עבודה מהבית במחשברעיונות לעסקים

צור את העתיד שלך: 10 רעיונות עסקיים עשה זאת בעצמך שאתה יכול להתחיל מהבית

תן שם מלאכה וללא ספק התעסקתי בה. למרות שאני אוהב לכתוב על כל מה שקשור ליזמות, אני מוצא אושר אמיתי ביצירה, בנייה ויצירה.

עם זאת, יש מלאכות רבות שדורשות מעט ניסיון או יכולת אמנותית מולדת כדי להתחיל. אם אתם מחפשים תחביב שתוכלו להרוויח ממנו, בואו נתחיל ביצירה! כל אחד יכול ליצור ולמכור אומנות מהבית, לרוב בהשקעה מועטה.

מומחים מסכימים שעבודה עם הידיים שלך מציעה יתרונות רבים לבריאות הנפש, במיוחד עבור אלה שעובדים בעבודה טיפוסית של תשע עד חמש. עשה זאת בעצמך ויצירת מלאכת יד יכולים להיות כמעט מדיטטיביים, ומאפשרים למוח שלך להתנתק ולהיטען מחדש. תחושת ההישג ביצירת משהו מאפס יכולה גם לשפר את מצב הרוח שלך ולהפחית מתח וחרדה.

יתר על כן, חקר היצירתיות שלך עשוי אפילו לעורר רעיון עסקי. לאחר שמצאת ושכללת את האומנות שלך, תוכל לגוון את ההכנסה שלך על ידי ייצור ומכירה של מוצרים בעבודת יד בזמנך הפנוי.

חידון: מה ייעודך היצירתי?

חדש במלאכת עשה זאת בעצמך ולא בטוח איזו קטגוריה תתאים לך ביותר? ענו על כמה שאלות מהירות כדי לקבל רעיונות מותאמים למלאכת יד להכנה ולמכירה, בהתבסס על האישיות, היכולות ותחומי העניין שלכם.

איזה סוג מלאכה עלי לעשות ולמכור?

ספר לנו עוד על חווית היצירה ותחומי העניין שלך ואנו נמליץ על רעיונות היצירה הטובים ביותר כדי להניע הופעה צדדית יצירתית.

אומנות בת קיימא וטבעית

בהתבסס על תחומי העניין שלך ומה שחשוב לך, שקול לפתוח עסק קטן למלאכה שמשפיע. בין אם זה שימוש בחומרים בני קיימא או ממוחזרים או תרומת חלק מהרווחים למטרה, יש מלאכות רבות שאתה יכול ליצור ולמכור תוך כדי שינוי.

שקול אופנת וינטג' ממוחזרת, נרות העשויים משעווה טבעית בצנצנות לשימוש חוזר, ארגזים מבד שנצבעו ביד עם פיגמנטים טבעיים, או עציצים ואביזרים לגינון. יש מגוון של רעיונות עשה זאת בעצמך ממתחילים ועד מתקדמים.

מלאכת יד לעיצוב הבית

בהתבסס על תחומי העניין והכישורים שלך, מלאכת יד לעיצוב הבית היא מקום מצוין להתחיל בו. זוהי קטגוריה רחבה הכוללת מלאכות פשוטות עד מורכבות תוך שימוש במגוון חומרים. כאשר סגנונות עיצוב הבית משתנים, הישאר מעודכן בטרנדים וצור נישה משלך.

קחו בחשבון: אדניות עץ בעבודת יד, מוצרי ריח לבית, טקסטיל לבית כמו כריות ושמיכות, ועציצים מקרמיקה.

אומנות אופנה

אופנה היא קטגוריה אידיאלית עבורך בהתבסס על תחומי העניין והמטרות שלך. זה מקום צפוף אבל יש הרבה מקום לרעיונות טריים אם אתה יכול למצוא את הנישה והקהל שלך ולפתח מותג חזק.

למתחילים, תכשיטי חימר פולימרי או צעיפים צבועים ביד הם מלאכת יד קלה ללמידה, בעוד שאנשי יצירה מתקדמים יותר עשויים לבחור ליצור בגדים בעבודת יד מדפוסים מותאמים אישית או חולצות טי משי עם עיצובים מותאמים אישית.

