות באתר שלהן, כגון Amazon Associates או ה תוכנית השותפים של Shopify.

אתה גם יכול לנקוט בגישה ישירה יותר. פנה אל הבעלים של מוצר נהדר שאתה נתקל בו ובדוק אם הוא מציע תוכנית שיווק שותפים. אם לא, אולי הם ישמחו לקבוע איתך הסדר, כמו למשל להציע לך קוד קופון מיוחד לחלוק עם העוקבים שלך.

העסקאות הטובות ביותר נמצאות לעתים קרובות כאשר אתה הראשון לשאול ויש לך ערוץ הפצה רלוונטי, כגון פנייה למוכר של מוצר כושר חדש אם אתה בלוגר בריאות ואיכות חיים.

לתוכניות שיווק שותפים יהיו תנאים והגבלות שאתה צריך לעקוב אחריהם, אז קרא את האותיות הקטנות. לדוגמה, הקישור שלך יכיל בדרך כלל קובץ Cookie עם מסגרת זמן מוגדרת, ותוכניות מסוימות אינן מאפשרות לך לרכוש מודעות בתשלום לפי קליק באמצעות שם המוצר או החברה.

בחר את תוכנית השותפים הראשונה שלך

כשאתה עושה סיעור מוחות במוצרים או גולש דרך פלטפורמות שותפים, הקריטריונים החשובים ביותר שיש לזכור הוא שהמוצר צריך להיות מותאם לקהל שלך, או לקהל שאתה מקווה לבנות. שאל את עצמך, האם זה משהו שקהל היעד שלך ימצא בעל ערך? האם זה מתאים לתחום ההתמחות שלך?

בלוגר אוכל כנראה לא יקדם מוצרי יופי, למשל. מגוון רחב של מוצרים אחרים, כגון כלי בישול, ערכות ארוחה, מרכיבי גורמה, או אפילו סינרים יהיה הגיוני יותר.

ודא גם שהמוצר או השירות שאתה מקדם מתאימים לפלטפורמה שבה אתה מקדם אותו. לדוגמה, עיצוב הבית והבגדים מתאימים היטב לפלטפורמות כבדות תדמית כמו אינסטגרם. עם זאת, אם אתה מקדם רכישות מעמיקות יותר, כמו תוכנה, שיעורי ההמרה שלך עשויים להיות גבוהים יותר בפלטפורמות ארוכות יותר, כמו בלוג או יוטיוב.

טיפים להצלחת שיווק שותפים

כפי שהזכרנו קודם לכן, הכנסות משיווק שותפים יכולות בסופו של דבר להפוך לסוג של הכנסה פסיבית, אבל אתה עדיין צריך לעשות כמה משימות כבדות מראש. הצלחת התוכנית שלך תלויה באיכות הביקורת שלך.

כדי ליצור ביקורת טובה, עדיף להיות אישי. לַחֲלוֹק שֶׁלְךָ חוויה בבלוג, בפוסט במדיה החברתית, בסטורי באינסטגרם או בסרטון YouTube. אם אתה כותב ביקורת אישית, תן חוות דעת גלויה על סמך הניסיון והידע שלך עם המוצר. ככל שתהיו פתוחים יותר, כך תהיו יותר אותנטיים. לאנשים יהיה יותר נוח לעקוב אחר העצות שלך אם הם מרגישים שהם יכולים לסמוך עליך.

אמון הוא גורם מפתח במאמצי שיווק השותפים שלך, מכיוון שאנשים צריכים לסמוך עליך מספיק כדי לפעול לפי ההמלצות שלך. רמת האמון שתצטרכו כדי לבצע מכירות שותפים תלויה בענף שלכם ובמוצרים שאתם ממליצים עליהם – לדוגמה, נדרש יותר אמון כדי להיות שותף אפקטיבי לקורס של 1,000$ מאשר לחולצת טריקו בשווי 20$.

