רעיונות לעסקים

10 טיפים לשיפור חווית המשתמש באתר שלך

האתר שלך יכול להיות הכלי השיווקי החזק ביותר שעומד לרשותך. זה איש המכירות שלך 24/7, וככזה, יכול להיות הנכס החזק ביותר שלך ומרכז מאמצי השיווק שלך.

אתר אינטרנט או אפליקציה של עסק יכולים להשאיר רושם מתמשך על הלקוח – והאם הרושם הזה טוב או רע יכול להיות תלוי בהרבה גורמים.

חווית משתמש (UX) היא עיקר עיצוב המוצר, בין אם המוצר הוא אתר אינטרנט, אפליקציה לנייד או משהו אחר. למרות שזה צריך להיות ברור ש-UX חיוני לעיצוב מוצר, לחלק ממעצבי UX עדיין יש הרבה תפיסות שגויות לגבי זה. אבל העובדה היא שאם עיצוב ה-UX שלך מקל על קהל היעד שלך, המוצר שלך משגשג וגדל.

עם זאת, כפי שנאמר על ידי סוכנות לעיצוב אתרים, מגמות דיגיטליות שמתפתחות במהירות יכולות לגרום לאתר שלך להרגיש ישן ומיושן. למרות שעיצוב מחדש עשוי להיות רצוי לפעמים, ייתכן שאין לך זמן או משאבים להשקיע בפרויקט כה מסיבי. כדי לעזור לך להתגבר על האתגר הזה, ריכזנו רשימה של 10 דרכים פשוטות שבהן תוכל לשפר את עיצוב חווית המשתמש שלך כדי להפוך אותה ליותר מועילה ושימושית.

מהו עיצוב UX?

עיצוב חווית משתמש (UX Design) הוא תהליך של הגברת שביעות רצון המשתמש (עבור אפליקציות ואתרים) על ידי שיפור השימושיות, הנגישות והיעילות של אינטראקציה של המשתמש עם האתר או האפליקציות. הנקודה היא שעיצוב UX עוזר להפוך אתר או אפליקציה שאתה בונה לקלים לשימוש, ולא מבלבל את המשתמשים.

עיצוב UX מתמקד בחוויית השימוש של הצרכנים שלך במוצר שלך. ה"מוצר" חורג מהמוצר או השירות הפיזי שאתה מוכר – הוא כולל את התוכן שאתה מייצר כדי להגיע לצרכנים שלך ולהתחבר אליהם עוד לפני שהם נגעו במוצרים שלך.

המטרה בפיתוח אתר עם חווית המשתמש בחשבון היא ללוות את המבקרים שלך ברחבי החברה שלך באופן שיגיד להם בדיוק מה אתה רוצה שהם יראו ויבינו בנקודות מסוימות בתהליך הניווט שלהם.

כאשר ניגשים לחוויית המשתמש של מוצר פיזי, המטרה היא לספק פתרון ספציפי התואם את צרכי המשתמש באותו זמן. אם הצרכים של המשתמש משתנים, המוצר עשוי לספק פתרון חדש. לאדובי יש סדרה של כלים עבור מעצבי UI/UX, כמו Adobe Color, Adobe XD וכו' שעובדים עם אפליקציות ענן ומציעים את כל התכונות במקום אחד.

מה שמעצבי UX עושים מעבר לעיצוב ממשק משתמש

"עיצוב חווית משתמש" משמש לעתים קרובות לסירוגין עם מילים כגון "עיצוב ממשק משתמש" ו"שימושיות". עם זאת, בעוד שמישות ועיצוב ממשק משתמש (UI) הם מרכיבים חיוניים בעיצוב UX; הם תת-קבוצות שלו. עיצוב UX מקיף לרוב מגוון רחב של תחומים אחרים.

מעצב UX עוסק בכל תהליך רכישת ושילוב המוצר, כולל מיתוג, ארכיטקטורה, שימושיות והיבטים פונקציונליים. זה מתחיל עוד לפני שהמוצרים נמצאים ברשות המשתמש.

לפיכך, מוצרים בעלי חווית משתמש מצוינת (למשל, האייפון) מתוכננים לא רק על השימוש או הצריכה של המוצר, אלא גם בתהליך הרכישה, הבעלות ואפילו פתרון הבעיות.

