רעיונות לעסקים

עסקים המונעים על ידי ילדים: 12 רעיונות למנכ"לים עתידיים

"אני רוצה להציל חיות כשאהיה גדול", מכריזה בת התשע שלנו.

היא לא בדיוק בטוחה מה כוללת הקריירה הזו. בתחום התחום המצומצם שלה יש קומץ אפשרויות קריירה אידאליות: מורה, אסטרונאוט, וטרינר. אבל אני מדמיינת עבורה עתיד שמתאים בצורה מושלמת ליצירתיות הטבעית ולחוש ההומור שלה – כזה שהיא מעצבת בעצמה.

היכרות עם צעירים ליזמות בשלב מוקדם היא דרך המתאימה לגילם למתוח קווים בין תחומי העניין שלהם לבין מספר אינסופי של אפשרויות קריירה. עסקים המנוהלים על ידי ילדים יכולים להשלים את הפערים בחינוך הפורמלי באמצעות כישורי עסקים וכישורי חיים כדי לעזור להם להצליח. ילד שמתקשה במתמטיקה, למשל, עשוי ללחוץ עם מספרים דרך פעילות מעשית כמו קידוד אתר אינטרנט.

בדרך זו, יזמות יכולה לפתוח יכולת או עניין שבעבר לא היה נגיש.

היכרות עם צעירים ליזמות בשלב מוקדם היא דרך המתאימה לגיל למתוח קווים בין תחומי העניין שלהם לבין אינסוף אפשרויות קריירה עתידיות.

פתיחת עסק ידידותי לילדים היא פעילות משפחתית מהנה שגרמה ללמידה אפויה. בנוסף, זו דרך לילדים להרוויח כסף כדי לחסוך לקולג' – או ל-Nerf Blasters. כאן, נשתף 12 רעיונות לעסקים קטנים לילדים להתחיל מהבית עם השגחת הורים.

איך להקים עסק ידידותי לילדים: טיפים להורים ולמחנכים

המגיפה הביאה ללחץ עבור הורים שצריכים למלא את הזמן שפעם נכבש על ידי מחנות יום ואימוני בייסבול. בזמן שאנחנו חוזרים לשגרה, להורים יש עוד כמה טריקים בשרוולים – כיף משמעותי כדי למנוע שעמום ותסכול. ועסקים בניהול ילדים מסמנים את כל התיבות.

ילדים יכולים ללמד את עצמם מיומנויות עסקיות נחוצות באמצעות כלי למידה מקוונים בחינם, לצבור ניסיון במחקר בתהליך.

רוב הרעיונות העסקיים לילדים שנחלוק בהמשך מאמר זה דורשים מעט השקעה מראש או ניסיון קודם וניתן להתחיל אותם מהבית. ילדים יכולים ללמד את עצמם מיומנויות עסקיות נחוצות באמצעות כלי למידה מקוונים בחינם, לצבור ניסיון במחקר בתהליך. תחילת העבודה היא פשוטה כמו לספק לילדים את הכלים שהם צריכים ולראות אותם הולכים!

הורים עדיין צריכים לספק הדרכה לאורך הדרך ולשקול מספר גורמים, כמו מחויבות לזמן, עלויות הפעלה וסיכון. עקוב אחר ההנחיות הבאות כדי לעזור לצעירים ליהנות בבטחה ולהצליח ביזמות:

  • רעיונות עסקיים טובים לילדים מתמקדים בתחומי העניין והחוזקות של הילד , כדי שלא ירגישו שזו עוד מטלה. לחלופין, התאם את העסק למטרה ספציפית כמו ללמד אותם על כסף או לעזור להם לבנות אמון.
  • בחר עסק קטן שהם יכולים לנהל עם פיקוח מינימלי . יתכן שתצטרך לפקח על כמה היבטים הדורשים אישור הורים עבור קטינים, אבל לתת להם גם קצת בעלות בעסק.
  • התחל בקטן וגמיש כדי שהעסק יוכל להתכופף סביב לוחות הזמנים של בית הספר והפעילות. לדוגמה, מיזם עונתי הוא רעיון עסקי קל לילדים שיכול למלא את חופשת הקיץ בפעילויות משמעותיות.

חלק מהעסקים הקטנים הכרוכים בשימוש באינטרנט או באינטראקציה עם אנשים צריכים לבוא עם מערכת כללים שעוזרים להגן על ילדים.