מלאכת יד למתחילים

בהתבסס על הניסיון שלך, עדיף להתחיל בקטן. היכנס בקלות לעולם העשה זאת בעצמך על ידי לימוד עצמך מגוון של מלאכת יד מתוך הדרכות מקוונות בחינם. כך תוכלו לגלות עם אילו חומרים ושיטות אתם הכי נהנים לעבוד.

כמה אפשרויות נהדרות למתחילים הן: צביעת טקסטיל, תכשיטי חרוזים או הרכבה, נרות ומלאכת נייר. ניתן לייצר ולמכור את רובן מהבית, כך שתוכל להתחיל את העסק הקטן שלך עם מעט השקעה מראש.

מלאכת יד מתקדמת

בין אם אתה כבר כוכב על יצירה ובין אם אתה פשוט באמת שאפתן, בהתבסס על התשובות שלך, אתה מוכן לצלול עמוק לתוך עולם המלאכה. הפוך למומחה בדבר אחד ובנה סביבו את המותג האישי שלך. אתה יכול ליצור ולמכור מלאכת יד ייחודית ומורכבת באתר האינטרנט שלך ולהשתמש בתוכן כדי לעזור להניע תנועה ומכירות. הצעת ייעוץ עשה זאת בעצמך בחינם בבלוג או יצירת ערוץ יוטיוב המוקדש להדרכות יצירה יסייעו לך לבסס אותך כמעצמה בעולם המלאכה.

קחו בחשבון: כלי חרס, שטיחים משובצים בהתאמה אישית, תכשיטים העשויים ממתכות עדינות, עיבוד עץ או אמנות טקסטיל בקנה מידה גדול.

אומנות טרנדית

תחומי העניין והמטרות שלך אומרים לנו שאתה רציני לגבי בניית עסק מצליח סביב מלאכה. אם אתה מחפש מקום להתחיל בו, שקע בעולמות האומנות, האופנה ועיצוב הבית כדי לפקוח עין על טרנדים בפלטפורמות כמו TikTok ו-Pinterest. בנה את העסק שלך סביב טרנד מתפתח שיש לו ביקוש גבוה אבל גם תואם את היכולות והתחומי עניין שלך – אותנטיות ואומנות מעולה חשובות לקונים בעבודת יד.

המשיכו לקרוא כדי לגלות רעיונות אומנות טרנדיים לשנת 2021, כולל תחיית שנות ה-90, טקסטיל צבוע ביד, אדניות ואביזרי צמחים ושטיחים משובצים.

מהי חווית היצירה שלך?

עד כמה אתה יצירתי?

מה המטרה שלך לפתיחת עסק ליצירה?

עם איזה מהחומרים הבאים נהנית לעבוד/משוך אותך יותר?

מה הכי חשוב לך בחיים המקצועיים שלך?

עד כמה אתה עוקב אחר טרנדים?

איזה מהנושאים הבאים הכי מעניין אותך?

מהי הפלטפורמה או האתר החברתי המועדף עליך מהרשימה הבאה?

חקור: אם אהבת את החידון הזה וברצונך להיכנס עמוק יותר לנתיב של גילוי עצמי, נסה את סדרת המזלות של המייסד שלנו. מבחן אישיות יחשוף את סוג היזם שלך וייתן לך עצות והשראה לבניית החלום שלך.

10 אומנות טרנדית להכנה ולמכור

אם המגיפה העולמית לימדה אותנו משהו, זה שכל אחד יכול ללמוד לעשות דברים עם הידיים. (זו הייתה שנה טובה מאוד למחמצת.) תוכן עשה זאת בעצמך בפלטפורמות כמו TikTok, Pinterest ואינסטגרם התפוצץ, והציע הדרכות לכל דבר, מרקמה ועד עיבוד עץ. מתוכם, עלו כמה מגמות. כדי לעורר את היצירתיות שלך – ואולי את הרעיון העסקי הבא שלך – ריכזנו רשימה של מלאכת יד שתוכל ליצור ולמכור, על סמך מה שאנשים ערמומיים מחפשים, מייצרים וקונים ב-2021.