באופן דומה, מעצבי UX לא מתמקדים רק בפיתוח מוצרים פונקציונליים; הם מתמקדים גם בהיבטים אחרים של חווית המשתמש, כגון הנאה, יעילות וכיף. כתוצאה מכך, לא קיים מושג אחד של חווית משתמש טובה. במקום זאת, חווית משתמש מוצלחת היא כזו שעונה על הצרכים של משתמש ספציפי במובן מסוים שבו הוא או היא משתמשים במוצר.

כיצד לשפר את עיצוב חווית המשתמש באתר

1. הכל מתחיל במחקר משתמשים

לפני שתתחיל לעצב חוויות מוצר, אולי תתפתה להתחיל בשאלה: "מה זה יעשה בדיוק?" עם זאת, יכול להיות שאתה פשוט מקדים את עצמך. בהקשר של UX, אין שאלה חשובה יותר מאשר, "למי זה מיועד?"

זה המקום שבו אתה מתחיל את העיצוב של ממשק המשתמש שלך. אתה צריך לדעת מי ישתמש באפליקציה שלך (ובכל אדם אחר שעשוי להיות בקהל שלך) הרבה לפני שאתה מתיישב לצייר דברים. מה הם היו רוצים? האם הצרכים שלהם מתמלאים? מה האפליקציה שלך לנייד יכולה לתת להם שהם לא מקבלים במקום אחר? מה היית עושה יותר טוב מהמתחרים שלך אם הם יקבלו את זה במקום אחר?

(רמז: אם אתה מציע חווית משתמש טובה יותר, זה יתרון תחרותי רציני.)

זה לא אומר שאתה צריך להוציא אלפי דולרים על מחקר וניתוח שוק. גלה קודם כל מי קהל היעד שלך. אם אתה יוצר חוויה סלולרית כדי להשלים חוויה קיימת, כמו אפליקציית אינטרנט או חוויה קמעונאית עם לבנים וטיט, אז החלק הזה פשוט עבורך, מכיוון שאתה כבר מכיר ויכול לסקור את המשתמשים (הנוכחיים) שלך.

אם אתה יוצר אפליקציה או דף אינטרנט לנייד, תוכל למצוא את אישיות קהל היעד שלך על ידי שאילת שאלות כגון:

  • לאילו מאפיינים דמוגרפיים אתה מכוון? נשים 19–28, גברים ונשים מעל גיל 50, או אולי אנשי מקצוע, סטודנטים, הורים וכו'?
  • לאילו תחומי עניין אתה מכוון? גיימרים, מתנדבים, פאשניסטות, אוכלים, מוזיקאים, מטיילים?
  • באילו מוצרים, אפליקציות או שירותים הם כבר משתמשים? אילו ביקורות בחנויות אפליקציות ובמדיה החברתית הם נותנים סחורות ושירותים כאלה? איך היוצרים האלה מגיבים, ומה אתה יכול לעשות טוב יותר?

Woman with tablet UX

תהליך עיצוב ה-UX שלך צריך להתבסס על כל המידע הזה. כדי ללמוד כמה שיותר על קהלי היעד שלך ומה הם צריכים, השתמש בסקרים, סקרים, סטטיסטיקות ואפילו גוגל מיושן וטוב. זכרו: הרבה יותר קל לבנות חוויות שאנשים רוצים מאשר לגרום לאנשים לרצות חוויות שיצרתם. אז, תתכוננו להפוך לסטוקר 🙂

2. פשטות- שמרו על פשטות ותרגלו עיצוב רספונסיבי

בפריסת אתר, פשטות פירושה בעצם היפטרות ממרכיבים מיותרים בעיצוב. שים לב שאתה רוצה פעולה מסוימת שתבוצע על ידי מבקר המגיע לאתר שלך. כדי לקבל את מה שהגיעו לחפש, הם יסרקו את התוכן. חשוב לזכור שאם הם יצטרכו לנווט במבוך כדי למצוא את מה שהם רוצים, הם לא יסתובבו. זו הסיבה שחובה לקבל משוב בזמן והקשר על רכיבי ממשק המשתמש שלך בזמן שאתה בונה אותו. זה לא רק עוזר לך לקבל משוב טוב יותר, אלא גם מוודא שאתה בכיוון הנכון.

