טיפים לשיווק דיגיטליעבודה מהבית במחשבעבודה מהבית ללא ניסיוןעבודות מהביתרעיונות לעסקים

מחקר מוצר: רשימת 15 השלבים למציאת רעיונות למוצרים רווחיים מבוקשים

כעת, לאחר שבחרתם מוצר ונישה להמשך חקירה והערכה,

כעת, לאחר שבחרתם מוצר ונישה להמשך חקירה והערכה, הגיע הזמן לשים אותו מתחת למיקרוסקופ. מבלי להעריך כראוי את המוצר ואת רעיון הנישה שלך, הבחירות שלך יהיו אקראיות – וכך גם סיכויי ההצלחה שלך.

באמצעות קריטריוני ההערכה שלהלן, תקבל תחושה טובה יותר של המוצר והנישה שלך, יחד עם הבנה טובה יותר של החוזקות שלו והידע לזהות את החולשות שלו.

סביר להניח שלעולם לא תמצא מוצר או שוק נישה שיתאים לכל הקריטריונים שלהלן. אבל הערכת הרעיון שלך מול רשימה זו תיתן לך הבנה טובה יותר של המוצר/נישה שבחרת, תעזור לך להימנע ממלכודות ולהגדיל את סיכויי ההצלחה הכוללים שלך.

תוכן העניינים

  • מהו מחקר מוצר?
  • איך עושים מחקר מוצר
  • 6 טיפים למחקר מוצר יעיל
  • מצא את המוצר הנמכר הבא שלך היום
  • שאלות נפוצות על מחקר מוצר
Template Icon

סמינר מקוון בחינם:

כיצד למצוא ולמצוא מוצר מנצח למכירה

תוך פחות מ-40 דקות, תן לנו להדריך אותך כיצד למצוא רעיונות למוצרים, כיצד לאמת אותם וכיצד למכור את המוצר ברגע שיש לך רעיון שאתה רוצה להמשיך.

הירשם עכשיו

מהו מחקר מוצר?

מחקר מוצר הוא האופן שבו אתה מאמת רעיון למוצר ורואים אם הוא יצליח או לא. זה חלק מתהליך פיתוח המוצר שעוזר לזהות את צרכי הלקוחות ואם הרעיון שלך יכול לענות על ביקוש השוק. התוצאה היא החזר טוב יותר על ההשקעה על המוצר שלך.

מחקר מוצר עונה על שאלות כמו:

  • האם המוצר יצליח בשוק?
  • מהם מוצרים דומים בשוק?
  • מהי הדרך הטובה ביותר לפתח ולמכור את המוצר?

עסקים שמבצעים מחקר מוצר קבוע נשארים לפני המתחרים. זה גם עוזר בפיתוח מוצרים חדשניים בעלי ערך גבוה, מכיוון שתמיד תדע מה יש במגמה ואם הטרנדים יצמחו בר קיימא.

איך עושים מחקר מוצר

לפני שניכנס לכל נקודת הערכה, בואו נסתכל על סקירה מהירה של כל הקריטריונים שנעסוק בהם:

קריטריונים מבוססי שוק

  • מהו גודל השוק הפוטנציאלי?
  • איך נראה הנוף התחרותי?
  • האם זה טרנד או אופנה, שוק שטוח או צומח?
  • האם המוצר שלך זמין במקום?
  • מי הם לקוחות היעד שלך?

קריטריונים מבוססי מוצר

  • מה הסימון שלך?
  • מה מחיר המכירה הפוטנציאלי שלך?
  • מה הגודל והמשקל של המוצר שלך?
  • עד כמה המוצר שלך עמיד?
  • האם המוצר שלך עונתי?
  • האם המוצר שלך משרת תשוקה, מקל על כאב או פותר בעיה?
  • באיזו תדירות תצטרך להפוך את המלאי?
  • האם המוצר שלך מתכלה או חד פעמי?
  • האם המוצר שלך מתכלה?
  • האם יש הגבלות או תקנות על המוצר שלך?
  • האם המוצר שלך ניתן להרחבה?

בואו נסתכל על כל אחד מהקריטריונים ביתר פירוט:

הערכת גודל השוק

קשה לקבוע את גודל השוק, אבל עם קצת ניחושים מושכלים אתה כנראה יכול לקבל רעיון טוב. לדוגמה, למוצר שפונה לנשים בהריון בין 25 ל-40 יש כנראה שוק מספיק. אבל מוצר שפונה לנשים בהריון בין 25 ל-40 שאוהבות מוזיקת פאנק רוק, כנראה יהיה צר מדי.

