טיפים לשיווק דיגיטלירעיונות לעסקים

11 אסטרטגיות התאמה אישית של אתרים לשיפור שימור לקוחות

האם אתה רוצה שהלקוחות שלך יישארו בסביבה לאחר הביקור הראשון שלהם? לאחר מכן, התאמה אישית של אתרים היא אסטרטגיה שעליך לבדוק אם לא עשית זאת.

75% מהצרכנים אומרים שהם יקנו מקמעונאי שיכול לזהות אותם בשמם, יודע מה הם קנו בעבר, או שיכול להמליץ על אפשרויות על סמך היסטוריית הרכישות שלהם.

Personalization strategies

רוצה להפעיל את שלך בהקדם האפשרי? נציג לך 11 אסטרטגיות שיעזרו לך ליישם היפר התאמה אישית באתר האינטרנט שלך.

להלן מתווה שייתן לך הצצה למה שתלמד כאן:

מהי התאמה אישית של אתר אינטרנט?

התאמה אישית של אתר היא תהליך של התאמת מה שמבקר רואה כשהוא נוחת באתר שלך לקריטריונים מסוימים כגון היסטוריית הרכישות, המיקום או מידע אישי אחר.

המשמעות היא שבמקום חוויה יחידה המיועדת לקהל רחב, התאמה אישית של האתר מאפשרת לך ליצור חוויות ייחודיות התואמות את הרצונות והצרכים של המבקרים שלך.

לדוגמה, אם ג'ון דו מבקר באתר אינטרנט בבוקר קר, והוא הראה דף בית שכתוב בו "בוקר טוב ג'ון" ומציע לו כוס קפה מהבילה, זה עתה הייתה לו חווית אינטרנט מותאמת אישית.

זו דוגמה נפוצה. נכון לעכשיו, התאמה אישית של האינטרנט מרחיקה לכת הרבה יותר מאשר פנייה למבקר בשמו וזיהוי היכן הוא נמצא.

לאמזון, למשל, יש באתר האינטרנט שלהם מנוע המלצות שמציג המלצות מוצר רלוונטיות. זוהי צורה של התאמה אישית של מסחר אלקטרוני בפעולה.

website personalization

סוגי התאמה אישית

ישנם שלושה סוגים עיקריים של התאמה אישית. הם:

1. התאמה אישית מבוססת כללים

סוג זה של התאמה אישית מאפשר לך ליצור באופן ידני כללים מוגדרים מראש שקובעים איזו חוויה מקבל כל פלח מהקהל שלך.

לדוגמה, אם אתה מגלה שחלק מסוים מהקהל שלך נרשם בעיקר לטיפים לכתיבת SEO, אתה יכול להגדיר כללים שמבטיחים שהם מקבלים המלצות על תוכן הקשור ל-SEO. כלל זה לא יחול על פלחים אחרים בקהל שלך.

אתה יכול גם להשתמש בו כדי להתאים אישית את חוויית המבקרים שלך בהתאם למקור ההפניה שלהם.

ניתן להחיל התאמה אישית מבוססת כללים הן על פלחי קהל רחב (קבוצות רחבות של מבקרים באינטרנט) והן על פלחים צרים (קבוצות קטנות של מבקרים באינטרנט).

התאמה אישית מבוססת כללים עובדת בצורה הטובה ביותר רק כאשר אתה מחפש להתאים אישית את החוויה של הקהל שלך באופן קולקטיבי. אבל על בסיס אינדיבידואלי, פשוט תצטרך לחפש במקום אחר. כאן נכנסת לתמונה ההתאמה האישית של למידת מכונה.

2. התאמה אישית של למידת מכונה

התאמה אישית של למידה חישובית היא צורה מתקדמת יותר של התאמה אישית שפונה ליחידים, לא לפלח.

הוא משתמש באלגוריתמים כדי להעניק חווית אינטרנט אישית אחד על אחד. הוא עושה זאת על ידי איסוף פעיל של נתונים וניתוחם בזמן אמת. בעזרת זה, הוא יכול לחזות מה מבקר באינטרנט צריך בכל פעם.