פשטות כרוכה בפריסה נקייה, ערכת שניים או שלושה צבעים ושפע של שטח לבן, ממוצע של שני גופנים, והשלישי עבור הלוגו שלך. לגרפיקה שלך חייבת להיות מטרה; שיהיה גם לחיצה וגם מלא תובנות.

improve your website's user experience

מקור GIF Tenor.com

  • לכל עמוד צריכה להיות מטרה מוגדרת אחת. דף התשלום, למשל, מכיל רק את הדרוש לתהליך התשלום. רק פרטי התקשרות ו/או טופס כלולים ברשימת אנשי הקשר, לא טיפים על הרגלי טיפוח אישיים.
  • כוונת כל עמוד וכל פריט בו מובנת מיד, ללא הבהרה, למשתמש. לדוגמה, לממשק המשתמש יש רכיבי ניווט נפרדים ויזואלית (עוד על כך מאוחר יותר) בדף.
  • כל נתונים נוספים אך לא חשובים עוברים לתחתית הרשימה. לדוגמה, עם תוכן "אולי גם תאהב", או הבלוג הנוסף בתחתית הפוסט.

3. רווח לבן הוא החבר שלך – השתמש בו בנדיבות

זוהי אחת הדרכים המהירות והקלות ביותר לשפר את העיצוב שלך. אפילו כמויות עדינות של שטח לבן יאפשרו לעיצובים שלך לנשום ולהיראות מלוטשים יותר.

צבע הרקע העיצובי לא תמיד חייב להיות לבן. זה רק צריך להיות הרווח בין האלמנטים של האתר. שטח לבן מוסיף פשטות ואלגנטיות לדפי האינטרנט שלך.

הנה כמה דרכים שבהן תוכל להשתמש בשטח לבן כדי להגביר את ה-UX של האתר שלך:

  • הגדל את מרווח השורות עבור הטקסט שלך בגוף
  • הגדל את הרווח הלבן בלוקי טקסט ארוכים בשוליים השמאלי והימני. הוכח שזה משפר את ההבנה עד 20%!
  • הימנע מהצבת תמונות בקנה אחד עם הטקסט במקום למקם אותן על גבי או מתחת לקוביות טקסט.
  • קבץ אובייקטים קשורים ומסביב עם שטח לבן

4. הבחנה חזותית של אלמנטים שונים

אחת המטרות המשמעותיות ביותר עבור מעצבי UX היא פריסת דף מובחנת ויזואלית. זוהי דרך לשמור על נתיב משתמש גמיש וחווית משתמש מרתקת.

סיפור ארוך קצר: הקל על המשתמשים שלך למצוא את כל מה שהם מחפשים בדפים שלך במינימום התעסקות.

בנוסף, הפוך את הניווט באתר/אפליקציה שלך למובחן באופן גלוי.

להלן מספר טיפים שעשויים להיות שימושיים במהלך תהליך העיצוב:

  • הפרטים החשובים ביותר באתר צריכים לבלוט יותר מכל. אם זה פוסט בבלוג, אתה צריך כותרת ברורה כמו "הטרנדים הטובים ביותר בעיצוב אתרים", ואחריה כתוביות וכותרות משנה שמתעמקות בנושא.
  • המשתמשים חייבים להיות מודעים למיקומם באפליקציה או באתר לנייד. חייבים להיות כלי ניווט בהישג יד. לדוגמה, בחלק העליון של הדף, יש לך חלונית ניווט באתר עם כל החלקים החשובים של האתר נגישים בקלות.
  • כפתורי קריאה לפעולה צריכים לבלוט ולספק הסבר תמציתי של כוונתם. הם צריכים להיות קריאים ונגישים. סמל הרשמה, למשל, עם שדה להקלדת האימייל שלך.
  • שדה החיפוש חייב להיות מובחן ויזואלית עם, רצוי, טקסט מציין המיקום "חיפוש" יחד עם סמל זכוכית. זה בדרך כלל בפינה הימנית העליונה של אתר אינטרנט.
  • ניגודיות וצבע: קריאת טקסט ועיצוב ידידותי לעיניים חשובים. הקריאות של הטקסט תלויה במידה ניכרת בצבעים שבהם אתה משתמש ובניגוד בין צבע הטקסט שלך לבין הסביבה.

ישנם מספר כלים, כגון Usecontrast ו-Colorsafe, שיעזרו לך לבדוק את מידת ההתאמה של הצבעים והניגודיות שבהם אתה משתמש. ודא שמשתמשים עיוורי צבעים יכולים לקרוא את האתר שלך ולהיות מודעים לניגודיות או לצבע הכללי של האתר לנייד.