דוגמה: Daneson מוכר קיסמים יוקרתיים ויוקרתיים. אתם יכולים לתאר לעצמכם שנדרש גבר די נבון וחכם כדי לרכוש קיסמים מעולים.

Daneson toothpicks

למוצר כזה יש כנראה גודל שוק צר מאוד. גודל השוק המצומצם הזה מגביל את פוטנציאל ההכנסות של העסק הזה. עם זאת, בהתאם לשוק המדויק, גודל שוק צר עשוי להיות קל יותר לשווק אליו, ולאפשר לחברה כמו Daneson לחדור לשוק שלה וללכוד אותו בצורה יעילה יותר.

קביעת גדלי שוק מדויקים היא בדרך כלל בלתי אפשרית עבור רוב העסקים, אבל יש כמה דרכים להבין את גודל השוק בצורה כללית יותר. Google Trends היא נקודת התחלה טובה – לא כדי לקבוע את גודל השוק, אלא כדי לקבוע את מסלול הביקוש בשוק.

toothpick trends

משם תוכל גם לחפש את רעיון המוצר הספציפי שלך שנמכר במקום אחר ולבחון את מספר ואיכות ביקורות הלקוחות. האם אין ביקורות, רק כמה או מאות?

זה יכול לתת לך מושג כמה אנשים מחפשים את מונחי מילת המפתח שלך, ובתמורה גם לתת לך תחושה טובה יותר של גודל השוק. שלב את כל השיטות הללו עם קצת שיפוט ריאלי וכדאי להתחיל להבין טוב את גודל השוק הפוטנציאלי של רעיון המוצר שלך.

נתח את הנוף התחרותי

איך נראה הנוף התחרותי עבור המוצר והנישה שבחרת? אתה הראשון לשיווק? האם יש כבר כמה מתחרים או שהשוק רווי באנשים שמוכרים את אותו מוצר או מכוונים לאותה נישה?

אם אתה הראשון לשווק, תרצה לעשות הרבה מחקר שוק כדי לקבוע שבאמת יש שוק שמתעניין במוצר שלך.

אם יש הרבה מתחרים בשוק, זה סימן שהשוק אושר. עם זאת, סביר להניח שתצטרכו לקבוע כיצד תוכלו לבדל את המותג והמוצרים שלכם בים המתחרים כדי לקבוע את המקום שלכם.

חיפושי גוגל ו- SimilarWeb יעזרו לך לחשוף את השחקנים הנוכחיים בשוק, וכלי SEO כמו Ahrefs יכול לומר לך נפחי חיפוש משוערים עבור מילות המפתח שבחרת.

ביצוע מחקר מילות מפתח עם כלי כמו Ahrefs או Semrush עוזר לקבל תצוגה מציאותית של הביקוש לחיפוש. זה גם עוזר למיפוי הזדמנויות: אם הקושי גבוה, אני יכול לחפש תוצאות עם זנב ארוך יותר. גישת הזנב הארוך היא הטובה ביותר לכניסה לשווקים חדשים.

שיין פולארד, CTO ב-Be Media

זה גם יגיד לך עד כמה הם תחרותיים (כלומר כמה אנשים/עסקים אחרים מציעים על המילים האלה).

keyword research for product research

קבע את תחזית קטגוריית המוצרים

רכיבה על אופנה יכולה להיות מסוכנת. טרנד יכול להיות משתלם. שווקים יציבים בטוחים, ושווקים צומחים הם אידיאליים. הבנת היכן נמצאים המוצר והנישה שלך יכולה לשחק תפקיד עצום בהצלחה או הכישלון שלך.

כדי להבין טוב יותר את ההבדלים בין כל אחד מאלה, הבה נסתכל על עקומות הצמיחה, ולאחר מכן על דוגמאות בעולם האמיתי מכל סוג:

product categories trend chart

תַחבִּיב

אופנה היא משהו שגדל בפופולריות לפרק זמן קצר מאוד ומתפוגג באותה מהירות. טרנד יכול להיות משתלם אם הכניסה והיציאה שלך לשוק מתוזמנים בצורה מושלמת, אבל זה יכול להיות קשה לחזות ובדרך כלל מתכון לאסון.

מונה גייגר הוא מכשיר אלקטרוני אישי בגודל של טלפון סלולרי המודד את רמת הקרינה סביבך. זמן קצר לאחר שיפן ספגה רעידת אדמה ב-2011, מונים של גייגר עפו מהמדפים. עם זאת, כפי שניתן לראות מהגרף של גוגל טרנדס למטה, ההתעניינות גוועה מהר כשהחלה.

google trends data

מְגַמָה

מגמה היא כיוון ארוך טווח שנראה שהשוק של מוצר נוקט בו. הוא לא גדל מהר כמו אופנה, הוא נמשך זמן רב יותר, ובאופן כללי הוא לא יורד כמעט באותה מהירות. מוצרים מגמתיים יכולים לפעמים גם להתפתח לשווקים צומחים לטווח ארוך, אם כי קשה לחזות זאת.