מעבר לשיתוף החוויות שלך, אתה יכול לבנות אמון על ידי הגבלת מספר השותפים שאתה מקדם, או על ידי הפיכתך לשותף רק למוצרים שבהם אתה משתמש באופן אישי והיצמדות לתחום המומחיות שלך. לדוגמה, אנשים סומכים על ההמלצות שלי לגבי אפליקציות פיננסיות קנדיות, אבל זה לא אומר שיהיה לי הרבה מזל בתור שותף של Sephora.

Desirae Odjick, מייסדת Half Banked

דבר עם מומחה מוצר

אפשרות נוספת היא לראיין אחרים שמשתמשים במוצר או בשירות, או אפילו לראיין את מי שמייצר או מוכר אותם. זה יכול לתת לביקורת שלך יותר עומק, ליצור נרטיב עבור הקורא.

צור הדרכה למוצר

בעוד שההצלחה שלך עם שיווק שותפים יכולה להיות תלויה בגודל הכולל של העוקבים שלך, דרך נוספת להניע תנועה היא על ידי מתן הדרכה על ההצעה.

לעתים קרובות אנשים מבצעים חיפושי "איך" בגוגל, כמו "איך לחסוך כסף למכללה" או "איך לקשט חדר כביסה". אם אתה מציע מדריך שפותר את הבעיה של המחפש ומציג בבירור את הערך של המוצר, ההפניות שלך יהיו הגיוניות יותר בהקשר, ותספק ללקוח תמריץ חזק יותר לרכוש את המוצר שאתה ממליץ עליו.

בניית רשימת מיילים

רשימת דוא"ל היא רשימה של אנשי קשר שאספת שרוצים לקבל ממך מידע. חשוב לבנות רשימת אנשי קשר מכיוון שזו אחת הדרכים הטובות ביותר ליצור קשר עם אנשים מחוץ לרשתות החברתיות. כשמדובר ברכישות שבוצעו כתוצאה מקבלת הודעה שיווקית, למייל יש את שיעור ההמרה הגבוה ביותר (66%) בהשוואה לערוצי שיווק חברתיים ואחרים.

אספו מיילים מהתוכן שלכם ושלחו ניוזלטר מדי שבוע או דו שבועי למנויים. משווקי שותפים יכולים לשלוח דברים רבים ושונים למנויים ברשימה שלהם:

  • הורדות חינם
  • דיווחים
  • פוסטים חדשים בבלוג
  • מבט לתוך החיים או העסק שלך
  • סיפורים משעשעים
  • תזכורות וחדשות
  • עסקאות מיוחדות

השתמש ברשימת הדוא"ל שלך כהזדמנות להראות ערך למנויים. אם הם שולחים לך מייל בחזרה, השב. היה עקבי עם קצב ואיכות הניוזלטר שלך. לאחר מכן, מדי פעם, קדם מוצר שותף או שניים למנויים.

אין כלל קשיח לגבי כמה פעמים לשלוח הודעות דוא"ל קידום מכירות אלו. פשוט אל תשלח אותם בכל פעם אחרת תראה ספאמי ולא אמין. אם אתה מקדם מוצרים טובים פעם בחודש, אתה נותן ערך רק למנויים שזקוקים להם.

מצא מונחי חיפוש רלוונטיים

אם אתה מקדם הצעה באמצעות פוסט בבלוג, בדוק באילו מילות מפתח מישהו עשוי להשתמש במנוע חיפוש כדי למצוא תשובה לבעיה קשורה. מתכנן מילות המפתח של Google Ads הוא כלי טוב שיכול לעזור. (זה בחינם לשימוש, אבל תצטרך ליצור חשבון.)

קרא עוד: מהו שיווק SEO ואיך זה עובד?

שקול את הזווית שלך

בהתאם להצעה שלך, גלה כמה אנרגיה אתה צריך להשקיע בתוכן הדרכה או הדרכה, שלעתים קרובות מהווה מוביל טבעי למישהו שמנסה מוצר בעצמו.