  • לערב את כל המשפחה . אוסטין גיל מנהל את העסק שלו לייצור נרות עם שני אחיו. אמא שוזרת את זה לתוך מערכי השיעור שלה בבית הספר, וגם אבא אפילו עוזר, אומר אוסטין.
  • הציגו להם מודלים פוטנציאליים לחיקוי . למד את הילדים שלך על יזמים מצליחים – במיוחד אלה שהם יכולים להזדהות איתם (רקע דומה וכו'). סופיה בת ה-13 חובבת STEM מסתכלת על האליל שלה, מארי קירי, כשהיא סוללת את דרכה בעולם המדע והיזמות.
  • הציבו גבולות . חלק מהעסקים הקטנים הכרוכים בשימוש באינטרנט או באינטראקציה עם אנשים צריכים לבוא עם מערכת כללים שעוזרים להגן על ילדים. לדוגמה, לילדים רבים שמנהלים ערוצי יוטיוב או דפים חברתיים אחרים יש הורים שמטפלים בתוכן ושיחות ומנהלים את החשבונות.

עזור לילד שלך לבנות את החלום שלו ונסה את Shopify בחינם למשך 14 ימים


12 רעיונות עסקיים ברי השגה לחלוטין לילדים

מוכנים לעזור לילדים שלכם לפתוח עסק משלהם? אספנו רשימה של רעיונות כדי לפנות לאישים ולתחומי עניין שונים. בנוסף, כל רעיון כולל רשימה של מיומנויות שנלמדו ומשאבים כדי להתחיל.

1. יוצר תוכן מקוון

Illustration of a kid running a YouTube business, holding a phone and shooting a video while money streams out ילדים בעלי ביצועים בעלי עניין רב בתחביב מסוים (נגיד, גיימינג או אופנה), יכולים לבנות קהל עוקבים על ידי יצירת ביקורות סרטונים, הדגמות או unboxings עבור פלטפורמות כמו YouTube, Twitch או TikTok – ובסופו של דבר לייצר רווח מהערוץ. ה-kidfluencer השאפתן שלך יקבל ביטחון עצמי וילמד מיומנויות טכניות שיכולות להכין אותם ללימודים בתיכון, בקולג' או לקריירות יצירתיות.

🏆 מיומנויות שנצברו:

  • עריכת וידאו
  • מבנה קהילה
  • התמודדות עם בריונים (טרולים מקוונים)

⬆️ עליית רמה: איך להרוויח כסף ביוטיוב

2. בעל חנות פופ-אפ בגודל פיינט

תחשוב מעבר לדוכן הלימונדה. השמיים הם הגבול ליזמים זעירים שרוצים ללמוד אנשים ומיומנויות מכירה. צצו שולחן בחצר הקדמית ועזרו לילדיכם למכור כל דבר, החל ממתקים ביתיים ועד שתילים וכלה בעבודת יד. סוג זה של עסקים היה השער עבור tRiley Kinnane-Peterson, שבגיל חמש הפכה את דוכן התכשיטים השנתי של מכירת החצר שלה לעסק מקוון ענק: Gunner & Lux.

🏆 מיומנויות שנצברו:

  • תִקשׁוֹרֶת
  • מכירות
  • עובדים עם כסף

⬆️ עליית רמה: כיצד להגדיר ולפתוח חנות פופ-אפ

3. ממציא הדבר הגדול הבא

בעזרת הורים, מוצר שהומצא על ידי ילדים יכול להיות בייצור המוני או בעבודת יד ולמכור אותו באינטרנט. ילדים המעוניינים ב-STEM יכולים ליישם את כישוריהם על ידי פתרון בעיה משותפת לדור שלהם. כשהסקייטבורד של קרסון קרופפל לא התאים ללוקר שלו, בן ה-14 המציא גרסה שתעשה זאת – והעסק אפילו הנחיל לו עסקה על Shark Tank .

🏆 מיומנויות שנצברו:

  • לְעַצֵב
  • פתרון בעיות
  • מחקר

⬆️ עליית רמה: תהליך פיתוח המוצר בן 7 השלבים

4. בדרן יוצא דופן

Illustration of a kid pulling a large dollar sign out of a hat on stage, representing a kid-run magician business מיומנויות יצירתיות כמו נגינה בכלי, הדגמת תרגילי קלפים או ביצועי קוספליי יכולים להפוך לבסיס העסק הראשון של ילדכם. הם יכולים למצוא לקוחות דרך בית הספר, השכונה או מפה לאוזן ולעבוד בתור בדרן או פרפורמר במסיבות ואירועים. נשיא Shopify, הארלי פינקלשטיין, זכה לטעום ראשון של יזמות כשהיה עדיין ילד, דיג'יי בבר מצווה.

רעיון עסקי זה משתלב היטב גם עם יצירת תוכן מקוון. ילדים יכולים לבחור להקים ערוץ YouTube או TikTok כדי להגדיל קהל עם הכישרון שלהם.