כדוגמה, במהלך 10 השנים האחרונות, מזון ללא גלוטן גדל בפופולריות. אנו יכולים לראות מהגרף שלמטה עלייה עקבית, אך סביר להניח שהדבר ייחזה ותיוג כמגמה, בניגוד לשוק צומח, עקב שוק התזונה המתפתח ומשתנה ללא הרף.

יַצִיב

שוק יציב הוא שוק שבדרך כלל חסין לזעזועים ומהמורות. הוא לא יורד ולא גדל אלא שומר על עצמו לאורך תקופות זמן ארוכות.

כיור מטבח הוא דוגמה מושלמת למוצר עם שוק שבדרך כלל נשאר קבוע ושטוח במשך עשרות שנים. סביר להניח שלא יהיו עליות או נפילות עצומות בהתנהגות העניין והרכישה של כיורי מטבח.

למידע נוסף: 23 ההזדמנויות העסקיות הרווחיות ביותר בשנת 2021

גָדֵל

שוק צומח הוא שוק שראה צמיחה עקבית ומראה סימנים לשינוי ארוך טווח או קבוע בשוק.

יוגה קיימת כבר זמן רב, אך במהלך עשר השנים האחרונות לערך הפכה לפעילות מיינסטרים בתחום הבריאות והכושר. היתרונות של יוגה מבוססים היטב, מה שהופך את הנישה הזו לשוק צומח ומוצק.

Google Trends יעזור לתת לך את התמונה הכוללת האם משהו הוא אופנה, טרנד, שוק צומח או יציב. אם אתה רואה קוצים בלתי מוסברים, נסה לבצע חיפוש נוסף כדי לראות מה הייתה הסיבה האפשרית.

האם המוצר שלך זמין במקום?

מוצר זמין באופן מקומי אומר שיש סיבה אחת פחות לצרכנים לחפש את המוצר שלך באינטרנט. עם זאת, מוצר ייחודי או קשה למצוא שאינו זמין מקומי אומר שיש סיכוי מוגבר שמישהו יחפש אותו באינטרנט ומגדיל את הסיכויים שלו לרכוש אותו בפועל באינטרנט.

דוגמה: Ellusionist מוכר שיתופי פעולה בין אמנים: חפיסות קלפים יוקרתיות לקוסמים ולשחקני קלפים כאחד. בטח שאתה יכול ללכת לקנות חפיסת קלפים בכל מקום, אבל אלה לא רק קלפים – הם חפיסות אמנות וטריקים, ואם אתה רוצה אחד, זה זמין רק באינטרנט.

product research example

אחת הדרכים הפשוטות ביותר לגלות אם המוצר שבחרת זמין באופן מקומי היא על ידי חיפוש בגוגל עבור המוצר שלך + שם העיר שלך, או אם אינך גר בעיר גדולה, נסה להחליף את השם של העיר הגדולה שאתה גם הכי קרוב. לדוגמה, תוכל לחפש "חפיסת קלפים קוסם + ניו יורק".

קבע את לקוח היעד שלך

אינך צריך להיכנס לפרטי פרטים כדי להגדיר את דמות הלקוח המדויקת שלך בשלב זה, אך עליך להיות מודע לסוג הלקוח שאתה צפוי למכור לו וליכולות הרכישה המקוונות שלו.

אם יש לכם מוצר המיועד לבני נוער, חשוב לזכור שלרוב בני הנוער אין כרטיס אשראי לביצוע רכישות באינטרנט. באופן דומה, אם המוצר שלך מיועד לבייב בום מבוגרים יותר, אתה עשוי לגלות שהיעד הדמוגרפי שלך הוא בעל רמה נמוכה יותר של אימוץ טכנולוגיה ואינו אוהב לרכוש באינטרנט.