לדוגמה, תוכל להקליט סרטון של עצמך משתמש ומפיק את המרב ממוצר פיזי או מציג את היתרונות של מוצר דיגיטלי, כמו תוכנה. פוסטים של Unboxing הם פופולריים, אז אם אתה מקבל את המוצר בדואר, תעד את החוויה שלך בפתיחתו.

הגדר את אסטרטגיית ההפצה שלך

לאחר שכתבת את התוכן הפרסומי שלך, שתף אותו באתר האינטרנט שלך או בפלטפורמות המדיה החברתית. אם יש לך רשימת מנויים, תוכל ליצור קמפיין שיווקי בדוא"ל. והקפידו על מרכז שיווק שותפים באתר האינטרנט שלכם עם דף משאבים שבו אתם חולקים רשימה מהירה של כל הכלים שבהם אתם משתמשים ואוהבים.

נסה להציע בונוס

לפעמים משווקים מקדמים את תוכניות השותפים שלהם על ידי מתן בונוסים לכל מי שרוכש את ההצעה. לדוגמה, אתה יכול לתת ספר אלקטרוני בחינם שכתבת לכל עוקב שמבצע רכישה.

מבצעים כמו זה מעודדים לקוחות לקנות על ידי המתקת העסקה. הם משכנעים במיוחד אם הבונוס שאתה מציע הוא משהו שאתה מוכר בדרך כלל, כי אז הקונים יכולים לראות את הערך הדולר האמיתי שלו ישירות באתר שלך.

אתה יכול למצוא מספר דוגמאות לבונוסים של שותפים בפעולה כאשר המאמנת העסקית מארי פורליאו פותחת את הפופולרי שלה B-School ליזמים בכל שנה. כדי לעודד הרשמות דרך קישור השותפים שלה, לורה בלגריי, הקופירייטרית של פורליאו, מציעה כבונוס מפגש קופירייטינג אחד על אחד.

מאמנת שיווק איימי פורטרפילד מוסיפה חבילת בונוס, עם הזמנה לאחד מהאירועים החיים שלה, גישה לקבוצת פייסבוק פרטית, מפגשי שאלות ותשובות ומגוון הורדות. הוספת בונוס יכולה להיות דרך טובה להתבלט אם מספר שותפים אחרים מקדמים את אותו מוצר.

שמור על דברים חוקיים ומעל הלוח

אל תשכח לחשוף לעוקבים שהפוסט שלך מכיל קישורי שותפים. דבר אחד, זה נדרש על ידי ה-FTC. אבל הסבר על הסיבה לשיוך שלך יכול גם לעזור לך להתחבר לקהל שלך.

למשל, בלוגרי העצמאות הפיננסית ב Frugalwoods מציעים גילוי נאות זה: "פרוגלוודס מפרסמת לפעמים המלצות ופרסומות של שותפים, מה שאומר שאם תלחץ על קישור ותקנה משהו, פרוגלוודס עשויה לקבל אחוז מהמכירה, ללא עלות נוספת עבורך. אנחנו כותבים ומקדמים רק מוצרים שאנחנו מאמינים בהם. אנחנו מבטיחים לא לספר לכם על דברים מטופשים".

אם אתם זקוקים לעזרה להבין באיזו שפה להשתמש בכתב ויתור, כדאי להקדיש זמן להתייעץ עם עורך דין.

קרא עוד: 16 טיפים ואסטרטגיות לשיווק שותפים להרוויח יותר כסף

דוגמאות לתוכניות שיווק שותפים

התבוננות בכמה מהחברות המשתתפות בשיווק שותפים יספק לך השראה – כמו גם הוכחה שזהו זרם הכנסה לגיטימי ומשתלם גבוה.