התאמה אישית של למידת מכונה הופכת פופולרית יותר בקרב מותגים רבים מכיוון שהיא ניתנת להרחבה יותר. ניתן להשתמש בו כדי להתאים אישית המלצות על מוצרים או תוכן, תוצאות חיפוש, מסעות פרסום וכו'.

3. התאמה אישית מבוססת כללים ולמידת מכונה בשילוב

שני סוגי ההתאמה האישית חשובים בהתאמה אישית של האינטרנט ויכולים לתת לך תוצאות מרשימות בין אם משתמשים בנפרד או בשילוב.

אחד לא יכול להחליף לחלוטין את השני מכיוון שיש להם תפקידים באותם תהליכי התאמה אישית. זו הסיבה שבשילובם, הם יכולים לספק חווית התאמה אישית מעולה שגורמת למבקרי האינטרנט שלך לחזור.

חשיבות ההתאמה האישית של האתר

למרות הדרישה לחוויות אינטרנט מותאמות אישית, אנשים רבים עדיין לא מרוצים מרמת ההתאמה האישית הזמינה באתרים רבים.

זה פשוט אומר שאם יש לך תהליך התאמה אישית אפקטיבי באתר האינטרנט שלך, אתה תקדים בהרבה על כ-60% מהחברות שעדיין נאבקות להתגבר על זה.

עדיין תוהה מדוע עליך להתאים אישית את חוויית האינטרנט עבור המשתמשים שלך? הנה כמה סיבות:

1. להכיר טוב יותר את הלקוחות שלך

בתהליך ההתאמה האישית של האתר שלך, תצטרך לאסוף מידע על הלקוחות שלך ולהקדיש תשומת לב רבה יותר לאופן האינטראקציה שלהם עם האתר שלך. חמוש בידע זה, אתה יכול לשפר תחומים אחרים בעסק שלך.

אם אתה מכיר מספיק טוב את הלקוחות שלך, אתה יכול ליצור קמפיינים שממוקדים ישירות אליהם. כך תחסוך לעצמך זמן ומשאבים שאחרת היית מוציא על מסעות פרסום לא פרודוקטיביים.

2. יצירת לידים רלוונטיים

זה לא מספיק כדי לייצר לידים עבור העסק שלך. אם הלידים שלך לא מתעניינים במוצר או בשירות שלך, תהיה לך רשימה לא פרודוקטיבית של לידים על הידיים. זה גם יביא לבזבוז משאבים ופחות המרות.

התאמה אישית עוזרת לך לייצר לידים שרלוונטיים לעסק שלך. בדרך זו, אתה יכול להיות בטוח שיש לך את הקהל האידיאלי שלך ואתה יכול להתמקד בסיפוקם.

3. מעורבות מוגברת

לוקח רק כ-8 שניות עד שתשומת הלב של אדם עוברת מדבר אחד למשנהו. איך אתה משאיר את המבקרים באתר שלך מספיק זמן כדי לתת לך מכירות, לקרוא פוסטים בבלוג או לתת לך את כתובות האימייל שלהם?

התאמה אישית של האתר שלך היא הפתרון. זה מבטיח שאתה נותן למבקרים שלך תוכן, המלצות על מוצרים או מראה להם קמפיינים שרלוונטיים להם.

בדרך זו, הם יבלו יותר זמן באתר שלך וימשיכו לחזור.

11 אסטרטגיות ליישום התאמה אישית של אתרים

לא יודעים איך ליישם התאמה אישית באתר שלכם? להלן 11 אסטרטגיות שיעזרו לך:

1. הגדר את המטרות שלך

לפני שתתחיל להתאים אישית את האתר שלך, שאל את עצמך מה בדיוק אתה מקווה להשיג. למה אתה רוצה להתאים אישית את האתר שלך? האם אתה רוצה להפחית את שיעור היציאה מדף הכניסה, להגדיל את ההמרות או להגדיל את הרכישות החוזרות?