כדי לגלות יותר על מי הם לקוחות היעד שלך, תוכל להסתכל בחשבון Google Analytics שלך. שיין פולארד, מנהל טכנולוגיה ראשי ב-Be Media, מסביר שכאשר הוא עושה מחקר מוצר, הוא אוהב "להסתכל היטב" בדוחות הבאים של Google Analytics:

  • דמוגרפיה של הקהל, כי זה המפתח להבנת טווחי הגילאים, גברים לעומת נשים, וכיצד המוצר הנוכחי פונה לדמוגרפיה זו.
  • מיקום גיאוגרפי, כי לדעת מה הקהלים עושים במיקום יכול לעזור ליצור תובנה. לדוגמה, שאנשים במלבורן לא צריכים מכסחת דשא כמו אנשים בפרת', בהתבסס על כך שלמלבורן יש אחוז גבוה יותר של אנשים שמתגוררים במתחמי דירות, בגלל שפרת', שיש להם יותר מרחב עירוני.
  • דפים מובילים, שהם בדיקת דופק מצוינת לבדיקת כמה אנשים מסתכלים על מוצרים. שיין נתקל בדיווחים שבהם המוצר המוביל תואר כבעל ביצועים טובים יותר מכל מוצר אחר פי 10, רק כדי לסקור את הדפים המובילים ולראות שהפי 10 מתייחס למאות ביקורים, ולא לאלפים. האופן שבו הנתונים נוסחו גרם להם להישמע כמו פרפורמר יותר מאשר בפועל בקנה מידה.

קבע סימון

חשוב מאוד לקחת בחשבון סימון עבור מוצר ספציפי לפני שצוללים רחוק מדי לתוך רעיון מוצר. כשתתחיל למכור באינטרנט, תגלה במהירות שיש הרבה עמלות קטנות שיאכלסו את השוליים שלך, כך שסימון ראשוני חזק יספק לך את הכרית הדרושה כדי לספוג את העלויות הקטנות הללו.

כדי להבין קצת יותר את השוליים, בואו נסתכל על מוצר אמיתי. לדוגמא זו, נשתמש במד צעדים לחיות מחמד – מכשיר אלקטרוני קטן שאתה מחבר לקולר של כלב כדי לספור כמה צעדים הם עושים.

בהסתכלנו מסביב על מד צעדים אחרים לחיות מחמד, קבענו שמחיר קמעונאי ממוצע של מוצר כזה יהיה 24.99 דולר. באמצעות Alibaba, גילינו שאנו יכולים להשיג מד צעדים לחיות מחמד אלה בעלות של $2 ליחידה.

סימון של 1,200%! נראה טוב עד כה, נכון? בואו נסתכל מקרוב על העמלות האחרות שנצטרך לקחת בחשבון:

product research costing example

אתה יכול לראות מהדוגמה למעלה כיצד העמלות הקטנות יצטמצמו בשוליים שלך. במקרה זה, מוצר שהיה לו סימון ראשוני של למעלה מ-1,200% בסופו של דבר עם סימון של פחות מ-100% כאשר הכל נאמר.

כמובן, אלו הם רק משוערים ותוכלו לצמצם עלויות באופן משמעותי על ידי טיפול בעצמכם בהגשמה והוצאה פחות על פרסום. בלי קשר, חשוב לדעת את המידע הזה מראש.

תחשוב על מחיר המכירה

מכירת מוצר זול פירושה שתצטרך להעביר יחידות רבות כדי להרוויח הגון. בנוסף, יחד עם העברת יחידות רבות מגיעות פניות מוגברות לשירות לקוחות וכן עלייה במדדים תפעוליים אחרים. מצד שני, מכירת מוצרים יקרים מאוד פירושה מחזור מכירות ארוך יותר ולקוחות בעלי אבחנה רבה יותר.

בדרך כלל, נקודת מחיר של מוצר מומלצת בין $75 ל-$150, מכיוון שהיא ממזערת את הצורך למצוא מספר רב של לקוחות כדי להרוויח רווח הגון ועדיין מסוגלת לתת לך קצת כר לעלויות השיווק והתפעול.

לדוגמא הקודמת שלנו, מד צעדים לחיות מחמד, היה מחיר מכירה נמוך יחסית של 25$. בגלל זה, עלויות משתנות אכלו חלק גדול מהרווח, והותירו רווח ליחידה של 12.95$ בלבד.

עם זאת, בוא נראה מה יקרה אם נחליף את מד הצעדים לחיות מחמד למוצר חדש ונניח שלמוצר החדש הזה יש מחיר מכירה פוטנציאלי של 100 דולר (פי 4 יותר מד צעדים לחיות מחמד). לצורך עקביות, הכפלנו גם את העלות המתאימה האחרת בפקטור של ארבע.

product research costing example 2

בגלל התמחור הגבוה יותר, יש לנו מרווחים טובים בהרבה – 73% לעומת 42% – עבור מד צעדים לחיות מחמד, והרווח שלנו ליחידה מרקיע שחקים מ-$12.95 ל-$76.75.