Shopify

תוכנית השותפים של Shopify היא רשת של יזמים, מחנכים, משפיעים ויוצרים ששולחים הפניות לשופיפיי. ההרשמה לתוכנית היא בחינם, אתה רק צריך להגיש בקשה.

לאחר האישור, השותפים מקבלים קישור הפניה ייחודי לשיתוף עם הקהל שלהם. הם מרוויחים הכנסה של שותפים בכל פעם שמישהו נרשם באמצעות הקישור שלהם.

shopify affiliate program

בממוצע, שותפים של Shopify מרוויחים $58 עבור כל הפניה שנרשם לתוכנית Shopify בתשלום. שותפים יכולים להרוויח כמה או מעט שהם רוצים, הכל תלוי בכמה זמן הם מבזבזים באסטרטגיית שיווק השותפים שלהם.

עבדתי עם עשרות חברות במשך 11 שנותיי באינטרנט, ואני חייב לומר ש-Shopify הייתה אחת הטובות לעבוד איתן! מנהלי השותפים והתוכנית שלהם הקלו עליי לקדם את המוצר שלהם, להרוויח כסף ולספק ערך לקהילה שלי".

עזרא פיירסטון מחברת Smart Marketer

בריא

קמעונאי של בקבוקי מים בריא השתמש בשיווק שותפים כדי לבנות מותג של מיליון דולר. במקום לקחת את מסלול השותפים המסורתי, היא השתמשה במשפיעני אינסטגרם כדי לבנות מודעות להשקת מוצר המפתח שלה, בקבוק WB-1.

healthlish affiliate program example

המותג ממשיך לעבוד עם חשבונות משפיענים, החל מאלה עם 100,000 עוקבים ומעלה. זה עובד עם כ-300 יוצרים בחודש כדי ליצור תוכן המשווק ומוכר את הבקבוק בקנה מידה.

למד עוד על ידי קריאה אסטרטגיות טרום ההשקה של מותג של מיליון דולר.

קאטר

Wirecutter, אתר שותף המקדם ציוד וגאדג'טים שנרכש על ידי הניו יורק טיימס בשנת 2016, אומר שהוא נותן המלצות רק לאחר "דיווח נמרץ, ראיונות ובדיקות על ידי צוותים של עיתונאים, מדענים וחוקרים ותיקים".

wirecutter affiliate program

באז פיד

קניות ב-BuzzFeed התחיל כמדריך מתנה והתרחב לסקירות של קטגוריות מוצרים שונות.

buzzfeed shopping

מה שמייחד את האתר הוא שהוא מכסה מגוון פריטים רגילים, נותן בחירות מובילות בשלוש נקודות מחיר שונות. סקירות המוצרים של BuzzFeed די יסודיות, מה שמספק ערך רב לקורא. הנה פוסט על נייר טואלט ועוד אחד על חולצות טי לבנות לנשים כדוגמאות.

אֲמָזוֹנָה

אחת הדוגמאות הנפוצות ביותר היא תוכנית שיווק השותפים של אמזון, המכונה Amazon Affiliates. למעשה, ל-Amazon Associates יש כרגע את הגדול ביותר נתח שוק של רשתות שותפים (45.81%), ואחריה CJ Affiliate (8.14%), ו-Rakuten Affiliate Network (7.85%).

Amazon associates

Amazon Affiliates מציעה מוצרים שונים בקטגוריות רבות ושונות. זוהי דרך מצוינת להיכנס לשיווק שותפים בתור מתחיל. יוצרים, מפרסמים ובלוגרים יכולים להשתמש בקישורי שותפים של אמזון כדי להפנות את הקהל שלהם להמלצות מוצרים. מהפניית הקישור, אתה יכול להרוויח כסף על רכישות מתאימות.