כדי להקל על הדברים, אתה יכול להגדיר יעדים שונים עבור תחומים שונים בעסק שלך. לדוגמה, יעד טיפוסי הוא להגדיל את שיעור שימור הלקוחות שלך ב-12% תוך 6 חודשים.

ובכל זאת, מתקשים לבטא את מחשבותיכם בשלב זה? נתח את האתר שלך על ידי שאלת עצמך את השאלות הבאות:

  • מהם האתגרים הנוכחיים באתר שלי?
  • כיצד אוכל למשוך את המבקרים החוזרים שלי כדי ליצור אינטראקציה טובה יותר עם האתר שלי?
  • לאילו אזורים ספציפיים באתר שלי עלי לשים לב?
  • באילו מדדים אשתמש כדי לעקוב אחר ביצועי ההתאמה האישית של האתר שלי?

שאלות אלו יעזרו לך ליצור תוכנית עבודה להתאמה אישית של האתר שלך.

2. איסוף נתונים

איך אתה יודע מספיק על הצרכים והרצונות הייחודיים של המבקרים שלך כדי לספק להם חוויה מקוונת מותאמת אישית?

התשובה הפשוטה היא איסוף נתונים – במיוחד בזמן אמת. הנתונים הדמוגרפיים העיקריים (מידע בסיסי כגון טווח הכנסה, מין, מיקום, גיל וכו') של הקהל שלך עשויות לתת לך רמז למה שהוא רוצה, אבל זה לא יספיק כדי ליצור אסטרטגיית התאמה אישית מפורטת.

נתונים הם הבסיס לכל צורה של התאמה אישית. ככל שאתה יודע יותר על המבקרים שלך, כך ההתאמה האישית של האתר שלך יכולה להיות טובה יותר.

התאמה אישית קלה כל עוד אתה אוסף את הנתונים הנכונים. איסוף נתונים אינו קשה כמו שזה נשמע. אם תחפש במקומות הנכונים עם הכלים הנכונים, תגלה שהמבקרים המקוונים שלך משאירים כל הזמן רמזים שיכולים להגיד לך בדיוק מה הם רוצים.

כמה דוגמאות למקורות שבהם תוכל לכרות נתונים שימושיים להתאמה אישית של האתר שלך:

  • היסטוריית רכישות
  • מיילים נפתחו
  • נתוני עגלת קניות
  • קישורים שהם לוחצים עליהם
  • חיפושים

אלה יכולים לעזור לך למקד את המבקרים שלך עם תוכן רלוונטי, המלצות למוצרים ואפילו תגמולי נאמנות.

אולי אתה תוהה אם יש גבולות בכל הנוגע לאיסוף נתונים. אתה לא רוצה שהלקוחות שלך ירגישו שרודפים אחריו, נכון?

האמת היא שאנשים רבים נוטים להתעלם מחששות הפרטיות כשהם יודעים למה ישמש המידע שלהם. כמו כן, הקפד להוסיף הצהרת פרטיות באתר האינטרנט שלך המבטיחה למבקרים שלך את שלומם. בדרך זו, תבנה אמון במותג.

מלבד התאמה אישית של אתרים, נתונים יכולים גם לעזור לך לפתח אסטרטגיית שיווק מותאמת אישית כללית כדי לשמור על עניין הלקוחות שלך במותג שלך.

3. צור חידונים וסקרים

חידונים וסקרים נועדו לקבל נתונים מהמבקרים ועשויים להיות יעילים יותר משיטות אחרות.

הנה הסיבה: המבקרים שלך נותנים לך את המידע שלהם ישירות במילים שלהם. אז יש לך מידע ממקור ראשון על ההעדפות, הרצונות והצרכים שלהם.

האתגר באסטרטגיה זו הוא לגרום לאנשים לגשת לחידונים או למלא סקרים. עם זאת, הסיכוי לגרום לאנשים למלא סקרים או להיבחן עשוי להיות גבוה יותר אם הם כבר מכירים את המותג שלך.

אם הלקוחות שלך מבינים שהכוונה היא להפוך את החוויה שלהם באתר לקלה יותר, הם יעריכו שאתה רוצה להקל עליהם ולתת לך את מה שאתה צריך ללא היסוס.