למידע נוסף: כיצד להקים עסק לחיות מחמד (בתוספת רעיונות ודוגמאות ממותגים מובילים)

קבע משקל וגודל המוצר

לגודל ומשקל המוצר יכולים להיות השפעה גדולה על המכירות ועל השורה התחתונה שלך. בימים אלה, לקוחות רבים מצפים למשלוח חינם, ועצם כניסת עלות המשלוח למחירים שלך לא תמיד עובדת. משמעות הדבר היא שעלויות אלו נוטות להכיל את השוליים שלך. אם תחליט להעביר את עלויות המשלוח על הלקוח שלך, תגלה שההלם של המשלוח הגבוה כנראה יפגע בשיעור ההמרה שלך.

בנוסף, אם אינך מתכנן להשתמש במודל הדרופשיפינג, תצטרך לשקול את עלות משלוח המוצרים לעצמך (או למחסן שלך) מהיצרן שלך, כמו גם את דמי האחסון. אם אתה מזמין את המלאי שלך מחו"ל, אתה עשוי להיות מופתע מהעלויות הכרוכות בכך.

דוגמה: יש חברת מזרני יוגה פופולרית שמוכרת מזרני אימון גדולים מדי. המוצר עצמו הוא 99 $ סביר. עם זאת, המשלוח הוא 40 דולר לקנדה ו-100 דולר לשאר העולם. עבור צרכנים רבים, יהיה להם קשה להצדיק הוצאה של 40% עד 100% יותר עבור משלוח.

האם המוצר שלך עמיד?

עד כמה המוצר שלך עמיד או שביר? מוצרים שבירים יכולים להיות הזמנה לצרות. מוצרים שיכולים להתקלקל יעלו לך יותר באריזה ובטח יהיו לך יותר החזרות והחלפות.

האם המוצר שלך עונתי?

עסקים עם ביקוש עונתי עלולים לסבול מתזרים מזומנים לא עקבי. עונתיות מסויימת היא בסדר, עם זאת, למוצר אידיאלי יהיה תזרים מזומנים עקבי במקצת לאורך כל השנה.

אם תבחרו במוצר מאוד עונתי, אולי כדאי לכם לשקול מבעוד מועד כיצד תוכלו להתגבר על העונתיות, אולי על ידי שיווק למדינות שונות בלא העונה.

בדוק את הטרנדים העונתיים על ידי התבוננות ב-Google Trends עבור מוצר ומילות מפתח נישה שלך.

האם המוצר שלך משרת תשוקה, מקל על כאב או פותר בעיה?

דנו בנקודה זו בשלב מוקדם במדריך זה, אבל זה תמיד יתרון למכור מוצרים שמשרתים תשוקה או פותרים בעיה.

יתרון נוסף הוא שכאשר אתה מוכר מוצרים העומדים באחת מהדרישות הללו, עלויות השיווק שלך נוטות להיות נמוכות יותר, מכיוון שלקוחות מחפשים באופן אקטיבי פתרון, בניגוד לכך שאתה צריך לשווק בכבדות את המוצר שלך כדי למצוא אותם.

מה תהיה מחזור המוצרים שלך?

זה יכול להיות מסוכן להחזיק מוצרים שכל הזמן צריך לשנות או לרענן. מוצרים מסוג זה מסתכנים בכך שלא יימכרו לפני מועד המחזור. לפני שאתם קופצים בראש ומוכרים מוצר עם מחזור מכירות קבוע, חיוני לדעת איך יראה לוח המחזורים שלכם ולתכנן בהתאם.

לדוגמה, כיסויים לסמארטפונים ולטאבלטים הם שוק חם. עם זאת, יצירת עיצובים חדשים דורשת בדרך כלל השקעה ראשונית גבוהה עבור עיצוב, אב טיפוס וכמויות הזמנה מינימליות. אחד החלקים הקשים יותר בבניית עסק מקוון בנישה כמו מארזי סמארטפונים הוא להשיג מספיק אחיזה וחשיפה לפני שהסמארטפון/טאבלט הדגם הבא יוצא. אי מכירה מהירה מספיק דרך המלאי שלך עלולה להשאיר אותך עם מלאי של מקרים מיושנים.

האם המוצר שלך מתכלה או חד פעמי?

קיום מוצרים מתכלים או חד-פעמיים הופכת את המכירה לאותו לקוח שוב ושוב לטבעיות יותר בכך שהיא בעצם הצבת מגבלת זמן על חיי המוצר ונותנת ללקוח סיבה לחזור אליך לחידוש.