1. תכשיטי שרף וחמר פולימרי

Illustration of people making a giant necklace גם יצירות תכשיטי שרף ופולימריות החלו במגמות לפני כמה שנים, אבל עדיין צצות ברחבי האינטרנט – כמו במדריך האחרון הזה – בגלל הרבגוניות והמשיכה שלהן כמלאכת יד בעצמך. תכשיטי שרף מאופיינים לעתים קרובות בפריטים כמו פרחים מיובשים "הנשמרים" בחומר שקוף קשה, בעוד שתכשיטי החימר הפולימרי הנפוצים ביותר מורכבים מצורות גיאומטריות אטומות בצבעים עזים.

שניהם דורשים השקעה מוקדמת עבור החומרים, אך יש להם עקומת למידה נמוכה עם שפע של הדרכות מקוונות. נהדר כתחביב, תכשיטים הם גם מלאכה קלה להגדלה להופעה צדדית, מכיוון שאתה יכול לייצר מספר חלקים בכל אצווה.

🧶טיפים :

  • תכשיטי שרף הם מעט יותר מסובכים, מכיוון שהם כרוכים בערבוב כימיקלים ועלולים להיות מבולגנים. ניסוי וטעייה יעזרו לך להימנע מבועות ביצירות שלך.
  • ניתן לייצר תכשיטי חימר פולימרי על ידי חיתוך צורות ביד חופשית, או שימוש בחותכני מיני עוגיות, ואז הרכבת החלקים עם טבעות קפיצה. השקיעו במערוך המיועד למטרה זו לגימור מקצועי יותר.

🎨 למידע נוסף: איך לפתוח עסק לייצור תכשיטים: המדריך האולטימטיבי

2. שטיחים ומחצלות מטופחים

מגמה נוספת שעדיין מתחזקת לאחר עלייה בחיפושים בסוף 2020 היא ייצור שטיחים בשיטת hooking או tufting. בין אם אתה מחבר ביד עם מחט אגרוף או משתמש באקדח ציפוי מכני/חשמלי, אתה יכול ליצור שטיחים ייחודיים, מחצלות או אמנות קיר טקסטיל על בסיס העיצובים שלך. היוצרים המובילים מקבלים לעתים קרובות מאות דולרים עבור שטיח אחד בגובה שניים על שלושה מטרים. זה יכול להיות עסק רווחי אם תמצא את הנישה שלך.

🧶טיפים :

  • הצע שירות מותאם אישית או לפי הזמנה, יצירת שטיחים משובצים לפי המפרט של הלקוחות שלך.
  • התחלה במרחב הזה תעלה לכם כמה מאות דולרים עבור חומרים, במיוחד אם תבחרו בשיטת אקדח ה-tufting. נסה שיעור, אם מוצע באזור שלך, כדי לראות אם אתה נהנה ממנו לפני שאתה משקיע.

3. צביעת טקסטיל

Illustration of people hanging large hand-dyed textiles on clothing lines Tie-dye חזר לפופולריות (שוב) בשנת 2019 והוא מחזיק חזק, צץ בקולקציות קמעונאי אופנה על כל דבר, מנעלי ספורט ועד תחתונים. קל להכין ולמכור מוצרים צבועים מהבית, ודורשים מעט מאוד חומרים ומיומנויות. אתה יכול לקנות ולצבוע חולצות טריקו ריקות בתפזורת או בד מעונב כדי לתפור למוצרים מיוחדים במינם, בהתאם לרמת המיומנות שלך. נסה גם שיבורי יפני מסורתי, שיטה טרנדית לצביעת התנגדות באמצעות צבע אינדיגו טבעי.

🧶טיפים :

  • צבע בד, סינתטי וטבעי, ניתן לרכוש באופן מסחרי. אתה יכול גם להתנסות בהכנת צבעים משלך עם מרכיבים מהמזווה שלך, כמו קליפות אבוקדו, כורכום או תה. Etsy זיהתה בד מודע לסביבה כטרנד עיצוב הבית לשנת 2021.
  • צביעת קשירה יכולה להיעשות בדרך כלל באמצעות חוט או אלסטי כדי להתנגד לצביעה. אבל אפשר להשתמש בכל דבר למטרה זו – נסה אטבי בולדוג, אטבי כביסה או שיטה עמידה בשעווה כמו בטיק.