קחו למשל את Sprocker Lovers. בעלת האתר אליז דופסון כתבה פוסט בבלוג שכותרתו "האם ספניאלים טובים לריצה שותפים? & 6 טיפים לריצה בטוחה." במאמר, היא ממליצה על טיפ לגבי איך ספניאלים צריכים ללבוש מעיל כלבים עם ראייה גבוהה כאשר הם רצים בלילה.

sprocker spaniels

אם קורא רוצה לקנות מעיל לכלבים גבוה, הוא יכול ללחוץ על הקישור ולעבור לאמזון כדי להשלים את הרכישה.

Amazon affiliate example

אוריקאר

קִמעוֹנַאִי אוריקאר מציעה תוכנית שותפים עתירת כרטיסים עם עמלות ממוצעות של $1,460, על פי נתוני ShareASale. היא מוכרת מוצרי כושר ובריאות כמו רובי עיסוי, ציוד אימון פנימי וחיצוני ואביזרים.

urikar example

Urikar מציעה 10% עמלה על כל המכירות, שיכולות להצטבר במהירות אם אתה משפיע כושר עם קהל עוקבים גדול. המוצר הפופולרי ביותר, מכשיר לעיסוי שרירים המופעל על ידי בינה מלאכותית, נמכר במחיר של $139.99, מה שאומר שתרוויח $13.99 עבור כל מכירה. התוכנית של Urikar מספקת גם מנהל חשבונות ולוח מחוונים ייעודי משלך למעקב אחר המרות ומכירות.

התחל את העסק שלך לשיווק שותפים עוד היום

להרוויח כסף עם תוכניות שיווק שותפים יכולה להיות דרך מתגמלת להוסיף זרם הכנסה חדש מבלי לקחת יותר מדי סיכונים. כל מה שזה יעלה לך זה הזמן שלך. על ידי השקעת השעות מראש, אתה יכול להמשיך לקצור את הפירות.

לחץ כאן כדי להגיש בקשה ל- תוכנית השותפים של Shopify.


מוכן ליצור את העסק שלך? התחל 14 יום ניסיון חינם של Shopify – אין צורך בכרטיס אשראי.

* מתודולוגיה: נתונים שנאספו (שם התוכנית, ענף, עמלה ממוצעת, שיעור המרה ממוצע) מ אתר רשת שותפים מתוך 200 תוכניות שותפים, 20 תוכניות אקראיות כל אחת מ-10 תעשיות. הנתונים מגיעים מתקופת מדידה של שבעה ימים (7-14 בדצמבר 2021).

המגבלות כוללות: הנתונים נאספים רק מאתר רשת שותף אחד. לא ניתן לכלול את כל הקטגוריות בגלל היעדר זמינות תוכנית ומגבלות זמן של איסוף נתונים.

שאלות נפוצות בנושא שיווק שותפים

מה המשמעות של שיווק שותפים?

שיווק שותפים אומר שאתה מרוויח עמלה על ידי קידום מוצר או שירות של חברה. שותף שותף, שהוא אתה, מתוגמל בעמלה עבור מתן תוצאה ספציפית לסוחר או מפרסם, בין אם מדובר במכירות, לידים, הורדות וכו'.

איך אני הופך למשווק שותפים?

  1. בחר את הפלטפורמה והשיטה שלך.
  2. החלט את הנישה והקהל שלך.
  3. מצא את המוצרים שלך.
  4. בחר את הנישה והקהל שלך

מהן רשתות השותפים המובילות?

  • עתיד שותפים
  • AvantLink
  • שותף של CJ
  • קליקבנק
  • FlexOffers
  • LinkConnector
  • ShareASale

מהי דוגמה לשיווק שותפים?

Shopify מציעה תוכנית שותפים שבה יזמים יכולים להפנות סוחרים לפלטפורמה. ההרשמה חינם. לאחר ששותף מגיש בקשה ומקבל אישור, הוא מקבל קישור הפניה. השותף הולך ומשתף את הקישור הזה עם הקהלים שלו. כאשר מישהו נרשם דרך הקישור לתוכנית Shopify בתשלום, השותף השותף מרוויח עמלה.

Affiliate marketing

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button