הארי'ס, למשל, מוכרת מוצרים שבדרך כלל מתכלים מאוד, כמו סכיני גילוח, קרם גילוח ודאודורנט. מודל זה גורם לצרכנים לחזור לאתר שלהם כדי לבצע רכישה חוזרת.

harry's website

האם התכלות היא גורם?

מוצרים מתכלים הם הצעה מסוכנת לכל עסק, לא משנה עסק מקוון. מכיוון שמוצרים מתכלים מאוד דורשים משלוח מהיר, המשלוח עלול לעלות ביוקר. אפילו מוצרים עם ציר זמן מתכלה ארוך יותר יכולים להיות מסוכנים, מכיוון שהם מסבכים את האחסון והמלאי, ועלול להשאיר אותך עם מוצרים מקולקלים.

לדוגמה, מוצרי מזון, תוספי מזון, תרופות וכל דבר אחר שצריך להישמר קר או שיש לו תאריך תפוגה קצר, כולם דורשים התייחסות מיוחדת בהזמנת מלאי ומשלוח ללקוחות.

האם יש הגבלות או תקנות?

הגבלה ותקנות על בחירת המוצר והנישה שלך מעצבנים במקרה הטוב ומשתקים במקרה הרע. לפני שתתקדם עם רעיון המוצר שלך, תרצה לוודא שאין תקנות או הגבלות על בחירת המוצר שלך. לכל הפחות תרצה לוודא שהם ניתנים לניהול.

מוצרים כימיים מסוימים, מוצרי מזון ומוצרי קוסמטיקה יכולים לשאת הגבלות לא רק מהמדינה שאליה אתה מייבא את הסחורה שלך, אלא גם מהמדינות שאליהן אתה שולח את המוצרים שלך בחזרה.

תרצה לשקול לבצע מספר שיחות טלפון למכס ולשירותי הגבול של המדינה שאליה תייבא את המוצר שלך, יחד עם המחסן שלך, אם אתה מתכנן להשתמש באחד, כמו גם למינהל המזון והתרופות ב- במקרה של מוצר מזון/תוסף.

האם המוצר שלך ניתן להרחבה?

קשה לחשוב על העתיד ועל צמיחת העסק שלך כשאתה עדיין בשלב ההשקה, עם זאת, יש לשקול מדרגיות ולהיכלל במודל העסקי כבר מההתחלה.

אם המוצר שלכם מיוצר בעבודת יד או מכיל חומרים שקשה למצוא, חשבו כיצד להגדיל אותו אם העסק שלכם ימריא. האם תוכל לבצע מיקור חוץ של ייצור? האם מספר העובדים שלכם יצטרך לגדול עם מספר ההזמנות או שתצליחו לשמור על צוות קטן?

מדריך חינם: כיצד למצוא מוצר רווחי למכירה באינטרנט

מתרגשים לפתוח עסק, אבל לא בטוחים מאיפה להתחיל? המדריך החינמי והמקיף הזה ילמד אותך איך למצוא מוצרים מעולים, חדשים בטרנדים עם פוטנציאל מכירה גבוה.

6 טיפים למחקר מוצר יעיל

בין אם אתה חוקר את המוצר הראשון או החמישי שלך, זכור את הטיפים הבאים למחקר מוצרים:

  • עקבו אחר פרסומי מגמות צרכנים
  • מצא רבי מכר באמזון
  • עיין באתרי אוצרות חברתית
  • הערכת שווקים סיטונאיים B2B
  • צפה בפורומים נישה
  • שאל את הלקוחות שלך

עקבו אחר פרסומי מגמות צרכנים

פרסומי מגמות צרכנים יכולים לחשוף אותך למוצרים ותעשיות חדשות שאולי לא ידעת על קיומם. הם גם עוזרים לך להישאר מעודכן במגמות האחרונות כדי להישאר תחרותיים ולגלות הזדמנויות מוצרים חדשות.

פלטפורמה חינמית אחת לעקוב אחר היא Trend Hunter. Trend Hunter היא קהילת הטרנדים הגדולה ביותר, עם למעלה מ-200,000 אנשים המוקדשים למציאת הטרנדים האחרונים. אתה יכול למצוא טרנדים לכל דבר באתר זה, כולל יופי, אופנה, תרבות, יוקרה ועוד.

נניח שאתה מזהה מגמה כמו "העצמת אימוג'י מגיפה".

trendhunter website

אתה יכול להפוך את זה לרעיון עסקי וליצור מגוון של ביגוד או אביזרים המבוססים על עיצובים אלה.