וכשזה מגיע לצבעים, חשוב להיות מודעים לכך:

  • בדרך כלל, צבעי הרקע מושתקים
  • כחול מיועד לקישורי טקסט
  • אדום מיועד לפריטים חשובים, בדרך כלל אזהרות או טעויות.
  • קריאות לפעולה דורשות גוון מנוגד מאוד הבולט מכל השאר.

5. בקש משוב מלקוחות

עסקים ומשווקים מצליחים להקשיב למה שהלקוחות שלהם אומרים – גם אתה צריך. אם לא תעשה זאת, אתה מגדיר את עצמך להפסיד הזדמנות לשפר את המוצרים שלך.

באתר שלך, תוכל להוסיף סקר המבקש מלקוחות לדרג את החוויה שלהם.

שאל שאלות כמו:

  • על מנת לשפר את החוויה שלך, מה עלינו לעשות?
  • אילו תכונות תרצה לראות בעתיד?
  • האם עמדנו בציפיות שלך?

שאלות אלו מאפשרות לאנשים לומר לך במפורש מה הם רוצים לראות באתר שלך. עליך לאסוף את התוצאות ולהעריך אותן, לחפש מגמות. לדוגמה, אם 70% מהמשיבים טוענים שיש להם בעיה למצוא פוסטים ספציפיים באתר האינטרנט שלך, זה יכול להיות שהגיע הזמן להוסיף תכונת חיפוש.

הקשבה לקלט מהלקוחות וביצוע שינויים מתאימים מאפשרים לך לשפר את ה-UX שלך באופן משמעותי.

6. זרימה: שמור על עקביות של זרימת המשתמש לאורך כל המסע

מבחינת עיצוב, זרימה היא כאשר המשתמש עובר ללא מאמץ מאספקט אחד של האתר או האפליקציה לנייד לאחר כדי להגשים את המטרה הסופית של הגשמת המטרות שלו.

הנה הסיבה שזה חשוב: מסגרת עיצוב ברורה מאפשרת לצרכנים להשיג את מה שהם רוצים בצורה חלקה. זה עובד לטובתך. עקביות מנציחה את היישום.

אתה צריך לחשוב מה המשתמש הולך לעשות צעד אחר צעד כדי לשמור על עקביות.

ניקח לדוגמא את הזרימה של אתר אינטרנט. בנקודת כניסה, בדרך כלל דף הבית או פוסט בבלוג, המשתמש מתחיל את המסע שלו.

אתה צריך לחשוב לאן נקודת הכניסה תוביל. למשל, זה עשוי להוביל לפוסט נוסף בבלוג שמרחיב את הנושא או לאתר המספק שירות או מוצר אחר העונה על צרכי המשתמש.

דפים ללא מוצא הם דבר נוסף שיש לקחת בחשבון; אותם דפים שאינם מובילים לשום מקום אחר. אתה צריך להימנע ממקרים כאלה לאורך מסע המשתמש במידת האפשר. כל עמוד באתר שלך אמור להוביל לאנשהו.

לבסוף, לכל זרימת אתר יש יעד סופי, שבו הצרכים של המשתמשים והמטרות של האתר שלך נפגשים. לדוגמה, אם משתמשים מחפשים תוכן בעל ערך ואתה מספק תוכן בעל ערך, אז כפתור הרשמה או קישור Patreon הוא יעד סופי סביר.

7. זמן טעינת עמוד

מהירות הטעינה של דף האתר שלך היא הכרחית מאוד. אם ייקח יותר מ-3 שניות לטעון, 53 אחוז מהאנשים יעזבו את האפליקציה שלך.

ודא שמשתמשי האתר יכולים להשיג במהירות ובקלות את המטרות העיקריות שלהם, מבלי להמתין שהאתר שלך ייקח לנצח להיטען. זמן הטעינה, זמני ההמתנה והחלקות של אנימציות קופצות עלולים להשפיע על תפיסת המשתמשים.

8. התמקד בתוכן

עבודתו של מעצב לא צריכה להסתיים רק בפריסות מובנות היטב. אל תשכח את כתיבת UX. לעבוד בצוות ולדרוש חומר איכותי. השתמש בשפה שהמשתמשים שלך מכירים, היו ממוקדי משתמש; ודא שהקשר שלך עם המשתמש שקוף. כמו כן, חוש הומור מתאים.