ראה איך נראה חידון של איילה לאש עבור לקוחותיו:

website personalization strategies

על ידי מבנה החידון שלך באופן שמושך את הקהל שלך כפי שעשתה איילה לאשס, תגדיל את הסיכוי שלך לקבל יותר תגובות מהקהל שלך.

לפני השימוש בנתונים מחידון או סקר כדי ליישם תהליך התאמה אישית, עליך להיות בטוח שהוא אמין.

איך אתה עושה את זה? צריך לבדוק שמספר התגובות שתקבל מספיק כדי לקבל החלטה.

נניח שיש לך 3000 לקוחות בממוצע ואתה מקבל 100 תשובות לסקר. מכיוון ש-100 הוא חלק קטן מ-3000, יצירת אסטרטגיה המבוססת על נתונים אלו תהיה מהלך גרוע. ייתכן שבסופו של דבר תיצור תהליך התאמה אישית שישאיר את רוב הלקוחות שלך לא מרוצים.

גרוע מכך, הם עשויים לעזוב את האתר שלך לתמיד. זה בהחלט לא טוב לשימור לקוחות.

אם אתה יכול להימנע מהמלכודות האלה, תקבל בסופו של דבר נתונים יקרי ערך עבור תהליך ההתאמה האישית שלך.

4. השתמש בחלונות קופצים כדי למקד לפלחי לקוחות ספציפיים

חלונות קופצים מעצבנים, ובכל זאת, מותגים רבים עדיין משתמשים בהם. למה? הם עובדים, במיוחד כאשר משתמשים בהם בצורה חכמה.

במסע ההתאמה האישית של האינטרנט שלך, חלונות קופצים יהיו שימושיים מאוד כדי לקבל רמזים לגבי מה הלקוחות שלך רוצים.

חלונות קופצים עוזרים לך לאסוף מידע לקוחות ישירות. חלונות קופצים הם דינמיים וניתן להשתמש בהם על פני תרחישים ושלבים רבים של מסע הלקוח.

לדוגמה, אתה יכול להציג למבקרים שלך חלון קופץ עם שתי הצעות שונות. זה שהם בוחרים יכול לתת לך רמז לגבי מה הם מחפשים באתר שלך.

אתה יכול גם להשתמש בחלונות קופצים כדי לקבל מידע ליצירת קשר כמו כתובות דוא"ל ממבקר בפעם הראשונה. עם כתובת האימייל שלהם, אתה מקבל דרך נוספת למקד אותם טוב יותר עם הצעות מותאמות אישית יותר.

popup on website

דרך אחת לוודא שהחלונות הקופצים שלך תמיד רלוונטיים למבקרים שלך היא להציג אותם בדפים קשורים. לדוגמה, ניתן להציג פופאפ למוצר דשן חדש בדף בלוג המלמד כיצד ליישם דשנים. בדרך זו, תחסוך מהמבקרים שלך לראות מודעות מיותרות שעלולות להרחיק אותם מהאתר שלך.

להלן דוגמה להצעת ספרי דיגיטלית שצצה רק בקטגוריית המיצים של הבלוג של Health Ambition:

optin form for website

תוהה כיצד ליצור חלונות קופצים, הירשם ל-Adoric בחינם כדי לקבל עזרה עם זה.

5. השתמש בטכנולוגיה הנכונה

שימוש בכלים הנכונים יכול להפוך את תהליך ההתאמה האישית שלך לקלי קלות. ראשית, אתה צריך כלי טכנולוגי שיווקי יעיל כמו Segment כדי לאסוף נתונים, לפרש אותם ולפלח את הקהל שלך בהתאם. הם יכולים גם לעזור לך להפוך מסעות פרסום מותאמים אישית לאוטומטיים.

Adoric, למשל, מספקת לך מנוע המלצות שעוזר לך להציג המלצות מוצר רלוונטיות למבקרים שלך בכל עמוד באתר שלך. זה גם עוזר לך לעקוב בקלות אחר הניתוחים שלך.