פלטפורמת מגמה נוספת שכדאי לבדוק היא PSFK. זהו אתר חברות שמפיק דוחות ותובנות לגבי מגמות קמעונאות וחווית לקוח.

קח את Inkkas, למשל. המותג מצא את הטרנד ללבוש טקסטיל פרוויאני והפך אותו לעסק נעליים. Inkkas עובדת עם נעלי נעליים מקומיות בפרו כדי ליצור את העיצובים, ואז מוכרת אותם באינטרנט דרך חנות Shopify.

inkkas homepage

מצא רבי מכר באמזון

אמזון היא אחד משוק הצרכנים הגדולים בעולם. אתה בטוח תמצא אלפי רעיונות למוצר ברגע שאתה נוחת באתר. אבל קל ללכת לאיבוד בכל המוצרים והמודעות אם אין לך תוכנית.

כדי לזרז את התהליך, עבור ישירות לרשימת רבי המכר של אמזון. ניתן למצוא מוצרים משתלמים מכל קטגוריה, מצעצועים ומשחקים ועד למרפסת, מדשאה וגינה ועוד. כל המוצרים ברשימה מבוססים על מכירות ומתעדכנים מדי שעה. כך שלעולם לא ייגמרו לך הרעיונות למוצרים עבור העסק שלך.

amazon best seller examples

אם אתה רוצה מידע מפורט יותר על מוצרים באמזון, אתה יכול להשתמש בכלי מחקר מוצרים כמו Jungle Scout.

JungleScout dashboard

אתה יכול לחפש בקלות מכל מוצר לפי מילת מפתח, קטגוריה או פילטר מותאם אישית עם מאגר המוצרים של המותג, קטלוג הניתן לחיפוש עם למעלה מ-475 מיליון מוצרים מאמזון. או להעריך רעיונות למוצרים תוך שניות עם תוסף Chrome שלו. כל זה יכול לתת לך רעיונות למוצרים מנצחים, בין אם אתה מוכר באמזון ובין אם אתה מנהל חנות מקוונת.

שיין גם בוחן כמה גורמים שונים בעת מחקר מוצרים של אמזון:

  • ביקורות על פרטי מוצר
  • מי מוציא על פרסומות
  • גרסאות של מוצרים
  • אילו חבילות מוצרים קיימות

עיין באתרי אוצרות חברתית

אתרי אוצרות תמונות יכולים להיות מקור עשיר למציאת רעיונות למוצרים. רק על ידי הסתכלות על לייקים ותמונות טרנדיות, אתה יכול לקבל תחושה של ביקוש בשוק למוצר או נישה ספציפיים.

כמה אתרים שכדאי לבדוק כוללים:

  • Pinterest , מנוע הגילוי הוויזואלי ואתר האוצרות הגדולים ביותר
  • We Heart It , לגילוי מוצרי אופנה ויופי
  • Dudepins , לגילוי וקניית מוצרים לגברים
  • מפואר , עבור אוספים ייחודיים, מעיצוב הבית, לאמנות ועד לבגדים
  • Wanelo , קניון דיגיטלי עם למעלה מ-12 מיליון מוצרים שאנשים יכולים לגלות ולקנות

הערכת שווקים סיטונאיים B2B

שווקים סיטונאיים B2B הם מכרה זהב למציאת רעיונות למוצרים חדשים ישירות מהמקור. אתרים אלו יחשפו אותך לאלפי רעיונות מוצר פוטנציאליים למכירה. אם בסופו של דבר אתה אוהב מוצר, אתה יכול לקנות אותו מיד.

שני מקורות שתרצה לבדוק קודם הם Alibaba ו- AliExpress, שהם מקומות שוק שמחברים אותך ליצרנים מאסיה. יש להם מאות אלפי מוצרים לחקור. אתה יכול למצוא כמעט הכל.

החוכמה היא להסתכל על מקומות השוק השונים כדי לראות מה מגמתי ואז להצליב את זה עם עליבאבא כדי לראות אם אתה יכול לסובב את זה בצורה ייחודית.

ג'רמי סונה, מייסד דציבל

עליבאבא מיועדת לעסקאות B2B. אז אם אתה רוצה להזמין כמויות גדולות של מוצר ישירות מיצרנים, תשתמש ב- Alibaba.

alibaba homepage

מצד שני, AliExpress זמין לכולם. אם אתה רוצה לבדוק מוצר, אתה יכול להזמין במנות קטנות מאליאקספרס. אתה יכול גם לעשות dropshipping עם AliExpress.

aliexpress homepage for product research

שוקי B2B נוספים שכדאי לחקור הם:

  • לחיצת ידיים
  • מפתח טרייד
  • מקורות גלובליים
  • מיוצר בסין
  • סיטונאי מרכזי

צפה בפורומים נישה

תעשייה וצורות נישה הן דרך נוספת לגלות מוצרים חדשים למכירה. הם גם מקום טוב להתחבר ללקוחות פוטנציאליים על פני חוויות משותפות ולדון איתם בנושאים רלוונטיים.