🏆 מיומנויות שנצברו:

  • יְצִירָתִיוּת
  • דיבור בפני קהל
  • אֵמוּן

⬆️ עליית רמה: כיצד להגדיר ולהגיע לקהל היעד שלך

5. יצרנית מפוארת

ניתן למכור פריטים קטנים בעבודת יד כמו תכשיטי חרוזים, סבונים ופצצות רחצה באמצעות שווקים מקוונים בעזרת ההורים. רבות ממלאכות יד אלה דורשות מעט השקעה מראש עבור אספקה, וילדים יכולים לנהל את צד הייצור של סולו העסק. עם השגחת הורים, ילדים יכולים ללמוד ליצור אתר אינטרנט וחנות מקוונת למכירת סחורות באינטרנט.

אולי פקייר היה רק בן חמש כשהפך לפנים של העסק שלו עם תוססות אמבטיה. אבל אמא שלו גם מערבת אותו במשימות שמתאימות לילדים, כמו הכנת המוצרים.

🏆 מיומנויות שנצברו:

  • יְצִירָתִיוּת
  • שיווק
  • מוטוריקה עדינה

⬆️ עליית רמה: 10 מקומות למכירת מוצרים בעבודת יד

6. שומר חיות מחמד או צמחים

שמירה על חיות מחמד וצמחים היו בדרך כלל עבודות מוזרות שמתאימות לילדים צעירים יותר שמחפשים קצבה נוספת – במיוחד כשהם עדיין צעירים מדי בשביל שמרטפות. אבל ילדים שנהנים מהעבודה הזו יכולים להפוך אותה לעסק רשמי יותר. הורים יכולים לעזור בהקמת אתר אינטרנט בסיסי המדגיש שירותים ומחירים, ואף מקבל הזמנות ותשלומים מקוונים.

🏆 מיומנויות שנצברו:

  • ניהול זמן
  • אַחֲרָיוּת
  • שירות לקוחות

⬆️ עליית רמה: מכור מוצרים לחיות מחמד: רעיונות לעסק שלך לחיות מחמד

מחפשים רעיונות לילדים גדולים יותר? קח את החידון שלנו וקבל רעיונות עסקיים מותאמים לבני נוער יזמים. 👉 עבור לחידון

7. אמן מתחיל

ניתן לטפח אהבה לאמנות, מלאכה או עיצוב אצל ילדכם על ידי היכרות עם הצד העסקי של העולם היצירתי. אם הקטן שלכם חולם על קריירה כאמן, עזרו לו לחקור את האפשרויות בתחום. הורים יכולים להקים חנות מקוונת פשוטה ושילוב הדפסה על פי דרישה, לאפשר לילדים למכור את העיצובים שלהם על חולצות טריקו, ספלים ומדבקות.

זהו רעיון נוסף שיש לו מספר אפשרויות. ילדים שמצטיינים גם מול המצלמה עשויים להחליט להפוך ליוצרי תוכן, לצלם הדרכות אמנות או להציע שיעורי עיצוב אונליין.

🏆 מיומנויות שנצברו:

  • בניית אתרים
  • יְצִירָתִיוּת
  • שירות לקוחות

⬆️ עליית רמה: איך למכור אמנות באינטרנט: המדריך האולטימטיבי

8. עוזרת שכונה

Illustration of a kid cutting grass. Money flies behind the lawnmower, signifying a kid-run service business ישנם מספר שירותים שילדים יכולים לספק באמצעות עסק קטן ממש בשכונה שלהם. ילדים יכולים לפתוח עסק שירות המציע שטיפת מכוניות, טיפול במדשאה, פינוי שלג וביצוע סידורים פשוטים. ילדים יכולים לעשות פליירים ולמצוא לקוחות על ידי ביקור שכנים ובקשת הפניות. או, בעזרת הורים, הם יכולים להקים חנות Shopify פשוטה כדי למכור משבצות זמן באמצעות אפליקציית תזמון.

🏆 מיומנויות שנצברו:

  • שימוש בכלים ידניים וחשמליים
  • ניהול זמן
  • כישורי אנשים

⬆️ עליית רמה: שיווק מפה לאוזן: דוגמאות ואסטרטגיות

9. אשף קידוד

כשאחי היה בן 10, הוא התקשה במתמטיקה בבית הספר. עם זאת, בערבים בבית, הוא התעמק בספרי לימוד, לימד את עצמו לבנות אתרים ולעצב משחקי וידאו. בתור לומד מעשי, הוא מצא מתמטיקה בדרכו שלו.