Adoric website

שילוב של הכלים הנכונים עוזר לך לספק ללקוחות שלך חווית התאמה אישית עקבית וחוסך לך הרבה זמן ומשאבים.

טכנולוגיות מסוימות עשויות להיות יקרות, במיוחד אם יש לך עסק גדול. לכן, כשמחפשים כלים לשימוש, שקול את התקציב שלך אבל זכור שזה שווה את ההוצאות.

6. צור קישורים ללחיצה עבור הצעת הערך השונה שלך

אם יש לך לקוחות עם צרכים שונים, או שאתה מציע מגוון מוצרים או שירותים, יהיה זה חכם ליצור קישורים ניתנים ללחיצה עבור כל אחת מהצעות הערך שלך באותו דף אינטרנט או מסע פרסום.

הצעת הערך הייחודית שלך היא מה שמייחד אותך מהמתחרים. כך אתה משכנע את הקהל שלך לעשות איתך עסקים.

יצירת קישור הניתן ללחיצה עבור כל אחת מהצעות הערך שלך תוביל את הלקוח לפתרון הספציפי שהוא רוצה מהאתר שלך. בדרך זו, המבקרים שלך לא צריכים לגלוש באתר שלך יותר מדי זמן לפני שימצאו את מה שהם צריכים.

באמצעות אסטרטגיה זו, תוכל להתאים אישית את האתר שלך עבור פלחים שונים של הקהל שלך.

7. פלח את הקהל שלך

פילוח הוא הפעולה של סיווג הקהל שלך לפי תחומי עניין משותפים. על ידי פילוח הקהל שלך, תוכל לקבוע בקלות מי הם, היכן הם נמצאים, מה הם רוצים וכיצד להגיע אליו באמצעות התאמה אישית.

כלים טכנולוגיים שיווקיים כמו Segment יכולים לעזור לך בכך. הם גם יהפכו את תהליך הפילוח לאוטומטיים ויעדכנו אותו בזמן אמת.

המשמעות היא שכלים אלו יכולים לעקוב אחר התנהגות הלקוחות שלך באתר האינטרנט שלך ולהוסיף אותם לקבוצות בהתאם לקריטריונים שהגדרת.

לאחר מכן תוכל למקד לקבוצות השונות הללו באמצעות תהליכי התאמה אישית של האינטרנט.

8. השתמש במיקוד גיאוגרפי

מיקוד גיאוגרפי מאפשר לך לספק תוכן, המלצות על מוצרים וכו' למבקרי האינטרנט שלך על סמך מיקומם הגיאוגרפי.

מידע מיקום הוא אחד הנתונים הקלים ביותר לאיסוף. אתה יכול לאסוף נתוני מיקום על ידי פנייה ישירה למבקרים שלך, באמצעות עוגיות מעקב, רישומי חברה, מדיה חברתית וכו'. ישנן דרכים רבות באותה מידה להשתמש בהן כדי להעניק למבקרים שלך חוויה מותאמת אישית.

נתונים אלה יכולים להיות בעלי ערך רב עבור אספקת המלצות מוצר מותאמות אישית, הודעות קבלת פנים, תוצאות חיפוש ואפילו עלויות משלוח. זה גם יכול לעזור לך להתאים אישית את שפת האתר שלך כמו ש-CocaCola עושה בדוגמה זו:

website personalization example

מָקוֹר

9. מקד משתמשים בהתבסס על מקור הפניה

אם אינך יכול להרשות לעצמך את הכלים והתוכנות להתאמה אישית של אתרים, אתה יכול פשוט להתחיל במיקוד המבקרים שלך על סמך מקור ההפניה שלהם.

זה פשוט אומר שמבקר שביקר באתר שלך דרך קישור שפרסמת במדיה החברתית יקבל חוויה שונה ממבקר אחר שחיפש אותך בגוגל. איך לעשות את זה? פשוט פלח את הקהל שלך לפי מקור הפניה והחל כללים על כל קבוצה כפי שהדגשנו קודם לכן תחת התאמה אישית מבוססת כללים.

