עבודה מהבית לאמהות

עבודה מהבית לאמהות- כיצד לשלב במומחיות ועבודה מהבית

ככל שיותר הורים בוחרים לעבוד מהבית, רבים בוחרים גם לחנך את ילדיהם בבית. סגירת בתי ספר, שיבושים מגיפה, הזדמנות לעצב למידה סביב תחומי עניין מסוימים, ורצון לקבל יותר שליטה על זמן ולמידה הם כל הגורמים המניעים את המגמה.

על פי

, חינוך ביתי גדל בחדות בשנת 2020 כשהמגיפה שינתה את פני בית הספר באופן פתאומי. כמו כן, הורים מדווחים שהם פתוחים יותר ויותר לסוגים שונים של חינוך מעבר לבתי ספר שכונתיים – סימן לכך שחינוך ביתי הוא מגמה שכנראה תמשיך לגדול.

חינוך ביתי יכול להציע יתרונות רבים – כמו הגמישות לקחת חופש מתי שמתאים לך וההזדמנות להשפיע באופן ישיר יותר על מה, מתי ואיך הילדים שלך לומדים. זה יכול גם

זה מציין את הבקרים שבהם משפחות מתרוצצות כדי להלביש את כולם ולצאת ליום בבית הספר.

אבל זה גם מגיע עם מספר לא מבוטל של אתגרים – במיוחד עבור הורים שעובדים. הוספת חינוך ביתי לתערובת יכולה להיות מאתגרת עבור אמהות שעובדות מהבית. אבל, עם קצת סבלנות, תוכנית ועזרה גדולה של חסד, זה לגמרי אפשרי. להלן הטיפים הטובים ביותר שלנו למיזוג חיי בית עם עבודה בבית וחינוך ביתי.

אם אתה כבר חינוך ביתי ומוסיף עבודה לתמהיל, או אם אתה כבר עובד מהבית ומוסיף חינוך ביתי, הקדישו כמה דקות כדי להגדיר כמה יעדים.

המטרות שלך לא צריכות להיות גבוהות. למעשה, אתה עשוי להפוך את הקמת שגרה בסיסית לאחד המטרות שלך או לבחור כמות מוגדרת של ספרים לקריאה עד לתאריך מסוים. אבל כל מטרה, לא משנה כמה היא גדולה או קטנה, תעזור לכוון את הפעולות שלך ותעניק לך תחושת שליטה רבה יותר על הזמן שלך.

 

ומקום להרגיש קצת לא נוח יכולים לעזור לך להסתגל לתפקיד שאתה מוסיף לתערובת.

אנחנו מעריצים גדולים של חללי עבודה ייעודיים. הקצאת מקום לביצוע העבודה המקצועית שלך היא המפתח לעזור לך להתמקד ולהרגיש מוכן להתמודד עם רשימת המטלות שלך. אותו דבר לגבי הילדים שלך.

זהה אזור שבו יתקיימו פעילויות חינוך ביתי והפכו את המרחב למתאים ללמידה. זה לא בהכרח אומר שאתה צריך חדר בית ספר ייעודי בבית שלך. אבל, מקום שבו אתה מתאסף כדי לעשות עבודה בבית הספר עם ציוד וספרים מוכנים יגביר את האפקטיביות שלך כשאתה מתחיל בשיעורי בית הספר שלך ויעזור לילדים שלך לדעת מתי הגיע הזמן לעבוד.

אם אין לכם שולחן או שולחן נוסף להקמת אזור בית הספר, שקול שולחן נייד, קופסה או תיק גב לאחסון כל העבודות והציוד בבית הספר, כך שניתן יהיה לגשת אליו בקלות כשמגיע הזמן לחפור בשיעורים.

כשאתה עובד בבית,

כשאתה עובד בבית ובחינוך ביתי, שגרה חשובה שבעתיים מכיוון שהיא עוזרת לילדים שלך לדעת למה לצפות.

אתה לא צריך שגרה קשיחה כמו שבית ספר משתמש, אבל מתן צורה לימים שלך יעשה זאת

ולהפחית חלק מהעומס הקוגניטיבי שנכנס לעבודה וללימודים בבית.

לדוגמה, שגרה ליום שבו כולם בבית עשויה להתחיל עם ארוחת בוקר, ניקיון המטבח והסדרת המיטה. משם, ערכו פגישה משפחתית קצרה כדי לדון במה שעל מסמך היום. נסו לשמור על הצורה הכללית של היום דומה ליום הקודם, כדי שהילדים שלכם ידעו למה לצפות. כך קל יותר להתאים את הכל ליום.

כמו כן, אל תהססו להוסיף זמן פנוי בחוץ, שעת קריאה שקטה או מנוחה ליום כדי שתוכלו להקצות זמן שקט לביצוע עבודה הדורשת ריכוז עמוק. הוספת תקופות אלו לכל יום יכולה להקל על ילדיכם להצטרף לתכנית מכיוון שהם יודעים למה לצפות. מניסיוננו, קל יותר להעמיס את היום בעבודה אקדמית במקום לנסות למשוך את הילדים לעבודה מאוחר יותר במהלך היום ברגע שהם מתמקמים בפעילויות פנאי.

לאחר שתקבע שגרה, שלב תוכנית שבועית ויומית על השגרה. תכניות לימודים רבות של חינוך ביתי מפרסמות עבורך שיעורים של שבוע. אחרים מאפשרים לך לבחור מה לכסות תוך שבוע. לפני תחילת כל שבוע, עיין בתוכנית שלך. לאחר מכן:

למרות יצירת שגרה ומאמצי תכנון, יקרו דברים שדורשים גמישות. מישהו עלול לחלות, תיקון חירום בבית עלול לצוץ, או מצב עבודה יכול לשנות את הדרך בה אתה מפנה את תשומת הלב שלך לשבוע.

לפעמים ימים ושבועות יעברו נהדר, ותתפעל מהיעילות ומההישגים שלך. ימים ושבועות מסוימים יהיו מאתגרים יותר. המפתח הוא להיות גמיש וללכת עם זה. סמכו על כך שהמאמצים שלכם יתאחדו כדי להשיג את המטרות המקצועיות שלכם תוך מתן בסיס חינוכי איתן לילדיכם לעתיד.

עבודה בבית יכולה להיות בודדה – אמהות רבות מתגעגעות לאחווה של המשרד ולתמיכה שמגיעה מעמיתים לעבודה. כשאתה עובד בבית, חיוני לבנות רשת מקצועית שיכולה לעזור לך לתמוך בך.

רשתות חיוניות גם לתפקידך כמחנך ולתפקיד ילדיך כתלמיד. קהילות רבות מציעות כעת שיעורי העשרה לחינוך ביתי, שירותי ספרייה, שיתופי פעולה ודרכים אחרות להתחבר לתלמידי חינוך ביתי מקומיים. אתה יכול גם למצוא תמיכה באינטרנט.

יצירת קשרים אלה תעזור לך ולילדיך להרגיש יותר בנוח ללמוד ולצמוח יחד.

זכור שאתה אדם אחד שמנסה לעשות הרבה דברים.

חיוני שתתקשר עם בן/בת הזוג ותדון בדרכים לחלוק את העומס.

אבל, דע שגם הצוות הטוב ביותר זקוק לעזרה מבחוץ מדי פעם. ייתכנו מקרים שבהם תצטרך להתקשר לתמיכה כדי לעזור לך לנהל את העומס. הנה כמה רעיונות:

נשמח לשמוע את הטיפים המובילים שלך.

וספרו לנו איך אתם מנהלים את האחריות של העבודה והחינוך הביתי.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button