לכמה נישות, כמו משחקים, יש קהילות מקוונות פעילות. לדוגמה, אם אתה רוצה לעשות מחקר מוצר, אתה יכול לגשת לאתרים כמו GameFAQs או NeoGAF כדי לצפות בדיונים סביב משחקי וידאו.

NeoGAF homepage

יש גם Reddit, שהוא הפורום של כל הפורומים. אתה יכול למצוא קהילות בתוך Reddit לכל נושא, כמו טכנולוגיה, תרבות וסביבה. נכון להיום, יש למעלה מ-2.2 מיליון סו-breddיטים, הידועים גם כקהילות, שבהם אנשים מתכנסים כדי לדבר על נושאים שונים הקשורים לכותרת הקהילה.

ואם אתה עדיין לא מוצא פורומים סביב הנישה שלך, נסה לחפש בגוגל. הקלד את הנישה + הפורום שלך בשורת החיפוש וראה אילו תוצאות עולות.

google search for forums

שאל את הלקוחות שלך

בין אם יש לך חמש או חמש מאות לקוחות, אחת הדרכים הטובות ביותר לקבל רעיונות למוצרים היא מהלקוחות שלך. אתה יכול לשלוח אימייל לקהל הלקוחות שלך ולבקש משוב שלהם על כמה רעיונות למוצרים שאתה חושב.

tweet asking customers for feedback

זוהי טקטיקה שבה משתמש אלפרד לואה, מייסד Open Atlas, כדי לשפר את קו המוצרים הקיים שלו.

"מהניסיון שלי בהפעלת אטלס פתוח", הוא אומר, "מצאתי שעיסוק בשירות לקוחות בעצמי היה מועיל לקבלת רעיונות למוצרים. בכל הזמנה הייתי שולחת מייל ללקוח ושואלת על ניסיונו: הזמנה, משלוח, מוצר וכו'. קומץ היה עונה ונותן לי את המשוב שלו. אספתי את המשוב שלהם עבור גרסה 2 של המוצר שלי."

email asking customers for feedback

בין אם זה אתה או צוות התמיכה שלך ששולחים את האימיילים האלה, אתה עדיין יכול לקבל משוב ולהשתמש בו כדי ליידע את תהליך פיתוח המוצר שלך.

מצא את המוצר הנמכר הבא שלך היום

בחירת המוצר והנישה הנכונים היא הליבה של עסק המסחר האלקטרוני שלך והיא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבל.

שימוש בקריטריונים לעיל כקו מנחה יכול לעזור לך למצוא מוצרים בעלי ביקוש גבוה בתחרות נמוכה שסביר להניח שיצליחו.

האם יש לך שיטה אחרת לאמת רעיון למוצר שעבד טוב עבורך? ספר לנו בתגובות.

איור מאת לוקה ד'אורבינו

שאלות נפוצות על מחקר מוצר

מה ההבדל בין מחקר מוצר למחקר שוק?

ההבדל העיקרי הוא שמחקר מוצר מתייחס להערכת ההסתברות להצלחה של מוצר בשוק שנבחר, בעוד שמחקר שוק מתייחס לחקירת הצרכים וההעדפות של הלקוח והבנת התחזית התחרותית.

איך מתחילים מחקר מוצר?

  1. הערכת גודל השוק
  2. נתח נוף תחרותי
  3. קבע את קטגוריית המוצרים
  4. הגדר לקוח יעד
  5. חשב את שולי הרווח

כיצד אוכל לחקור מוצר למכירה?

  1. עקבו אחר פרסומי מגמות צרכנים
  2. מצא את המוכרים המובילים באמזון
  3. עיין באתרי אוצרות חברתית
  4. הערכת שווקים סיטונאיים B2B
  5. קרא פורומים נישה
  6. שאל את הלקוחות שלך

מהי דוגמה למחקר מוצר?

דוגמה אחת למחקר מוצר היא מציאת פריט מגמתי בפרסום כמו Trend Hunter, ואז קביעה באמצעות הערכה אם זה מוצר בר-קיימא למכירה. ברגע שזה מוכח, אתה יכול לעבור לתהליך פיתוח המוצר כדי ליצור גרסה מוקדמת ולפתור בעיות בשרשרת האספקה.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button