ממקור ההפניה תוכלו גם לקבוע היכן נמצא המבקר במסע הלקוח.

לדוגמה, אם מבקר לוחץ על הקישור שלך במדיה החברתית, כנראה שהוא מתעניין במוצר שלך. אז זה הגיוני להראות להם הצעת מוצר.

אם האדם מגיע לאתר שלך באמצעות חיפוש בגוגל, סביר להניח שהוא מחפש לקבל מידע על המוצר או השירות שלך. אז הם לא יחפשו לבצע רכישה בשלב זה.

10. השתמש בגישה הרב-ערוצים

גישת הכל-ערוצים כוללת שימוש במידע מכל הערוצים איתם אתה מקיים אינטראקציה עם הלקוחות שלך כדי ליצור עבורם חווית אתר מותאמת אישית. הערוצים האלה יכולים להיות האפליקציה שלך לנייד, מיילים שיווקיים ואתר האינטרנט שלך (כמובן).

האמת היא שהמבקר שלך רואה את המותג שלך זהה – בין אם הם מקיימים אינטראקציה עם האימיילים שלך, גולשים באתר שלך או רוכשים פריט דרך האפליקציה שלך לנייד.

גישת הריבוי הערוצים עוזרת לך ליצור חווית התאמה אישית המשלבת את התנהגות המבקר בכל הערוצים שלך תוך שימוש בטכנולוגיה הנכונה.

לדוגמה, אם מבקר באינטרנט מקבל המלצה על מוצר באתר שלך על סמך החיפושים האחרונים שלו, הפריטים שהם חיפשו בזמן השימוש באפליקציה לנייד יקבעו גם אילו הצעות הם יקבל.

זה בתורו יגדיל את הרלוונטיות של המותג שלך בכל הפלטפורמות ויגרום ללקוחות שלך להישאר עם העסק שלך זמן רב יותר.

11. המשך לעדכן את אסטרטגיית ההתאמה האישית שלך

כמו רוב האסטרטגיות הדיגיטליות, אתה לא יכול להרשות לעצמך לנוח על המשוטים שלך. עם התאמה אישית, תמיד יש מקום לאופטימיזציה נוספת. מכיוון שזו מגמה שמתפתחת כל הזמן, תמיד יהיו טכנולוגיות חדשות לאמץ ודרכים חדשות ליישם אסטרטגיות ישנות.

תצטרך גם לבדוק את הביצועים שלך כל כמה שבועות כדי להבטיח שאסטרטגיית ההתאמה האישית של האתר שלך יעילה ומשרתת היטב את הלקוחות שלך.

הנה כמה מדדים שבהם תוכל להשתמש כדי לעקוב אחר הביצועים שלך:

  • זמן ממוצע שמבקרים מבלים באתר שלך.
  • דפי נחיתה בעלי ביצועים מעולים באתר שלך.
  • שיעור יציאה מדף כניסה- הקצב שבו אנשים עוזבים את האתר שלך לאחר ביקור בדף אחד בלבד.
  • שיעור המרה- השיעור שבו מבקרים משלימים פעולות כגון ביצוע רכישות, הרשמה למיילים וכו' באתר שלך.

סיכום

השגת לידים חדשים עבור העסק שלך היא טובה, אך שמירה עליהם חשובה לא פחות. זה בסדר אם אתה לא יכול לשמור את כולם אבל אתה עדיין צריך לנסות כמיטב יכולתך.

התאמה אישית של האתר תעזור לך להגדיל את שיעור שימור הלקוחות שלך. אז למה לא לקפוץ על העגלה כבר? עם הטיפים שחלקנו אתכם, אנו מקווים שזה כבר לא נראה כמו משימה מרתיעה.

Adoric מקלה עוד יותר בכך שהיא מספקת לך פתרונות שיהפכו את יישום ההתאמה האישית לפשוטה. אתה רק צריך להירשם בחינם היום כדי לקבל אותם.

אל תשכח לשתף את הפוסט הזה אם זה עזר לך.

נסה את Adoric בחינם

website personalization increase customer retention

How to create the perfect call to action

drive traffic to your blog

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button