4. פרחי נייר

פרחי נייר הם מלאכת יד פשוטה להכנה ולמכירה ויכולים להיות רעיון פורה לעסקים קטנים. שוק שירותי החתונות, למרות שנפגע קשה מהמגיפה, מתאושש וצפוי להיות שווה למעלה מ-50 מיליארד דולר בארה"ב לבדה בשנת 2021. שיווק פרחי נייר כעיצוב הצהרות לחתונות ואירועים יכול לתת לך חלק מזה עוגה גדולה מאוד. טונות של הדרכות ותבניות פרחי נייר מקוונות בחינם מקלים על תחילת העבודה.

🧶טיפים :

  • מצא או צור עיצובים שיכולים להתקפל ולהיפרש על ידי הלקוח שלך כדי לחסוך בעלויות המשלוח.
  • למה לא לנסות להכין ולמכור ערכות יצירה לילדים או למבוגרים, להרכיב ולחתוך אלמנטים של פרחי נייר שלקוחות יכולים להרכיב בבית?

מכור אומנות באינטרנט ונסה את Shopify בחינם למשך 14 ימים


5. ניחוח ביתי

אחת המלאכות הקלות ביותר להכנה ולמכור באינטרנט, מוצרי ריח לבית כמו נרות אינם דורשים ניסיון קודם ביצירה. וכן, מלכת המלאכה מרתה סטיוארט זיהתה אותם כמלאכה מובילה לנסות בשנת 2021. אתה יכול לרכוש ערכה בסיסית להכנת נרות כדי להתנסות בתהליך של הוספת שמנים אתריים לשעווה מותכת. אבל האפשרויות הן אינסופיות: תהיו יצירתיים ותבלטו עם מיכלים/צורות ייחודיות כמו אלה של Yui Brooklyn, מיתוג נהדר כמו Boy Smells, או שילובי ריחות יוצאי דופן כמו נרות Frostbeard.

🧶טיפים :

  • פריטי ניחוח ביתיים אחרים להכנה ולמכירה כוללים תרסיסים לחדר ופשתן, תערובות שמנים אתריים מותאמים אישית ומפיצים טבעיים.
  • אם אתם מתכננים לייצר ולמכור נרות באינטרנט, שימו לב שמדובר במוצרים הרגישים לשבירה ולהתכה. קחו זאת בחשבון באסטרטגיית האריזה והמשלוח שלכם.

🎨 למידע נוסף: הפוך ריחות לדולרים: איך לפתוח עסק לייצור נרות

6. עציצים מקרמיקה או חרסית

Illustration of a person painting oversized plant pots אוכלוסיית הצמחים וההורים גדלה כמו עשב שוטים בתחילת המגיפה, ועסקים שמוכרים צמחים ואביזרי צמחים קטפו את היתרונות. ומכיוון שטיפול בצמחים הוא מחויבות לטווח ארוך, עסקים משיקים יראו יתרונות במשך שנים רבות.

לעתים קרובות יש מחסום גבוה יותר לכניסה לחרס עקב הצורך בתנורים מיוחדים (הנקראים כבשנים) לשריפה של החימר. לעתים קרובות אלה אוסרים עלויות וחלל, אבל בדרך כלל אתה יכול למצוא מרכזים קהילתיים או אולפני חימר השוכרים זמן לכבשן. עציצים דמויי חרס יכולים להיעשות גם מחימר אוויר או צמנט (שיצוק לתבניות) ואינם מצריכים שריפה.

🧶טיפים :

  • קח סדנת קדרות או שיעור כדי ללמוד איך לעבוד עם חימר ולקבל גישה לכבשן.
  • שקול אביזרי צמחים אחרים כמו טושים לגינה, אדניות תלויות, דוקרנים להשקיה או קופסאות חלונות שניתן לייצר ממגוון חומרים.

🎨 למידע נוסף: פרנדס עם יתרונות: מדריך למתחילים למכירת צמחים באינטרנט

7. מסכות פנים

זה נכון שככל שמכניסים יותר חיסונים לנשק, אנחנו קרובים יותר לסוף המסכות. אבל עם הרבה מהאוכלוסייה הגלובלית הצעירה עדיין לא מחוסנת, וחוסר החיזוי של גרסאות, מסכות פנים לא נעלמות בקרוב. בנוסף, בחלקים מסוימים של העולם נעשה שימוש נרחב במסכות פנים למלחמה בהתפשטות הצטננות והשפעות הערפיח. אם יש לך כישורי תפירה בסיסיים, אתה יכול ליצור ולמכור מסכות פנים מבד באמצעות הדרכות מקוונות או על ידי עיצוב דוגמה משלך.