התפיסות והחוויות של המשתמשים מושפעות באופן משמעותי מטקסט כתוב היטב ומאיורים או תמונות יעילים. שוב, במקום לעקוב בצורה עיוורת בנורמות הקיימות, עליך לבצע מחקר קטן על המשתמשים שלך.

המשתמש לעולם לא יימשך על ידי ממשק המציג שפה קשה ומוזרה או תמונות באיכות ירודה.

9. הפוך את האתר שלך לרספונסיבי וידידותי לנייד

יותר ממחצית מכל תעבורת האינטרנט מגיעה ממכשירים ניידים. לפיכך, אם האתר שלך אינו מותאם לנייד, יש סיכוי גבוה פי חמישה למשתמשים לנטוש אותו. אז, אתה בעצם סוגר מספר עצום של לקוחות פוטנציאליים אם אתה לא מבצע אופטימיזציה של האתר שלך לחוויית הנייד הטובה ביותר!

יש עוד קבוצה שכדאי לזכור כאן, מלבד הלקוחות שלך: מנועי חיפוש. Google סורקת את האתרים שלך למחשבים שולחניים וגם לנייד ומשתמשת בשניהם כדי להוסיף את האתר שלך לאינדקס. זה אומר שמבחינת SEO, אתר ידידותי לנייד יכול לעזור לך לבצע ביצועים טובים יותר.

הנה כמה דרכים להפוך את האתר שלך לידידותי יותר לנייד

  • הפוך את האתר שלך לרספונסיבי יותר על ידי אספקת המידע שתמצא במחשב שולחני, מותאם למכשירים ניידים.
  • מקם לחצנים במרכז המסך שבו האגודלים של רוב האנשים יכולים לגשת אליהם במהירות.

בעת עיצוב פריסות לנייד, ודא שמשתמשים יכולים ליצור אינטראקציה בנגיעה אחת. החלט אם משתמשים יכולים להשתמש במכשירים עם יד אחת או שתיים או לדעת את הגודל המינימלי עבור יעד מגע נייד, מה שיעזור לך להבין את מטרות הממשק.

10. ערכו סקירת/ביקורת UX

באופן טבעי, כבני אדם, אנו נוטים להתמקד אך ורק בהשלמת משימה. אנחנו מקבלים את הפרויקטים שלנו, אנחנו רצים איתם, אנחנו חולקים את התוצאות, ואז אנחנו מתחילים מחדש. יש מעט מאוד זמן להרהור. זו ממש בושה. זה מעודד אותנו ליצור מערכות מלאות בחולשות ואי-התאמות ואז להמשיך לשחזר את הבעיות שוב ושוב.

Conduct a UX Review

מקור תמונה

לפעמים, לכבות ליום אחד זה רעיון טוב. חבר את צוות ה-UX ובדוק את האסטרטגיה שלך. שאל שאלות לגבי היעילות והחשיבות של העבודה שאתה עושה ולאחר מכן, בהתבסס על התגובות, התאם את אופן העבודה שלך.

סיכום

המפתח לעיצוב UX טוב הוא לגרום לזה לעבוד גם עבור המשתמשים שלך וגם עבור הפלטפורמה שלך. בעצם, חווית משתמש מעוצבת היא הובלת משתמש לנתונים או למשאבים שהם צריכים, תוך ניתוק כל מה שעשוי לעמוד בדרכו. אמנם נראה שהמטרה מובנת אוניברסלית, אבל זה יכול להיות קצת מסובך להשיג אותה.

אם המשתמש לא מוצא משהו, הוא לא קיים עבורו. יכולת הגילוי עשויה לסייע להם באיתורו. כבעלי עסקים, עלינו לשאוף לבנות ממשקים ואינטראקציות אינטואיטיביות. אנו משפרים את הסבירות שמשתמשים יוכלו לחוות ולהשתמש בתוכן ובמאפיינים שלנו על ידי הפיכת הממשקים שלנו לניתנים יותר לגילוי.

טיפים אלו לעיצוב UX יעזרו לך לגלות את המרכיבים המרכזיים שיגרמו לעיצוב שלך להקליק עם קהל היעד שלך ולהפוך אותו לשימושי הן עבורך והן עבור המשתמשים באינטראקציה.

 

נסה את Adoric בחינם

 

improve-ux

instagram marketing

guide-lead-magnet

drive traffic to your blog

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button