קידוד ומיומנויות דיגיטליות חשובות יותר ויותר עבור קריירות עתידיות רבות. ישנן מספר תוכניות המיועדות ללמד קוד לילדים, בהתאם לאופן שבו הם לומדים בצורה הטובה ביותר. ברגע שהם מבינים את זה, עזור להם להקים עסק בעיצוב ובניית אתרים עבור אחרים, ללמד קוד או להציע שירותים דיגיטליים אחרים בתוך הקהילה.

🏆 מיומנויות שנצברו:

  • סִמוּל
  • פתרון בעיות
  • כישורי תקשורת

⬆️ עליית רמה: איך לבנות אתר מאפס: מדריך התחלה מהירה בן 9 שלבים למתחילים

10. מוכר פסטיבל או חוף

הורים המחפשים למלא את הקיץ הארוך בחוויות מהנות וחינוכיות יכולים לעזור לילדים לפתוח עסק לממכר אוטומטי. ילדים יכולים לקנות בכמויות גדולות (במימון מ"משקיעים") ההורים ולמכור פריטים כמו מים, ארטיקים או קרם הגנה באירועים מקומיים, פסטיבלים או אפילו חוף הים. תחשוב על זה כעל דוכן לימונדה נייד. מקומות מסוימים ופארקים עירוניים ידרשו היתרים או עמלות של ספקים, וההורים צריכים לצפות להיות מעשיים. תן לילדים אוטונומיה, לעומת זאת, על ידי העצמתם ליצור שילוט או לעצב עגלה או דוכן.

🏆 מיומנויות שנצברו:

  • לְעַצֵב
  • כישורי כסף
  • כישורי אנשים

קבלו השראה: איך מייסד ה-Blenders Eyewear התחיל מתרמיל

11. משווק

זהו רעיון עם השקעה נמוכה לילדים שעוסקים באופנה, טרנדים, צילום ו/או מדיה חברתית. ילדים יכולים להרוויח כסף נוסף בצד על ידי חיפוש אחר ממצאים נדירים או וינטג' בחנויות יד שניה מקומיות ומכירתם מחדש למטרות רווח דרך חנויות מקומיות או חנות מקוונת ייעודית. שקול רעיונות עסקיים אחרים לילדים כגון מכירה חוזרת של נעלי ספורט, תקליטים או צעצועי אספנות.

משווקים רבים משתמשים באינסטגרם כדי לחשוף "טיפות" חדשות בחנויות שלהם. עם השגחת הורים, זוהי דרך מצוינת לילדים ללמוד להשתמש במדיה חברתית לעסקים.

🏆 מיומנויות שנצברו:

  • צילום
  • יצירת אתר אינטרנט
  • מדיה חברתית

⬆️ עליית רמה: איך למכור בגדי וינטג' באינטרנט: המדריך האולטימטיבי

12. צלבני השפעה חברתית

מטרות חברתיות יכולות לעורר רעיונות עסקיים נהדרים לילדים. אם מטרת הפעילות היא לא להרוויח כסף אלא לבנות מיומנויות, עסק בעל השפעה חברתית מלמד שיעורים חשובים בחמלה ובנתינה חזרה לקהילה שלך. ילדים יכולים, בעזרת ההורים, להקים ארגון צדקה רשמי או לתרום הכנסות מכל סוג אחר של עסק למטרה לפי בחירתם. הם עשויים גם לבחור להשתמש בכישורי קידוד או טכניים למען מטרה טובה, ולהציע שירותים בחינם לעמותות.

ג'הקיל ג'קסון נחשף לאוכלוסיית חסרי הבית בעירו כשהיה רק בן חמש. הוא הועבר להקים ארגון משלו, Project I Am, כדי לעזור לספק אספקה לשכניו ללא בתים.

🏆 מיומנויות שנצברו:

  • חֶמלָה
  • גיוס כספים
  • פְּעַלתָנוּת

קבלו השראה: הכירו 9 חברות אחראיות חברתית שמניעות שינוי

כלים ליוצרים ולמסחר ממשיכים לצוץ, מה שמקל יותר ויותר על ילדים לחוות יזמות. זוהי דרך משמעותית עבור הורים ומחנכים להתחבר לתחומי העניין של הילדים, ליצור רגעי למידה מהנים ולהצמיח את עצמאותם. חשבו מעבר לרשימה הזו עבור חוויה ייחודית לאישיותו של ילדכם – הרעיונות העסקיים לילדים הם אינסופיים.

איורים מאת Sjoerd van Leeuwen

Illustration of children riding playground toys. A kid riding a rocket ship toy blasts into the air.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button