🧶טיפים :

  • מסכות פנים זמינות בכל מקום שתפנה. למה שמישהו יקנה את שלך? שקול איך אתה יכול לשפר את המסכה הממוצעת, או באמצעות עיצוב או תפקוד. המייסדת של Second Wind זכתה למשיכה עבור קו מסכות הפנים שלה שסייע לפופולריות של מסכות כאביזרי הצהרה, והרוויחה לקוחות מפורסמים שלה כמו אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ו-J.Lo.
  • מסכות פנים שטוחות מספיק כדי לשלוח בדואר מכתבים. הצע משלוח חינם והכנס את העלות המינימלית למחיר הקמעונאי.

קרא עוד: הפוך ל-sidepreneur: 9 רעיונות עסקיים במשרה חלקית להתחיל בזמנך הפנוי

8. Upcycle וינטג'

Illustration of a person sewing an oversized dress shirt אם אתם מחפשים רעיון בר קיימא למלאכה שתוכלו לעשות מהבית, מיחזור וינטג' עשוי להיות בשבילכם. התהליך כולל רכישת בגדי וינטג' – אולי חלקים שיש להם קרעים, כתמים או צורות מתוארכות – ושינוי ייעוד של חלקים למוצרים חדשים. בד שמיש מחצאית מקסי קרועה יכול להפוך לתיק, סווטשירט וינטג' דהוי יכול להיחתך ולצבוע מחדש.

🧶טיפים :

  • אתה לא צריך להיות בעל כישורי תפירה כדי לשדרג את בגדי וינטג'. נסה להלחיץ ג'ינס או לחתוך ולצבוע חולצות. Etsy זיהתה את תחיית שנות ה-90 כטרנד עבור מוצרי ילדים ב-2021.
  • קחו בחשבון מה מבוקש. אילו מגמות אופנה מהעבר חזרו לאחור? איך אפשר להמיר גזרות פחות רצויות לצלליות מודרניות?

🎨 למידע נוסף: כיצד למכור בגדי וינטג' באינטרנט: המדריך האולטימטיבי

9. תיקים

זהו אחד מרעיונות המלאכה המגוונים ביותר ברשימה שלנו, עם אפשרויות לכל רמה של מיומנות ויצירתיות. בקצה הנמוך, אתה יכול לקנות תיקי כותנה ריקים ולהתאים אותם אישית עם הדפסת משי, חרוזים, ציור ביד, צביעת טקסטיל או רקמה. לבעלי מלאכה מתקדמים יותר, תפרו תיקים מאפס מהדוגמה שלכם – הוסף כיסים, סגירות ופרטים אחרים כדי להפוך את שלך לייחודי.

🧶טיפים :

  • כאופציה בת קיימא, הפוך בגדי וינטג' או בד לתיק שמיש. מגמות צרכנות ממשיכות לכוון לעסקים בעלי נטייה של קיימות.
  • שקול למצוא נישה בשוק הצפוף הזה. מה לגבי: תיקים רק לבקבוקי יין, תיקים שהופכים לתרמילים, תיקים מתקפלים כדי להיכנס לכיס, או תיקים מודפסים על מסך עם ממים והפניות לתרבות הפופ?
  • אם באמת אין לך כישרון ביצירה, שקול להעלות את העיצובים שלך לשותף הדפסה על פי דרישה ושלח אותם ישירות ללקוח שלך.

10. עיצוב הבית ארוג ומסוקס

אמנות טקסטיל ארוגה ומסוקסת עשתה קאמבק גדול במקביל לטרנדים של עיצוב הבית של אמצע המאה. למלאכות אלה יש מגוון אפשרויות לכל סט מיומנויות. מקרמה היא טכניקה מסוקסת שהפכה לפופולארית בעידן הוויקטוריאנית והתחדשה בשנות ה-70 וניתן להשתמש בה לייצור חגורות, אמנות טקסטיל ואדניות תלויות. החיפושים אחר "עציץ תלוי" עלו ב-2020 יחד עם העלייה בעניין לטיפול בצמחים, ו- Etsy זיהתה אותם כטרנד עיצוב הבית באביב הזה. זוהי מלאכה קלה ללמידה ודורשת מעט ציוד.

עבודות טקסטיל אחרות כמו אמנות קיר תלויה יכולות להיעשות בטכניקת אריגה באמצעות נול – אלה יכולות לנוע ממסגרת עץ פשוטה או נול יד ועד נולים חשמליים גדולים.

🧶טיפים :

  • ערכת אריגה למתחילים יכולה לעלות רק ב-$30 ומכילה את כל הציוד שאתה צריך כדי לארוג פרויקט ניסיון.
  • אילו עוד מלאכות ארוגות אתה יכול לעשות ולמכור? שקול פלייסמטים, שטיחים לאמבטיה, סלסלות רכות או תכשיטים.

מלאכת יד ליצירה ומכירה שאלות נפוצות

 

איך אני לומד לעשות מלאכת יד?

חדשות טובות: אתה לא צריך לבלות שנים בבית ספר לאמנות רשמי כדי ללמוד איך לעשות אומנות. ישנם מספר מקורות חינמיים לרעיונות עשה זאת בעצמך ומדריכי יצירה ב-YouTube, TikTok, Instagram ובלוגי יצירה. רבים אפילו חולקים קישורים היכן לקנות חומרים. מרכזים קהילתיים ומכללות מקומיים עשויים גם להציע קורסים או סדנאות בודדים למלאכתך.

איך אני מתמחר אומנות שאני מכין כדי למכור?

תמחור מלאכותיך לקמעונאות או סיטונאיות יכול לעקוב אחר נוסחאות תמחור פשוטות שקובעות את עלות החומרים, עלויות קבועות כמו שכירות או שירותים, ערך הזמן והמומחיות שלך ושולי הרווח שלך. זכרו שלמוצרים מיוחדים במינם יש ערך מטבעו בגלל הייחודיות שלהם. חפשו למוכרי מלאכת יד אחרים שמייצרים מוצרים דומים והבטיחו שתומחרו בטווח סביר לשוק.

מהן מלאכות קלות להכנה ולמכירה?

מלאכת יד למכירה יכולה להפעיל את הסולם מפשוט למדי למורכב ביותר, אבל זה לגמרי אישי בהתבסס על מערך הכישורים הייחודי והיכולת האמנותית שלך. התעסק בכמה סוגים של מלאכת יד כדי לראות מה בא לך באופן טבעי. נרות, תכשיטי חרוזים וצביעת עניבות הם כולם רעיונות ליצירה שיכולים להיעשות על ידי מאותגרים יצירתיים וללא צורך ללמוד להשתמש בציוד מיוחד.

מה אני יכול להכין ולמכור מהבית?

עם כמה חריגים, אתה יכול לייצר ולמכור כל דבר מהבית. מלבד מלאכת יד כמו קדרות או פרויקטים של עיבוד עץ בקנה מידה גדול הדורשים ציוד מגושם או יקר כדי להתחיל, אתה יכול בקלות לפתוח עסק ביתי המייצר אומנות היום. שקול את הדרישות של כל מלאכה ואת המאפיינים של החלל שלך כדי לראות אם הם תואמים. לדוגמה, עבודות יד מסוימות עשויות לדרוש אוורור מתאים (צבעים, ממיסים), כיור כביסה או גיגית (צביעה), חלל עבודה גדול (עבודה בנול או שטיחים), או כיריים או תנור (נרות, חימר פולימרי).

היכן אני מוכר את האומנות שלי?

המקום הטוב ביותר למכור את הסחורה בעבודת יד שלך הוא באתר האינטרנט שלך. האתר שלך נותן לך בעלות ושליטה מלאה על העיצוב והפריסה, ומאפשר לך לספר את סיפור המותג שלך. אבל שקול לגוון את ערוצי המכירה שלך כדי להגיע ליותר קהלים. אתה יכול למכור גם ב-Etsy וגם ב-Shopify עם אפליקציה שמחברת בין שני הערוצים. כך תוכלו גם לגשת לקהל המובנה של שוק המלאכה. שקול גם למכור באירועים אישיים כמו שווקי אומנות וחלונות קופצים או בקמעונאים מקומיים באמצעות שותפות סיטונאית או משלוח.

איורים מאת סופי גולברנץ

Illustration of several people working on oversized crafts such as pottery, textile art, and jewellery

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button